Inköpare med outdoor-intresse till Widforss!
Needo Recruitment West AB
Inköpare och upphandlare

Vill du kombinera ditt intresse för natur och outdoor med att ansvara för att utveckla sortiment och leverantörsrelationer? Är du affärsdriven och vill du vara med på en spännande tillväxtresa? Då är rollen som Inköpare/Kategoriansvarig till Widforss rollen för dig! Om Widforss Sedan 1729 har Widforss AB varit leverantör till generationer av kunniga och medvetna jägare. Verksamheten bestod från början av handel med krut och kryddor men utökades under 1800-talet till handel med vapen, tillbehör och kläder. Det är få bolag i Sverige som har funnits lika länge som Widforss och en av anledningarna till att Widforss har lyckats med detta är förmågan att utvecklas i takt med tiden och att alltid ligga steget före. Därför är det också naturligt att Widforss arbetar sig mot deras vision om att bli Sveriges bästa köpupplevelse inom jakt och Outdoor online. Widforss är idag en av Sveriges snabbast växande e-handlare med fokus på hund, jakt och outdoor. Om tjänsten som Inköpare/Kategoriansvarig I rollen som Inköpare/Kategoriansvarig hos Widforss har du ett övergripande ansvar för kategorin Outdoor Hardware med syfte att utveckla samt säkerställa framdrift inom kategorin. I praktiken innebär det att ansvarar för segmentets målsättningar, strategier och riktlinjer där du tillsammans med marknadsavdelning driver försäljningen i enlighet med bolagets strategier i samtliga säljkanaler. Dina arbetsuppgifter består således av att säkerställa försäljning, marginaler och lagernivåer enlighet med budget. Du inhämtar marknadsinformation, analyserar konkurrenter och följer marknadstrender för att optimera sortimentet och säkerställa att Widforss ligger i framkant. Du har en avgörande roll i dialogen med leverantörer och har budgetansvar för din kategori. Vidare blir du en nyckelspelare i att vidareutveckla och implementera processer, policys och rutiner för segmentet. Du rapporterar till Widforss CCO och ingår i det kommersiella teamet där du samarbetar tätt med dina kollegor inom inköp, marknad samt övriga kollegor inom organisationen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:Ytterst ansvarig för kategorin Outdoor Hardware, med fokus på att driva försäljning och följa bolagets strategier i alla säljkanaler. Ansvara för försäljning, marginaler och lagernivåer enligt budget, samt inhämtning av marknadsinformation och analys av konkurrenter för att optimera sortimentet. Agera som nyckelperson i leverantörsdialoger och hantera budget för kategorin. Vidareutveckla och implementera processer, policys och rutiner för att säkerställa effektivitet inom segmentet. Om dig För att lyckas i rollen som Kategoriansvarig har du ett par års arbetslivserfarenhet som Category Manager, Produktansvarig och/eller Inköpare alternativt en roll som kan bedömas likvärdigt. Du har tidigare erfarenhet inom kategorin Outdoor och/eller stort personligt intresse och kunskap av produkterna inom segmentet. Vidare är du van vid att arbeta datadrivet/KPI-styrt och pratar svenska och engelska obehindrat. Som person söker vi dig som har ett högt driv och en positiv inställning där du trivs väl i en roll du får ta stort ägandeskap och ansvar. Du är lösningsorienterad, naturligt kommunikativ och har en förmåga att skapa goda relationer såväl internt som externt. Vidare har du ett analytiskt förhållningssätt och trivs väl i en föränderlig miljö där du får möjlighet att arbeta både strategiskt och operativt. Viktigt för tjänsten är:Ett par års arbetslivserfarenhet som Category Manager, Produktansvarig, Inköpare alt. liknande roll som kan bedömas likvärdigt. Tidigare arbetslivserfarenhet inom kategorin Outdoor och/eller ett stort personligt intresse och kunskap om produkterna Tidigare erfarenhet av att arbetat datadrivet/KPI-styrt. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska. Widforss erbjudande För Widforss är öppenhet, flexibilitet, prestigelöshet och kreativitet viktiga byggstenar. Du blir del av ett tight team med hög sammanhållning som trivs tillsammans. Du erbjuds också remote-arbete, tjänstepension, friskvårdsbidrag och personalrabatter. Övrigt Start: Enligt överenskommelse.Omfattning: Heltid.Placering: Stockholm.Lön: Enligt överenskommelse. Låter rollen som Kategoriansvarig intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper – Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

23 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Inköpare, vikariat
Comex Electronics AB
Inköpare och upphandlare

Comex Electronics AB är en etablerad och välkänd leverantör av IT-säkerhet till Försvarsmakten samt myndigheter och statliga verk med högt ställda krav på informationssäkerhet. Vi har även egen produktutveckling och produktion av avlyssningssäker datorutrustning, datorlösningar för extrema miljöer samt avancerade kortterminaler för autentisering med smarta kort och fingerbiometri. Vi söker en vikarie vid ordinarie inköpares föräldraledighet. Arbetsuppgifter: Du har, tillsammans med inköpschef, ett ansvar för kostnadseffektiva inköp i rätt tid vilket innebär *inköpsarbete enligt rutinbeskrivning i verksamhetshandbok *offertförfrågningar till leverantörer *tillse att inköpspolicy efterlevs *bevakning leverans av inköpsorder *assistera vid leverantörsutvärdering och -bedömning Din profil: * Erfarenhet av inköpsarbete, gärna inom IT-företag * Erfarenhet av affärssystemet Pyramid * God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och engelska. Meriterande: *Kunskap inom industriell ekonomi Personliga egenskaper: Du är utåtriktad och har god förmåga att kommunicera, då leverantörskontakt och kontakt med övrig personal i företaget är en naturlig del i arbetsuppgifterna. Du är positiv, självständig, och strukturerad. Vi ser gärna både manliga och kvinnliga sökanden och för anställning hos oss krävs svenskt medborgarskap.

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Projektinköpare
Unik Resurs i Sverige AB
Inköpare och upphandlare

Företagspresentation Till vår kund Siemens Energy, en ledande global aktör inom energibranschen, söker vi nu en Projektinköpare för ett uppdrag på deras site i Finspång. Företaget är tack vare högteknologisk och innovativ produktutveckling en etablerad partner inom energisektorn som levererar avancerade samt hållbara lösningar för marknadens nuvarande och framtida behov. Du får genom det här uppdraget möjlighet att arbeta i en internationell och framåtsträvande miljö där utvecklingsmöjligheterna är många. Det här är inledningsvis ett konsultuppdrag på ca 10 månader via Unik Resurs med mycket god möjlighet till förlängning. Vi tillämpar löpande urval vilket innebär att uppdraget kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Projektinköpare till vår dynamiska inköpsorganisation i Finspång Vill du bli en del av en öppen och dynamisk arbetsplats där både professionell och personlig utveckling står högt på agendan? Vi söker nu en driven Projektinköpare (Buyer) till vår inköpsorganisation i Finspång! Som Projektinköpare är du ansvarig för din egen leverantörsbas och fungerar som "spindeln i nätet" inom supply chain, med både interna kontakter och externa leverantörskontakter världen över. Arbetet sker enligt uppsatta rutiner, men du kommer även att hantera akuta situationer och bidra till problemlösning. Tillsammans med kollegor säkerställer du inköp av hög kvalitet som möter verksamhetens behov och driver på för kontinuerliga förbättringar inom vår leveranskedja. I dagsläget består teamet av tio personer med samma roll samt en inköpsplanerare. Gruppen är en blandning av juniora och seniora medarbetare, präglad av god laganda och samarbete över flera gränssnitt i organisationen. Så kommer du att göra skillnad - Förhandla projektspecifika inköpsorder enligt överenskomna villkor och prislistor - Säkerställa efterlevnad av företagets riktlinjer, inköpspolicyer och rutiner - Bygga och underhålla goda leverantörsrelationer samt formalisera kommunikationen - Följa upp att leverantörer levererar enligt avtalad tid och kvalitet - Samarbeta nära med kollegor i inköpsrelaterade uppgifter - Identifiera och driva förbättringsmöjligheter inom verksamhet och processer - Förbereda och administrera inköpsorder - Kommunicera eventuella leveransproblem som kan påverka verksamheten - Vara delaktig i vår digitala transformationsresa Din profil Vad du tar med dig - Förmåga att bygga effektiva och positiva relationer med kollegor och leverantörer - God kommunikations-, förhandlings-, relations- och påverkningsförmåga - Analytisk och problemlösningsorienterad med dokumenterad erfarenhet - Förmåga att prioritera och arbeta målinriktat under tidspress - God kommersiell och finansiell förståelse - Flexibilitet att anpassa dig efter olika verksamhets- och kundbehov - Erfarenhet av att arbeta i SAP - Tidigare erfarenhet av inköpsarbete - Mycket god förmåga att uttrycka dig i både svenska och engelska, i tal och skrift Bli en del av Unik Resurs – Din karriär och utveckling är vår prioritet! Vi värderar varje individs unika kompetens och engagemang. På Unik Resurs strävar vi efter att inte bara vara din arbetsgivare, utan en partner i din karriärsutveckling. Vi är ett team och genom regelbundna avstämningar jobbar vi tillsammans för att du både ska utvecklas och trivas i din roll som konsult. Vårt erbjudande: - Fast månadslön: Hos oss får du ekonomisk stabilitet med en konkurrenskraftig och pålitlig månadslön. - Trygga anställningsvillkor: Vi följer kollektivavtal och erbjuder förmånliga försäkringar för din trygghet och välbefinnande. - Personlig och professionell utveckling: Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med din Konsultchef, som finns där för att ge både personlig support och professionell coachning. - Unikt nätverk: Som en del av Unik Resurs är du aldrig ensam. Du blir en del av ett nätverk av professionella, där samarbete och stöd står i centrum. - Kompetensutveckling genom Unik Academy: Vi investerar i din framtid genom kontinuerlig utbildning och utvecklingsmöjligheter via vår Unik Academy. Vi välkomnar dig att ta nästa steg i din karriär med oss på Unik Resurs. Ansök idag för att bli en del av vårt engagerade och framåtsträvande team! Ansök redan idag! Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;Jessica Ferm070-410 63 [email protected] Unik Resurs Välkommen till Unik Resurs!Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil. Lycka till! #LI-Hybrid

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Operativ Inköpare till Habia Teknofluor i Knivsta
2Complete AB
Inköpare och upphandlare

Om Habia Teknofluor Habia Teknofluor AB är en av Europas ledande tillverkare av fluorplastslang, högtrycksslang och bearbetade detaljer i PTFE. Våra kunder är internationella industrijättar som Hitachi, Tetra Pak, Parker och ContiTech, och merparten av våra produkter exporteras. Vi är cirka 60 medarbetare i Knivsta, en expansiv ort mellan Arlanda och Uppsala. Sedan 2019 ingår vi i Smiths Group – en global teknikgrupp med över 15 000 anställda i mer än 50 länder. Trots vår internationella tillhörighet är vi fortsatt självständiga i hur vi driver verksamheten lokalt. Mycket av besluten fattas här, nära produktionen och nära marknaden. Vad vi erbjuder Hos oss får du arbeta i ett stabilt och familjärt företag där varje medarbetare gör skillnad. Vi är stolta över vår goda arbetsmiljö, långa anställningar och den fina gemenskapen i teamet. Vi erbjuder: Ett omväxlande och ansvarsfullt jobb i en naturnära miljö En platt organisation där din röst räknas Generöst friskvårdsbidrag och regelbundna hälsoundersökningar Kollektivavtal (Teknikföretagen - Unionen/Sveriges Ingenjörer/Ledarna) Stort ansvar samt möjlighet att påverka och utvecklas – både inom inköp och andra delar av verksamheten Nära samarbete med både produktion, teknik, kvalitet och försäljning Vi tror på ärlighet, långsiktiga relationer och ett starkt engagemang – både internt och externt. Vad tjänsten innebär Vi söker nu en Operativ Inköpare som vill vara med och bygga lönsamma affärer i ett teknikorienterat bolag. Du kommer att ta över en nyckelroll med mycket ansvar och inflytande. Dina arbetsuppgifter: Förhandla priser, villkor och avtal med både nya och befintliga leverantörer Säkra bästa möjliga inköpsvillkor gällande pris, kvalitet och leverans Lägga och följa upp inköpsorder, hantera leveransbevakning Identifiera kostnadsbesparingar och driva effektiviseringar Delta i arbetet med lager, inventering och logistik Samarbeta tätt med kollegor inom produktion, teknik och kvalitet   Vem vi söker Du har flera års erfarenhet av operativt inköp, gärna inom industri. Du är prestigelös, initiativtagande och trivs i ett mindre team där alla hjälps åt. Du har ett analytiskt tänk, ett intresse för teknik och en god förståelse för hur din roll påverkar hela verksamheten. Du är en skicklig relationsbyggare – särskilt med våra nyckelleverantörer. Att skapa ömsesidig respekt, förtroende och stabila samarbeten är avgörande för vår framgång. Vi ser gärna att du: Har arbetat med inköp inom producerande industri Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska (tyska är meriterande) Har erfarenhet av att jobba nära produktion och logistik Har vana vid att hantera både dagligt inköpsarbete och strategiska dialoger   Du rapporterar direkt till VD men arbetar mycket nära flera av våra nyckelfunktioner. Det är en självständig roll men med stor möjlighet att påverka och växa – exempelvis inom lager/logistik eller andra framtida ansvarsområden. Tjänsten är placerad i Knivsta norr om Stockholm och arbetet sker på kontoret. Tjänsten startar enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Joel Claeson.

20 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Operativ inköpare till växande Konprod!
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Inköpare och upphandlare

Om företaget Konprod AB tillhandahåller elektroniktillverkningstjänster (EMS, Electronic Manufacturing Services) genom tillverkning, testning, distribution samt retur-/reparationstjänster för elektroniska komponenter och sammanställningar. Vi tillverkar prototyper såväl som större serier, från enkla kretskort till komplexa slutprodukter. Vi tar hand om våra kunders produktion på ett rationellt och kostnadseffektivt sätt, vilket ger dem möjlighet att fokusera på sina kärnkompetenser och kunder. Vi värdesätter våra engagerade och kompetenta medarbetare. Det är våra medarbetare som gör Konprod AB och det är våra medarbetare som levererar produkter i världsklass till våra kunder. Idag är vi en växande aktör inom vår bransch med verksamhet i Företagspark Facetten i Åtvidaberg. Dina arbetsuppgifter Som operativ inköpare på Konprod kommer du att ha en central roll i att säkerställa att produktionen alltid har rätt material och komponenter för att möta höga krav på kvalitet och leveranstider. Du blir en viktig länk mellan inköp, produktion och leverantörer. I rollen ingår bland annat att: Tillsammans med inköpsteamet ansvara för det operativa inköpsarbetet, orderläggning och uppföljning av leveranser i affärssystemet Monitor G5. Bygga och utveckla långsiktiga relationer med leverantörer. Hantera offerter genom att bistå marknadsavdelningen med materialpriser och ledtider utifrån kundens behov. Åtgärda avvikelser och hantera problem som kan uppstå i samband med leveranser. Arbeta nära andra funktioner för att säkerställa en smidig och effektiv produktionskedja. Konprod befinner sig i en expansiv fas, vilket innebär att du på sikt kan få vara med och påverka inköpsfunktionens utveckling – och även få möjlighet att arbeta mer strategiskt. Din profil Vi tror att du som söker har en akademisk bakgrund relaterad till produktion, logistik eller inköp, alternativt motsvarande erfarenhet från dessa områden. Du är nyfiken, driven och har en analytisk förmåga som gör att du är bekväm i att hantera stora mängder data. Vi tror att du trivs med att ta stort eget ansvar och självständigt löser dina uppgifter men uppskattar också det nära samarbetet i ett mindre team. Därför lägger vi stor vikt vid din personlighet och samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har: God datavana och mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel Erfarenhet av att arbeta i affärssystem – gärna Monitor G5 eller G4 (meriterande) God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, både i tal och skrift Ansökningsförfarande Tjänsten är en hyrrekrytering där du inledningsvis anställs av Skill och jobbar på uppdrag hos Konprod, men där avsikten är att anställningen tas över av kund efter en tid. Urvalsprocessen och tillsättning sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.  Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Rasmus Bank, [email protected]. Vi tar ej emot ansökningar via telefon eller mail.

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Operativ Inköpare till säkerhetsklassat uppdrag
Academic Work Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Vår kund utökar sin inköpsorganisation i Järfälla och söker en kommunikativ och driven lagspelare med erfarenhet av supply och sourcing. Bli en del av ett kategoriteam med strategiska och operativa inköpare. OM TJÄNSTEN Vår kund som är en global aktör inom försvars- och säkerhetsindustrin söker en operativ inköpare. De utvecklar och tillverkar avancerade system och produkter för militärt och civilt bruk, såsom flygplan, radar, vapensystem och kommunikationslösningar. Verksamheten präglas av högteknologisk innovation, internationell närvaro och ett starkt fokus på säkerhet, hållbarhet och samarbete med både offentliga och privata aktörer. Som operativ inköpare kommer du att placera beställningar och ansvara för uppföljning av leveranser, samt säkerställa att produktions- och projektmål uppnås. Detta ställer höga krav på kvalitet, flexibilitet, lagarbete och snabba åtgärder från dig och våra leverantörer. Dina viktigaste kontakter, förutom leverantörerna, kommer att vara planeringsavdelningen och flera olika projektkontor på företaget. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta med inköp av material och tjänster, beställnings- och orderhantering samt hantering av leverantörsfakturor. * Inköp av material och tjänster baserat på planerade behov * Beställning och orderhantering * Inhämta kostnadsuppskattning * Hantering av leverantörsfakturor * Löpande återkoppling till kundansvariga * Leverantörsrelationer och uppföljning * Flödesoptimering VI SÖKER DIG SOM - Erfarenhet inom supply chain eller sourcing, gärna som operativ inköpare. - Trivs i en snabb och dynamisk produktionsmiljö. - God förståelse för faktorer som styr inköp inom supply chain. - Förmåga att självständigt driva arbetet för att säkerställa god leveransprecision. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Prestigelös och lösningsorienterad personlighet. - Förmåga att agera i nuet samtidigt som du behåller fokus på målet. - Ansvarstagande och proaktiv. - Positiv attityd. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Vår klient växer och söker nu en driven operativ inköpare till deras team.

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
Operativ inköpare till företag i Linköping
Academic Work Sweden AB
Inköpare och upphandlare

Är du en driven inköpare med intresse för teknik och produktion? Vill du arbeta i ett engagerat team där du får stort eget ansvar, men också stöttning av kunniga kollegor? Då kan detta vara nästa steg för dig! OM TJÄNSTEN För kunds räkning söker vi nu en inköpare med fokus på maskinbearbetade artiklar – en viktig roll där du blir en central spelare i att säkerställa att rätt komponenter finns på plats i rätt tid, och där ditt arbete har direkt påverkan på hela produktionskedjan. Som inköpare driver du hela inköpsprocessen – från behovsanalys till uppföljning – och är aktiv i att skapa såväl kortsiktiga som långsiktiga lösningar. Dina dagar varierar och du får använda både din struktur, ditt affärssinne och din förmåga att bygga relationer. Du blir länken mellan leverantörer och interna funktioner så som produktionsplanering, materialplanering, utveckling och projekt. Du kommer att tillhöra ett prestigelöst och sammansvetsat team om fem personer. Tillsammans delar ni kunskap och hjälper varandra framåt, samtidigt som varje person har ett tydligt eget ansvarsområde. Här får du både möjlighet att växa i rollen och bidra till företagets fortsatta utveckling! Detta är inledningsvis ett föräldravikariat med goda möjligheter till förlängning. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för inköp inom segmentet maskinbearbetade artiklar * Lägga inköpsordrar och följa upp leveranser för att säkerställa god materialtillgång * Bygga långsiktiga relationer med både nya och befintliga leverantörer * Samarbeta tätt med interna funktioner för att möta krav från produktion och utveckling * Identifiera och driva förbättringar inom inköpsprocesser och leverantörsstrategi VI SÖKER DIG SOM - Har tidigare erfarenhet av operativt inköp - Har goda kunskaper i inköpssystem och affärssystem - Har erfarenhet av att arbeta med internationella leverantörer - Har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet av att bygga och underhålla relationer med leverantörer - Förståelse för maskinbearbetade komponenter och erfarenhet av tillverkande industri För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Självgående och initiativtagande - Strukturerad med god förmåga att prioritera - Kommunikativ och har lätt för att samarbeta - Lösningsorienterad med ett affärsmässigt tänk Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

19 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Operativ inköpare till tekniktung verksamhet i Järfälla
AxÖ Consulting AB
Inköpare och upphandlare

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Jönköping, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Har du erfarenhet av operativt inköp och trivs i en roll där du får ta ansvar och vara en viktig kugge i produktionskedjan? Då kan det här vara nästa uppdrag för dig. Vi söker nu en inköpare som vill bli en del av ett engagerat inköpsteam inom kategoribaserad upphandling. Uppdraget är på sex månader med goda möjligheter till förlängning, med start i augusti. Du kommer att arbeta på plats i Järfälla tillsammans med både strategiska och operativa inköpare. Din framtida utmaning Som operativ inköpare ansvarar du för att lägga beställningar, följa upp leveranser och säkerställa att både produktion och projekt når sina uppsatta milstolpar. Det kräver att du arbetar kvalitetsmedvetet och flexibelt – och att du är snabb i din kommunikation både internt och med leverantörer. Du kommer ha ett nära samarbete med bland annat planeringsavdelningen och flera olika projektkontor. Rollen passar dig som gillar att arbeta lösningsfokuserat, prestigelöst och nära affären. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: - Inköp av material och tjänster utifrån planerade behov - Beställning och orderuppföljning - Ta in kostnadsuppskattningar - Hantera leverantörsfakturor - Ge löpande återkoppling till kundansvariga - Bygga och följa upp leverantörsrelationer - Optimera flöden   Låter det som ett uppdrag för dig? Välkommen att skicka in din ansökan! Vi tror att du har: - Erfarenhet av supply chain eller sourcing, gärna som operativ inköpare - Förståelse för vad som styr inköp i en produktionsnära miljö - Förmåga att arbeta självständigt med fokus på leveransprecision - En ansvarstagande och lösningsorienterad inställning   Du trivs i förändring, vågar ta beslut även när inte allt är helt färdigt och drivs av att få saker att hända – både på kort och lång sikt. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting men arbetar på uppdrag ute hos våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag via AxÖ Consulting. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: - Christian Martinsson: [email protected]   Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där vår kund har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

19 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Indirect Purchaser till globalt teknikföretag
Skill Rekrytering & Bemanning AB
Inköpare och upphandlare

Hos vår kund får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du ges möjlighet att utveckla branschledande teknologier. Företaget investerar i sina medarbetare genom att erbjuda stöd, resurser och utvecklingsmöjligheter inom organisationen globalt. Här får du varierade arbetsuppgifter och en chans att påverka framtidens mobilitetslösningar. Om företaget Företaget är en ledande leverantör till den globala fordonsindustrin med full kapacitet inom design, utveckling, testning och tillverkning av komplexa elektroniska system. Med fokus på innovation, kvalitet, miljömedvetenhet och säkerhet skapar de produkter som är smartare, renare, säkrare och lättare. Här drivs man av visionen att omvandla mobilitet – och att skapa framtidens teknik redan idag. Dina arbetsuppgifter Som Indirect Purchaser ansvarar du för hela den kommersiella relationen inom tilldelade indirekta kategorier såsom IT, logistik, lokaler, teknisk utrustning och MRO. Du arbetar med leverantörskvalificering, avtalsförhandling, kostnadsbesparingar och relationsbyggande – både med leverantörer och interna intressenter. Exempel på arbetsuppgifter: Förhandla avtal och analysera offerter samt villkor. Stötta intressenter i leverantörsval och identifiera besparingsmöjligheter. Utveckla leverantörsrelationer och utvärdera deras prestation. Driva och följa upp KPI:er samt strategiska mål för avdelningen. Samarbeta med Legal-avdelningen vid avtalshantering. #LI-DNI Din profil Vi söker dig som är initiativtagande, strukturerad och kommunikativ. Du trivs i en internationell miljö med högt tempo och många kontaktytor. Du är affärsmässig och har förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra. Vi tror att du har: Erfarenhet av inköp, gärna inom indirekta kategorier. Goda förhandlings- och analysförmågor. Kunskap inom avtalsrätt, sourcingstrategier och leverantörshantering. Relevant universitetsutbildning inom t.ex. inköp, ekonomi eller logistik. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Erfarenhet från global eller matrisorganisation är meriterande. Placering: Vårgårda eller Linköping Resor: Kan förekomma både nationellt och internationellt. Ansökningsförfarande Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag via oss. För rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos kund efter konsultperioden. Om du känner att tjänsten är rätt för dig är du varmt välkommen att skicka in din ansökan! Urvalet kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänta därför inte med din ansökan. Vid eventuella frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Ben Saeang, på [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

19 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Vi söker en inköpare för ett deltidsuppdrag ute hos vår kund
Qtym AB
Inköpare och upphandlare

I över 30 år har vi fått insikter, överraskningar och erfarenheter. Skapat lag, företag och framgångssagor. Hittat spetskompetens, upptäckt problemområden och sett nya möjligheter. Vi vet vart Värmland är på väg. Vad behöver du just nu? Våra verksamhetsområden är Rekrytering, Personlinhyrning och HR-stöd, samt studentkonsulter via vårt dotterbolag Apecs Studenkonsulter. Läs mer om oss på www.qtym.se. Är du en självgående och erfaren inköpare med bakgrund från tillverkande industri? Vi söker nu en interim inköpsresurs för ett deltidsuppdrag där du får en nyckelroll i att säkerställa materialflödet till produktionen hos en väletablerad aktör i industribranschen. Om uppdraget Uppdraget är deltid på 50%. Rollen innebär ansvar för de dagliga operativa inköpsprocesserna och samarbete med produktion och lager. Arbetsplatsen är belägen i södra Värmland, det finns även möjlighet att arbeta på distans. Dina arbetsuppgifter • Löpande inköp av material och tjänster enligt behov från produktionen • Skapa och följa upp inköpsorder i affärssystemet Monitor • Säkerställa att leveranser sker enligt överenskommelse och hantera avvikelser • Samverka med produktionschef och lageransvarig för att säkerställa rätt lagernivåer Vi söker dig som har: • Erfarenhet av operativt inköpsarbete inom tillverkande industri • Vana att arbeta i affärssystem (gärna Monitor) • God kommunikativ förmåga i svenska, i både tal och skrift • Förmåga att snabbt sätta dig in i nya rutiner och arbeta självständigt Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av reklamations- och kvalitetsuppföljning • Kunskap om Lean-principer inom inköp • Tidigare erfarenhet som interimskonsult i mindre/mellanstora företag Personliga egenskaper Du är prestigelös, lösningsorienterad och trivs i en operativ roll nära produktionen. Samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt är viktiga egenskaper för att lyckas i uppdraget. Ansökan Vi går igenom ansökningar löpande, vilket gör att rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansöker gör du via formuläret nedan. Din ansökan vill vi senast ha den 2025-07-06. I den här rollen blir du anställd av Qtym. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Julia Låbbman på 072-085 32 92, eller [email protected].

19 juni 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025