HR-strateg inom personalförsörjning
Försvarsmakten
Personal- och HR-specialister

Vill du bidra till Försvarsmaktens långsiktiga personal- och kompetensförsörjning? Personalens kompetens och tillgänglighet är avgörande för Försvarsmaktens operativa förmåga. Vårt uppdrag är att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats vid rätt tidpunkt. Våra medarbetare är viktiga för oss och du ges god möjlighet att förena det professionella och det privata. Vi ger dig även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Personalförsörjningssektionen på Högkvarteret Sektionen arbetar på strategisk nivå i myndigheten och tar fram underlag för personaldelarna i Försvarsmaktens strategiska planverk och budgetunderlag. Sektionen arbetar även med uppföljning, prognoser och studier på kort sikt samt hur Sveriges försvar kommer att se ut mot år 2050. Arbetet är i många fall datadrivet och framtagning och uppföljning av statistik samt flödesanalyser är en viktig del i sektionens arbete. Utöver detta svarar sektionen på remisser från bland annat regeringskansliet, tar fram underlag till högre chef samt bistår som sakkunniga i interna stabsarbeten. Huvudsakliga arbetsuppgifter Tjänsten innebär att du initialt kommer att stötta i sektionens olika arbeten. För rätt individ finns möjlighet att successivt ta mer ansvar och självständigt bereda och leda strategiska arbeten inom personalförsörjningsområdet. Arbetet innebär att du kommer att skriva centrala planeringsunderlag varför du behöver vara en god skribent. Arbetet innefattar även chefsföredragningar varför du även behöver vara bekväm med muntlig framställning. Vidare behöver man i arbetet förvärva en systemförståelse för lagstiftning och interna regelverk. KRAV Kvalifikationer • Relevant akademisk examen inom ex. HR, statsvetenskap alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig • Minst två års arbetslivserfarenhet inom ett för arbetet relevant arbetsområde • Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska • Mycket goda kunskaper i Office-paketet (Outlook, Word, Excel, PowerPoint) Personliga egenskaper För att lyckas i rollen krävs det att du är resultatorienterad och kan säkerställa att uppgifter fullföljs och avslutas i tid. Du är analytisk och har en god förmåga att samarbeta såväl med kollegor på sektionen som tvärfunktionellt inom myndigheten. Vid urval kommer mycket stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Aktuell och relevant erfarenhet från arbete inom Försvarsmakten eller annan statlig myndighet • Arbetslivserfarenhet av personal- och kompetensförsörjning • Erfarenhet av utredningsarbete • Erfarenhet av projektledning • Erfarenhet av statistiska analyser och / eller personalcontrolling Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Stockholm. Befattningen är civil. Tjänsteresor kan förekomma. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Kontaktas via växel 08-788 75 00 Karin Brunn Lundgren 18/6-27/6 Sven Andersson 27/6-2/7 Carl Magnus Svensson 3/7- 9/7 Fackliga företrädare Kontaktas via växel 08-788 75 00 Stefan Ungerth (SACO) Monika Danielsson (SEKO) Kjell Tetzlaff (Försvarsförbundet) Arne Nilsson (Officersförbundet, OFR/O) Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-09. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

19 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
HR-strateg kompetensförsörjning för Sveriges Domstolar
Sveriges Domstolar
Personal- och HR-specialister

Som medarbetare på Domstolsverket har du möjlighet att aktivt bidra till utvecklingen inom hela Sveriges Domstolar, som utgörs av ett 80-tal domstolar, myndigheter och nämnder med omkring 7 000 medarbetare. På Domstolsverket arbetar cirka 400 medarbetare med att utveckla och stödja Sveriges Domstolar och huvudkontoret finns centralt i Jönköping, med lokalkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå. Vår verksamhet genomsyras av ett tillitsbaserat ledarskap och aktivt medarbetarskap. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats och erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och modern miljö. Vi erbjuder också möjlighet till distansarbete. Sveriges Domstolar står inför en av sina största framtidsutmaningar – att säkra rätt kompetens i ett samhälle i snabb förändring. Vill du vara med och forma framtidens domstolar genom att driva strategiskt arbete inom kompetensförsörjning? Då kan detta vara ett jobb för dig! Om oss HR-avdelningen på Domstolsverket består av 90 personer som arbetar med att skapa förutsättningar för våra 7 500 medarbetare på drygt 80 domstolar runt om i landet. På avdelningen finns sex enheter, arbetsgivarenheten, system- och statistikenheten, förhandlingsenheten, enheten för lärande, löneenheten och förstärkningsstyrkan. Vi söker nu en senior HR-strateg som vill samordna och stärka det strategiska kompetensförsörjningsarbetet i nära samverkan med domstolarna och våra HR-team. Vill du veta mer om Sveriges Domstolar och Domstolsverket? På sidan ”Att jobba i Sveriges Domstolar” kan du läsa och se filmer hur det är att arbeta hos oss. Vad innebär arbetet? Som HR-strateg är du direkt underställd HR-direktören och deltar i avdelningens ledningsgrupp gällande dina frågor. Du arbetar avdelningsövergripande med kompetensförsörjningsfrågor tillsammans med en domare och andra medarbetare med kompetens inom ledarskap, kultur, HR-analys, arbetsmiljö och lärande. Vi tror att det kommer krävas ett agilt och framåtlutat förhållningssätt och förmåga att ställa om för att på olika sätt arbeta proaktivt med kompetensförsörjning. Förutom moderna och attraktiva villkor för våra medarbetare kommer möjligheterna inom AI förändra beteenden och arbetssätt de kommande åren. Genom omvärldsanalyser och framtidsspaning ser du, tillsammans med andra, till att driva arbetet framåt och hålla dig uppdaterad kring vad som händer inom området. Med din strategiska kompetens har du en helhetssyn i det arbete som sker i de team som extra berör kompetensförsörjningsområdet. Utöver det strategiska arbetet kommer du även arbeta operativt med att driva utvecklingsarbeten och leda projekt och workshops för att genomföra utveckling inom prioriterade områden. Vem är du? • Du har akademisk utbildning inom för tjänsten relevant område. • Du har flera års erfarenhet av strategisk HR-arbete inom aktuella frågor som kompetensförsörjning och ledarskap. • Du har erfarenhet av såväl strategiskt som operativt arbete inom HR och lednings- och styrningsfrågor samt utvecklingen av sådana frågor. • Erfarenhet från arbete inom staten är meriterande. • Du behärskar svenska språket mycket väl i tal och skrift. För att lyckas och trivas i rollen behöver du vara nyfiken, modig och ha ett eget driv. Du har förmågan att bygga goda relationer genom samarbete. Du är van vid att självständigt driva utvecklingsarbeten och projekt och känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Övrigt Anställningen är tillsvidare på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan. Tjänsten har placeringsort Jönköping. Resor kan förekomma. För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. För anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller. Sista ansökningsdag är 9 juli men du är varmt välkommen med din ansökan redan idag!

19 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
HR-specialist med inriktning arbetsmiljö
Skurups kommun
Personal- och HR-specialister

Skurups kommun har drygt 17 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar. 1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad! Skurups vision 2045: Med hjärta och engagemang för livskvalitet, trygghet och utveckling skapar vi platsen där vi lever, verkar och växer tillsammans. Skurups kommun är platsen för det goda livet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som värdesätter en mångsidig roll där du operativt får stödja chefer inom olika HR-områden, samtidigt som du bidrar till det långsiktiga och strategiska arbetet. Som HR-specialist hos oss får du en spännande och omväxlande tjänst där du utgör ett verksamhetsnära stöd till våra chefer inom arbetsgivar- och organisationsfrågor. Arbetet består främst av att vägleda och stödja chefer i olika frågor, som arbetsmiljö, svåra samtal, konflikthantering, rehabilitering, lönebildning, kompetensutveckling, rekrytering och arbetsrätt. Du deltar i samverkan och tar fram samt uppdaterar riktlinjer och policy. I rollen ingår även att driva projekt, förändringsprocesser samt uppföljningar inom HR-området. Du har god kunskap och erfarenhet av att utveckla arbetsmiljöarbetet, identifiera behov, förankra, planera, genomföra och följa upp insatser. Du har praktisk erfarenhet av genomförande, t ex i form av utbildningar för chefer samt arbeta fram processer. HR-arbetet i Skurups kommun bedrivs både självständigt och tillsammans med kollegor, varför du behöver vara bra på att planera, strukturera och driva ditt arbete framåt och samtidigt vara en stjärna på att samarbeta för att nå våra gemensamma mål. Hos oss arbetar du med frihet under ansvar. Då vi är en mellanstor kommun är beslutsvägarna korta och möjligheten till inflytande stor. Vi är prestigelösa och tycker det är viktigt att hjälpas åt och stötta varandra. Arbetet är delvis händelsestyrt, därför är din förmåga att snabbt skifta fokus och ställa om till ändrade förutsättningar viktigt, samtidigt som du har förmågan att bibehålla ett positivt förhållningssätt. Du har lätt för att bygga relationer och skapa förtroende på olika nivåer i organisationen genom att vara lyhörd. I rollen som HR-specialist kommer du ställas inför komplexa situationer, vilket kräver att du agerar med hög grad av personlig mognad och integritet. Du är trygg i dig själv och har ett gott omdöme. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. KVALIFIKATIONER Du har högskoleutbildning från Personal- och arbetslivsprogrammet eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare för att lyckas i rollen behöver du ha några års erfarenhet av arbete med konsultativt chefsstöd inom HR-området. Vi vill gärna att du har goda kunskaper inom arbetsmiljö, rehabilitering och arbetsrätt. Du är en van datoranvändare och kan uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Har du beslut om skyddad identitet, kontakta rekryterande chef innan du ansöker till tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

18 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
HR-partner Utredningsenheten
Polismyndigheten
Personal- och HR-specialister

Är du redo för en större uppgift? Vill du arbeta verksamhetsnära med HR-frågor hos Sveriges största myndighet? Välkommen till vårt team på HR Väst! Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 6000 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Inom HR Väst arbetar HR-partners, HR-konsulter och HR-specialister med att ge samtliga chefer förutsättningar att leda och utveckla sina verksamheter. Vi tror på dig och din förmåga. Därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som arbetar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår grupp, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. HR i region Väst har i uppdrag att driva de myndighetsgemensamma målsättningarna inom arbetsmiljö, arbetsgivareutveckling, kompetensförsörjning och chef- och medarbetarskap. HR-Väst leds av en HR-chef samt en gruppchef och består i nuläget av ca 20 medarbetare. Vi söker nu en HR-partner till Utredningsenheten som får möjligheten att ingå i ett team av kompetenta och drivna kollegor! ARBETSUPPGIFTER I rollen som HR-partner kommer du, tillsammans med övriga inom HR-Väst, utgöra ett strategiskt och verksamhetsnära HR-stöd för ledning och chefer, främst inom Utredningsenheten, men även för övriga delar av polisregionen. Du kommer även att driva och implementera HR-processer i verksamheten samt vara ett direkt stöd i vissa operativa HR-frågor såsom kompetensförsörjning, arbetsmiljö, arbetsrättsliga/avtalsfrågor, förhandling och lönebildning. Som HR-partner är du en del av Utredningsenhetens ledningsgrupp och verkar för en utveckling av effektiv styrning och ledning av verksamheten. Du kommer att arbeta självständigt, men i nära samarbete med övriga HR-medarbetare och stödavdelningar. Du kommer även att ges möjlighet att bidra till utveckling av våra HR-processer nationellt i samverkan med övriga HR-avdelningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Utgöra verksamhetsnära stöd för ledning och chefer - Ingå i ledningsgrupp på Utredningsenheten och förväntas bidra med din kompetens utifrån ditt ansvarsområde - Arbeta självständigt men i nära samarbete med verksamheten, övriga stödavdelningar och HR - Ge styrning och stöd till verksamheten vid realisering av de strategiska inriktningarna - Ge strategiskt och operativt stöd - Planera och genomföra workshops, utbildnings- och informationsinsatser med syfte att utveckla verksamheten samt att stärka chefernas arbetsgivarroll och ledarskap - Ges möjlighet att delta och i vissa fall driva projekt, utvecklings- och förändringsarbeten KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Akademisk utbildning inom personalvetenskap alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • Flerårig erfarenhet av att agera chefsstöd och driva HR-frågor ur ett strategiskt, konsultativt samt verksamhetsinriktat perspektiv • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Erfarenhet av arbete i Office-paketet Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av arbete som konsultativt HR-stöd inom offentlig förvaltning Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen är du både lyhörd och ödmjuk med förmåga att vara rak och tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du har god pedagogisk förmåga och kan stödja chefer i att omsätta den statliga arbetsgivarpolitiken för att uppnå resultat som leder till önskvärda effekter. Arbetsuppgifterna ställer krav på en god förmåga att skapa struktur och du har även förmåga att organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är initiativtagande, drivande och lösningsorienterad. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Göteborg Arbetstid: Flextid samt möjlighet till förtroendearbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: HR-partner Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar rekryterande chef innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till rekryterande chef. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

18 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
HR-partner Polisområde Älvsborg
Polismyndigheten
Personal- och HR-specialister

Är du redo för en större uppgift? Vill du arbeta verksamhetsnära med HR-frågor hos Sveriges största myndighet? Välkommen till vårt team på HR Väst! Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 6000 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Inom HR Väst arbetar HR-partners, HR-konsulter och HR-specialister med att ge samtliga chefer förutsättningar att leda och utveckla sina verksamheter. Vi tror på dig och din förmåga. Därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som arbetar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår grupp, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. HR i region Väst har i uppdrag att driva de myndighetsgemensamma målsättningarna inom arbetsmiljö, arbetsgivareutveckling, kompetensförsörjning och chef- och medarbetarskap. HR-Väst leds av en HR-chef samt en gruppchef och består i nuläget av ca 20 medarbetare. Vi söker nu en HR-partner till Polisområde Älvsborg som får möjligheten att ingå i ett team av kompetenta och drivna kollegor! ARBETSUPPGIFTER I rollen som HR-partner kommer du, tillsammans med övriga inom HR-Väst, utgöra ett strategiskt och verksamhetsnära HR-stöd för ledning och chefer, främst inom Polisområde Älvsborg, men även för övriga delar av polisregionen. Du kommer även att driva och implementera HR-processer i verksamheten samt vara ett direkt stöd i vissa operativa HR-frågor såsom kompetensförsörjning, arbetsmiljö, arbetsrättsliga/avtalsfrågor, förhandling och lönebildning. Som HR-partner är du en del av Polisområde Älvsborgs ledningsgrupp och verkar för en utveckling av effektiv styrning och ledning av verksamheten. Du kommer att arbeta självständigt, men i nära samarbete med övriga HR-medarbetare och stödavdelningar. Du kommer även att ges möjlighet att bidra till utveckling av våra HR-processer nationellt i samverkan med övriga HR-avdelningen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Utgöra verksamhetsnära stöd för ledning och chefer - Ingå i ledningsgrupp i Polisområde Älvsborg och förväntas bidra med din kompetens utifrån ditt ansvarsområde - Arbeta självständigt men i nära samarbete med verksamheten, övriga stödavdelningar och HR - Ge styrning och stöd till verksamheten vid realisering av de strategiska inriktningarna - Ge strategiskt och operativt stöd - Planera och genomföra workshops, utbildnings- och informationsinsatser med syfte att utveckla verksamheten samt att stärka chefernas arbetsgivarroll och ledarskap - Ges möjlighet att delta och i vissa fall driva projekt, utvecklings- och förändringsarbeten KVALIFIKATIONER Detta är en möjlighet för dig som har: • Akademisk utbildning inom personalvetenskap alternativt annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant • Flerårig erfarenhet av att agera chefsstöd och driva HR-frågor ur ett strategiskt, konsultativt samt verksamhetsinriktat perspektiv • Goda kunskaper i svenska i tal och skrift • Erfarenhet av arbete i Office-paketet Det är meriterande om du även har: • Erfarenhet av arbete som konsultativt HR-stöd inom offentlig förvaltning Personliga egenskaper För att trivas och lyckas i rollen är du både lyhörd och ödmjuk med förmåga att vara rak och tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du har god pedagogisk förmåga och kan stödja chefer i att omsätta den statliga arbetsgivarpolitiken för att uppnå resultat som leder till önskvärda effekter. Arbetsuppgifterna ställer krav på en god förmåga att skapa struktur och du har även förmåga att organisera och planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är initiativtagande, drivande och lösningsorienterad. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. ÖVRIGT Arbetsort: Borås Arbetstid: Flextid samt möjlighet till förtroendearbetstid Tillträde: Enligt överenskommelse Funktion: HR-partner Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar rekryterande chef innan du går vidare med din ansökan. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till rekryterande chef. En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader. Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

18 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Vi söker en engagerad och självgående HR Business Partner till Wabtec!
Wabtec Faiveley Nordic AB
Personal- och HR-specialister

Hos oss på Wabtec får du mer än bara ett HR-jobb. Du får bli en del av ett företag som rör sig framåt – och ett HR-team som gör det tillsammans. Nu letar vi efter dig som vill vara ett nära stöd till våra chefer inom produktion och samtidigt driva viktiga områden som utbildning, arbetsmiljö och hälsa. Ditt uppdrag – med hjärtat i verksamheten Du kommer arbeta operativt och nära cheferna i produktionen. Det betyder att du dagligen får stötta, coacha och utmana – både i det vardagliga HR-arbetet och i strategiskt viktiga frågor. Rollen är bred, varierad och mycket verklighetsnära. En viktig del av rollen är också att koordinera och följa upp utbildningsinsatser i organisationen – och se till att rätt kompetens finns på plats både idag och imorgon. Vara ett professionellt stöd till chefer i HR frågor Koordinera och utveckla vårt utbildningsarbete Säkerställa att HR-arbetet följer lagar och interna riktlinjer Bidra till högt medarbetarengagemang och god arbetsmiljö Koordinera hälsokontroller och rehabiliteringsinsatser Förbereda introduktionsmaterial och stötta vid onboarding Driva förbättringsarbete utifrån t.ex. medarbetarundersökningar Vem är du? Vi söker dig som trivs med att vara mitt i verksamheten, där det händer. Du är van vid att bygga relationer, skapa förtroende och får energi av att stötta andra. Du har ett strukturerat arbetssätt, gillar att få saker att hända och är trygg i HR-rollen. Du behöver ha: Erfarenhet av brett HR-arbete, gärna i en producerande miljö Vana av att arbeta nära chefer i operativa frågor Mycket god förmåga att kommunicera – både muntligt och skriftligt (svenska & engelska) Erfarenhet av att samordna utbildningar eller kompetensutveckling är meriterande Meriterande är erfarenhet av Workday Vad får du hos oss? Hos oss får du arbeta med kunniga och engagerade kollegor – och framför allt med ett tajt HR-team där vi lyfter varandra, skrattar tillsammans och hjälps åt. Du får ett stort eget ansvar och möjlighet att påverka både din roll och vår gemensamma resa framåt.

18 juni 2025
Sista ansökan:
5 december 2025
HR-specialist
Länsstyrelsen i Kalmar län
Personal- och HR-specialister

Beskrivning HR-enheten består idag av HR-chef, två HR-specialister och en HR-handläggare. En av våra HR-specialister kommer att sluta och en ska vara föräldraledig, så nu söker vi två nya kollegor, en tillsvidare och ett vikariat som pågår cirka 1 år. Det viktigast vi har är varandra, så är du ute efter ett jobb där möjligheter till stort eget ansvar, självledarskap och verksamhetsutveckling är vardag är du varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Arbetsuppgifter Tillsammans arbetar vi såväl operativt som strategiskt inom HR. Vi arbetar brett med HR-processer inom arbetsmiljö, arbetsrätt, lönebildning, ledarskap och kompetensförsörjning. I ditt uppdrag som HR-specialist kommer du självständigt driva processer och utvecklingsarbete inom HR-området. Hos oss får du ansvara för hela processerna med allt ifrån analyser av behov, framtagande av arbetssätt och riktlinjer, utförande, samverkan, förhandlingar, implementering och samsyn tillsammans med chefer och medarbetare. Du kommer också ha möjligheter att arbeta med utveckling av HR-processer nationellt för Länsstyrelserna. Utöver dina ansvarsområden inom enheten kommer du även att vara kontaktperson till våra chefer i HR-relaterade frågor. Du stöttar cheferna i allt från ledarskapsfrågor och trygghetsskapande till avtalsfrågor och rehabilitering. Här är det coachande förhållningssättet och fokus på att skapa förutsättningar för ett rimligt chefsuppdrag av största vikt. Arbetet erbjuder också givande samverkan med fackliga parter, skyddsombud och medarbetare som är väl insatta i och bidrar till verksamhetens utveckling. Vi hjälps åt med alla arbetsuppgifter som finns på enheten och myndighetens uppdrag kan också göra att fler uppgifter än det som beskrivs i annonsen blir aktuella. Kvalifikationer Till tillsvidaretjänsten letar vi efter dig som har: - Högskoleutbildning med inriktning mot HR eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig - Flerårig arbetslivserfarenhet inom brett och kvalificerat HR-arbete Meriterande är det med: - Fördjupade kunskaper inom arbetsrätt och rehabilitering - Erfarenhet av lönebildningsarbete på praktisk och strategisk nivå - Erfarenhet av ledarskapsutveckling på praktisk och strategisk nivå - Erfarenhet av digitalisering- och kontinuitetsarbete inom HR - Erfarenhet av god facklig samverkan och gemensamt utvecklingsarbete Till vikariatet söker vi dig som har: - Högskoleutbildning med inriktning mot HR eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig Det är meriterande om du också har erfarenhet av: - Brett HR-arbete - Lönebildning och lönekartläggning - Kvalificerat chefsstöd - Rehabilitering - HR-arbete på statlig myndighet För båda tjänsterna:  Som HR-specialist på en liten enhet har du en bred roll och vi söker därför dig som trivs med att arbeta med olika arbetsuppgifter och har förmågan att växla fokus när det behövs. För oss är det viktigt att du är initiativtagande, drivande, lösningsorienterad och motiveras av möjligheten att driva dina processer från start till mål, såväl självständigt som tillsammans med kunniga kollegor. Du är tydlig, noggrann och har en god kommunikativ förmåga. Som person är du mån om att ge ett gott bemötande samt kan skapa och upprätthålla goda relationer. Du anpassar din kommunikation efter mottagare och situation och du har förmåga att utveckla andra i din omgivning inom HR-området. Vi som är kontaktpersoner kommer ha semester olika perioder under sommaren. Mejla oss dina frågor så svarar vi när vi är tillbaka från semestern.  Villkor B-körkort är ett krav för tjänsten.  Länsstyrelsen är en totalförsvarsmyndighet. Säkerhetsprövning med registerkontroll genomförs enligt Säkerhetsskyddslagen innan beslut om anställning fattas. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra i vår krisledningsorganisation vid en händelse. Frågor om säkerhetsprövning samt registerkontroll görs till kontaktperson. Läs mer om registerkontroll och säkerhetsklass https://sakerhetspolisen.se/verksamheten/sakerhetsskydd/registerkontroll.html Detta är Länsstyrelsen Kalmar län På Länsstyrelsen arbetar cirka 250 engagerade medarbetare med en rad olika regeringsuppdrag. Tillsammans bidrar vi till hållbar utveckling, tillväxt och en god livsmiljö i Kalmar län. Det gör vi genom avvägningar mellan ekologi, social hållbarhet och ekonomi. Vi strävar efter en arbetsplats med mångfald och jämn könsfördelning. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet och vilar på begreppen: • effektivitet och service • objektivitet och legalitet • respekt för allas lika värde. Vill du veta mer om oss? Besök gärna vår webbplats! https://www.lansstyrelsen.se/kalmar/om-oss/jobba-hos-oss.html

18 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
HR-Generalist
Försvarsmakten
Personal- och HR-specialister

Hos Försvarsmaktens Logistikförsörjning får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och hos oss kommer du ha möjlighet att förena det professionella och det privata.  Om enheten Vid enheten Försörjning anskaffar, lagerhåller, vidmakthåller och avvecklar vi förnödenheter åt Försvarsmakten. Logistiken ska vara effektiv och innebära en hög tillgänglighet för alla typer av förnödenheter runtom i hela Sverige, det innebär att produktion, planering och kundsupport också är viktiga delar i vårt arbete. Vi söker nu en HR-generalist som vill vara en viktig del av vårt team och bidra till att skapa effektiva och välfungerande HR processer. Verksamheten är ibland intensiv och det krävs att du kan prioritera och hitta lösningar, även när vägen framåt inte alltid är helt tydlig. På avdelningen arbetar vi som ett team och stöttar varandra vid hög arbetsbelastning, så du bör vara flexibel och redo att hjälpa till med andra arbetsuppgifter vid behov. Som HR generalist blir du en nyckelspelare i att stötta våra chefer över flera orter i landet. Din vardag blir omväxlande och utvecklande där du är med och skapar förutsättningar för Försvarsmaktens tillväxt och utveckling. Huvudsakliga arbetsuppgifter • Stötta chefer i alla HR relaterade frågor och rekryteringsprocesser • Arbeta med arbetsrätt, kollektivavtal, arbetsmiljö och personalärenden • Utveckla och effektivisera arbetsrutiner och processer • Vara delaktig i implementering och uppföljning av interna policies och riktlinjer KRAV Kvalifikationer • Akademisk utbildning inom personalområdet • Flerårig erfarenhet av arbete som HR generalist/specialist • Goda kunskaper i Officepaketet • Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt • B-körkort, manuell växel Personliga egenskaper Vi söker dig som har en stark servicekänsla, är ordningsam, och ansvarstagande. Du är flexibel och har en god förmåga att skapa kontakt och kommunicera med både kollegor och chefer. För att trivas i rollen behöver du kunna arbeta självständigt, ta initiativ och bidra till ett gott samarbetsklimat. Du hanterar känslig information med stor integritet och med respekt för sekretess. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av HR arbete inom Försvarsmakten • Erfarenhet att stötta chefer i HR frågor inom statlig myndighet • Erfarenhet av att dokumentera och utveckla HR-processer och rutiner För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidare. Sysselsättningsgrad: 100%. Arbetsort: Arboga. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen eller rekryteringsprocessen Christina Hedman Fackliga företrädare SEKO  Ola Andersson SACO  Pernilla Kjellgren OFR/S  Håkan Antonsson Samtliga ovan personer nås via växeln 0589-40400. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-21. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

18 juni 2025
Sista ansökan:
21 juli 2025
MAX Burgers söker en HR Coordinator
Max Burgers AB
Personal- och HR-specialister

Vill du vara med och forma framtidens HR på MAX?  Vi på MAX Burgers söker en driven och självständig HR Coordinator till vår framtida Center of Excellence-funktion (CoEX). Rollen är central i att utveckla och säkerställa ett effektivt och kvalitativt HR-stöd i MAX digitala HR-verktyg, med särskilt fokus på support av användare i Norge och Danmark.  Som HR Coordinator får du en nyckelroll i vår digitala HR-resa. Det här är en perfekt roll för dig som trivs med att kombinera operativt HR-arbete med att driva projekt, utveckling och förbättringsarbete.  Om tjänsten  I rollen kommer du att vara spindeln i nätet för våra HR-system och processer, med särskilt fokus på att stötta våra chefer och medarbetare i Norge och Danmark. Du ger dagligt stöd i Workday HCM, från onboarding till offboarding, och hanterar ärenden tillsammans med HR Business Partners, Helpdesk och andra kollegor. Du kommer även att hålla utbildningar och stötta användare i våra system.  Utöver det operativa arbetet kommer du att delta i och driva utvecklingsprojekt, ansvara för processförbättringar och bidra till kunskapsdelning inom CoEX-teamet.  Om Center of Excellence  CoEX är en ny satsning där vi samlar expertis, utvecklar arbetssätt och stöttar organisationen med smarta, digitala lösningar. Teamet består idag av två HRIS-specialister, två HR-administratörer samt en HR-koordinator-kollega. Nu söker vi dig som vill vara med och bygga upp funktionen tillsammans med oss.  Om dig  Du är en problemlösare som trivs i ett högt tempo och gärna tar initiativ. Du har koll på HR-processer, gillar system och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. Att guida andra genom digitala verktyg gör du med trygghet, och du tycker det är kul att få saker att funka, både för användaren och för hela MAX.  Du har några års erfarenhet av HR-administration och support, gärna i en nordisk kontext. Du har jobbat i Workday eller liknande system och gillar när teknik och människor möts. Du är nyfiken på hur vi kan jobba smartare och testar gärna nytt. Strukturerad och självgående som du är, har du ett öga för detaljer – men fastnar inte i dom. Du gillar att ge support, lösa problem och med förmågan att driva projekt framåt.  Du har 1–3 års erfarenhet av att stötta chefer och medarbetare i HR-frågor, gärna i flera nordiska länder, särskilt Norge och Danmark. Du har en relevant akademisk utbildning inom HR eller personalvetenskap och känner dig trygg i arbetsrätt. Du har god koll på digitala HR-verktyg, och har du jobbat i Workday är det ett stort plus. Du är van vid att driva projekt och förändringsinitiativ, har samarbetat med externa systemleverantörer och har ett genuint intresse för AI, automatisering och People Analytics. Du behärskar svenska och engelska, både i tal och skrift.  Och kanske viktigast av allt: du gillar att jobba serviceinriktat och lösningsfokuserat. Du trivs i en roll där du får kombinera teknik, människor och utveckling – och där du får vara med och göra skillnad på riktigt.  Om oss  Vi vill bli världens bästa burgarkedja, både genom att servera de godaste burgarna och genom att vara en god kraft i samhället. Vi har kontor i Stockholm, Luleå och Warzawa.   Hos oss får du:  - Vara en del av ett värderingsstyrt företag där vi bryr oss om varandra och om världen  - Arbeta i ett team där vi stöttar, utmanar och utvecklar varandra  - Möjlighet att påverka, testa nytt och växa   - Delta i utvecklingsprogram, som självledarskap och projektledning  - Och såklart: ibland vara först med att smaka på en ny burgare   Om processen  Vi använder urvalsfrågor och psykometriska tester i processen – inget personligt brev behövs.  Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm, tillträde sker enligt överenskommelse. Vi tar emot ansökningar löpande fram till 1 augusti.  Intervjuer kan komma att bokas in under juni/juli om rätt kandidat dyker upp, men sker mest troligen i augusti. På grund av sommarledighet kan återkoppling dröja något, men vi hör av oss så snart vi kan. Vi ser verkligen fram emot att hitta vår nya kollega så skicka in din ansökan redan idag.  Har du frågor kring rollen? Välkommen att kontakta [email protected]. Har du frågor om processen vänder du dig till [email protected]. Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd

18 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
HR-specialist
Timrå kommun
Personal- och HR-specialister

I Timrå finns blandningen av allt du tycker om att fylla livet med; från äventyrliga aktiviteter till storslagen natur. Det bästa av två världar helt enkelt – där pulsen också får möta lugn och ro. Här finns tid att leva – här är tillvaron okrånglig. Hos oss har du chansen att göra skillnad, skapa mervärde och utvecklas professionellt samtidigt som du är med på en stor utvecklingsresa för hela regionen. Vi erbjuder dig en arbetsplats med korta beslutsvägar där vi lär oss medan vi arbetar och tar nya vägar när vi behöver. Vi arbetar för att göra det enklare att leva, växa och mötas med visionen - Timrå en stark kommun i en växande region! Vill du bidra till ett hållbart arbetsliv och stötta chefer i att skapa trygga, friska arbetsplatser? Hos oss får du möjlighet att kombinera strategiskt utvecklingsarbete med konkret stöd i vardagen. Om uppdraget Du blir kommunens expert och drivkraft inom arbetsmiljö, hälsa, rehabilitering och omställningsarbete. I din roll ingår följande arbetsuppgifter; - Leder och utvecklar vårt systematiska arbetsmiljöarbete (SAM) - Samordnar kommunövergripande projekt, analyserar sjukfrånvaro och friskfaktorer, tar fram beslutsunderlag och föreslår åtgärder - Koordinerar hela rehabiliteringsprocessen – från tidig signal till återgång i arbete - Driver arbetet med aktiva åtgärder enligt diskrimineringslagen - Genomför hälsofrämjande insatser tillsammans med företagshälsa och andra aktörer - Stöttar i omställningsarbete vid organisatoriska förändringar, exempelvis vid omplaceringar, avveckling eller omstrukturering - Är rådgivande och stödjande till HR, ledning och chefer och samverkar med skyddsorganisation och fackliga företrädare - Utbildar och vägleder chefer i arbetsmiljöansvar, tillbudsrapportering och arbetsskador samt kommunens rehabiliteringsprocess - Systemansvarig för Adato – vårt verktyg för hantering av sjukfrånvaro, tillbud, arbetsskador, rehabilitering och personalanteckningar - Bevakar lagändringar och säkerställer att rutiner hålls aktuella Du växlar mellan individärenden, kompetenshöjande utbildningar och strategiskt utvecklingsarbete. Du ingår i HR-avdelningen och är en del av ett engagerat team. Din profil Vi söker dig med: - Akademisk examen inom HR, arbetsmiljö, rehabilitering eller motsvarande - Flerårig erfarenhet av arbetsmiljöarbete, chefsstöd och rehabiliteringsprocesser - Goda kunskaper i arbetsmiljö- och diskrimineringslagstiftning, kollektivavtal och Försäkringskassans regelverk - Vana att utbilda, hålla presentationer och förklara komplexa frågor pedagogiskt - God förmåga att samarbete, skapa förtroende och driva processer framåt Du är självgående, lösningsorienterad och trygg i din roll. Du trivs i en varierad vardag där du får bidra både till struktur och utveckling. Vi erbjuder -Ett meningsfullt uppdrag med stort mandat -Flexibel arbetstid, när verksamheten tillåter -Friskvårdsbidrag -En arbetsplats i moderna, nyrenoverade lokaler som stödjer samarbete och lärande -Ett stimulerande arbete med omväxlande och utvecklande arbetsuppgifter -Hos oss får du balans mellan arbete och fritid och möjlighet att växa – både professionellt och personligt.       I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare. Timrå kommun tillämpar rökfri arbetstid.

18 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025