Lärarassistent
Sök bland 40 lediga jobb som Lärarassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!
Har du idéer för framtiden och drivs du av utmaningar? I Haninge får du utvecklas tillsammans med trygga kollegor som vill göra skillnad redan idag. Just nu pågår ett av de mest ambitiösa förändringsarbetena i vår kommuns historia. Vi bygger en ny stad, cirka 20 minuter från Söder. Följ med på vår resa. Välkommen att utvecklas med oss Svartbäcksskolan är en kommunal skola med grundskola F-6, fritidshem, anpassad grundskola 1-9, lärstudio, samt en egen mindre undervisningsgrupp. På skolan finns idag totalt cirka 430 elever och 115 personal. Vår skola ligger vid Tyresta nationalpark i Haninge kommun med urskogen runt hörnet. Vi har höga ambitioner att ständigt utveckla verksamheten genom att vara en attraktiv skola där alla elever får plats och där vi jobbar tillsammans med målet i sikte för att skapa goda förutsättningar för ett bra framtida liv för våra elever. Vi arbetar ständigt med kvalitetsutveckling av verksamheten, där höjda resultat, ökad likvärdighet samt tillgänglig och kreativ lärmiljö står högt på agendan. Vår vision VI VILL VARANDRA VÄL, VI GÖR VARANDRA BÄTTRE genomsyrar skolans verksamhet i allt vi gör. Ditt uppdrag Som fritidshemsledare på Svartbäcksskolan, är du en viktig del av elevernas samlade skoldag. Du arbetar med att skapa en trygg och utvecklande miljö för våra elever under såväl skoltid, som rast och fritidstid. Under skoltid arbetar du i klass tillsammans med en lärare och gemensamt utformar ni ett arbetssätt som är gynnsamt för elevernas lärande. Under eftermiddagen arbetar du i fritidsverksamheten för åk 1-3 och tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för att eleverna får en lustfylld och meningsfull fritid. Det här söker vi hos dig Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta som fritidshemsledare och därmed är trygg i din yrkesroll. Du är engagerad och har förmågan att skapa goda relationer med såväl kollegor, som elever och vårdnadshavare. Du har lätt för att samarbeta och samverka och ser det som en naturlig del av ditt vardagliga arbete. Du är flexibel och lösningsorienterad, elevernas behov och välbefinnande är alltid i fokus. Du har en positiv elevsyn och tror på att barn gör rätt om de kan. Du är lågaffektiv och bemöter eleverna med hänsyn och respekt, även i utmanande situationer. Vid rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet. Det här kan vi erbjuda dig Ett utvecklande arbete som engagerar och utmanar, tillsammans med kunniga kollegor. Friskvårdscheckar, 2000:-/år. Intervjuer kommer ske löpande. Välkommen med din ansökan! I den här rekryteringen har vi redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer. Haninge kommun ser mångfald som en styrka och välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering.
Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten med över 37 000 studenter och cirka 4 700 anställda. Vid universitetet finns en mångfald av utbildningar av hög kvalitet och världsledande forskning inom flera vetenskapsområden, och här gjordes den banbrytande upptäckten av gensaxen CRISPR-Cas9 som tilldelats Nobelpriset i kemi. Vid Umeå universitet är allt nära. Våra sammanhållna campus gör det lätt att mötas, samarbeta och utbyta kunskap, något som gynnar en dynamisk och öppen kultur. Den samhällsomvandling och de stora gröna investeringar vi ser i norra Sverige skapar enorma möjligheter och komplexa utmaningar. För Umeå universitet handlar det om att bedriva forskning om – och mitt i – ett samhälle i omvandling. Men också om att leverera utbildningar för regioner som behöver expandera fort och hållbart. Det är helt enkelt här framtiden skapas. Är du intresserad av att veta mer? https://www.umu.se/jobba-hos-oss/om-universitetet-som-arbetsplats/ Arkitekthögskolan söker upp till tre amanuenser för arbete under höstterminen 2025 och vårterminen 2026. Tjänsten är på 10% av heltid med tillträde 6 oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag är 7 september 2025. Arbetsuppgifter Arkitekthögskolan söker amanuenser inom två olika områden; en amanuens till vår verkstad och två amanuenser inom kommunikation. Du kommer i din ansökan ombes specificera vilket eller vilka områden du är intresserad av att arbeta inom. Som amanuens i verkstaden arbetar du huvudsakligen med: - Service och underhållsarbeten, - Kontroll och skötsel av maskiner för digital och manuell tillverkning, - Instruktion och stöttning av andra studenter i olika tekniker (i den mån tid finns), - Skapande och bibehållande av en god ordning i verkstadslokalerna. Som amanuens inom kommunikation arbetar du huvudsakligen med: - Framtagande och publicering av marknadsföringsmaterial i koordination med Arkitekthögskolans Kommunikatör, - Planering inför och medverkande vid Öppet hus, guidade turer och studiebesök, - Kommunikation med internationella sökande till Arkitekthögskolans masterprogram, inklusive vägledning och besvarande av frågor kopplade till programmet och ansökningsprocessen. Andra arbetsuppgifter kan komma att förekomma i tjänsten. Kvalifikationer Du som söker anställning som amanuens ska: - vara inskriven på Arkitektprogrammet år 2-5, eller på Mastersprogrammet i arkitektur och stadsbyggnad vid Arkitekthögskolan i Umeå. - för arbetet i verkstaden vara intresserad av digital tillverkning och verkstadens maskiner. Kunskaper i svenska är meriterande. - för arbetet med kommunikation ha ett intresse för att utveckla dina kunskaper inom kommunikation och marknadsföring samt vara väl förtrogen med sociala medier (t.ex Instagram). Goda kunskaper i svenska är ett krav. Erfarenhet av arbete med InDesign, Photoshop, Illustrator, Premier och/eller After Effects är meriterande. Urvalet bland sökande görs utifrån den sökandes meriter, lämplighet och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Villkor Som amanuens är du anställd av Umeå universitet. Anställningarna är på 10% av heltid under höstterminen 2025 och vårterminen 2026. Startdatum är den 6 oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Ansökan Din ansökan skickas in via universitetets rekryteringssystem Varbi, och ska vara inkommen till Umeå universitet 7 september, 2025. I denna rekrytering söker du enbart med ditt CV. Du behöver inte skicka in ett personligt brev – istället får du i ansökningsformuläret svara på frågor om varför du söker tjänsten samt beskriva din kompetens och erfarenhet i förhållande till den utlysta anställningen. Mer information För vidare information om anställningen, vänligen kontakta biträdande prefekt, studierektor Katrin Holmqvist Sten, telefon 090-786 59 76, e-post [email protected] eller HR-samordnare Julia Mårtensson, telefon 090-786 88 99, e-post [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan! Om Arkitekthögskolan vid Umeå universitet Arkitekthögskolan vid Umeå universitet (UMA) startade sin verksamhet 2009 och finns idag i vackra och ändamålsenliga lokaler på Konstnärligt Campus. Skolan har successivt byggts upp som ett internationellt laboratorium för experimentell arkitektur, där både undervisning och forskning bedrivs. Arkitekthögskolan har idag ca 300 studieplatser inom ett femårigt arkitektprogram och ett masterprogram. Ett trettiotal lärare och forskare finns för närvarande på skolan. Mer information finns på www.arch.umu.se. Konstnärligt campus är vackert beläget vid Umeälven och Arkitekthögskolan har Designhögskolan, Konsthögskolan, Bildmuseet och science centret Curiosum som närmaste grannar. Konstnärligt campus är en internationell ”hotspot” för utbildning och forskning där studenter och forskare möts och samarbetar inom det kreativa fältet. Umeå universitet vill erbjuda en jämställd och jämlik miljö där öppna samtal mellan människor med olika bakgrund och perspektiv lägger grunden för lärande, skaparkraft och utveckling. Vi välkomnar därför personer med olika bakgrunder och erfarenheter att söka den aktuella anställningen. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
We are looking for a teaching assistant for a fixed-term position at the School of Science and Technology. Background The Man-Technology-Environment research centre (MTM) at Örebro University focuses on applied research on chemical compounds of different origin in the environment and their relations to sustainable development. In this project, a battery of cell-based assays will be performed on water and sediment samples to identify the presence of contaminants of emerging concern (CECs) in marine compartments and ecosystems and assess their potential biological effects. Duties and responsibilities The teaching assistant will be responsible for sample preparation including sample preparation of water and sediment samples, extraction of samples, as well as effect-based analysis of the samples with cell-based assays. Qualifications To qualify for this appointment as a teaching assistant, you must be admitted to a study programme (master's level). It is also an advantage if you have studied environmental toxicology and have experience with cell-based reporter gene assays and data analysis, including analysis of both agonistic and antagonistic activity. The person we are looking for has, during their studies, demonstrated an interest in education- and student-related matters. We attach great importance to your personal qualities, such as the ability to work independently, that you have strong teamwork skills, are service minded and can prioritise among tasks. Information This is a part-time position at 20 % for 2 months. At Örebro University, salary is determined in accordance with our local collective agreement. For more information about the position, contact Maria Larsson +46 19 30 13 70, email: [email protected], or Head of Natural Science Ingrid Ericson Jogsten, +46 19 30 12 09, email: [email protected]. At Örebro University, we expect each member of staff to be open to development and change; take responsibility for their work and performance; demonstrate a keen interest in collaboration and contribute to development; as well as to show respect for others by adopting a constructive and professional approach. Örebro University actively pursues equal opportunities and gender equality as well as a work environment characterised by openness, trust and respect. We value the qualities that diversity adds to our operations. Application The application is made online. Click the button “Apply” to begin the application procedure. For the application to be complete, the following electronic documents must be included: • Covering letter explaining in brief why you are applying for this position • CV with a relevant description of your overall qualifications and experience • Ladok transcript listing your completed courses Only documents written in Swedish, English, Norwegian and Danish can be reviewed. More information for applicants will be found at out career site: https://www.oru.se/english/working-at-orebro-university/jobs-and-vacancies/applicants-and-external-experts/ The application deadline is 2025-08-13. We look forward to receiving your application! We decline any contact with advertisers or recruitment agencies in the recruitment process. As directed by the National Archives of Sweden (Riksarkivet), we are required to deposit one file copy of the application documents, excluding publications, for a period of two years after the appointment decision has gained legal force.
Vi har kraften från över 40 000 studenter och medarbetare. Studenter som ger framtidshopp. Medarbetare som varje dag bidrar till att Linköpings universitet tar sig an samtidens utmaningar. Vår värdegrund vilar på trovärdighet, tillit och trygghet. Genom att vara modiga, tänka fritt och göra nytt skapar vi tillsammans, med stora och små handlingar, en bättre framtid. Välkommen att söka jobb hos oss! Om jobbet Vi söker timarvoderade amanuenser, som vid behov och överenskommelse, kommer att assistera kursansvariga lärare i någon eller några av de kurser som ges på Byggingenjörsprogrammet under höstterminen 2025 samt vårterminen 2026. Arbetsuppgifterna innebär främst och efter överenskommelse, handledning vid laborationer och mentorskap i samband med lektioner samt i viss mån handledning på distans utanför lektionstid. Arbetsuppgifterna kan också omfatta enklare form av administration och koordinering i grundutbildningen. Om dig Den timarvoderade anställningen är direkt kopplad till de grundutbildningskurser som ges av Institutionen för teknik och naturvetenskap vid Linköpings universitet. Arbetsuppgifterna är varierande och kan uppkomma med kort varsel vilket fordrar flexibilitet och att du finns tillgänglig vid universitetet. Du skall vidare vara ansvarstagande, noggrann, ha pedagogiska färdigheter och vara intresserad av ämnesområdet. Ett krav för att kunna erhålla timarvoderad anställning är att du kan visa upp dokumentation att du studerar på en högskoleutbildning eller att du påbörjat dina studier på avancerad nivå. Det är meriterande om du studerar vid Linköpings universitet. Det är också meriterande om du finns tillgänglig för uppdrag fram till och med juni 2026. Din arbetsplats Du kommer arbeta på Institutionen för teknik och naturvetenskap (ITN). Läs mer om vår verksamhet här Kommunikations- och transportsystem (KTS) Om anställningen Omfattningen på arbetsuppgifterna samt starttid bestäms efter överenskommelse. Lön och förmåner Lön enligt LiU:s centrala avtal om amanuenslön, för närvarande 154,55 kr/timme. Läs mer om förmåner för anställda här. Fackliga kontaktpersoner Information om fackliga kontaktpersoner, se Hjälp för sökande. Ansökan Välkommen att skicka in din ansökan med CV och ansökningsbrev senast den 15 september 2025. Du söker denna anställning genom att klicka på knappen "Ansök" här nedan. Ansökan som inkommer efter sista ansökningsdag kommer inte att beaktas. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund, erfarenheter och perspektiv, det berikar och utvecklar vår verksamhet. För oss är det självklart att värna om allas lika värde, rättigheter och möjligheter. Läs om vårt arbete med Lika villkor. Välkommen med din ansökan! Linköpings universitet har upphandlade avtal och undanber oss direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Malmö universitet Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss! Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss För att se annonsen i sin helhet samt ansöka, vänligen gå till Malmö universitets hemsida för lediga jobb Malmö University Malmö University is an innovative, urban, and internationally-oriented academic institution that, thanks to its committed and experienced staff, contributes to societal development. Here, teachers, researchers, and other employees with various competencies work together to conduct high-quality education and research. All professional categories and roles are important. You are welcome to apply for a job with us! Here you can learn more about what it's like to work at Malmö University: Work with us To see the advertisement and apply, please visit Malmö University’s website for job opportunities
Hos Bodens kommun blir du en del av samhällsutvecklingen och arbetar med lösningar för en hållbar framtid. Du möts av stöd, förtroende och möjlighet att växa – tillsammans med engagerade kollegor. Vi tror på att våga prova nytt och erbjuder trygga villkor samt ett meningsfullt arbete, både i din yrkesroll och som människa. Läs mer om vad vi erbjuder på www.boden.se/jobbaiboden Välkommen till Arbetsmarknad- och utbildningsförvaltningen i Bodens kommun! Arbetsmarknads- och utbildningsförvaltningen har ett samlat ansvar för integrations-, arbetsmarknads-, utbildnings- och sysselsättningsfrågor som berör vår kommuns invånare. Förvaltningen ansvarar även för Kulturskolan och kostförsörjningen samt fullgör uppgifter för den medicinska och psykologiska delen av elevhälsan i kommunal förskoleklass, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Som medarbetare i vår förvaltning kommer Du ha kompetenta kollegor som visar respekt och tolerans och vars stora engagemang skapar arbetsglädje och stolthet. Tillsammans fokuserar vi på att ständigt förbättra verksamheten. Vuxenutbildningen i Boden är en del av verksamheten arbetsmarknad och lärande tillsammans med Jobbcenter och Arbete och sysselsättning. För oss är samverkan och samarbete de viktigaste ledorden i vår strävan att hjälpa personer som behöver stöd på sin väg till och i studier, sysselsättning och arbete. Inom arbetsmarknad och lärande möter vi många ungdomar, nyanlända bodensare och personer med funktionsnedsättning, men vi finns till för alla som önskar vår hjälp inom vuxenutbildning, arbetsmarknadsfrågor, flyktingmottagande och andra integrerande samhällsinsatser. Vårt mål är att stötta ungdomar och vuxna mot ett meningsfullt yrkesliv och en egen försörjning. På vuxenutbildningen arbetar vi för att ge medborgare en andra och en annan chans till studier. Hos oss kan elever bland annat slutföra sin gymnasieexamen, läsa behörighetsgivande kurser, gå en yrkesutbildning eller studera svenska för invandrare (sfi) för att snabbare komma in i samhälls- och arbetslivet. Vi är mycket stolta över vårt arbete och uppdrag och kan erbjuda en stimulerande och trevlig arbetsmiljö. Med det sagt vill vi välkomna dig till vårt gäng! För visst vill Du också ha ett av världens viktigaste jobb? ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta nära lärare och elever inom sfi för att ge språk- och studiehjälp på elevernas modersmål. Din roll blir att fungera som språkstödjare i klassrummet och samtidigt som lärarassistent ett stöd både för elevernas lärande och för lärarens undervisning. Dina arbetsuppgifter: • Stödja sfi-elever på deras modersmål för att öka förståelse av instruktioner och innehåll. • Vara en länk mellan elev och lärare genom att förklara, tolka och skapa trygghet. • Hjälpa elever med struktur, studieteknik och motivation. • Hjälpa läraren med praktiska uppgifter i klassrummet. • Delta i planering, handledning och reflektion kring undervisningen. Vi erbjuder: • Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för elever varje dag. • Ett öppet och inkluderande arbetslag. • Möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. • En inkluderande och positiv arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER • Talar svenska samt arabiska, somaliska och/eller tigrinja. • Har erfarenhet av skola, vuxenutbildning eller arbete med nyanlända. • Har god kommunikationsförmåga, är lyhörd och vill hjälpa andra att lyckas. • Är trygg, initiativtagande och tycker om att samarbeta. • Meriterande om du har egen erfarenhet av sfi/vuxenutbildning eller har någon form av pedagogisk kompetens. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.
Vill du arbeta i en värderingsdriven skola där demokrati, delaktighet och hållbarhet står i centrum? Backaskolan söker nu en strukturerad och engagerad person som både kan samordna vår vikariehantering och vara ett stöd i vår pedagogiska verksamhet. Om Backaskolan Backaskolan är en fristående F–9-skola med ca 270 elever, belägen i natursköna Sege Park i Malmö sedan 1994. Vi drivs som en ideell, icke-vinstdrivande förening där både föräldrar och pedagoger är engagerade i skolans utveckling. Vår pedagogik fokuserar på demokratiska arbetssätt, estetiska uttrycksformer och meningsfulla sammanhang. Vi tror på barn och ungas kraft att påverka och forma framtiden. Därför arbetar vi aktivt med värden som ansvar, tillhörighet och hållbarhet, med utgångspunkt i FN:s globala mål. Hos oss får både elever och personal utrymme att tänka kritiskt, samarbeta kreativt och agera med omtanke – för varandra och för världen. Om tjänsten Du får en central roll i skolans dagliga verksamhet genom att ansvara för bemanning vid frånvaro samt stötta i den pedagogiska verksamheten. Vikariehantering Säkerställa daglig bemanning vid frånvaro i skola och fritidshem. Kontakta, boka och introducera vikarier; omfördela befintlig personal vid behov. Tillhandahålla lektionsplanering, nycklar, dator och annan nödvändig utrustning till vikarier. Rekrytera nya vikarier och hålla kontaktlistor uppdaterade. Dokumentera bemanningsläget och använda digitala verktyg som Skola24, sms-listor och Google-kalender för kommunikation och planering. Pedagogisk resurs Vid behov själv arbeta som vikarie i klassrum eller fritidsverksamhet. Stötta ordinarie personal i det dagliga arbetet med elever. Delta i planering och genomförande av aktiviteter i linje med skolans pedagogiska profil. Kvalifikationer Erfarenhet av arbete i skola och/eller fritidshem. Pedagogisk utbildning är meriterande. Mycket god organisationsförmåga och flexibilitet vid snabba förändringar. Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. God kommunikativ förmåga i samarbete med både personal och vikarier. Vana att arbeta i digitala system. Vi söker dig som… …identifierar dig med Backaskolans värdegrund och som trivs i en miljö där engagemang och relationer står i fokus. Du har en positiv inställning, är lösningsfokuserad och tycker om att arbeta med barn och ungdomar i en kreativ och utvecklande miljö.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Arbetsplatsbeskrivning Vasa Real är en grundskola som står inför en spännande utveckling. Vi har idag ca 800 elever i åk F-9 och kommer inom några år att vara utbyggd till en F-9 skola med ca 1300 elever. Skolan har även en judisk profil åk 7-9 och musikinriktning åk 7-9. Skolan ligger i närheten av Odenplan med goda kommunikationsmöjligheter. Vi tror på alla människors lika värde och har ett väl utformat värdegrundsarbete som genomsyrar verksamheten. Vasa Real är HBTQI-certifierad. Arbetsbeskrivning Som lärarassistent i förskoleklass hjälper du elever med behov av extra stöd i undervisningen, på raster och på fritids. Flera av eleverna har behov av vuxet stöd med till exempel social interaktion, hjälp och handledning i att förstå sin omvärld. Detta innebär att du måste vara både fysiskt och känslomässigt närvarande i allt från det lilla till det stora, och ha goda kunskaper i användandet av ett lågaffektivt förhållningssätt samt vara både strukturerad och tydlig. Trygga varje barn är målet - så du behöver vara en trygg vuxen som de känner tillit och förtroende för. Du har ett vänligt förhållningssätt och en blick som utstrålar "jag tror på dig"! Du ska även kunna hjälpa dem med skolarbetet under lektionstid så erfarenhet av stödundervisning är meriterande. I rollen som lärarassistent behöver du ha en daglig dialog med elever, lärare och vårdnadshavare. Mycket goda kunskaper att uttrycka sig i tal och skrift är därför ett krav. Med höga förväntningar på eleverna arbetar du både enskilt och tillsammans med övriga kollegor för att ge dem den allra bästa skolmiljön. Arbetstiden ligger cirka 8.15-14.45 varje dag. Kvalifikationer Vi söker dig som är duktig på att bemöta olika typer av människor då rollen som lärarassistent innefattar många olika typer av sociala möten som kräver goda egenskaper att kunna kommunicera och att vara flexibel i ditt sätt att agera. Du behöver vara duktig på att kunna koordinera som spindeln i nätet då du ska vara insatt i elevernas olika individuella scheman. Du behöver ha dokumenterad god erfarenhet av att ha arbetat pedagogiskt inom NPF och då även autism. Du behöver även ha praktiska kunskaper i att hantera elever med diabetes. Du är trygg, stabil och har självinsikt. Din samarbetsförmåga är mycket god därför att du lyssnar och kommunicerar på ett tydligt sätt. Du har god förståelse för hur olika elever är och anpassar ditt sätt att vara för att bemöta dessa. Med stor entusiasm för ditt arbete väcker du elevernas nyfikenhet och kan förklara det komplexa begripligt. Du är nyfiken, driven och trivs med att ta itu med utmaningar du ställs inför. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Det är meriterande om du har goda kunskaper inom IKT och kan använda dig av det i ditt arbete. Tjänsten tillsättes under förutsättning att planerad organisation genomförs, samt med reservation för eventuell övertalighet inom kommunen. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster. Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter. Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär. Härnösand är en del av Höga Kusten med världsarvsnaturen ständigt närvarande. Här har vi havet mitt i staden. Stoltheten för vår plats är stor och gemenskapen stark. Skaparkraften ger innovativa företag och ett förenings- och kulturliv som lever på bredden och levererar på höjden. I Härnösand finns tid för upplevelser tillsammans.Wendela Hellmanskolan söker en lärarassistent med känsla för utmaningar och goda kunskaper inom matematik! Wendela Hellmanskolan är en 7-9-skola. Vi arbetar målmedvetet med att skapa en skola där alla kan trivas, växa och utvecklas, både elever och personal. Lärarna arbetar i arbetslag kring två eller tre klasser i en årskurs för att skapa närhet mellan lärare och elev samt möjliggöra för en helhetssyn på elevens studier. I vissa klasser har vi ett tvålärarsystem där ämnesläraren arbetar tillsammans med en resurs för att skapa en bra pedagogisk miljö. Skolans lokaler är nyrenoverade och NPF-anpassade. Aktuella och kommande utvecklingsområden är svenska och matematik utifrån ett språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt. Vi arbetar också ständigt med trygghet och studiero samt ett förebyggande elevhälsoarbete. Vi söker nu en lärarassistent som vill arbeta med direkt och aktivt stöd till elever i och utanför klassrummet. Du kommer att följa flera klasser med ett riktat uppdrag att stötta våra elever främst i matematikämnet, men även andra ämnen kan förekomma. Mentorsuppdrag ingår. Tillsammans med speciallärare/pedagoger, lärare och mentorer är du med och utvecklar skolans elevstödsarbete. Du är en person som brinner för att utvecklas i din roll och lockas av utmaningar. Arbetsuppgifter: - Att i rollen som lärarassistent tillsammans med undervisande lärare arbeta med anpassningar av matematikundervisningen efter klassers/gruppers/individers behov, under handledning av lärare eller speciallärare/pedagog. - Att ha delat mentorsansvar tillsammans med en eller flera behöriga lärare och stötta upp vid föräldrasamtal samt andra uppgifter kopplade till elevgruppens utveckling. - Att vara beredd på kortare vikarieuppdrag i ett flertal ämnen, främst i de klasser/grupper du är kopplad till. - Att ta del av och följa lektionsplaneringar för den klass man följer för att kunna vara ett aktivt stöd mot såväl gruppen som enskilda elever. Kvalifikationer: Du har som lägst gymnasieutbildning från ett högskoleförberedande program och har goda kunskaper inom de ämnen som grundskolan erbjuder. Du ska ha goda och dokumenterade kunskaper inom matematikämnet. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, då arbetet kräver mycket kommunikation med elever, kollegor och vårdnadshavare. Kunskap om och erfarenhet av elever med NPF är meriterande, liksom högskolestudier i till exempel matematik, pedagogik, psykologi och beteendevetenskap. Ledarskapsutbildning eller dokumenterad ledarskapserfarenhet, samt erfarenhet av arbete i klass och/eller undervisning är också meriterande. Du är en varm, tydlig och vuxen förebild som har lätt att bygga relationer och älskar att arbeta med tonåringar. Du är stresstålig och tycker om att växla mellan olika arbetsuppgifter under dagen. Du är strukturerad, analytisk, lösningsinriktad och flexibel. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Arbetstid/varaktighet: Tillsvidareanställning. Dagtid. Semestertjänst alternativt uppehållstjänst. Tillträde 250812 eller efter överenskommelse. Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut fattas. För att få arbeta inom skola, förskola eller fritidshem krävs godkänt utdrag ur belastningsregister. Intervjuer sker fortlöpande, så vänta inte med din ansökan. För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället: - Visar giltig ID-handling. - Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis. - Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd. - Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd. - Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation. Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning. Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du: - Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Stockholms stad, Utbildningsförvaltningen, Gymnasieavdelningen, Område 3 Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Lindeparkens anpassade gymnasieskola ligger centralt vid Skärholmens centrum med närhet till vacker natur och allmänna kommunikationer. Vi har 75 elever på vårt individuella program, organiserade i fyra arbetslag. I varje klass går 4–8 elever. Vår profil kultur och hälsa genomsyrar verksamheten och estetiska lärprocesser, pedagogisk odling, fysisk aktivitet och friluftsaktiviteter är framträdande. Vi erbjuder även korttidstillsyn (KTT) som bedrivs i skolans lokaler. Vi utgår från elevens hela skoldag och planerar för balans mellan aktivitet och återhämtning. Din roll Din roll Nu söker vi en lärarassistent till vårt individuella program för ungdomar inom autismspektrumtillstånd (AST) och intellektuell funktionsnedsättning (IF). Lärarassistenten arbetar tillsammans med övrig personal för att bidra till elevernas utveckling. Elevernas olika förutsättningar gör att individuell anpassning av undervisningen är viktig. All personal ingår i ett klasslag och arbetslag, som arbetar ämnesövergripande med teman som en röd tråd i undervisningen. Varje dag på Lindeparken behöver vara tydlig och därför planerar vi den tillsammans. Vi använder alternativa och kompletterande kommunikationssätt (AKK) för att utveckla elevernas kommunikation. Lärarassistentens uppdrag är att utifrån gruppens behov, skapa strukturer för att göra skoldagen så förutsägbar, trygg och tydlig för eleverna som möjligt vilket bidrar till ökad arbetsro och studiero. Lärarassistenten är ett pedagogiskt stöd i klassrummet och skapar tillsammans med undervisande lärare och elevassistenter bra inlärningssituationer genom att hitta fungerande strategier och förstärker det som fungerar för varje elev samt arbetar förebyggande. Lärarassistenten arbetar tillsammans och parallellt med undervisande lärare och bistår med arbetsmaterial som eleverna kan arbeta med eller använda utöver lektionsmaterial som undervisande lärare tillhandahåller. Lärarassistenten är med-mentor tillsammans med undervisande lärare. Mentorerna håller i elevernas morgonsamlingar och planerar dessa tillsammans, samt håller kontakt med vårdnadshavare/boende/god man. Din kompetens och erfarenhet Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har utbildning i och erfarenhet av att arbeta i den anpassade gymnasieskolans individuella program och möta ungdomar med autismspektrumtillstånd och problemskapande beteenden. Det är även önskvärt med kunskaper om alternativ kommunikation, till exempel TAKK. Du har en stark drivkraft att hålla utvecklingen av den pedagogiska miljön levande. Din samarbetsförmåga är mycket god och du är tillmötesgående i ditt bemötande av ungdomar, vårdnadshavare och kollegor. Då skolan har profil kultur och hälsa bör du ha akademisk utbildning inom ett område som knyter an till profilen. Du bör vara van vid, och känna dig trygg med uppgifter som rör dokumentation. För att passa för tjänsten bör du vara strukturerad och kunna hantera stress. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 40 jobb