HR-assistent

Sök bland 42 lediga jobb som HR-assistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Rekryteringsassistent

Vill du vara en nyckelperson i rekryteringsprocessen? Vi söker en engagerad individ som kan hantera allt från annonser till kandidatval och administration. Som rekryteringsassistent kommer du att vara en del av ett dynamiskt HR-team och samarbeta med HRBP, HR Services och vår Talent Acquisition Specialist. Just nu söker en av våra samarbetspartner en rekryteringsassistent. Tjänsten kommer tillsättas inom kort och vi jobbar med ett löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! Arbetsuppgifter Vi söker dig som är intresserad av ett omväxlande jobb att stötta chefer i organisationen med rekryteringsprocessen. I rollen som rekryterare kommer du att stötta chefer med framtagning av annonstexter, publicering av annonser, kandidaturval, genomföra telefonintervjuer, skriva kandidatpresentationer samt arbeta med tillhörande administration kopplat till processen. Dina närmsta kollegor i rollen blir hela HR-teamet med HRBP ute i verksamheten, HR Services och framförallt vår Talent Aquisition Specialist. Vi söker dig som har Eftergymnasial utbildning inom HR eller likvärdigt område. Erfarenhet av självständigt arbete inom rekrytering. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Meriterande med erfarenhet av Success Factors (SAP). Vi söker en person med en positiv och energisk inställning som kan bidra till ett gott arbetsklimat och inspirera andra. Du är proaktiv och tar egna initiativ för att lösa problem och förbättra processer. Din förmåga att arbeta effektivt både självständigt och i team är avgörande. Du är lyhörd och kan anpassa dig till olika situationer och människor, vilket gör dig till en utmärkt kommunikatör och relationsbyggare. Ditt engagemang för att ständigt lära dig och utvecklas är tydligt, och du tar dig an nya utmaningar med entusiasm och nyfikenhet. Din förmåga att hantera stress och behålla fokus även under högt tempo är en tillgång. Slutligen är du en person som värdesätter samarbete och delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter för att stödja dina kollegor och bidra till teamets framgång. START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid STAD: Malmö URVAL: Sker löpande KONTAKT: Hanna Schölander #HR #Rekrytering Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
HR administratör

Arbetsbeskrivning För stöd i våra HR-processer i Sverige, Finland och Litauen. Arbetet sker i samarbete med HR- och löneteam som huvudsakligen är placerade i Danmark, men även andra länder. Internationell miljö, mångkulturellt. Uppdrag: 15/4 -11/10 2024 Omfattning: 40h/veckan Plats: Solna, Stockholm Arbetsgivare: Randstad AB Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag! Ansvarsområden Bakgrund/Profil • God data- och systemvana • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift • Gärna erfarenhet att arbeta inom HR eller HR-Shared Service med liknande arbetsuppgifter • Van att arbeta självständigt, vara proaktiv och serviceminded • Gärna erfarenhet från att arbeta med löner Kvalifikationer Arbetsuppgifter • Hanterar tidrapporteringssystem, Flex, och tar fram underlag inför lönekörning • Stöd till payroll team i samband med lönekörningar • Uppdaterar personallistor och tar fram uppgifter till olika portaler • Kontakt med myndigheter såsom Försäkringskassan, Skatteverket mm • Ansvarar för koordination av onboarding och offboarding av medarbetare. Hålla HR-introduktion för alla nyanställda • Uppdatering av HR-relaterade policys och guidelines • Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan samt allmänna HR-relaterade frågor. • Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

1 mars 2024
Sista ansökan:
11 mars 2024
HR-Advisor

Arbetsbeskrivning Vi söker en kandidat som kan stötta i HR-relaterade processer och rutiner i Finland. Arbetet sker i samarbete med HR- och löneteam som huvudsakligen är placerade i Danmark, men även andra länder. Internationell miljö, mångkulturellt. Uppdrag: 1/4 -30/9 2024 Omfattning: 40h/veckan Plats: Solna, Stockholm Arbetsgivare: Randstad AB Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så skicka in din ansökan idag! Ansvarsområden Arbetsuppgifter En stor del av arbetet kommer inefatta att driva arbetsrättsliga frågor i Finland Kontakt med vår finska arbetsgivarorganisation och finska myndigheter Medverka i lokala förhandlingar med våra fackliga representanter Deltar i olika HR-relaterade projekt Stöd till payroll team i samband med lönekörningar Hantera förmånsportalen Edenred Support vid onboarding och offboarding av finska medarbetare, informerar nyanställda om regler kring tidregistrering, övertid, restid, semester o.d. Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan samt kollektivavtalsrelaterade frågor Kontakt med Företagshälsovård och uppdatera portal med personaldata Uppdatera landsspecifika policys och guidelines Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter Kvalifikationer Krav på denna roll: • Vi önskar en kandidat som kan flytande finska och engelska, gärna även svenska • Goda kunskaper kring arbetsrättsliga lagar och regler i Finland • Goda kunskaper kring arbetsrättsliga lagar och regler • Gärna erfarenhet med att arbeta med kollektivavtalsfrågor och löner • Gärna erfarenhet att arbeta inom HR eller HR-Shared Service med liknande arbetsuppgifter • Van att arbeta självständigt, vara proaktiv och serviceminded • God data- och systemvana Erfarenhet Förhandling Introduktion Arbetsrätt Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

1 mars 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
HR-generalist

Arbetsbeskrivning Söker du nya utmaningar inom HR? Vill du bli en del av våra anställda konsulter som får vara ute på uppdrag hos intressanta bolag och fördjupa dina kompetenser inom HR? I så fall har vi en matchning! Vi märker av en ökad förfrågan kring konsulter inom HR-området från våra kunder i Gävle med omnejd. I rollen som HR-generalist jobbar du brett inom området, ofta operativt i ett nära samarbete med chefer, medarbetare och fackliga organisationer. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt.  Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Du ansöker på www.randstad.se, senast 2024-03-17. För mer information om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta konsultchef Madeleine Scherling på [email protected] eller på 070-1672603. Ansvarsområden Vanligt förekommande arbetsuppgifter för dig som HR-generalist: Stöd och coaching till chefer Rehabiliteringsärenden On- och offboaring Avtalsadministration Stöd i rekryteringsprocesser Vara behjälplig vid lönerevisioner Hålla dig uppdaterad om berörda lagar- och avtalsförändringar HR-administration Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom HR eller arbetslivserfarenhet inom området Lyhörd, hög servicekänsla och lätt att samarbeta med Goda kunskaper i Microsoft Excel God språklig förmåga i såväl tal som skrift Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

1 mars 2024
Sista ansökan:
18 mars 2024
HR-administratör deltid i Uppsala

Är du student inom området HR och personal, har genomfört något år i din utbildning och har möjlighet att jobba ca 50% vid sidan av studierna? Har du en stark ådra inom administration och ett intresse för att lära dig nya system? Trivs du dessutom bra med att arbeta i team såväl som självständigt och vill lära dig mer inom HR? Då kan det här vara en möjlighet för dig! Vi söker nu dig som vill jobba deltid med HR-administration vid sidan av studierna, alternativt av annan anledning vill jobba deltid samt tycker administration är lite extra roligt. Vi erbjuder ett stimulerande och utvecklande uppdrag hos vår kund ca 10 minuter från Uppsala centrum där du får möjlighet att jobba med trevliga kollegor i öppet klimat. Uppdraget pågår i ca 6 månader med stor möjlighet till förlängning med start omgående eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Detta är ett konsultuppdrag där du kommer anställas som konsult av Jurek Talents. Som konsult hos oss är du anställd hos oss och uthyrd till en eller flera av våra olika kunder. Förutom en mängd förmåner som friskvårdsbidrag, försäkringar, kollektivavtal och karriärmöjligheter, erbjuds du möjligheten att utöka dina erfarenheter och kompetenser samtidigt som du bidrar med dina värdefulla kunskaper. Arbetsbeskrivning Som HR-administratör stöttar du HR-avdelningen i det administrativa arbetet. Arbetsuppgifterna är av varierande karaktär vilket gör att din arbetsdag blir både rolig och utmanande, och innefattar alltifrån medarbetarenkäter, se till att kontrakten blir skrivna på rätt sätt och göra uppföljningar av olika slag till att ta fram statistik och förbereda presentationer. Du kommer ha en supporterande roll och dina arbetsuppgifter kan bland annat komma att innefatta: - Personaladministration – (upprättandet av anställningsavtal, anställningsförändringar, hantera personalinformation) - Rapportering av nyckeltal - Ta fram statistik - Rekryteringsadministration - Skriva jobbannonser - Förbereda presentation - Övrigt förekommande administration inom HR-funktionen Vem är du? Vi söker dig som studerar inom HR, personal eller liknande, har genomfört något år i din utbildning samt har möjlighet att jobba ca 50%, 2-3 dagar/veckan vid sidan av studierna. Du är van vid och trivs bra med administration, har mycket god datavana och intresse för att lära dig nya system, samt talar och skriver obehindrat svenska likväl samt har grundläggande kunskaper i engelska. För att vara aktuell för tjänsten ser vi att du kan jobba heltid under sommaren och särskilt de veckor då HR-funktionen behöver vara bemannad med anledning av semestrar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du noggrann, strukturerad och serviceminded. Du har ett organiserat arbetssätt och tycker administration är roligt samtidigt som du är flexibel och snabbt kan prioritera om när det behövs. Du har ett stort eget driv och initiativförmåga i kombination med att du har god samarbetsförmåga och trivs att arbeta i en stöttande roll med många kontaktytor.  Du erbjuds Vi erbjuder ett spännande uppdrag där du som är i början av din yrkeskarriär får möjlighet och utvecklas i din yrkesroll och bredda dina kunskaper inom HR- och personalområdet. Tjänstens omfattning är ca 50% med start omgående eller efter överenskommelse. Under sommaren finns möjlighet att arbeta heltid och du förväntas att med fördel kunna täcka upp HR-funktionen under semestertider. Uppdraget pågår i ca 6 månader med stor möjlighet till fortsättning. Arbetstiderna är förlagda vardagar dagtid med stor flexibilitet vilka dagar du kan jobba.  Ansökan Varmt välkommen med din ansökan via www.jurek.se. Urvalsprocessen och intervjuer sker löpande. Vid frågor angående tjänsten kontakta gärna ansvarig konsultchef Hanna Broström på [email protected] Om Jurek Jurek är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management. Sökord: HR-administratör, HR-konsult, HR Koordinator, HR Generalist, HRBP, HR-assistent, Rekrytering, Arbetsrätt

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
HR Administratör till globalt bolag i Göteborg

Vill du växa karriärsmässigt och drivs av att ta dig an nya utmaningar? Har du tidigare erfarenhet av administration inom HR? Nu söker Adecco nya HR-konsulter till spännande framtida uppdrag i Göteborg. Tveka inte på att ansöka redan idag om det låter intressant eftersom rekryteringen sker löpande! Om tjänsten Som HR-administratör kan du bland annat arbeta i nära samarbete med HR-Chef, HRBP´s och linjechefer. Din roll kan innebära ett brett spektrum av arbetsuppgifter inkluderat både strategiskt och operativt HR-arbete såväl som kvalificerat chefsstöd kopplat till administrationen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av att: • Vara en central kontaktpunkt för HRBP´s • Ansvara för rapportering och prognoser kopplat till personalen samt utformning av olika typer av enkäter och medarbetarundersökningar • Driva HR administrativa uppgifter • Administrera personalfrågor, hålla reda på nyckeltal och samordna datainsamling och statistik • Administration av order, fakturor och kostnader och administration av HR budget • Planera och organisera möten, seminarier och konferenser • Förbereda dokument, presentationer och rapporter • Hantera kontakter och nätverk internt och externt • Driva kompetensförsörjningsarbete, t ex i form av att projektleda långsiktig rekrytering • Genomföra och analysera avgångsintervjuer Observera att vi genom denna annons söker kandidater för framtida uppdrag. Vi får in en hel del förfrågningar från kunder inom området och etablerar därför gärna kontakt med dig som skulle vara intresserad att ta dig an en ny utmaning. Om dig Vi söker dig som har en utbildning inom HR, företagsekonomi eller annat närliggande område. Du har tidigare minst ett års erfarenhet av HR-administration. Vidare är du van vid att supportera chefer på olika nivåer samt bekväm med att använda såväl svenska som engelska i ditt arbete. Med driv, handlingskraft och en stark tilltro till din egen förmåga samtidigt som du har stor integritet och är van vid att hantera konfidentiell information kommer du långt på din nya arbetsplats. I rollen är det viktigt att du är proaktiv, lösningsinriktad samt har förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Vidare trivs du i en teambaserad roll och med ett nära samarbete med dina kollegor och chefer. Du har även förmåga att strukturera, organisera och planera din arbetsdag samt lösa problem snabbt och effektivt. Du gillar värnar om att bygga goda relationer både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Enna Dedagic på [email protected]  Välkommen med din ansökan! Sökord HR-partner, HR-konsult, HR-administratör, HR-admin, administratör, administrator, HR-analyst, HR-support, HR-assistent, HR-assistant, Göteborg, Göteborg med omnejd, Göteborgsområdet, Gothenburg

1 mars 2024
Sista ansökan:
24 mars 2024
Finsktalande HR Advisor!

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Vi söker just nu en Finsktalande HR Advisor till en av våra uppskattade kunder i Solna. I rollen kommer du att arbeta i ett HR- team på ett internationellt bolag och samarbeta både med kollegor placerade i Solna och i Norden. Du kommer att sköta HR-relaterade processer och rutiner för Finland. Vår kund är ett globalt teknikföretag som har ett modernt och trevligt huvudkontor i Solna, nära till shopping, gym och restauranger i Mall of Scandinavia samt vackra platser som Råstasjön och Lötsjön för promenader under vår och sommaren. Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd av oss på The place men arbetar ute hos kundföretaget. Arbetstider 8-17 och du utgår från kontoret. Önskad start är 1 april fram till sista september 2024 med goda möjligheter till förlängning. Arbetsuppgifter I rollen som Finsktalande HR Advisor kommer du att: • Driva arbetsrättsliga frågor för Finland • Ha kontakt med finska arbetsgivarorganisationen och finska myndigheter • Medverka i lokala förhandlingar med företagets fackliga representanter • Deltar i olika HR-relaterade projekt • Stötta payroll team i samband med lönekörningar • Hantera förmåner och frågor gällande anställningar, kollektivavtal mm • Supporta vid onboarding och offboarding av finska medarbetare • Ha kontakt med Företagshälsovård och administrera personaldata • Uppdatera policys och guider • Arbeta med administrativa uppgifter Erfarenhet För att passa in och lättats kunna ta dig an rollen ser vi att du har följande bakgrund: • Har en relevant utbildning inom HR eller liknade • Flytande kunskaper i Finska, Engelska och Svenska • God arbetslivserfarenhet från en likande roll • God data- och systemvana • Goda kunskaper kring arbetsrättsliga lagar och regler i Finland Personliga egenskaper Du är intresserad av människor och van att arbeta i en liknade position med många kontaktytor där det krävs noggrannhet och struktur. Du är ansvarstagande, pålitlig och noga med att följa deadlines. Vidare är du lösningsfokuserad, prestigelös och är duktig på att kommunicera. Låter detta som något för dig? Ansök redan idag då vi behandlar ansökningar löpande! Arbetstid/Varaktighet Heltid med 40 timmar/vecka, arbetstiderna är 08.00-17.00 med möjlighet till flextid. Start: 1a april 2024 – 30 sep. Konsultuppdrag. The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid. Sökord: HR Advisor, HR, HR administration, Finska, Finsktalande, Solna, The Place, Konsult

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
HR-administratör till Solna!

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare. Vi söker just nu en engagerad HR-administratör till vår uppskattade kund i Solna. I rollen kommer du att arbeta i ett HR- team på ett internationellt bolag och samarbeta både med kollegor placerade i Sverige och Danmark. Vår kund är ett globalt teknikföretag som har ett modernt och trevligt huvudkontor i Solna, nära till shopping, gym och restauranger i Mall of Scandinavia samt vackra platser som Råstasjön och Lötsjön för promenader under våren och sommaren. Detta är ett konsultuppdrag och du blir anställd av oss på The Place men arbetar ute hos kundföretaget. Arbetstider 8-17 och du utgår från kontoret i Solna. Önskad start är 1 april fram till sista september med goda möjligheter till förlängning. Om rollen I rollen som HR-administratör kommer du att arbeta med att stötta det nordiska HR- och löneteamet i HR-processer för Sverige, Finland och Litauen. Detta är en perfekt möjlighet för dig som nyligen examinerats inom HR eller som har några års erfarenhet inom administration och vill skaffa dig värdefull erfarenhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:  • Hantera tidrapporteringssystem, Flex, och tar fram underlag inför lönekörning • Stöd till payroll team i samband med lönekörningar • Uppdaterar personallistor och tar fram uppgifter till olika portaler • Kontakt med myndigheter såsom Försäkringskassan, Skatteverket mm • Ansvarar för koordination av onboarding och offboarding av medarbetare. Hålla HR-introduktion för alla nyanställda • Uppdatering av HR-relaterade policys och guidelines • Svara på frågor från chefer och anställda gällande ovan samt allmänna HR-relaterade frågor. • Övriga HR-relaterade administrativa uppgifter Vem tror vi att du är? Vi söker en noggrann och ansvarsfull person som tar initiativ. Du är kommunikativ och van vid att ha många kontaktytor. Du är nyfiken och har en stark vilja att lära dig mer samt att utvecklas inom ditt område. • För att passa och trivas i rollen ser vi gärna att du har: • En utbildning inom företagsekonomi/personalvetenskap eller relevant arbetslivserfarenhet. • God data- och systemvana • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • Gärna erfarenhet att arbeta inom HR och administration eller liknande arbetsuppgifter • Gärna erfarenhet från att arbeta med löner • Van att arbeta självständigt, vara proaktiv och serviceminded Låter detta som något för dig? Ansök redan idag då vi behandlar ansökningar löpande. Arbetstid Heltid med 40 timmar/vecka, arbetstiderna är 08.00-17.00 med möjlighet till flextid. Uppdraget sträcker sig över 6månader med start den 15 april 2024. The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

1 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Söker du dig en praktikplats inom rekrytering under våren 2024 i Sthlm?

Är du mitt i din utbildning inom personal eller ekonomi på universitet/ högskola och söker en utvecklande praktikplats? Är du redo att fördjupa dig inom den spännande världen av bemanning och rekrytering? Då väntar en unik möjlighet hos oss! Kom och bli en del av StudentConsulting. Vi är en av Sveriges mest framstående aktörer inom bemannings- och rekryteringsbranschen med närvaro över hela Norden. Vi är ett dynamiskt och ungdomligt företag med snabba beslutsvägar och en passion för att skapa perfekta matchningar mellan kompetens och arbetsplats. Om du är redo att dyka in i branschens spännande värld kommer du få fördjupa dig och bli en del av vårt team under din praktik! Som praktikant hos oss kommer du att få stötta och lära dig av våra rekryterare i rekryteringsprocessen. Du kommer att få inblick i hela processen och utveckla dina kunskaper inom rekrytering. Under praktiken kommer du att få testa en mängd spännande uppgifter så som: o Annonsutformning o Urvalsarbete o Telefonintervju o Delta i personliga intervjuer o Referenstagning o Avancerad sökning i vår omfattande databas o Schemaläggning o Telefonkontakt med konsulter/kandidater o Administrativa uppgifter Arbetet utförs på vardagar under kontorstider på vårt kontor i centrala Stockholm. Period för praktiken kan variera utifrån när just din utbildning har planerat in praktik, men tanken är under våren 2024 med start i Mars/April. Din profil För att vara aktuell för vår spännande praktikposition behöver du studera vid högskola, universitet eller en yrkesutbildning med en minst 8 veckor lång praktikperiod. Vi letar efter någon som är mer än bara engagerad – vi vill ha någon som är passionerad, framåt och nyfiken. Om du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö, att knyta värdefulla kontakter och att vara en viktig del av ett samspelt team, då kan detta vara drömchansen för dig. Din förmåga att anpassa dig och uppnå resultat kommer ser vi som en fördel. Låter detta som något för dig? Gör en intresseanmälan och ta chansen att bli en del av vårt framgångsrika team! Om företaget Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

28 februari 2024
Sista ansökan:
25 mars 2024
Office and People Manager (TEMPORARY)

Global migration is a 21st-century reality. Whether people are fleeing from something or racing towards better opportunity, following love or seeking new experiences, more and more are living in different environments and in new ways. We celebrate the power of people coming together. That’s why we connect ambitious people abroad with their families and friends back home so they can support each other, and lead more enriched lives. With international calling, mobile top-up service and more, we design products with the needs of modern migrants in mind. Our ambitious team reflects our international audience. We are a diverse group of people from all over the world that come together every day—and we’re looking for others driven by the same desire to create meaningful products that bridge cultural and geographic distances. Location: Stockholm, Sweden Time period: summer 2024 - summer 2025 (temporary position covering for parental leave) Key Responsibilities: You will be a key figure in the company adding a great vibe to the Rebtel office and culture. You are responsible for making sure that our daily office and HR operations are running smoothly. You will report to the CFO, but work closely with colleagues all over the company. You will effectively oversee overall office needs as well as create and maintain positivity for your colleagues. You will make sure we have the tools needed to go full speed ahead (so you will most likely know what we need before we even realize it ourselves). Next to this you will support the respective manager in their recruiting needs and you are a natural first point of contact for new employees and beyond. Main tasks Make sure that our daily office and HR operations are running smoothly Act as the key contact person and manage all supplier relations regarding office, cleaning service company, food delivery, phone companies, security supplier, decorators, florist, VISAs and everything else related to the office Arrange culture building activities such as our Monday breakfasts, kick-offs, parties, after work events, conferences and more Support to management and managers with team activities, travel bookings, scheduling meetings, and more Welcoming new staff and administrative part of our on/offboarding process Take care of people who are visiting us and help them find their way Taking care of all VISA processes, employment contracts and all HR related questions. Support managers in recruiting and testing of candidates.  The main point of contact for HR related matters that the employees may have. What we seek We’re looking for a “people person” who is also a first class project manager and has a high level of awesomeness when it comes to organizing and thinking several steps ahead. You are also a motivated, proactive, solutions-oriented and independent individual who enjoys getting things done and has a can-do attitude. We want someone who speaks freely and is not afraid to ask for clarity. To be a successful candidate you are Great at handling all kinds of people and cultures An “Out of the box” thinker! Planning after works and other surprises for our staff is an innovative challenge Street smart and a tough negotiator (we are always looking for the best deal possible) You are prestigeless and not afraid to roll up your sleeves to help out wherever needed You are a reliable person. In this role you will have access to all types of sensitive information that needs to be handled with great care and thoughtfulness Experience from working with people Application If this sounds like the dream job for you - apply today! We will screen and evaluate candidates on an ongoing basis so we encourage you to send in your application and resume as soon as possible. We look forward to your application

28 februari 2024
Sista ansökan:
28 april 2024