IT Service Manager Collaboration & Productivity
Tng Group AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Kombinera teknik och kommunikation i en bred roll med stor påverkan som ITSM inom M365 hos Coor i Stockholm! Hos oss på Coor arbetar fler än 12 000 personer, både i våra leveranser mot kund och med bas i våra egna kontor över Norden. Som IT Service Manager inom Collaboration & Productivity möjliggör du vårt digitala samarbete och produktivitet genom (bland annat!) Microsoft 365 och Power Platform. Nu söker vi dig som vill stötta, utmana och inspirera verksamheten i hur vi jobbar digitalt – och hjälpa oss att få mer nytta av de verktyg och licenser vi redan har i floran. Vi erbjuder dig Hos Coor är tekniken inte ett självändamål – den är ett sätt att möjliggöra kontakt, samarbete och effektivitet för våra medarbetare. I den här rollen får du: • Breda kontaktytor – från slutanvändare till IT-specialister och ledare på alla verksamhetens nivåer • Möjlighet och mandat att påverka både hur vi arbetar och hur din roll hos oss ser ut • Driva våra satsningar inom bland annat AI och Copilot tidigt i vår resa • Driva mognad och kunskap genom organisationen, där du är den som har örat mot rälsen vad gäller nya verktyg för digitalt samarbete Utöver det kan vi erbjuda riktigt dedikerade, engagerade och framför allt trevliga kollegor! Det här gör du hos oss Kort sagt är du vår interna expert på hur vi får ut det mesta av våra Microsoft-verktyg med fokus på nytta, användning och kostnadseffektivitet. Du: • Analyserar och optimerar användning och licenshantering inom ramen för vårt omfattande Microsoft-avtal • Koordinerar och planerar uppdateringar och förbättringar • Är kontaktperson mot, och samarbetar tätt med, driftleverantörer i både reaktiva och proaktiva frågor och större satsningar • Kommunicerar förändringar och nyheter i verktygen, och skapar engagemang genom workshops, forum, inlägg på intranätet och nära dialog med verksamheten • Främja automation och digitalisering genom att leda och utbilda citizen developers i Power Platform, samt vara en förebild genom att leda med exempel. Som du kanske gissat så här långt ner i rollbeskrivningen kommer du vara en person många kollegor kommer känna igen och dessutom veta att de kan ställa frågor till – vi kan garantera att chansen att en dag är den andra lik är mycket liten. Ditt team och arbetsplats Du blir en del av Coor IT, en organisation med cirka 60 medarbetare. Denna roll tillhör Cloud & Platform Services och dina närmaste kollegor arbetar med IT Workplace, infra, nätverk, cloud och IAM och du kommer samarbeta tätt även med IT-säkerhetsteamet, Dynamics-specialister och and IT Service Managers i våra produktteam. Vår kärnaffär är att skapa de bästa arbetsplatserna i Norden, och vi vill såklart vara bäst i klassen. I mars 2025 flyttade vi in i sprillans nya, otroligt trevliga (om vi får säga det själva) lokaler i Hagastaden, men vi är mycket flexibla kring kontorsnärvaro. Mer om dig Vi söker dig som har goda kunskaper inom Microsoft 365 – särskilt Teams, SharePoint och Office-sviten. Du har erfarenhet av att arbeta med admingränssnitt och policies i ex. Exchange, Teams och Power Platform. Du är van att jobba i en outsourcad miljö och med leverantörsstyrning och avtalsansvar. Det är såklart ett stort plus om du arbetat i en organisation lik vår med många anställda och varierande digital mognad. Som person är du nyfiken, pedagogisk och strukturerad. Du har ett intresse för ny teknik, förmåga att skapa engagemang och är van att ta initiativ. I en organisation där det händer mycket är det en fördel att vara flexibel och lösningsorienterad – och kunna prioritera i stunden utan att tappa riktning. Så här får vi kontakt I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!

5 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Software Configuration Manager
Procruitment AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om kunden En världsledande aktör inom avancerad militär utbildningsmateriel med kunder över hela världen. Med den senaste tekniken och ett starkt fokus på innovation erbjuder företaget en arbetsmiljö där människan och utveckling står i centrum. Här ges du möjlighet att växa och bidra till lösningar och utveckling inom ett stabilt och framåtlutat bolag i en unik bransch. Om tjänsten Som Software Configuration Manager blir du en nyckelperson i våra utvecklingsteam inom frontend-utveckling där du arbetar teamnära i en koordinerande, supporterande och teknisk roll. Du ansvarar för att kod, versioner och byggen hanteras korrekt och effektivt genom hela utvecklingsprocessen – från start till release där man arbetar sprintbaserat. Arbetsuppgifter kan innebära bland annat:  Supportera utvecklingsteam med kodhantering, byggmiljöer och releaseprocesser Arbeta med automatiserade byggen i Azure DevOps och Git Felsöka och lösa problem kopplat till byggen, versionshantering och acesser Vara delaktig i releaser och säkerställa att rätt kod levereras Bidra till förbättringar av processer, verktyg och automatisering för effektivisering Din kompetens Du har tidigare arbetat som utvecklare eller har erfarenhet av att arbeta med konfigurationsverktyg och versionshantering. Du har god förmåga att hantera dokumentation samt att uttrycka dig tekniskt och tydligt i skrift på engelska. Har du dessutom erfarenhet av Git, Azure DevOps, Docker eller Linuxbaserade system ser vi det som meriterande.  För att passa in i rollen är du en självgående, noggrann och ansvarstagande person som trivs att arbeta nära teamet. Du är van vid att arbeta med informationssökning och är kommunikativ där du trivs med att stötta och supportera olika typer av individer. Övrigt Lön: Fast månadslön Omfattning: Heltid, tillsvidare Start: Omgående med hänsyn tagen till din eventuella uppsägningstid Placeringsort: Huskvarna Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd, tjänsten kräver svenskt medborgarskap Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut, skicka din ansökan redan idag! Om oss Procruitment är Sveriges enda karriärbyrå inom IT, tech och engineering som genom proaktiv rekrytering förenar attraktiva arbetsgivare med människor som delar samma mål och ambitioner. Oavsett om du är en erfaren ledare eller om du ska ta ditt första steg ut i karriären hjälper vi dig att nå dina karriärmål - samtidigt som vi bryr oss om dig, din resa och att du mår bra längs vägen. Procruitment är stolta vinnare av Recruitment Awards och är utsedda till Årets Rekryteringsföretag och Årets Raket samt Gasellföretag 2024 av Dagens Industri.

5 juni 2025
Sista ansökan:
3 oktober 2025
Drivande projektledare inom ekonomi
SJR in Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vår kund, ett bostadsbolag beläget i Tierp med fokus på hållbara och attraktiva boendemiljöer, står inför en omfattande omställning – och nu söker vi dig som vill leda det viktiga förändringsarbetet inom ekonomi! Om tjänsten Vår kund befinner sig i en spännande fas där hela organisationen utvecklas för att möta framtidens krav. Som projektledare får du en nyckelroll i att effektivisera och modernisera ekonomiprocesserna – från budget och prognos till uppföljning, intern styrning och lönehantering. Du kommer också att kartlägga befintliga processer, identifiera förbättringsområden och arbeta nära ekonomiavdelningen, systemleverantörer och ledningsgrupp. Ansvarsområden Du kommer att: Planera, driva och följa upp förändringsarbetet inom ekonomi och lön Se över och utveckla budget- och prognosprocesser i en ny organisationsstruktur Skapa smarta verktyg som förenklar budgetarbetet för hela organisationen Genomlysa ekonomisystem för att öka automatisering och införa standardiserade lösningar Upprätta serviceavtal mellan koncernbolag för att förenkla tidrapportering Utvärdera och förbättra löne- och personalsystem Lämplig bakgrund Vi söker dig som har: Dokumenterad erfarenhet av att leda projekt, gärna inom förändringsledning Djup förståelse för ekonomiska processer, särskilt inom budget, prognos och uppföljning Erfarenhet av affärssystem och vana att leda systemgenomlysningar Meriterande är erfarenhet från fastighetsbranschen och digitaliseringsprojekt inom ekonomi eller HR Kunskap om serviceavtal och internprissättning är ett stort plus Personliga egenskaper Som en naturlig "doer" trivs du i ett team och har förmågan att kommunicera och samarbeta effektivt med olika intressenter. Din starka analytiska förmåga gör att du kan strukturera och dokumentera förvaltningsprocesser på ett noggrant sätt. Ansökan Detta är ett konsultuppdrag som startar på 6 månader, önskat startdatum är i augusti. För mer information om rollen är du välkommen att kontakta Isabell Bengtsson på [email protected] alt 070-899 95 63. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-15. Varmt välkommen med din ansökan! Konsult hos SJR Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling. #Bildlänk https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-6.jpg

4 juni 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025
Projektledare till fordonsindustrin!
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vi söker en projektledare till ett uppdrag där du får kombinera teknikintresse med ansvar för projektledning inom processutveckling och automation. Du kommer att arbeta nära verkstaden i en global miljö med både interna och externa projektkollegor. Det är en varierad och praktisk roll där du blir en viktig del i att ta idéer vidare till fungerande lösningar. Vi arbetar med löpande urval, tveka inte - sök redan idag! OM TJÄNSTEN Du kommer tillhöra ett team inom processutveckling som fokuserar på att ta fram ny tillverkningsutrustning - från fristående utrustningar till helautomatiska produktionsceller. Målet är att utveckla nyckelfärdiga lösningar för framtidens tillverkning. Avdelningen stöttar även produktutveckling och deltar i lansering av nya produkter. Arbetet drivs både internt i deras verksamhet och tillsammans med externa aktörer, vilket innebär att du i denna roll kommer koordinera både interna och externa samarbeten - ofta med globala projektteam. Teamet består av projektledare och processutvecklingsingenjörer som samarbetar tätt i alla projekten. De besitter en bred produktionsteknisk kompetens och har arbetat länge tillsammans. De har en hög trivsel i teamet och stöttar varandra på bästa sätt, det krävs dock att du i denna roll tar initiativ och ansvar i projekten. Du erbjuds - Möjlighet att leda innovativa automationsprojekt i en global miljö - Att bli en del av ett nära och kompetent team med hög teknisk kunskap - Varierande arbetsdagar där du får kombinera teknik, samordning och praktiskt arbete ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Leda projektmöten och samordna interna och externa resurser * Planera och följa upp projektmål, budget och tidsplan * Aktivt delta i tester och verifiering av nya tillverkningslösningar i verkstaden VI SÖKER DIG SOM - Har en slutförd eftergymnasial utbildning inom maskinteknik - Har tidigare arbetslivserfarenhet som projektledare, starkt meriterande om det varit produktionsnära - Har en god teknisk förståelse för vad som fungerar i produktion - och vad som inte gör det - Är obehindrad i svenska och engelska, både tal och skrift, då du kommer använda båda språken i det dagliga arbetet Det är meriterande om du har - Erfarenhet av mekanisk konstruktion och automation För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ansvarstagande - Initiativrik Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

4 juni 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Senior ledningsstöd
Techster Solutions AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 20+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. Rollbeskrivning: Bakgrund Program Region Öst omfattar de projekt som utgör nätutbyggnaden i Stockholmsregionen. Programmet är för närvarande uppdelade i tre huvudprojekt med strax under tio pågående projekt i varje huvudprojekt. Projektverksamheten bemannas från linjen där alla programmets resurser har en hemhörighet relaterad till sin roll och kompetens. Uppdragsbeskrivning Kund söker nu ett seniort ledningsstöd till huvudprojektledare och projektledare samt kan i mindre omfattning och vid behov även stödja programledaren. Roll och ansvar Leveransen sker löpande som s.k. resurskonsult till projekten med hemhörighet i linjeorganisationen. I uppdraget ingår följande arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår bland annat att: • Delta i, stödja och till viss del även leda projekt- och huvudprojektledningens strategiska arbete samt förändringsarbete som konsekvens av detta. • Delta i, stödja och till viss del även leda uppföljning av projekt- och huvudprojektledningens arbete samt förändringsarbete som konsekvens av detta. • Bidra till och granska projektets leverantörskommunikation • Rådgivare inför, samt vid behov deltaga i, förhandlingar med projektens leverantörer • Vid behov kunna träda in som ställföreträdande projektledare eller huvudprojektledare KRAV 1. Konsulten ska ha minst Civilingenjör eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt 2. Konsulten ska ha minst 20 års relevant arbetslivserfarenhet från projektarbete i stora, komplexa projekt inom infrastruktur, bygg eller anläggning, varav minst 10 år i arbetsledande roller. 3. Konsulten ska ha gedigen erfarenhet från projektskeden främst: upphandling och produktion. 4. Konsulten ska ha minst 10 års erfarenhet av entreprenadskede i offentlig sektor (LOU, LUF) 5. Konsulten ska ha mycket goda kunskaper i projektledning/projektstyrning och entreprenadjuridik (AB/AMA), 6. Konsulten ska ha arbetslivserfarenhet av att leda strategiskt arbete (styrning, uppföljning, problem- och riskhantering) i ett komplext megaprojekt (+ 1 Mdkr) inom infrastruktur, bygg eller anläggning 7. Konsulten ska ha teoretisk kunskap och gedigen erfarenhet (mer än 20 år) av att arbeta enligt projektmodeller (XLPM, PROPS etc.) 8. Konsulten ska ha erfarenhet från flera stora, komplexa entreprenader där konflikter uppstått och hanterats mellan parterna. MERIT 1. Konsulten bör ha projektledarcertifiering såsom IPMA (lägst nivå B), PMP eller likvärdigt. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!

4 juni 2025
Sista ansökan:
21 november 2025
IT Management-konsult
Hirely AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Jobbify är en jobbplattform för erfarna kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om CHAS CHAS är ett värderingsdrivet och familjärt konsultbolag med cirka 33 erfarna konsulter. Som en del av Chas Visual Management-koncernen har de tillgång till hela kursutbudet från CHAS Academy, vilket möjliggör snabb och relevant kompetensutveckling – exempelvis inom nya teknologier som AI. Deras säljorganisation leds av två civilingenjörer med djup förståelse för lösningsarkitektur, vilket säkerställer att varje konsult matchas med rätt uppdrag, både tekniskt och strategiskt. De arbetar främst med myndigheter, regioner och kommuner, inklusive Finansinspektionen och DIGG. Deras 80/20-modell innebär att du som konsult får 80% av intäkterna, vilket ger en högre lön och flexibilitet. Mellan uppdrag har du möjlighet att resa eller vidareutbilda dig, och de erbjuder coachning inför intervjuer samt hanterar all administration och fakturering. Om rollen Vi söker en erfaren IT Management-konsult med minst 10 års erfarenhet inom områden som IT-projektledning, teknisk projektledning, produktägarskap eller liknande. Du kommer att arbeta med att leda och koordinera komplexa IT-projekt inom offentlig sektor och stora organisationer. Kvalifikationer Obligatoriska: Minst 10 års erfarenhet inom IT Management. Erfarenhet av arbete i SAFe-styrda organisationer som tillämpar PM3. Relevant högskoleexamen inom IT, gärna civilingenjör. Flytande svenska i tal och skrift. Svenskt medborgarskap Meriterande: Certifieringar inom SAFe, PMP, PMI, Prince2 eller liknande. Genomförda Astrakan-utbildningar. Erfarenhet av LOU, upphandling/inköp, leverantörsstyrning, budget, teknisk kravställning och regulatorisk verksamhet. Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, gärna myndigheter eller stora företag  Personliga egenskaper Analytisk och strukturerad. God kommunikationsförmåga. Förmåga att arbeta självständigt och i team. Hög integritet och säkerhetsmedvetenhet. Vad CHAS erbjuder 80/20-modell med högre lön och flexibilitet. Tillgång till CHAS Academys kursutbud för kontinuerlig kompetensutveckling. Coachning inför intervjuer och stöd i hela konsultprocessen. Förmåner som rabatterade bolån, friskvårdsbidrag på 5000 kr och städtillfällen för nyblivna föräldrar. Ort: Stockholm (eller på distans), Remote: Beroende på vad som efterfrågas av kund Start: Augusti 2025 eller efter överenskommelse Är du redo att ta nästa steg i din karriär som IT Management-konsult? Skicka in din ansökan redan idag!

4 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
Junior projektledare till ett växande bolag!
Academic Work Sweden AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Vill du vara med och bidra till ett mer hållbart energisystem? Hos detta bolag får du chansen att följa tekniska projekt från idé till leverans – tillsammans med kunniga kollegor och stora kunder inom industri, fjärrvärme och kärnkraft. Vi söker dig som är nyfiken, tekniskt intresserad och vill utvecklas i en roll med stor variation och mycket ansvar på sikt. OM TJÄNSTEN Här kliver du in i ett teknikdrivet bolag som arbetar med elektriska pannor – ett klimatsmart alternativ för att producera värme och ånga inom bland annat industri, fjärrvärme och energilagring. Deras projekt varierar i storlek men sträcker sig ofta över minst ett år och placerade internationellt. De designar, anpassar och levererar pannor utifrån kundernas behov, och hanterar allt från konstruktion och inköp till dokumentation och projektledning. Du blir en del av ett familjärt team där snabba beslut, rak kommunikation och teknisk kompetens står i fokus. Här finns stor erfarenhet från energibranschen och internationella projekt – men också en öppenhet för nya idéer och sätt att arbeta. Som junior projektledare får du växa in i rollen och med tiden ta mer ansvar. Du kommer till en början att assistera projektledaren där du bland annat deltar i projektmöten, genomför kundanpassad konstruktion, hanterar dokumentation samt inköp - och på sikt ansvarar för dina egna projekt, från start till slut. Detta är en roll du framåt kan forma efter dina intressen eller specialistområden! Du erbjuds Hos detta bolag får du möjligheten att arbeta med flera olika projekt - stora som små, från start till mål. Det finns goda möjligheter att växa inom bolaget och utvecklas i din roll. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Stötta projektledare i befintliga projekt med dokumentation, konstruktion samt möten, där du på sikt kommer få ansvara för egna projekt * Ha kontakt med leverantörer och följa upp ordrar samt projekt * Bidra i tekniska diskussioner internt och extern VI SÖKER DIG SOM - Har en slutförd eftergymnasial utbildning inom elkraft, utvecklingsingenjör eller elteknik - Har ett gediget teknikintresse och en nyfikenhet i att fortsätta utvecklas samt bidra med förbättringar till ett växande bolag - Är obehindrad i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet, både i tal och skrift Det är meriterande om du har - Erfarenhet av CAD, antingen från studier eller tidigare arbete - Tidigare arbetslivserfarenhet som projektledare inom teknikbransch För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Förändringsbenägen - Hjälpsam - Ansvarstagande - Socialt självsäker Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET N/A

3 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Teknisk Projektledare Fordon
Pin Rekrytering AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Teknisk Projektledare – Fordon Ett konsultuppdrag finns tillgängligt för en erfaren teknisk projektledare inom spårfordon. Uppdraget gäller modernisering av tågflottan inom ett större kollektivtrafikprojekt i Stockholmsområdet. Uppdraget i korthet Du ansvarar för tekniska frågor inom ett större fordonsanskaffningsprojekt. Arbetet omfattar både interna och externa kontakter samt ledning av ett tekniskt team. Exempel på arbetsuppgifter: Utvärdera tekniska anbudskrav Följa upp tekniska leveranser Leda tekniska granskningar och utredningar Kravprofil Flerårig erfarenhet av teknisk projektledning inom spårfordon/järnväg Stark kompetens inom kravhantering, tekniska standarder och trafiksäkerhet Mycket god kommunikationsförmåga, inklusive teknisk engelska God struktur, ansvarskänsla och samarbetsförmåga Övrigt Start föregås av signerat sekretessavtal Utrustning: Egen mobil, dator tillhandahålls Viss möjlighet till distansarbete Möjlighet till förlängning finns Om oss På Pin Rekrytering förstår vi att varje rekryteringsuppdrag är unikt. Därför engagerar vi oss helhjärtat i att förstå er verksamhet och era specifika behov. Vi är inte bara en rekryteringspartner, utan en del av ert team, dedikerade till att förstå och uppfylla hela er behovsbild. Vårt expertteam av rekryterare är skickliga på att identifiera och attrahera de mest eftertraktade kandidaterna inom era branscher, inklusive specialiserade säljare och ingenjörer. Ansökan START: 1 juli 2025 – 31 december 2026 OMFATTNING: 100 %, 40 h/vecka PLACERING: Stockholm (minst 3 dagar/vecka på kontor) LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Elin Lidman SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-07-03 Vi går igenom ansökningar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta mig Elin Lidman 076-632 76 20 eller [email protected].

3 juni 2025
Sista ansökan:
3 juli 2025
IT Management-profil till konsultbolag
Eeze Consulting AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Om CHAS  CHAS är ett värderingsdrivet och familjärt konsultbolag med cirka 33 erfarna konsulter. Som en del av Chas Visual Management-koncernen har de tillgång till hela kursutbudet från CHAS Academy, vilket möjliggör snabb och relevant kompetensutveckling – exempelvis inom nya teknologier som AI. Deras säljorganisation leds av två civilingenjörer med djup förståelse för lösningsarkitektur, vilket säkerställer att varje konsult matchas med rätt uppdrag, både tekniskt och strategiskt. De arbetar främst med myndigheter, regioner och kommuner, inklusive Finansinspektionen och DIGG. Deras 80/20-modell innebär att du som konsult får 80% av intäkterna, vilket ger en högre lön och flexibilitet. Mellan uppdrag har du möjlighet att resa eller vidareutbilda dig, och de erbjuder coachning inför intervjuer samt hanterar all administration och fakturering. Om rollenVi söker en erfaren IT Management-konsult med minst 10 års erfarenhet inom områden som IT-projektledning, teknisk projektledning, produktägarskap eller liknande. Du kommer att arbeta med att leda och koordinera komplexa IT-projekt inom offentlig sektor och stora organisationer. KvalifikationerObligatoriska: Minst 10 års erfarenhet inom IT Management. Erfarenhet av arbete i SAFe-styrda organisationer som tillämpar PM3. Relevant högskoleexamen inom IT, gärna civilingenjör. Flytande svenska i tal och skrift. Svenskt medborgarskap Meriterande: Certifieringar inom SAFe, PMP, PMI, Prince2 eller liknande. Genomförda Astrakan-utbildningar. Erfarenhet av LOU, upphandling/inköp, leverantörsstyrning, budget, teknisk kravställning och regulatorisk verksamhet. Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor, gärna myndigheter eller stora företag  Personliga egenskaper Analytisk och strukturerad. God kommunikationsförmåga. Förmåga att arbeta självständigt och i team. Hög integritet och säkerhetsmedvetenhet. Vad CHAS erbjuder 80/20-modell med högre lön och flexibilitet. Tillgång till CHAS Academys kursutbud för kontinuerlig kompetensutveckling. Coachning inför intervjuer och stöd i hela konsultprocessen. Förmåner som rabatterade bolån, friskvårdsbidrag på 5000 kr och städtillfällen för nyblivna föräldrar. Ort: Stockholm (eller på distans), Remote: Beroende på vad som efterfrågas av kund Start: Augusti 2025 eller efter överenskommelse Är du redo att ta nästa steg i din karriär som IT Management-konsult? Skicka in din ansökan redan idag!

3 juni 2025
Sista ansökan:
20 november 2025
Senior Projektledare
Tekniska Verken i Linköping AB (Publ)
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Är du vår nya seniora projektledare? På Tekniska verken bygger vi inte bara framtidens infrastruktur – vi skapar lösningar som gör hela vår region mer resurseffektiv. Nu söker vi en senior projektledare som motiveras av att leda andra, skapa resultat och omsätta idéer till verklighet! Som senior projektledare hos oss får du vara med och leda digitaliseringsinitiativ som utvecklar och förnyar vår verksamhet. Rollen innebär projekt- och programledning inom en koncern som satsar långsiktigt på hållbar utveckling, ny teknik och digitala lösningar. Du arbetar tvärfunktionellt inom koncernen och bidrar till att driva utvecklingen framåt – både genom dina egna insatser och genom att skapa värde tillsammans med andra i organisationen. Med varierande och spännande arbetsuppgifter kommer dina dagar vara fyllda med att: - initiera, planera och driva projekt och program i olika storlekar och komplexitet - leda och motivera projektteam med deltagare från både interna verksamheter och externa samarbetspartners - säkerställa tydlig och effektiv kommunikation med alla intressenter genom hela projektets livscykel - vara ett stöd och bollplank för andra projektledare, styrgrupper och projektägare - bidra till att utveckla koncernens arbetssätt, kompetens och struktur inom projekt- och programledning Är du den vi söker? Du är en trygg ledare som driver projekt framåt med både struktur och engagemang. Du trivs i samarbeten, tar dig an utmaningar med ett lösningsfokus och motiveras av att skapa resultat. Med din lyhördhet och flexibilitet hanterar du förändringar på ett effektivt sätt. Erfarenheter du tar med och delar med oss: - Högskoleutbildning inom relevant område som exempelvis teknik eller ekonomi alternativt annan erfarenhet som kan bedömas likvärdig - Erfarenhet av att leda komplexa projekt med många intressenter - God förståelse för digitala lösningar, systemutvecklingsprocesser och teknisk implementation - Erfarenhet av förändringsledning - Goda kunskaper i svenska, såväl skriftligt som muntligt Har du erfarenhet av att leda projekt inom digitalisering, IT eller verksamhetsutveckling ses det meriterande. Utbildning inom agila metoder, ledarskap och/eller ekonomi är något vi ser positivt. Vi ser det meriterande om du tidigare har använt AI i din profession. Varför Tekniska verken? Hos oss får du arbeta med samhällsviktiga uppdrag i en miljö där det finns stor vilja att utvecklas. Du blir en del av en koncern med tydliga ambitioner – där vi tillsammans strävar efter att göra skillnad, på riktigt! Och visst är vårt jobb viktigt, men det hindrar oss inte från att skratta och ha kul tillsammans under resans gång.Vill du veta mer? Är du intresserad av tjänsten och vill ha mer information, välkommen att kontakta rekryterande chef Annika Rämme, 013-30 86 21. Facklig information lämnas av Emmelie Linderoth, Unionen, 013-30 86 12, Henrik Kruuse af Verchou, Akademikerföreningen, 013-20 83 56 eller Martin Eriksson, SEKO, 013-20 83 06. Ansvarig för rekryteringsprocessen är Filippa Dahlgren, HR-specialist Rekrytering, 013-30 87 41. Välkommen med din ansökan! Vi vill informera om att vår annons ligger ute under semesterperioden, men vi kommer att läsa ansökningarna löpande. Tack för ditt tålamod och din förståelse! Varmt välkommen med din ansökan senast den 24 augusti. Tekniska verken-koncernen bedriver samhällsviktig verksamhet, och det kan därför bli aktuellt med en säkerhetsprövning i vissa rekryteringsprocesser. När det ska genomföras så informerar vi alltid kandidaterna om detta. Som medarbetare på Tekniska verken är du en viktig del av vår vision - att bygga världens mest resurseffektiva region. För att lyckas måste vi våga tänka innovativt och utveckla nya, smartare lösningar. Totalt är vi cirka 1000 anställda som trivs i en lättsam företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra värdeord: drivande, positiva och trovärdiga. Tekniska verken är en del av drygt 230 000 privat- och företagskunders vardag och vi levererar tjänster som gör livet enklare. Vi erbjuder elnät, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas, effektiva energilösningar och elhandel. Vår vision är att bygga världens mest resurseffektiva region och tillsammans med våra kunder är vi på rätt väg.

3 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025