Kvalitets- och utvecklingsansvarig sökes till Academedias gymnasieskolor Till AcadeMedia gymnasieskolor söker vi nu en Kvalitets- och utvecklingsansvarig (KUA) som tillsammans med oss vill bidra till en utbildningsverksamhet av god kvalitet Som KUA är din huvudsakliga funktion är att, gentemot ett av våra sex gymnasieområden, utgöra ett stöd för verksamhetsledning och rektorer i att få till stånd ett systematiskt kvalitets- och utvecklingsarbete, samt i att efterleva de krav som utifrån skolförfattningarna ställs på verksamheten. Är du en person vars styrkor ligger i att skapa och förankra strukturer och processer som bidrar till systematik och kvalitet? Trivs du i en stödjande roll där du utifrån din expertis och sakkunnighet inom skolans författningar bistår med underlag för beslut till verksamhetsledning och rektorer i frågor som rör skolornas kvalitet och regelefterlevnad? Då tror vi att du kan vara precis den vi söker! Du kommer att bli en del av kvalitetsorganisationen för AcadeMedias gymnasieskolor, som huvudsakligen utgår från vårt kontor i Göteborg. Du behöver inte vara bosatt i Göteborg för att vara aktuell för tjänsten, men det kommer att förväntas att du med viss regelbundenhet fysiskt kan vara på plats för samverkan och möten. Då våra cirka 150 gymnasieskolor är spridda över hela Sverige, är resor – både över dagen och med övernattning – en viktig och naturlig del av arbetet. Som KUA kan du räkna med 6–10 resdagar per månad. Kvalitetsorganisationens uppdrag är att stärka kvaliteten i våra skolor och säkerställa att vi lever upp till de krav som ställs enligt skolförfattningarna Vår kvalitetsorganisation inom gymnasiesegmentet arbetar med ett gemensamt mål: att säkerställa utbildning av hög kvalitet och bidra till skolornas ständiga utveckling. Organisationen leds av vår kvalitetschef och består av flera specialiserade funktioner som på olika sätt stöttar både huvudmän och skolor i att leda, organisera och driva ett systematiskt kvalitets- och utvecklingsarbete. Vi arbetar också för att säkerställa att våra verksamheter lever upp till de krav som ställs genom skolförfattningarna – en viktig uppgift där din kompetens kan göra verklig skillnad. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och utmanas i din roll, samtidigt som du blir en del av ett team med hög kompetens, starkt engagemang och en kultur där vi når framgång tillsammans. Vi är övertygade om att vi lär bäst av varandra och att samarbete är nyckeln till både personlig och gemensam utveckling Exempel på arbetsuppgifter du kommer att arbeta med i nära samverkan med hela kvalitetsorganisationen och verksamheten är: Stödja gymnasieområdets verksamhetsledning i arbetet med att; • skapa förutsättningar för att det systematiska kvalitetsarbetet, på enhets- och huvudmannanivå, bedrivs och dokumenteras i enlighet med författningar och segmentsgemensamma riktlinjer och beslut. • dokumentera huvudmannens systematiska kvalitetsarbete • planera och genomföra olika kvalitetsuppföljningar, samt utarbeta och implementera gemensamma processer för hur underlag från olika uppföljningar ska användas för att kontinuerligt följa upp, utvärdera och utveckla verksamheten. • regelbundet följa upp och utvärdera hur arbetet med de utvecklingsområden som beslutats i huvudmannens plan för det systematiska kvalitetsarbetet för året fortlöper. • Stödja gymnasieområdets rektorer i arbetet med; • underlag och analysstöd utifrån uppföljningar som görs inom ramen för huvudmannens systematiska kvalitetsarbete, samt utgöra stöd för rektorer i att använda underlaget som grund för vidare analys och åtgärder som leder till utveckling på den lokala skolenheten. • att identifiera, planera, följa upp och utvärdera insatser som görs i syfte att utveckla skolenheten. • • Samt under ledning av kvalitetschef; • företräda huvudmännen vid kontakt och kommunicering med Skolinspektionen avseende tillsyner, granskningar samt ansökningar om nyetablering/utökning av verksamhet. • löpande samverka med övriga kompetenser inom kvalitetsavdelningen Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med systematiskt kvalitetsarbete och/eller annat utvecklingsarbete på skol- och/eller huvudmannanivå och som har god kännedom om gymnasieskolans författningar och styrdokument. Inom ramen för detta välkomnar vi sökande med varierande bakgrunder och kompetenser som kan och vill bidra med sin kunskap, erfarenhet och perspektiv. Du arbetar självständigt och tar ansvar för dina uppdrag och uppgifter, samtidigt som du aktivt delar med dig av din kompetens för att stärka teamets gemensamma arbete. Du har en mycket god kommunikativ förmåga, anpassar ditt budskap efter målgrupp och situation, och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Tjänstens omfattning Heltid, tillsvidare (provanställning tillämpas). Tillträde till tjänsterna enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är den 10 augusti. Initialt kommer kontakt tas och intervjuer att hållas under v.34-35. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Enheten för näringsliv och kompetensförsörjning är en del av Region Västernorrlands arbete med att stärka länets hållbara utveckling. Vi arbetar strategiskt med näringslivsutveckling, kompetensförsörjning, innovation, besöksnäring och omställning för ett livskraftigt och inkluderande Västernorrland. Vårt uppdrag grundar sig i den regionala utvecklingsstrategin (RUS) och innebär nära samverkan med näringsliv, kommuner, utbildningsaktörer och andra samhällsaktörer. Vi är en växande engagerad arbetsgrupp som består av en blandning av erfarna och nyanställda medarbetare med olika roller och ansvarsområden. Gruppen präglas av hög kompetens, stark samverkan och ett gemensamt driv att bygga och utveckla en verksamhet i framkant. Samhörighet, delaktighet och idéutbyte är viktiga byggstenar i vårt sätt att arbeta. Vi söker nu en Kompetensförsörjningsstrateg till vårt team i Härnösand! Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Kompetensförsörjningsstrateg, Näringsliv & kompetensförsörjning, Härnösand Arbetsuppgifter Som strateg inom kompetensförsörjning är du en nyckelperson i arbetet med att samordna, driva och utveckla insatser som stärker länets tillgång till rätt kompetens - nu och i framtiden. Genom samarbete med aktörer inom näringsliv, utbildning och offentlig sektor bidrar du till lösningar på aktuella och framtida kompetensbehov. Samordna och utveckla det regionala kompetensförsörjningsarbetet i samverkan med relevanta aktörer Följa upp och analysera arbetsmarknadens behov och matchningsutmaningar Initiera och driva projekt och satsningar, bland annat med extern finansiering Bidra i framtagande av beslutsunderlag, strategier och remissvar Representera regionen i olika nätverk och samverkansforum Vara en aktiv part i enhetens gemensamma utvecklingsarbete Som ny medarbetare får du en introduktion anpassad till både uppdraget och arbetsgruppen, med stöd från chef och kollegor i en välkomnande och tillåtande kultur. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att man kompletterar befintliga medarbetares kompetens. Vi bygger team! Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Har universitets- /Högskoleexamen eller YH-examen inom något av områdena samhällsvetenskap, statsvetenskap, beteendevetenskap, pedagogisk utbildning eller annan utbildningsbakgrund som arbetsgivaren finner relevant Har arbetslivserfarenhet inom kompetensförsörjning, arbetsmarknadsfrågor, utbildningssystem eller liknande områden Har erfarenhet av strategiskt utvecklingsarbete Har erfarenhet av att leda eller samordna utvecklingsprocesser, projekt eller nätverk Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift Kan göra dig förstådd och förstå engelska i tal och skrift (för deltagande i nätverk och rapportering i projekt) Har god digital kompetens Har möjlighet att resa inom länet och ibland nationellt/internationellt Har B-körkort Det är meriterande om du Har en vidareutbildning inom arbetsmarknad, kompetensförsörjning, regional utveckling eller projektledning Har erfarenhet från arbete i en politiskt styrd organisation Har erfarenhet av arbete med Europeiska socialfonden eller andra externa finansieringskällor För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Självgående Initiativtagande Helhetssyn Relationsskapande Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland. Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vi på Anooni arbetar på uppdrag av Sollentuna kommun och ansvarar för Larm utryckning dygnet runt, Montering av Digitallås och Trygghetslarm hos kunder med biståndsbeslut. Om tjänsten Vi söker nu en Larm koordinatör och Kvalitetsansvarig under sommaren. Du kommer att : ansvara för koordination av inkomna larm och delegera ut det till larm personal. ha kontakt och samverka med hemtjänst utförarna ha ansvar att utföra det dagliga egenkontrollen i den kvalitativa arbetet i verksamheten, hantera avvikelser ha ansvar för inkomna samtal till kontoret Vem söker vi? Vi söker dig som har: Minst 2 års dokumenterad erfarenhet från liknande arbete, exempelvis larmhantering och/eller kvalitéts arbete Skriver och talar svenska obehindrad Goda kunskaper i bedömning av akuta vårdbehov har en god bemötande och har ett pedagogiskt arbetssätt kan leda och har lätt att fördela arbete Körkort B (krav) Meriterande: har genomgått Undersköterskeutbildning Arbetstider och anställning Arbetstider: 09:00-17:15 måndag-fredag, ej helger Period: juli och augusti Börjar: Snarast Du kommer att ha en viktig roll i att skapa trygghet för våra kunder under sommaren. Låter det intressant? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande! Endast skriftligt ansökan med fullständigt och aktuellt CV och Personligt brev behandlas. Vi tacka vänligt men bestämd nej till att bli kontaktad av annons försäljare.
Arctic Falls AB grundades 1985 och tillhandahåller testanläggningar för vintertester av fordon, fordonskomponenter och däck med tillhörande service. Arctic Falls har idag en ledande position globalt med sina landbaserade testanläggningar och inomhushallar för vintertest. Kunderna består av världsledande bil- och däcktillverkare. Vi har åtta permanenta anläggningar, fem utomhus och tre inomhus. Vi sätter effektivitet, sekretess, säkerhet och service framför allt, för att säkerställa att våra kunder är nöjda. Hos oss jobbar bland annat ingenjörer, testförare och servicemedarbetare. Tillsammans säkerställer vi att fordonsindustrins ledande varumärken kan genomföra vintertester året runt. Oavsett väder och årstid. Om rollen Som Kvalitet och hållbarhetsansvarig hos oss på Arctic Falls ansvarar du för vårt kvalitets och hållbarhetsarbete. Du säkerställer att vi har ett fungerande kvalitetsledningssystem samt utvecklar och följer upp att vi i vårt dagliga arbete följer kvalitetsstandarderna ISO 9000 och 14001. Vid införande av ny standard TISAX under 2025/2026, kommer du att projektleda och koordinera processen för att nå certifiering. Vi tror att du kommer trivas i rollen om du uppskattar att jobba med utveckling och har ordning och reda runt omkring dig. Du behöver vara noggrann, strukturerad och tycka om att samverka. Du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Älvsbyn och till viss del jobba ute vid våra testanläggningar. Du är trygg i det svenska och engelska språket i tal och skrift. Rollen som Kvalitet och hållbarhetsansvarig är ny hos oss och rollen kommer att utvecklas tillsammans med dig. Har du jobbat som kvalitetingenjör, kvalitetsutvecklare arbetsmiljöingenjör, QHSE eller någon annan form av kvalitetsarbete kan denna roll vara rätt för dig. Kvalifikationer · Erfarenhet av kvalitetsarbete · B-körkort · Språk, svenska och engelska Meriterande Vi ser gärna att du har relevant universitets eller yrkeshögskoleutbildning. Vi erbjuder På vår arbetsplats erbjuder vi en stimulerande och inkluderande miljö där varje medarbetare kan växa och utvecklas. Friskvårdsbidrag och olika sociala aktiviteter för att stärka trivseln på arbetsplatsen. Hos oss möter vi människor och kulturer från hela världen. Tjänsten Heltid, provanställning tillämpas. Arbetstid Dagtid 100% Tillträde Enligt överenskommelse Låter detta som något för dig? Ansök redan idag och bli en del av vårt team som levererar service i världsklass. Vi ser fram emot att höra från dig! Ansökan Senast Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval sker löpande. Rekryterande chef Emil Lundqvist Telefon: 070 210 29 29 E-post: [email protected] Kontaktperson Sandra Senbom Telefon: 073-826 79 02 E-post: [email protected]
Nutifood Sweden AB söker nu till verksamheten i Bjuv en proaktiv och strukturerad QA Specialist. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Du har idag högst två månaders uppsägningstid. Vill du arbeta med att upprätthålla och vidareutveckla bolagets kvalitetssystem? Vill du fungera som ansvarig för företagets laboratorier? Söker du en roll där du jobbar nära produktionen samtidigt som du deltager i samarbetet med kunderna? Motiveras du av att leverera hög kvalitet och att skapa nöjda intressenter? Trivs du i en självständig roll samtidigt som du även vill ingå i olika team/projekt? Då kan detta vara jobbet som du söker. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i en internationell miljö. Nutifood kännetecknas av korta beslutsvägar, en hög ambitionsnivå och professionalism. Företaget tillverkar produkter för känsliga konsumenter såsom spädbarn och äldre, vilket innebär att produkterna är hårt reglerade i lagstiftningen och kraven på produktsäkerhet och kvalitet är höga. Följande ansvarsområden ingår i tjänsten som QA Specialist: • Ansvara för att säkerställa att företagets produkter uppfyller krav enligt FSSC 22000 och andra relevanta livsmedelsstandarder • Ansvara för mikrobiologiskt laboratorium • Att tillse att företagets kvalitetssystem och kvalitetsmanual upprätthålls och vidareutvecklas • Övervaka och hantera kvalitetskontroller samt utveckla förbättringsprocesser för att säkerställa efterlevnad av kvalitetsstandarder • Att Good Manufacturing Practice (GMP) tillämpas i fabriken samt initiera behov av utbildning • Genomföra interna och externa revisioner samt förbereda dokumentation för dessa • Samarbeta med produktion, R&D och andra avdelningar för att lösa kvalitetsrelaterade frågor • Utbilda personal inom kvalitet och säkerhet • Utreda avvikelser och kundklagomål och implementera åtgärder för att förhindra att problemen återuppstår Tjänsten rapporterar till R&D and Quality Manager. Vem är du? Du har en universitets-/högskoleutbildning inom livsmedel (mikrobiologi, kemi, nutrition eller teknik) alternativt att du har en annan relevant akademisk examen. Vi tror att du minst har 4-5 års erfarenhet av QA-arbete avseende liknande arbetsuppgifter och ansvarsområden i ett tillverkande företag inom livsmedelsindustrin. Du har kunskap om GMP, HACCP, FSSC 22000 och andra kvalitetsstandarder för livsmedel samt livsmedelslagstiftning. Du har tidigare erfarenhet av revisioner och kvalitetskontroller samt utveckling av kvalitetssystem. Du har tidigare laboratorieerfarenhet, framför allt inom mikrobiologi. Du pratar och skriver svenska och engelska obehindrat. Tjänsten förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet (särskilt i Excel). Som person är du proaktiv, analytisk och kommunikativ samt målmedveten. Vidare är du noggrann och har ett sinne för detaljer samt är strukturerad. Du har också ett stort intresse för innovation och öppenhet för nya idéer. Vi tror också att lyhördhet, flexibilitet och anpassningsbarhet är värdefullt i tjänsten. Vid rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. Om verksamheten Nutifood Sweden har en 45-årig tradition av tillverkning av torkade mjölkprodukter såsom modersmjölksersättning, välling och gröt. Bolaget i Bjuv har ca 30 medarbetare. Nutifood Sweden har ett nära samarbete med den vietnamesiska koncernen Nutifood. Tillverkningen i Bjuv står under Livsmedelsverkets kontroll och företaget har FSSC 22 000 och EU-ekologisk certifiering. Nutifood har också ett hållbarhetsfokus vilket innebär att vi väljer närproducerade råvaror när det är möjligt och vi arbetar ständigt för att minimera energi- och vattenförbrukningen. Läs mer om verksamheten på https://nutifoodsweden.com/ och https://nutifood.com.vn/en
Välkommen till Laboratoriemedicin i Norrbotten. Vi finns på fem orter i länet, Luleå/Sunderbyn, Piteå, Kalix, Gällivare och Kiruna. Vi arbetar tillsammans för att leverera korrekta provsvar av högsta kvalité till våra patienter och för att säkerställa blodförsörjningen i Norrbotten. Dessutom har vi roligt på jobbet! Vi behöver nu bli fler och söker en engagerad medarbetare med uppdrag som kvalitetssamordnare till Klinisk kemi på Sunderby sjukhus. Vi sökerVi söker dig som är legitimerad biomedicinsk analytiker eller biomedicinare, eller har annan likvärdig naturvetenskaplig högskole-/universitetsutbildning. Du har även kunskap av ISO 15189, alternativt ISO/IEC 17025 samt goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom laboratoriemedicin och/eller erfarenhet av tidigare kvalitetsarbete samt god datorvata. Vi lägger stort vikt vid dina personliga egenskaper. Vi ser att du är strukturerad och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt. Du har en stark samarbetsförmåga och bidrar aktivt till teamets gemensamma mål. Med din problemlösande förmåga hittar du effektiva lösningar på utmaningar som uppstår. Det här får du arbeta medPå Laboratoriemedicin arbetar vi i gränslandet mellan vetenskap, teknik och vård, med patienten i fokus. I tjänsten som kvalitetssamordnare för Klinisk kemi ingår du i Laboratoriemedicins kvalitetsgrupp och har ett nära samarbete med vår kvalitetsledare samt övriga enheters kvalitetssamordnare. I samarbete med kvalitetsledaren arbetar du med att planera, utveckla och upprätthålla kvalitetsledningssystemet och ackrediteringen på Klinisk kemi, så att lagar, författningar och föreskrifter följs i verksamheten. Du deltar vid myndighetsinspektioner och arbetar med resultaten från dessa. Du följer även upp att åtgärder vidtas inom utsatt tid. Som en av våra interna revisorer granskar du att vårt kvalitetsledningssystem är implementerat och följs, samt utarbetar, granskar och kvalitetsgodkänner instruktioner och andra dokument. Vi arbetar med ständiga förbättringar och som avvikelseansvarig på enheten kommer du att samordna avvikelsehanteringen och arbeta med förbättrings- och utvecklingsarbeten. I tjänsten ingår att internutbilda övriga medarbetare inom kvalitetsområdet. Även en mindre del analysarbete ingår i arbetsuppgifterna. Du ingår i ett team med hög kompetens och fin sammanhållning där alla stöttar varandra. I din befattning kommer du att anställas som biomedicinsk analytiker, biomedicinare eller annan likvärdig befattning beroende på din utbildning, men med uppdrag som kvalitetssamordnare. Det här erbjuder vi dig- Kontinuerlig kompetensutveckling - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänstenVi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid där arbetstiden är förlag till dagtid, tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Om företaget Siemens Energy möter den ökade efterfrågan på energi i över 90 länder och bidrar till att skydda vårt klimat. Med över 94 000 anställda genererar de elektricitet för 16% av världens befolkning och strävar efter hållbar, pålitlig och ekonomiskt överkomlig energi genom innovativa teknologier. Siemens Energy utvecklar gasturbiner och kraftanläggningar för global användning och har en omfattande serviceorganisation. Med 3000 medarbetare i Finspång och en årlig omsättning på cirka 10 miljarder kronor är Siemens Energy en betydande aktör inom energiteknik. Dina arbetsuppgifter Vill du vara med och driva framgångsrika och komplexa projekt i en internationell och tekniskt avancerad miljö? Vi söker nu en engagerad och strukturerad Projektkoordinator (PM Assistant) som vill stötta projektledningen i alla faser av projektets genomförande, från planering till avslut. Om rollen Som Projektkoordinator arbetar du nära både Projektledaren (PM) och Kommersiell Projektledare (CPM) och har en central roll i att säkerställa att projektet levereras enligt uppsatta mål för tid, kostnad och kvalitet. Du agerar som navet i det interna samarbetet, samordnar olika funktioner och följer upp att processer, åtgärder och beslut genomförs. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Koordinera interna administrativa arbetsprocesser i projektet i samarbete med PM och CPM. Samordna funktioner som kvalitet, logistik, inköp och dokumentation. Följa upp och rapportera status avseende kostnader, tid och resursanvändning. Delta aktivt i projektets kärnledningsteam och stötta i strategiarbete. Förbereda och följa upp veckomöten med kund. Utarbeta utkast till kundbrev med underlag för granskning. Identifiera och rapportera avvikelser och hinder i projektgenomförandet. Inhämta information från projektteamet för att möjliggöra snabb beslutsfattning. Flagga resurs- eller kompetensbehov till PM och linjeorganisation. Din profil Vi söker dig som har: Erfarenhet av att arbeta i större tekniska projekt, gärna i en internationell miljö God administrativ förmåga och vana att arbeta strukturerat Stark kommunikationsförmåga i både svenska och engelska Förmåga att ta ansvar, följa upp åtaganden och driva förbättringar Akademisk utbildning inom relevant område (exempelvis teknik, ekonomi eller projektledning) är meriterande Vi erbjuder: En utvecklande roll med stor variation och ansvar Möjlighet att arbeta i ett högpresterande team med kompetenta kollegor En arbetsmiljö där du får växa både professionellt och personligt Chansen att bidra till samhällsviktiga projekt i teknikens framkant Ansökningsförfarande Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in CV till oss idag. Vid eventuella frågor eller funderingar, kontakta ansvarig rekryterare Ida Gjärdman, [email protected] eller ring Tel: 011- 19 94 70.
Ellos Group är en av Nordens ledande e-handelsgrupper med e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom samt betalvarumärket Elpy. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 500 medarbetare och omsätter runt 3,3 miljarder SEK. https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.ellosgroup.se%2F&data=05%7C01%7C%7C75dbb43e6d0642160ab708da43ad11dd%7C805ac62a0d8e455d90b15eb5c04a72d0%7C1%7C0%7C637896707890999722%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=V3QXUDT%2B30ROV99RtcRbxa2S4PdUaBsEr%2FHxU0xKhoI%3D&reserved=0 Vi söker en självgående koordinator som vill bli en del av Ellos Group Global Sourcing. Arbetet innebär att du arbetar på operativ nivå med samtliga brands inom Ellos Group - Ellos, Jotex och Homeroom. Tjänsten innebär att driva det dagliga arbetet, rapportera, följa upp, arbeta med måltal och informera kring sourcing relaterade frågor i våra leverantörsrelationer vad gäller social audits, produktsäkerhet, hållbarhet m.m. Vidare arbetar du med olika uppgifter såsom leverantörsuppföljning, rutiner och processer samt uppföljning av mål. Arbetsuppgifterna utförs i förhållande till Global Sourcings uppdrag. Vi söker dig som har utbildning med textil inriktning, gärna textilingenjör. Vidare behöver du ha mycket goda kunskaper i excel för att göra analyser, uppföljningar och presentationer samt talar och skriver svenska och engelska flytande. Det är meriterande om du har kunskaper i affärssystem så som M3 samt har erfarenhet från e-handel eller erfarenhet från inköpsprocesser i internationella miljöer. Du kommer arbeta i en agil miljö med högt tempo därför krävs noggrannhet, struktur och driv. Som person är du prestigelös och självgående, har förmåga att koordinera olika områden och är en stark kommunikatör som har hög flexibilitet. Tjänsten är en visstidsanställning på 4 månader med start i augusti. Du kommer att ingå i teamet för Global Sourcing. Har du frågor kan du kontakta CSR Manager, Ulrika Henningsson 073-846 94 38. Sök tjänsten via www.ellosgroup.se/jobb senast den 4 juli, vi tillämpar ett löpande urval av kandidater.
Mälardalens universitet (MDU) är Sveriges nyaste universitet. Med vår vision, att vara ett progressivt och samverkande universitet där vi tillsammans formar en hållbar framtid, vill vi göra verklig skillnad. Vill du vara med och bidra till vår utveckling? Tillsammans bidrar vi till en mer hållbar framtid genom kunskap och innovation. Vi anser att ny kunskap och nya perspektiv bäst skapas och uppnås i samverkan med andra - kollegor, studenter, näringsliv och offentlig sektor såväl nationellt som internationellt. Anställningsinformation Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Vikariat i 6 månader Anställningsperiod/tillträde: 2025-09-01 eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Antal anställningar: 1 Sista ansökningsdag: 2025-07-16 Stationeringsort: Västerås Akademi/enhet/sektion: Student- och lärandestöd Samordnare för riktat pedagogiskt stöd till avdelningen för student- och lärandestöd Arbetsuppgifter I ditt uppdrag som samordnare möter du studenter med funktionsnedsättning som behöver stöd och anpassningar i sina studier. Du genomför kartläggande samtal och skriver rekommendationer om anpassningar. Du arbetar också med mentorsverksamheten där du rekryterar och utbildar mentorer som sedan stöttar studenterna i att strukturera sina studier. För att stötta studenterna och utveckla verksamheten ingår även samverkan med akademierna och undervisande lärare, biblioteket, HRS och tentamenssamordning. Du kommer även att samarbeta med externa aktörer, till exempel kommunala verksamheter så som Läs- och skrivcenter, vuxenutbildning och gymnasieskolor. Du kommer också in i en spännande tid då vi just genomgått en organisationsförändring vilket innebär att nya rutiner, riktlinjer och arbetssätt kommer att arbetas fram under kommande läsår (25/26). I uppdraget förekommer resor mellan campusorterna. Kvalifikationer För att passa i rollen som samordnare behöver du ha relevant akademisk examen, t ex studie-och yrkesvägledare, arbetsterapeut, lärarexamen, specialpedagog, socionom eller annan samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning. Du har även erfarenhet av att arbeta med frågor som rör funktionsnedsättingar, vana vid att leda samtal. Avslutningsvis har du också goda kunskaper i det svenska och engelska språket, både i tal och skrift. Meriterande För denna anställning är det meriterande om du även har erfarenhet av något av följande: Erfarenhet av liknande arbete vid universitet och högskola Erfarenhet av handläggning och beslutsfattande, särskilt inom offentlig förvaltning Behärskar annat språk än svenska och engelska Mycket goda kunskaper i digital kommunikation och digitala verktyg God förståelse för hur arbete i en myndighet bedrivs God förståelse för olika studentgruppers behov Personliga förmågor Vid en samlad bedömning av lämplighet läggs även vikt vid personliga förmågor. Alla anställda vid MDU förväntas samarbeta och bemöta kollegor och studenter med respekt, ta ansvar för verksamheten och de egna arbetsuppgifterna samt bidra till en god arbetsmiljö. Utöver dessa personliga förmågor ser vi gärna att du också att du som person är du utvecklingsorienterad, organiserad och samarbetsinriktad. Du har en förmåga att ta ansvar och har förmågan att omvandla teori till praktik och är en skicklig kommunikatör. Du är professionell i ditt bemötande och vet att god service och tillgänglighet bottnar i bemötande av mottagarens behov. Du är pragmatisk och följsam utifrån verksamhetens prioriteringar och behov och kan med lätthet förflytta dig mellan de funktionsnära frågorna till att se helhet. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför. Ansökan Gör din ansökan genom att klicka på knappen ”Ansök” nedan. Den sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Fackliga representanter: Saco-S [email protected] Susanne Meijer ST-OFR/S, tel: 021-10 14 89 Vi undanber oss all kontakt med försäljare av annonser. Vi har gjort våra strategiska val för denna rekrytering.
Kvalitetssamordnare Vill du vara med och utveckla Håbo kommuns arbete med kvalitet och utveckling? Som kvalitetssamordnare får du en nyckelroll i att driva förbättringar, stötta verksamheterna och bidra till ett hållbart kvalitetsarbete i hela organisationen. Kommunen strävar mot att utvecklas till att kännetecknas av lärande, ständiga förbättringar och kontinuerlig utveckling. Dina arbetsuppgifter I rollen ingår att samordna och leda kommunens kvalitetsarbete ur ett långsiktigt och strategiskt perspektiv. Du utvecklar arbetssätt och processer, genomför analyser och uppföljningar samt bidrar till att skapa en gemensam struktur för kvalitet, analys, utveckling och uppföljning. Du stödjer verksamheterna i deras löpande kvalitetsarbete. Du samverkar brett både internt inom organisationen och externt med andra kommuner, myndigheter och nätverk. I rollen ingår att samordna målarbetet inom Håbo kommun och implementera den uppdaterade styrmodellen, i nära samarbete med samtliga förvaltningar. Du har även en viktig del i att planera, utveckla och följa upp kommunens internkontrollarbete och är involverad i kommunens interna och externa revisioner. En del i rollen kommer att vara objektsledare för kommunens verksamhetssystem. Tjänsten är placerad vid kanslienheten på kommunledningsförvaltningen. Vid enheten finns bland annat kommunsekreterare, utredare och kommunjurist. Kommunledningsförvaltningen rekryterar nu nya medarbetare för att stärka verksamheten inför framtidens behov. Det är en riktad satsning som ska säkra god service och fortsatt utvecklingskraft i kommunen. Kvalifikationer Krav - Relevant akademisk utbildning, exempelvis inom statsvetenskap, samhällsvetenskap eller liknande som bedöms likvärdig - Erfarenhet av kvalitets- och utvecklingsarbete från offentlig sektor. - Erfarenhet av att arbeta processinriktat och i projekt samt att driva utvecklingsinsatser. - Erfarenhet av målstyrning, verksamhetsplanering och uppföljning. Meriterande - Påbyggnadsutbildning inom kvalitetsledning, t.ex. ISO, Lean eller liknande. - Erfarenhet av verksamhets- och beslutstödssystemet Stratsys. - Erfarenhet från systemförvaltning. - Erfarenhet att hålla utbildningar eller workshops inom kvalitets- och utvecklingsfrågor. Vi söker dig som Vi söker dig som är målmedveten, strukturerad och noggrann, med ett starkt driv att skapa resultat och utveckling. Du trivs i en dynamisk och föränderlig miljö där din flexibilitet kommer till sin rätt. Med ett analytiskt förhållningssätt och förmåga till helhetssyn använder du data som ett verktyg för förbättring och långsiktigt kvalitetsarbete. Du tar initiativ, ser vad som behöver göras och följer upp för att säkerställa att insatser får genomslag i praktiken. Samarbete faller dig naturligt och du har lätt för att bygga förtroendefulla relationer med olika aktörer inom organisationen, samtidigt som du är självgående och van att driva arbete framåt på egen hand. Välkommen med din ansökan! Provanställning kan komma att tillämpas. Urval och intervjuer genomförs med start i mitten av augusti. För frågor om tjänsten kontakta Elias Lodin via telefon 0171-538 71 / 073 861 65 65 Om Håbo kommun Håbo kommun har ett centralt läge i Mälardalen med närhet till Stockholm, Uppsala, Enköping och Västerås. Med Bålsta som centralort och goda pendlingsmöjligheter är det enkelt att ta sig hit, oavsett om du kommer från storstad eller landsbygd. Här finns också närheten i vardagen, med korta vägar mellan kollegor, verksamheter och beslut. Som en del av Håbo kommun är du med och bidrar till ett viktigt samhällsuppdrag, och skapar värde för Håboborna varje dag. Vi är omkring 1 700 medarbetare som tillsammans driver våra verksamheter framåt. Vi bygger en arbetsplats där tillit, samarbete och lärande står i centrum. Hos oss får du vara delaktig och växa i en arbetsmiljö som främjar både utveckling och arbetsglädje. Tillsammans skapar vi vårt framtida Håbo!
Välj ett jobb för att visa detaljer