”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till Trikem AB
Standby Workteam AB
Produktionschefer inom tillverkning

Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se ”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke! Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna. Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång! Huvudsakliga ansvarsområden: Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk Ansvara för personalutveckling och utbildning Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål Lägga investeringsplaner och följa upp dessa Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark. Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift Din profil: Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande. Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden. Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt. Om tjänsten: Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!

12 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Gruppchef Bearbetning
Valueone AB
Produktionschefer inom tillverkning

ValueOne rekryterar ytterligare en Gruppchef till en av Sveriges äldsta producenter för kontorsmöbler och det offentliga rummet, Edsbyn i Hälsingland. Vi söker dig med tidigare ledarskapserfarenhet inom produktion i tillverkningsindustrin med intresse för produktionsadministration och produktionsstyrning. Edsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser. Med högt tempo och fokus ger vi oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla och kvalitetssäkra morgondagens erbjudanden för arbetsplatsen. I ett samarbete med några av Skandinaviens bästa formgivare med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens arbetsplats. Edsbyn grundades 1899 och har idag cirka 140 medarbetare samt en omsättning på omkring 200 miljoner kronor. Om rollen Som Gruppchef för bearbetningsavdelningen leder du det dagliga arbetet för ett team på cirka 20 personer, inklusive en teamledare. Rollen är bred och arbetsuppgifterna omfattar allt från att hantera bemanning till produktionsadministration samt skapa och förbättra rutiner. Avdelningen bearbetar materialet för möbler såsom kapning av bordsskivor, kantlistning och applicering av olika material på exempelvis bordskivor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Aktivt arbete med daglig styrning och optimering av produktionen. Uppföljning av produktion, kvalitet och leveransprecision. Detalj- och kapacitetsplanering utifrån kundorder. Lageroptimering, materialavrop och inventering. Kvalitetsarbete, reklamationer och avvikelser. Ansvara för budget, personal och utvecklingsmål. Aktivt arbeta med kompetensutveckling och medarbetarnöjdhet.  Underhållsplanering i samråd med underhållsavdelningen. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som haft ledaransvar inom produktion i tillverkningsindustrin. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Microsoft 365. Samt behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du även talar ytterligare språk. Det är dessutom fördelaktigt om du har erfarenhet av att leda projekt, arbeta med daglig styrning och/eller förbättringsarbete. Som person är du en trygg och närvarande ledare med en naturlig förmåga att motivera och engagera dina medarbetare. Du förstår vikten av att arbeta strukturerat, analytiskt och med ett affärsmässigt förhållningssätt. För att passa in i rollen behöver du vara självständig och inte vara rädd för att ta egna initiativ genom att du har ett öga för vilka arbetsuppgifter som ska göras utan delegering från kollegor. Vi ser gärna att du är målinriktad som person och trivs med att arbeta med ett tydligt fokus på resultat. Dessutom trivs du i förändring och har ett starkt driv att utveckla både processer och människor. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.   ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
SSAB - Chef Production Planning
SSAB Emea AB
Produktionschefer inom tillverkning

Är du en trygg och analytisk ledare som brinner för förändring och människor? Hos oss får du möjligheten att kombinera ditt intresse för det tekniska med din drivkraft i att få dina medarbetare att utvecklas och trivas i sina roller. I en organisation under ständig förändring. Placeringsort Borlänge. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Avsnittet produktionsplanering ansvarar idag för den dagliga planeringen av några av våra produktionslinjer, samtidigt som vi håller på utveckla och implementera ett nytt planeringssystem för att planera fler produktionslinjer i Borlänge. Som chef blir du ansvarig för ett team som idag består av sex produktionsplanerare. Avsnittet produktionsplanering är fortfarande relativt nytt, så en stor del av tjänsten blir att fortsätta bygga upp det nya avsnittet i kompetens, struktur och arbetsprocesser. Du kommer också ha en viktig roll i den fortsatta utvecklingen/implementeringen av nytt planeringssystem, som bedrivs i projektform. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda, ansvara och utveckla ditt avsnitt. Driva förändringar och förbättringar för att uppnå satta verksamhetsmål. Skapa goda förutsättningar tillsammans med dina medarbetare för god trivsel på arbetet. Om dig Du har tidigare erfarenhet som chef eller ledare. Du är högskole- eller civilingenjör. Du har en stark analytisk förmåga. Du är serviceinriktad och tycker om att nätverka och samverka. Du har förmåga att skapa engagemang. Du kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på så väl engelska som svenska. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag I samband med den här rekryteringen har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice till dig och din familj om ni flyttar till Dalarna. Läs mer på Medflyttarservice - Rekryteringslots Dalarna https://rekryteringslots.se/medflyttarservice Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Intervju 3. Tester 4. Referenstagning 5. Hälsoundersökning 6. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Christian Hägglöf, Avdelningschef Supply Planning. Kontakta Christian via mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0243-700 00. Några ord från din blivande chef "Vi erbjuder dig en ledande roll i en organisation som kommer att befinna sig i ständig utveckling många år framåt pga det stora omställningsarbetet som pågår på SSAB. Som chef för Production planning som tillhör Supply Planning och Supply chain organisationen för affärsområde Sverige, så kommer du att vara omgiven av massor av trevliga kollegor med både hög kompetens och engagemang. Och inom Supply chain hjälps vi åt! Så det kommer att finns goda förutsättningar att utvecklas, trivas och lyckas i din nya roll." SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube.

10 juni 2025
Sista ansökan:
29 juni 2025
Gruppchef Bearbetning
Valueone AB
Produktionschefer inom tillverkning

ValueOne rekryterar ytterligare en Gruppchef till en av Sveriges äldsta producenter för kontorsmöbler och det offentliga rummet, Edsbyn i Hälsingland. Vi söker dig med tidigare ledarskapserfarenhet inom produktion i tillverkningsindustrin med intresse för produktionsadministration och produktionsstyrning. Edsbyn skapar energi och fokus på alla typer av arbetsplatser. Med högt tempo och fokus ger vi oss ut på en förbättringsresa tillsammans med våra viktigaste kunder och partners, för att utveckla och kvalitetssäkra morgondagens erbjudanden för arbetsplatsen. I ett samarbete med några av Skandinaviens bästa formgivare med närproducerat material, som blir hållbara och cirkulära möbler i vår produktionsenhet i Edsbyn, lägger vi grunden för morgondagens arbetsplats. Edsbyn grundades 1899 och har idag cirka 140 medarbetare samt en omsättning på omkring 200 miljoner kronor. Om rollen Som Gruppchef för bearbetningsavdelningen leder du det dagliga arbetet för ett team på cirka 20 personer, inklusive en teamledare. Rollen är bred och arbetsuppgifterna omfattar allt från att hantera bemanning till produktionsadministration samt skapa och förbättra rutiner. Avdelningen bearbetar materialet för möbler såsom kapning av bordsskivor, kantlistning och applicering av olika material på exempelvis bordskivor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Aktivt arbete med daglig styrning och optimering av produktionen. Uppföljning av produktion, kvalitet och leveransprecision. Detalj- och kapacitetsplanering utifrån kundorder. Lageroptimering, materialavrop och inventering. Kvalitetsarbete, reklamationer och avvikelser. Ansvara för budget, personal och utvecklingsmål. Aktivt arbeta med kompetensutveckling och medarbetarnöjdhet.  Underhållsplanering i samråd med underhållsavdelningen. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som haft ledaransvar inom produktion i tillverkningsindustrin. Du är van att arbeta i affärssystem och har goda kunskaper i Microsoft 365. Samt behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Det är meriterande om du även talar ytterligare språk. Det är dessutom fördelaktigt om du har erfarenhet av att leda projekt, arbeta med daglig styrning och/eller förbättringsarbete. Som person är du en trygg och närvarande ledare med en naturlig förmåga att motivera och engagera dina medarbetare. Du förstår vikten av att arbeta strukturerat, analytiskt och med ett affärsmässigt förhållningssätt. För att passa in i rollen behöver du vara självständig och inte vara rädd för att ta egna initiativ genom att du har ett öga för vilka arbetsuppgifter som ska göras utan delegering från kollegor. Vi ser gärna att du är målinriktad som person och trivs med att arbeta med ett tydligt fokus på resultat. Dessutom trivs du i förändring och har ett starkt driv att utveckla både processer och människor. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.   ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 augusti 2025
Category Manager Innovation Food Preservation Europe
AB Electrolux
Produktionschefer inom tillverkning

Do you want to inspire new taste experiences that bring people together? For our Business Area Europe Apmea, we are after a driven and engaged new team member in our Regional Product Line Taste team as Category Manager Innovation to create business value growth by successfully driving the Category Innovation Triangle (R&D/Marketing/Design) and the creation of a strong Generation Plan that delivers on the overall category business objectives. The main aim for this role is to develop the strategic innovation roadmap for the category and to lead the development and launch of new products incorporating outstanding consumer experiences that delivers on the overall category business objectives. In this role you will have 1 direct report and you will have a wide exposure within the European organization with many cross-functional contacts centrally as well as local Product Line and Sales contacts in the clusters. A regular day at work: Drive New Product Development within the Innovation Triangle together with R&D, Marketing and Design based on the category´s innovation territories Define learning plan in alignment with the Consumer Experience team Develop and own the product category Strategic Plan as part of the overall Product Line Strategic Plan in close cooperation with European Category Director Food preservation and European Category Manager Commercial Food preservation Gives input to the Technology Roadmap to ensure R&D investments/resources in business sector and globally are based on consumer insight driven innovation Define Generation Plan based on consumer insights, business needs, market development, and brand attributes Incorporates insights from consumer ratings and consumer NPS in all development projects Build and execute the Integrated Product Planning (IPP) for the category (market sizing approval, trends, sweet pot definition, etc.) Drive the definition of new innovations value for value-based pricing Monitor market and industry trends, long term areas of interest and technology developments Define range architecture in close cooperation with European Category Managers Commercial and link ranging deliverables/needs/requests to product development projects Who you are: International. You enjoy to work in a truly global environment and you like to deliver in cross-functional teams; Strategic. You have demonstrated strategic thinking, have strong analytical skills and ability to see the big picture; Business acumen. You have a proven track record of displaying strong business understanding and you are able to evaluate risks/opportunities making skilled business decisions Influencer. You have exceptional collaboration skills, proven ability to form strong cross-functional relationships with varying business partners Good listener and communicator. You have great communication skills and you have the ability to convince, influence and motivate others in a complex matrix organization Self-starter. You are keen for new experience, responsibility and accountability. You are self-driven, problem-solver with a proven track record of delivering great results Agile. You like working in a fast moving environment, being open to new opportunities and evolving priorities and flexible in the way you deliver against strict deadlines and dealing with ambiguity. You manage well ever shifting priorities Energy. You are passionate about what you do and able to transmit that energy to your team. Challenges are there to be overcome! Minimum requirements Academic degree in business and/or technical field 8 - 10 years of experience in marketing and/or commercial areas and/or product development with international exposure Experience in more than one function in manufacturing companies (home appliances, consumer electronics, automotive etc.) is considered as a strong plus Project management skills, able to plan and focus on strategic priorities

9 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
SSAB - Chef Samordning Metallurgi
SSAB Emea AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du vara en av nyckelpersonerna på vår resa till att producera fossilfritt stål? Som chef över avsnittet Samordning leder du ett team av 13 medarbetare som tillsammans utvecklar och planerar metallurgins produktion. Du får parera strategiska långsiktiga planer varvat med "här och nu"- behov i syfte att navigera i vår omställningsresa. Vi söker dig med tidigare chefserfarenhet som har ett stort intresse att arbeta med problemlösning, säkerställning av kvalitet och att uppnå produktionsmål samtidigt som du får utveckla och fortsätta bygga teamet. Låter detta spännande? Välkommen med din ansökan! Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Som Avsnittschef Samordning ingår du under Avdelning Produktionsplanering Metallurgi och leder ett team av 7 samordnare, 1 tekniker och 5 legeringshanterare. Som team ansvarar ni för metallurgins både kort - och långsiktiga produktionsplanering. Samordnarna som rapporterar till dig har ständig dialog med alla stationer på stålverket samt primärmetallurgin såsom masugnen där de beslutar om när de ska producera och hur. Din roll som chef är att stötta teamet och se till att skiftlaget producerar utifrån den tänkta planen. Samordnarna är chefernas förlängda armar och har rätt att flytta och styra över personal samt fatta beslut över produktion. Teamet jobbar med planering av flödet (logistik) och som produktions/driftledare. I rollen som chef här behöver du kunna fatta snabba beslut samt korrigera eventuella konsekvenser parallellt med att coacha dina medarbetare att göra det samma. Utöver detta är du ansvarig för Legeringshanteringen på stålverket där du tillsammans med ditt team säkrar kvalitet och leverans av legering och slagg till stålverket. Urval kommer ske löpande, men var beredd på att det är semestertider och att respons kan dröja. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda 13 st medarbetare (operatörer och tjänstemän) med fokus på säkerhet och att nå produktionsmål. Ansvarig för att säkra inventeringsprocessen för våra legeringar samt vara med och utveckla de nya arbetssätten som kommer att tillkomma under kommande driftförutsättningar när vi går mot att bli fossilfria. Du säkerställer att metallurgins produktionsplanering uppnår produktionsmålet, samt följer upp och parerar de avvikelser som uppstår. Tillsammans med ditt team arbeta kontinuerligt för att kunna bibehålla en stabil produktion samtidigt som omställningen mot fossilfritt stål genomförs. Delta i projekt samt balansera strategiska frågor kopplat till vår framtida verksamhet med att parera behov här och nu. Om dig Vi söker dig med några års chefserfarenhet, alternativt erfarenhet från att leda projekt eller liknande - gärna från en tillverkande industri. Vi söker en person som är trygg i sig själv och sitt ledarskap. För att lyckas med att navigera i en snabbföränderlig miljö behöver du vara strukturerad och ha god planeringsförmåga. Som person är du van att kommunicera i flera led och trivs med att samarbeta tvärfunktionellt. Du trivs i en prestigelös och öppen miljö där kollegor hjälper varandra, löser problem samt har roligt på jobbet. Behärskar svenska obehindrat i tal och skrift . Erfarenhet/kunskap om metallurgi eller erfarenhet av produktionsplanering eller processutveckling. Relevant högskoleutbildning. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Förinspelade frågor 3. Intervju 4. Tester 5. Referenstagning 6. Kom och träffa oss 7. Hälsoundersökning 8. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Frida Bäck. Kontakta Frida via e-mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0155-254 000. Några ord från din blivande chef "Mitt namn är Frida Bäck och jag kommer bli din närmaste chef. Vi söker dig som är en trygg ledare och gärna med erfarenhet från tillverkande industri eller projektledning. Stämmer detta in på dig så kan detta vara nästa steg i din karriär! Vi söker dig som trivs i en snabbföränderlig miljö, är strukturerad och har lätt för att planera och kommunicera tvärfunktionellt. Du kommer att bli en del av ett självgående och otroligt engagerat team där prestigelöshet, samarbete och arbetsglädje står i centrum. Här hjälps vi åt, löser problem tillsammans – och har roligt på vägen. Varmt välkommen med din ansökan!"

9 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Sektionschef ILS Operations C/D
SAAB AB
Produktionschefer inom tillverkning

Vill du påverka och göra skillnad på riktigt? Här bidrar du till att skapa trygghet för människor och samhällen. Det du gör spelar roll. Din roll Som sektionschef leder du en sektion som består av teknikledning, projektledning och medarbetare med övergripande kompetens inom området. Du driver verksamheten framåt genom att utveckla både medarbetarna och verksamheten, säkerställa kompetensutveckling samt skapa robusthet i nyckelpositioner och successionsplaner. Tillsammans med övriga sektionschefer arbetar du för att vidareutveckla förmågan att leverera rätt resultat i tid, med fokus på ökad kostnadseffektivitet utan att tumma på kvaliteten. Du utvecklar även samverkan med angränsande kompetensområden inom affärsområdet. Sektionen ansvarar för projekt- och teknikledning inom utvecklingen av underhållssystemet för Gripen C/D, vilket är avgörande för att operatörerna ska kunna bedriva effektiv drift med hög tillgänglighet och försvarsförmåga. Din profil Vi ser att du har ledarerfarenhet, gärna med personalansvar, och gärna från Saab, flygindustrin eller annan försvarsindustri. Erfarenhet av projektledning, systemutveckling och/eller teknikledning är önskvärt. Du har god kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska. Personliga egenskaper som vi värderar högt är: * Stark förmåga till självledarskap och att arbeta självständigt * God problemlösnings- och kommunikationsförmåga * Självkännedom * Empatisk men samtidigt driven och resultatinriktad * Samarbetsfokuserad Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Du blir en viktig del av en sektion som arbetar med att utveckla underhållssystemet för Gripen C/D. Genom ditt ledarskap bidrar du till att skapa förutsättningar för en effektiv drift och hög tillgänglighet för Sveriges försvarsförmåga. Sektionen verkar inom ett professionellt och tekniskt avancerat område med stark koppling till både utveckling och operativ verksamhet, i nära samarbete med andra kompetensområden inom Saab. Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Vänligen observera att vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut. Vi tar gärna emot din ansökan på svenska eller engelska.

9 juni 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
Technical Operations Manager / Teknisk Drift Chef
Mathem i Sverige AB
Produktionschefer inom tillverkning

Oavsett om det är Oda i Norge eller Mathem i Sverige, så kommer vi till jobbet varje dag med målet att skapa prisvärda matvarutjänster för att göra logistiken i vardagen förvånansvärt enkel för våra kunder. Efter att ha byggt Norges ledande onlinebutik för matvaror, samarbetade Oda med Mathem i Sverige, och tillsammans är vi på väg att bli världens mest effektiva detaljhandelssystem, som levererar till tusentals skandinaviska dörrar varje vecka. Vi söker nu en Technical Operations Manager till Mathem! Som Technical Operations Manager har du en central ledarroll med ansvar för att säkerställa teknisk infrastruktur och driftsäkerhet på anläggningen. Rollen innefattar ägandeskap över både fastighetssystem (t.ex. ventilation, kyla, belysning, brandskydd) och industriell utrustning (t.ex. transportband, automation, styrsystem). Du kommer att leda ett mycket kompetent tekniskt team, och din framgång kommer från att du möjliggör för dem att prestera på topp. Som chef är din roll inte att vara operativt involverad, utan att arbeta genom teamet – genom att sätta tydlig riktning, stötta deras utveckling och säkerställa att de har de resurser och förmågor som behövs för att uppnå operativa mål. I denna roll kommer du att ta ägandeskap över budgeten, samarbeta nära med både interna team och externa partners, och spela en aktiv roll i Fulfillment Leadership Group (FLG), där din röst kommer att bidra till att forma riktningen för vår verksamhet. Vad vi erbjuder En chans att göra verklig skillnad som Technical Operations Manager i ett snabbrörligt företag med en produkt som folk älskar – samtidigt som vi skakar om livsmedelsbranschen. Lagkamrater som siktar högt och stöttar varandra. Vi bryr oss om människor, och det innebär att vi stöttar varandra hela vägen. En platt struktur där vi samarbetar över discipliner för att lösa spännande utmaningar. Stora idéer kommer från överallt! Ett transparent arbetssätt. Vi använder Slack för att hålla oss uppdaterade – mindre e-post, färre möten, mer gjort. En fantastisk matsal med utsökt varm lunch varje veckodag Ett samarbetsorienterat tillvägagångssätt – vi tar oss an spännande tekniska utmaningar och produktutmaningar tillsammans, inom olika områden. En chans att forma framtiden för matinköp samtidigt som vi bygger ett företag som är här för att stanna. Vad du kommer att göra som Technical Operations Manager Leda och utveckla ett högpresterande tekniskt team som täcker både fastighetsförvaltning och industriellt underhåll. Säkerställa driftsäkerhet för alla system genom effektiva processer för förebyggande och avhjälpande underhåll. Stödja kompetensutveckling i teamet och säkerställa tillräckliga tekniska resurser för att möta nuvarande och framtida behov. Planera och koordinera tekniska uppgraderingar, reparationer och byggprojekt – inklusive automation, kylsystem och säkerhetssystem. Övervaka och kontinuerligt förbättra underhållssystem och dokumentation (t.ex. EAM, Prevision, CCTV, branddetektering, åtkomstkontroll). Hantera externa entreprenörer och leverantörer, säkerställa snabb och högkvalitativ serviceleverans. Säkerställa efterlevnad av tekniska föreskrifter, byggnadsstandarder och HSE-policyer. Äga den tekniska budgeten, övervaka kostnader och driva kostnadseffektiva lösningar i linje med operativa behov. Säkerställa att strukturerade rotorsaksanalyser utförs och följs upp med varaktiga förebyggande åtgärder. Stödja strategisk planering och implementering av nya tekniska system och infrastruktur. Samarbeta nära med Fulfillment-, Säkerhets- och Kvalitetsteam för att möjliggöra stabil och effektiv drift. Vad du behöver för att lyckas Leda teamet genom tydlig riktning, starkt samarbete och kontinuerlig utveckling. Säkerställa stabil teknisk drift över fastighets- och automationssystem genom förebyggande underhåll, strukturerade processer och snabb uppföljning av incidenter. Bygga starka relationer med nyckelintressenter inom Fulfillment, Säkerhet, Automation och externa partners. Leda projekt och hantera leverantörer med struktur, kostnadsmedvetenhet och fokus på långsiktig tillförlitlighet. Tillhandahålla effektivt och respekterat tekniskt ledarskap genom att sätta tydliga standarder och följa upp – utan att behöva delta i praktiska uppgifter. Driva en kultur av kontinuerlig förbättring med hjälp av strukturerade metoder som Lean, TPM eller Six Sigma. Upprätthålla god översikt över underhållsplanering, dokumentation och systemprestanda med hjälp av verktyg som CMMS/EAM. Vad som är meriterande Relevant teknisk utbildning (t.ex. ingenjör, automation, el, mekanik). Minst 4 års erfarenhet av tekniska eller operativa roller inom automatiserade eller industriella miljöer. Dokumenterad ledarskapserfarenhet med förmåga att utveckla och leda högpresterande team. Flytande i både svenska och engelska (muntligt och skriftligt). Några sista ord På Mathem kommer du att ansluta dig till ett passionerat, ambitiöst team som arbetar för att förändra framtiden för matinköp. Vi är alla olika – precis som du – och vi skulle inte vilja ha det på något annat sätt. Om du behöver några anpassningar eller stöd under ansökningsprocessen, låt oss bara veta, så gör vi vårt bästa för att hjälpa till. Vi tror på styrkan i en mångsidig arbetskraft och vill att alla ska ha samma chans att få jobbet. Sista ansökningsdag: Ansök gärna så snart som möjligt om du är intresserad, då vi granskar kandidater löpande och kan komma att stänga jobbet snart. Kom och bygg framtiden för matinköp med oss!

6 juni 2025
Sista ansökan:
23 november 2025
Produktionschef till NOTE Lund
Bravura Sverige AB
Produktionschefer inom tillverkning

Har du ett starkt intresse för produktion och teknik, samtidigt som du vill leda och utveckla människor? Trivs du med att arbeta strukturerat och målinriktat för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i produktionen? Som produktionschef på NOTE Lund får du en nyckelroll där du ansvarar för både operativt och strategiskt ledarskap i en högteknologisk och dynamisk miljö. Om tjänsten Den här tjänsten är en rekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos NOTE Lund. Om företaget NOTE är en av norra Europas ledande partner för elektroniktillverkning. NOTE tillverkar och monterar kretskort, elektronikmoduler och kompletta produkter för branscher som medicinteknik, industri och kommunikation. Med produktionsanläggningar i Sverige, Finland, Estland, England, Bulgarien och Kina kombinerar NOTE högkvalitativ tillverkning med flexibel logistik. Denna tjänst som Produktionchef är placerad i Lund, där de har en fabrik med ca 100 anställda. De fokuserar på hög precision, hållbarhet och kundanpassade lösningar, vilket gör dem till en pålitlig partner inom elektronikproduktion. Arbetsuppgifter I rollen som produktionschef på NOTE Lund har du en central och utvecklande position där du leder och utvecklar den dagliga produktionen – både operativt och strategiskt. Du ansvarar för att planera, följa upp och optimera slutproduktionen utifrån inkommande orderstock, tillgänglig kapacitet och uppsatta nyckeltal. Genom ett nära samarbete med teamledare och produktionspersonal säkerställer du att produktionen håller hög kvalitet, god leveransprecision och rätt bemanning. Arbetet innefattar ansvar för cirka 100 medarbetare inom produktionen, där du coachar och stöttar teamledare i att utveckla ett självständigt och ansvarsfullt ledarskap. Du driver förbättringsarbete på både organisatorisk och operativ nivå, med fokus på att effektivisera arbetssätt, stärka strukturer och öka produktiviteten i produktionen. I din roll ingår även ansvar för produktionsplanering, rapportering och uppföljning, där du arbetar för att identifiera förbättringsområden och nå uppsatta mål. Du ingår i NOTE Lunds ledningsgrupp och rapporterar till VD. Leder och utvecklar den dagliga produktionen både operativt och strategiskt, med fokus på kvalitet, leveransprecision och bemanning Ansvarar för produktionsplanering, uppföljning och rapportering utifrån orderstock, kapacitet och nyckeltal Har ansvar för cirka 100 medarbetare och coachar teamledare för att stärka ett självständigt och ansvarsfullt ledarskap Driver förbättringsarbete inom processer, struktur och arbetssätt för att öka effektivitet och produktivitet Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Eftergymnasial utbildning inom mekanik eller elektronik är meriterande Erfarenhet av ledarskap inom produktion  Erfarenhet av produktion inom elektronikbranschen eller kontraktstillverkningsbranschen är meriterande Mycket god dator- och systemvana Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som i skrift För att lyckas och trivas i rollen som produktionschef på NOTE Lund är du en strukturerad och drivande ledare med ett starkt intresse för produktion och teknik. Du har ett naturligt affärstänk, arbetar målinriktat och trivs med att ta ett helhetsansvar för verksamhet, människor och resultat. Med ett analytiskt förhållningssätt och god förmåga att fatta beslut planerar du effektivt, följer upp nyckeltal och säkerställer att produktionen levererar med hög kvalitet och precision. Du brinner för ledarskap och har lätt för att skapa engagemang och bygga tillit för din produktionspersonal där du är tydlig i din kommunikation, coachar dina teamledare och skapar rätt förutsättningar för att produktionen ska utvecklas – både operativt och strategiskt. Du har lätt för att anpassa ditt ledarskap efter individ och situation och trivs med att vara nära verksamheten och ta snabba, kloka beslut i vardagen. Då du hanterar många parallella arbetsflöden och driver förbättringsarbete på flera nivåer, är det viktigt att du är lösningsorienterad, strukturerad och har förmåga att prioritera. Du motiveras av att se människor växa, skapa effektiva processer och driva produktionen framåt med både hjärta och resultatfokus. På NOTE Lund får du möjlighet att påverka, utveckla och vara en nyckelperson i deras fortsatta tillväxtresa.  Övrig information Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Plats: Lund Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi avpublicerar annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-20. #Chefsjobb

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Produktionschef
Hirely AB
Produktionschefer inom tillverkning

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vill du leda och utveckla produktionen i ett av Sveriges ledande etikettryckerier? Nordvalls Etikett AB söker en Operations Manager till våra anläggningar i Sjöbo, Bjuv och Mölnlycke. I denna roll får du ett övergripande ansvar för våra avdelningar inom produktion, prepress och fastighet. Ditt uppdrag Som Operations Manager leder du ett kompetent team och skapar en organisation som präglas av struktur, utveckling och ständiga förbättringar. Du ansvarar för att fördela arbetet, driva effektiviseringar och utveckla våra medarbetare. Rollen innefattar personalansvar, lönesättning, medarbetarsamtal samt att säkerställa att säkerhet, miljökrav och kvalitetsstandarder efterlevs. Du är en viktig medlem i vår ledningsgrupp och rapporterar direkt till VD. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla produktionen i nära samarbete med produktionschefer och teamledare Säkerställa månatlig uppföljning av KPI:er och resultat Planera, organisera och följa upp avdelningarnas budget Driva projekt inom investeringar, underhåll och processförbättringar Arbeta aktivt med att minska ställtider och produktionsrelaterade reklamationer Ansvara för arbetsmiljö, säkerhet och efterlevnad av ISO/GMP-standarder Initiera och driva förbättringsprojekt inom produktion och produktflora Säkerställa att arbetsinstruktioner är tydliga och aktuella Vi söker dig som: Har erfarenhet som Operations Manager eller Produktionschef, gärna från tillverkningsindustri Är van att arbeta med Lean och ständiga förbättringar Är en tydlig, strukturerad ledare med förmåga att inspirera och engagera Har erfarenhet av personalledning och utvecklingssamtal Har en god analytisk förmåga och ett starkt resultatfokus Talar och skriver svenska och engelska obehindrat Ditt ledarskap Vi söker dig som ser människor och vet att resultat skapas genom ett starkt lagarbete. Ditt ledarskap kännetecknas av lyhördhet, tydlighet och närvaro. Du bygger tillit, skapar delaktighet och är ett föredöme för den kultur vi vill leva varje dag – där våra värderingar är vägledande: Gemenskap – Du skapar ett klimat där samarbete, öppenhet och respekt är en självklarhet. Passion – Du visar engagemang i allt du gör och motiverar andra att vilja göra sitt bästa. Service – Du sätter både kund och medarbetare i centrum och arbetar lösningsorienterat för att överträffa förväntningar. Vi erbjuder: En nyckelroll i ett framgångsrikt och expansivt företag En arbetsplats med starkt engagemang och korta beslutsvägar Möjlighet att påverka och driva förändring i en miljö som värdesätter kvalitet, innovation och hållbarhet Placeringsort: Sjöbo samt regelbundna besök i Bjuv och Mölnlycke Tillträde: Enligt överenskommelse Vill du bli en del av Nordvalls? Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande och vi stänger rekryteringen när vi hittat rätt person. För frågor om tjänsten, kontakta vår samarbetspartner i denna rekrytering, Jenny Månsson på [email protected], tel 0703-318506.

5 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025