Arbetsuppgifter I rollen som applikationsledare får du möjligheten att verkligen göra skillnad. Du kommer att leda och samverka med våra IT-specialister för att säkerställa att våra vårdsystem förvaltas på bästa sätt, med en stark fokus på stabil och säker drift. Du kommer även ha en arbetsledande roll där du planerar, samordnar och följer upp IT-relaterade frågor tillsammans med vårdverksamheten. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Förvaltning av vårdsystem. - Säkerställande av stabil och säker drift. - Arbetsledning av verksamhetsområdets IT-specialister. - IT säkerhet, b.la. hålla i riskanalyser. - Samordning, planering och uppföljning av IT-relaterade frågor tillsammans med vård verksamheten. - Samordning kring livscykelhantering och implementering av nya system och tjänster. - Deltagande i upphandlingar, projekt och uppdrag. - Genomförande, information och dokumentation av möten. - Omvärldsbevakning, inklusive nya lagkrav och tjänster. Om arbetsplatsen IT-Service Region Halland ger IT-stöd till samtliga verksamheter inom Region Halland samt till privata vårdgivare. Vi ansvarar för underhåll och vidareutveckling av allt från klienter och nätverk till vårdrelaterade IT-system och arbetar enligt etablerade processer med hög standard inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö och informationssäkerhet. Vi är ITIL-certifierade och våra medarbetare är placerade i Halmstad och Varberg, fördelade på sju avdelningar. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en samhällsviktig organisation där IT gör verklig skillnad – varje dag. Vi erbjuder personlig utveckling, kompetensutbyte och goda möjligheter till vidareutbildning inom testledning och relaterade områden. Vi erbjuder en tjänst med placering i Halmstad eller Varberg. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning, exempelvis inom systemvetenskap, eller annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet av arbetsledning. - Erfarenhet av projektledning. - Erfarenhet av olika tekniska systemmiljöer och integrationer. - Erfarenhet av IT-säkerhet. - Erfarenhet av strukturerad systemförvaltning i komplexa IT-miljöer. Vi söker dig med stark ledarskapsförmåga och ett genuint engagemang för IT och digitalisering, gärna med erfarenhet från vårdsektorn. Du har en god förståelse för affärsmässiga principer och kan omsätta tekniska lösningar till verksamhetsnytta. Med din tydliga kommunikation har du lätt för att förklara komplexa IT-frågor på ett enkelt och begripligt sätt, oavsett målgrupp. Som person är du prestigelös, social och samarbetsinriktad. Du är kommunikativ och strukturerad i ditt arbetssätt, och arbetar noggrant med en analytisk förmåga som hjälper dig att identifiera förbättringsområden och driva utveckling. Du är lyhörd, initiativrik och har en stark egen drivkraft, samtidigt som du bygger goda relationer med både kollegor och samarbetspartners. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B är meriterande. Sök tjänsten https://regionhalland.varbi.com/se/what:job/jobID:832942/! Varmt välkommen med din ansökan! Till den här rekryteringen kan intervjuer ske löpande vilket innebär att du kan kallas till intervju innan sista ansökningsdag. För övrigt är intervjuer planerade att hållas vecka 29. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Arbetsuppgifter I rollen som applikationsledare får du möjligheten att verkligen göra skillnad. Du kommer att leda och samverka med våra IT-specialister för att säkerställa att våra vårdsystem förvaltas på bästa sätt, med en stark fokus på stabil och säker drift. Du kommer även ha en arbetsledande roll där du planerar, samordnar och följer upp IT-relaterade frågor tillsammans med vårdverksamheten. Dina arbetsuppgifter inkluderar: - Förvaltning av vårdsystem. - Säkerställande av stabil och säker drift. - Arbetsledning av verksamhetsområdets IT-specialister. - IT säkerhet, b.la. hålla i riskanalyser. - Samordning, planering och uppföljning av IT-relaterade frågor tillsammans med vård verksamheten. - Samordning kring livscykelhantering och implementering av nya system och tjänster. - Deltagande i upphandlingar, projekt och uppdrag. - Genomförande, information och dokumentation av möten. - Omvärldsbevakning, inklusive nya lagkrav och tjänster. Om arbetsplatsen IT-Service Region Halland ger IT-stöd till samtliga verksamheter inom Region Halland samt till privata vårdgivare. Vi ansvarar för underhåll och vidareutveckling av allt från klienter och nätverk till vårdrelaterade IT-system och arbetar enligt etablerade processer med hög standard inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö och informationssäkerhet. Vi är ITIL-certifierade och våra medarbetare är placerade i Halmstad och Varberg, fördelade på sju avdelningar. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en samhällsviktig organisation där IT gör verklig skillnad – varje dag. Vi erbjuder personlig utveckling, kompetensutbyte och goda möjligheter till vidareutbildning inom testledning och relaterade områden. Vi erbjuder en tjänst med placering i Halmstad eller Varberg. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning, exempelvis inom systemvetenskap, eller annan relevant utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet. - Erfarenhet av arbetsledning. - Erfarenhet av projektledning. - Erfarenhet av olika tekniska systemmiljöer och integrationer. - Erfarenhet av IT-säkerhet. - Erfarenhet av strukturerad systemförvaltning i komplexa IT-miljöer. Vi söker dig med stark ledarskapsförmåga och ett genuint engagemang för IT och digitalisering, gärna med erfarenhet från vårdsektorn. Du har en god förståelse för affärsmässiga principer och kan omsätta tekniska lösningar till verksamhetsnytta. Med din tydliga kommunikation har du lätt för att förklara komplexa IT-frågor på ett enkelt och begripligt sätt, oavsett målgrupp. Som person är du prestigelös, social och samarbetsinriktad. Du är kommunikativ och strukturerad i ditt arbetssätt, och arbetar noggrant med en analytisk förmåga som hjälper dig att identifiera förbättringsområden och driva utveckling. Du är lyhörd, initiativrik och har en stark egen drivkraft, samtidigt som du bygger goda relationer med både kollegor och samarbetspartners. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B är meriterande. Varmt välkommen med din ansökan! Till den här rekryteringen kan intervjuer ske löpande vilket innebär att du kan kallas till intervju innan sista ansökningsdag. För övrigt är intervjuer planerade att hållas vecka 29. Vårt erbjudande För oss är det viktigt att du ska trivas och utvecklas i ditt arbete. Läs mer om vilka https://www.regionhalland.se/jobb-och-karriar/formaner/ vi kan erbjuda dig som anställd. Om Region Halland Region Halland är till för alla som bor och arbetar här i Halland. Vi är över 8 000 medarbetare inom 370 olika yrken som alla arbetar för att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja tillväxt och utveckling. Vi ansvarar också för kollektivtrafiken i Halland och driver frågor inom områden som näringsliv, kultur och utbildning. Vår vision är ”Halland – bästa livsplatsen” och med det menar vi att Halland ska bli den bästa platsen att bo på, utbilda sig, arbeta och driva företag i. Vi har kommit en bra bit på vägen, välkommen att följa med oss på vår resa! https://www.regionhalland.se/om-region-halland/ Strävan efter jämställdhet, mångfald och likvärdiga villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av Region Hallands värdegrund. Region Halland krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.
Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Vi är ca 4000 teknikspecialister som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Vi söker nu en driven och erfaren projektledare! Trivs du i en dynamisk arbetsmiljö där innovation är del av vardagen? Då kan den här rollen vara något för dig! Din roll På Etteplan ser vi helheten vad gäller produktinformation – från skapande till konsumtion. Vårt tjänsteerbjudande inom området kallas Technical Communication and Data Solutions (TCDS). Nu behöver vi ytterligare en projektledare som kan ansvara för att leda och koordinera projekt samt säkerställa att de levereras i tid, inom budget och enligt uppsatta mål. Exempel på arbetsuppgifter: - Leda och driva projekt utifrån kundens önskemål - Skapa och följa upp projektplaner, tidsramar och budgetar - Säkerställa att projektmål uppfylls och att kvaliteten hålls på hög nivå - Identifiera och hantera risker och problem som uppstår under projektets gång Vi arbetar utifrån ledordet "Smarter together", där vi dagligen stöttar varandra för att hantera utmaningar och möjligheter. Ditt bidrag till våra gemensamma mål inom TCDS kommer vara tydligt, och du får både stöd och förutsättningar för att lyckas. Du har även nära samarbeten med kollegor inom Etteplans övriga affärsområden. Din profil Vi letar efter olika typer av individer och kompetenser och kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Viktigt är att du vet vad som krävs inom konsultbranschen, både vad gäller affärsmässighet och flexibilitet. Du är en lösningsorienterad och måldriven person med positiv och kommunikativ approach. Du har intresse och fallenhet för ledarskap och teamwork utifrån att du behöver kunna engagera kollegor och ibland även kunder. Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, för en effektiv dialog med kunder och kollegor och har en otvungen social smidighet som skapar goda relationer. Vi förutsätter att du känner dig hemma i Microsoft Office-miljön och är van vid att arbeta med vanliga projektledningsverktyg. För att lyckas i rollen behöver du ha: - En teknisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå - Några års erfarenhet (efter examen) av projektledning, gärna inom försvarsindustri, energi eller processindustri - B-körkort Det är meriterande om du känner till vanliga ccms-verktyg och/eller hur man arbetar effktivt med teknisk information. Känner du att Etteplan är rätt för dig? Skicka in din ansökan idag och bli en del av vårt team! Sommaren är här och vi har flera spännande annonser ute under ledigheten. Detta brukar innebära att vi tar emot fler ansökningar än vanligt. Då urval kommer att ske under de första veckorna i augusti kan det ta lite längre tid för oss att återkoppla om din status i rekryteringsprocessen. Vi uppskattar verkligen ditt tålamod och förståelse och önskar dig en fin sommar! Etteplan är ett ledande ingenjörsföretag som formar framtidens industrier. Med en dynamisk och inkluderande arbetskultur, erbjuder vi spännande uppdrag, mångfaldiga kundrelationer och en miljö där din ambition får blomma. Vi är över 700 teknikspecialister i Sverige som brinner för teknik och människor. Tillsammans formar vi framtidens innovationer och utveckling inom en global affärsmiljö. Hos oss finns många möjligheter för dig som vill växa och utvecklas i en framåtsträvande organisation.
Jobbar du inom IT och söker nya utmaningar? Då är det hos oss du vill vara! Tullverkets IT-avdelning är norra Sveriges största arbetsgivare inom IT. Hos oss får du arbeta med samhällsviktiga uppdrag där du bidrar till att effektivisera Sveriges varuflöde. Vi bygger långsiktiga agila team som bidrar till både verksamhet och samhällsnytta. Nu söker vi efter teamledare, ta chansen och bli en del av gemenskapen. Din roll Som ledare för våra agila team jobbar du i mångt och mycket som en scrum master och är teamets servant leader. Du agerar spindel i nätet mot bland annat andra team och intressenter samt leder teamet i det fortlöpande förbättringsarbetet. Att jobba nära leveransområdet blir en viktig komponent för att teamet och leveransområdet tillsammans ska uppnå rätt verksamhetseffekter. På Tullverket vill vi att teamen jobbar självorganiserande och åtar sig sina uppgifter tillsammans. Våra team äger själva sitt arbetssätt och man vågar prova saker för att sedan lyckas eller misslyckas tillsammans. Att våga prova är viktigt för oss på Tullverket och vi ser det som en nyckel till att utvecklas. Du kommer att ingå i ett nätverk av personer med liknande arbetsuppgifter som utvecklar våra team och deras arbetsmetoder. Du är med och påverkar vår resa samt samarbetar med andra team, leveransområden och våra agila coacher. Idag har vi ett stort antal team och vill möjliggöra en kreativ frihet och samtidigt lära av varandra. Du kommer kontinuerligt att ges förutsättningar att utveckla din ledarförmåga. Hos oss har du möjlighet att fördjupa dina kunskaper i en coachande och stöttande miljö. Vi erbjuder dig • Flexibel arbetsplats för att underlätta balans i livet. Flexibel arbetsplats ger dig möjlighet att arbeta både på kontoret i Luleå och hemifrån utifrån en nivå som passar ditt arbete, ditt team och dig. Minst en dag i veckan förväntar vi oss dock att du befinner dig på kontoret i Luleå • Utvecklingsmöjligheter och kompetensutveckling genom utbildningar och konferenser • Friskvårdsbidrag och en friskvårdstimme varje vecka för att främja hälsa och välmående. Tullverket har även en aktiv idrottsförening i Luleå som kontinuerligt arrangerar hälsofrämjande aktiviteter • Goda semester- och pensionsvillkor En vänlig arbetsplats där vi värderar trivsel och kultur högt. Hos oss får du fördjupa dina kunskaper i en coachande och stöttande miljö Vem är du? • Du har en akademisk utbildning inom IT alternativt erfarenhet vi bedömer likvärdig • Du har flera års aktuell yrkeserfarenhet inom IT i roller som t.ex. systemutvecklare, kravanalytiker eller lösningsarkitekt • Du har erfarenhet av att arbeta agilt • Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet • Du är kommunikativ, prestigelös och en stark lagspelare • Du har ett driv och nyfikenhet att ständigt lära dig nytt och förbättra arbetssätt • Du är bekväm med att samarbeta på distans då dina kollegor finns över hela Sverige • För dig är Tullverkets värdegrund; Helhetssyn, Nytänkande, Ansvarstagande, något helt naturligt Meriterande erfarenheter: • Tidigare erfarenhet av ledande roller inom IT • Vana av att arbeta med Atlassians produkter • Arbetat i agila leveransteam • Erfarenhet Tullverkets IT-verksamhet Övrigt Referensnummer: TV-2025-16175 Placeringsort: Luleå Anställningsform: Anställningen är en tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning. Individuell lönesättning tillämpas Tillträdesdag: Efter överenskommelse Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan beslut om anställning kommer du att få genomgå drogtest och bakgrundskontroll. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen genomförs före anställning, då tjänsten är placerad i säkerhetsklass. Tullverket är en totalförsvarsmyndighet och vid anställning kan du komma att krigsplaceras i Tullverket. Tullverket värdesätter de kvaliteter som tillförs verksamheten genom att ha en jämn könsfördelning samt etnisk mångfald. För mer information och ansökan Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Ida Eriksson, 0920-25 98 10 eller Kristoffer Mörtsell, 0920-25 96 88. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att ringa Tullverkets PA-support, tel. 060-67 25 85. Fackliga företrädare är för OFR-P/TULL-KUST, Anders Nilsson tel. 0920-25 96 31 och för Saco-S, Eva Rutberg, tel. 0920-25 96 39. Din ansökan med ett medföljande personligt brev samt CV/Meritförteckning på svenska, ska ha inkommit till Tullverket senast den 3:e augusti. Du ansöker via det elektroniska ansökningsformuläret här nedan. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Tullverket är en statlig myndighet som kontrollerar flödet av varor över Sveriges gränser. Med visionen att bara godkända varor ska passera gränsen hindrar vi olagliga varor från att komma in i landet och bidrar till ett tryggare samhälle. Vi förenklar handeln med andra länder och lägger grunden till ökad tillväxt och konkurrens på lika villkor. Tullverket, som grundades 1636, har i dag cirka 2 600 anställda och leds av generaltulldirektör Johan Norrman.
Om jobbet Vill du vara med och bygga nästa generations tekniska lösningar inom bank och fintech? Raincode söker nu en PM / Integrator till vårt nya PoC-team. En roll för dig som gillar att ta idéer till verklighet snabbt, smart och med verklig påverkan. Här kombineras lättviktig projektledning med hands-on utveckling i korta, snabba cykler. Du leder, strukturerar och bygger och ser till att varje Proof of Concept blir tydligt, testbart och redo att göra skillnad. Om Raincode Raincode är ett svenskt IT-konsultbolag som är specialiserat på att matcha våra konsulter med företag som vill driva sin teknikutveckling framåt. Vi arbetar med moderna system, effektiva processer och den senaste tekniken för att skapa bästa möjliga förutsättningar för både våra kunder och medarbetare. Vi är stolta över vår kultur där samarbete, kvalitet och ständig förbättring är grundpelare. Hos oss blir du en del av ett teknikdrivet team som sätter helheten före egot. Om rollen Det här är en ny roll i vårt leveransteam och du kommer att få stort förtroende och påverkan från start. Du arbetar nära våra utvecklare och arkitekter och ansvarar för att driva PoC-projekt framåt i snabba och fokuserade iterationer. Rollen är en hybrid mellan projektledning och implementation där du både organiserar och skapar tillsammans med teamet. Du kommer att vara central i att forma hur vi snabbt kan testa idéer, automatisera processer och visa värde genom tydliga leveranser. Dina huvudsakliga ansvarsområden:Planera och leverera Proof of Concepts genom korta, effektiva sprintar Bygga lättviktiga automationsflöden med verktyg som n8n Samarbeta med utvecklare och arkitekter för att säkerställa teknisk leverans Kommunicera tydligt till stakeholders och synliggöra framsteg och hinder Paketera skräddarsydda demos Vem är du? Vi söker dig som är både strukturerad och driven, som gillar att ta ansvar, jobba nära tekniken och skapa riktiga resultat på kort tid. Du trivs i miljöer där det finns utrymme att testa, förbättra och iterera snabbt och där din insats syns direkt. Vi ser gärna att du:Har erfarenhet av att leda eller koordinera teknikleveranser. Gärna inom bank, fintech eller andra reglerade miljöer Har praktisk erfarenhet av automatisering (t.ex. n8n, Zapier eller skript) Är trygg i att kommunicera med både tekniska och affärsnära stakeholders Trivs med frihet under ansvar och gillar att navigera i ovisshet Har en lösningsorienterad och samarbetsinriktad inställning Varför Raincode?En nyckelroll i ett bolag där du är med och bygger processer, arbetssätt och framtid Möjlighet att påverka hur vi jobbar med PoCs, innovation och teknisk leverans Ett värderingsdrivet bolag där kvalitet, transparens och laganda står i fokus Nära samarbete med grundarna och kort väg från idé till beslut Chansen att växa tillsammans med ett bolag i stark utveckling
Kort rollbeskrivning Vi söker för uppdrag hos vår kund i Linköping, en IT projektledare med gedigen erfarenhet av digitaliseringsarbete och fokus på kommunikation och förändringsledning.I denna tjänst axlar du rollen som IT delprojektledare/agil initiativdriver och stöd till programledare av ett stort program inom vår kunds organisation som tillhör ”Delivery Management” Den vi söker Du behöver ha ca 8 års erfarenhet av att ha drivit IT projekt med bl a vattenfall och agil metodik besitter kunskap och flerårig kompetens även inom den agila projektledningsmetodik och kan även bedöma metodanpassningar för diverse typer av ”hybrida” uppdrag kommunikationsfärdigheter som omvandlar komplexitet till lätt tillgängliga presentationer, Utbildningsmaterial, utskick, etc.Du håller ett pedagogiskt och kommunikativt arbetssätt på både svenska och engelska, vilket visas i leveranser av kvalitativa förstudier och teknisk dokumentation.Du är van vid att arbeta i större komplexa globala/internationella organisationer där rapportering sker inom projektorganisation IT PMO och mot vår kunds partners.Du är van vid att bygga nätverk, bidra med flexibilitet till effektivt samarbete. Du behöver ha en teknisk bakgrund som gett dig bra förståelse av IT-system, IT-infrastruktur, system- och tjänsteutveckling, specifika IT domän som Digital Workplace, IT-säkerhet IT plattform Projektledningsverktyg Erfarenhet av verktyg som Jira, Antura, Confluence, eller andra System för att spåra och rapportera framsteg.Kunskap och erfarenhet om agilt metodik och agilt mindset. Villkor och omfattning Detta uppdrag varar med omgående start och året ut hos vår kund med kontor i Linköping. Möjligt med arbete hemifrån max 2 dag/vecka.Du behöver vara svensk medborgare, samt bli godkänd i säkerhetsprövning innan start. Låter detta som en intressant roll? Sök redan i dag så berättar vi mer! Uppdraget är ett visstids konsultuppdrag där du får en projektanställning hos NXT Interim. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort. NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult- och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, ekonomi, sälj och marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl.a. sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller din vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.
Ort: Stockholm (distansarbete möjligt i begränsad omfattning) Startdatum: Augusti 2025 Uppdragets längd: 24 månader med möjlighet till förlängning upp till 12 månader Omfattning: Heltid (100 %) Språk: Svenska Om uppdraget Vi söker en erfaren projektledare för ett uppdrag hos en myndighet i Stockholm. Uppdraget omfattar projektledning, förstudier, upphandlingar och implementering av flera administrativa system med koppling till ekonomi, HR/lön samt styrningsverktyg. Du kommer att leda arbetet i nära samverkan med användare, verksamhetsspecialister och IT-roller såsom arkitekter och utvecklare. Uppdraget innefattar bland annat: Förstudie, upphandling/avrop och implementering av nytt ekonomisystem Förstudie, upphandling/avrop och implementering av HR- och lönesystem Implementering av system för budget, prognos och verksamhetsstyrning (Hypergene) Genomförande och dokumentation av förstudier, workshops samt kravhantering Rollbeskrivning Som projektledare fungerar du som en central länk mellan verksamhet och teknik. Du driver arbetet framåt med ansvar för både struktur och leverans. Din erfarenhet och kompetens kommer att vara avgörande för projektets framgång. Kravprofil (ska-krav) Minst 9 års erfarenhet av projektledning i större organisationer (minst 500 anställda) Erfarenhet från minst tre uppdrag där du lett och dokumenterat förstudier inför införande/byte av administrativa system Erfarenhet från minst tre uppdrag där du planerat och lett workshops samt dokumenterat resultat Minst 2 års erfarenhet av kravställning utifrån verksamhetsprocesser Erfarenhet från minst tre uppdrag där du ansvarat för hela kedjan från kravställning till implementation av inköpta system, inklusive: Minst ett uppdrag av ekonomisystem Minst ett uppdrag av HR- och lönesystem Erfarenhet från minst två uppdrag där du medverkat i offentlig upphandling eller komplext avrop enligt LOU Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift God samarbetsförmåga och vana vid att arbeta i team Meriterande (bör-krav) Erfarenhet av att implementera system för budget, prognos och verksamhetsstyrning (t.ex. Hypergene) Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet (minst två uppdrag) Erfarenhet av att leda arbete inom förändringsledning (minst två uppdrag) Övrigt Arbetet utgår från Stockholm. Viss distansarbete är möjligt, men huvudsaklig fysisk närvaro krävs Intervjuer sker på plats hos kund Uppdragets längd: 2 år med möjlighet till förlängning med upp till 1 år Är du rätt person för uppdraget? Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Brinner du för projektledning och har ett starkt tekniskt intresse? Vill du arbeta i en miljö där du får både det mindre företagets gemenskap och det större bolagets möjligheter och resurser? QRIOS söker nu fler engagerade konsulter till vårt team i Stockholm – vi ser fram emot din ansökan! Om tjänsten Som projektledare och konsult på QRIOS tar du en viktig roll i några av Sveriges mest spännande teknik- och industribolag. Du leder tekniska projekt som ofta omfattar både hårdvara och mjukvara, och samarbetar nära med olika kompetenser i tvärfunktionella team. Din uppgift blir att skapa struktur, driva samarbetet framåt och se till att leveranserna håller hög kvalitet. Hos oss får du möjlighet att arbeta över flera branscher – idag är vi särskilt starka inom fordonsindustrin, försvar och life science. Det ger dig chansen att bredda ditt nätverk och utvecklas inom både teknik och ledarskap. Vi erbjuder också mentorskap, kompetensutveckling och individuell coaching som stöd i din fortsatta utveckling. Vem är du? Du har några års erfarenhet av att leda tekniska projekt – kanske i rollen som projektledare, koordinator, program- eller förändringsledare. Nu söker du en miljö där du får fortsätta utvecklas och trivs i en vardag som präglas av variation, driv och många kontaktytor. Du har ett konsultmässigt förhållningssätt. Är professionell, lyhörd och lösningsorienterad. Du bygger förtroende genom tydlig kommunikation och en öppen inställning, och skapar lätt en positiv och prestigelös atmosfär som får teamet att fungera och utvecklas. Vi tror att du har: • En akademisk ingenjörsexamen • Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska • 3–10 års erfarenhet av projektledning inom teknik- eller industrisektorn • Van att arbeta med olika projektmodeller och agila metoder • Erfarenhet av kundnära arbete och att bygga långsiktiga relationer Om verksamheten QRIOS anställer nyfikna experter inom Engineering, Life Science och IT. Vi vill fortsätta locka toppkandidater för att fortsätta supportera våra partners med viktiga kompetenser de efterfrågar. Vi är ett konsultbolag som skiljer oss från de flesta andra. Vi inspireras starkt av de som alltid ser lösningar och tänker utanför boxen, eller som vi på QRIOS säger: QRIOS MINDS GO FURTHER. Ett axplock av det vi erbjuder dig: • Fast lön och kollektivtal • Marknadsmässig förmånspaket • Vidareutveckling i form av betalda utbildningar och våra uppdrag. Dessutom finns möjligheten att utbyta kunskap och nätverka med våra duktiga konsulter. Är du intresserad och vill veta mer? Kontakta [email protected]. Redo att bygga vidare på vår framgångssaga? – Såklart du är! :) Skicka in din ansökan redan idag genom att klicka på “Ansök” på www.qrios.se. Återkoppling och intervjuer sker löpande.
Vi söker en senior konsult med dokumenterad erfarenhet och starka referenser från tidigare uppdrag. Rollen omfattar två affärskritiska delar inom vår organisation: Projektledning av ett komplext initiativ med omfattande juridiska inslag Ledande roll som Product Owner i ett agilt team med fokus på värdeskapande och leverans Konsulten kommer att arbeta inom två av företagets mest strategiska verksamhetsområden. Kvalifikationer Certifiering Certifiering enligt IPMA eller PMI är ett krav Erfarenhet Gedigen erfarenhet av både traditionell projektledning och agila arbetsmetoder Tidigare arbete med projekt av juridiskt komplex karaktär Meriterande med erfarenhet från bank- eller försäkringsbranschen Ledaregenskaper Förmåga att leda styrgruppsarbete såväl som operativt agilt teamarbete Van att driva förändringsarbete och leda i komplexa miljöer Stark förmåga att skapa engagemang och uppnå resultat tillsammans med andra Personliga egenskaper Professionell, tydlig och lösningsfokuserad Trivs i högt tempo och är flexibel i föränderliga sammanhang Har hög social kompetens och förmåga att anpassa kommunikationen efter målgrupp och situation Roller i uppdraget Projektledare för ett affärskritiskt projekt med juridisk komplexitet Product Owner med ansvar för produktvision, backlog och teamets leveranser Övrig information Uppdraget kräver tillgänglighet på heltid (100 %) Intervjuer genomförs av PMO-chef och respektive verksamhetsbeställare Referenser från tidigare uppdragsgivare krävs Arbetet utförs på plats i Solna eller Borås Uppdragsperiod Startdatum: 2025-08-11 Slutdatum: 2026-05-31 Språkkrav Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav
Tycker du att det är viktigt att jobba på ett företag som har högt ställda värderingar? Ett bolag där entreprenörskap och samhällsnytta går hand i hand. På Chas vill vi inte enbart satsa på att ge våra konsulter högsta möjliga kompetens och de allra bästa uppdragen. Vi vill också ge tillbaka till samhället. På Chas har vi individen i fokus och vill förverkliga konsultens potential genom att få dem att utvecklas och bredda sin kompetens. Vi arbetar med många häftiga företag inom olika branscher. Några exempel är DICE, Rovio, Spotify, Forskningsgrupper och Retailföretag. Det finns alltid något för alla. Chas har, tack vare vunna ramavtal, många kunder inom den offentliga sektorn som efterfrågar kompetens inom IT-management, Krav-och testledning och förvaltning. Chas är ett företag som verkligen satsar på CSR-arbete, inte bara skickar pengar till välgörenhet helt utan uppföljning. Vi har haft projekt där flera av våra konsulter åkt ner till Laos för att bygga upp en mikroekonomi mitt ute i djungeln och hjälpt organisationer med sina hemsidor. Vi har hållit utvecklingskurser i socialt utsatta områden och delat ut mat till hemlösa. Vill du också vara med och påverka samhället och kanske har ett eget CSR-projekt du brinner för? Hos oss har du de möjligheterna. Det är vårt sätt att förbättra samhället. Tillsammans här på företaget delar vi många erfarenheter, värderingar, förmåner och intressen. Det är vi tillsammans som utgör Chas och att vara en Chassare innebär att du blir en del av vår familj! Som person ser vi att du är nyfiken med hjärtat på rätt plats som vill bli del av Chas-familjen. Du är en person som brinner för det du jobbar med, engagerad, vill utvecklas och anta utmaningar. Delar du våra värderingar och vill vara med och påverka ser vi gärna att du söker dig till oss. OM JOBBET Chas avdelning DIMC, Department of IT-Management Consultants, söker fler specialister inom projektledning, produktägarskap, kravhantering och -analys, testledning inom IT, förvaltningsledare och IT-affärsanalytiker. Som konsult inom DIMC har man mer än 10 års erfarenhet inom IT Management-roller. Du har relevant högskole-/universitetsexamen. Kanske har du systemutvecklarbakgrund som skapat en god förståelse för hur IT-system utvecklas och förvaltas. Vi ser gärna att du har flertalet lyckade projekt bakom dig och har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och/eller storbolag. Gärna erfarenhet och certifieringar inom SAFe, Scrum, Prince2, PMP, PM3, ITIL eller liknande. OM OSS Chas har utsetts till Europas bästa arbetsgivare av European Business Awards som arrangerar Europas största företagstävling. Bland annat för vårt demokratiska arbetssätt med möjlighet till inflytande för medarbetarna samt vårt sätt att arbeta med förmåner och personlig karriärutveckling. Chas har också utsetts till Årets Entreprenör i Europa av European Business Awards för hur vi med det etablerade bolagets trygga stabilitet arbetar med driv, innovativt tänkande och entusiasm som hos ett start up-företag. Resultatet är att vi bedriver ett omfattande CSR-arbete, har startat upp en YH-skola som utbildar nya fullstackutvecklare och har ett produktbolag.
Välj ett jobb för att visa detaljer