Har du ett proaktivt och analytiskt arbetssätt samt erfarenhet av inköp inom tillverkningsindustrin? Vill du arbeta på ett marknadsledande företag som ligger i framkant inom utvecklingen av framtidens elektroniklösningar för flera olika branscher? Då kan rollen som Sourcing Specialist hos Kitron vara något för dig! Dina arbetsuppgifter: Som Sourcing Specialist på Kitron kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa effektiva inköpsprocesser och utveckla relationer med både leverantörer och kunder. Du blir en del av ett team med flera kollegor som jobbar med inköp och planering. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Inköpsansvar inom specifika kundprogram – både operativt och strategiskt. Förhandlingar och avtal – skapa förfrågningar, utvärdera, förhandla och utveckla långsiktiga relationer med leverantörer. Leveransuppföljning – beställa och följa upp leveranser. Underhåll och utveckling av ERP-system och inköpsdata. Representera inköp i kundteam – både internt och externt. Kontinuerligt arbeta med kostnadsreduktion och effektivisering. Säkerställa att inköpsprocesser implementeras, drivs och slutförs inom givna tidsramar, samt optimera lagervärden i linje med affärsplaner. Vem är du, vår nya kollega? Som person är du proaktiv, engagerad och strukturerad samt gillar utmaningar och innovativt lagarbete. I denna roll får du blanda det operativa med det strategiska där din kommunikations-, analys-, och förhandlingsförmåga kommer till användning. Att kommunicera kommer naturligt för dig, och du har ett tydligt och har ett prestigelöst förhållningssätt. Du är lyhörd i ditt arbete och har en känsla för vad som skapar värde för organisationen. Du innehar svenskt medborgarskap. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet från inköp inom tillverkningsföretag. Kompetens inom och förståelse av olika tillverkningsprocesser och olika material och/eller elektronik. Goda kunskaper i ERP-system och allmänt goda datorkunskaper. Stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska. Om Kitron: Kitron, som är Skandinaviens ledande EMS företag, arbetar med utveckling, industrialisering och tillverkning av elektronik för ledande företag inom marknadssegmenten offshore/marin, medicinsk utrustning, försvar/aerospace, energi/telekom och industri. Företaget har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Litauen, Tyskland, Polen, Tjeckiska Republiken, Kina, Malaysia, Indien och USA. Koncernens moderbolag finns i Norge där det också är börsnoterat. Med cirka 3000 högkvalificerade medarbetare tillverkar och levererar vi allt från färdigmonterade kretskort till kompletta slutprodukter för kunder globalt. Omsättningen ligger på ca 7 miljarder norska kronor, varav 1,2 miljarder genereras i Sverige. På siten i Torsvik, strax söder om Jönköping City, arbetar idag ca 340 medarbetare. Här får du arbeta i fräscha och moderna lokaler och får möjligheten att lära känna många nya, härliga kollegor. Trevlig arbetsmiljö och god hälsa hos våra medarbetare är viktigt för oss och du har tillgång till friskvårdsbidrag och andra förmåner. Varför Kitron? Hos oss får du möjligheten att arbeta i en inspirerande och global miljö där teknik möter innovation. Vi värdesätter samarbete, utveckling och mångfald, och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla kan nå sin fulla potential. Hos oss kommer du till en stabil arbetsgivare där vi har mycket att göra och där vi jobbar med en variation av kunder. Med vår värdegrund Commitment, Innovation and Engagement i ryggen är vi en pålitlig, stabil och framåtinriktad leverantör, kund, aktör och för dig, framtida arbetsgivare. Vad händer när du har sökt tjänsten? I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Eric Alvérus på 072 377 48 86 alternativt [email protected]. Vi vill uppmärksamma om att det är semestertider, vilket innebär att vi kommer att påbörja intervjuer först i augusti. I denna process jobbar vi med löpande urval och tillsättning. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad. Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.
Om rollen Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som inköpare hos vår kund i Malmö. Söker du ett jobb där du ständigt ställs inför nya, spännande utmaningar och det blir tydliga resultat. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med att hantera och optimera företagets inköpsprocesser. Du kommer att spela en viktig roll i att säkerställa att alla inköp sker på ett effektivt och kostnadseffektivt sätt. * Hantera och optimera inköpsprocesser i SAP. * Säkerställa att alla inköp följer företagets riktlinjer och policyer. * Analysera och rapportera inköpsdata för att identifiera förbättringsområden. * Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att inköpsbehoven uppfylls. Har du gedigen erfarenhet inom inköp och djupgående kunskaper i SAP? Är du skicklig på att hantera inköpslösningar och har en stark förmåga att kommunicera? Då kan denna tjänst vara perfekt för dig! Den vi söker Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, logistik eller motsvarande erfarenhet. Du är en super-user i SAP och har en god förståelse för inköpslösningar. Vi tror att du är noggrann och strukturerad, har en social och positiv framtoning samt är serviceinriktad och vill leverera med hög kvalitet. Vidare ska du: * Ha goda kunskaper i både svenska och engelska, både i skrift och tal. * Vara effektiv och självgående i ditt arbete. * Ha ett stort tekniskt intresse och vilja att lära dig mer om inköpslösningar. * Vara driven, nyfiken och ha en vilja att bidra till att utveckla våra processer. * Meriterande om du jobbat i SAP S/4 HANA eller andra liknande system tidigare. Vad kan Jefferson Wells erbjuda dig? Som konsult på Jefferson Wells får du möjlighet att utvecklas på olika uppdrag inom olika branscher. Konsultföretaget Jefferson Wells ingår i koncernen Manpower Group och vi får ständigt in nya spännande uppdrag, vilket skapar möjligheter för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team! Vi är måna om att alla ska känna sig delaktiga och anordnar regelbundet konsult- och nätverksträffar. Kontaktuppgifter och Ansökan För att söka tjänsten klickar du på knappen "Ansök nu". Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Jessica Björk på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!
Vill du ta dig an en ny jobbutmaning till hösten och vill fortsätta din resa som Inköpare inom Automotiveindustrin? Nu förbereder vi inför höstens rekryteringar och tar gärna ett karriärssamtal för att diskutera potentiella möjligheter för just dig! Välkommen in med din ansökan! VAD VI KAN ERBJUDA DIG: Vi på Friday fungerar som en karriärspartner och är intresserade av att träffa dig med ett genuint intresse och kunskap inom Inköpsområdet för att kunna matcha dig mot våra partnerföretag. Vi söker dig som har något/några års erfarenhet av Inköp sedan innan, fördelaktigt från Automotiveindustrin. För att kunna matcha din kunskap, erfarenhet och önskemål jobbar vi med partnerföretag i olika storlekar och produktområden. De finns placerade i hela västra Götaland. VI SÖKER DIG SOM: Har med dig ett eller flera års erfarenhet av en Inköpsroll där du jobbar med hela kedjan såsom prisförhandlingar, sourcing och strategisk utveckling. Det är även meriterande med god erfarenhet av SAP. ÖVRIG INFO: Ansök genom att klicka på ”Sök tjänst”. Om du har en profil som vi tror passar något eller några av våra partnerföretag kommer vi slå dig en signal så kan vi prata vidare. Därefter bjuder vi eventuellt in dig på ett första karriärssamtal där vi får lära känna varandra bättre! OM FRIDAY: Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter. Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag! Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – everyday”, hur låter det?
Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Vi söker en inköpschef till ett härligt team bestående av bl.a strategiska inköpare och leverantörsutvecklare. Vår avdelning, Component Maintenance & Test Equipment, levererar ett brett utbud av tjänster och produkter med fokus på reparation och underhåll av flygsystemet JAS 39 Gripen jämte andra liknande affärer. Vi verkar både på den militära och civila marknaden där kunderna och deras förväntningar alltid står i centrum inom vår verksamhet. Som sektionschef kommer du att leda en central funktion som ansvarar för hela inköpskedjan - från upphandling och leverantörsrelationer till leverantörsprestanda och avtalsförvaltning. Här får du möjligheten att arbeta med en bred leverantörsbas på 350-400 leverantörer och säkerställa att vi skapar långsiktiga, hållbara och affärsmässiga relationer som stödjer verksamhetens mål. Som sektionschef har du ett helhetsansvar för att leda, utveckla och följa upp verksamheten inom din avdelning. Ditt uppdrag inkluderar att säkerställa att medarbetarna har de resurser, förutsättningar och stöd de behöver för att lyckas i sina roller. Du ansvarar för att sätta tydliga mål och följa upp både individuella prestationer och teamets resultat, samtidigt som du främjar en arbetsmiljö där trivsel, samarbete och utveckling står i fokus. I rollen ingår också ansvar för budget, verksamhetsplanering samt att driva förändrings- och förbättringsarbete utifrån verksamhetens strategiska mål. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för Sourcing and Supply, inom Component Maintenance & Test Equipment på BU Aviation Services. Din profil Du är initiativrik och håller en hög servicenivå gentemot interna intressenter, alltid med hög standard av leveransen och affärsinriktning. Du är en kommunikativ och affärsdriven ledare som tycker om både interna och externa relationer. Du är engagerad och har förmågan att etablera tvärfunktionella nätverk inom företaget. Du drivs av att utveckla, coacha och supportera dina medarbetare. För att lyckas i rollen har du: * En relevant kandidat- eller magisterexamen eller motsvarande arbetslivserfarenhet. * Dokumenterad erfarenhet av ledarskap, gärna som chef * Tidigare erfarenheter av att arbeta i en större inköpsfunktion är meriterande * Intresse och erfarenhet av att arbeta utifrån lagkrav och andra betydande regelverk * God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska Det är en bonus om du har kunskap om flygverksamhet, ett starkt engagemang, ett positivt förhållningssätt och förmågan att förstå affärernas prioriteringar. Förmågan måste finnas att vid behov hjälpa gruppen prioritera sitt arbete och stötta avseende att sätta samt nå sina mål. Rollen kräver ett nära samarbete inom vår inköpsledning samt många andra gränsytor inom organisationen, fokus på helheten och förmågan att kunna arbeta tvärfunktionellt är viktig. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25 500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.
Gillar du att vara brobyggare och skapa goda samarbeten? Är du handlingskraftig och kommunikativ som person? I rollen som taktisk inköpare får du fartfyllda och roliga arbetsdagar tillsammans med vårt härliga team. Ta möjligheten och skicka in din ansökan! Din framtida utmaning Med anledning av senaste årens stora upprampning av inkommande projekt ser vi framför oss ett utökat behov av att bredda vår supply chain. I rollen som taktisk inköpare får du en ansvarsfull roll och fungerar som en brygga mellan strategiskt, operativt inköp och projekten. Du kommer ha en varierande arbetsvardag med många kontakter både internt och externt. I din roll som taktisk inköpare arbetar du bland annat med: - Leverantörsansvar/ansvar för tilldelat område - Säkerställa materialtillgänglighet - Leverantörsuppföljning både svenska och utländska - Prisuppdateringar (SAP, Excel) - Skicka RFI (request for information) och RFQ (request for quote) till anvisade leverantörer - Vid behov, delta i möten med teknikkoordinatorer, inköp och leverantör - Delaktig i eskalering Du rapporterar till gruppchef strategisk inköp hydraulik. Den du är Vi ser att du har akademisk utbildning eller erfarenhet av inköp sedan tidigare, kanske i en taktisk eller operativ roll alternativt arbetat angränsande till inköp som projektledare, produktionsplanerare/beredare eller inom produktionsteknik. Det är starkt meriterande att ha erfarenhet från tillverkande industri och ett plus om du har intresse eller erfarenhet från hydraulik eller mekanik. Vi sätter stort värde på följande personliga egenskaper och förmågor: Driven, strukturerad, analytisk och kommunikativ. Gillar du att jobba med relationer, vara spindeln i nätet och driva frågor framåt är den här rollen rätt för dig! Eftersom vi har en mycket internationell prägel på kunder och leverantörer behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik. Du kommer att få en bred roll med många kontaktytor och stor möjlighet. Du kommer att få jobba med teknik och problemlösning och du har goda möjligheter till kompetens & karriärutveckling. Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/sbvv-Jm2PhI BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Kontaktperson Har du frågor, är du varmt välkommen att höra av dig till: Sofia Nyström, gruppchef hydraulik 0660-802 32 eller Lisa Fagerström, rekryteringskonsult 076-8241789. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång så ansök gärna så snart som möjligt. Sista ansökningsdag den 10/8. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Örnsköldsvik. Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest.
Söker du en tjänst som är omväxlande och innehållsrik? Tycker du om att ha många kontaktytor både internt och externt i ett bolag i en expansiv fas? Sök då tjänsten hos oss inom Built to print på BAE Systems Hägglunds. Vi förstärker just nu med en strategisk inköpare och kanske är det just dig vi söker. Välkommen till en framtid fylld av möjligheter! Din framtida utmaning Med anledning av senaste årets stora upprampning av inkommande projekt ser vi framför oss ett utökat behov av att bredda vår supply chain. För att möta behovet söker vi en strategisk inköpare. Inom avdelningen är vi 28 drivna och engagerade medarbetare som arbetar inom kategoriinköp/strategiskt inköp för Built to print mekanik/hydraulik. I din roll som strategisk inköpare kommer du bland annat att jobba med: - Inneha leverantörsansvar - Utveckla befintliga leverantörer (Relationer, KPI:er och innovationer) - Utföra leverantörsutvärderingar Förfrågningar/Offertutvärderingar - Riskbedömningar - Kontrakt (skriva och projektleda) - Skapa upphandlingsstrategier och genomföra dessa - Leda tvärfunktionella team i projekt/kontrakt Hos oss kommer du att ha ett nära samarbete med olika avdelningar som kvalitet, konstruktion, juridik, industrisamverkan och operativt inköp. Resor i tjänst förekommer. Den du är Du har en akademisk utbildning eller annan relevant utbildningsbakgrund. Vi tror att du har en kvalificerad roll med kommersiell inriktning. Kanske arbetar du idag inom inköp, projektledning, försäljning, logistik, teknik, ekonomi eller i en ledande befattning. Du kan vara i början av din karriär. Erfarenhet/ kunskap från tillverkande industri eller inom några av ovan nämnda roller är meriterande. Eftersom vi har en mycket internationell prägel på kunder och leverantörer behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. Vi sätter stort värde på personliga egenskaper som driven, kommunikativ och god samarbetsförmåga. Du har ett långsiktigt strategiskt förhållningssätt och ett starkt kommersiellt intresse. Gillar du att jobba med relationer, vara spindeln i nätet och gillar att förhandla så har du nu ett ypperligt tillfälle att hoppa på denna utmaning. Vad du blir en del av Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik. Du kommer att få en bred roll med många kontaktytor och stor möjlighet. Du kommer att få jobba med teknik och problemlösning och du har goda möjligheter till kompetens & karriärutveckling. Om du inte kan se filmen, klicka på länken: https://youtu.be/sbvv-Jm2PhI BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 82 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Kontaktperson Har du frågor, är du varmt välkommen att höra av dig till: Sofia Nyström, gruppchef hydraulik 0660-802 32 eller Lisa Fagerström, rekryteringskonsult 076-8241789. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång så ansök gärna så snart som möjligt. Sista ansökningsdag den 10/8. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Örnsköldsvik. Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest. Varmt välkommen med din ansökan!
Placeringsort: Karlstad | Start: Omgående eller enligt överenskommelse Soros Consulting söker nu, för uppdrag hos en av våra kunder, en erfaren inköpare med god kunskap inom entreprenadjuridik och anläggningsprojekt. Uppdraget är placerat i Karlstad och passar dig som trivs i en samordnande och affärsnära roll där du får arbeta i större investerings- och infrastrukturprojekt. Om uppdraget Du kommer att ha en nyckelroll i projektteamet med ansvar för inköp av entreprenader och tekniska konsulttjänster. I nära samarbete med projektledare, teknikansvariga och jurister säkerställer du att inköpsprocessen följer gällande regelverk och projektets kommersiella mål. Arbetsuppgifter: Genomföra upphandlingar enligt kundens interna riktlinjer och gällande entreprenadformer Ta fram och granska förfrågningsunderlag Leda anbudsutvärderingar och förhandlingsprocesser Upprätta och följa upp kontrakt enligt AB 04 och AB 06 Bidra till strategiska inköpsplaner i anläggnings- och infrastrukturprojekt Aktivt följa upp leverantörers prestation och kostnadsutveckling Vi söker dig som har: Flerårig erfarenhet av inköp inom entreprenad och anläggning Goda kunskaper i AB 04 och AB 06 Vana att arbeta i större projekt med flera intressenter Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift Självständighet, ansvarstagande och ett strukturerat arbetssätt Erfarenhet av upphandling enligt LOU/LUF är meriterande Om uppdraget: Omfattning: Heltid Längd: 6–12 månader med god möjlighet till förlängning Plats: Karlstad med möjlighet till visst distansarbete Start: Omgående eller enligt överenskommelse Arvode: Enligt överenskommelse, beroende på erfarenhet och uppdragsform Ansökan: Vid intresse, skicka gärna sitt CV - urval sker löpande.
Hydroware utvecklar, tillverkar och säljer högteknologiska driv- och styrsystem för hissar. Genom stark fokusering på energi- och resurseffektivisering tillsammans med hissens reskomfort är vi idag en ledande leverantör till hissföretagen. Hydroware är ett företag som tar stor hänsyn till en hållbar utveckling, och verkar för att hissbranschen i stort skall inta en inriktning som leder till mer modulära hissar med standardiserade gränssnitt. Cirkulär ekonomi är en ledstjärna för oss. Idag är vi ca 200 medarbetare i gruppen. Vi har huvudkontor i Alvesta och finns även i Södertälje, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna och Italien. Våra kunder är både stora och små hissföretag och vår försäljning sker till drygt 50 länder runt om i världen. Vi omsätter ca 500 MSEK och har ambitioner att fortsätta vår historia av god tillväxt. För att säkerställa att vi även i framtiden har de bästa produkterna på marknaden satsar vi stora resurser på produktutveckling och att skapa morgondagens hissar. Vi söker en noggrann och engagerad Inköpare till Hydroware i Alvesta Vill du vara med och säkerställa att vår produktion alltid har rätt material i rätt tid? Har du erfarenhet av operativt inköpsarbete och trivs i en roll där du får ta ansvar, samarbeta brett och bidra till ständig förbättring? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som Inköpare hos oss ansvarar du för att säkerställa en effektiv och tillförlitlig försörjning av material – såväl orderbundet som lagermaterial, indirekt material och tjänster. I rollen ingår att optimera lagernivåer och arbeta aktivt för att minimera kapitalbindningen. Du hanterar beställningar, följer upp leveranser och säkerställer att orderbekräftelser registreras korrekt. Vid behov deltar du även i prisförhandlingar och representerar inköp vid morgonmöten i produktionen. Exempel på arbetsuppgifter: • Utföra behovsanalyser och beställa material • Säkerställer att material levereras i rätt tid och kvantitet • Kontakt med leverantörer via mail och telefon • Hantera reklamationer och prisavvikelser • Utföra parametersättning och uppdateringar i affärssystemet • Gradera befintliga leverantörer och föreslå nya samarbeten Om dig Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och kvalitetsorienterad. Du är handlingskraftig samtidigt som du är analytisk och gärna underbygger dina beslut med fakta. Du skapar lätt relationer, är kommunikativ och trivs i en roll där du får vara med och ställa krav gentemot våra leverantörer. Du är flexibel och lyhörd för verksamhetens behov och en given medlem i teamet på Inköp där du gärna delar erfarenheter och samarbetar med dina kollegor. Vi ser också att du har: • 2-3 års arbetslivserfarenhet inom inköpsarbete, gärna från tillverkande industri. • Eftergymnasial utbildning inom inköp eller motsvarande bedömd arbetslivserfarenhet • Goda IT-kunskaper, särskilt i MS Office • Erfarenhet av något affärssystem, har du erfarenhet av Monitor är det meriterande. • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vad erbjuder vi? Hos Hydroware blir du en del av en spännande tillväxtresa. Vi är ett utvecklingsinriktat företag som värnar om öppenhet, engagemang, ansvarstagande och respekt. Här får du goda möjligheter till personlig och professionell utveckling – din vilja och kompetens är avgörande för vår gemensamma framgång. Tjänsten är på heltid med placering i Alvesta. Skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 10 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Frågor? Tveka inte att höra av dig – vi ser fram emot att lära känna dig! Martin Ejermark - Head of Purchasing and Logistics [email protected] t0472-45103
Micvac is a technology pioneer with a focus on providing integrated equipment and packaging solutions for producing delicious ready-to-eat meals. This system based technology was invented and patented by us, and delivers superior benefits across the value chain from producers, to retailers, and consumers. We are solidly established in the Nordics and have made solid progress on international expansion. Bringing innovative technology to the market requires an innovative approach in itself. We are changing the way food is produced: more sustainable, more cost effective, and eliminating the bad stuff and overprocessing that is too often used in food production. In the next stage of our growth journey we are looking for a Sourcing & Procurement Manager who will drive professionalization and value creation as we scale our business. You will elevate our management of suppliers to a completely different level, and build an agile and best-in-class sourcing approach encompassing all aspects of our business. Key Responsibilities: Machinery Components & Technical Sourcing Source and purchase machinery components, spare parts, and services Act as a main point of contact to suppliers of mechanical, electrical, and automation components Negotiate prices, delivery terms, and payment conditions with suppliers Manage procurement documentation and track deliveries Collaborate with Project Engineers to understand bill of materials (BOM) and technical requirements Packaging Materials Multi-Sourcing Multi-source and purchase packaging materials (films, trays, special materials) used by customers of Micvac. Build and manage relationships with existing and new packaging material suppliers Stay up to date with market trends, new packaging materials, and regulatory requirements Ensure packaging materials meet quality standards and sustainability goals This is the qualifications we are looking for: Proven experience in technical sourcing or procurement, ideally in a machinery production or industrial manufacturing environment Experience in managing multiple suppliers and building more resilient supply chains Experience working with international suppliers Experience sourcing packaging materials (plastics, films, related supplies) is a strong advantage Solid understanding of supplier negotiation, contract management, and cost optimization Analytical mindset with attention to cost, quality, and delivery reliability Strong organizational and project management skills Comfortable working cross-functionally with engineering, production, and finance teams Familiarity with ERP systems and procurement software Knowledge of sustainability trends in packaging sourcing is a plus
Beskrivning Vi söker nu en självgående och strukturerad inköpare för ett spännande konsultuppdrag inom produktutveckling och prototypmaterial. Uppdraget är placerat hos vår kund i Landskrona, med omgående start och möjlighet att göra avtryck i en dynamisk projektorganisation. Som konsult hos oss blir du anställd och uthyrd till kunden för uppdragets genomförande. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta i nära samverkan med projektledare och utvecklingsteam i olika projekt. Ditt ansvar är att säkerställa inköp av rätt material i rätt tid. Exempel på arbetsuppgifter: Skicka offertförfrågningar till leverantörer Genomföra inköp och orderläggning av prototypmaterial Följa upp leveranser och leverantörskontakter Bidra till inköpsrelaterade förbättringar inom projektflödet Kvalifikationer För att vara aktuell för rollen behöver du uppfylla följande skall-krav: Eftergymnasial utbildning inom relevant område (exempelvis Supply Chain Management, inköp eller planering) eller ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Erfarenhet av att arbeta i projektmiljö Mycket god samarbetsförmåga och vana att kommunicera med flera kontaktytor Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av inköp inom tillverkande industri eller teknikutveckling Erfarenhet av affärssystem (t.ex. SAP, IFS eller liknande) Villkor Omfattning: Heltid, 100% Placeringsort: Landskrona (arbete på plats 3–5 dagar/vecka) Start: Så snart som möjligt Uppdragslängd: 3–6 månader Anställningsform: Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kund Sista ansökningsdag: 11 juli 2025 Ansökan Vi arbetar löpande med urval och intervjuer – vänta därför inte med din ansökan. För att vi ska kunna göra en rättvis bedömning är det viktigt att ditt CV tydligt visar att du uppfyller skall-kraven. Varmt välkommen med din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.
Välj ett jobb för att visa detaljer