Produktchef, marknadsföring

Sök bland 38 lediga jobb som Produktchef, marknadsföring och börja ditt nya yrkesliv idag!

Produkt/marknadsspecialist inom MarTech
Manpower AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vi söker en driven och analytisk produktmarknadspecialist inom MarTech som ska stödja vår kunds team i en omfattande omvandling. Du kommer att spela en nyckelroll i deras nya digitala produktområde som fokuserar på marknadsföringsprestanda. Ditt arbete kommer att bidra till att optimera deras marknadsstrategi och säkerställa att de har tillgång till högkvalitativa data som stödjer deras tillväxt. Om rollen: * Du kommer att bidra till strategiska beslut kring etableringen av den nya digitala avdelningen, inklusive make-or-buy-analyser * Testa, analysera och validera effekten av deras marknadsprodukter för att uppnå definierade mål * Stödja ingenjörer, dataanalytiker och intressenter i implementeringen av nya funktioner och lösningar (både in-house och SaaS) * Tillämpa analytiska färdigheter för att säkerställa datakvalitet och lösa eventuella dataavvikelser * Arbeta tillsammans med kollegor för att förstå deras behov och integrera dem i produktutvecklingen * Samarbeta tvärfunktionellt för att säkerställa att agila team har tillgång till de resurser de behöver * Utveckla och underhålla en djup förståelse för affärsbehov och dela denna kunskap med produktteamet * Arbeta nära teknikleverantörer och visa en samarbetsinriktad inställning Vi söker dig som: * Har en relevant utbildning inom marknadsföring, företagsekonomi eller datavetenskap * Har erfarenhet inom MarTech-branschen och kunskap om marketing performance data produkter * Är bekant med SaaS-lösningar och har erfarenhet av att arbeta med köpta lösningar * Har erfarenhet av verktyg som Power BI och Looker Studio * Har god förståelse för data pipelines och ETL-processer * Har kompetens i BigQuery och SQL (meriterande) * Är analytisk, strukturerad och har förmåga att arbeta självständigt och i team * Har utmärkta kommunikationsfärdigheter och kan bygga konstruktiva relationer Ansökan: Skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer sker löpande!

12 oktober 2024
Sista ansökan:
17 oktober 2024
IDUNA söker Produktchef
Iduna AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

IDUNA söker en kreativ och ansvarstagande Produktchef.     Som produktchef är uppdraget att ansvara för att utveckla ett säljande produktsortiment för våra butikskedjor Guldfynd, Albrekts Guld och Hallbergs Guld. Du har det övergripande ansvaret för sortiment, försäljning, inköp och budget för produktgruppen och du arbetar aktivt för att utveckla och optimera sortimentet genom kontinuerlig uppföljning och analyser.  Vidare deltar du i planering och genomförande av marknadsföring och aktiviteter för din produktgrupp. Som produktchef har du också kontakt med våra leverantörer och andra samarbetspartners kring sortiment, priser och kvalité.    För att vara lämplig till tjänsten bör du:    • Ha erfarenhet av produktutveckling inom detaljhandeln.   • Ha god förståelse för varuflödet från inköp till butik. • Ha en för tjänsten relevant utbildning.  • Vara skicklig i att använda Officepaketet, särskilt Excel.  • Ha goda kunskaper i engelska i tal och skrift.  • Vara stresstålig och kunna hålla många saker igång samtidigt.  • Vara analytisk, driftig och målmedveten.   • Vara intresserad av smycken och trender.  • Ha god samarbetsförmåga och en positiv inställning.  • Ha möjlighet att resa vid behov för att delta i tex mässor och leverantörsbesök.   Tjänsten är förlagd till vårt kontor i Varberg och du kommer att arbeta i en kreativ miljö på produktavdelningen. Rollen innefattar personalansvar för ett team med en eller flera assistenter och du rapportera till Divisionchefen. Du kommer ha en nära kontakt med marknadsavdelning, produktchefskollegor samt avdelningarna för logistik och butiksledet.     För rätt person är detta ett spännande arbete med många utmaningar och stora möjligheter till utveckling. Det krävs dock att du vill och kan satsa mycket tid, energi och engagemang. Du måste vara duktig på att planera ditt arbete men snabbt kunna parera och vara flexibel då det behövs. Tjänsten ställer höga krav på självständighet och initiativrikedom.    Tjänsten är en Tillsvidareanställning på heltid som inleds med 6 månaders provanställning.   Vi kallar löpande till intervju varför tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.  Golden Heights koncernen där Iduna AB ingår med butikskedjorna Guldfynd, Hallbergs Guld och Albrekts Guld är marknadsledare i Sverige inom guldsmedsvaror och smycken. Sortimentet utgörs av guld, silver och bijouterier med klockor och presentartiklar som komplement. Idag är IDUNA representerade över hela Sverige genom Guldfynd med 117 butiker, Hallbergs Guld med 33 butiker och Albrekts Guld med 39 butiker. Sedan 2015 ingår även Lyxxa på Väla Helsingborg i koncernen Golden Heights koncernen har ca 1465 anställda inklusive anställda på deltid. Omsättningen var 2020 ca 1.6 miljarder kronor. Koncernbolaget i Finland består av Kultajousi med 70 butiker samt Westerback och Alexander Tillander med vardera en butik.

11 oktober 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Produktchef Energy Management, Siemens
Siemens AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Produktchef Energy Management Siemens (f/m/d) Vi söker främst dig som vill jobba på vårt kontor i Solna, Göteborg, Malmö eller Jönköping. Men det viktigaste för oss är att du är rätt person, oavsett var du bor. Vi erbjuder flexibilitet att arbeta både på distans och på plats, beroende på vad som passar dig bäst. Vill du vara med och forma en hållbar framtid? På Siemens är vi mitt i en spännande förändring, där innovation och hållbarhet står i fokus. Vi jobbar med lågspänningslösningar för att göra byggnader, elnät och industrier smartare, tryggare och mer energieffektiva. Som produktchef inom Energy Management kommer du att vara en viktig del av den här utvecklingen, där du får vara med och skapa lösningar som gör verklig skillnad för våra kunder och för miljön. Vad du kommer göra: * Skapa strategi för att utveckla området Energy Management. Detta innebär strategiarbete inom flera olika nivåer såsom produkt, försäljning och marknadsföring * Jobba nära vårt säljteam för att ge rådgivning och stöd till kunder, med fokus på värdeskapande lösningar * Samarbeta med partners för att utveckla gemensamma affärsmöjligheter * Stödja våra kunder och partners genom hela implementeringsprocessen * Bidra till vår vision om att sammankoppla den digitala och fysiska världen för en mer hållbar framtid Vem är du? Du har sannolikt en ingenjörsutbildning inom elkraft och/eller automation samt praktiska erfarenheter inom området. Du har en grundförståelse för hårdvara, mjukvara och koncept inom Energy Management och mätdatainsamling, såsom: * Elektriska storheter och kraftdistribution genom ställverk, fördelningscentraler och apparatskåp. * Lågspänningsprodukter och kraftapparater som effektbrytare, dvärgbrytare, elmätare etc. * Kommunikationsprotokoll (Modbus, PROFINET / PROFIBUS m.fl.) * Mäta, visualisera och analysera för att fatta kloka, datadrivna beslut. Som person är du driven, affärsmotiverad och social. Du kommunicerar tydligt både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. I rollen är det viktigt att du på ett pedagogiskt sätt kan skapa förståelse för och sälja in vårt erbjudande inom Energy Management. Du gillar att jobba med ny teknik och ser möjligheter med att t.ex. implementera generativ AI och AI-analys i arbetet. I din roll kommer du ha mycket kontakt med vårt huvudkontor i Tyskland. B-körkort erfordras. Vi välkomnar både kvinnliga och manliga sökande att ansöka! Varför välja Siemens? På Siemens gör vi skillnad – varje dag. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats där alla uppmuntras att utvecklas, och vi ger dig den frihet och flexibilitet som behövs för att hitta balansen mellan jobb och privatliv. Vi tror på mångfald och värdesätter varje medarbetares unika perspektiv. Dessutom får du möjlighet att vara med och skapa en hållbar framtid för kommande generationer. Sök idag! Har du frågor om tjänsten? Kontakta Joakim Hagernäs på 070-7281768 eller via mejl på [email protected]. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Josephine Kristoffersson på 076-1139611 eller [email protected].

11 oktober 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Senior Growth Manager
True Software Scandinavia AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Hej, Truecaller is calling you from Stockholm, Sweden! Ready to pick up? Our goal is to make communication smarter, safer, and more efficient, all while building trust everywhere. We're all about bringing you smart services with a big social impact, keeping you safe from fraud, harassment, scam calls or messages, so you can focus on the conversations that matter. Top 20 most downloaded apps globally, and world’s #1 caller ID and spam-blocking service for Android and iOS, with extensive AI capabilities, with more than 400 million active users per month. Founded in 2009, listed on Nasdaq OMX Stockholm and is categorized as a Large Cap. Our focus on innovation, operational excellence, sustainable growth, and collaboration has resulted in consistently high profitability and strong EBITDA margins. A team of 400 people from ~35 different nationalities spread across our headquarters in Stockholm and offices in Bangalore, Mumbai, Gurgaon, and Tel Aviv with high ambitions. As a Senior Growth Manager, you will lead the User Acquisition Team in shaping the overall performance marketing strategy and execution. You will be responsible for determining the team’s budget and scaling up the existing team according to your vision. You will play a critical role in accelerating Truecaller's user growth across every continent. The impact you will create Own the growth of Truecaller’s user base in a sustainable manner by leading paid performance marketing campaigns, app store optimization, search engine optimization, and other effective ways for growth Control the budgeting and forecasting of the performance marketing budget on a quarterly and annual basis Responsible for the overall development and tracking of KPIs and P&Ls of the user acquisition team Identifying and testing new channels to continue to meet or exceed established critical metrics. Scale the team as needed including recruiting, re-allocation of work roles, etc. Be the lead from the UA team to generate collaboration opportunities with other business units within the company Working closely with the management to share funnel conversion improvement ideas, feedback & present results What you bring in 10+ years of prior experience in a similar role as well as experience building effective multi-channel marketing strategies, including affiliate marketing, PPC, SEO, social media, and other digital channels You have solid expertise in campaign and channel analysis and reporting, including Google Analytics experience - certifications are a plus You possess excellent analytical skills and leverage data, metrics, analytics, and consumer behavior trends to drive actionable insights & recommendations You are a highly goal-oriented individual, have excellent communication skills, and have managed teams for extensive periods before It would be great if you also have: A degree in Marketing, Business Administration or a related field Life at Truecaller - Behind the code: https://www.instagram.com/lifeattruecaller/ Sounds like your dream job? We will fill the position as soon as we find the right candidate, so please send your application as soon as possible. As part of the recruitment process, we will conduct a background check. This position is based in Stockholm, Sweden. We only accept applications in English. What we offer: A smart, talented, and agile team: An international team where ~35 nationalities are working together in several locations and time zones with a learning, sharing, and fun environment. A great compensation package: Competitive salary, 30 days of paid vacation, flexible working hours, private health insurance, parental leave top-up, pension contribution, Udemy membership to keep learning and improving, and free gym membership. Great tech tools: Pick the computer and phone you most fancy within our budget ranges. Office life: We strongly believe in in-person collaboration and follow an office-first approach while offering some flexibility. Enjoy your days with great colleagues with loads of good stuff to learn from, and a wide range of yummy snacks and beverages. In addition, now and then check out the playroom for a fun break or join our exciting parties and or team activities such as Lab days, Running team, movie nights in our cinema, or a Geek lunch. There is something for everyone! Come as you are: Truecaller is diverse, equal, and inclusive. We need a variety of backgrounds, perspectives, beliefs, and experiences to keep building our great products. No matter where you are based, which language you speak, your accent, race, religion, color, nationality, gender, sexual orientation, age, marital status, etc. All those things make you who you are, and that’s why we would love to meet you.

9 oktober 2024
Sista ansökan:
8 november 2024
Product Manager / Global Product Specialist
ABB AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

At ABB, we are dedicated to addressing global challenges. Our core values: care, courage, curiosity, and collaboration - combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions. That's our story. Make it your story. Your role and responsibilities ABB has a long history and a rich heritage of technology innovation. ABB not only invented or pioneered many power and automation technologies but has retained technology and market leadership in many of these areas, often for decades. In the constant commitment to achieve excellence, at ABB we strongly believe that the success factors for innovation and digital transformation are our people, their mindset, and skills. To sustain our innovative edge, we are looking for talents with brilliant critical thinking, eager to challenge themselves and to be one step ahead in the energy revolution. In this position, you will optimize the product portfolio and return on investment in the field of Contactors in the global and agile team of “Develop platform: Contactors”. You will ensure that ABB has a full understanding of market requirements and is able to transform these requirements into product and platform specifications and development activities. Moreover, product management is responsible for promote, support and maintain existing offering. As a Product manager you will be a key player in bringing the customer voice into the ABB organization. Your responsibilities: • Carry the voice of the customer and explore, follow, understand current and predict future market & customer requirements and the impact on existing and future products and systems. • Identify business opportunities and create business case for products and platform development projects. • Define and plan long-term strategic ambitions, support and develop product line strategy for assigned products. • Cooperate closely with related ABB system solution offerings to realize channeling of products. • For assigned products, follow up business performance and maintain, keep agile units, sales and channels informed, and drive improvement actions. • Support Marketing communication team with appropriated content and documentation for promotional and marketing communication activities. • Maintain and follow annual cycle of activities to govern product management for assigned products or services. • Embedding sustainability and circularity principles in everyday activities as both the right thing to do and a business opportunity Qualifications for the role Bachelor’s or master’s degree in Electrical, Mechatronics, or Industrial Engineering. Over 3 years in product management or sales within the electrification sector, with a solid technical foundation and strong business acumen. Ambitious, self-motivated, and customer-focused, with a keen awareness of market and competitor dynamics. A solution-oriented team player who listens and collaborates, but who also can work independently with excellent prioritization skills and ability to quickly generate results. Resilient in dynamic environments, with a structured approach and the ability to see the bigger picture. Fluent in both written and spoken English. More about us Bring your very own sense of pride and purpose as you help us drive forward the Fourth Industrial Revolution – creating a sustainable future for our planet, and your career. Join ABB and harness the power of our diverse global network, as you collaborate with and learn from our world-class teams. Above all, challenge yourself every day. Recruiting Manager: Joakim Jansson. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Senad Huijc, +46 21 320 302; Unionen: Johan Lundström, +46 21 320 364; Ledarna: Lenny Larsson, +46 21 328 547. Talent Partner Ludvig Ahlqvist We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Please note that to be eligible for employment at ABB Sweden, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. Welcome to apply the latest by November 1st 2024. We reserve the right to withdraw this posting at any time. We look forward to receiving your application (documents submitted in PDF are appreciated). We value people from different backgrounds. Apply today for your next career step within ABB and visit www.abb.com to learn about the impact of our solutions across the globe. #MyABBStory

9 oktober 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Product Manager / Global Product Specialist
ABB AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

At ABB, we are dedicated to addressing global challenges. Our core values: care, courage, curiosity, and collaboration - combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions. That's our story. Make it your story. Your role and responsibilities In this position, you will optimize the product portfolio and return on investment in the field of Softstarter solutions in the global and agile team of “Develop solutions: Motor starting”. You will ensure that ABB has a full understanding of market requirements and is able to transform these requirements into solution specifications and development activities. Moreover, product management is responsible for promote, support and maintain existing offering. As a Product manager you will be a key player in bringing the customer voice into the ABB organization. •Carry the voice of the customer and explore, follow, understand current and predict future market & customer requirements their impact on existing and future products and systems. •Identify business opportunities and create business case for products and systems development projects. •Define and plan long-term strategic ambitions, support and develop product line strategy for assigned products. •For assigned products, follow up business performance and maintain, keep agile units, sales and channels informed, and drive improvement actions. •Support Marketing communication team with appropriated content and documentation for promotional and marketing communication activities. •Maintain and follow annual cycle of activities to govern product management for assigned products or services. •Embedding sustainability and circularity principles in everyday activities as both the right thing to do and a business opportunity Qualifications for the role Educational Background: Bachelor’s or master’s degree in Electrical, Mechatronics, or Industrial Engineering. Professional Experience: Over 3 years in product management or sales within the electrification sector, with a solid technical foundation and strong business acumen. Personal Attributes: Ambitious, self-motivated, and customer-focused, with a keen awareness of market and competitor dynamics. A solution-oriented team player who listens and collaborates, but who also can work independently with excellent prioritization skills and ability to quickly generate results. Adaptability: Resilient in dynamic environments, with a structured approach and the ability to see the bigger picture. Language Proficiency: Fluent in both written and spoken English. More about us Recruiting Manager: Joakim Jansson. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Senad Huijc, +46 21 320 302; Unionen: Johan Lundström, +46 21 320 364; Ledarna: Lenny Larsson, +46 21 328 547. Talent Partner Ludvig Ahlqvist. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Please note that to be eligible for employment at ABB Sweden, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. Welcome to apply the latest by November 1st 2024. We reserve the right to withdraw this posting at any time. We look forward to receiving your application (documents submitted in PDF are appreciated). We value people from different backgrounds. Apply today for your next career step within ABB and visit www.abb.com to learn about the impact of our solutions across the globe. #MyABBStory

9 oktober 2024
Sista ansökan:
1 november 2024
Marketing Specialist - ImmunoDiagnostics
Phadia AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Marketing Specialist ImmunoDiagnostics Division Function description: The Brand Strategy & Marketing Operations team within out Immunodiagnostics Division is responsible for developing and enhancing our brand’s visibility to customers and identifying brand marketing opportunities, ensuring the brand identity is seamlessly implemented across all marketing campaigns and events, as well as for establishing and maintaining processes and tools for effective execution of marketing programs. This includes responsibility for defining processes and tools to ensure regulatory, legal, and brand alignment of all marketing efforts. The team also project manages key global marketing programs, is the primary relationship owner for external vendors, and is the owner for internal content systems used to enable and deploy downstream marketing programs, e.g., digital asset management tools, content review tools, and tools for deployment of marketing assets and sales enablement tools. Another area of responsibility is coordinating global congresses as well as customer events at the Centers of Excellence (CoE) in Freiburg and Uppsala in close collaboration with the Global Product Lifecycle, Global Downstream, and Regional Marketing teams. What will you do? In the role as Marketing Specialist you will assist in the development and execution of global marketing programs, working closely with their Downstream Marketing colleagues to carry out activities defined in our marketing plans which drive awareness and generate demand for our products. The Marketing Specialist will support the broader Brand Strategy & Marketing Operations team by helping to maintain processes and tools to manage and deploy marketing programs (e.g., digital asset management, content review, and other MarTech tools). The Global Marketing Specialist will be highly focused on execution of marketing tactics and management of MarTech tools, and the ability to perform these activities with minimal oversight is expected. Main tasks and responsibilities: Maintain MarTech processes and tools to manage and deploy marketing programs Assist in the execution of global marketing program deliverables based on defined strategic marketing plans. Work with external agencies and internal marketing colleagues to drive the completion of marketing materials, including sales tools (e.g., flyers, brochures), white papers, videos, webinars, customer presentations, etc. Regularly track marketing program results and help make recommendations for plan improvements. Help drive sustaining marketing activities for existing products, including updating marketing materials and other content as needed. Collaborate with agencies, writers, and other strategic partners Manage marketing expenses in line with budget, forecast results and reconcile discrepancies Ensure alignment with Thermo Fisher corporate brand positioning and guidelines Ensure regulatory, legal, and brand alignment of marketing programs and tools Collaborate with agencies, writers, and other strategic partners Provide support to the Sr Manager, Brand Strategy & Marketing Operations as needed How will you get here? A minimum of a Bachelor’s degree is preferred, preferably within Project Management, Marketing, or Business Administration The successful candidate will have a combination of the following skills and experience: At least 3 years of experience with a proven track record of accomplishments in marketing/marketing communications, ideally within IVD or healthcare markets Previous experience executing marketing activities in line with strategic plans Proven understanding of marketing processes and operations Detail-oriented with the ability to identify and resolve problems and complete tasks in an accurate and thorough manner Proven track record of managing multiple projects in a fast-paced marketing environment with a demonstrated ability to meet deadlines and stay within budget Excellent organizational, presentation, interpersonal, and communication skills Capable of working independently as well as in teams Has a flexible, positive attitude and works independently in a changeable working environment Ability to clearly communicate with a primarily English-speaking team. We look forward to receiving your application! Our Mission is to enable our customers to make the world healthier, cleaner and safer. Watch as our colleagues explain 5 reasons to work with us. As one team of 100,000+ colleagues, we share a common set of values - Integrity, Intensity, Innovation and Involvement - working together to accelerate research, solve complex scientific challenges, drive technological innovation and support patients in need. #StartYourStory at Thermo Fisher Scientific, where diverse experiences, backgrounds and perspectives are valued.

7 oktober 2024
Sista ansökan:
18 oktober 2024
IoT Product Manager
Tele2 Sverige AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

At Tele2 B2B (Business to business), we work every day to enable a society of unlimited possibilities through our broad portfolio of IT- and Telecom related Products and Services. With a team of knowledgeable experts, we help Private and Public customers to digitalize and secure their business potential. We are now looking for new members to join our successful team and contribute to our growth, superior customer experience and high employee engagement. Hello there, my name is Nicklas Löthén. I'm heading up the Product & Technology Team at Tele2 IoT and right now we are looking for a Product Manager that will be responsible of our Roaming & Connectivity offering! Tele2 IoT (Internet of Things) has great momentum in the market, and you can really feel it within the walls of our office and in our external dialogues as well. Our team, the Product & Technology team stands right in the center of innovating a more connected society. The team consists of Product Managers/Owners, Architects, and a Project Manager – all waiting to welcome you to the team and help you get a flying start in your next career step as a Product Manager. Within the team, we encourage each other to be innovative and think outside the box. The members of this team are all empowered with lots of mandates and supports each other to take the best decisions - which I believe is an amazing environment to be in every day. My own largest passion as a leader is personal growth and for this, I will be your largest supporter and work closely to bring you to the next tiers of your growth journey. Are you my next Product manager? Well, keep on reading then! About the role Tele2 IoT is in a great phase with positive momentum in the market and the industry overall. At Tele2 IoT, and especially within the team Product & Technology, we are innovating for a better future and a more connected society. If you want to be part of this journey as our new Product Manager – apply now. This position is based in Kista, Sweden. We are looking for a Product Manager to be responsible of the Roaming part of our offering, a central part when it comes to global IoT connectivity. The role will come with a great mix of well-known roaming responsibilities, like relations, negotiations, analytics and a moderate dose of network steering – and also with some innovation, especially when it comes to unlocking restricted roaming markets. The innovation part is of high strategic importance for Tele2 IoT in our journey to further differentiate on the market. For this role, you will be playing on a lot of strings – technological, strategic, tactical, commercial and analytical. But hey, you will never walk alone! We work together as a team in order to move quicker and more effective than any individual can do. And, you will also get tremendous support from our Group Roaming Team. You also be working closely with other teams within Tele2 IoT such as Commercial, Sales and Operations. Your responsibilities In this role, you will be responsible for our Roaming & Connectivity Product family. You will find lots of support from a Product owner and a n IoT Network Architect, as well as working closely with our Commercial team that will support and help in all commercially related matters. - With this support, you will have the following responsibilities: - Full ownership of Tele2 IoT Roaming offering, including quarterly releases of our Roaming Reachlist - Responsible for the quality of the Roaming product - Commercial responsibility for Roaming related costs - Commercial & strategic ownership of our dedicated IoT Network Steering platform - Strategic and tactical planning for sourcing/partnerships, costs, profitability, scalability - Relationship management with Roaming Partners and internal stakeholders - Innovation & steady stream of developing new concepts - Be close to the market and follow market trends and bring insights, analyses and strategic thoughts to the team - Identify/innovate ways to resolve restricted IoT markets What we look for We believe that you carry at least a few years of experience from the world of Roaming, preferably from and MNO or MVNO, and are comfortable with abbreviations like SS7, IPX, GRX, QoS, etc. It is also of high importance for the role that you are comfortable presenting analyses, concepts and strategic proposals for management teams. We also believe that you are a relationship kind of person, bringing some excellent skills in verbal and written communications. Why Tele2 - We believe in fostering a creative and flexible work environment. You will be part of a culture where teamwork and inclusion are leading the way forward, a place where you bring your whole self to work as the unique person you are. We are committed to building a company that values diversity in all its forms. - Every employee is important for the company’s success and you will always have an impact through your work with opportunities for growth and development through internal paths. - At Tele2, we work hard to our commitment to lead in sustainability, which has made us the number one climate leader in Europe and we keep reaching new goals as we are bound to shift to a circular economy. Interest and application Would you like to be a part of the Tele2s value-driven and including culture? Then hit the “apply now” button and let’s find out if we’re a match! Please note that in compliance with personal data management regulations (GDPR), we are unable to accept CVs via email. As a step in the recruitment process, Tele2 performs a background check on final candidates. At Tele2 we work hard to fulfill our commitment to lead in sustainability being named the number one climate leader in Europe by The Financial Times and we keep reaching new goals as we are bound to shift to a circular economy. We take great pride in delivering customer value by being Reliable, Insight Driven and Collaborative. We call it the Tele2 Way.

7 oktober 2024
Sista ansökan:
4 april 2025
Produktchef
ABB AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

På ABB är vi dedikerade till att ta itu med globala utmaningar. Vår värdegrund: care, courage, curiosity och collaboration - i kombination med ett stort fokus på mångfald, inkludering och lika möjligheter - är viktiga drivkrafter i vårt mål att ge alla möjlighet att skapa hållbara lösningar. Det är vår berättelse. Gör den till din berättelse. Din roll och ditt ansvar Nu söker vi en produktchef och marknadsutvecklare med försäljningsansvar för ABB:s fastighetsautomationssystem Cylon. Cylon är kraftfullt och flexibelt system för HVAC-lösningar inom kommersiella och industriella byggnader. Du kommer även att ansvara för ABB Ability Building Analyzer, vilket är ett Energy Management System för att mäta och identifiera förbrukningen av t.ex. el, vatten och gas, samt spåra byggnadsdata för att ta kontroll över din byggnad. Vi vill påbörja en djärv tillväxtresa och vi söker dig som vill vara den som sitter i förarsätet. I rollen kommer du att arbeta med både fysiska och digitala lösningar och produkter, och bli en del av vårt team för fastighetsautomation. Idag är vi en av marknadsledarna inom KNX, och tillsammans vill vi ta ett helhetsgrepp för att ytterligare expandera ABB:s erbjudande inom fastighetsautomation. Du kommer dessutom få möjlighet att arbeta både med den lokala svenska marknaden och i ett globalt sammanhang inom ABB:s organisation. •Anpassa ABB:s globala strategi för Cylon och ABB Ability Building Analyzer till den svenska marknaden •Ansvara för lanseringen av dessa produkter och system i Sverige •Bygga och leda samarbeten med interna sälj- och marknadsteam, samt externa partners, för att vinna affärer •Fungera som länken mellan den lokala marknaden och ABB:s globala organisation •I början hantera hela affären – från produktansvar och försäljning till applikationssupport – för att senare bygga och utveckla teamet. Kvalifikationer för rollen Vi söker dig som har en stark bakgrund och intresse inom fastighetsautomation och en passion för att leda marknadsutveckling. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, och har ett starkt driv att hitta lösningar som gör skillnad. Dessutom ser vi gärna att du har följande: Relevant högre utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet i branschen Ca 5 års erfarenhet inom fastighetsautomation Goda kunskaper om väsentliga kommunikationsprotokoll som t.ex. BACnet och Modbus Intresse och god kunskap om styr- och reglerteknik för byggnader Intresse och nyfikenhet kring IoT Möjlighet att resa 2-4 gånger per månad inom Sverige och 1-2 gånger utomlands per år Starkt kundfokus och kommunikativ Förmåga att jobba tvärfunktionellt i kombination med ett starkt eget driv och initiativförmåga Goda kunskaper i Excel och PowerPoint Flytande i både svenska och engelska – Tal och skrift Mer om oss Vi erbjuder inte bara en karriär – vi erbjuder en resa. Hos oss får du chansen att utvecklas personligen och professionellt i en global organisation. Vi uppmuntrar till både specialisering och breddning av dina kompetenser, och erbjuder möjligheter för ledarskap, om det är den väg du vill gå. Oavsett om du vill bli en expert på ditt produktområde eller leda ett team, så finns det en plats för dig hos ABB. Låter det spännande? Välkommen att ansluta till oss och skapa framtidens fastighetsautomation! Rekryterande chef Joakim Lejkemo, 4621-32 40 61, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Senad Hujic, +46 730 -88 30 06; Unionen: Johan Lundström, +46 730-77 03 66. Ledarna, Lenny Larsson, +46706328547 Övriga frågor ställs till Talent Partner Ludvig Ahlqvist. Vi värdesätter människor med olika bakgrund. Kan det här vara din berättelse? Ansök idag eller besök www.abb.com för att läsa mer om oss och om hur våra lösningar påverkar världen. #MyABBStory

7 oktober 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Produktchef
ABB AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

På ABB är vi dedikerade till att ta itu med globala utmaningar. Vår värdegrund: care, courage, curiosity och collaboration - i kombination med ett stort fokus på mångfald, inkludering och lika möjligheter - är viktiga drivkrafter i vårt mål att ge alla möjlighet att skapa hållbara lösningar. Det är vår berättelse. Gör den till din berättelse. Din roll och ditt ansvar Nu söker vi en produktchef och marknadsutvecklare med försäljningsansvar för ABB:s fastighetsautomationssystem Cylon. Cylon är kraftfullt och flexibelt system för HVAC-lösningar inom kommersiella och industriella byggnader. Du kommer även att ansvara för ABB Ability Building Analyzer, vilket är ett Energy Management System för att mäta och identifiera förbrukningen av t.ex. el, vatten och gas, samt spåra byggnadsdata för att ta kontroll över din byggnad. Vi vill påbörja en djärv tillväxtresa och vi söker dig som vill vara den som sitter i förarsätet. I rollen kommer du att arbeta med både fysiska och digitala lösningar och produkter, och bli en del av vårt team för fastighetsautomation. Idag är vi en av marknadsledarna inom KNX, och tillsammans vill vi ta ett helhetsgrepp för att ytterligare expandera ABB:s erbjudande inom fastighetsautomation. Du kommer dessutom få möjlighet att arbeta både med den lokala svenska marknaden och i ett globalt sammanhang inom ABB:s organisation. •Anpassa ABB:s globala strategi för Cylon och ABB Ability Building Analyzer till den svenska marknaden •Ansvara för lanseringen av dessa produkter och system i Sverige •Bygga och leda samarbeten med interna sälj- och marknadsteam, samt externa partners, för att vinna affärer •Fungera som länken mellan den lokala marknaden och ABB:s globala organisation •I början hantera hela affären – från produktansvar och försäljning till applikationssupport – för att senare bygga och utveckla teamet. Kvalifikationer för rollen Vi söker dig som har en stark bakgrund och intresse inom fastighetsautomation och en passion för att leda marknadsutveckling. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team, och har ett starkt driv att hitta lösningar som gör skillnad. Dessutom ser vi gärna att du har följande: Relevant högre utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet i branschen Ca 5 års erfarenhet inom fastighetsautomation Goda kunskaper om väsentliga kommunikationsprotokoll som t.ex. BACnet och Modbus Intresse och god kunskap om styr- och reglerteknik för byggnader Intresse och nyfikenhet kring IoT Möjlighet att resa 2-4 gånger per månad inom Sverige och 1-2 gånger utomlands per år Starkt kundfokus och kommunikativ Förmåga att jobba tvärfunktionellt i kombination med ett starkt eget driv och initiativförmåga Goda kunskaper i Excel och PowerPoint Flytande i både svenska och engelska – Tal och skrift Mer om oss Vi erbjuder inte bara en karriär – vi erbjuder en resa. Hos oss får du chansen att utvecklas personligen och professionellt i en global organisation. Vi uppmuntrar till både specialisering och breddning av dina kompetenser, och erbjuder möjligheter för ledarskap, om det är den väg du vill gå. Oavsett om du vill bli en expert på ditt produktområde eller leda ett team, så finns det en plats för dig hos ABB. Låter det spännande? Välkommen att ansluta till oss och skapa framtidens fastighetsautomation! Rekryterande chef Joakim Lejkemo, 4621-32 40 61, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Senad Hujic, +46 730 -88 30 06; Unionen: Johan Lundström, +46 730-77 03 66. Ledarna, Lenny Larsson, +46706328547 Övriga frågor ställs till Talent Partner Ludvig Ahlqvist. Vi värdesätter människor med olika bakgrund. Kan det här vara din berättelse? Ansök idag eller besök www.abb.com för att läsa mer om oss och om hur våra lösningar påverkar världen. #MyABBStory

7 oktober 2024
Sista ansökan:
3 november 2024