Redovisningsansvarig till Zander & Ingeström!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting söker en Redovisningsansvarig till Zander & Ingeström. Zander & Ingeström är en ledande partner inom pump- och värmeteknik. Med en anrik historia har man sedan 1898 arbetat efter devisen ”rätt pump på rätt ställe” och framgångssagan har varit verklig. Det här är en organisation som både kan blicka bakåt och vara stolta över en nyckelroll i svensk industris uppbyggnad under 1900-talet men som också blickar framåt och har innovation, modern teknik och tillväxt som står för dörren. Bolaget har en bred repertoar av tjänster så som rådgivning, produkter och lösningar, service och reservdelar. I samverkan med de behov och önskemål som kunderna efterfrågar förbättrar bolaget industriella processer runtom i världen. Zander & Ingeströms pumpar ger oss säkra läkemedel, goda köttbullar, rent vatten och jämn asfalt på vägarna. Bolagets andra stora verksamhetsområde är pannor där man jobbar med projektleveranser globalt och förser industrier med värme och energi. På Zander & Ingeström möts du av en trevlig, social, samarbetsvillig och driven atmosfär. I bolagets fina lokaler i Täby arbetar ca 50 personer och gör arbetsmiljön till en familjär, vänlig och ambitiös arbetsplats att jobba på. I rollen som Redovisningsansvarig kommer du få en bred roll inom redovisning med flexibilitet och variation i arbetsuppgifter med möjligheter att utvecklas! Du erbjuds: En tjänst med internationella kontakter på ett globalt företag En bred roll med stora möjligheter till utveckling åt det håll som intresserar dig En fast tjänst på ett stabilt växande företag Goda förmåner, fräscht kontor och trevliga gemensamma aktiviteter En ytterst välkomnande miljö med härliga kollegor! Arbetsuppgifter Som Redovisningsansvarig kommer du tillhöra ett team på tre, där du och bolagets Finance Manager samt Ekonomiassistent samarbetar tätt tillsammans. Som del i detta team är nyckelord att samarbeta, stötta och ta lärdom av varandra. Här kommer du att ta ett övergripande ansvar för redovsiningen och tillsammans med dina kollegor driva ekonomifunkitionen. Här finns stora möjligheter att utvecklas och ta sig an arbetsuppgifter av mer komplex art, men också en förväntan på att komma in med ett prestigelöst förhållningssätt med målet att teamet alltid ska kunna stötta och täcka upp för varandra. I rollen kommer du också ha många kontaktytor med allt från kollegor på kontoret till internatioenlla leverantörer och kunder. Exempel på arbetsuppgifter: Bokslut, årsredovsining Löpande bokföring Legal och intern rapportering Budgetering Skatt och moms Deklarationer Förbättra processer och rutiner Vem är du? För att trivas i rollen är du kommunikativ och social, med ett intresse för att skapa nya kontakter. Du är prestigelös och nyfiken på både din omgivning och att lära dig nya arbetsuppgifter. Som person är du även nogrann och har en fallenhet för struktur. Vi söker dig som: Har god erfarenhet av att arbeta brett med redovisning, minst 5 års erfarenhet och är trygg i redovisningens alla delar Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Är flytande i svenska och har mycket goda kunskaper i engelska Har goda kunskaper i Officepaketet Har goda kunskaper i Excel där du kan använda dig av bl.a. pivot och formler Det är extra meriterande om du: Har erfarenhet av arbete med affärssystemsbyte Har erfarenhet av systemet Medius Har erfarenhet av bolag som jobbar med produktförsäljning Har erfarenhet av stora ekonomiflöden Har erfarenhet av projektredovisning eller intresse av att lära dig! Vill du ha en roll som präglas av lagarbete och där möjligheterna för utveckling är breda och stora? Sök rollen idag och bli Zander & Ingeströms nya Redovisningsansvariga! Praktisk information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Täby Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast lön enligt överenskommelse Den här processen hanteras av Klara Consulting Rekrytering & Interim. Vår kunds önskemål är att alla ansökningar går via oss. För frågor om processen vänligen kontakta Elvira Larsson på [email protected]. Vi tillämpar löpande selektering ochannonsen kan komma att tas ned när vi har ett tillfredsställande urval. Om företaget Läs mer om företagen HÄR.

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Redovisningsekonom - Stockholm

Dina arbetsuppgifter Vår kund inom bilbranschen letar efter en redovisningsekonom på junior till medior nivå med erfarenhet inom löpande bokföring. Med en betydande tillväxtpotential kan det finnas möjligheter att avancera till mer seniora befattningar. Som junior redovisningsekonom kommer du att stödja redovisningsspecialister i vardagliga finansiella processer och operativa redovisningsuppgifter, inklusive: - Framställning av finansiella rapporter enligt schemalagda krav. - Månadsvisa kontoavstämningar för korrekt rapportering och redovisning. - Analys av finansiella rapporter för avvikelser och problem. - Hantering av kundfordringar och leverantörsskulder. - Veckovisa BI-betalningar och dagliga bankavstämningar. - Bokföring av journalposter. - Bokföring av leverantörs- och försäljningsfakturor samt anställdas kostnader. - Förbereda momsböcker, revidera och skicka till revisorn för rapportering. Krav - Har minst 2 års erfarenhet av redovisningsarbete efter att ha avslutat sina studier. - Besitter ett stark driv och en positiv inställning till att ta sig an utmaningar. - Du trivs i att arbeta i en dynamisk miljö där förändringar är vanliga. - Är skicklig på att lösa problem och kan anpassa sig till snabba förändringar. Meriterande - Tidigare erfarenhet av att arbeta med Business Central. - Erfarenhet av Business Intelligence (BI). Tillträde och ansökan Start: Snarast Uppdragets längd: 1 år Ort: Stockholm Sista ansökningsdagen: snarast Kontaktperson: +46 790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Om oss Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

8 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Utvecklingsinriktad Teamchef/Redovisningsansvarig sökes

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något. Helsingborgs stads skolor är en resursstark och värdestyrd organisation. Här blir du som medarbetare en viktig del i vår gemensamma vision att skapa den bästa skolan för varje barn och elev. Att jobba på Skol- och fritidsförvaltningen Om arbetsplatsen Skol-och fritidsförvaltningen ansvarar för förskola, grundskola, gymnasieskola och fritidsverksamhet. Det är många olika arbetsområden som har betydelse för Helsingborgarnas vardag. Sammanlagt har vi ca 4500 medarbetare och 200 chefer. Förvaltningskontoret svarar för ledning och stöd till skol- och fritidsförvaltningens verksamheter. På förvaltningskontorets ekonomiavdelning arbetar idag 13 medarbetare med bl a budgetering, resursfördelning, uppföljning, redovisning, GDPR-frågor samt systemfrågor inom IT-området. Vi söker nu en Teamchef med ansvar för redovisningen. Arbetsuppgifter Nu finns chansen att utvecklas med oss! Här får du möjlighet att bidra till vår framtid - barn och elever i Helsingborg. Genom arbetet på ekonomiavdelningen stödjer vi verksamheten i ekonomifrågor, så att rektorer och chefer kan lägga sitt fokus på våra unga. Som Teamchef arbetar du nära förvaltningens ekonomichef och är chef över redovisningsteamets medarbetare.  Du är redovisningsansvarig och leder och fördelar arbetet vad gäller redovisningsfrågor samt har fokus på hur vi kan utveckla det löpande ekonomiarbetet med framtiden i fokus. Samtidigt har du en nära koppling till verksamheten och en möjlighet att lära dig mycket om våra förskolor och skolor samt vår fritidsverksamhet. Du har ett nära samarbete med dina kollegor inom ekonomiavdelningen, är en del av vårt gemensamma arbete kring förvaltningens ekonomi och arbetar i samklang med stadens övergripande redovisningsarbete. Du får ta stort ansvar, påverka både arbetsuppgifter och upplägg av arbetet och samtidigt jobba med erfarna medarbetare. Tillsammans har vi fokus på utveckling och samarbete men också på att trivas och ha roligt i arbetet. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning i ekonomi/civilekonomexamen (helst inom redovisningsområdet) samt erfarenhet av arbete med redovisningsfrågor. Erfarenhet av offentlig verksamhet är meriterande. Du är kunnig inom redovisningsområdet, utvecklingsinriktad, hittar gärna nya lösningar och har en god kompetens inom digitalisering. Som person är du positiv och självständig. Du är flexibel och inte rädd för att hugga i där det behövs. Du har lätt för att samarbeta med andra, lär dig gärna nya saker och omsätter dem till verklighet i ditt arbete. Du är pedagogisk och tycker om att dela med dig av det du har lärt dig.   Du har erfarenhet av att arbeta som chef och/eller ett stort intresse av arbetsledning. Arbetet kräver stor datorvana samt förmåga att förstå processer i ekonomisystem. Även goda kunskaper i Excel är ett krav. Erfarenhet av olika ekonomisystem, framförallt Unit 4 ERP, är meriterande. Likaså är erfarenhet av analysverktyg såsom Qlik Sense meriterande. Du är bra på att uttrycka dig i både tal och skrift. Är Du den vi söker?  Ta chansen att ge bästa möjliga förutsättningar för barnen – vår framtid! Välkommen med din ansökan! Övrig information Sista ansökningsdag:  2024-05-26 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Omgående eller enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 I Helsingborgs stad gillar vi olika. Vi strävar efter att våra medarbetare ska spegla våra invånare och värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter. Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare. Om du blir erbjuden tjänst inom förskola och skola eller öppen fritidsverksamhet ska du uppvisa giltigt utdrag från polisens belastningsregister För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Junior Financial Controller till Spark Vision AB

Är du redo att vara med på en resa där din roll inte bara är att utföra uppgifter, utan där du aktivt får forma och påverka din egen arbetsvardag? Då är det dig vi letar efter! På Spark Vision,ett spännande tillväxtbolag inom SaaS, kombineras innovativ SaaS-teknologi med passionen för att förenkla och förbättra.Vi söker nu en Junior Financial Controller som vill vara med på denna tillväxtresa. Om rollen Som Junior Financial Controller på Spark Visionkommer du att vara en central del i finance teamet. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar kontroll av nya samt befintliga ordrar, behjälplig i kundfakturering ochleverantörsreskontra samt utveckling av processer och rutiner för att optimera de finansiella flödena. Utöver detta kommer du även att vara involverad i likviditetsprognoser, forecasting och grundläggande analys av resultatet. Du kommer att bistå vid månads- och kvartalsrapportering samt vara en viktig del i att identifiera och föreslå förbättringar i dem ekonomiska processerna. Du kommer att ha en nyckelroll i att automatisera och koppla samman olika delar av ekonomifunktionen för att säkerställa effektivitet och noggrannhet. Som Junior Financial Controller arbetar du nära såväl verksamheten som CFO. Vem söker vi? Vi letar efter en självständig och initiativrik person som trivs i en dynamisk miljö. Du är prestigelös och kommunikativ, och vågar ställa de obekväma frågorna som behövs för att driva förändring och förbättring. Du har förmågan att vara flexibel i din approach och trivs med att arbeta i ett team där du får stor frihet att påverka både dina arbetsuppgifter och din egen utveckling. Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet Erfarenhet av kundreskontra är meriterande Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av ekonomisystem Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ Analytisk förmåga och öga för detaljer Flytande svenska och engelska, både i tal och skrift Om företaget Our solutions help our customers sell more! Spark Vision delivers sales support software for online and point-of-sales. The Spark Digital Showroom application and the Spark Blueprint room planning application are distinguished for their ease of use, speed, and quality of visualization. Spark Digital Showroom is used by automotive, tiles, bathroom, and kitchen clients to present the offering to potential customers and Spark Blueprint is used by salespeople to plan and develop customized proposals when selling Tiles, Kitchens, and Bathrooms. The applications add great value to our customers by simplifying and streamlining their marketing, sales work, and communication with consumers. Our offering, besides software licenses, includes services to create content for Spark Blueprint and Spark Digital Showroom. We sell our software and services mainly in Europe and have representation through own offices in Sweden, France, Germany, Italy, and Bulgaria. Among our clients are Scania, Ballingslöv, Höganäs Byggkeramik, Svedbergs, and Konradssons to name a few. Visit www.spark-vision.com Har vi väckt ditt intresse? Vi erbjuder en spännande möjlighet att vara med på en tillväxtresa i ett företag där innovation och personlig utveckling står i fokus. Om du tror att du har det vi söker och vill vara med och göra skillnad, skicka in din ansökan redan idag! I den här rekryteringen samarbetar Spark Vision med SEVR Finance Recruitment. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor eller funderingar gällande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Elin Lindén på telefon 0721-74 66 75 eller via [email protected] eller Anna Klimenko på telefon 079-3341337 eller via [email protected]. Ansök via www.sevr.se

8 maj 2024
Sista ansökan:
25 oktober 2024
Redovisningsekonom till Harsco

Har du erfarenhet av redovisning och tycker att arbeta nordiskt är spännande? Vill du arbeta på ett stabilt innovationsföretag som har över ett sekel av erfarenhet inom industriell återvinning och som värnar om miljön? Då kan det vara dig vi söker! Om tjänsten Du kommer att vara ansvarig för flera viktiga ekonomiska uppgifter inom Harsco. Dessa inkluderar att aktivt delta i månadsbokslut, utföra momsredovisning för Sverige, Finland och Norge, övervaka och analysera kostnader för Harscos arbetsplatser, vara huvudkontakt för det indiska teamet på GSC (Global Shared Center) och aktivt arbeta med förbättringar samt vara delaktig i deras dagliga arbete. Dessutom kommer du att vara delaktig tillsammans med ekonomichefen vid kvartals- och årsbudgetarbete, övervaka projektbetalningar, delta i årliga revisioner, kontrollera kundbetalningar och ha aktiv kontakt med kunders leverantörsreskontra. Slutligen innefattar dina arbetsuppgifter även aktivt arbete med diverse rapporter och analyser samt övrig support för ekonomichefen. Kontoret är placerat i Norberg och du kommer tillhöra ekonomiteamet som består utav tre personer. Lämplig bakgrund • Minst två års arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom • Goda kunskaper i Excel • Goda kunskaper i svenska och engelska • Det är meriterande om du har arbetat med den nordiska marknaden • Det är meriterande om du har kunskap i SOX Compliance Personliga egenskaper Som person söker vi en driven och målinriktad person som är redo att växa med bolaget och bidra till teamet. Vi välkomnar nytänkande och utveckling samtidigt som struktur och noggrannhet är viktigt. Du har ett stort intresse för ekonomi men även för effektivisering. För att passa bra in i teamet ser vi även att du är prestigelös. Om företaget Harsco Corporation är ett miljölösningsföretag baserat i Philadelphia, Pennsylvania. Harsco är verksamt i över 30 länder och har cirka 12 000 anställda över hela världen. Företaget tillhandahåller lösningar för komplexa miljöfrågor och betjänar stora industrier, inklusive stål, järnvägar och energi. Ansökan I denna rekrytering samarbetar Harsco med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Ragnarsson på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!

8 maj 2024
Sista ansökan:
20 september 2024
Bokföring och redovisning på byrå

Awinto är en auktoriserad redovisningsbyrå som betjänar kunder med bokföring, redovisning och rådgivning. Vi finns där våra kunder finns, på flera ställen i Sverige och växer nu. Dina arbetsuppgifter Vi söker dig som känner dig trygg med bokföring och redovisning. Du kan hantverket helt enkelt och du har gjort det ett tag. Vi har en trygg arbetsledning som kan kunderna, hantverket och är auktoriserad av FAR. Hos oss får du arbeta i ett team med hela det ekonomiska flödet, från faktura till bokslut. Rutiner finns och utvecklas tillsammans. Arbetet inkluderar bland annat: · leverantörs- och kundreskontra · löpande bokföring · löner · avstämningar · momsredovisning Vem är du? Du kanske idag arbetar på ett mindre företag med ekonomi men känner att du vill utvecklas inom redovisning. Kanske har du eftergymnasial utbildning eller har genomfört kurser inom ekonomi. Det viktigaste för oss är att du kan hantverket. Vidare ska du ha följande kvalifikationer: · fem års erfarenhet av bokföring eller redovisning · erfarenhet av Visma, Fortnox eller Björn Lundén · goda kunskaper i svenska och engelska · van användare av Microsoft Office Då du kommer hantera många kunders material så är du strukturerad och noggrann samt duktig på att planera och genomföra ditt arbete. Du är van att arbeta självständigt, har hög ansvarskänsla, är flexibel och har lätt för att samarbeta med andra. Vad vi erbjuder dig Tjänsten är tillsvidare på 80-100% vilket bestäms individuellt. Vi arbetar enligt kollektivavtal med tjänstepension och erbjuder även friskvårdsbidrag, utbildningar, etc. Ansökan Vi utvärderar ansökningar löpande. Så vänta inte med att ansöka! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

8 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Redovisningsekonom till konsultuppdrag

Nu börjar det våras även ute på marknaden och många av våra härliga kunder är på jakt efter konsulter! Vi behöver därför dig som är Redovisningsekonom till vårt nätverk! Våra kunder finns i och runt Stockholm och vi söker dig som antingen vill ha en anställning för uppdraget eller vill arbeta som underkonsult via oss.  Du kommer bland annat få arbeta med: • Löpande bokföring • Avstämningar • Månadsbokslut • Skatt och moms • Utredningar • Årsredovisning Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom ekonomi och som har ett par års arbetslivserfarenhet som Redovisningsekonom.  Du har god systemvana och behärskar svenska och engelska i tal och skrift.  Känns det lockande med en konsultroll inom redovisning? Då är du varmt välkommen med din ansökan!  Har du några frågor kontaktar du:  Eva Bothén, 0708-344 723, eva. [email protected] P.s. Vi jobbar kompetensbaserat och önskar därför inget personligt brev. Urval sker löpande.

8 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Redovisningsekonom på Lindströms Bil i Skövde

Redovisningsekonomhos en av Toyotas bästa återförsäljare, på Lindströms Bil i Skövde. Vi utökar nu verksamheten och sökerjust dig som vill bli en del i vårt Supportteam och ta dig an rollen som redovisningsekonom på vårt huvudkontori Skövde. Vi söker en senior redovisningsekonom som har kunskaper av att utföra löpande bokföring och säkerställa en korrekt redovisning i koncernens bolag.Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Att hantera och självständigt utföra bokföring ochmånadsbokslut för koncernens åtta fastighetsbolag och dotterbolaget Fordonsanpassarna Trollhättan AB. AG- ochMomsrapportering Leverantör- och kundreskontrahantering Att rapportera statistik till berörda myndigheter Att hantera kvittoredovisning av företagets alla First Card. Avstämning av kassarapporter Att leverera toppservice internt inom organisationen. Proaktivt bidra till processförbättringar inom ekonomiområdet Kvalifikationer för tjänsten Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom redovisning. Du har minst 5 årårs erfarenhet av självständigt arbetesom redovisningsekonom. Erfarenhet frånredovisningsbyrå eller revisionsbyrå är meriterande. Om dig Vi söker dig somfår energi av att leverera bokslut med hög kvalitet.Du är strukturerad och gillar ordning och reda, håller deadlines och är disciplinerad.Som person är du driven, lyhörd och prestigelös och trivs i en bred roll på ett genuint familjeföretag. Du är van att hantera många arbetsuppgifter samtidigt som du har en god samarbetsförmåga.Du har ett stort engagemang för ditt arbete och en vilja att utveckla dig själv och din arbetsplats genom ständiga förbättringar. Övriga kvalifikationer: Du kan Office-paketet Kunskaper omK3-regelverket är meriterande Du kan svenska och engelskabåde ital och skrift I din ansökan vill vi att du skriver med vilka affärssystem du har erfarenhet av. Vill du veta mer än tjänsten är du välkommen att kontaktavår Ekonomichef/Vice VDJohan Gustafsson Vi önskar din ansökan senast 27 maj. Vi erbjuder dig En familjär arbetsplats med tydlig företagskultur - Lindströms Bil är ett familjeföretag och vi värnar om att behålla den familjära känslan. Trygghet - Bilbranschen befinner sig i ständig förändring och med Toyota och Lexus som varumärken ger det oss en stark position och trygg framtid. Utveckling - Genom Toyota & Lexus genomför vi löpande kompetenshöjande utbildningar som utvecklar oss både personligt och professionellt. Friskvårdsbidrag - Att du ska må bra är en självklarhet för oss, därför erbjuder vi bland annat friskvårdsbidrag. Din egna förmånsportal - Som anställd hos oss får du tillgång till ett generöst utbud av förmåner genom Benify - marknadens ledande plattform för förmåner och därigenom skapar du ditt alldeles egna förmånspaket utifrån vad som är viktigt för just dig. Försäkringar och pension - Vi är anslutna till kollektivavtal och du omfattas automatiskt av våra kollektivavtalade försäkringar och pension. Ett förmånligt bilägande - Som anställd erbjuder vi dig förmåner som innebär ett enkelt och prisvärt bilägande Ett utvecklande arbete i ett spännande och expansivt företag En tillvaro som är mer än bara en arbetsplats med en stark kultur som genomsyras av våra värdegrunder: Toyota Way och KAIZEN

8 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Redovisningsekonom – redovisning, betalningar och verksamhetsutveckling

Ekonomienheten på Utrikesdepartementet (UD) Vill du arbeta på UD:s ekonomienhet med redovisningsfrågor, bokföring, fakturering, betalningar och bokslut? Vill du även vara en nyckelperson i vår strävan med att ständigt utveckla vårt arbetssätt och våra rutiner och detta då tillsammans med ett team av skickliga kollegor? Utrikesdepartementet verkar, genom sina utlandsmyndigheter (ambassader, konsulat mm) i ett stort antal länder vilket ger en bred inblick i utmaningarna att bedriva verksamhet i en global kontext. Har du antingen lång erfarenhet inom området eller akademisk utbildning inom ekonomi och redovisning så kan vi erbjuda dig en roll i en internationell, spännande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik! Din arbetsdag - Sveriges morgondag Ekonomienheten ansvarar för att stödja våra utlandsmyndigheter i frågor kring bokföring, redovisning, finansiering m.m. Vi utbildar även de kassörer och redovisningsansvariga medarbetare som tjänstgör vid våra utlandsmyndigheter. Vi har ett särskilt ansvar för att utrikesförvaltningens delar i Regeringskansliets årsredovisning är rättvisande. I din tjänst hos oss kommer du att arbeta i ett team av kunniga kollegor och i den rollen hantera arbetsuppgifter inom bokföring, fakturering, leverantörsfakturor, betalning, medelsöverföring samt avstämningar och bokslut. Du kommer även ha ett särskilt samordningsansvar för att driva på och hålla samman vårt arbete med att ständigt utveckla vår verksamhet. Vi är inspirerade av Lean-filosofin. I denna samordningsroll är du även viktig som inspiratör. I uppdraget ingår även att vara med och utbilda utlandsmyndigheternas kassörer och administrativt ansvariga handläggare inom ekonomiadministration (både på svenska och engelska). I det dagliga arbetet kommer du ha kontakt med utlandsmyndigheternas personal där engelska många gånger är arbetsspråket samt med enheter på UD och med Regeringskansliets ekonomienhet. Stödresor till utlandsmyndigheter förekommer. Läs mer om UD:s verksamhet på regeringen.se. Din bakgrund Du har antingen en relevant akademisk utbildning eller gedigen arbetslivserfarenhet inom ekonomiadministration/redovisning företrädesvis från statlig verksamhet. Har du kunskap om Unit 4 ERP och/eller Proceedo ser vi det som meriterande. Du har intresse och fallenhet för verksamhetsutveckling och vi ser gärna att du har erfarenhet/kunskap av Lean. Du behöver kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Dina egenskaper Du har intresse och fallenhet för att arbeta med ekonomi- och redovisningsfrågor. Du bör vara analytiskt lagd och aktivt driva arbetet framåt för att lösa de problem och utmaningar du ställs inför. God samarbetsförmåga ser vi som en viktig egenskap. Övrigt Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast. Anställningen omfattar 100% av en heltid. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Eva Mofalk 08-405 11 17 eller gruppchef Anna-Karin Hermansson på 08-405 93 47. Du är också välkommen att kontakta personalhandläggare Ulrika Ryberg på 08-405 29 50. Fackliga kontaktpersoner för UPF (Saco) och för ST-UD når Du via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00.Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 26 maj 2024. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Utrikesdepartementet ansvarar för utrikes- och säkerhetspolitik, global utveckling och bistånd, handelspolitik, hjälp till svenskar i utlandet, folkrätt och mänskliga rättigheter, exportkontroll av krigsmateriel, internationella samarbeten med länder och regioner samt handels-, investerings- och Sverigefrämjande.

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 juni 2024
Redovisningsekonom

Arbetsbeskrivning Är du redovisningsekonom och tillgänglig för uppdrag? Är du i början av din karriär och vill utvecklas vidare inom redovisning? Då har du möjligheten att få jobba här hos vår trevliga kund vid Globen. Du börjar som konsult via oss på Randstad Finance för att sedan bli anställd av kund om ni känner att det matchar. Vi söker dig som tycker om att arbeta med siffor, är kommunikativ, prestigelös och värdesätter teamwork. Som person är du självgående, prestigelös och har en positiv inställning. Du kommer ingå i en arbetsplats som präglas av god stämning och humor. Ansvarsområden Löpande bokföring Leverantör samt kundreskontra Balansavstämningar Månads-, kvartals- och årsvis finansiell rapportering, prognos samt budgetrapportering Intern kontroll Skatt – momsdeklarationer Behjälplig vid revision Avstämning interna mellanhavanden Hantering av utlägg/kvitton Stödja och arbeta nära övriga kollegor i organisationen Kvalifikationer Har eftergymnasial utbildning inom ekonomi, redovisning, finans eller liknande Tidigare arbetat med projektredovisning Har minst 2 års erfarenhet av rollen som redovisningsekonom Varit delaktig vid bokslutsarbete Har kunskap om god redovisningssed Har goda kunskaper inom Officepaketet Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

7 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024