Projektledare, bygg och anläggning
Sök bland 218 lediga jobb som Projektledare, bygg och anläggning och börja ditt nya yrkesliv idag!
Area Manager As Area Manager, you will report directly to the Project Director, and you will assume responsibility to execute the area scope from execution to hand over to operation. Your main responsibilities include to deliver the project safely, on time and budget by driving key contracts and coordinating resources across the internal team as well as with our partners. You will report status and escalations of the project directly into the management team and other stakeholders (such as Board) as necessary.In addition to delivering the Boden project, you will develop Stegra’s ability to execute projects in a way that competes on a global scale. You will be seen as an expert in project delivery within your area and will develop your cross-functional team accordingly. You work in a matrix structure in close cooperation with Site Execution, Project Control and Engineering to optimize delivery. The role is based in Boden, Sweden, with regular travel to various project, contractor, and fabrication sites as required. Responsibilities Lead the area project team (internally and with external partners) in setting priorities and delivery targets necessary to achieve the company’s goals for the project Setup and implement client's governance structure for your specific area across disciplines (e.g. procurement, engineering, construction, commissioning), ensuring it is functioning as required for driving communication, decisions, and control Working across various teams in the client side to ensure projects are resourced efficiently, setting project priorities, clarifying roles & responsibilities, and tracking committed deliverables Develop the cross functional team to be a world class project delivery team. Own and deliver against scope, schedule, and budget. Control scope source of truth and clearly communicate this to the team, keeping them on critical task. Ultimate line of ownership for change management. Focus team on critical path to ensure delivery of key milestones. Clearly track and communicate against schedule priorities. Manage cost against target budget, driving all stakeholders for continuous improvement and focus on minimum technical solutions, by optimizing and challenging everything. Qualifications Minimum 15 years industry experience, of which at least 10 years with hands-on project leadership experience in demanding industrial environment (e.g. Steel, Oil & gas, semiconductor, automotive, battery manufacturing) Engineering degree (B.Sc. / M.Sc. or similar) or similar is required Fluency in English Track record as project manager driving complex projects, covering both planning/designing phase as well as execution phase Experience working on an owner’s team is a plus Experience working in multi-cultural environment is a plus
Vi söker en delprojektledare för uppdrag inom tekniska lokaler hos myndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på deltid, med en omfattning på 80 procent. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget Myndigheten är den som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - idag och i framtiden. Myndigheten drivs i form av ett statligt affärsverk. De har drygt 1400 medarbetare; de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, kontor finns även ibland annat Sundsvall, Göteborg och Sollefteå. Myndigheten tecknade i oktober 2023 ett hyresavtal om ny lokal för huvudkontoret. Lokalerna är på 52 000 BRA kvm med placering i Solna Business Park. Här vill de utveckla ett modernt kontor i ett område med ett starkt serviceutbud och goda kommunikationer. Uppdraget avser att utföras av en uppdragskonsult. För att passa för uppdraget innebär det att konsulten ska ha mycket god administrativ förmåga samt förståelse för tekniska installationer (UPS-, reservkrafts- och kylsystem) och lokaler för 24/7 kritiska arbetsmiljöer. Arbetsuppgifterna kommer vara både praktiska och administrativa. För att trivas i rollen tror vi att du som person har ett driv som innebär att du sätter igång aktiviteter, uppnår resultat och har mod att hålla i och stå upp för ditt arbete. Du har förmåga att skapa goda relationer och samarbeten och gör det genom att skapa engagemang, delaktighet och samsyn. Vidare har du ett helhetsperspektiv där du ser sakers långsiktiga betydelse och kan väga samman information och göra korrekta avvägningar och prioriteringar. Du förstår hur olika delar i ett projekt och en verksamhet hänger samman och arbetar för gemensamma metoder och arbetssätt. Sist men inte minst är det viktigt att du har en god pedagogisk förmåga och kan göra svåra samband lättförståeliga. Arbetsuppgifter Operativt ansvarig för ditt delprojekts tidplan, budget och resultat Leda delprojekt Tekniska lokaler Planera och leda arbetet med logistik och flyttar av tekniska lokaler samt kringliggande funktioner med parallelldriftsfunktioner 24/7. Dokumentera tagna beslut samt åtgärder för leveranser och utfall. Prioritera och fatta beslut, samt leda arbetet mot planerade beställningar, leveranser och installationer Ansvarig för granskning av projekteringsunderlag, skisser och ritningar för det som påverkar Tekniska lokaler samt kringliggande funktioner, samt återkoppling med eventuella kommentarer till projektets projekteringsteam för tekniska lokaler. Planera, följa upp och rapportera projekts progress till Projektledare Tekniksamordning Planera, följa upp och samverka med delprojektledare IT/NÄT Delaktig i veckovisa projektgruppsmöten samt i dessa möten ansvara för att redovisa status för ditt delprojekt Samverkan och dialog med verksamheten samt kravställare för att identifiera behov och krav samt återkoppla beslut och framfart i projektet. Säkerställ att de krav som kommer från kravställare och sakkunniga efterlevs och uppfylls Koordinera verksamhetskrav med övriga tekniska principer samt med delprojekt Gestaltning och Fysisk säkerhet. Hantera risker i projekt enligt rutiner Framtagning av upphandlingsunderlag enligt LOU, LUF och LUFS. Bistå upphandlingsenhet med kunskap och utvärdering av anbud. Äska, upphandla och säkerställ resursbehov för genomförande inom delprojekt Tekniska lokaler. Delaktig i slutbesiktning för tekniska lokaler samt kringliggande funktioner. Ansvarig för sammanställning av slutrapport för Delprojekt Tekniska lokaler Ansvarig för överlämning till drift/linje för funktionen Tekniska lokaler Krav (OBS, obligatoriska) Som lägst utbildning, gymnasiekompetens med teknisk inriktning. Minst 10 års förvärvad och dokumenterad kunskap av projektledning inom flytt och logistik, bygg och/eller teknisk verksamhet. (ej IT-projektledning) Minst 6 års arbetslivserfarenhet av komplexa tekniska miljöer och störningskänslig verksamhet som bedrivs 24/7 Minst 5 års erfarenhet av komplexa tekniska systemlösningar Meriterande Certifikat CCNA Erfarenhet av framtagning i minst 1 projekt kopplat till Tekniska Lokaler-projektering av underlag för upphandlingar enligt LOU eller LUF eller LUFS. . Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi söker en hållbarhetssamordnare till uppdrag i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde Stockholms län är en av de snabbast växande storstadsregionerna i Europa. Länets befolkning ökar med ca 40 000 personer varje år. Det ställer krav på både fler bostäder och bättre resmöjligheter. Därför ska tunnelbanan inom ramen för den s.k. Stockholmsförhandlingen byggas ut med två mil spår och elva nya stationer och de kommuner som får ny tunnelbana ska bygga 82 000 nya bostäder. Dessutom ska depåkapaciteten byggas ut, för att kunna ta hand om de nya tåg som behövs när tunnelbanan växer. Utbyggnaden av tunnelbanan utgör även en del av den s.k. Sverigeförhandlingen och omfattar ca åtta km spår, sex nya stationer och ytterligare 48 500 bostäder. Satsningen på tunnelbanan är så viktig för regionens framtid att staten, Region Stockholm, Järfälla kommun, Nacka kommun, Solna stad och Stockholms stad har avtalat om en gemensam finansiering för utbyggnaden. Uppdragsgivaren ansvarar för att planera, projektera och bygga tunnelbanan. Uppdraget som hållbarhetshandläggare är placerat inom Avdelning väst som ansvarar för utbyggnaden av tunnelbanan till Älvsjö. Avdelningen är uppdelad i flera delprojekt och en stab. Som hållbarhetshandläggare kommer du tillhöra funktionen hållbarhet inom staben och stötta avdelningens i dagsläget två delprojekt; Tunnlar & stationer och Depå, trafiksystem & fordon. På avdelningen finns idag en hållbarhetshandläggare och en hållbarhetssamordnare som du kommer att arbeta i nära samverkan med för att planera och genomföra uppdraget. Avdelning väst är inne i slutfasen av planprocessen och mitt i bygghandlings- och systemhandlingsprojekteringen. Avdelningen behöver nu stärka upp organisationen för det tidiga planskedet, projekteringen och kommande genomförande. Som hållbarhetshandläggare förväntas du arbeta självständigt med hög kvalitetsmedvetenhet och med god kommunikation och samarbetsförmåga. Du är projektets resurs för hållbarhetsfrågor och arbetar stödjande och samordnande inom projekten i hållbarhetsfrågor. Som hållbarhetshandläggare deltar du i olika mötesserier och rapporterar till hållbarhetssamordnare, projektledare och stabschef. Som konsult kommer du att vidareutveckla och följa upp avdelningens och delprojektens hållbarhetsarbete. Rollen är i huvudsak operativt, men innefattar även inslag av strategiska arbetsuppgifter. Uppdraget inkluderar, men är inte begränsat till: Ingår delvis i ett team som ansvarar för formella processer under planeringsskedet - järnvägsplan och miljöprövning. - Genomföra hållbarhetsutbildningar inom avdelningen - Stödja samordnare hållbarhet i avdelningen västs förbättringsarbete i form av exempelvis framtagande av arbetssätt, checklistor m.m. - Rapportering av framdrift, utmaningar, arbetsbelastning m.m. till hållbarhetssamordnare. - Bidra med underlag till kontinuerlig rapportering till projektchef, avdelningschef och stabschef. - Kan komma att delta i arbetet med att ta fram underlag till projektets miljö- /hållbarhetssäkringslista. - Kan komma att bidra med rådgivning och expertstöd till organisationen, utvärdering av olika lösningar och leveranser från konsulter och andra samarbetspartners. I arbetsuppgifterna ingår styrning och kvalitetssäkring av hållbarhetsarbetet vid projektering Krav (OBS, obligatoriska) Universitets- eller högskoleutbildning (kandidat eller magister) med inriktning miljö, hållbarhet eller samhällsbyggnad alternativt annan likvärdig utbildning minst 3 år. Minst 5 års yrkeserfarenhet inom miljö- och/eller hållbarhet som handläggare, samordnare, expert, specialist, strateg eller liknande befattning. Minst 3 års erfarenhet av arbete med miljö- och hållbarhetsfrågor inom bygg- och/eller anläggningsbranschen under de senaste 10 åren. Erfarenhet av arbete med miljö-/hållbarhetsfrågor under planskedet i minst 1 stort projekt (projektbudget över 300 miljoner SEK). Arbetat inom minst 1 projekt vars villkor varit reglerade enligt miljödom. Meriterande Erfarenhet av att följa upp hållbara leverantörskedjor i minst 1 projekt. 2 års yrkeserfarenhet av arbete på beställarsidan. Erfarenhet av att ha arbeteta med klimatkalkyler i minst 1 projekt. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Arbetsbeskrivning Vill du arbeta som projektchef på en arbetsplats där du är med och skapar förutsättningar för framgångsrik forskning och utbildning i Sverige? Har du erfarenhet av komplexa projekt, är positiv, drivande och en teamspelare, då kan detta vara rollen för dig. Ta chansen att bli en del av vårt team och forma framtidens campus! Ditt uppdrag Vi söker nu en erfaren projektchef som vill vara med oss och stärka Sverige som kunskapsnation. Den här rollen innebär ett helhetsansvar över ditt projekt där du säkerställer att projekten styrs mot uppsatta mål och förväntningar. Tillsammans med dina kollegor bidrar du till att skapa god effektivitet, lönsamhet och hög kundnöjdhet. Vårt fastighetsbestånd omfattar inte bara högskolor och universitet, utan även laboratorier och kontor till kommersiella företag som vill etablera sig i våra campusmiljöer. Tjänsten utgår från vårt kontor i Göteborg. Ansvarsområden Övriga ansvarsområden som ingår i rollen: Leda, planera och genomföra stora projekt. Arbeta med olika typer av entreprenad- och ersättningsformer och hantera förhandlingar och eventuella tvister. Upprätthålla en nära och öppen kommunikation med berörda intressenter och vårda kundrelationer. Aktivt samarbeta internt inom Akademiska Hus tillsammans med övriga enheter och specialistroller. Främja hållbarhet, arbetsmiljö, digitalisering och innovation, samt bidra till projektenhetens utveckling genom att förbättra arbetssätt och dela erfarenheter. Kvalifikationer Personliga egenskaper För att lyckas i rollen krävs det att du är driven och handlingskraftig. Du är van vid att jobba självständigt och är samtidigt en teamspelare. Du är lyhörd inför andras perspektiv och kan samtidigt se till helheten. Som person är du är positiv och ansvarstagande samt klarar att växla mellan långsiktiga strategier och snabba insatser i projekten. Vidare är du van vid att ta egna initiativ samt att arbeta proaktivt. Då uppdraget innebär omfattande kontakt med olika intressenter är det avgörande att du är lyhörd, skicklig på att bygga och vårda relationer, flexibel och har starka kommunikativa färdigheter. Dessutom uppskattar du att utforska innovativa lösningar på gamla problem och du har ett genuint engagemang för hållbarhetsfrågor inom branschen. Bakgrund och tidigare erfarenheter: Civilingenjörsutbildning eller annan likvärdig utbildning, alternativt motsvarande kompetens genom omfattande arbetslivserfarenhet. Minst 10 års erfarenhet från motsvarande roll. Senior kompetens genom hela projektkedjan, från de tidiga faserna till projektering, produktion och färdigställande. Erfarenhet av att arbeta med teknikintensiva och komplexa projekt, gärna både nyproduktion och ROT. Erfarenhet utav arbete från beställarsidan. Om företaget Akademiska Hus AB Vi erbjuder Akademiska Hus är ett av Sveriges största fastighetsbolag. Vi utvecklar och förvaltar lokaler för högskolor och universitet och skapar förutsättningar för världsledande utbildning och forskning. Genom att även erbjuda labb och kontor för privata företag blir våra campus mer innovativa och hållbara platser, som främjar samverkan, kunskapsutveckling och kreativitet. Vi satsar på våra medarbetare och ser till att de växer. Alla har individuella uppdrag och vi erbjuder ledarutvecklingsprogram för chefer och projektledare. Att lära och tänka nytt är en del av vårt DNA. Genom ett gediget utbud av lärandetillfällen och utbildningar, samverkan och erfarenhetsutbyte utvecklas vi ständigt. Med bra chefer som ger oss förutsättningar, förtroende och mandat att leverera, utvecklas vi både som människor och bolag. Hållbarhet är ledstjärna i allt vi gör. Och hållbara blir vi tillsammans. Vi vet att våra medarbetare är avgörande för vår framgång och erbjuder därför alla olika typer av initiativ inom friskvård och hälsa. Nyfiken? Känns detta som en möjlighet för dig, ta chansen och sök nu! Urvalsprocessen startar först efter sommarledigheten och ansökan är öppen till och med 31/8. Urval kommer dock att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Lena Åberg([email protected]) eller HR-specialist rekrytering, Emelie Blomkvist([email protected]). Välkommen till en arbetsplats där dina idéer och initiativ värdesätts och där du kan vara med och forma framtiden!
Är du en erfaren projektledare med teknisk spetskompetens och starkt affärssinne? Drivs du av att ta ansvar för komplexa industriprojekt och har ett öga för såväl detaljer som helhet? Vår kund i Gällivare söker nu en drivande nyckelperson som vill leda några av Sveriges mest spännande och avancerade industrisatsningar – både ovan och under jord. Om tjänsten: Som Projektledare hos vår kund kliver du in i en nyckelroll med stort operativt och strategiskt ansvar i en tekniskt avancerad och snabbväxande industrimiljö. Du leder projekt från idé till färdig leverans, med helhetsansvar för tidplan, budget, kvalitet, arbetsmiljö och kundnöjdhet – främst inom gruvindustrin där vår kund är en av dom ledande aktörerna, särskilt i underjordsprojekt. I nära samarbete med arbetsledare, beställare och interna experter säkerställer du effektiv projektgenomföring och hög teknisk standard. Rollen kräver ett stort affärssinne där du känner dig bekväm med att identifierar nya projektmöjligheter, räknar på uppdrag och bygga långsiktiga kundrelationer. Som en del av företagets ledningsgrupp och styrelse är du med och formar företagets framtida riktning. Det här är en möjlighet för dig som vill kombinera operativ styrka med strategiskt inflytande – i en roll där din erfarenhet verkligen gör skillnad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Leda och följa upp industriprojekt inom gruv-, mekanik- och byggsektorn – från planering till slutleverans. Ansvara för ritningsgranskning och teknisk projektledning. Upprätta och följa upp projektbudget, tidsplanering och resursallokering. Hantera kalkyler, inköp och projektekonomi. Räkna på nya projekt samt bidra till affärsutveckling. Identifiera nya affärsmöjligheter genom marknadsscanning och delta i anbudsarbete. Ha huvudansvar i kundrelationer och agera kontaktyta gentemot beställare och samarbetspartners. Leda och stötta arbetsledare och fältpersonal för att säkerställa en effektiv, säker och kvalitetssäkrad produktion. Hålla och delta i byggmöten, utföra riskbedömningar och leda arbetsmiljöarbete enligt HSE-standarder (Health, Safety and Environment). Samarbeta tvärfunktionellt inom organisationen för att säkerställa att projektmål uppnås. Representera företaget i externa forum och stärka företagets marknadsposition. Delta i ledningsgrupps- och styrelsearbete med strategiskt ansvar. Om projekten: Du kommer att ansvara och arbeta i en dynamisk miljö med projekt i olika omfattning och storlek, allra främst inom gruvindustrin. Aktuella projekt inkluderar allt från nybyggnationer till löpande underhåll, både ovan och under jord. Projekten är till största del i Gällivare och Norrbotten men förekommer även på andra industrier runt om i Sverige. Vi söker dig som: Har flerårig erfarenhet av projektledning inom gruv- och tung industri. Har en social och affärsmässig framtoning – du bygger långsiktiga kundrelationer och företräder bolaget professionellt. Starka ledaregenskaper – du leder personal genom tillit, tydlighet och engagemang. Förmåga driva flera projekt parallellt, med bibehållen struktur och kvalitet. Djup teknisk kunskap inom mekanik, montage och industribyggnation, inklusive ritningsläsning. Erfarenhet av arbete med stål- och svetskonstruktioner – meriterande med giltiga certifieringar Erfarenhet av betongarbeten – gärna kompletterat med relevanta utbildningar och kurser Har grundläggande teoretisk kunskap inom kalkylering, inköp, projektekonomi och projektadministration. Har kunskap om HSE (Health, Safety and Environment) och erfarenhet av riskanalyser. Har en hög integritet och arbetsmoral – du står för det du gör och driver alltid mot resultat. God kännedom om branschens aktörer, särskilt inom gruvrelaterad verksamhet. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Är van vid en flexibel arbetsroll och bekväm med att resor förekommer i tjänsten. Personliga egenskaper: Som person är du trygg i din kompetens och har en naturlig auktoritet som bygger på erfarenhet, inte prestige. Du kombinerar ett affärsmässigt tänk med ett jordnära ledarskap, och skapar förtroende både internt och externt. I en komplex och tekniskt krävande miljö är du den som behåller helhetsbilden, driver framåt och får saker att hända – även under press. Du är lösningsorienterad, strukturerad och trivs med att arbeta i projekt där förutsättningarna kan förändras snabbt. Samtidigt har du en stark analytisk förmåga, vilket gör att du kan fatta välgrundade beslut och hantera kalkyler, riskbedömningar och komplexa data med hög precision. Praktisk information: Tjänsten är på heltid med placering i Gällivare. Arbetstider under dagtid, måndag till fredag. Startdatum enligt överenskommelse. Konkurrenskraftig lön, förmånsbil samt fler förmåner. B-körkort är ett krav för tjänsten. Ansökningsförfarande Vi rekryterar löpande och tjänsten kan fyllas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vår kund samarbetar med oss på Norra Resurs i denna rekryteringsprocess - tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt hos kundföretaget. Vid frågor, kontakta ansvarig rekryterare Maria Berggren på [email protected]. Låter det som något för dig? Varmt välkommen med din ansökan! Om oss Norra Resurs är en aktör inom rekrytering och bemanning i Norrland. Vi specialiserar oss på att matcha rätt kandidater med rätt roller och hjälper företag att bygga starka team. Med djup förståelse för den lokala arbetsmarknaden är Norra Resurs din pålitliga partner för rekryterings- och bemanningslösningar i Norrland.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. Regionfastigheter Dalarna svarar för Region Dalarnas samlade fastighetsförvaltning. Vårt uppdrag är att till regionens verksamheter erbjuda lokaler och service baserad på en hållbar samhällsutveckling. Vi förvaltar ca 440 000 kvm lokaler samt hyr in externt ca 140 000 kvm. De största objekten är länets sjukhus, men vi förvaltar även folkhögskolor, vårdcentraler, bussdepåer m m i länets samtliga kommuner. Investeringstakten de närmaste åren är ca 600 mnkr årligen. Projektledare till Regionfastigheter, Falun Arbetsuppgifter Som projektledare hos oss ansvarar du för att leda projekt genom alla dess skeden. Dina viktigaste uppgifter är att tillse att projekt svarar mot våra hyresgästers behov. Du kommer att samarbeta med arkitekter, tekniska konsulter och entreprenörer samt ha en tät kontakt med hyresgäster. Det handlar mycket om att hitta de bästa lösningarna tidigt i projekten för att sedan vara med och handla upp lämpliga entreprenörer. Du ansvarar för att projektet genomförs inom satta tids- och ekonomiska ramar samtidigt som det görs på ett professionellt och engagerat sätt. Till ditt stöd finns en kompetent och väl sammansvetsad organisation med förvaltare, projektledare, lokalplanerare, tekniska specialister med flera. Övrig information Kvalifikationer Krav Förmåga att självständigt och i grupp driva projekt Relevant erfarenhet av projektledning Erfarenhet av att medverka och styra arbete inom projektgrupp Högskoleutbildning eller motsvarande God kännedom om lagar, bestämmelser och standarder inom området God administrativ förmåga Förmåga att uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift Meriterande Flera års erfarenhet som projektledare Erfarenhet från olika typer av projekt inom branschen Personliga egenskaper Som person är du utåtriktad och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer med både kollegor och kunder. Du är en god förhandlare, lugn, metodisk och analytisk. Samtidigt har du ett högt driv och är stresstålig. Ansökan Har du skyddade personuppgifter? Ansök inte via systemet. Kontakta istället rekryterande chef direkt. Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, välkommen med din ansökan redan idag! Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Vill du vara med och leda och viktiga samhällsprojekt inom infrastruktur i vår kommun? Om rollen Nu utökar vi med ytterligare en projektledare som vill spela en avgörande roll i att bygga framtidens hållbara infrastruktur. I uppdraget tar du helhetsansvar för att driva projekt från idé till färdigställande. Arbetet innebär att: Leda VA projekt genom hela processen – från förstudie och programarbete till projektering, byggnation och avslut Ansvara för att projekten håller hög kvalitet samt levereras i tid och inom budget Sköta ekonomisk planering och uppföljning Utveckla nya arbetssätt och rutiner för effektivt projektarbete Samordna projekt inom VA och bidra med kompetens till andra områden som energianläggningar och eldistribution, gata/mark mm. Ha en central roll med många kontaktytor, där du samarbetar tätt både internt med kollegor och externt med samarbetspartners, leverantörer och andra aktörer Här får du bidra till hållbar utveckling, optimera processer och inspirera till nytänkande. Ulricehamns Energi växer starkt och du kommer vara delaktig i att förbättra arbetsprocesser och verktyg för att driva projekten ännu bättre. Vi hoppas att du likt oss tycker det är intressant! Placering är på kontoret i Ulricehamn och du rapporterar direkt till VA-chef. Din profil Vi söker dig som är ingenjör eller har motsvarande utbildning och har flera års erfarenhet av projektledning inom VA, bygg eller infrastruktur. Du har grundläggande förståelse för entreprenadjuridik och är bekant med regelverk som AB 04/ABT 06 vilket ger dig trygghet i att hantera avtal och villkor i projektens olika skeden. Det är även positivt om du har erfarenhet av tillståndsarbete, ekonomistyrning och upphandling. Du är trygg i ett ledande ansvar, kan motivera och engagera dina kollegor samt bygga goda samarbeten både internt och externt. Du är strukturerad och lösningsorienterad, trivs med att skapa goda arbetsprocesser och är tydlig i såväl tal som skrift på svenska. Du har även goda kunskaper i engelska och innehar B-körkort. Engagemang, flexibilitet och ett intresse för samhällsbyggnad och hållbar utveckling är egenskaper vi värdesätter högt. Vi erbjuder Hos oss får du en dynamisk arbetsmiljö där din kompetens och erfarenhet uppskattas och uppmuntras. Du blir en del av en organisation som prioriterar hållbarhet och säkerhet, och du får arbeta med kollegor som delar sina erfarenheter med varandra. Här arbetar du med stimulerande och samhällsnyttiga projekt och blir välkomnad in i en kompetensstark verksamhet med genuina relationer. Vi delar en stolthet i att verkligen bidra till kommunens långsiktiga utveckling! Vi samarbetar med Stella Rekrytering & Ledarskap. Vid frågor om uppdraget vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Elin Dresch på 072 214 23 87 alternativt Sören Holmlind på 070670 25 52. Vi tar gärna emot din ansökan redan idag, dock senast den 17/8. Då vi står inför en kommande semesterperiod kan vi komma att återkomma till dig från v33 och framåt. Om Ulricehamns Energi Ulricehamns Energi AB driver samhällsnyttig infrastruktur inom elnät, fibernät, fjärrvärme, VA, miljö och entreprenader. Vi är ungefär 100 anställda som strävar efter att göra Ulricehamns kommun till en bekväm plats för alla invånare. Vår familjära anda präglas av ansvarstagande, engagemang och entreprenörskap. Välkommen till Team Energi - tillsammans för Ulricehamn!
För vår kunds räkning söker vi just nu en erfaren projektledare till ett uppdrag inom åtgärdsval och investeringsstyrning till en myndighetskund i Stockholm. Uppdraget är på deltid och förväntas starta 2025-10-01 och pågå till och med 2027-10-30, med möjlighet till förlängning. Om uppdraget Du kommer att ha en nyckelroll i att leda 2–3 åtgärdsvalsprojekt i tidiga skeden av investeringsprocessen. Projekten syftar till att utreda, analysera och ta fram beslutsunderlag inför beslut om reinvesteringar inom områden som fordon, fastigheter, spåranläggningar och tekniska system. Arbetet sker inom enheten Investeringsstyrning på teknikavdelningen, där målet är att säkerställa god styrning av tekniska tillgångar i kollektivtrafiken. Som projektledare ansvarar du för att driva behovsanalyser, samordna tvärfunktionella samarbeten, utvärdera alternativ, samt ta fram underlag enligt regionens riktlinjer för investeringar (God ekonomisk hushållning). Uppdraget kräver mycket god samarbetsförmåga, vana av komplexa tekniska miljöer och en god förståelse för såväl hållbarhet, risk, ekonomi och tekniska krav. Exempel på arbetsuppgifter - Leda 2–3 åtgärdsvalsprojekt inom teknikområdet. - Samordna behovsanalys, målformulering och utvärdering av åtgärdsalternativ. - Ansvara för framtagning av beslutsunderlag till inriktningsbeslut (ekonomi, risk, hållbarhet, effektmål). - Säkerställa tvärfunktionell samverkan internt och externt. - Arbeta enligt gällande investeringsprocess, dokumentationskrav och säkerhetsrutiner. Övrigt: Start: 2025-10-01 Slut: 2027-10-30 Omfattning: 50% Placering: Kungsholmen, Stockholm. Möjlighet till distansarbete. Bakgrundskontroll: Säkerhetsprövning är en del av processen. Anställningsform: Anställd hos Devotum då kunden inte godkänner underleverantörer i denna process. Om dig Vi söker dig som uppfyller nedan obligatoriska krav: - Minst 5 års erfarenhet från liknande roll/roller inom samhällsbyggnad (Projektledare, Utredningsledare, Uppdragsledare, Projekteringsledare eller Deluppdragsledare). - Erfarenhet av minst 2 liknande utredningsarbeten (Åtgärdsval, åtgärsvalsstudie, förstudier eller annat projekt i tidigt skede). - Minst 3 års högskoleutbildning. - Erfarenhet från minst 2 projekt/uppdrag av att sammanställa utredningsarbeten till rapport och skapa formella beslutsunderlag. Det är meriterande om du även uppfyller följande krav: - Minst 2 års erfarenhet från arbete inom eller i samarbete med den offentliga sektorn där man fått förståelse för beslutsfattande i politiskt styrd organisation. - Erfarenhet från minst 1 projekt/uppdrag som hanterat strategiska frågor inom fastigheter. Önskade personliga egenskaper: - Handlingskraftig genom att skapa framdrift med förmåga att leverera. - Systematisk och strukturerad, förmåga att skapa förutsättningar för effektiva arbetssätt. - Har lätt att samarbeta med andra. - Kommunicerar enkelt och tydligt med fokus på mottagarens förutsättningar och behov. - Strategisk med förmåga att tänka långsiktigt. - Goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning är en del av processen. Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till ansvarig Konsultchef Corazon Wiksell på 070-586 93 11 eller [email protected]. Känn dig trygg som konsult hos Devotum Som konsult hos Devotum har du möjlighet att välja om du vill fakturera genom ditt eget bolag eller bli direkt anställd hos oss. Som anställd hos Devotum erbjuds du alltid schyssta villkor enligt kollektivavtal (Almega) som bland annat innefattar friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Hos oss är varje konsult viktig och våra konsultchefer finns alltid till hands för att ge dig den support och vägledning du behöver under hela uppdragsperioden.
About the Role We’re looking for a Project Manager to lead key digitalization and reporting initiatives in our underground mining operations. If you’re a hands-on problem solver with a talent for coordination, communication, and driving progress, this role is for you. You’ll be responsible for managing the rollout of underground Wi-Fi infrastructure, overseeing telemetry implementation, and improving shift reporting and dashboard visibility. You’ll work closely with mobile maintenance, production, and planning teams, as well as external suppliers, to ensure smooth execution and alignment across all stakeholders. Technical knowledge is a plus, but your ability to lead projects, connect people, and turn plans into action is what matters most. Key Responsibilities - Lead the planning and execution of underground Wi-Fi expansion and telemetry implementation projects. - Collaborate with mobile maintenance, production, and planning teams to strengthen cross-functional alignment and operational efficiency. - Improve shift-level activity reporting and develop intuitive dashboards for real-time operational insights. - Implement a Time Usage Model to ensure the right metrics are captured and reported. - Drive the adoption of Short Interval Control planning tools to support and enable data-driven decision-making. - Identify evolving business needs and proactively introduce new metrics and reporting tools. - Ensure project milestones are met on time and within budget, while maintaining safety and operational standards. - Support change management and user adoption of new systems and tools. What we’re looking for: - Bachelor's degree in Engineering, Business, or a related field (Master’s is a plus). - Minimum 10 years of experience in project management or similar roles. - Proven ability to lead cross-functional projects and coordinate with both internal teams and external suppliers. - Strong interpersonal and communication skills, with a collaborative and solution-oriented mindset. - A structured, hands-on approach with attention to detail and a drive to get things done. - Valid B driving license. - Fluency in Swedish is a merit. - Familiarity with mining operations or technical systems is a merit, but not a requirement. What We Offer - A diverse, flexible and collaborative work environment. - Opportunities to make a real impact on operational success. - Competitive compensation and benefits. - A people-first culture that values safety, innovation, and continuous learning. Why Björkdal? Located near a major city in northern Sweden, Björkdal is a narrow-vein gold mine with a complex and geologically fascinating orebody—perfect for those who appreciate the challenge and finesse of narrow-vein mining. You'll join a diverse team of experienced professionals from across the globe, work in a collaborative environment, and enjoy a competitive compensation package with flexible working conditions. If you're ready for a rewarding opportunity in an exciting setting, we’d love to hear from you! Other We review applications on an ongoing basis, and interviews are scheduled to start in september. I Björkdalsgruvan, utanför Sandfors Kåge, bryter vi guldmalm i vår underjordsgruva. Vi ligger strax utanför Sandfors knappt fyra mil nordväst om Skellefteå. På vår site har vi hela gruvprocessen från prospektering, planering och brytning till själva anrikningen samt avfallshantering i form av dammar. Vi är ett ungt och drivet gäng med drygt 240 anställda och ett hundratal entreprenörer. Vi ägs av Mandalay Resources som bland annat har sin bas i Toronto, Kanada och är TSX-noterade. Du kommer till en kultur präglad av säkerhet, samarbete och optimism, där det är lätt att känna sig hemma.
Vill du vara med och driva elektrifieringen av Sverige? Eltel Power söker en engagerad projektledare som vill ta sig an utmaningen att etablera och utveckla vår verksamhet i distrikt Väst. Här får du möjligheten att arbeta med projekt som gör skillnad för framtidens energiförsörjning och bidra till ett mer hållbart samhälle. Hos oss är du en del av ett team som driver allt från planering till installation och driftsättning av nya el-anläggningar. Välkommen med din ansökan! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag. För mer information besök vår hemsida: Always connected, always powered Ditt uppdrag I rollen som projektledare har du ett helhetsansvar för dina projekt – från start till mål. Du leder projekt inom distributionsnätet, såsom kabel- och stationsprojekt, och är en nyckelspelare i att säkerställa att projekt levereras med hög kvalitet, inom budget och tidsramar. Projekten sträcker sig från mindre ombyggnationer till större nybyggnadsprojekt. Utöver detta förväntas du bidra till vår tillväxt genom att arbeta nära vår säljorganisation för att identifiera och säkra nya affärer inom nya marknader, exempelvis inom högspänningsprojekt och reservkraft för datacenter. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Projektledning inom distributionsnät, inklusive kabeldragning, nätstationer, kabelskåp och markåterställning Samtidigt arbetar du nära vår säljorganisation för att identifiera och säkra nya affärer Kontakter med kunder, underentreprenörer och andra intressenter Ansvar för projektekonomi, framstegsrapportering och byggmöten med kunder Hantera upphandling och skapa långsiktiga relationer med underentreprenörer Utföra platsbesök för planering och uppföljning av projekt Du kommer att rapportera till projektchef och ha stöd av en beredare som hjälper till med tillstånd och liknande arbetsuppgifter. Varför välja Eltel Power? Som projektledare hos oss får du möjlighet att bygga upp din roll och verksamheten från grunden. Vi erbjuder:Ett varierat arbete med mycket frihet och stort ansvar Möjlighet att arbeta inom ett område som har en central roll i Sveriges omställning till hållbar energi Goda utvecklingsmöjligheter inom en trygg och växande organisation Stöd från erfarna kollegor och en beredare som hjälper till med tillstånd och andra förberedelser Hos oss blir du en del av ett företag som värderar säkerhet, god arbetsmiljö och en stark teamkänsla. Med över 20 års erfarenhet är vi en stabil arbetsgivare som tar ansvar för Sveriges kritiska infrastruktur. Är du den vi söker? Vi söker dig som är affärsmässig, strukturerad och självgående med en förmåga att bygga goda relationer. Du har erfarenhet av att leda projekt och trivs med att arbeta både operativt och strategiskt. Kvalifikationer: Relevant utbildning som civilingenjör, högskoleingenjör eller motsvarande, exempelvis elektriker. Minst 6 års erfarenhet av projektledning inom eldistribution eller energidistribution Goda kunskaper i projektekonomi och Excel Kunskaper i entreprenadjuridik (EBR, AMA, BAS-U/BAS-P, ABT06, AB04). Flytande svenska och engelska, i både tal och skrift B-körkort. Erfarenhet av reservkraft och högspänning är meriterande. Kontaktuppgifter och ansökan I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering & Bemanning AB. Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Lundqvist på 073-526 33 29 eller via e-post: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan via hemsida Isaksson Rekrytering & Bemanning | Här finns möjligheterna redan idag, då vi intervjuar kandidater löpande. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Välkommen med din ansökan! Bakgrundskontroll via 2Secure Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi en bakgrundskontroll innan anställning. Kontrollen utförs i samarbete med 2Secure och kan omfatta CV-verifiering, rättsärenden, ekonomisk granskning samt andra relevanta kontroller beroende på tjänstens krav. För mer information, besök https://www.2secure.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 218 jobb