Om företaget Avaron AB är ett svenskt konsultbolag som hjälper några av landets mest spännande industriföretag att förverkliga sina projekt inom supply chain och produktion. Vi sätter medarbetaren i centrum – hos oss får du kollegor som delar sin kompetens, en kultur som uppmuntrar initiativ och ett ledarskap som stöttar din fortsatta utveckling. Arbetsuppgifter Som konsult hos vår uppdragsgivare kliver du in i navet mellan inköp, lager och produktion. Dina huvudsakliga uppgifter blir att: planera och starta produktionsorder på både kort och lång sikt frisläppa inköpsrekvisitioner för att säkra materialtillgången följa upp materialflöden och agera på avvikelser hantera kassationer och registrera färdiga produkter i affärssystemet IFS sköta batchspårning och lagerpåfyllnad skapa transportförfrågningar och samordna utleveranser administrera returer till leverantörer och delta i inventeringar uppdatera produktionsplanen samt driva förbättringsinitiativ i hela försörjningskedjan Kvalifikationer (Ska-krav) 1–3 års erfarenhet av material- eller produktionsplanering och/eller operativt inköp Vana att arbeta i affärssystem, helst IFS Förmåga att planera både strategiskt och operativt samt driva aktiviteter självständigt Strukturerad arbetsstil och gott ordningssinne Möjlighet att genomgå och godkännas i säkerhetsprövning (kräver svenskt medborgarskap, dubbla medborgarskap medges ej) Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet av att initiera och genomföra förbättringsarbete inom supply chain God samarbets- och kommunikationsförmåga Erfarenhet av lagerlogistik, batchspårning eller inventeringsarbete Ansökan Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Mejla personligt brev och CV till [email protected] och märk mejlet med ”Engagerad Material och Produktionsplanerare till högteknologisk miljö (13651)”. Varmt välkommen med din ansökan!
Wabtec Faiveley Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget i Landskrona grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt av många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer och exporterar till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Wabtec Faiveley Nordic AB har idag ca 220 anställda och omsätter ca 600 MSEK. Huvudkontoret, med tillverkning, är beläget i Landskrona. Projekt- och försäljningskontor finns i Stockholm samt serviceverksamhet i Norge. Läs mer om koncernen på https://www.wabteccorp.com/ Produktionsingenjör till spännande roll på Wabtec Faiveley Nordic AB i Landskrona Är du en skicklig tekniker som vill få världen att rulla? Vill du arbeta på en ledande aktör som bidrar till att producera världens absolut mest miljövänliga transport? Då ska du läsa vidare! På Wabtec erbjuds du en omväxlande och spännande roll där du får arbeta med avancerad teknik samtidigt som du är med och formar framtidens gröna transportlösningar! Som Produktionsingenjör arbetar du med beredning och ständig utveckling av bearbetningsprocesser. Du ingår i ett team på 5 produktionsingenjörer, 2 verkstadstekniker och 2 underhållsmekaniker som tillsammans supporterar och ger produktion de rätta förutsättningarna att leverera. Du kommer även att samarbeta med övriga stödfunktioner i verksamheten för att säkerställa att realisering är möjlig, både vid nykonstruktion och ändringar av produkterna. Du kommer också utveckla arbetsmetoder och förmågor inom området samt sätta din prägel på verksamhetens processer. Du blir del av ett spännande företag som bidrar till att leverera gröna transportalternativ! Dina arbetsuppgifter: Produktionsberedning för bearbetning av våra bromsprodukter, i form av CAM-beredning, framtagning av verktyg och fixturer, instruktioner, utbildning och överlämning till produktion Utvecklings- och konstruktionsarbete av nya och befintliga fixturer samt produktions- och testutrustning Analysera och förbättra produktionsflöde och driva förbättringsarbete i produktion Produktionsteknisk support i avvikelse- och ändringshantering. Din profil: Du har flerårig erfarenhet inom produktionsteknik och en relevant grundutbildning inom området. Du kan ha en ingenjörsutbildning eller likvärdig kompetens erhållen genom arbetslivserfarenhet. Vidare har du kunskaper inom mekanikkonstruktion och kvalificerad erfarenhet av skärande bearbetning och CAM-beredning samt erfarenhet av produktionsförbättringar. Rollen förutsätter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en strukturerad person som är van att arbeta med produktionsteknik och konstruktion, både självständigt och i team. Du är inte främmande för att befinna dig i produktion och skapa förändringar i din omgivning. En analytisk inställning och förmåga att skapa relationer i den organisation du befinner dig i är viktiga egenskaper. Du uppskattar en position med många kontaktytor där samarbete, lyhördhet och kvalitetsmedvetenhet är nyckelord. Om tjänsten: Tjänsten är en fast heltidsanställning med placering i Landskrona. Tillträde omgående efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Wabtec med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och du är därför välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, tel. 0709-60 53 72. Välkommen med din ansökan!
Wabtec Faiveley Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget i Landskrona grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt av många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer och exporterar till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Wabtec Faiveley Nordic AB har idag ca 220 anställda och omsätter ca 600 MSEK. Huvudkontoret, med tillverkning, är beläget i Landskrona. Projekt- och försäljningskontor finns i Stockholm samt serviceverksamhet i Norge. Läs mer om koncernen på https://www.wabteccorp.com/ Produktionsingenjör till spännande roll på Wabtec Faiveley Nordic AB i Landskrona Är du en skicklig tekniker som vill få världen att rulla? Vill du arbeta på en ledande aktör som bidrar till att producera världens absolut mest miljövänliga transport? Då ska du läsa vidare! På Wabtec erbjuds du en omväxlande och spännande roll där du får arbeta med avancerad teknik samtidigt som du är med och formar framtidens gröna transportlösningar! Som Produktionsingenjör arbetar du med beredning och ständig utveckling av bearbetningsprocesser. Du ingår i ett team på 5 produktionsingenjörer, 2 verkstadstekniker och 2 underhållsmekaniker som tillsammans supporterar och ger produktion de rätta förutsättningarna att leverera. Du kommer även att samarbeta med övriga stödfunktioner i verksamheten för att säkerställa att realisering är möjlig, både vid nykonstruktion och ändringar av produkterna. Du kommer också utveckla arbetsmetoder och förmågor inom området samt sätta din prägel på verksamhetens processer. Du blir del av ett spännande företag som bidrar till att leverera gröna transportalternativ! Dina arbetsuppgifter: Produktionsberedning för bearbetning av våra bromsprodukter, i form av CAM-beredning, framtagning av verktyg och fixturer, instruktioner, utbildning och överlämning till produktion Utvecklings- och konstruktionsarbete av nya och befintliga fixturer samt produktions- och testutrustning Analysera och förbättra produktionsflöde och driva förbättringsarbete i produktion Produktionsteknisk support i avvikelse- och ändringshantering. Din profil: Du har flerårig erfarenhet inom produktionsteknik och en relevant grundutbildning inom området. Du kan ha en ingenjörsutbildning eller likvärdig kompetens erhållen genom arbetslivserfarenhet. Vidare har du kunskaper inom mekanikkonstruktion och kvalificerad erfarenhet av skärande bearbetning och CAM-beredning samt erfarenhet av produktionsförbättringar. Rollen förutsätter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en strukturerad person som är van att arbeta med produktionsteknik och konstruktion, både självständigt och i team. Du är inte främmande för att befinna dig i produktion och skapa förändringar i din omgivning. En analytisk inställning och förmåga att skapa relationer i den organisation du befinner dig i är viktiga egenskaper. Du uppskattar en position med många kontaktytor där samarbete, lyhördhet och kvalitetsmedvetenhet är nyckelord. Om tjänsten: Tjänsten är en fast heltidsanställning med placering i Landskrona. Tillträde omgående efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Wabtec med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och du är därför välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, tel. 0709-60 53 72. Välkommen med din ansökan!
Wabtec Faiveley Nordic AB ingår i Wabtec Corporation, en systemleverantör till den internationella järnvägsindustrin. Företaget i Landskrona grundades för 100 år sedan och är en av de ledande aktörerna på den nordiska järnvägsmarknaden där vi genomför olika typer av service och förbättringsprojekt av många av de nordiska tågtyperna med fokus på bromssystem, dörrsystem, luftkonditioneringssystem samt elektronik. Vi är dessutom världsledande leverantör av blockbromsar och bromsregulatorer och exporterar till många olika typer av tågprojekt över hela välden. Wabtec Faiveley Nordic AB har idag ca 220 anställda och omsätter ca 600 MSEK. Huvudkontoret, med tillverkning, är beläget i Landskrona. Projekt- och försäljningskontor finns i Stockholm samt serviceverksamhet i Norge. Läs mer om koncernen på https://www.wabteccorp.com/ Produktionsingenjör till spännande roll på Wabtec Faiveley Nordic AB i Landskrona Är du en skicklig tekniker som vill få världen att rulla? Vill du arbeta på en ledande aktör som bidrar till att producera världens absolut mest miljövänliga transport? Då ska du läsa vidare! På Wabtec erbjuds du en omväxlande och spännande roll där du får arbeta med avancerad teknik samtidigt som du är med och formar framtidens gröna transportlösningar! Som Produktionsingenjör arbetar du med beredning och ständig utveckling av bearbetningsprocesser. Du ingår i ett team på 5 produktionsingenjörer, 2 verkstadstekniker och 2 underhållsmekaniker som tillsammans supporterar och ger produktion de rätta förutsättningarna att leverera. Du kommer även att samarbeta med övriga stödfunktioner i verksamheten för att säkerställa att realisering är möjlig, både vid nykonstruktion och ändringar av produkterna. Du kommer också utveckla arbetsmetoder och förmågor inom området samt sätta din prägel på verksamhetens processer. Du blir del av ett spännande företag som bidrar till att leverera gröna transportalternativ! Dina arbetsuppgifter: Produktionsberedning för bearbetning av våra bromsprodukter, i form av CAM-beredning, framtagning av verktyg och fixturer, instruktioner, utbildning och överlämning till produktion Utvecklings- och konstruktionsarbete av nya och befintliga fixturer samt produktions- och testutrustning Analysera och förbättra produktionsflöde och driva förbättringsarbete i produktion Produktionsteknisk support i avvikelse- och ändringshantering. Din profil: Du har flerårig erfarenhet inom produktionsteknik och en relevant grundutbildning inom området. Du kan ha en ingenjörsutbildning eller likvärdig kompetens erhållen genom arbetslivserfarenhet. Vidare har du kunskaper inom mekanikkonstruktion och kvalificerad erfarenhet av skärande bearbetning och CAM-beredning samt erfarenhet av produktionsförbättringar. Rollen förutsätter mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en strukturerad person som är van att arbeta med produktionsteknik och konstruktion, både självständigt och i team. Du är inte främmande för att befinna dig i produktion och skapa förändringar i din omgivning. En analytisk inställning och förmåga att skapa relationer i den organisation du befinner dig i är viktiga egenskaper. Du uppskattar en position med många kontaktytor där samarbete, lyhördhet och kvalitetsmedvetenhet är nyckelord. Om tjänsten: Tjänsten är en fast heltidsanställning med placering i Landskrona. Tillträde omgående efter överenskommelse. I denna rekrytering samarbetar Wabtec med Standby Workteam. Vi tillämpar löpande urval och intervjuer och du är därför välkommen att skicka in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta gärna Kristian Berglund, tel. 0709-60 53 72. Välkommen med din ansökan!
Produktionsplanerare – Husqvarna Construction, Åsbro Vi söker nu en produktionsplanerare till vår enhet i Åsbro. I rollen kommer du ha ett helhetsansvar för planering av produktionen och säkerställa att produktionen möter uppsatta mål och kundkrav. Du får en central roll där din noggrannhet och samarbetsförmåga blir avgörande för att leveranssäkerheten bibehålls och utvecklas. Med ett tätt samarbete med produktion och den centrala planeringsavdelningen får du möjlighet att påverka flöden, förbättra processer och bidra till långsiktig utveckling. I dina framtida arbetsuppgifter som produktionsplanerare ansvarar du för att planera och koordinera produktionen utifrån behov, kapacitet och leveranstid. Du arbetar strategiskt och operativt för att hela produktionskedjan ska fungera så effektivt som möjligt. Arbetsuppgifter som Produktionsplanerare Ansvarar för att planera, koordinera och följa upp produktionen av våra maskiner Utjämning, kapacitetsberäkning och körplanering. Effektivisera produktionen och resursanvändning. Hantera materialbrister som resulterar i tillverkningsförändringar, i nära samarbete med inköp/försäljning Färdigställer dokumentation och arbetshandlingar relaterade till genomförande av arbetsorders. Artikel- och strukturuppsättning i affärssystemet Vara en viktig länk mellan produktion och försäljning samt inköp Produktionsuppföljning i samarbete med logistikchefen Verkar aktivt för att uppnå målen samt tar egna initiativ för att driva arbetet framåt Månadsuppföljning av KPI Veckoavstämningar med centrala planeringsavdelningen, Weekly Supply. Vem är du Vi söker dig som ser lösningar, är ansvarstagande och engagerad i ditt arbete. Du tar gärna initiativ och har en god social förmåga som visar sig i dina kontakter och samarbeten, både internt i organisationen och externt. Vidare är du flexibel, har ett genuint intresse för att ge service av hög kvalitet och utför dina arbetsuppgifter på ett professionellt och affärsmässigt sätt. Du är också skicklig på att planera, strukturera och prioritera ditt arbete för att nå uppsatta mål. Din bakgrund och kompetens Eftergymnasial utbildning eller erfarenhet inom relevant område Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift Datakunskaper (Microsoft Office) Erfarenhet av arbete i datorbaserade interna/externa stödsystem Grundläggande ekonomisk förståelse Grundläggande kunskap om produktionslogistik Har du erfarenhet av produktionsplanering eller förändringsarbete är det meriterande, likadant om du har mycket goda kunskaper i Excel. Placeringsort: Åsbro Ansökan Vill du vara en del av vår resa? Ansök i så fall så snart som möjligt. Vi tillämpar löpande urval. Vi kan inte ta emot ansökningar via mail, pga GDPR. Har du frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Jenny Baly, Supply Chain Manager på [email protected] Har du frågor angående rekryteringsprocessen vänligen kontakta Talent Acquisition partner – Katarina Karlsson på [email protected] Vi tar ett sommaruppehåll för att ladda energi och njuta av säsongen. Vårt team är tillbaka i augusti, då vi börjar gå igenom ansökningar och boka in intervjuer. Under tiden är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected] om du har några frågor – inkorgen bevakas och vi återkommer så snart vi kan. Önskar dig en trevlig sommar! Om Husqvarna Construction Division I mer än 325 år har vi drivit innovation och teknikutveckling som överträffar slutkundernas förväntningar. Husqvarna Construction, en division inom Husqvarna Group, är världsledande inom maskiner och diamantverktyg för bygg- och stenindustrin. Grunden är byggd på produkt- och teknikledarskap som säkerställs genom höga investeringsnivåer i användarfokuserad produktutveckling för att erbjuda professionella slutanvändare de mest effektiva och ändamålsenliga lösningarna. Produkter och tjänster distribueras globalt i alla relevanta försäljningskanaler. Läs mer på https://www.husqvarnacp.com/int
Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se ”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke! Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna. Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång! Huvudsakliga ansvarsområden: Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk Ansvara för personalutveckling och utbildning Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål Lägga investeringsplaner och följa upp dessa Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark. Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift Din profil: Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande. Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden. Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt. Om tjänsten: Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!
Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se ”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke! Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna. Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång! Huvudsakliga ansvarsområden: Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk Ansvara för personalutveckling och utbildning Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål Lägga investeringsplaner och följa upp dessa Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark. Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift Din profil: Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande. Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden. Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt. Om tjänsten: Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!
Trikem är ett svenskt familjeföretag som tillverkat tillskott och vårdande produkter till häst, hund & human sedan 1954. Vårt sortiment är svensktillverkat och av hög kvalitet. Trikem är ett välkänt varumärke. Vi är marknadsledande i Norden inom vårt område och sköter all tillverkning från våra två fabriker i Malmö. Trikem är i en spännande och växande fas. Läs gärna mer på www.trikem.se ”Up and Coming” Produktionschef med starka ledaregenskaper till spännande Trikem AB – Malmö Är du redo att kliva upp ett pinnhål? Kanske är du en driven och duktig Produktionsledare som känner dig redo att axla ansvaret för produktionen i ett framgångsrikt företag i tillväxt? Du erbjuds en spännande nyckelroll där du leder och utvecklar två produktionsanläggningar på ett svenskt företag med lång tradition och starkt varumärke! Trikem befinner sig i stark tillväxt och söker nu en framåtlutad Produktionschef som vill vara med och forma framtidens produktion och leda teamet till nya höjder. I denna roll får du både operativt och strategiskt ansvar och leder ett team av 10 operatörer, platschef och lagerpersonal (totalt 12 personer). Trikem har nyligen köpt en ny fabrik och du får vara med i planeringen av denna. Du har budgetansvar, rapporterar direkt till VD och du erbjuds en central roll i att driva förändringsarbete, optimera produktionen och nå affärsmål. Hos Trikem får du möjlighet att utveckla både dig själv och företaget i en inspirerande arbetsmiljö med engagerade kollegor. Skicka in din ansökan och bli en del av Trikems framgång! Huvudsakliga ansvarsområden: Leda produktionen på våra två fabriker i Malmö för att säkerställa leverans i rätt tid och enligt kundens kvalitetskrav Inspirera och bygga ett högpresterande team genom att främja en kultur av ständig förbättring Driva genom strategiska förändringsinitiativ som förbättrar processer, effektivitet och organisationskultur Ytterst ansvara över produktionens säkerhets-, kvalitets- och regelverk Ansvara för personalutveckling och utbildning Rapportera och ta fram produktionsplaner, resultat och nyckeltal Kontinuerligt planera, kontrollera och följa upp budget och finansiella mål Lägga investeringsplaner och följa upp dessa Ersätta platschef / operativ ledare vid dennes frånvaro Initiera och prioritera tekniska investerings- och förbättringsprojekt Trikem tillverkar ett antal produkter i mindre serier, ökande omsättning ställer krav på högre kapacitet och ökad automation. Du kommer ta aktiv del i utbyggnaden av maskinpark. Fastighetsansvarig för de två fabrikerna, inre underhåll och daglig drift Din profil: Du har relevant utbildning och omfattande erfarenhet från tillverkande industrier, särskilt inom kemisk, teknisk eller livsmedelsbranschen. Du har bred kompetens inom produktionsteknik, förbättringsarbete, ekonomi och ledarskap. Du har erfarenhet av produktionsledning, goda IT-kunskaper samt förståelse för ekonomiska nyckeltal. Svenska och engelska flytande är ett krav. Gedigen kunskap om maskiner och underhåll är ett måste och erfarenhet av tillväxt eller förändringsarbete är meriterande. Du är en tydlig och beslutsam ledare med god kommunikationsförmåga och en stark känsla för kvalitet och detaljer. Du är prestigelös, strukturerad och lösningsorienterad. Tjänsten är ny, så du är bekväm med att bygga upp en viktig roll från grunden. Trikem erbjuder en positiv arbetsmiljö i en entreprenörsdriven verksamhet, med engagerade kollegor och en spännande bransch i tillväxt. Om tjänsten: Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Vi rekryterar löpande och du är välkommen med din ansökan snarast via länken nedan. För mer information om tjänsten kontakta gärna Karin Dahlin, Standby Workteam, tel 0733 763 988. Välkommen med din ansökan!
We are looking for a Demand Planner for a company in Västerås. Start is in mid-August, 6 months contract to begin with. Description As a production planner you are responsible for generating well analyzed manufacturing plans for a production line which is included in the overall production of large motors and generators. The planning is performed in close collaboration with relevant functions such as procurement, project management, production management, etc. An essential part of the job is the coordination with the department's other planners, making sure that your plans are correlating with the overall plan for the factory. As a production planner you are responsible for follow up of the execution of your set plans and on time delivery. • Generating detailed production schedules to maximize the use of resources and meet production specifications and schedules. • Establishing the sequence and lead time of each operation to meet the need and deadlines of deliveries through production and in line with the master plan. • Monitoring performance, identifying root causes of any deviations and implementing relevant improvements. • Cooperation with Production Supervisors with clear communication of any production capacity issues, and details of material availability. Background • Experience in production planning • Great ability to identify and solve problems in an appropriate and professional manner • Strong communication skills are part of your strengths • Ease of adaptation to a rapidly changing environment • Ability to manage multiple priorities • Fluency in Swedish and English, both written and spoken alike • Good knowledge in Excel • Preferably good knowledge in SAP This is a full-time consultant position through Incluso in Västerås. Start is in mid-August, 6 months limited contract to begin with. This role is 100% on-site in Västerås. Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Marianne Nilsson, recruiter at Incluso.
Vår kund arbetar med konstruktion och tillverkning av olika typer av utrustning som stödjer både produktutveckling och produktionsverksamhet. I takt med ökad efterfrågan växer också behovet, därför söker vi en beredare som trivs i en varierad och utvecklande roll. Du kommer bli en del av ett team bestående av åtta kompetenta kollegor. Om rollen Som beredare kommer du att ta emot och hantera ordrar från hela företaget. Rollen innebär ett nära samarbete med både interna kunder och externa leverantörer för att planera och förbereda ordrar med fokus på kvalitet, effektivitet och kundnöjdhet. Du blir en viktig del i ett engagerat och sammansvetsat team bestående av beredare, konstruktörer och produktionstekniker, där ni jobbar nära verkstadspersonalen för att leverera verktygsbeställningar med hög säkerhetsstandard. Fler arbetsuppgifter •Planera tillverkningen utifrån ritningar och kundkrav, vilket innefattar bland annat val av tillverkningsmetoder, material och maskiner •Säkerställa att rätt maskin används utifrån toleranskrav och produktspecifikationer •Arbeta med tidskoordinering och resurshantering för att säkerställa att uppdrag levereras i tid •Granska och kvalitetssäkra underlag från kunden •Förtydliga mått och information vid behov Krav för tjänsten •Eftergymnasial teknisk utbildning, gärna inom maskin/produktionsteknik •Arbetslivserfarenhet av bearbetning och svetsning - kanske har du arbetat med CNC-maskiner och programmering - samt en bred förståelse för hela produktionsprocessen •Om du inte har arbetslivserfarenhet av bearbetning och/eller svetsning ska ditt exjobb eller praktik ha handlat om detta •Flytande svenska och engelska i både tal och skrift Meriterande för tjänsten •Kunskaper i CATIA •Kunskaper i Monitor Mer om dig För att lyckas i rollen som beredare behöver du ha en god planeringsförmåga samt ha ett lösningsorienterat sinne. Du är kommunikativt lagd och trivs att arbeta tvärfunktionellt och mot externa kunder. Du har inget emot att utvecklas i din arbetsroll och tar gärna hjälp av dina kollegor för att nå nästa mål. Om vår kund Vår kund är ett skandinaviskt företag som är världsledande i sin teknik inom fordonsbranschen. Tillsammans med deras partner och kunder driver de på omställningen mot ett hållbart transportsystem och skapar en värld av mobilitet som är bättre för både företagen, samhället och miljön. År 2018 levererade de 88 000 lastbilar, 8500 bussar samt 12 800 industri- och marinmotorer till sina kunder. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige med filialer i Brasilien och Indien. För denna tjänst kommer du inledningsvis vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha god möjlighet att gå över i anställning hos kundföretaget. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du vara anställd genom oss på Framtiden. Villkor Anställningsform: Heltid Plats: Södertälje Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid Ansök idag!
Välj ett jobb för att visa detaljer