Samordnare/Kvalitetsutvecklare
Hylte kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna där våra medarbetares trygghet och utveckling alltid går hand i hand med organisationens vision! Våra verksamheter karaktäriseras av korta beslutsvägar där du som medarbetare kan göra skillnad med ditt engagemang. Då vi arbetar med att leverera samhällsservice till våra invånare bidrar du inte bara till din egen utveckling utan även till samhällets utveckling i stort. Vi är stolta över vår kommuns verksamheter och dess cirka 1100 medarbetare. Vill du vara med och skapa framtiden med oss? Samordnare/Kvalitetsutvecklare Arbetsuppgifter Brinner du för förändringsarbete och vill utveckla framtidens vård och omsorg? Vi söker nu en Kvalitetsutvecklare med ett hjärta för förbättringsarbete, då vår nuvarande kollega har gått vidare i sin karriär. Om rollen: Som kvalitetsutvecklare hos oss blir du en nyckelperson i arbetet med att proaktivt arbeta med kvaliteten inom vård och omsorg. Du arbetar nära verksamheterna och har en central roll i att initiera, driva och följa upp förbättrings- och utvecklingsinsatser. Tjänsten innebär ett såväl strategiskt som operativt arbete där du stödjer chefer och medarbetare med bl.an. metodstöd, analys och implementering av goda arbetssätt. Om verksamheten På omsorgsförvaltningens kvalitetsenhet, som är organiserad direkt under förvaltningschefen. Enheten består idag av fem medarbetare, med möjlighet till framtida utökning. Verksamheten omfattar äldreomsorg, funktionsvariationer, kommunal hälso- och sjukvård, myndighetsutövning samt socialpsykiatri. Varför jobba hos oss? Du får: En arbetsplats med stort engagemang och hjärta Möjlighet att påverka och utveckla, rollen kan anpassas utifrån din kompetens Kompetenta kollegor och en tydlig kvalitetsfokus. Vill du veta mer om oss? Titta på vår videopresentation nedan. Vem är du? Du är analytisk, strukturerad och har en god pedagogisk förmåga. Du tycker att kvalitetsarbete är viktigt och är engagerad i att skapa trygg och värdig omsorg. Du samarbetar gärna men är också självgående, initiativrik och flexibel utifrån förvaltningens behov. Övrig information Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. I denna rekryteringsprocess ansöker du enbart med CV. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering med stöd i arbetsprover som urvalsmetod för att säkerställa en rättvis och träffsäker rekryteringsprocess. Inför rekryteringsarbetet har Hylte kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. I vår kommun finns semesterväxlingsavtal, flextidsavtal och friskvårdsbidrag. Vi tillämpar distansarbete i den mån verksamheten tillåter. Vi har kostnadsfria parkeringsplatser och för dig som behöver ladda elbil går det mot en kostnad. Vi tillämpar rökfri arbetstid. Hylte kommun verkar för att alla medarbetare ska ha lika rättigheter och möjligheter och vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, funktionsnedsättning, sexuell läggning, religion eller annan trosuppfattning. Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Beställning görs via länken: HVB-hem, e-tjänst | Polismyndigheten. Kvalifikationer Vi ser gärna att du har: Relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Erfarenhet av kvalitetsarbete inom vård och omsorg God kunskap om lagstiftning och riktlinjer (ex. SoL, HSL, LSS) Erfarenhet av att arbeta med kvalitetsledningssystem och förbättringsmodeller Meriterande med erfarenhet av ledningsarbete eller projektledning Låter spännande? Sök redan idag, vi ser fram emot din ansökan! Ansökan Logga in/skapa en användare först innan du fyller i din ansökan.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Samordnare till Navets dagverksamhet Upplands Väsby kommun
Upplands Väsby kommun
Lednings- och organisationsutvecklare

Vi söker en engagerad och serviceinriktad samordnare till vår dagverksamhet för äldre. Som samordnare kommer du att ha en nyckelroll i att säkerställa att vår dagverksamhet fungerar smidigt och effektivt. Du kommer att arbeta nära våra medarbetare, besökare och samarbetspartners för att skapa en positiv och inkluderande miljö. Vi erbjuder dig Hos oss erbjuds du ett spännande och utvecklande uppdrag som samordnare på Navets dagverksamhet. Den ena dagen är inte den andra lik. Huvudsaklig arbetsuppgift är att ansvara för Navets aktiviteter samt att det utbud av aktiviteter som erbjuds är väl anpassat till gästernas behov och önskemål. Ledstjärnan är ett salutogent och rehabiliterande förhållningssätt där individens förmågor tillvaratas och det friska lyfts fram. Vår verksamhet är under ständig utveckling och förändring utifrån de äldres behov. Om oss Navet är en verksamhet som riktar sig till personer som bor i ordinärt boende och som behöver hjälp att förhindra ensamhet och social isolering. Målet är att med hjälp av olika aktiviteter hjälpa den enskilde att stärka dennes förmågor och underlätta för den enskilde att bo kvar i sitt ordinära boende. Insatsen kan även fungera som avlösning för anhörigvårdare. Navets dagverksamhet består av en arbetsgrupp med fyra stycken medarbetare som ombesörjer planering och utförande av aktiviteter. Vi siktar alltid mot att utveckla verksamheten utifrån de äldres behov och önskemål. Om tjänsten I rollen som samordnare kommer du att ansvara för att samordna och planera dagverksamhetens aktiviteter och evenemang. Du kommer även att hantera administrativa arbetsuppgifter såsom: - Bokning och schemaläggning av aktiviteter - Hantering av dokumentation och rapportering såsom turbundna resor, och återrapportering till myndighet - Kommunikation med medarbetare, besökare och samarbetspartners - Stödja och handleda sina kollegor i deras arbete - Utveckla och förbättra dagverksamhetens verksamhet och processer Är du den vi söker? Vi söker dig som har: - Tidigare erfarenhet som aktiveringspedagog/aktivitetssamordnare samt varit med och planerat och utvecklat arbetssätt kring aktiviteter - God kunskap inom demens - Goda kunskaper i administrativa system och verktyg - God kommunikations- och samarbetsförmåga - Goda kunskaper i svenska, både skriftligt och muntligt Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av arbete med äldre inom vård och omsorg eller liknande område - Förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt Som person är du kreativ och relationsskapande. Du behöver även vara samarbetsprienterd för att passa in i rollen. Vi på social- och omsorgskontoret arbetar med allt från adoptionsfrågor till vård i livets slutskede. Vår verksamhet och organisationskultur präglas av vår värdegrund gällande delaktighet, kompetens, tillit och respekt. Det är grunden i vårt arbete och ett förhållningsätt mot varandra och de vi är till för. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Frico AB söker en Kvalitets- och miljösamordnare till kontoret i Partille
Frico AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Kvalitets- och miljösamordnare till Frico AB – för dig som vill kombinera teknik, hållbarhet och utveckling Vill du arbeta i en roll där teknik, kvalitet och miljö går hand i hand – och där du har möjlighet att påverka på riktigt? På Frico AB får du chansen att bidra till smarta och hållbara lösningar för inomhusklimat världen över. Nu söker vi dig som vill ta plats i vårt R&D team som Kvalitets- och miljösamordnare – en nyckelroll där du kombinerar teknisk förståelse med ett starkt engagemang för ständiga förbättringar och hållbar utveckling. Det här är Frico Frico AB är Europas ledande tillverkare av luftridåer, värmestrålare och värmefläktar. Våra energieffektiva produkter skapar komfortabla inomhusmiljöer i över 70 länder, genom dotterbolag och distributörer. Vi är stolta över vår historia som sträcker sig tillbaka till 1932 – och över att vi idag är en del av den globala Systemairkoncernen. Vårt huvudkontor ligger i Partille utanför Göteborg. Hos oss möter du en trygg arbetsplats med högteknisk kompetens, långsiktighet och mycket hjärta. Vi tror på balans mellan struktur och kreativitet – och vi vet att de bästa idéerna föds i en inkluderande miljö där alla röster räknas. Om rollen Som Kvalitets- och miljösamordnare är du en viktig länk mellan teknik, miljö och affär. Du samarbetar nära både vår R&D-avdelning och produktion och bidrar aktivt i utvecklingen av framtidens produkter. Din roll är både operativ och strategisk – du leder förbättringsarbete, hanterar kvalitetsärenden och säkerställer att vi lever upp till både interna mål och externa krav. Exempel på ansvarsområden: • Delta aktivt i produktutvecklingsprojekt som kvalitets- och miljöspecialist. • Stötta R&D med teknisk kompetens kring miljökrav, materialval och dokumentation (BVD, BVB, EPD m.m.). • Leda kvalitetsråd och driva vårt arbete med ständiga förbättringar. • Hantera reklamationer och samarbeta med produktion och konstruktion för att hitta rotorsaker och lösningar. • Planera och genomföra interna och externa revisioner enligt ISO 9 001 och 14 001. • Utveckla och förvalta vårt verksamhetssystem och våra ledningssystem. • Bevaka lagar, förordningar och kundkrav inom kvalitet och miljö – och omsätta dem i praktiken. Är det här du? Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom teknik, miljö, hållbarhet eller kvalitet. Du trivs i samarbeten och är van att röra dig mellan olika avdelningar och perspektiv. Du har en teknisk förståelse och nyfikenhet som gör att du känner dig hemma i diskussioner med både konstruktörer och utvecklare. Samtidigt har du ett strukturerat arbetssätt och ett öga för detaljer som behövs i kvalitetsarbetet. Vi ser gärna att du har: • Erfarenhet från tillverkande industri och arbete med kvalitetsledningssystem. • Goda kunskaper om ISO 9001 och 14001. • Vana vid att arbeta i projekt, gärna med inslag av produktutveckling eller teknik. • Förmåga att uttrycka dig tydligt och professionellt på både svenska och engelska. • En positiv inställning till förändring, förbättring och samarbete. Vi uppmuntrar särskilt kvinnor att ansöka till tjänsten.  Placering och start Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Partille, strax utanför Göteborg. Tillträde enligt överenskommelse, gärna under september eller oktober 2025. Välkommen att höra av dig Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta HR Business Partner Henrik Nilsson på [email protected]. Vill du veta mer om tjänsten? Hör gärna av dig till rekryterande chef Jonas Pehrsson på +46 31 33 68 646 eller [email protected]. Sista ansökningsdagen är 2025-07-06. Vi jobbar med löpande urval och intervjuer så vänta inte med att skicka in din ansökan.  Vi ser fram emot din ansökan och hoppas få välkomna dig till ett företag där teknik möter hållbarhet – och där du som kvalitets- och miljösamordnare spelar en avgörande roll!

5 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Kvalitetsspecialist - inom partihandel läkemedel till PostNord TPL
PostNord TPL AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om rollen: Som kvalitetsspecialist inom partihandel med läkemedel, på vårt kunduppdrag Apotek Hjärtat i Norrköping, kommer du att arbeta självständigt och nära sakkunnig för läkemedel, enhetschefen och övrig produktionsledning, samt samarbeta med stödfunktioner kopplade till uppdraget. Du rapporterar till regionchefen. På enheten har vi cirka 140 anställda, varav 11 tjänstemän och cirka 130 kollektivanställda. Arbetsuppgifter: - Delta i kvalitetsarbetet för att säkerställa korrekt hantering av läkemedel, genom efterlevnad av Good Distribution Practice (GDP), andra författningskrav och interna krav. - Hantering av avvikelser, riskbedömningar, change control, rutiner, valideringar och genomföra interna inspektioner samt inspektioner av underleverantörer. - Hålla interna utbildningar. - Medverka i kund- och leverantörsdialoger samt delta i projekt och kundimplementationer för att driva utvecklingen på enheten. - Bedöma och godkänna returer, samt säkerställa korrekt destruktionshantering av skadade produkter. - På sikt genom delegering ersätta sakkunnig för partihandeln, vid frånvaro Du kommer att spela en viktig roll i verksamhetens kvalitetsarbete och bidra till att effektivisera och utveckla processer och rutiner. Som kontaktperson för både interna och externa parter får du möjlighet att påverka och vidareutveckla kvalitetsledningssystemet samt säkerställa efterlevnaden av regulatoriska krav. Om dig Du är utbildad farmaceut och har 1-några års erfarenhet inom farmaceutiskt arbete. Du har mycket goda kunskaper inom Office-paketet och behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Meriterande: - Erfarenhet av att utföra inspektioner och valideringsarbete - Erfarenhet inom partihandel med läkemedel eller läkemedelsindustrin - Erfarenhet av att arbeta i en kvalitetsroll, exempelvis inom kvalitetskontroll, kvalitetsäkring eller kvalitetsledning Personliga kvalifikationer: Som person är du driven och initiativtagande, engagerad, noggrann och strukturerad med vilja och förmåga att prioritera arbetsmoment. Du kan balansera ett affärsmässigt och kvalitetsorienterat förhållningssätt, samt är tydlig i din kommunikation både muntligt och skriftligt. Du har förmågan att kommunicera och skapa kontakter med en relationsbyggande inställning. Lagarbete är en naturlig egenskap du besitter. Du är lösningsorienterad och kan självständigt driva förändringar och förbättringar med fokus på kvalitet. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper och erfarenhet. PostNord TPL AB är den marknadsledande tredjepartslogistikaktören i Sverige och i Norden. Vi är lokaliserad i Norrköping, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Ljungby i Sverige, Köge i Danmark, samt Åbo, Helsingfors och Lahti i Finland. Vi erbjuder innovativa och kostnadseffektiva logistiklösningar som sträcker sig från producent till konsument. Våra kunder är alltifrån det lilla e-handelsföretaget till den stora globala aktören. Oavsett kundens storlek och förutsättningar är vår drivkraft att alltid leverera en logistiklösning som ökar kundens konkurrenskraft och möjliggör ökad tillväxt.

2 maj 2025
Sista ansökan:
28 oktober 2025
Säkerhet- och beredskapskoordinator
Hushållningssällskapet Kalmar-Kronoberg-Blekinge
Lednings- och organisationsutvecklare

Om tjänsten Som Säkerhets- och beredskapskoordinator utvecklar, leder, stödjer och samordnar du arbetet inom säkerhet, beredskap, krisledning, och kontinuitetplanering. Din roll omfattar såväl intern verksamhet som externa uppdrag åt kunder. Arbetet utförs dagligen inom Kalmar, Kronoberg och Blekinge men även andra platser runt om i landet kan vara aktuella. Du arbetar brett med fysisk säkerhet, personsäkerhet, informationssäkerhet, driftsäkerhet och brandskydd. Inom krisberedskap ansvarar du för att upprätthålla och utveckla organisationens krisledningsförmåga på central nivå samtidigt stöttar du de lokala krisledningsfunktionerna. Cybersäkerhet hanteras i samverkan med vårt affärsområde NIT (nationellt IT) som har specialkunskaper inom området och chefen för NIT leder arbetet med cybersäkerhet. Arbetet med arbetsmiljö leds av HR-funktionen men allt arbete som berör personsäkerhet ska vara väl samordnat i en sömlös samverkan mellan funktionerna och är därför en del av ditt arbete också. Vi arbetar med många olika miljöer som sträcker sig från rådgivning med ensamarbetande rådgivare till skola som är vårt största affärsområde med ungefär 650 gymnasieelever på tre olika platser. Inom rådgivningen utför vi arbete inom såväl lantbruk, skogsbruk som vattenbruk och vi arbetar både på kontor, land, på vatten och i vatten. I rollen ingår även att stärka vår kontinuitetsförmåga. Vår kontinuitetsförmåga ska planläggas på en nivå som medger att driften av våra tre skolor ska kunna upprätthållas vid olika störningar och kriser i samhället. I uppdraget ingår som betydande del att på ett pedagogiskt sätt utbilda och instruera personal inom området. Du kommer att planera och genomföra utbildningar och övningar, formulera och uppdatera rutiner och riktlinjer samt hantera akuta ärenden, incidenter och säkerhetsrelaterade frågor. Ditt arbete sker i nära samverkan med övriga funktioner inom verksamheten, där även dotterbolag ingår. Avgränsningar Arbetsmiljöfrågor hanteras av HR-funktionen. Cybersäkerhetsarbetet leds av Affärsområde Nationellt IT. Kvalitetsarbetet inom skolorna leds av skolchefen. Om dig Vi söker dig som har en stark bakgrund inom säkerhet, kvalitet eller krishantering. Du är analytisk, kommunikativ och van vid att arbeta i en dynamisk miljö. Du har dokumenterad erfarenhet av att utveckla och genomföra strategier inom SQC. Kvalifikationer För att kunna ta dig an det breda uppdraget ser vi att du behöver ha utbildning och erfarenhet inom minst ett område av följande: Säkerhet, brand, krisledning, beredskapshandläggning och risk management. För oss är det särskilt meriterande med kunskap och erfarenhet av säkerhetsarbete i skolmiljöer samt arbete med beredskapsfrågor inom totalförsvaret. Vi verkar i en dynamisk miljö där snabba förändringar är vardag. För att du ska lyckas i ditt arbete och trivas behöver du vara rationell, lösningsorienterad och initiativrik. Du måste trivas att arbeta i nära samarbete med andra människor, du ska uppskatta arbete i skolmiljön och vi ställer stora krav på hur vi bemöter varandra och vi värnar våra elevers trivsel och trygghet. För tjänsten krävs B-körkort, då resor ingår i arbetet. Anställning och placering Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse. Då säkerhet är en viktig del av verksamheten genomförs bakgrundskontroller och säkerhetsintervjuer inför en eventuell anställning. Du rapporterar direkt till VD, som även är din närmsta chef. Placering är möjlig på något av våra sex kontor Kalmar, Ingelstad, Gamleby eller Bräkne-Hoby. Vi erbjuder På Hushållningssällskapet får du möjlighet att utvecklas, ditt arbete präglas av frihet under ansvar samtidigt som du är med och bidrar till den gröna sektorns utveckling och en levande landsbygd. Du får möjlighet att arbeta med breda och varierande uppgifter, samtidigt som du får stöd och resurser för att lyckas i din roll. Vi erbjuder också flexibla arbetsmöjligheter, kompetensutveckling och friskvård i form av friskvårdsbidrag och friskvårdstimme. Sista ansökningsdatum Sista ansökningsdag är 2025-04-15. Urval kommer att ske löpande under ansökningsperioden så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Paul Robertson telefon 070-524 27 02 eller epost [email protected] Välkommen med din ansökan! Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge Kunskap för landets framtid är vårt löfte. Vi är ett av 15 fristående Hushållningssällskap med målet att främja landsbygdens utveckling. Hushållningssällskapet är en oberoende, icke vinstdrivande organisation som verkar för kunskap, forskning och utveckling av landsbygdens gröna näringar och en ökad försörjningsgrad inom svenska livsmedel. Vi är en medlemsstyrd organisation vilket innebär att det är våra medlemmars behov som utgör ryggraden i vår verksamhet. Hushållningssällskapet Kalmar Kronoberg Blekinge består av ca 250 medarbetare som är utspridda på sex olika kontor och skolor. Detta gör att vi kan söka kompetenser över en stor del av landet och erbjuda arbetsmöjligheter i tre olika län. Läs gärna mer om vår verksamhet på www.hushallningssallskapet.se

28 mars 2025
Sista ansökan:
14 september 2025
Regulatory Compliance Manager
Visiba Group AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Do you believe in the power of processes and efficiency? We’re looking for a key player to support our compliance with medical device requirements and standards. In this role, you’ll have the freedom to shape and drive regulatory and quality processes, take ownership of compliance initiatives, and work closely with cross-functional teams in Sweden, the UK and Norway, including product development. What you can expect in the role This role will be part of our Regulatory Team, a cross-functional team including roles such as Legal Counsel, QA Tester, and Product Manager, among others. Given that we work in a fast-paced and dynamic environment, with a small and agile team, this role may go beyond a traditional regulatory/compliance position. You won’t just follow processes – you’ll help define and improve them. But don’t worry, you won’t be starting from scratch. We have an ISO 27001 and ISO 13485 compliant management system in place. The placement is either at Visiba’s headquarters in Gothenburg/Mölndal, or at our office in Örebro with flexible working hours and a hybrid workplace. Key responsibilities may include: Developing, implementing and improving processes in line with ISO 13485, ISO 14971, and IEC 62304, along with other relevant standards. Developing and maintaining technical documentation for SaMD according to the MDR. Supporting a broad spectrum of quality and regulatory activities, such as post-market surveillance, non-conformity management, internal audits, and risk management. Coordinating and leading audits conducted by our notified body. Supporting regulatory submissions and liaising with notified bodies and authorities. Providing internal training and guidance on regulatory and quality requirements. We don’t expect you to be an expert in everything, but you should know your way around SaMD standards and requirements and feel confident tackling new topics, approaching challenges with a creative mindset, and seeking guidance when needed. Who you are To thrive in this role, you need to be self-propelled with an interest in bringing value towards customers and end-users. You do not hesitate to think outside the box, and you focus on solutions instead of problems. You believe that the best results come from collaboration, and it is easy for you to reach out and communicate with others to create understanding of your point of view. Required Experience/Qualifications Good knowledge of MDR (EU 2017/745) and its application to SaMD, including supporting standards such as ISO 13485, ISO 14971, and IEC 62304. Experience implementing and improving quality management systems for SaMD. Experience developing and maintaining MDR technical documentation for SaMD. Required Skills/Interests - you need to recognise yourself in below Professional proficiency in English, both written and spoken. Swedish is a plus. Strong communication and project management skills. You’re great at breaking down regulatory requirements so others can easily understand them. You take initiative and drive work forward independently, seeking help from the team when needed but not waiting for others to tell you what to do. You believe in keeping policies and processes clear and straightforward, without overcomplicating things. Experience from one or several of the below is an added bonus Experience working in a startup or fast-paced MedTech environment. Experience working as a Person Responsible for Regulatory Compliance (PRRC) under the MDR, or possessing the qualifications and professional experience required to be designated as PRRC for SaMD. Experience working with ISO 27001 and cybersecurity requirements for SaMD. If you’re excited about the freedom to shape and drive regulatory work in a small but experienced MedTech company at the forefront of the rapidly evolving AI triage market, this role is for you! What we offer We offer the possibility to be part of a journey to change the world by improving healthcare with new and innovative products. We believe that we achieve great things by supporting and challenging each other, and not least by having fun together! We offer: A challenging environment where we guarantee that you will grow and be challenged Time for exercise during working hours, as we believe in the importance of physical exercise to increase well-being and performance Wellness allowance Medical insurance 30 days paid leave ... and a lot more Please send in your application in English or Swedish. Selection takes place continuously, so do not hesitate to send in your application as soon as possible. If you have any further questions regarding the recruitment or the position please contact: Sandra, Head of People & Culture at [email protected] About Visiba Visiba has provided smart technology to help healthcare providers deliver better care since 2014. Today we stand at the forefront of powerful AI-enabled triage. Founded as a purpose-driven company in 2014, Visiba's mission is to empower healthcare providers and improve people's lives. Currently, we have one medical device, Red Robin, an AI-powered SaMD intended to automate pre-clinical triage and initial medical history-taking, to support clinical decision-making and patient management. If you want to learn more about who we are and what we do, visit www.visibagroup.com

12 mars 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
Supplier Quality Auditor
Komatsu Forest AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Varför Komatsu Forest? Vi erbjuder dig en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med produktkvalitet och ständiga förbättringar i en internationell kontext. Här får du möjlighet att samarbeta med många olika avdelningar såväl som leverantörer, vilket gör din roll varierad och utvecklande. Vi strävar ständigt efter att utveckla våra processer och vår verksamhet, för att bidra till en hållbar framtid där människor, verksamheter och vår planet utvecklas tillsammans. Ditt nya jobb Som Supplier Quality Auditor hos oss kommer du att arbeta med att utveckla våra leverantörer och höja kvalitén på inköpt material. Du kommer att analysera leverantörernas kvalitetsprestanda och initiera förbättringsåtgärder, samt rapportera status och framsteg. Du blir en del av ett tvärfunktionellt team som hanterar produktionsstörningar och kvalitetssäkrar nya leverantörer och produkter. Tillsammans med inköp och andra funktioner driver du arbetet framåt och säkerställer hög kvalitet. Du får även möjlighet att hålla utbildningar och dialoger med externa parter. Regelbundna resor inom Sverige och Europa ger dig chansen att utvecklas och knyta värdefulla kontakter med våra leverantörer och samarbetspartners. Gruppen består av tre engagerade kollegor som ser fram emot att välkomna dig! Vem är du? Du är högskoleingenjör eller har motsvarande arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av arbete med kvalitetsförbättringar, tillverkande industri och interna/externa revisioner är meriterande. Du har en stark teknisk bakgrund och goda kunskaper i Officepaketet. Kunskap om ISO 9001/ISO 14001 är ett plus. Du har B-körkort och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Som person är du strukturerad och arbetar enligt tydliga processer. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och analytisk, med ett starkt fokus på att uppnå höga kvalitetsstandarder. Du samarbetar bra med andra, och har förmågan att koordinera arbete samt skapar engagemang och delaktighet. Vad erbjuder vi? Vi erbjuder ett teamorienterat arbetssätt både inom och utanför avdelningen, där vi stöttar och lär av varandra samt löser problem tillsammans. Här får du dessutom möjlighet till ett tryggt och omväxlande arbetsliv i en stor och stabil organisation med en lång historia. Vi värdesätter din ambition och dina drivkrafter och erbjuder en karriär med intressanta, meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter. Allt detta sker såklart i vår nybyggda och klimatsmarta kontors- och produktionsanläggning i Umeå med tillgång till moderna arbetsplatser & mötesrum, restaurang, sjukgymnast på plats samt friskvårdsrum/gym. Vi är ett globalt företag som vet att mångfald bidrar till goda resultat och en bättre arbetsplats. Då vi arbetar för en jämn könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökande till den här tjänsten. Välkommen med din ansökan! Du ansöker enkelt genom att endast bifoga ditt CV och besvara några frågor. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringsverktyg för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas i din profil och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR.

3 mars 2025
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Verksamhetsutvecklare till Capio Närsjukhus i Simrishamn
Capio Sverige AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om oss Vi söker verksamhetsutvecklare till Capio Närsjukhus i Simrishamn. I Simrishamn finns det lilla närsjukhuset med det stora vårdutbudet, beläget vid kusten på det vackra Österlen. På sjukhuset arbetar cirka 150 medarbetare. Capio – Nordens största privata vårdgivareVi vill göra skillnad för våra patienter genom att se, lyssna och finnas här – idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. I vårt dagliga arbete jobbar vi utifrån våra värderingar: kvalitet, samhällsansvar, innovation och empowerment. De hjälper oss att uppfylla vårt patientlöfte om att vara en pålitlig partner – närvarande och nytänkande. Capio Närsjukhus Simrishamn söker en verksamhetsutvecklare med driv och engagemang för att utveckla vår verksamhet inom specialistvård och internmedicin, geriatrik och rehabilitering. Vi står inför en spännande utvecklingsresa där vi vill stärka vår vårdkvalitet, förbättra processer och implementera nya digitala lösningar – inte minst Skånes Digitala Vårdsystem (SDV), där vi är en av de första verksamheterna i regionen som inför systemet. I denna roll får du möjlighet att arbeta strategiskt och operativt för att driva utvecklingsprojekt, stödja verksamhetschefer och bidra till en högkvalitativ, patientcentrerad vård. Din roll Som verksamhetsutvecklare hos oss har du en nyckelroll i att utveckla och förbättra vår verksamhet. Du kommer bland annat att: *Driva verksamhetsutveckling utifrån våra strategiska mål, med särskilt fokus på digitalisering och kvalitetsutveckling*Samordna och utveckla våra interna processer inom kvalitet, miljö och patientsäkerhet*Stödja verksamhetschef i förändringsarbete och förbättringsprojekt*Aktivt bidra till implementeringen av Skånes Digitala Vårdsystem (SDV) och andra digitala initiativ*Vara en länk mellan våra olika specialistmottagningar, slutenvården och primärvården i regionen*Delta i nätverk och affärsområdet Äldre- och mobil vårs kvalitetsråd för att säkerställa att vi arbetar med bästa praxis inom vården Vi erbjuder dig *En dynamisk roll med stor möjlighet att påverka vårdens framtid*Ett nära samarbete med engagerade kollegor i en organisation där utveckling står i fokus och att vara delaktig i affärsområdet Äldre- och mobil vårds förbättringsarbete.*En arbetsplats i natursköna Österlen, där vi kombinerar högkvalitativ vård med patientnära arbete*Möjlighet att vara med från start i implementeringen av SDV – en av de största digitala förändringarna inom vården. Om dig Vi välkomnar dig som har erfarenhet av verksamhetsutveckling, gärna inom hälso- och sjukvården, och ären lagspelare som trivs med att arbeta i nära samarbete med chefer, medarbetare och andra vårdgivare. Du ska hagod förståelse för kvalitets- och förbättringsarbete samt förändringsledning, och varaintresserad av digital utveckling inom vården och kunna bidra till implementeringen av SDV. Vi ser gärna också att du haren god analytisk förmåga och kan identifiera förbättringsområden samt driva utvecklingsprojekt. Publicerat: 2025-02-06 Sista ansökningsdag: 2025-03-01 För frågor om tjänsten, kontakta Annika Andersson, verksamhetschef, 073-901 54 56 Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

6 februari 2025
Sista ansökan:
26 juli 2025
KMA-specialist till Debe Flow Group
Debe Flow Group AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Om oss Debe Flow Group består av en grupp företag och som är ledande inom sina respektive områden. Bolagen är idag verksamma inom vatten, geoenergi, entreprenad och inom annan hållbar uppvärmning. Sedan år 1956 har vi etablerat oss som ett marknadsledande bolag på den Nordiska marknaden och i andra delar av Europa och världen. Trots att vi har vuxit under de senaste åren är kundnärheten, flexibiliteten och lyhördheten otroligt viktigt för oss. Vårt huvudkontor är i Stockholm och vi har även verksamhet i Växjö, Borås och Marbäck. Totalt är vi omkring 200 anställda i koncernen varav omkring 140 personer arbetar i Sverige. Inom Debe Flow Group arbetar vi efter fyra värdeord: Dedikation, Expertise, Bravery och Efficiency. Nu söker vi en duktig KMA-specialist som vill vara med och utveckla vårt arbete inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö vidare. Debe Flow Group ägs av Pomona-gruppen AB, ett familjeägt utvecklings- och investmentbolag som funnits sedan 1986. Du kan läsa mer om Pomona-gruppen här. Om rollen I tjänsten som KMA-specialist är det din uppgift att bistå chefer, medarbetare, kunder, skyddsombud, fackliga organisationer och centrala funktioner med din expertis inom kvalitet, miljö, och arbetsmiljöfrågor. Dugaranterar säkerheten på arbetsplatsen, ser till att miljöpåverkan minimeras och säkerställer att slutresultatet håller högsta kvalitet.Det är ditt ansvar att interna krav, mål samt kundkrav uppfylls. Du kommer att införa och utveckla ledningssystem enligt ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 45001 och styra och utveckla våra processer. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: Driva och utveckla nulägesanalyser, riskanalyser, utbildningar och workshops Implementera korrigerande och förebyggande åtgärder samt driva förbättringar för att nå långsiktiga mål Utföra leverantörsrevisioner Skriva tekniska rapporter och rutiner för tillverkningsprocesser Göra lagidentifiering för miljö och arbetsmiljö samt utföra lagrevisioner för miljö- samt arbetsmiljölagstiftning Säkerställa och utveckla processer för det systematiska arbetsmiljöarbetet Du kommer att utgå från vårt huvudkontor i Västberga. Resor är vanligt förekommande i tjänsten.Vi är i början på vår resa inom området och i denna tjänst har du en nyckelroll vad gäller att fortsätta bygga på de grunder som satts. Kvalifikationer För att lyckas i rollen ser vi att du har: Eftergymnasial examen inom exempelvis miljövetenskap Erfarenhet av arbete med ledningssystem inomkvalitets, miljö, och arbetsmiljö God kännedom kring Lean samt kunskaper i något kvalitetsverktyg Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Vi ser att du som söker tjänsten har en mycket god analytisk förmåga och du är duktig på att kommunicera och involvera människor i ditt arbete. Du driver ditt eget arbete framåt självständigt och har därför en mycket god förmåga att ta egna initiativ. Vidare är du noggrann och strukturerad, utan att fastna i detaljer. Vårt erbjudande Vi erbjuder en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö där du får möjlighet att göra verklig skillnad. Du kommer att ingå i ett kompetent och engagerat team som brinner för att erbjuda klimatsmarta och resurseffektiva lösningar till våra kunder. Hos oss värdesätts en arbetsplats där samarbete, innovation och resultat står i centrum. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Västberga, Stockholm Omfattning: Heltid Lön: Enligt överenskommelse Vi tillämpar ett löpande urval i rekryteringsprocessen och rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen, tveka inte att höra av dig till [email protected].

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025