Handläggare till regional samordnad bemanningsplanering, Kalmar

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Häktet och anstalten i Kalmar bildar tillsammans verksamhetsområdet Kalmar och är därmed organisatoriskt samma enhet. Medarbetarna som arbetet i Kalmar tjänstgör tidvis på häktet och anstalten beroende på behovet som verksamheten har. Anstalten i Kalmar har 77 platser i säkerhetsklass 2, den är landets äldsta och byggdes år 1852. Häktet i Kalmar har 39 platser. Häktet och anstalten är belägna i centrala Kalmar några minuters promenad från centralstationen. Verksamhetsområde Kalmar har totalt cirka 140 anställda. Det pågår för närvarande planering för en ny anstalt och ett nytt häkte i Kalmar. Den nya anstalten planeras ha plats för ca 400 klienter. Det nya häktet kommer vara beläget i centrala Kalmar med 60 platser. Som det ser ut just nu kommer det nya häktet att stå klart år 2026 och den nya anstalten år 2029. ARBETSUPPGIFTER Som personalplanerare kommer du att arbeta med både kort- och långsiktig planering av personal. Främst kommer du att planera personalen som tillhör anstalt och häkte Kalmar men du förväntas även stötta kollegor som arbetar med regionens övriga verksamhetsområden. Du kommer att vara en del av teamet Samordnad Bemanning där majoriteten av arbetsgruppen är placerade på regionkontoret i Linköping. Din roll kommer dock att vara lokalt placerad i Kalmar, men regelbundna resor till Linköping förekommer. Arbetet passar dig som är en naturlig problemlösare och stimuleras av ett socialt arbete där man bygger långsiktiga relationer. Du är kommunikativ, serviceinriktad och uppskattar utmaningar som driver på resultat. I din roll som bemanningsplanerare arbetar du med: - Kontinuerlig kontakt med kärnverksamheten och tillgodose verksamhetens dagliga behov - Arbeta med kort och långsiktiga vakanser - Semester och utbildningsplanering - Prognosticera och planera bemanningen på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt - Planering av personal enligt lagar, rutiner och kollektivavtal - Proaktivt arbeta för att nå uppsatta mål. KVALIFIKATIONER Du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du tar ansvar för din uppgift. Du arbetar bra med andra människor. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Gymnasieexamen med inriktning mot personal och/eller personalekonomi alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Erfarenhet av bemanningsplanering, kort- och långsiktigt • Erfarenhet av större personal- och bemanningssystem, exempelvis Heroma • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska • God kunskap om lagar och avtal Det meriterar om du har: • Ytterligare utbildning inom arbetsrätt, personalvetenskap • Ytterligare utbildning inom lönehandläggning • Erfarenhet av att arbeta inom offentlig sektor • Erfarenhet av statliga kollektivavtal • Erfarenhet av Heroma • Kriminalvårdserfarenhet • Lönehandläggning • B-körkort ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. Kriminalvården tillämpar rökfri arbetsplats. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

22 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
HR-generalist till spännande uppdrag i Malmö

För kunds räkning söker vi just nu en HR-Generalist på 50%, för ett spännande uppdrag med start i augusti, och löpande cirka 12 månader framåt. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar bland annat: • Löpande stöd till organisationen i olika HR-frågor • HR-administration • Onboarding och utbildningar • Stötta chefer  • Pensionsadministration  Vem är du? Personen vi söker till detta uppdrag har antagligen ett par års erfarenhet av brett HR-arbete, förslagsvis från en HR-generalistroll eller motsvarande. I botten ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande. Vidare är du flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.  Som person är du samarbetsinriktad och har förmågan att bygga goda relationer. Du trivs med att ha ansvar samtidigt som du har frihet att agera på eget initiativ. Struktur och noggrannhet är naturliga delar av hur du arbetar, och du hanterar lätt flera uppgifter samtidigt. Mer om uppdraget Detta är ett konsultuppdrag med en omfattning på 50% via Jurek Recruitment & Consulting, med start i mitten på augusti och löpande ca 12 månader framåt. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Merima Kastrat på email [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
HR Business Partner till uppdrag i Norrort

Är du en erfaren HR-konsult som trivs i en föränderlig miljö och söker nästa utmaning som konsult? Vill du arbeta nära verksamheten och göra skillnad för ledare? Lockas du av möjligheten att bli en del av ett internationellt- och världsledande bolag, samtidigt som du kan dra nytta av en familjär och välkomnande kultur? Då kan du vara den vi letar efter till ett spännande konsultuppdrag som HR Manager! Om uppdraget: I rollen som HR Manager kommer du att ta på dig en nyckelroll med både operativa och strategiska inslag, särskilt inom ledningsstöd. Här stöttat du en specifik site inom organisationen och stöttar ledare inom produktion och övrigt managementteam. Dina ansvarsområden inkluderar: • Stötta, coacha och utveckla ledare och medarbetare • Driva, utveckla och implementera HR-processer, rutiner och policies • Hantera arbetsrättsliga frågor och driva fackliga förhandlingar • Ansvar för arbetsmiljöfrågor och det systematiska arbetsmiljöarbetet • Rapportering av nyckeltal • Rekryteringsarbete i samarbete med Talent Acquisition Vem är du? Du är en erfaren HR-konsult med gedigen kunskap inom HR-processer och arbetsrättsliga frågor. Du har tidigare arbetat självständigt med att driva fackliga förhandlingar och har troligen en akademisk examen inom HR. Erfarenhet från produktionsmiljö eller annan personalintensiv verksamhet, helst i en internationell kontext, är en fördel. Du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du erbjuds Detta är ett konsultuppdrag via Jurek HR med start så i början på maj och därefter löpande fyra månader framåt, med uppehåll för semesterperioden under juli. Uppdraget är tilltänkt på deltid, om cirka tre dagar/vecka. Vår kund har sina lokaler placerade i Märsta och du förväntas vara på plats under uppdragets utförande. Vid frågor kring uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef My Andersson på [email protected]. Om oss Jurek Recruitment & Consulting grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är ett växande företag med fokus på flexibla och kundanpassade rekryterings- och konsulttjänster. Vi rekryterar och hyr ut talanger inom en mängd områden, från studenter till erfarna akademiker, med specialistkompetens. Våra uppdrag spänner över områdena juridik, ekonomi, HR, marknad/kommunikation, administration och management. Då varje uppdrag är unikt arbetar vi för att alltid skapa en perfect match för våra konsulter och kunder. Konsult hos Jurek År 2024 utsågs vi till en av Sveriges 100 mest attraktiva arbetsgivare av Karriärföretagen. Det är fint att få ett kvitto på vårt viktiga arbete med att erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter. Som konsult hos oss får du chansen att arbeta på spännande arbetsplatser inom olika branscher och vid din sida har du alltid en dedikerad konsultchef som stöttar dig under ditt uppdrag och hjälper dig framåt i din karriär. Du kommer dessutom bjudas in på flera spännande nätverksträffar och aktiviteter tillsammans med konsultchefer och övriga konsulter på Jurek Nyfiken på att veta mer om hur det är att konsulta via oss? Spana in vad våra konsulter säger här: https://jurek.se/konsult-hos-oss-pa-jurek  Sökord: HR Manager, HR Consultant, HR Business Partner, HR Specialist, blue collar, human resources.

18 april 2024
Sista ansökan:
18 maj 2024
HR- & Lönegeneralist till Ballingslöv AB

Vill du vara en del av ett team där samarbete och gemenskap är nyckeln till framgång? Då har vi uppdraget för dig! Till vår HR-avdelning söker vi en driven och engagerad HR- & lönegeneralist som inte bara är en mästare på att skapa struktur och ordning, utan också en viktig länk i vårt team där samarbete, kompetens och vardagsglädje är i fokus.  I denna spännande roll kommer du att arbeta med en mix av löneadministration och HR-relaterade frågor. Förutom din roll på HR består teamet av Joanna, HR chef, Emmelie, HR Partner och Kristina, Lönespecialist. Cirka 25 % av din tid kommer att ägnas åt löneadministration där du kommer att hantera den månatliga löneprocessen tillsammans med vår lönespecialist Kristina. Du kommer även vara Kristinas närmaste back-up.  Resten av din tid, cirka 75 %, kommer att fokuseras på olika HR inriktade uppgifter såsom HR administration där statistik och analys av data ingår. Dessutom kommer du jobba med lönebildningsfrågor som innefattar allt från våra lönemodeller, årliga lönerevisioner, lönekartläggningar och fackliga förhandlingar i frågan. Andra områden som kommer innefattas i uppdraget är att aktivt jobba med kompetensmatriser, identifiering av utbildnings- och utvecklingsbehov, genomförande och analys av årliga medarbetarundersökningar, arbete med inkludering och likabehandling, interna utbildningar inom HR/Lön samt stöd till chefer i HR-relaterade frågor. Ett stort fokus för oss just nu är att utveckla och förbättra våra HR- och löneprocesser för att vi ska bli ännu bättre och mer digitala.    Du som söker har någon form av eftergymnasial utbildning, gärna inom HR eller Lön. Du har även tidigare erfarenhet av arbete inom lönebildningsfrågor samt har erfarenhet av att arbeta i lönesystem, föredragsvis Agda PS. Du får gärna ha jobbat med tidredovisningssystem och ha ett intresse för digitalisering och AI. Du behärskar svenska i tal och skrift, har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. För att lyckas och trivas i rollen är du en analytiskt lagd person, du arbetar strukturerat och har en god samarbetsförmåga. Vidare ser vi gärna att du inte är rädd för att ta egna initiativ och att du är förändringsvillig samt har en god portion av humor. Vi välkomnar dig till en organisation präglad av #Vardagsglädje, där vi tror på att trivsel på jobbet är nyckeln till framgång. Fördelarna med att arbeta hos oss inkluderar möjligheten till både professionell och personlig utveckling, en stimulerande arbetsmiljö och konkurrenskraftiga förmåner.  Låter det här som ett uppdrag som skulle passa dig och är du intresserad av att få vara med och utveckla Ballingslöv AB tillsammans med oss? Klicka dig då vidare på länken! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team! I denna rekrytering använder vi oss utav AlvaIabs personlighetstester för att kvalitetssäkra vår urvalsprocess och säkerställa att vi hittar rätt person för uppdraget. I samband med att du skickar in din ansökan kommer du därför att få ett mejl utskickat till dig med en länk till ett personlighetstest som du ska fylla i senast sista ansökningsdag. Testet tar ca 12–15 minuter att genomföra.

17 april 2024
Sista ansökan:
17 maj 2024
HR Specialist - Recruitment & Employer Branding

RaySearch develops innovative software solutions to improve cancer care. About 1000 clinics in more than 40 countries use RaySearch software to improve treatments and quality of life for patients. RaySearch was founded in 2000 and is listed on Nasdaq Stockholm. The headquarters is located in Stockholm, with subsidiaries in the US, Europe, Asia and Australia & New Zealand. Today we are more than 380 employees with a common vision of improving cancer care with innovative software. Our great staff is crucial for our success and we offer a fantastic working environment in modern offices, flexibility and good opportunities for development. We believe in equal opportunities, value diversity and work actively to prevent discrimination. Letar du efter en arbetsplats där du verkligen får göra skillnad och bidra till något meningsfullt? RaySearch söker nu dig som vill vara med och bidra till kampen mot cancer. Vi är ett svenskt medtech-bolag som tillverkar innovativ mjukvara för att förbättra vården för cancerpatienter över hela världen. Vi söker nu dig som vill stärka upp vårt HR-team inom rekrytering och employer branding. Tjänsten är baserad på vårt kontor i Stockholm och är ett föräldravikariat (direktanställning hos RaySearch) med start så snart som möjligt. Om rollen I din roll kommer du att stötta och coacha våra chefer genom hela rekryteringsprocessen. Du kommer främst att rekrytera till tjänster inom Finance, Marketing, Service, Sales och Quality men det kan även förekomma rekrytering till andra delar av organisationen. Du kommer att vara involverad genom alla delar av rekryteringsprocessen, vilket framförallt gör detta till en operativ tjänst. I rollen finns det även utrymme för att jobba en del strategiskt med att förbättra våra processer, både inom rekrytering och employer branding. Inom employer branding kommer du få möjlighet att stärka upp vårt arbetsgivarvarumärke och vår kommunikation, detta i tätt samarbete med marknadsteamet. Du rapporterar till HR-chef Tove och kommer även att ha ett tätt samarbete med resten av HR-teamet, inte minst din närmsta kollega Fanny som också jobbar med rekrytering. Fanny kommer att finnas på plats och stötta dig, inte minst inledningsvis, och ni kommer samarbeta och bolla mycket kring allt som rör rekrytering. Du kommer primärt att jobba med: • Stötta RaySearchs chefer i alla frågor rörande rekrytering. • Vara delaktig i alla delar av rekryteringsprocessen, inklusive kravprofilsarbete, annons, screening, kompetensbaserade intervjuer och koordinering för att ta processen framåt enligt utsatta tidsramar. • Kontinuerligt se över rekryteringsprocessen och säkerställa att vi arbetar på ett effektivt sätt. • Utbilda chefer och kollegor inom rekrytering samt användandet av vårt rekryteringssystem Onecruiter. • Koordinera och delta på employer branding events/jobbmässor, där du presenterar RaySearch och knyter kontakt med potentiella kandidater. • Löpande arbete med employer branding: se över karriärsida och andra kanaler/plattformar, planera mässor, kampanjer och inlägg för att ständigt synas och upprätthålla ett starkt arbetsgivarumärke. • Administrativa uppgifter som att se över personalhandbok och rutiner kopplat till rekrytering och employer brand. • Löpande kontakt med leverantörer/samarbetspartners/stakeholders inom rekrytering och employer branding. • Jobba proaktivt med prognoser, rapporter och nyckeltal inför presentationer, ledningsmöten etc. Rollen erbjuder en unik möjlighet att arbeta brett med rekrytering och employer branding. Du får verkligen möjlighet att kombinera båda dessa områden och genom detta få med fler i fight-cancer-kampen. Dina dagar innehåller många olika kontaktytor, en rolig variation och inte minst en meningsfullhet. Din profil Du trivs i en social och nätverkande roll i en dynamisk arbetsmiljö med många kontakter och parallella projekt. Att arbeta i team är något du uppskattar, samtidigt som du inte har något problem att driva på egna projekt och jobba självständigt. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och har lätt för att jobba med olika stakeholders. Vi tror även att du har lätt för att sätta dig in i såväl nya situationer som system, samt upprätthålla strukturer och rutiner. Du tenderar att snabbt skapa dig en överblick och har god planeringsförmåga, något som gör att du ser vad som behöver göras och lättare kan prioritera och slutföra dina arbetsuppgifter. Vi tror att du har: • Examen från personalvetarprogrammet eller annan likvärdig högskoleutbildning inom relevant område (marknad, ekonomi etc.). • Minst 2 års erfarenhet av att arbeta med hela rekryteringsprocessen, såväl operativt som ansvarat för processen. • Van vid att stötta och hantera olika stakeholders, som rekryterande chefer etc. • Erfarenhet och kunskap inom employer branding-området: mässor, kommunikation i olika plattformar/system etc. • Jobbat med att ta fram prognoser/rapporter/nyckeltal. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt. • Erfarenhet från att hantera system, som rekryteringssystem/HR-system eller dylikt. Vi ser även gärna att du har erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering. Det är även meriterande om du har jobbat med något testverktyg tidigare, samt om du har arbetat inom tech och/eller ett globalt bolag. Vårt kontor Det är viktigt för oss att våra anställda har en positiv och kreativ arbetsmiljö. Vårt huvudkontor ligger i Hagastaden, i Stockholms Life Science Hub. Kontoret är helt nybyggt och både arbetsplatser och sociala utrymmen är smakfullt inredda. I vår bistro serveras varje dag något att äta på morgonen, en fantastisk lunchbuffé samt eftermiddagsfika. Vi har ett eget gym där du kan träna före arbetet, på väg hem eller på lunchen med dina kollegor. Det finns också möjlighet att delta i yogapass och andra träningspass. På taket har vi en terrass med 360 graders utsikt över Stockholm och översta våningen är helt dedikerad till sociala aktiviteter. Här har vi t.ex. pingisbord, fotbollsspel, en flygel och det ordnas schackturneringar, brädspelskvällar och after work. Ansökan Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom formuläret nedan. Urval och intervjuer sker löpande.

17 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
HR Business Partner

Arbetsbeskrivning Brinner du för HR-frågor och trivs i en bred roll? Är du redo för nya utmaningar och möjligheter, samt har erfarenhet av att arbeta som HR Business Partner? Då kan du vara den vi söker! I rollen som HRBP hos vår kund kommer du att agera stöttepelare gentemot chefer vars anställda både arbetar som kollektivarbetare samt tjänstemän. Arbetet innefattar rehab- och individärenden, samt fackliga förhandlingar, vilket medför att du bör ha goda kunskaper inom arbetsrätt. Så ifall du trivs i en bred roll där du får möjlighet att hjälpa chefer med HR-relaterade frågor där ingen dag är den andra lik, så sök tjänsten redan idag! Urval kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Ansvarsområden Driva processen vad gäller löneanalyser, rekrytering och KPI uppföljningar tillsammans med chefer Supportera och coacha chefer i rehab- och individärenden Fackliga kontakter/förhandlingar Rekrytering HR-administration Kvalifikationer Minst 3 års kvalificerad erfarenhet inom liknande HR roll God erfarenhet av att ha arbetat på ett internationellt företag Erfarenhet av arbeta mot white och blue collar. Erfarenhet av att arbeta mot teknikavtalet är meriterande. Goda kunskaper i arbetsrätt samt erfarenhet av fackliga förhandlingar och tolkning av kollektivavtal Du är mycket bekväm med att kommunicera på svenska och engelska, i både tal och skrift. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

17 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
HR-handläggare (CVAT) till Södermanlandsgruppen (Strängnäs)

Hos oss blir du en viktig pusselbit i Försvarsmaktens vision; för ett starkare försvar - möter varje hot - klarar varje utmaning! Hos oss finner du ett allvar tillsammans med ansvar i ett positivt samarbetsklimat där vi alla är kunniga, öppna och engagerade. Hälsa och personlig utveckling är viktig för såväl oss anställda som vår arbetsgivare. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-handläggare svarar du för att stödja hemvärnsbataljonen inom personaltjänsten med personaladministration inom ramen för rekrytering, vidmakthållande och avveckling samt att administrera utbetalningar av olika typer av ekonomiska ersättningar till hemvärnspersonalen. Du biträder sektionschefen med underlag för budgetering av personalkostnader för hemvärnsförbanden samt andra HR-relaterade uppgifter inom Södermanlandsgruppen och mot hemvärnsförbanden. Personliga egenskaper Du kan självständigt ta in regler och styrningar från olika källor samt omsätta dem till det praktiska lösandet av egna arbetsuppgifter. Du har en god administrativ förmåga och är van att arbeta både självständigt och tillsammans med andra för att nå verksamhetens mål. Du har förmåga att anpassa dig till andra och att bygga ett gott samarbetsklimat. Du är en lagspelare. Du är ansvarstagande, initiativrik och har ett sinne som präglas av ordning och reda. En del av våra uppgifter beordras med kort varsel så du behöver vara flexibel. Du bör vara stresstålig då arbetstoppar förekommer, särskilt i samband med indateringar av ersättningar i lönesystemet. Mycket stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper/lämplighet vid rekryteringen. Kvalifikationer • Svensk medborgare • Godkänd säkerhets- och registerprövning • God datavana avseende Microsoft Office • Körkort, lägst B (manuellt) • Eftergymnasial utbildning eller annan relevant arbetslivserfarenhet Meriterande • Tidigare arbetslivserfarenhet från Försvarsmakten eller annan statlig myndighet • God administrativ förmåga och förmåga att uttrycka sig i tal och skrift • Hög social kompetens och samarbetsförmåga • Vidareutbildning inom HR-området eller motsvarande arbetslivserfarenheter • Förtrogen med hemvärnet och de frivilliga försvarsorganisationerna • Arbetat i system PRIO/SAP • Arbetat i CRM-system, gärna Microsoft 365 Dynamics • Arbetat med Försvarsmaktens dokumenthanteringssystem VIDAR • Militärt förarbevis • Erfarenhet av ekonomiskt arbete i Försvarsmakten • Erfarenhet av arbete med registerprövning och säkerhetsintervjuer För att myndighetens uppdrag skall vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter. Övrigt Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månader provanställning. Sysselsättningsgrad: heltid Tjänsten innebär under vissa perioder helg- och kvällstjänstgöring. Arbetsorten är Strängnäs men tjänstgöring på andra arbetsplatser på andra orter inom Mellersta Militärregionen kan komma att ske. Befattningen är en civil befattning (CVAT). Om militär grundutbildning saknas kommer kombattantutbildning att genomföras. Krigsplacering sker därefter vid Södermanlandsgruppen. Tjänsten innebär krav på fysisk träning mot målsättningar i din personliga träningsplan. Den fysiska träningen sker på arbetstid. Arbetsort: Strängnäs Tillträde från 2024-09-01 eller enligt överenskommelse. Upplysningar om tjänsten kan lämnas av: Övlt Mikael Smedin, chef Södermanlandsgruppen och nås via växeln 0171-157000. Urval kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Fackliga representanter SEKO: Lise-Lotte Larsson OFR/S: Anders Hamrén SACO: Margareta Hessling OFR/O: Per-Erik Pallin Samtliga nås via växeln: 08-584 540 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-24. Din ansökan skall innehålla CV med minst tre referenser, varav minst en tidigare chef samt ett ansökningsbrev. I ansökningsbrevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Mellersta Militärregionen (MR M) är ett krigsförband och en Organisationsenhet där Chef och Stab är lokaliserad till Kungsängen. Organisationen består av Chef med stab, sex utbildningsgrupper för utbildning och stöd av hemvärn samt ca 7000 hemvärnssoldater organiserade i elva bataljoner och ett antal fristående enheter. Chefen för Mellersta Militärregionen med regional stab leder underställda förband, samverkar med regionala och lokala aktörer, leder säkerhets- och underrättelsetjänsten samt stödjer operativ- och taktisk chef som löser uppgift inom regionen. Regionen fungerar också som en länk mellan Försvarsmakten och civilsamhället, har ett aktivt samarbete med länsstyrelse och region. Vid behov leder även MR M insatser, exempelvis vid nationella krissituationer och stöd till samhället. Militärregionen löser uppgifter i fred, kris och krig. Mellersta Militärregionens organisation och verksamhetsområde omfattar de geografiska länen Stockholms, Uppsala, Södermanlands, Västmanlands, Dalarnas och Gävleborgs län. Utbildningsgrupp och hemvärn finns i varje län. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

16 april 2024
Sista ansökan:
24 maj 2024
HR-Administratör & Office Manager för längre konsultuppdrag till kund i ...

Är du i början av din karriär ochbrinner för HR, är en fena på administration och duktig på att ge service i världsklass? Då kan detta kombinerade konsultuppdrag som HR-Administratör & Office Manager uppdrag vara något för dig!För vår kund i Malmö söker vi nu en HR-Administratör & Office Manager för ett längre konsultuppdrag. Större delen av rollen är med fokus på HR relaterade uppgifter och arbetsuppgifterna inkluderar bland annat följande: Hantering av onboardingprocesser Assistera vid arbetsrättsliga ärenden Kontrollering av löner som är en outsourcad funktion Hantering av pensioner, försäkringar m.m. Arbetsuppgifterna i rollen som Office Manager inkluderar bland annat: Löpande kontorsärenden och mejlhantering Övriga fastighetsärenden såsom att ta emot beställningar, välkomna kunder etc. Start & PlaceringStart: 50% från juni och 75 - 100% från september och framåt.Längd: Minst 12 månaderPlacering: Centrala MalmöArbetet utgår främst från kontoret med begränsat utrymme för hybridarbete vid behov. Ansökan:Vi ser fram emot att ta del av dina kompetenser och erfarenheter som kan passa för rollen. Vänligen skicka in ansökan med CV och personligt brev. Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Jorian Hipp på[email protected]

15 april 2024
Sista ansökan:
2 oktober 2024
HR Ansvarig till Litra, Stockholm eller Göteborg

Litra AS är en norskägd koncern som erbjuder transport av farligt gods, drivmedel och gas främst inom Sverige, Norge och Danmark. Litra Gas AB , ett dotterbolag till Litra AS, genererar en årlig omsättning på ca 150 msek och med en arbetsstyrka på ca 80 anställda. Verksamheten omfattar transporter av olika typer av flytande produkter som Propan (LPG)/gasol (GASOL) och Naturgas (LNG)/Biogas (LBG) till de flesta områden i hela Sverige. Litra Danmark AS är ett dotterbolag till Litra AS som transporterar LPG till våra kunder i Danmark. Martinsen Transport AB, ett dotterbolag till Litra AS, genererar en årlig omsättning på cirka 150 miljoner svenska kronor med en arbetsstyrka på ungefär 80 anställda. Verksamheten hos Martinsen Transport AB omfattar leveranser av drivmedel till bensinstationer och flygplatser samt till andra företagskunder och privatpersoner i Sverige. Tack vare hög kompetens inom transport av betydande volymer och skräddarsydda logistiklösningar, levererar Litra koncernen moderna och anpassningsbara transporttjänster. Besök vår webbplats för mer information: https://www.litra.no/ Om rollen Som HR-ansvarig kommer du ta ägarskap över HR-funktionen och ansvara för att utforma och bygga en strategisk HR-plan samtidigt som du jobbar operativt och nära vår verksamhet som en partner. Som HR Ansvarig kommer du att spela en central roll i att säkerställa en effektiv och välfungerande HR funktion. Du kommer att vara ansvarig för att implementera och strukturera vårt HR-system samt ge stöd till chefer i rekryteringsprocesser och arbetsmiljöfrågor. Du rapporterar direkt till VD och ingår i ledningsgruppen. I din nya spännande roll kommer du stötta tre bolag inom koncernen Martinsen Transport AB, Litra Gas AB och Litra Danmark A/S. Personalansvar ingår inte i rollen, ännu. Tjänsten kan vara placerad i Stockholm eller Göteborg. Anställningen kommer vara i Litra Gas AB. Vad du kommer att göra Implementera och strukturera HR-systemet. Stöd till chefer vid rekryteringsprocessen, löneförhandlingar och andra förekommande HR ärenden. Assistera chefer i arbetsmiljöfrågor, rådgivning vid sjukdom och hälsa samt se till att anställda och företaget följer lagar/föreskrifter på området. Hantera arbetsrättsliga frågor och delta i förhandlingar i samråd med Driftsansvariga/chefer. Ansvara för utbildning och utvecklingsaktiviteter för att främja personalens kompetens och karriärutveckling. Utbilda ledare och medarbetare i olika HR-processer. Analysera HR-statistik samt främja ökad digitalisering och driva förändrings- och utvecklingsprojekt inom HR Ansvara för intern kommunikation kring HR frågor, medarbetarundersökningar, riktlinjer och förväntningar. Handha HR-administration enligt GDPR. Samarbeta med HR inom koncernen och utforska lämpliga samarbetsformer.  För att lyckas i rollen Relevant högskoleutbildning inom HR eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Ungefär 5 års erfarenhet av arbete inom HR, med bevisad erfarenhet av att hantera en bred uppsättning HR-frågor. Erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsprojekt inom HR. God förståelse för arbetsrätt och arbetsmiljölagstiftning. Kommunikativ och förhandlingsvillig Förmåga att arbeta självständigt och i team. Analytisk förmåga med förmåga att dra slutsatser från HR data. Flytande svenska och engelska i tal och skrift.  Vad vi erbjuder dig Kunniga och engagerade medarbetare. Flexibel arbetstid med möjlighet till viss del hemarbete. Friskvårdsbidrag. Trevlig arbetsplats  I den här rollen kommer du ha stor möjlighet att påverka, vara delaktig och jobba nära verksamheten. Hoppas du tycker det är spännande att vara med att fortsätta bygga upp funktionen inom HR. Du kommer även ha ett nätverk av HR kollegor i Litra koncernen för att utbyta kunskap och erfarenheter. Hoppas du blir nyfiken och vill veta mer om rollen och vilka vi är! Ansökan  I denna rekrytering samarbetar Litra med Jerrie. Varmt välkommen med din ansökan! Annonsen är öppen tills tjänsten är tillsatt men vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Igor Glavan 0701-765828 [email protected]

15 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
HR-specialist till VECTOR Sweden Göteborg

Till VECTOR söker vi en erfaren och serviceminded HR-specialist. Som HR-specialist kommer du arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter inom hela HR-processen. Du kommer arbeta tillsammans med en kollega som också är HR-specialist och er uppgift är att supporta och stötta organisationen med HR-relaterade frågor. Du ingår i ett litet lokalt team med stark stöttning från den globala HR-avdelningen på huvudkontoret i Tyskland. Eftersom du rapporterar direkt till vice-VD krävs att du är självständig, flexibel och tar ansvar för dina uppgifter. VECTOR är ett mjukvarubolag inom fordonsindustrin som utvecklar produkter för framtidens elfordon. Företaget ser miljöengagemang och hälsa som två viktiga kärnvärden. VECTOR är en stiftelse med stort samhällsengagemang. Du kan läsa mer om företagets arbete kring Social Responsibility här: https://www.vector.com/se/en/company/about-vector/our-responsibility/society/ Vector är ett globalt företag med huvudkontor i Tyskland och ett regionalt säljkontor i varje världsdel. Kontoret för den nordiska marknaden ligger på Lindholmen Science Park i Göteborg. ArbetsuppgifterSom HR-specialist kommer du arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter inom hela HR-processen. Du kommer arbeta tillsammans med en kollega som också är HR-specialist och er uppgift är att supporta och stötta organisationen med allt som är HR-relaterat. Du rapporterar till vice-VD. I ansvarsområdet ingår bland annat följande arbetsuppgifter: Supporta och stötta teamledarna med olika HR-relaterade frågor: Arbetsrätt, rehabplaner, sjukskrivningar, lagar och regler mm Arbetsmiljö, sjukfrånvaro och rehabilitering Friskvård och företagshälsovård Uppdatera och säkerställa en hög kvalitetsnivå för all HR-data i olika HR-system Stötta anställda i olika frågor gällande HR-administration Sammanställningar och analyser till vice-VD, t ex exitanlays och uppföljning onboardingprocessen mm Enstaka resor till Vectors kontor i Linköping och Tyskland förekommer. Kvalifikationer Vi ser gärna sökande som har minst 10 års erfarenhet av liknande uppgifter. Du bör ha längre erfarenhet av hela processen som gör att du kan bidra stort till det lilla teamet. Du bör vidare ha relevant akademisk utbildning inom HR eller personaladministration. Erfarenhet av att arbeta i tjänsteföretag med de utmaningar som existerar kring att attrahera och behålla kompetent personal är meriterande. Personliga egenskaper Vi söker efter en prestigelös teamplayer. Som person är du kommunikativ och handlingskraftig. Utöver det är du noggrann och välstrukturerad. Du gillar att arbeta i en servicefunktion och är serviceminded och hjälpsam. Du tycker om att arbeta nära och vara delaktig i verksamheten. Mer om Vector Vector erbjuder en arbetsplats där teamen jobbar autonomt med stor möjlighet att påverka hur man utför sin uppgift. Man är mån om att samarbeta och stötta varandra vilket innebär att du kan få uppgifter som ligger utanför din ordinarie arbetsroll. Då denna roll är en servicefunktion är kontorsnärvaro en förutsättning för att leverera. Vector är ett kunskapsföretag som kontinuerligt utbildar och investerar i sin personal. Du kommer att mötas av en väl genomtänkt onboardingprocess där du lär känna företaget och dess värderingar, samt personal både lokalt och internationellt. Vector deltar i Great Place To Work varje år och arbetar kontinuerligt med resultatet. Mer om tjänsten Hyr-köp med övergång till tillsvidareanställning hos kund Tillsättning: enligt överenskommelse Omfattning: heltid Mycket goda anställningsvillkor och förmåner Placering: Lindholmen Science Park Göteborg Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på [email protected]. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande. För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.Varmt välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
29 september 2024