HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

Är du en trygg, engagerad och nyfiken HR-konsult som är redo för nästa uppdrag med start i augusti? Har du erfarenhet från det breda HR-arbetet, är trygg i arbetsrätten och trivs när du både får arbeta operativt och strategiskt? Då kan vi ha ett spännande uppdrag för dig! Arbetsbeskrivning För vår kund, som är ett service- och installationsföretag, söker vi nu en HR Partner för uppdrag med start i början på augusti och löpande ett år framåt. I rollen kommer du jobba dedikerat mot en specifik region i verksamheten, i tätt samarbete med regionchef, avdelningschefer och filialchefer. Du ingår i regional ledningsgrupp och bidrar med ett proaktivt HR-stöd. I rollen kommer du arbeta högt som lågt, där du både driver de årliga HR-processerna och bidrar till strategi i ledningsgrupp. Du tillhör ett HR-team om fem ytterligare HR Partners och rapporterar till HR-chef. Vem är du? Personen vi söker till denna roll har minst fem års erfarenhet från en bred roll inom HR, troligen från rollen som HR Partner/HR Business Partner. Du är van att stötta chefer i hela spektrat av HR-frågor och känner dig trygg som en del av ledningsgrupp. Har du sedan tidigare erfarenhet av organisationer bestående av både kollektivare och tjänstemän ser vi det som ett stort plus. Som person blir du troligen beskriven som öppen, samarbetsvillig och engagerad och har ett proaktivt förhållningssätt. Du delar gärna kunskap och trivs som den del av ett team där humor finns och där man jobbar tillsammans. Du erbjuds  Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR, med start i augusti och löpande cirka ett år framåt. Rollen är placerad antingen i Uppsala eller Stockholm, men kommer innebära visst resande mellan lokala kontor i Enköping, Uppsala och Stockholm. Vid frågor rörande uppdraget är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef My Andersson på [email protected]. Urval och intervjuer kommer hanteras löpande och vi hoppas tillsätta detta uppdrag så snart som möjligt, så visa ditt intresse eller hör av dig direkt om du är nyfiken. Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek  Sökord: HR Manager, HR Consultant, HR Business Partner, HR Specialist, blue collar, human resources.

26 april 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
HR-generalist

Vikarierande HR-generalist till Leksands kommun Är du en person som har en stark drivkraft, innovationsförmåga och stort intresse för HR-området och vill medverka till värdeskapande insatser för kommunen? Leksands kommuns HR-team söker nu en ny kollega. Bli med på vår fortsatta resa att skapa värde för alla Leksands kommuns verksamheter! Höjdpunkter med jobbet: • Se dina värdeskapande insatser ha effekt på kommunens förändring & utvecklingsarbete och för dom vi är till för. • Samarbeta med dedikerade och inkluderande kollegor. • Glädje och gemenskap. Dina arbetsuppgifter Rollen som HR-generalist är bred och du arbetar utifrån HR-avdelningens mål och uppdrag. Då vår HR-avdelning är i en stark utvecklingsfas kommer du att få arbeta med och driva varierande uppdrag och insatser inom hela HR-området. I rollen som HR-generalist ger du ett löpande nära stöd till sektorns chefer inom varierande operativa HR- frågor som t ex kompetensförsörjning, rehabiliteringsärenden, arbetsrätt och arbetsmiljö med mera. Att hålla i interna utbildningar är en del av tjänsten och omvärldsbevakning är en naturlig del av arbetet. Tjänsten är ett vikariat på heltid fram till 31/12-2024 och du rapporterar till HR-chef. Vi tillämpar individuell lönesättning och möjlighet till distansarbete finns. Din profil • Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot HR eller motsvarande och det är meriterande med flerårig arbetslivserfarenhet inom operativt och strategiskt HR-arbete. • • Erfarenhet av HR-arbete inom politiskt styrd organisation är meriterande. • • Vi ser att du har goda datakunskaper och ett intresse för att arbeta med digitala system. • För att trivas i rollen som HR-generalist har du förmågan att driva ditt arbete framåt och du trivs med ett arbete med varierande arbetsuppgifter. Du har en god förmåga till struktur, helhetssyn och övergripande strategier. Vi ser utveckling och ständiga förbättringar som en viktig del i rollen och i HR-avdelningens arbete. Du är nyfiken och har initiativförmågan att ta våra processer vidare och längre, till exempel genom hjälp av AI.  Som HR-generalist är du proaktiv i att skapa meningsfulla samarbeten, strävar efter att skapa förtroende i dina relationer och du samarbetar väl med andra både internt och externt. I ditt arbete är du självgående och du trivs med att ha en social roll där det förekommer representation och muntliga framföranden i olika forum. Sist men inte minst kommunicerar du på ett tydligt och pedagogiskt sätt, både muntligt och skriftligt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om arbetsplatsen HR-avdelningen består av fyra HR-strateger, en rekryteringsspecialist och en HR-chef. Vårt team präglas av inkludering, nyfikenhet och att hjälpa våra verksamheter nå längre. Vi lär av varandra och delar med oss av våra olika kompetenser inom teamet – det skapar arbetsglädje! Vi erbjuder dig För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift. Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande. På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs  För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se Din ansökan  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev. Sista ansökningsdatum Din ansökan vill vi ha senast den 17:e maj. Ansökningar granskas löpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstiden löpt ut. Välkommen med din ansökan!

26 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
HR-partner till verksamhetsområde Trafik

Som HR-partner på Trafikverket har du en viktig roll i att skapa förutsättningar för att alla ska komma fram smidigt, grönt och tryggt. Söker du en roll inom HR där du ges möjlighet att skapa samhällsnytta genom ett utvecklande och spännande uppdrag i en organisation med stort fokus på kompetensförsörjningsfrågor, då är Trafikverket och verksamhetsområde Trafik rätt för dig! HR-partner till verksamhetsområde Trafik Arbetsuppgifter Inom verksamhetsområde Trafik arbetar cirka 2000 medarbetare med att planera, övervaka och leda trafiken dygnet runt, året runt, på våra vägar och järnvägar. Vi har sammanlagt 130 chefer som stöttas av ett HR-team bestående av 11 personer. Vill du bli en av oss? I den här rollen kommer du att arbeta som verksamhetsnära HR Partner. Du kommer arbeta stödjande och rådgivande gentemot våra chefer och coacha dem i våra HR-processer både operativt och strategiskt. I det dagliga arbetet ingår frågor som kompetensförsörjning, rehabilitering, arbetsmiljö och lönesättning såväl som frågor kring arbetsrätt, avtalsfrågor och samverkan med våra fackliga organisationer. I dina ledningsgrupper kommer du ta en aktiv roll och driva HR-arbetet och avdelningens utveckling framåt. Genom att lägga örat mot den bildliga rälsen lyssnar du av vad verksamheten behöver och tar initiativ därefter. Vi tror att du använder hela din arsenal av erfarenhet där den behövs, vilket innebär att ibland vara den trygga klippan och andra gånger vara den obekväma som bromsar. Däremellan hoppas vi att du även vill ha roligt med oss! Placering i den här tillsättningen är Borlänge, Göteborg eller Solna. Resor ingår i tjänsten. Övrig information Vänligen bifoga ditt CV. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten kan det finnas möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid. Intervjuer sker digitalt via Skype, preliminärt under vecka 23 Vi eventuella frågor kontakta rekryterande chef Heidi Franz Möller, se kontaktuppgifter nedan. Kvalifikationer Vem är du? För att lyckas och trivas i den här rollen har du ett proaktivt och konsultativt förhållningssätt och är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer. Det innebär till exempel att du är kommunikativ, lyhörd, du driver arbetet och processer på ett pedagogiskt och engagerande sätt. Som person är du drivande och tänker i nya banor. Du är analytisk, bra på att skapa struktur och uppnå resultat. Du är trygg i dig själv såväl som i din roll. Vi söker dig som har högskole- eller universitetsutbildning med inriktning HR/personal 180hp (120 p) eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig har flerårig aktuell erfarenhet av HR-partnerroll eller motsvarande från större organisation där du arbetet brett med olika HR-processer har goda kunskaper inom arbetsrättsliga frågor har goda kunskaper inom arbetsmiljöfrågor har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva och leda förändrings- och utvecklingsarbete har erfarenhet av att arbeta som HR-partner eller motsvarande från offentlig verksamhet har erfarenhet av att arbeta som HR-partner eller motsvarande i en operativ 24/7 verksamhet Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Inom Trafik jobbar du i händelsernas centrum för att få vårt transportsystem att fungera för alla Sveriges tusentals resenärer - dygnet runt, året runt. Vi planerar, leder och övervakar trafiken på 98 500 km statliga vägar och 14 200 km statliga järnvägar. Vår uppgift är att bidra till att vägarna är framkomliga, att tågen kommer i tid och att trafikinformationen är aktuell. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

26 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Förhandlingsstrateg

HR-avdelningen Är du kunnig inom arbetsrätt och gillar att arbeta med rådgivning? Har du erfarenhet av att arbeta med lönebildning och förhandling? Då har du ett jobb att söka. Ditt nya jobb Som förhandlingsstrateg kommer du huvudsakligen arbeta inom områdena arbetsrätt och lönebildning. Du kommer vara med och driva både strategiskt arbete på kommunövergripande nivå och arbeta som rådgivare inom lag och avtalstolkning till kommunens HR-funktioner på våra förvaltningar. I din rådgivande roll är du med och hanterar komplexa situationer där du är ett stöd för HR ute på förvaltningarna. Du gör, tillsammans med kollegor på avdelningen och efter rådgivning med SKR, avvägningar för att komma vidare i ärenden inom arbetsrättens områden. I ditt uppdrag företräder du också Jönköpings kommun i kommunövergripande arbetsgivar- och personalpolitiska frågor och förhandlingar. Inom ramen för ditt uppdrag kan även viss rådgivning till våra kommunala bolag att ingå. Din kompetens Du har en högskoleexamen inom HR eller annat område som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget och har flera års erfarenhet av att arbeta med kvalificerat HR-arbete, främst inom områdena lönebildning och arbetsrätt. Har du tidigare arbetat med rådgivning inom HR i en kommunal verksamhet är det meriterande. Du har god förmåga i det svenska språket, både i tal och skrift och har ett gott sinne för siffror. Som person är du lugn och stabil och är bra på att fokusera på rätt saker även i en pressad situation. Du gör korrekta avvägningar och har en god förmåga att väga samman komplex information och ta hänsyn till detta när du fattar beslut. Du kan ta hänsyn till strategiska perspektiv och har lätt för att se helheter och se till verksamhetens bästa. Du är uthållig och arbetar för att nå resultat i ditt arbete. Du har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete och håller satta tidsramar. I uppdraget har du många olika kontakter och det kräver att du har en mycket god förmåga att både skapa kontakter och underhålla relationer. Välkommen till oss Som förhandlingsstrateg hos oss blir du en del av enheten lön, förhandling och arbetsrätt på stadskontorets HR-avdelning. Vårt uppdrag är att stärka förvaltningarna i arbetsgivarrollen och ge möjlighet till enhetliga lösningar och ett gemensamt förhållningssätt inom det arbetsgivarpolitiska området. På vår enhet är vi 4 personer och vi har ett nära samarbete med enheten för Utveckling och HR-stöd och löneservice. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda här (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-). Bra att veta Tjänsten är på tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse hösten 2024. Intervjuer planeras till början av vecka 22. Vill du veta mer? Välkommen att kontakta Maria Idéhn, Förhandlingschef på telefon 036-10 59 07. Facklig företrädare hittar du här (https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/sa-soker-du-jobb-hos-oss/fackliga-foretradare-pa-stadskontoret). Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten som förhandlingsstrateg. Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
HR-partner till HR-enheten, Stockholm

Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningen söker dig som vill arbeta i en händelserik och varierande roll som HR-partner med fokusområde arbetsrätt och kollektivavtalsfrågor. Du kommer att tillhöra HR-enheten som är en del av Personal- och ekonomiavdelningen. Personal- och ekonomiavdelningen har det övergripande ansvaret inom myndigheten för frågor inom personal, lön, ekonomi, upphandling samt utbildning. HR-enheten omfattar en kompetensbredd inom HR, system/lön samt förhandlingsområdet och består idag av 19 medarbetare. Enhetens uppdrag är att utifrån verksamhetens behov ge ett proaktivt, enhetligt och professionellt stöd och rådgivning till chefer inom alla HR-områden. Totalt inom enheten är vi 12 HR-partners, fördelade på orterna Karlskrona, Göteborg och Stockholm. Som HR-partner på Kustbevakningen har du ett nära samarbete med dina HR-partnerkollegor, vi är ett gäng som ger varandra stöd och är varandras bollplank i vardagen. Arbetsuppgifter Som HR-partner ansvarar du för att initiera, samordna, driva, utveckla samt följa upp det strategiska och operativa HR-arbetet vid Kustbevakningen. I rollen arbetar du för att stödja och stärka chefers förutsättningar till att professionellt och effektivt sköta sitt arbetsgivaruppdrag. Dessutom medverkar du, utifrån ett brett helhets- och arbetsgivarperspektiv, till att chefer och ledning bedriver en personalpolitik som är i linje med Kustbevakningens vision, verksamhetsidé och värdegrund. Syftet är ett aktivt ledar- och medarbetarskap som bidrar till verksamhetens måluppfyllnad och en hållbar arbetsmiljö. Arbetet som HR-partner är varierande och kan bestå av utveckling av processer, rutiner, styrande dokument, rådgivning samt information. Här ingår även rekrytering, lag- och avtalsfrågor, rehabilitering, ledarskaps- och medarbetarskapsfrågor. Ditt särskilda fokusområde i denna tjänst är att arbeta med rådgivning, samverkan, samt i viss mån utbildning, till nyckelgrupper inom arbetsrätts- och kollektivavtalsfrågor.  Kvalifikationer Du har en akademisk examen inom HR-området. Som HR-partner ser vi det som viktigt att ha en bred grund och förankring inom generellt HR-arbete. Därför ska du ha flera års omfattande erfarenhet av konsultativt HR-arbete. Vi tänker att du har bred praktisk erfarenhet av arbetsrättsligafrågor, lönebildningsfrågor och arbetsmiljöfrågor. Erfarenhet av arbete inom större organisationer är meriterande. Som person har du lätt att sätta dig in i verksamhetsansvariga chefers perspektiv och förstå deras utmaningar. Du visar intresse för omvärld och helhet, kan sätta in detaljerna och den egna arbetsinsatsen i ett större sammanhang. För att lyckas i ditt arbete och möta behoven ser vi att du behöver vara flexibel, engagerad och lyhörd och kan lätt skifta från ett övergripande och långsiktigt perspektiv till de avgörande detaljerna. Du är en lösningsorienterad person som bidrar med egna idéer och gärna bjuder in till dialog för att förbättra dem ytterligare. Du är professionell och ansvarstagande. Du förstår din roll som arbetsgivarrepresentant och har hög integritet, ansvarskänsla, ett etiskt förhållningssätt och god självinsikt. Vi förutsätter att du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska så väl som på engelska. När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Som en del i urvalsprocessen kan tester eller arbetspsykologiska tester komma att genomföras. Villkor Anställningen är tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort: Stockholm. För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras.  Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

25 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
HR-specialist rekrytering, vikariat

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 350 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Arbetsbeskrivning Nu söker vi HR-specialist med uppdrag att stötta i rekrytering av nya medarbetare och chefer till SiS huvudkontor, men också till våra institutioner runt om i landet. SiS är inne på en spännande utvecklingsresa där utvecklingsarbete med att stärka myndighetens kompetensförsörjning, där rekrytering utgör en viktig del. I den här tjänsten kommer du få möjlighet att arbeta med rekrytering och kandidatupplevelsen i vår myndighet.  Som HR-specialist inom rekrytering är du en viktig del i att försörja verksamheten med rätt kompetens för vårt samhällsviktiga uppdrag. Det innebär att du jobbar operativt och konsultativt tillsammans med rekryterande chefer och bidrar med dina kunskaper genom alla delar i rekryteringsprocessen. Kommunikation med kandidater kommer också att vara en viktig del av ditt uppdrag. Arbetet är i stor utsträckning självständigt, men du kommer att ha gott stöd av dina blivande kollegor på HR-avdelningen.  Kvalifikationer Vi söker dig som är van att ha många processer igång samtidigt och med god struktur. Du har ett stort intresse av, och goda kunskaper i, kompetensbaserad rekrytering. Du är också motiverad att dela med dig av dina kunskaper i organisationen. Eftersom en stor del av arbetet innebär samarbete med rekryterande chefer och kontakt med kandidater, är det viktigt att du är serviceinriktad och relationsskapande. Du behöver även ha en god förmåga att ta initiativ och att arbeta målfokuserat med ditt uppdrag. SiS värdeord för bemötande är respekt, omtanke, tydlighet, och givetvis delar du dem. Kort sagt är du en god ambassadör både för SiS och för en kvalitativ, kompetensbaserad rekryteringsprocess! Vi söker dig som har:  • akademisk utbildning, t.ex. beteendevetare eller personalvetare, alternativt motsvarande kunskaper som är relevanta för arbetet • erfarenhet av operativt och konsultativt arbete med rekrytering • erfarenhet av att ha många processer igång samtidigt Det är meriterande: • om du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering inom offentlig verksamhet • om du har erfarenhet av att arbeta i rekryteringssystemet ReachMee Vi lägger också stor vikt vid dina personliga egenskaper. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Anställningsform: Vikariat till och med 2025-02-28 Omfattning: Heltid Tillträde: Snarast möjligt Tjänsten har placeringsort i Solna. Resor förekommer inom ramen av tjänsten och då främst till våra institutioner runt om i landet. SiS erbjuder en hybrid arbetsmiljö fördelat mellan kontor och distansarbete. Ansökan Välkommen att registrera din ansökan med CV och personligt brev på svenska, i vårt rekryteringssystem senast 2024-05-19 Referensnummer: 2.9.1-3798-2024 Välkommen med din ansökan! SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
HR Business Partner för långsiktigt uppdrag

Är du en trygg, engagerad och nyfiken HR-konsult som är redo för nästa uppdrag med start i augusti? Har du erfarenhet från det breda HR-arbetet, är trygg i arbetsrätten och trivs när du både får arbeta operativt och strategiskt? Då kan vi ha ett spännande uppdrag för dig! Arbetsbeskrivning För vår kund, som är ett service- och installationsföretag, söker vi nu en HR Partner för uppdrag med start i början på augusti och löpande ett år framåt. I rollen kommer du jobba dedikerat mot en specifik region i verksamheten, i tätt samarbete med regionchef, avdelningschefer och filialchefer. Du ingår i regional ledningsgrupp och bidrar med ett proaktivt HR-stöd. I rollen kommer du arbeta högt som lågt, där du både driver de årliga HR-processerna och bidrar till strategi i ledningsgrupp. Du tillhör ett HR-team om fem ytterligare HR Partners och rapporterar till HR-chef. Vem är du? Personen vi söker till denna roll har minst fem års erfarenhet från en bred roll inom HR, troligen från rollen som HR Partner/HR Business Partner. Du är van att stötta chefer i hela spektrat av HR-frågor och känner dig trygg som en del av ledningsgrupp. Har du sedan tidigare erfarenhet av organisationer bestående av både kollektivare och tjänstemän ser vi det som ett stort plus. Som person blir du troligen beskriven som öppen, samarbetsvillig och engagerad och har ett proaktivt förhållningssätt. Du delar gärna kunskap och trivs som den del av ett team där humor finns och där man jobbar tillsammans. Du erbjuds  Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR, med start i augusti och löpande cirka ett år framåt. Rollen är placerad i huvudsak i Uppsala, men innebär också visst resande mellan Enköping, Uppsala och Stockholm. Vid frågor rörande uppdraget är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef My Andersson på [email protected]. Urval och intervjuer kommer hanteras löpande och vi hoppas tillsätta detta uppdrag så snart som möjligt, så visa ditt intresse eller hör av dig direkt om du är nyfiken. Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek  Sökord: HR Manager, HR Consultant, HR Business Partner, HR Specialist, blue collar, human resources.

25 april 2024
Sista ansökan:
25 maj 2024
HR-specialist

Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.  Till förvaltningens HR-funktion söker vi nu en HR-specialist för ett föräldravikariat. HR-funktionen består av sex medarbetare som tillsammans med HR-chef driver och utvecklar HR-arbetet på förvaltningen. Vi sitter i fräscha lokaler mitt i Borås centrum där förvaltningens stödfunktioner och chefer är samlade. Utöver HR-specialister och HR-administratör består enheten av två enhetschefer som ansvarar för förvaltningens bemanningsenhet och den administrativa samordnarenheten. Vi är ett utvecklingsorienterat team med höga ambitioner som ständigt jobbar för att förbättra våra HR processer för att ge ett så bra stöd som möjligt till förvaltningens chefer. HR-specialist Arbetsuppgifter Som HR-specialist arbetar du med att ge professionellt stöd till förvaltningens chefer i HR-frågor. Arbetsuppgifterna omfattar hela HR-området, vilket bland annat innebär stöd till chefer i arbetsrätt och avtalsfrågor, lönefrågor, arbetsmiljö, rehabilitering, rekrytering, kompetensutvecklingsfrågor och samverkan. HR-specialisterna arbetar även aktivt med medarbetarskapet på förvaltningen i form av grupputvecklingsinsatser. Tyngdpunkten i tjänsten ligger på operativt HR-arbete där du stöttar förvaltningens chefer i deras dagliga HR-arbete, men du kommer även att ha strategiska uppdrag. Du finns med i kommunens nätverk för HR-specialister och samarbetar också med kommunens centrala personal- och förhandlingsavdelning. Övrig information Som medarbetare i Borås stad erbjuds du en rad fina förmåner. Läs här om dina förmåner som anställd. Vi kan komma att intervjua under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan! Vi avböjer oss vänligt men bestämt kontakt från bemanningsföretag. Kvalifikationer Vi söker dig som har en kandidatexamen inom personal- och arbetslivsområdet eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av HR-arbete. Vidare är det givet att du har ett intresse och engagemang för HR- frågorna. I ditt arbete har du god förmåga att skapa struktur och agera utifrån ett gemensamt arbetsgivarperspektiv. Som person är du trygg och prestigelös i din yrkesroll och förstår vikten av att skapa förtroendefulla relationer med dina samarbetspartners. Du är en teamplayer som ser att HR-funktionens styrka ligger i att vi jobbar tillsammans och bidrar med våra olika perspektiv för att skapa en bra helhet och ett stabilt stöd till våra chefer. Arbetet innebär mycket kommunikation i både tal och skrift och du behöver vara en god kommunikatör i det svenska språket och ha förmåga att förmedla budskap på ett sätt som skapar motivation och engagemang. Vi tror att du trivs med ett varierat arbete där du får göra skillnad var dag och skapa goda förutsättningar för förvaltningens chefer att kunna göra ett gott arbete. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

25 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Flygande Platschef med HR-fokus – Skönhetsgruppen

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om Oss Välkommen till Skönhetsgruppen, en ledande aktör inom skönhets- och hudvårdsbranschen. Vi förser 3 kliniker i Stockholm med kvalificerad personal och specialister inom skönhet och hudvård. För att fortsätta vår tillväxt och utveckling söker vi nu en engagerad och dynamisk flygande platschef som kan bidra till vår organisationsutveckling och HR-arbete. Dina arbetsuppgifter Som flygande platschef hos Skönhetsgruppen kommer du att: Sammanställa dokument och rutiner för onboarding och utbildningar för att säkerställa en smidig integration och kontinuerlig kompetensutveckling av vår personal. Rekrytering och Urval Ansvara för att attrahera och anställa kvalificerade kandidater samt hitta hyresgäster till våra kliniker. Onboarding och Introduktion Introducera nya medarbetare i verksamheten och säkerställa en effektiv integrationsprocess. Prestanda och Utvärdering Genomföra regelbundna prestandaöversyner och uppföljningsmöten, samt sätta upp mål. Organisationsutveckling Utveckla strategier för att förbättra och effektivisera organisationens processer, strukturer och system. HR Informationssystem (HRIS) Effektivt hantera anställdas information och HR-processer genom databaser och system. Personalutveckling och Utbildning Organisera och leda utbildningsprogram och workshops. Arbetskraftsplanering Strategisk planering för framtidens personal- och konsultbehov. Organisera företagsaktiviteter och events för att främja samarbete och arbetsglädje. Talentscouting Ansvar för att etablera och underhålla relationer med skolor för att attrahera praktikanter och scouta talanger direkt från utbildningsinstitutioner. ------------- Du kommer att utföra administrativa uppgifter hemifrån samt arbeta på plats på våra tre kliniker i centrala Stockholm och Sundbyberg. -------------- Kvalifikationer Relevant erfarenhet inom HR och organisationsutveckling, helst inom skönhets- eller servicebranschen. Förmåga att arbeta både självständigt och i team. Starka organisatoriska, strukturerade och ledarskapsförmågor. Erfarenhet av HRIS och kompetens inom personaladministration. Ett öga för kundvård och kundservice. Utbildning som hudterapeut är meriterande men inte ett krav. Även om du inte uppfyller alla kvalifikationer finns det möjlighet till intern utbildning om du har rätt ambition. Om du känner att rollen passar dig, tveka inte att söka! Vad vi erbjuder: En inledande halvtidstjänst på 50% med goda möjligheter att utvecklas till en heltidstjänst på 100%. Flexibelt arbete, både hemifrån och på plats i våra kliniker. Möjlighet att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö. Ett omväxlande och ansvarsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad. Möjligheter till personlig och professionell utveckling. Ansökan Är du den drivna och kunniga HR/platschef vi söker? Skicka din ansökan inklusive CV och personligt brev senast 31 maj. Vi ser fram emot att höra från dig och välkomna dig till vårt team!

25 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
HR-generalist sökes till Markverkstad Boden

Befattningen erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta med spännande arbetsuppgifter för att bidra till att göra Sverige och världen lite säkrare. Vi värdesätter ömsesidigt förtroende och hos oss får du både ett eget ansvar och goda möjligheter att kompetensutvecklas. Våra medarbetare är viktiga för oss och du ha möjlighet att ha en bra balans mellan det professionella och det privata. Vi ger även möjlighet att träna på arbetstid, generösa arbetstidsavtal, föräldralön samt upp till sju veckor semester per år. Markverkstad stabsavdelning Du kommer att tillhöra stabsavdelningen på Markverkstaden (MvE) som är en avdelning med ca 30 engagerade och kunniga kollegor som har olika stödjande befattningar. Här arbetar vi med att stödja ledningen i alla olika nivåer spridda på 24 orter i Sverige. Du kommer att i din roll stödja avdelningen Markverkstad Norr. Denna avdelning bedriver verksamhet i Boden, Umeå, Luleå, Arvidsjaur och Östersund. Det innebär att det kommer att ställas krav på resande i tjänsten, hur ofta och mycket kommer att variera över tid. Men vi lovar att det är väldigt givande att vara ute på våra olika verksamheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-Generalist är ditt huvudsakliga uppdrag att arbeta i ett nära chefsstöd där du stödjer inom hela HR-området med fokus på verksamhetens resultat. Du agerar arbetsgivarföreträdare och är ett operativt stöd åt verksamhetens chefer i det dagliga arbetet med exempelvis rekrytering, svåra samtal samt tolka lagar och avtal. Det innebär att du har ett nära samarbete med cheferna och blir deras bollplank, coach och rådgivare. I arbetet ingår även strategiska arbetsuppgifter samt att ingå i HR-relaterade utvecklingsprojekt. Som HR-generalist arbetar du brett med alla typer av HR-relaterade frågor men det är en extra fördel om du har kompetens och intresse inom rehabilitering och arbetsmiljö. Kvalifikationer • Du har akademisk examen inom HR eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig • Minst tre års aktuell erfarenhet av att självständigt driva HR-processer samt ge kvalificerat HR-stöd till chefer utifrån arbetsrätt och de aktuella lagstiftningar som tillämpas inom området • God kommunikativ förmåga • Erfarenhet av IT-stöd inom HR-området • Goda kunskaper i Officepaketet • B-körkort. Personliga egenskaper För att trivas hos oss krävs det att du brinner för service och är en skicklig relationsbyggare. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar och prioriterar dem på ett effektivt sätt. Du är en trygg person och även trygg i rollen som arbetsgivarföreträdare, med eget driv som är bra på att hantera tidvis intensiva arbetsperioder, tillsammans med dina HR-kollegor. Samarbete är viktigt för oss, både med varandra och de verksamheter vi stöttar, därför är det viktigt att du trivs med det och har en god samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande • Erfarenhet av arbete inom industri, till exempel tillverkande företag eller fordonsindustri • Erfarenhet från HR-arbete på en statlig myndighet eller offentlig sektor • Kunskap inom det statliga kollektivavtalsområdet • Delaktighet i verksamhetsutveckling. Övrigt Anställningsform: tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Sysselsättningsgrad: heltid, dagtid Arbetsort: Boden Tillträdesdatum: snarast efter överenskommelse Arbete medför även krav på resor och tjänstgöring, såväl inrikes som utrikes. Tjänsten är en civil befattning Upplysningar om befattningen Sektionschef Mette Wester, tfn. 072-395 34 59. Information om rekryteringsprocessen HR Alexandra Falk, tfn. 070-848 17 61. Fackliga företrädare SACO: Håkan Eliasson OFR-S: Tony Svensson SEKO: Irene Ström OFR-O: Anders Norén Samtliga kontaktas via tfn 035-266 20 00 Sista ansökningsdag Välkommen med din ansökan senast 2024-05-22. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. --------------------------------- Försvarsmaktens tekniska skola, FMTS, med huvudort i Halmstad är ett logistikförband där tekniken står i centrum. Förbandets verksamhet vilar på fyra ben – utveckling, utbildning, verkstads- och krigsförbandsproduktion. För att Försvarsmaktens förband ska kunna verka behöver de fungerande materiel och för det har FMTS en viktig roll. FMTS har ett funktionsansvar för den tekniska tjänsten inom Försvarsmakten, vilket bland annat innebär att följa teknikutvecklingen för att kunna förutse kommande behov men även föreslå förändringar och förbättringar. Här finns spännande utvecklingsmöjligheter för den som är tekniskt intresserad, både på grundläggande och mycket avancerad nivå. FMTS utbildar officerare, specialistofficerare, och civilanställda i teknisk tjänst inom samtliga försvarsgrenar. Utöver det så utbildas soldater inom logistik. FMTS har verksamhet över hela Sverige, från Revingehed i söder till Boden i norr. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått såväl på hemmaplan som runt om i världen. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och en god balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands men innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

23 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024