Produktchef, marknadsföring

Sök bland 58 lediga jobb som Produktchef, marknadsföring och börja ditt nya yrkesliv idag!

Kommersiell produktchef till LEDVANCE
Academic Work Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

LEDVANCE, ett ledande företag inom belysningsbranschen, söker nu en affärsdriven och strategisk kommersiell produktchef som sätter produkterna i centrum. Vi söker dig som besitter en god teknisk förståelse, projektledningsförmåga och gedigen kunskap om den svenska marknaden för belysning. OM TJÄNSTEN Rollen som kommersiell produktchef är en ny tjänst på företaget och innebär ett helhetsansvar för den svenska produktportföljen. Personen kommer att ha en nyckelposition inom Sales Support och arbeta tätt ihop med försäljning, marknad, teknik och huvudkontoret i Tyskland. Uppdraget omfattar hela produktlivscykeln – från marknadsanalys och positionering till lansering, uppföljning och stöd till kunder och säljteam. Tjänsten rapporterar till Louise, Head of Customer Service & Sales Support. Ledvance erbjuder en familjär och inkluderande kultur där prestigelöshet, öppenhet och god kommunikation genomsyrar det dagliga arbetet. Teamet präglas av blandad ålder och bakgrund, med ett starkt samarbete mellan funktioner. Det är en miljö där egna initiativ uppmuntras och där många väljer att stanna länge. Placering är på kontoret i Stockholm med möjlighet att arbeta hemifrån två dagar i veckan. Vissa resor förekommer i rollen – både inom Sverige och till huvudkontoret i Tyskland, särskilt vid uppstart. Du erbjuds - Generösa förmåner - Frihet under ansvar - Möjlighet att vara med och påverka ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Utveckla och implementera produktstrategier för belysningslösningar på den svenska marknaden * Genomföra marknads- och konkurrentanalyser för att identifiera affärsmöjligheter * Ansvara för produktportföljen och arbeta med prissättning och positionering * Arbeta med behovsplanering och produktprognoser i samarbete med säljteam * Förbereda och ansvara för interna och externa produktutbildningar * Stötta kunder och försäljningsteam med produktkunskap och lösningsförslag * Säkerställa att lanseringsmaterial, dokumentation och information finns tillgänglig * Delta i interna produktforum och säkerställa att relevanta processer är dokumenterade VI SÖKER DIG SOM - har en eftergymnasial utbildning inom teknik, industridesign, marknadsföring eller liknande - har några års erfarenhet av produktledning eller produktutveckling inom belysningsbranschen - har god erfarenhet av projektledning och kommersialisering av tekniska produkter - har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift - har goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel och PowerPoint Det är meriterande om du har - Erfarenhet av SAP eller annat affärssystem För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Strategisk och lösningsorienterad - Kommunikativ och serviceinriktad - Självgående med förmåga att leda utan formellt personalansvar - Affärsdriven med ett naturligt säljfokus - Trivs i en dynamisk och prestigelös miljö - God samarbetsförmåga och positiv inställning Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer här: https://www.ledvance.se/

16 maj 2025
Sista ansökan:
17 juni 2025
Marketing Communications Specialist
Incluso AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

We are looking for a Marketing Communications Specialist for a company in Västerås. Start is in June, 12 months contract to begin with. We are looking for someone with a few years of experience in digital marketing activities, who is skilled in project management, analysis, and content creation. The role also includes planning and executing events, trade show participation, and product launches in collaboration with sales and product managers. Key Responsibilities: Project management, planning, execution, and follow-up of: Digital campaigns, newsletters, webinars, and invitations via Salesforce to generate leads. Local adaptations of global marketing campaigns. Events, customer meetings, and trade shows. Product launches. Seminars and customer presentations together with sales and product managers. Web Management (both strategic and operational): Responsibility for SEM, SEO, and data analysis. Operational maintenance and updating of web content. Collaboration & Tools: Close collaboration with communicators, sales teams, product managers, customers, agencies, and other vendors. Ability to work independently. Experience with marketing automation tools such as Salesforce is a strong advantage. Excellent skills in Photoshop and analytics tools such as Google Analytics. Fluency in both Swedish and English is essential. All marketing activities are created in Swedish, while English is the corporate language. This is a full-time consultant position through Incluso in Västerås. Start is in June, 12 months contract to begin with. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Emma Hörnsten at [email protected], recruiter at Incluso.

16 maj 2025
Sista ansökan:
30 maj 2025
Produktchef till Abena
OnePartnerGroup Sydost AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

ABENA AB är en del av den danska familjeägda koncernen ABENA, med mer än 2 000 anställda och verksamhet världen över. I Sverige är vi totalt cirka 150 anställda med kontor och lager både i Växjö och Kisa. På enheten i Kisa finns även vår produktionsanläggning där många av våra egna produkter tillverkas. ABENA AB ansvarar för sälj- och marknadsbearbetning av främst vårdrelaterade artiklar, såväl som förbrukningsartiklar såsom skyddskläder, handskar, avfallshantering, engångs- och cateringartiklar, hygienpapper och rengöringsmedel. Våra kunder återfinns till största delen inom hälso- och sjukvård i offentlig sektor, men även inom detaljhandeln, industrin och bland grossister. Vi är ett expansivt företag som fram­gångsrikt kombinerar vår storleksmässiga styrka med ett familjeägt företags förde­lar, såsom korta beslutsvägar och flexibi­litet, för att på bästa sätt kunna svara på marknadens behov.   Till vår Produkt- och Marknadsavdelning söker vi nu en driven och affärsinriktad Produktchef, som vill bidra till vår fortsatta tillväxt och stärka vår marknadsposition. Placeringsort är inte avgörande för oss, det viktigaste är att hitta rätt person med rätt erfarenhet för rollen.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Som Produktchef på ABENA AB ansvarar du för att underhålla och utveckla ABENA ABs sortiment på den svenska marknaden, inom flera specifika konceptområden. Målet är att optimera försäljning och lönsamhet genom att anpassa sortimentet efter marknadens nuvarande och framtida krav och behov. Du har ett helhetsansvar för de koncept som ingår i sortimentet, vilket innebär att du aktivt analyserar och optimerar produkterna för att säkerställa att de är konkurrenskraftiga och anpassade efter lokala marknader. I tjänsten ingår att: Hålla dig uppdaterad om marknadens trender och produktnyheter i samråd med säljorganisationen och affärsutvecklare, vilket gör att sortimentet utvecklas och anpassas i takt med marknadens förändringar. Säkerställa marknadsmässiga priser för det definierade sortimentet och förhandla priser för lokala produkter utanför det globala sortimentet. Anpassa det globala sortimentet till lokala behov, med målet att minst 95% av det lokala sortimentet baseras på det globala. Kommunicera och informera internt om nyheter och förändringar i sortimentet samt prisförändringar till inköp för att säkerställa korrekt uppdatering i affärssystemen. Genomföra prognoser för nya och förlorade affärer och ser till att inköp får korrekt information för effektiv planering. Stödja anbudsavdelningen med produktspecifika frågor och samarbetar med andra avdelningar som marknad, försäljning och logistik för att säkerställa en effektiv och smidig produktintegration från idé till leverans.   Din Profil: Vi söker dig som är driven och orädd – du tar dig an utmaningar och har modet att ifrågasätta och utmana för att nå bästa resultat. Du har både kvantitativa och kvalitativa analytiska färdigheter samt ett gott siffersinne. Erfarenhet som förhandlare och ett strukturerat arbetssätt kännetecknar dig. Förmåga att prioritera och behålla ett helhetsperspektiv, alltid med fokus på att främja affären på bästa möjliga sätt. Vidare är du lyhörd för nya influenser och idéer, och kan värdera dessa ur ett affärsmässigt perspektiv. Då arbetet kräver samarbete med både interna avdelningar, koncernen och externa parter, är det också viktigt att du har god samarbetsförmåga.   För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst gymnasial utbildning, starkt meriterande med eftergymnasial utbildning inom relevant område till exempel företagsekonomi/marknad. Några års erfarenhet från en liknande roll, exempelvis som kategori- eller produktchef. Goda kunskaper i Excel samt databashantering. Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift, och mycket goda kunskaper i engelska. Erfarenhet av att arbeta inom eller med Facility Management är mycket meriterande. Bakgrund inom försäljning är värdefullt.   Din ansökan: Detta är en direktanställning hos ABENA AB som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mejl eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingår för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87 eller [email protected].  Vi ser fram emot att få veta mer om dig. Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2025
Sista ansökan:
15 juni 2025
Produktchef till Abena
OnePartnerGroup Sydost AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

ABENA AB är en del av den danska familjeägda koncernen ABENA, med mer än 2 000 anställda och verksamhet världen över. I Sverige är vi totalt cirka 150 anställda med kontor och lager både i Växjö och Kisa. På enheten i Kisa finns även vår produktionsanläggning där många av våra egna produkter tillverkas. ABENA AB ansvarar för sälj- och marknadsbearbetning av främst vårdrelaterade artiklar, såväl som förbrukningsartiklar såsom skyddskläder, handskar, avfallshantering, engångs- och cateringartiklar, hygienpapper och rengöringsmedel. Våra kunder återfinns till största delen inom hälso- och sjukvård i offentlig sektor, men även inom detaljhandeln, industrin och bland grossister. Vi är ett expansivt företag som fram­gångsrikt kombinerar vår storleksmässiga styrka med ett familjeägt företags förde­lar, såsom korta beslutsvägar och flexibi­litet, för att på bästa sätt kunna svara på marknadens behov.   Till vår Produkt- och Marknadsavdelning söker vi nu en driven och affärsinriktad Produktchef, som vill bidra till vår fortsatta tillväxt och stärka vår marknadsposition. Placeringsort är inte avgörande för oss, det viktigaste är att hitta rätt person med rätt erfarenhet för rollen.   Arbetsuppgifter och ansvarsområden: Som Produktchef på ABENA AB ansvarar du för att underhålla och utveckla ABENA ABs sortiment på den svenska marknaden, inom flera specifika konceptområden. Målet är att optimera försäljning och lönsamhet genom att anpassa sortimentet efter marknadens nuvarande och framtida krav och behov. Du har ett helhetsansvar för de koncept som ingår i sortimentet, vilket innebär att du aktivt analyserar och optimerar produkterna för att säkerställa att de är konkurrenskraftiga och anpassade efter lokala marknader. I tjänsten ingår att: Hålla dig uppdaterad om marknadens trender och produktnyheter i samråd med säljorganisationen och affärsutvecklare, vilket gör att sortimentet utvecklas och anpassas i takt med marknadens förändringar. Säkerställa marknadsmässiga priser för det definierade sortimentet och förhandla priser för lokala produkter utanför det globala sortimentet. Anpassa det globala sortimentet till lokala behov, med målet att minst 95% av det lokala sortimentet baseras på det globala. Kommunicera och informera internt om nyheter och förändringar i sortimentet samt prisförändringar till inköp för att säkerställa korrekt uppdatering i affärssystemen. Genomföra prognoser för nya och förlorade affärer och ser till att inköp får korrekt information för effektiv planering. Stödja anbudsavdelningen med produktspecifika frågor och samarbetar med andra avdelningar som marknad, försäljning och logistik för att säkerställa en effektiv och smidig produktintegration från idé till leverans.   Din Profil: Vi söker dig som är driven och orädd – du tar dig an utmaningar och har modet att ifrågasätta och utmana för att nå bästa resultat. Du har både kvantitativa och kvalitativa analytiska färdigheter samt ett gott siffersinne. Erfarenhet som förhandlare och ett strukturerat arbetssätt kännetecknar dig. Förmåga att prioritera och behålla ett helhetsperspektiv, alltid med fokus på att främja affären på bästa möjliga sätt. Vidare är du lyhörd för nya influenser och idéer, och kan värdera dessa ur ett affärsmässigt perspektiv. Då arbetet kräver samarbete med både interna avdelningar, koncernen och externa parter, är det också viktigt att du har god samarbetsförmåga.   För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst gymnasial utbildning, starkt meriterande med eftergymnasial utbildning inom relevant område till exempel företagsekonomi/marknad. Några års erfarenhet från en liknande roll, exempelvis som kategori- eller produktchef. Goda kunskaper i Excel samt databashantering. Flytande kunskaper i svenska, tal och skrift, och mycket goda kunskaper i engelska. Erfarenhet av att arbeta inom eller med Facility Management är mycket meriterande. Bakgrund inom försäljning är värdefullt.   Din ansökan: Detta är en direktanställning hos ABENA AB som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. Vi arbetar med löpande urval så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mejl eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom tester, intervjuer, referenstagning och bakgrundskontroll ingår för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Pamie Berglund Moe på telefonnummer 070-428 63 87 eller [email protected].  Vi ser fram emot att få veta mer om dig. Varmt välkommen med din ansökan!

16 maj 2025
Sista ansökan:
15 juni 2025
Product Manager Valves to Metso
Experis AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Join an industry leader and make a positive change in the sustainable use of the world's natural resources. Together, we will transform the business and drive the industry toward a greener future. At Metso, you will be supported by our inclusive culture and a network of colleagues from around the world. With us, you will embark on a personal growth journey and are encouraged to realize your potential. This is your invitation to rise above the possible. Introduction We are seeking a Product Manager to join our team within Valves & Hoses Product Group. In this highly entrepreneurial role, with a wide variety of responsibilities and accountability, you will be the link between engineering and the market. You will be responsible for continuing to grow our business of Valves, which involves working with sales, product competitiveness, and customer experience. Your role plays a crucial part in contributing to our growth strategy. In this position, you will report to the Director of the Valves & Hoses Product Group. This is a global position with possible locations in Espoo or Lappeenranta, Finland; Malmö, Sala, or Skellefteå, Sweden; and Sydney, Australia. While the preferred location is Sala, Sweden. We offer flexible working arrangements, including hybrid options. Team you belong to You will join a dynamic valves and hoses expert team dedicated to delivering innovative solutions and all passionate about achieving outstanding results together. We foster an open and inclusive environment where every team member enjoys a high degree of independence and thrives on strong self-leadership. We have an ongoing business development and transformation process, all to be prepared to meet customers' needs and expectations. We work closely with internal stakeholders, such as engineering and sales teams, and external stakeholders, such as suppliers and customers. Our team culture is all about collaboration, innovation, and excellence. What you'll do In this position, you will be a co-operative team player and an individually contributor. * Ensure leadership in product and technology, focusing on continuous improvement, new developments, and long-term innovation with an entrepreneurial approach. * Develop long-term plans for products to implement portfolio strategies and R&D roadmaps, aligning with sustainability and digitalization goals. * Actively monitor product performance, enhance customer value, reduce costs, and position products effectively in the market. * Create and maintain product materials, including trainings, presentations, technical papers, and marketing content. * Provide technical expertise for complex troubleshooting and support sales and delivery functions. * Set and oversee the tools needed for successful product marketing. * Implement best practices in design, sourcing, service optimization, marketing, and competitor analysis. * Align and engage with various functions and stakeholders to ensure organizational success. Who you are * Applicable B.Sc. or M.Sc. degree and/or Technical or Business degree. * Proven track record of professional accomplishments and reliability. * Customer-oriented with the necessary engineering skills to gather input and consolidate results. * Self-motivated and highly driven to deliver. * Good communicator with strong collaboration and influencing skills. * Familiarity and willingness to work in a large, complex organization with a broad stakeholder base. * As a collaborative leader, you navigate different stakeholders with ease, collaborating across diverse cultures and environments. * Experience with the valves product range and related services, especially in the mining industry, is an asset. What's in it for you * An inspiring purpose - Enabling sustainable modern life. Minerals and metals are the backbone of essential functions in the modern world. However, there's a pressing need for more sustainable solutions to collect and process them. At Metso, you get to be part of transforming the industry and making a positive change. * Wellbeing and safety - Benefit from occupational healthcare, generous benefits plan, healthy living rewards, mental well-being services, on-site gym, bicycle benefits, and engagement surveys. * Compensation and rewards - Global incentive program tied to business and performance targets, car benefits, and meal benefits. * Hybrid working possibilities - While we are big advocates of meeting and collaborating in person, we believe in fostering a flexible work environment. * A thriving culture - We are committed to developing an inclusive culture that enables everyone to do their best and reach their full potential. A culture that is courageous, compelling, and caring, and unites our people to build a sustainable future together. * Extensive learning opportunities - Ongoing growth dialogues, internal mobility, mentoring programs, education assistance, ambitious projects, and global opportunities. * Worldwide support - Leverage our network of peers across the world, offering valuable assistance. We get things done together, through open and honest communication. Get in touch Want to rise above the possible with us? Click 'Apply now' to leave your application. For additional information, please contact external recruitment consultant Anna Edén at [email protected] Recruitment timeline: Please submit your application by May, 30th, 2025. However, the position will be filled immediately when a suitable person is found. We understand that some highly capable candidates might hesitate to apply for a role unless they meet every listed qualification. If you're excited about this role, we encourage you to apply even if you don't meet all the requirements. You may be the right candidate for the role.

14 maj 2025
Sista ansökan:
30 maj 2025
Transport Development Manager
Volvo Business Services AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

. Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match.   The choices we make today define the world we will live in tomorrow. Climate change, population growth and increasing urbanization is shifting the expectations on transport and infrastructure, making sustainable transportation increasingly important.  The mission of Volvo Trucks Product Management is to drive the transformation of our company by ensuring a sustainable total offer with a focus on customer satisfaction and profitability. As the bridge between development organizations, sales areas, and customers, we play a crucial role in proposing and implementing initiatives aligned with product line priorities. Our responsibilities include optimizing the value of R&D investments, securing business commitment and ensuring customer value in the products and services we develop. Join our dynamic and innovative team and be part of shaping the future of transportation. We are now looking for a Transport Development Manager.  Your most important will be to secure and develop insights within the transport industry. These insights should enable Product management to set the strategic direction for the Volvo Trucks Total offer (product and services). You do this in close collaboration with the rest of the Product management organization and other functions and stakeholders within Volvo and outside. This includes but is not limited to:  *  Synthesize a macro view and scouting trends and disruptions within the transport industry. Done from a commercial perspective and the impact on our customers’ success in mind. * Contribute to that we, within Product Management, can create and maintain the Total offer strategy. * Contribute to that we, within Product Management, can set the direction for the global product portfolio. * Support Internal Volvo Trucks Head quarter & Sales area communication.  You bring commercial automotive experience and demonstrated ability to deliver concrete business results as well as strategic and operational direction. As you will have a direct impact on our product offer, it is important that you are customer value oriented. In addition, you are expected to take an active role within the product management and Strategic Insights team, supporting the drive towards an overall product strategy in line with profitability and sustainability goals. We value people with an open mind and a positive attitude and are looking for a person committed to establishing successful stakeholder relations across Volvo Group.   We see that you have the following qualifications: * A master’s degree in technical or commercial area or equivalent relevant competence. * Ability to effectively communicate how findings lead to business conclusions is essential as well as demonstrating the value and impact of data-driven insights. * Communication and presentation skills, with the ability to convey complex concepts to different audiences. * Proven strategic agility.  * Proven ability to create trustful relationships. * Experience from the transport industry and/or energy sector is preferred. * You prioritize teamwork and have a solution-oriented mindset, always focusing on customer value  The position is based in Gothenburg and travel will be required.   We see a future with you as a colleague who can find energy in working in a team with a strong passion for the Volvo Brand, always striving to make it the world’s most desired truck brand. Curious, and have some questions? Call us! Miriam Reman, Director Strategic Insights, Product Management, +46 73 9026475 Sandra Sjöholm, HR Business Partner, +46 765538700  Last application day May 27th, 2025. We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.  Who we are and what we believe in  Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide.

13 maj 2025
Sista ansökan:
27 maj 2025
Product strategy manager
Volvo Business Services AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

. Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future? If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match.   The choices we make today define the world we will live in tomorrow. Climate change, population growth and increasing urbanization is shifting the expectations on transport and infrastructure, making sustainable transportation increasingly important. The mission of Volvo Trucks Product Management is to drive the transformation of our company by ensuring a sustainable total offer with a focus on customer satisfaction and profitability. As the bridge between development organizations, sales areas, and customers, we play a crucial role in proposing and implementing initiatives aligned with product line priorities. Our responsibilities include optimizing the value of R&D investments, securing business commitment and ensuring customer value in the future products and services we develop.   We are now seeking to reinforce the Strategic directions team with a Product strategy manager. Your most important assignment is to transform various sources of strategic insights into tangible plans & projects. You will be a core stakeholder in identifying and driving strategic studies where your focus is to secure Customer & Commercial business values. You will be a vital part in strategy and business decision making.   As Product strategy Manager you are responsible for driving Early Phase activities. This is fundamental for Volvo Trucks to set the strategic direction for the Total offer (product and services). You work in close collaboration with the rest of the Product management organization and other stakeholders within Volvo and outside. This includes but is not limited to:  *  Developing Strategic plans * Understand industry trends, and Market Positioning * Support an innovative and efficient long-term Global R&D portfolio * Introducing the commercial view in early phase activities Input on future customer & market needs in Pre studies & projects * Drive VT position in AE development * Secure VT position in public funding initiatives * Be oriented among competition and competitive landscape  Into our team we see that you bring solid commercial & technical experience as well as demonstrated ability to deliver concrete business results & strategic directions.  To be successful and have fun in this role we see that you have the following qualifications: *  You are an inspiring and inclusive team player with a drive for result and customer satisfaction * Strong communication and presentation skills, with the ability to simplify complex concepts to different audiences * Strong stakeholder relation management * Good understanding of how to package customer values from technical offerings. * Proven Project management experience & ability to create trustful relationships * Commercial truck market experience is a merit. * A university degree in technical or commercial area or equivalent relevant competence  The position is based in Gothenburg and travel will be required occasionally.  We see a future with you as a colleague who can find energy in working in a team with a strong passion for the Volvo Brand, always striving to make it the world’s most desired truck brand. Curious, and have some questions? Call us! Jonas Nordquist, Director Strategic Direction, Product Management, +46 73 9028664 Sandra Sjöholm, HR Business Partner, +46 765538700  Last application day May 27th, 2025.  We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.  Who we are and what we believe in  Our focus on Inclusion, Diversity, and Equity allows each of us the opportunity to bring our full authentic self to work and thrive by providing a safe and supportive environment, free of harassment and discrimination. We are committed to removing the barriers to entry, which is why we ask that even if you feel you may not meet every qualification on the job description, please apply and let us decide.

13 maj 2025
Sista ansökan:
27 maj 2025
Produktchef till MaintMaster!
A Hub AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Vill du arbeta i ett internationellt växande produktbolag där du får leda produkter som påverkar hundratals industrier världen över? Söker du en roll där du kombinerar strategiskt arbete, teknik och affär i en kultur som genomsyras av expertis och innovation? Då kan du vara den vi söker! Nu söker vi en Produktchef till MaintMaster, en global ledare inom molnbaserade underhållssystem (CMMS) och mjukvara inom produktionseffektivitet (OEE). OM ROLLEN Som Produktchef på MaintMaster får du ett strategiskt och operativt ansvar för att leda produktutvecklingen av verksamhetens SaaS-erbjudande. I rollen kommer du att ansvara för produkten inom OEE. Du blir en nyckelperson i att forma produktvision, driva roadmaps framåt och prioritera initiativ baserat på kundinsikter, tekniska möjligheter och affärsmål. MaintMasters OEE-produkt ansluter direkt till kundernas maskiner och samlar in realtidsdata automatiskt. Det ger kunderna full koll på vad som exakt händer i produktionen. Med hjälp av realtidsdata hjälper MaintMaster således deras kunder att lösa problem innan maskinerna stannar. Du kommer tillhöra ett produktledningsteam tillsammans med en CPO och ytterligare en produktchef. I rollen kommer du även samarbeta tätt med utvecklingsteamet samt övriga delar av organisationen för att säkerställa att MaintMaster fortsätter leverera produkter i världsklass. Fokus är ett framtidssäkrat och enhetligt erbjudande, både ur användarperspektiv och teknisk hållbarhet. Exempel på ansvarsområden är: Driva insamling och analys av kund- och marknadsinsikter Utveckla och kommunicera produktens roadmap Prioritera backlog utifrån affärsnytta och teknisk genomförbarhet Arbeta nära utvecklingsteam för att hantera exempelvis teknisk skuld och skalbarhet Säkerställa att lösningarna håller hög kvalitet gällande säkerhet, tillförlitlighet och prestanda VEM ÄR DU? Du är en nyfiken, lösningsorienterad och kommunikativ person som gillar att leda i gränslandet mellan teknik, affär och användarupplevelse. Du har ett systemtänk och trivs i en roll där du får göra skillnad, både strategiskt och operativt. Vi tror att du har: Flera års erfarenhet av produktledning inom mjukvara/SaaS Teknisk förståelse och erfarenhet av att arbeta nära utvecklingsteam Erfarenhet av molnbaserade system och agila arbetsmetoder Starka kommunikationsfärdigheter, både i engelska och svenska Vana vid tvärfunktionellt samarbete Det är meriterande om du har: Kunskaper eller erfarenhet inom CMMS och/eller OEE Erfarenhet från tillverkningsindustrin Du fattar pragmatiska beslut baserat på data, kundinsikter och teamets kapacitet. Du trivs i en miljö där du både får bygga långsiktig strategi och vara delaktig i dagliga beslut. VI ERBJUDER På MaintMaster får du en nyckelroll i ett snabbväxande SaaS-bolag med globala ambitioner. Du får arbeta med en produkt som är avgörande för kundernas operativa effektivitet och du gör det tillsammans med ett kompetent, engagerat och hjälpsamt team. Du erbjuds även: Möjligheten att påverka produktens riktning och användarupplevelse En kultur präglad av innovation, ansvar och laganda En internationell miljö med stark lokal förankring Flexibla arbetsformer med god balans mellan arbete och fritid Kontinuerlig kompetensutveckling och kunskapsdelning OM MAINTMASTER MaintMaster är en ledande leverantör av moderna molnbaserade lösningar för underhållshantering (CMMS) och övergripande produktionseffektivitet (OEE). Vårt system hjälper över 600 industrikunder i cirka 40 länder att minimera stillestånd, förlänga maskinlivslängd och förbättra produktivitet. Vi är ett snabbväxande bolag med huvudkontor i Linköping och kontor i ytterligare fem länder. Med cirka 80 medarbetare och en stark företagskultur präglad av samarbete, domänexpertis och en användarcentrerad filosofi är MaintMaster en nyckelspelare inom Industry 4.0. MaintMaster är en viktig del av våra kunders framgång – nu kan du bli en viktig del av oss! ÖVRIGT Placering: På MaintMasters kontor i centrala Linköping, alternativt på andra orter där MaintMaster är representerade. Start: Omgående eller enligt överenskommelse. Anställning: Anställning direkt hos MaintMaster. A-hub hjälper till med rekryteringsprocessen och vid eventuella frågor kontakta Sebastian Dejler på [email protected]

13 maj 2025
Sista ansökan:
24 september 2025
Product Manager – Strollers
Thule Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Bring your life Are you passionate about products and taking an entrepreneurial approach to growing new ideas and segments? Do you have a deep understanding of consumer needs, market trends, and the ability to drive profitable growth? If you’re ready to make a global impact in an active and dynamic industry, this could be the perfect opportunity for you. What you’ll do at Thule We are a global Product Management team who share a passion to provide great new products for parents. We work in close collaboration across global teams that don’t settle for anything less than excellence! This role provides you with the opportunity to drive one of Thule Group’s biggest consumer product categories and be part of its success story. In the role as Product Manager – Strollers, you will be the strategic and commercial lead for one of our key subcategories within our Active with Kids portfolio. You will define and drive the global category plan, from portfolio strategy and product planning to go-to-market execution, ensuring the long-term growth and competitiveness of the stroller offering. You will collaborate closely with other Product Managers and senior management to develop the category plan, informed by consumer insights, market trends, and competitive analysis. You will also lead the commercial agenda globally, working with sales, marketing, and retail to define pricing, shape our in-store and online presence, and activate marketing initiatives. Acting as the go-to expert for the category, you will support the sales team with training and market knowledge, while also partnering with marketing on trade shows and campaigns. Your work will be highly cross-functional, involving close coordination with product development to ensure smooth implementation of new projects, with supply chain on production and phase-in/out planning, and with the global quality team on structured quality follow-up. You will report to the Director of Category Management and be a key part of the global product leadership team. This position will be based out of Thule Group office in Malmö, Sweden.   What you bring To be successful in this role, we believe that you have a strong background in product management and a proven ability to drive category growth on a global scale. You are analytical, detail-oriented, and an effective communicator with a hands-on approach to problem-solving. Your leadership skills enable you to navigate complex challenges while fostering collaboration across teams. Additionally, you bring: - Minimum 5 years of experience in product management, category management, or a related field. - Degree in Business, Engineering, or a related field; a master's is preferred. - Strong analytical skills with the ability to synthesize market data and translate insights into actionable strategies. - Experience in the outdoor and/or juvenile industry is a plus.   Why you should join Thule At Thule, we believe in strong teamwork both within your own team but also cross functional between teams. We strive to be an open and curious organization, sharing our knowledge and inspiring one another. Within Thule you will find people who have a passion for the products we make and the outdoor company we are. We share the same values, and we like to have fun. All our employees have a joint responsibility to maintain that spirit and contribute to it.   Hiring Process Apply by submitting your application and resumé through “apply for position” at our Thule Career Site. The last day for applying is May 25, 2025. Please make sure to not wait to show your interest until the last application date as interviews are held continuously during the process, and the position might be filled before the last application date. Please also note that we do not accept applications by e-mail. For questions, please contact the Talent Acquisition Partner responsible, Oscar Persson at [email protected]. We look forward to hearing from you! About Thule Group Thule Group is a global sports and outdoor company. We offer high-quality products with smart features and a sustainable design that make it easy for people across the globe to live an active life. Under the motto Active Life, Simplified — and with a focus on consumer-driven innovation and long-term sustainability — we develop, manufacture and market products within the product categories Sport&Cargo Carriers (roof racks, roof boxes and carriers for transporting cycling, water and winter sports equipment, and rooftop tents mounted on a car), Juvenile & Pet Products (car seats, strollers, bike trailers,child bike seats and dog transport), RV Products (awnings, bike carriers and tents for RVs and caravans) and Packs, Bags & Luggage (hiking backpacks, luggage, laptop- and camera bags). Thule Group has about 2,600 employees at nine production facilities and 35 sales offices worldwide. The Group’s products are sold in 138 markets and in 2023, sales amounted to SEK 9.1 billion. www.thulegroup.com.

13 maj 2025
Sista ansökan:
25 maj 2025
Product Manager | Global Leader in Home & Professional Appliances
Academic Work Sweden AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Join our client as a Product Manager to shape seamless digital payment experiences. Drive strategy, lead agile teams, and turn insights into impactful features. Passionate about innovation and user value? This is your opportunity! OM TJÄNSTEN The role of Product Owner for Checkout & Payment involves driving the strategy, roadmap, and development of features within e-commerce checkout and payment solutions. You are responsible for creating clear requirements in the form of user stories, leading product discoveries, and collaborating with cross-functional teams to ensure successful delivery. By analyzing user data and feedback, you continuously optimize both the user experience and system integrations. As a key point of contact between stakeholders, development teams, and other internal partners, you ensure that the product meets defined goals and is constantly improved. You work closely with digital product managers, engineers, UX designers, data analysts, and key stakeholders across the organization to develop, prioritize, and manage the product roadmap. By driving the agile development process, you deliver new features and enhancements while identifying and tracking key metrics to ensure a best-in-class customer experience across both web and mobile platforms. You are offered - The opportunity to make an impact by driving the success of a high-profile web platform and services. - To join a team committed to delivering outstanding consumer experiences. - A dedicated consultant manager from Academic Work who will support and coach you in your career. This is a long term assignment at our client and you'll have your employment at Academic Work. ARBETSUPPGIFTER Work tasks * Define and drive the product strategy, roadmap, and feature development for Checkout & Payment. * Lead product discovery, write user stories with acceptance criteria, and manage the product backlog. * Collaborate with cross-functional teams and partners to ensure requirements are met and timely delivery. * Optimize checkout and payment integrations to enhance internal and external user experiences. * Use user feedback and data analysis to continuously improve product performance and usability. * Communicate progress, document requirements, and foster effective collaboration within the product team. VI SÖKER DIG SOM - 2+ years product management experience with digital products. - Proven ability to gather and document product requirements (user stories, specifications, wireframes) following the Agile methodology. - Experience with Mobile and APIs. - Proficiency in breaking down product vision into agile user stories with acceptance criteria. - Experience with web analytics, A/B testing, and data-driven product decisions. - Proficiency in JIRA, Excel, PowerPoint, and Confluence. - Fluent English. It is meritorious if you have - Technical knowledge (including HTML/CSS/JS/SQL) a plus. - Knowledge of user-centered design principles, UX Design best practices, trends and emerging technologies. - A general understanding of high availability web-based systems, infrastructure operations and application operations. Knowledge can be gained through education, experience or self-taught. To succeed in the role, your personal skills are: - Social. - Responsible. - Stable. We are looking for you who have a strong communication and organizational skills, with the ability to bridge business and technical teams. Our recruitment process This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work. Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

13 maj 2025
Sista ansökan:
14 juni 2025