Kommunikatör till Division utbildning, Nyköpings kommun
Nyköpings kommun
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Avdelningen för Kommunikation & Kundservice leder och samordnar kommunens kommunikationsarbete. Vi strävar efter att vara en kommunikationsavdelning i framkant som skapar värde för kommunens verksamheter och för alla som bor, verkar och vistas i Nyköpings kommun. Nu letar vi efter en kommunikatör som är extra intresserad av skol- och utbildningsfrågor, och tänker att det kanske är just du som vill jobba med oss? ARBETSUPPGIFTER Vi är en avdelning med många kompetenser. Vi ansvarar för förvaltning och utveckling av kommunens externa och interna kanaler, innehåll och formgivning, strategiskt och operativt kommunikationsstöd i alltifrån byggprojekt till förändringsarbeten, kriskommunikation och ledningsstöd. Här drar vi nytta av varandra och jobbar i team. Bland kompetenserna finns till exempel: formgivare, webbutvecklare, webbredaktörer, kommunikatörer och kommunikationsstrateger - alla med olika inriktning. Här har vi högt i tak och alla tar ansvar. Ena gången driver du ett eget projekt och frågor från planering till genomförande och utvärdering, andra gånger är du troligtvis en del i någon annans uppdrag. Ingen kan allt och vi är öppna för att våra nya arbetskamrater kan komplettera vårt team med olika kompetenser. Vi söker nu en kommunikatör med stort intresse för skolfrågor. Vi tror att du är en fena på något eller några av de här sakerna: • Kommunikationsplanering, stöd och genomförande från ax till limpa • Innehållsproduktion för olika kanaler och målgrupper: text och bild, enklare filmer, målgruppsanalys • Projektkommunikation • Press och mediakontakter KVALIFIKATIONER Vi tror att du har högskoleutbildning eller annat som vi bedömer som likvärdigt, och några år i yrket. Viktigt för oss är att du: • är trygg i din yrkesroll, gillar att samarbeta med andra men också van vid att arbeta självständigt. • skriver och uttrycker dig enkelt och tydligt • har förmåga att snabbt sätta dig in i komplicerade frågor • är relationsstark • är lösningsorienterad och flexibel och ser det som självklart att hjälpa kollegor i stort som smått när det bränner till. • är strukturerad och van vid att arbeta mot deadline • har ett eget driv att följa utveckling och trender inom kommunikationsområdet • är kreativ och duktig i just din specialistkompetens Meriterande Förståelse för hur SoMe fungerar och erfarenhet från att ha arbetat med Meta Business, Optimizely och något eller några nyhetsbrevsverktyg. Vad du kan förvänta dig av oss I Nyköpings kommun arbetar vi systematiskt med att utveckla kvaliteten i förskola och skola. Genom en gemensam skolutvecklingsplan och ett strukturerat arbetssätt skapar vi en trygg och stimulerande lärmiljö. Vårt fokus ligger på att förbättra undervisningen, stärka det kollegiala lärandet och säkerställa en långsiktig strategisk riktning för skolans utveckling. Vi strävar efter att vara Sveriges bästa skola 2030 genom att målmedvetet arbeta för högre skolresultat, ökad trygghet och studiero samt en hållbar och effektiv organisation. Vi erbjuder dig ett spännande och varierande arbete där du är del av ett team med hög kompetens. Hos oss finns många olika arbetsuppgifter och trycket är periodvis högt. Du kommer främst att jobba tillsammans med den verksamhet inom kommunen som ansvarar för skol- och utbildningsfrågor, Division utbildning med engagerade medarbetare och chefer. Du rapporterar till Kommunikationschefen och ingår i enheten Verksamhetsstöd som är en av enheterna inom avdelningen Kommunikation och Kundservice. Tillsammans med andra dedikerade kommunikationsexperter tar du fram kommunikationsplaner, skriver texter och publicerar i interna och externa kanaler. Gemensamt är att vi alla vill göra skillnad för Nyköpings invånare. Är det du som ska komplettera vårt team? Skicka en ansökan och berätta vad just du är bra på och varför du vill jobba med oss. ÖVRIGT Vid kusten en timme från Stockholm ligger Nyköping. En snabbt växande kommun med hållbarhetsfokus och god service. Här är avstånden mindre, naturen närmare och livet lite enklare. Att arbeta i Nyköpings kommun innebär att bli del av en ambitiös organisation i en spännande tillväxtfas. Bland annat byggs Ostlänken som är en 16 kilometer ny dubbelspårig järnväg mellan Järna och Linköping. Det byggs också nya resecentrum: ett i centrala Nyköping och ett vid Stockholm Skavsta flygplats. Utvecklingen kommer att påverka vår region positivt under många år framöver, både när det handlar om arbetsmarknad och god medborgarservice. Inom Nyköpings kommun arbetar ca 4 300 personer och vår breda organisation med många yrkesgrupper ger dig goda utvecklingsmöjligheter. Här finns många av samhällets viktigaste jobb. Du som väljer att arbeta hos oss kan därför vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Här är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Välkommen till en arbetsplats där möjligheterna växer. •Provanställning kan komma att tillämpas. •Denna tjänst kan komma att krigsplaceras i kommunens krigsorganisation vilket innebär att kommunen säkerställer tjänsten vid höjd beredskap. •För denna tjänst kan en säkerhetsprövning komma att göras enligt säkerhetsskyddslagen. •Tester i tidigt urval kan komma att användas i denna rekrytering. •När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. •Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. •Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för redan anställd personal. #LI-Hybrid

17 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Vikariat som kommunikatör på avdelningen för strategisk samhällsutveckling
Helsingborgs kommun
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du vara med och bygga framtidens hållbara samhälle? Som kommunikatör hos oss får du kombinera kreativ kommunikation med projektledning i både lokala och internationella sammanhang. I denna varierade roll får du arbeta med strategisk kommunikation, projektledning och samordning i en dynamisk organisation som driver Helsingborgs samhällsutveckling framåt.  Om arbetsplatsen Helsingborgs stad som arbetsgivare har cirka 10 000 medarbetare och 470 chefer. Stadsledningsförvaltningen är en av nio förvaltningar och leds av vår biträdande stadsdirektör. För att kunna utföra vårt uppdrag är vi organiserade i sju olika avdelningar. Vår förvaltning har ett viktigt och spännande uppdrag där vi finns till för andra - för kollegor, andra förvaltningar, helsingborgaren och företagen , för att nämna några. Stadsledningsförvaltningen ska - leda, utveckla och samordna kommunens verksamhet inom övergripande och gemensamma områden, - erbjuda tjänster och produkter som efterfrågas av kommunstyrelsen, förvaltningar och bolag, inklusive gemensamma funktioner som riktar sig direkt till helsingborgarna, - i samverkan med externa parter skapa förutsättningar för en positiv utveckling av Helsingborg. Tjänsten som kommunikatör är direkt underställd utvecklingsdirektören. Avdelningen har till uppdrag att driva och samordna stadsövergripande samhällsplanering och ge stöd till koncernens olika verksamheter. Avdelningen består av tre enheter: • Enheten för Mark och exploatering • Enheten för Samhälle och infrastruktur • Enheten för Strategisk samverkan Arbetsuppgifter Som kommunikatör på avdelningen för strategisk samhällsutveckling arbetar du mot samtliga av avdelningens tre enheter. Du ingår även i både stadsövergripande projekt och gränsöverskridande projekt. Tjänsten är uppdelad i tre delar, procentsatsen beskriver fördelning av arbetstid och är ungefärlig: • Kommunikativt stöd till avdelningen (30%) • Projektledning av evenemang och interna aktiviteter exempelvis enklare konferenser, avdelningsdagar, stöd till ledningsgrupp och liknande (20%) • Administrativt stöd till utrednings- och påverkansarbete för projektet fast förbindelse Helsingborg-Helsingör. Till huvuddelen kommunikationsarbete (50%) I kommunikatörsuppgifterna ingår kommunikativt stöd, grafisk produktion, webbpublicering och att ta fram nyhetsbrev. I projektledningsarbetet ingår bl.a. att stödja avdelningen i mindre interna och externa events/seminarier, hantera avdelningens planeringsdagar och liknande. I arbetet med sekretariatet för HH2030-gruppen ingår mötesplanering för den dansk-svenska styrgruppen, framtagande av dagordning och protokoll och samordning av arbetsgruppen som rapporterar till styrgruppen. Viss projektledning och kommunikationsuppdrag ingår också.    Kvalifikationer För att lyckas i denna roll ser vi att du har en högskoleutbildning och arbetslivserfarenhet som är relevant för uppdraget. Det innebär att du har erfarenhet av arbete inom t.ex. administration, projektledning och kommunikation. Det är meriterande om du har utbildning inom kommunikation. Som person har du ett stort eget driv och är självgående. Du är van vid att leda dig själv men även att leda och samarbeta med andra. Vi kommer lägga stor vikt på personliga egenskaper kring samarbetsförmåga. Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Vänta inte med att skicka in din ansökan. Urval och intervju sker löpande. Sista ansökningsdag: 2025-08-03 Anställningsform: Vikariat Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Varaktighet: T.o.m. januari 2027 Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Kommunikatör
Ulricehamns kommun
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Ulricehamns kommun är inne i en fortsatt tillväxtfas. På bara några år har vi gått från liten till större, utan att tappa vår identitet. I nära samarbete med medarbetare och invånare gör vi mesta möjliga samhällsnytta. För kommunen som arbetsgivare innebär det en unik bredd i uppdragen med goda möjligheter till utveckling för dig som anställd. I Ulricehamns kommun gör vi skillnad i människors vardag varje dag, året runt. Ulricehamns kommun arbetar målinriktat genom Vision 2040 tillsammans mot framtiden. - Var med och skapa den med oss! Kommunikationsenheten har det övergripande ansvaret för kommunens kommunikationsarbete och fungerar som ett centralt stöd för kommunens verksamheter när det gäller extern och intern kommunikation. Vi är fyra kommunikatörer och en kommunikationschef och har våra arbetsplatser i stadshuset i centrala Ulricehamn.  Vill du arbeta brett med kommunikation i en samhällsviktig och utvecklande miljö? Då en av våra kommunikatörer ska vara föräldraledig, söker vi nu hennes vikarie. ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör jobbar du i nära samarbete med kommunens verksamheter och ger både operativt och strategiskt stöd till chefer och verksamheter. Arbetsuppgifterna är många och varierande.  Ditt uppdrag kommer vara särskilt riktat mot sektor miljö- och samhällsbyggnad. Du planerar och genomför kommunikationsinsatser både internt och externt. Du uppdaterar innehållet på intern och extern webbplats samt publicerar i sociala medier. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är att ta fram pressmaterial, ge stöd i mediekontakter och producera informationsmaterial. Du tar fram underlag för trycksaker - från idé till material färdigt för tryck. Fotografering och bildhantering samt enklare filmproduktion förekommer också. Du kommer också ha ett särskilt ansvar för kommunens externa hemsida ulricehamn.se. Det innebär bland annat att koordinera kommunens nätverk av webbredaktörer samt, tillsammans med avtalad leverantör, koordinera utvecklingen av vår plattform. KVALIFIKATIONER Vi har krav på: • Minst ett års erfarenhet av kommunikationsarbete. • Akademisk utbildning inom kommunikationsvetenskap eller annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer relevant. • Goda kunskaper i Adobe photoshop och Indesign. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i skrift på ett enkelt, tydligt och tillgängligt sätt. Meriterande om du även har: • Erfarenhet av kommunikationsarbete inom en politiskt styrd organisation. • Erfarenhet av digital kommunikation: publicering, utveckling och samordning av innehåll för webb och intranät. • Kunskap i verktygen Sitevision (extern webb) och Sharepoint (intranät). Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta brett med kommunikation och som ser dig själv som en kommunikationsgeneralist. Du uttrycker dig väl i skrift och har en förmåga att göra det på ett enkelt, tillgängligt och målgruppsanpassat sätt. Du sätter dig snabbt in i komplexa frågor och har lätt för att omvandla dessa till tydlig och effektiv kommunikation. Du har ett intresse för, och erfarenhet av digital kommunikation, både vad gäller webb och intranät. Ditt arbetssätt är strukturerat och lösningsfokuserat, du är lyhörd och serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Samtidigt är du självständig, kreativ, tar initiativ och ser möjligheter. Du är en trygg kommunikatör och du trivs med att driva kommunikationsarbetet framåt i en dynamisk miljö. ÖVRIGT Tjänsten är ett vikariat till och med 2026-10-01, med en eventuell möjlighet till förlängning.   När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR. Observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen. Vi undanbeder oss kontakt med bemanningsföretag och annonsörer under rekryteringen.

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Kommunikatör sommarjobb
Infranord AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du få praktisk erfarenhet av kommunikation i ett företag som bygger framtidens järnväg? Vi på Infranord söker en nyfiken och driven kommunikationsstudent som vill vara med och bidra till vårt kommunikationsteam i sommar. Hos oss får du möjlighet att omsätta dina kunskaper i praktiken och få inblick i hur kommunikation fungerar i en stor organisation med ett viktigt samhällsuppdrag. För att leverera på vår strategi, Infraway 2027,  utvecklar vi nu både hur vi arbetar och hur vi kommunicerar. Som ett led i detta pågår ett stort varumärkesarbete som du kommer att få vara del av. Samtidigt pågår flera spännande förändringsprojekt internt och kommunikation spelar en central roll i att driva dem framåt. Därför söker vi nu förstärkning under sommaren. Sommarjobbet pågår mellan 21 juli och 29 augusti med placering på vårt huvudkontor i Sundbyberg. Vi tillämpar hybridarbete så du har möjlighet att arbeta delvis på distans. ARBETSUPPGIFTER Som kommunikatör blir du en del av vårt kommunikationsteam där du får arbeta nära både kollegor och verksamhet. Du får en handledare som stöttar dig längs vägen och möjlighet att testa dina kunskaper i praktiken. Rollen innebär främst att stötta i projekt kopplade till varumärkesutveckling, skapa innehåll till intranät och sociala medier samt hantera administrativa ad hoc-uppgifter. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Studerar en eftergymnasial utbildning inom kommunikation, media eller marknadsföring. • Har ett gott öga för språk och gillar att skriva. • Har god systemvana och är van att arbeta i Office 365. • Är intresserad av sociala medier och hur de kan användas strategiskt. Det är meriterande om du har erfarenhet av: • Att arbeta i SharePoint, Adobe-program eller liknande system.  Vi är ett sammansvetsat team och tror att du kommer passa bra in om du värdesätter att ha kul på jobbet, är initiativtagande och prestigelös. Vi ser att du bor i Stockholm då placering för tjänsten är på vårt huvudkontor i Sundbyberg med möjlighet till viss del distansarbete.  Som anställd på Infranord erbjuder vi:  • 29-30 dagars semester årligen • Friskvårdsbidrag • Ersättning för läkarvård • Ersättning för receptbelagd medicin • Tjänstepension ITP • Föräldrapenningtillägg • Rabatter på privata hotellvistelser, större optikerkedjor och hyrbil • Rabatt på frivillig gruppförsäkring hos Skandia ÖVRIGT Om oss: Infranord är Sveriges största järnvägsentreprenör och en växande aktör i Norge. Vi bygger och underhåller järnvägen med hög kompetens, lång erfarenhet och ett starkt fokus på säkerhet och kvalitet. Vi finns på över 70 orter och är cirka 1 600 medarbetare varav 75 procent arbetar i produktionen. Främst som tekniker inom bana, el, signal och tele. Vi har en omsättning på cirka 5 miljarder kronor och vi ägs av svenska staten. Vår kultur präglas av samarbete, engagemang och lösningsorientering, alltid med säkerhet och kvalitet i fokus. Ta chansen att göra något nytt i sommar och bygg värdefull erfarenhet för framtiden. Urvalsarbetet sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig!  Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsgivare och välkomnar därför alla med sin ansökan. Våra medarbetare förväntas vara goda förebilder och bidra till en hållbar arbetsmiljö där alla respekteras för den de är. Vid urvalet lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. I vår rekryteringsprocess genomför alla nyanställningar alkohol- och drogtester. En del tjänster hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning kan därför komma att genomföras i enligt med Säkerhetsskyddslagen (2018:585) före beslut om anställning. Mer information om oss finns på https://www.infranord.se/

16 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Teknisk skribent som gör avancerad teknik lättläst
JP IT-Konsult i Stockholm AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Om företaget Avaron AB är ett svenskt konsultbolag som brinner för att översätta komplex teknik till tydliga lösningar – oavsett bransch. Vår kultur präglas av nyfikenhet, kunnande och ett genuint engagemang för både kunder och medarbetare. Hos oss får du frihet att utvecklas, stöttning av erfarna kollegor och möjlighet att arbeta i projekt som gör skillnad på riktigt. Arbetsuppgifter Som teknisk skribent hos en av våra uppdragsgivare kommer du att: Utforma och uppdatera tekniska publikationer – exempelvis drift-, underhålls- och installationsmanualer. Arbeta självständigt i verktyget Uptime 4 och skriva enligt Simplified Technical English (STE). Strukturera och hantera innehåll enligt ramverket S1000D. Samverka med ingenjörer och utvecklingsteam för att fånga rätt teknisk information och säkerställa hög kvalitet samt tydlig pedagogik. Säkerställa att dokumentationen uppfyller gällande standarder, säkerhetskrav och språkliga riktlinjer. Kvalifikationer (Ska-krav) Flera års erfarenhet av teknisk dokumentation för avancerade produkter eller system. Djup praktisk kunskap i Uptime 4. Vana att skriva enligt STE och att arbeta med S1000D-strukturer. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Förmåga att genomgå och godkännas i säkerhetsprövning (kräver svenskt medborgarskap). Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet av elektronikkrigföring (EW) eller närliggande försvars-/aerospace-områden. Tidigare arbete med andra XML- eller CMS-baserade publiceringsverktyg. Erfarenhet av att leda mindre dokumentationsteam eller mentorera juniora skribenter. Grundläggande kunskaper i illustration/grafik för teknisk dokumentation. Certifiering eller utbildning i teknikinformation eller informationsdesign. Ansökan Vi hanterar ansökningarna löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Mejla personligt brev och CV till [email protected] och märk mejlet med: “Teknisk skribent som gör avancerad teknik lättläst (13636)” Vi ser fram emot att läsa din ansökan och välkomnar dig till Avaron AB!

15 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Kommunikatör med erfarenhet av samhällspåverkande projekt
Soros Consulting AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Kommunikatör med erfarenhet av samhällspåverkande projekt Har du en passion för att förklara det komplexa på ett enkelt sätt? Vill du arbeta med kommunikation som verkligen gör skillnad – för både samhället och individen? Vi söker nu en erfaren kommunikatör som vill bidra till betydelsefulla projekt med stor allmänpåverkan. Om rollen I denna roll kommer du att vara en nyckelspelare i att forma och genomföra kommunikationen i projekt som påverkar samhället. Du ansvarar för att planera och driva målgruppsanpassad och kontaktskapande kommunikation – alltid med mottagaren i fokus. Kravprofil Vi söker dig som uppfyller följande: Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med kommunikation i projekt eller verksamheter som påverkar allmänheten, under de senaste 5 åren. Minst 4 års erfarenhet av att självständigt driva, planera och genomföra målgruppsanpassad och kontaktskapande kommunikation. Dokumenterad erfarenhet av att kommunicera komplexa frågor anpassat efter olika målgrupper. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Meriterande erfarenheter Följande erfarenheter ses som särskilt värdefulla: Självständigt arbete i Optimizely (tidigare Episerver). Självständigt arbete i Adobe Creative Suite (Photoshop, InDesign, Illustrator m.fl.). Kommunikation i infrastrukturprojekt. Kommunikation inom offentlig verksamhet med påverkan på allmänheten. Vi erbjuder En samhällsviktig roll i spännande och meningsfulla projekt Möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt med kommunikation En dynamisk miljö med erfarna och engagerade kollegor Vill du bidra med din kommunikation till projekt som verkligen spelar roll? Skicka in din ansökan redan idag – vi ser fram emot att höra från dig!

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Kommunikatör till Institutionen för Tema
Linköpings Universitet
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Om jobbet Kommunikations- och marknadsavdelningen på LiU söker nu en vikarierande kommunikatör till Institutionen för Tema där forskare och studenter inom naturvetenskap, humaniora, teknik och samhällskunskap tvärvetenskapligt samlas för att tillsammans ta sig an vår tids stora samhällsutmaningar. Arbetet som kommunikatör på Tema är främst av operativ karaktär med särskilt fokus på internkommunikation. Du kommer att arbeta nära verksamheten för att identifiera, planera och genomföra kommunikationsinsatser som stärker den interna dialogen. Vid din sida har du en kommunikatörskollega vars främsta fokus är extern kommunikation men ni arbetar som ett team med de arbetsuppgifter som ligger på kommunikatörernas uppdrag. Om dig Vi söker dig som har: • Relevant högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande utbildning, eller annan erfarenhet som vi anser likvärdig. • Erfarenhet av att arbeta med internkommunikation i större organisationer. • God digital kompetens och är van vid att arbeta i olika publiceringsverktyg. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. • Goda kunskaper i foto, video, grafisk formgivning, webb och sociala medier. • Lätt för att formulera olika typer av texter, från kort copy till längre nyhetstexter. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet. Vid urval tas stor hänsyn till de aktuella verksamheternas specifika behov och önskemål. Som person är du kommunikativ och social samt besitter en förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du har en god servicekänsla, har lätt för att samarbeta och kan anpassa dig efter ändrade omständigheter. Vi ser gärna att du är självgående, trygg i din kompetens och tar ansvar för dina uppgifter på ett strukturerat vis men att du också tycker om att arbeta i ett team. Du tar egna initiativ, planerar, organiserar och prioriterar arbetet själv eller tillsammans med andra, beroende på uppdrag. Din arbetsplats Du kommer att vara anställd på Kommunikations- och marknadsavdelningen vid LiU men göra uppdrag åt Institutionen för Tema. Om anställningen Heltid. Vikariat från och med 1 september 2025 till och med 31 januari 2026. Med möjlighet till förlängning. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.  Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 29 juni 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

13 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Projektledare för strukturering, kommunikation och digitalisering inom HR
Bergs kommun
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024! Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet. Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus. På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun! Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Bergs kommun arbetar målmedvetet för att skapa dom bästa förutsättningarna för cheferna i vår organisation, vi tror att det är nyckeln till ett gott ledarskap som tillsammans med andra faktorer skapar stolta och attraktiva arbetsplatser för alla våra medarbetare. Nu söker vi dig som har passion för struktur och kommunikation och vill vara med i vårt arbete med att förtydliga och renodla chefers uppdrag för att stärka våra chefer och deras ledarskap. Om du har förmågan att se helheten och lockas av att skapa tydliga rutiner och effektiva arbetsmetoder, kan detta vara en möjlighet för dig. Arbetsuppgifter Du kommer att spela en central roll i att strukturera och dokumentera våra HR-processer för att skapa tydlighet och enhetlighet i organisationen med särskilt fokus på våra olika system och styrdokument I nära samarbete med övriga kollegor inom HR arbetar du för se till att innehållet kommuniceras på ett pedagogiskt, tillgängligt och användarvänligt sätt – t.ex. genom instruktionsfilmer, guider och digitala utbildningsmaterial. Arbetsuppgifterna består bland annat av att: - Strukturera och dokumentera HR-processer och rutiner - Producera lättillgängliga kommunikationsmaterial (t.ex. steg-för-steg-guider, instruktionsfilmer, FAQ-sidor) - Utveckla mallar och innehåll på vårt intranät - Se över och vid behov föreslå revideringar och kvalitetssäkring av olika styrdokument - Bidra till utveckling och digitalisering av HR-arbetet (t.ex. processautomatisering och mallhantering) Kvalifikationer För att lyckas med uppdraget ser vi att du har en akademisk examen inom HR/personalvetenskap, kommunikation eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av arbete med websidor och/eller e-learning och det är särskilt meriterande med erfarenhet av Sitevision och InfoCaption. Du är skicklig på att skapa skriftliga instruktioner, guider eller visuellt utbildningsmaterial Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med styrdokument, processkartläggning och digitala HR-system. Det är även meriterande om du har arbetat inom en politiskt styrd organisation. Du behöver ha mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift och körkort för personbil är ett krav då det kan komma att förekomma resor i tjänsten. Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.  Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad och har förmåga att organisera och förklara komplex information på ett sätt som gör den lättillgänglig för olika målgrupper. Du trivs med att arbeta självständigt och att själv äga din tid, samtidigt som du gillar att vara en del i vårt stora pussel med förmågan att se helheten. Vi erbjuder Att arbeta i Bergs kommun innebär att du blir en del av en organisation i ständig utveckling och framåtrörelse! Våra medarbetare är vår absolut viktigaste resurs och vi värdesätter dig för just din unika kompetens och erfarenhet. Vi erbjuder många olika förmåner, exempelvis möjlighet till friskvårdstimme och en bred förmånsportal. Möjlighet finns till visst distansarbete utifrån överenskommelse och verksamhetens behov.  Tjänsten är en projektanställning på 100%, som sträcker sig till 31 december 2026, med tillträde enligt överenskommelse. Vi kan komma att kalla till intervju löpande så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan. Kontaktinformation Fredrik Åström, HR-chef, 0687-164 02 Joanna Sundin, HR-konsult, 0687-161 36, [email protected] Facklig kontaktperson, Kommunväxel, 0687-161 00 Arbetsplats Ängesvägen 2 845 31 Svenstavik

13 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Kommunikatör inom webb och AI
Linköpings Universitet
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Om jobbet Kommunikations- och marknadsavdelningen på LiU behöver förstärkning av vikarier som snabbt kan sätta sig in i vår digitala kommunikation. Du kommer främst arbeta operativt med att: • Skapa, strukturera och publicera innehåll på våra externa och interna webbplatser enligt LiU:s webbstrategi, grafiska profil och tillgänglighetskrav. • Skriva och redigera varumärkesstärkande texter inom forskning, utbildning och samverkan. • Utveckla innehåll med hjälp av AI-verktyg för effektiv och målgruppsanpassad kommunikation. • Stödja verksamheter med rådgivning kring innehållsstruktur, SEO och tonalitet. • Utvärdera innehåll och föreslå förbättringar med hjälp av analysverktyg och AI-baserade insikter. Om dig Vi söker dig som har: • Gedigen erfarenhet av webbarbete i större CMS. • Mycket god förmåga att skriva och producera innehåll för webben – enkelt, tydligt och tillgängligt. • Erfarenhet av att använda AI-verktyg i kommunikationsarbetet – både som idéstöd och för produktion. • Förståelse för webbanalys och användarbeteenden. • Vana vid att arbeta enligt WCAG och med metadata/strukturering av innehåll. • En lösningsorienterad inställning och god samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete med webb inom högskolesektorn eller annan offentlig förvaltning. Vi sätter stort värde på din sociala förmåga och vilja att stötta andra i webbarbete och AI-användning.  Som person är du kommunikativ och social samt besitter en förmåga att skapa delaktighet och engagemang. Du har en god servicekänsla, har lätt för att samarbeta och kan anpassa dig efter ändrade omständigheter. Vi ser gärna att du är självgående, trygg i din kompetens och tar ansvar för dina uppgifter på ett strukturerat vis men att du också tycker om att arbeta i ett team. Du tar egna initiativ, planerar, organiserar och prioriterar arbetet själv eller tillsammans med andra, beroende på uppdrag. Din arbetsplats Du kommer att vara anställd på Kommunikations- och marknadsavdelningen vid LiU och ingå i Innehållsproduktionsenheten. Här knyts universitetets centrala kommunikationskanaler ihop – från liu.se:s ingångssidor till våra sociala medier och interna kommunikationsflöden. Du kommer att bli en del av ett team som berättar om universitetets mångfacetterade verksamhet för såväl externa målgrupper som våra medarbetare och studenter. Arbetet sker i nära samarbete med andra enheter inom KOM, där vi tillsammans rekryterar studenter, sprider forskning och visar hur LiU samverkar med företag och samhälle. Om anställningen Heltid.  Vikariat from 1 sep 2025 till och med 31 januari 2026. Med möjlighet till förlängning. Lön och förmåner Linköpings universitet tillämpar individuell lönesättning.  Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 29 juni 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.

13 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Kommunikatör
Future People AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vi på Future People söker två kommunikatörer till myndighet inom elkraft i Sundbyberg. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Du blir anställt på Future People och jobbar ute på plats hos vår kund. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på ditt uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss! Vår kund är en myndighet som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik. Myndighetens arbete påverkar samhället socialt, miljömässigt och ekonomiskt, dels lokalt och nationellt men också globalt genom myndighetens leverantörskedjor. Här får du vara en del av ett samhällsviktigt uppdrag.   Vill du arbeta med samhällsviktig infrastruktur och vara en del av den gröna omställningen? Nu söker vår kund en erfaren kommunikationskonsult som vill stötta nätutbyggnaden med tydlig, strategisk och målinriktad kommunikation. För att möta den kraftigt ökade efterfrågan på el och säkerställa ett robust elsystem planerar myndigheten omfattande förnyelser av elnätet över hela landet. Nätutbyggnaden är en avgörande pusselbit i elektrifieringen av samhället – och effektiv kommunikation med berörda målgrupper är en nyckel till projektens framgång. Om uppdraget Som kommunikationskonsult blir du en del av myndighetens kommunikationsavdelning, inom enheten som arbetar med regional dialog och kommunikation i nätutbyggnaden. Tillsammans med andra kommunikatörer arbetar du enligt gemensamma metoder för att bidra till både projektens framdrift och myndighetens varumärkesbyggande. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Utforma och skriva kommunikationsplaner Planera och genomföra kommunikationsaktiviteter Stötta projektens talespersoner med kommunikativ rådgivning Säkerställa att budskap följer kommunikationsstrategin för nätutbyggnaden Skapa innehåll i form av texter, bilder och enklare filmer Publicera på myndighetens hemsida och intranätet (Optimizely) Ta fram kommunikationsmaterial i InDesign Krav för tjänstenFör att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla följande krav: - Minst 3 års erfarenhet, under de senaste 5 åren, av att arbeta med kommunikation i projekt eller verksamheter som påverkar allmänheten - Minst 4 års erfarenhet av att självständigt planera, driva och genomföra målgruppsanpassad och kontaktskapande kommunikation - Utbildning inom området - Dokumenterad erfarenhet av att kommunicera komplexa frågor anpassat till olika målgrupper - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska – både i tal och skrift Meriterande - Erfarenhet av att arbeta självständigt i publiceringsverktyget Optimizely - Erfarenhet av att använda Adobe Creative Suite, särskilt InDesign - Tidigare erfarenhet av kommunikation kopplad till infrastrukturprojekt - Erfarenhet från offentlig sektor, särskilt där kommunikationen påverkar allmänheten  Innan uppdraget kan påbörjas kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Som person är du lyhörd, engagerad och har en god samarbetsförmåga. Du är strukturerad och har förmågan att arbeta självständigt och strävar efter att leverera med hög kvalitet. Du kommer att vara anställd av Future People och arbeta som konsult hos vår spännande kund. För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad under hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen. Som anställd hos oss kan du lita på att vi kommer hjälpa dig att nå dina karriärsmål. Vi finns som en partner genom din yrkesmässiga karriär. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Omfattning: Heltid till den 1/9-2026 med möjlighet till förlängning Start: 1/9-2025 Sista ansökningsdagen: 18/6-2025 Du söker tjänsten på futurepeople.se Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail med anledning av GDPR. Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på [email protected] och Liv Hedström, [email protected]. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Välkommen till oss på Future People!

13 juni 2025
Sista ansökan:
27 juni 2025