BusinessGroup Dalarna söker erfarna redovisningsekonomer!
Boss Business Partner North AB
Redovisningsekonomer

Är du en driven redovisningsekonom som söker nästa steg i karriären? Vill du vara en del av en snabbväxande ekonomikonsultbyrå där utveckling, flexibilitet och arbetsglädje står i fokus? Då kan du vara den vi söker! Om rollen I rollen som redovisningskonsult hos oss kommer du att arbeta nära våra kunder och bli en nyckelperson i deras ekonomihantering. Du kommer att arbeta med löpande bokföring och ekonomiska avstämningar, moms- och skatteredovisning samt deklarationer. Du ansvarar även för att upprätta månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisningar enligt K2 och K3. Rådgivning till kunder kring ekonomistyrning, skatteoptimering och budgetplanering är en viktig del av rollen. Du kommer att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och hjälpa dem att fatta välgrundade ekonomiska beslut. Din expertis kommer att vara en trygghet för kunderna – oavsett om det handlar om att tolka rapporter, navigera nya regelverk eller hantera myndighetskontakter. Om dig Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, exempelvis från högskola, YH eller motsvarande, samt arbetslivserfarenhet av redovisning, bokslut och årsredovisning. Du har god kunskap om ekonomisystem och aktuella regelverk inom redovisning, skatt och bolagsrätt. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta som konsult är det en stark fördel. Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har en naturlig förmåga att skapa struktur. Du är flexibel och ödmjuk inför kunders och kollegors utmaningar, samtidigt som du har en stark egen drivkraft. Då rollen innebär mycket kundkontakt behöver du också vara en skicklig kommunikatör som kan förklara ekonomi på ett enkelt och tydligt sätt. Om oss BusinessGroup Dalarna är en dynamisk och växande ekonomikonsultbyrå som har haft en stark utveckling sedan starten 2015. Vi är idag 19 engagerade medarbetare som tillsammans har en gedigen erfarenhet inom ekonomi, strävar efter att erbjuda det lilla extra till våra kunder. Vårt arbete bygger på våra värdeord: flexibla, personliga och professionella. Vi skapar skräddarsydda lösningar för varje kund och erbjuder allt från löpande bokföring och betalningar till bokslut, årsredovisning och avancerad ekonomistyrning. Hos oss kombineras en trygg helhetslösning med en personlig touch – och det är precis därför vi fortsätter att växa! Nu söker vi erfarna redovisningsekonomer som vill bli en viktig del av vår framgångsresa och bidra till vår positiva och energifyllda arbetsmiljö. Vad vi erbjuder Hos oss får du en arbetsplats med högt i tak, härlig energi och ett starkt teamfokus. Du får möjlighet att utvecklas professionellt och personligt i takt med vår tillväxt, och du erbjuds en omväxlande och stimulerande roll där du får arbeta med kunder från olika branscher. Vi ser till att du trivs genom roliga personalaktiviteter och en inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter att ha kul tillsammans. Vill du vara med på vår resa och skapa framtidens ekonomikonsultbyrå? Välkommen att söka och bli en del av vårt framgångsrika team i Borlänge!  Vi tillämpar löpande urval så passa på att skicka in din ansökan till oss!

23 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Redovisningskonsult
Baker Tilly Umeå AB
Redovisningsekonomer

Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom redovisning? Söker du nya möjlighet att utvecklas inom en prestigelös organisation som prioriterar sina kunder och anställda. Vi letar efter en driven och självständig medarbetare med erfarenhet inom redovisning och som vill jobba proaktivt för att leverera redovisningstjänster till våra kunder. Vad vi erbjuder Vi erbjuder dig en utvecklande roll som redovisningskonsult där du får arbeta med olika kunder, i flera branscher. Vi arbetar utifrån våra ledord; kvalitet, engagemang och trivsel. Detta innebär att vi lägger stor vikt på det personliga engagemanget och proaktiviteten mot våra kunder. Vi erbjuder en personlig utbildningsplanering kombinerat med en individuell karriärsutvecklingsplan där balans mellan arbetsliv och privatliv är viktigt. Du får också möjligheter att vara delaktig i byråns framtida utveckling. Där du är en del av att möjliggöra att vi fortsätter att erbjuda en arbetsplats där vi har roligt tillsammans. Vilka är vi Baker Tilly Umeå är en revisions-, redovisnings- och rådgivningsbyrå med kontor i Umeå och Nordmaling. Vi är i dagsläget 22 anställda och expanderar löpande. Vi söker därför medarbetare som vill bli en del av vårat gäng. Om rollen Som redovisningskonsult arbetar du med att ansvara för kundens finansiella flöden, vilket är löpande bokföring, bokslut samt ekonomisk rapportering. I uppdragen som kundansvarig ligger stort fokus på kundnytta och kvalitet. En viktig del är att bibehålla starka relationer med kunder genom tydlig och effektiv kommunikation och ett proaktivt arbete för att underlätta och stödja beslutsfattande. Du blir också ett viktigt stöd för dina kollegor i deras karriärutveckling. Därför är det viktigt att du drivs av att se andra växa och utvecklas. För att lyckas i rollen har du Universitetsutbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet inom redovisning. Åtminstone 2 års arbetslivserfarenhet av redovisningsarbete gärna med kundkontakt. Ett stort intresse av att vilja utvecklas inom redovisning och rådgivning. Personliga egenskaper Våra medarbetare ska vara ansvarsfulla och ha en egen drivkraft att utvecklas i sin yrkesroll och tillsammans med våra kunder. En naturlig nyfikenhet och att vara redo att samarbeta med andra och bygga relationer, såväl med kollegor som med kunder är något som vi anser vara viktigt för att trivas i rollen hos oss. Därför ser vi att du har god social kompetens och samarbetsförmåga. Du har ett affärsmässigt tänkande med intresset och viljan att leverera lösningar och hjälpa våra kunder att bli lönsamma. Skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan!

22 april 2025
Sista ansökan:
9 oktober 2025
Senior redovisningskonsult - är du den kollega vi söker?
Adekvator Ekonomikonsult AB
Redovisningsekonomer

Kom och jobba som senior redovisningskonsult hos oss på Adekvator! Vi söker nu dig som tillsammans med oss vill vara med att utveckla våra kunders företagande. Ta chansen att arbeta på en spännande arbetsplats i Åkersberga där du får möjlighet att utvecklas. Till kontoret i Åkersberga söker vi nu en erfaren redovisningskonsult. Idag är vi sju medarbetare och vi vill gärna bli fler. Som redovisningskonsult hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du arbetar på både på vårt kontor och ute hos kund. Du stödjer och coachar mer juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd och att kvaliteten i vår leverans är hög. Arbetsuppgifterna består bland annat av: Upprätta bokslut och årsredovisningar Inkomstdeklarationer för privatpersoner och juridiska personer Kvalitetssäkra periodbokslut Löpande rapporteringar till kund Konsultationer och kundrådgivning Löpande bokföring Hos oss får du en familjär miljö, duktiga och kvalitetsmedvetna kollegor som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård. Vi jobbar i en inkluderande, rolig och kreativ miljö, där vi tar gemensamt ansvar och stöttar varandra. Vem är du? En lämplig bakgrund för denna tjänst inom redovisning är att du: innehar högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt annan relevant eftergymnasial utbildning har tidigare erfarenhet av motsvarande arbete, gärna från redovisningsbyrå. har god erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete med vana att upprätta bokslut, inkomstdeklarationer och årsredovisningar. har arbetat självgående i ovanstående uppgifter är flytande i svenska, såväl i tal som skrift För att du ska trivas i rollen som redovisningskonsult och utvecklas inom vår organisation tror vi att du är en driven och ansvarstagande person, som gillar samarbete och trivs att arbeta i team. Vi ser gärna att du har ett marknadsintresse och trivs i mötet med kunden. Du har förmågan att hantera ett stort flöde samt strukturera och prioritera mellan dina arbetsuppgifter. Vidare ser vi även att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö där du kan vara med och påverka. Nästa steg på Adekvators resa hoppas vi inkluderar dig. Vi har höga mål och vi vill fortsätta kunna möte våra kunders högt ställda krav. Vi behöver därför bli fler - vi hoppas att du vill följa med oss! Praktiskt om tjänsten: Placeringsort: Åkersberga Tillträde: Enligt överenskommelse Du erbjuds Vi erbjuder en flexibel arbetsplats där du kan välja att arbeta någon dag hemifrån. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar. Både heltid och deltid är intressant. Välkommen att höra av dig!

16 april 2025
Sista ansökan:
30 juni 2025
BusinessGroup Dalarna söker erfarna redovisningsekonomer!
Boss Business Partner North AB
Redovisningsekonomer

Är du en driven redovisningsekonom som söker nästa steg i karriären? Vill du vara en del av en snabbväxande ekonomikonsultbyrå där utveckling, flexibilitet och arbetsglädje står i fokus? Då kan du vara den vi söker! Om rollen I rollen som redovisningskonsult hos oss kommer du att arbeta nära våra kunder och bli en nyckelperson i deras ekonomihantering. Du kommer att arbeta med löpande bokföring och ekonomiska avstämningar, moms- och skatteredovisning samt deklarationer. Du ansvarar även för att upprätta månadsbokslut, årsbokslut och årsredovisningar enligt K2 och K3. Rådgivning till kunder kring ekonomistyrning, skatteoptimering och budgetplanering är en viktig del av rollen. Du kommer att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och hjälpa dem att fatta välgrundade ekonomiska beslut. Din expertis kommer att vara en trygghet för kunderna – oavsett om det handlar om att tolka rapporter, navigera nya regelverk eller hantera myndighetskontakter. Om dig Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi, exempelvis från högskola, YH eller motsvarande, samt arbetslivserfarenhet av redovisning, bokslut och årsredovisning. Du har god kunskap om ekonomisystem och aktuella regelverk inom redovisning, skatt och bolagsrätt. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta som konsult är det en stark fördel. Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har en naturlig förmåga att skapa struktur. Du är flexibel och ödmjuk inför kunders och kollegors utmaningar, samtidigt som du har en stark egen drivkraft. Då rollen innebär mycket kundkontakt behöver du också vara en skicklig kommunikatör som kan förklara ekonomi på ett enkelt och tydligt sätt. Om oss BusinessGroup Dalarna är en dynamisk och växande ekonomikonsultbyrå som har haft en stark utveckling sedan starten 2015. Vi är idag 19 engagerade medarbetare som tillsammans har en gedigen erfarenhet inom ekonomi, strävar efter att erbjuda det lilla extra till våra kunder. Vårt arbete bygger på våra värdeord: flexibla, personliga och professionella. Vi skapar skräddarsydda lösningar för varje kund och erbjuder allt från löpande bokföring och betalningar till bokslut, årsredovisning och avancerad ekonomistyrning. Hos oss kombineras en trygg helhetslösning med en personlig touch – och det är precis därför vi fortsätter att växa! Nu söker vi erfarna redovisningsekonomer som vill bli en viktig del av vår framgångsresa och bidra till vår positiva och energifyllda arbetsmiljö. Vad vi erbjuder Hos oss får du en arbetsplats med högt i tak, härlig energi och ett starkt teamfokus. Du får möjlighet att utvecklas professionellt och personligt i takt med vår tillväxt, och du erbjuds en omväxlande och stimulerande roll där du får arbeta med kunder från olika branscher. Vi ser till att du trivs genom roliga personalaktiviteter och en inkluderande arbetsmiljö där vi värdesätter att ha kul tillsammans. Vill du vara med på vår resa och skapa framtidens ekonomikonsultbyrå? Välkommen att söka och bli en del av vårt framgångsrika team i Borlänge!  Vi tillämpar löpande urval så passa på att skicka in din ansökan till oss!

15 april 2025
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Junior Redovisningskonsult till Klara Consulting - start höst 2025!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en ledande aktör inom ekonomitjänster, specialiserad på redovisning, löneadministration, revision och rådgivning. Med en stark förankring i branschen och en bred kundbas erbjuder vi skräddarsydda lösningar för våra kunder så att de kan effektivisera sina ekonomiska processer och fokusera på sin kärnverksamhet. Vi är en växande koncern med ca 480 medarbetare och vi har kontor runt om i hela landet.  Hos oss präglas stämningen av engagemang, samarbete och framåtanda. Vår kultur bygger på tillit, kunskap och glädje i form av att vi stöttar och hjälper varandra och ser till att ha kul på vägen. Du kommer hos oss bland annat att få ta del av festligheter, dagliga friskvårdsaktiviteter och smarrigt fika varje fredag. I din roll som junior redovisningskonsult blir du en del av vårt affärsområde fastighet där du under din första tid kommer att jobba med leverantörsreskontrans flöde - och på så sätt skapa en stabil grund för din fortsatta utvecklingsresa hos oss. Du kommer initialt att ansvara för leverantörsprocessen gentemot våra olika kunder och se till att våra kunder får bästa möjliga service. Här finns stora möjligheter till utveckling! Du erbjuds:  En stabil men samtidigt växande arbetsplats som satsar på dig och din kompetensutveckling Goda förmåner, trevliga gemensamma aktiviteter och nytt fräscht kontor i centrala Stockholm En bra balans mellan arbete och fritid samt uppmaning till friskvårdsaktiviteter och en sund livsstil Arbetsuppgifter I rollen arbetar du tätt tillsammans med dina kollegor och har dessutom god stöttning från de andra redovisningskonsulterna som arbetar inom leverantörsreskontra. Du kommer få lära dig alla delar inom leverantörsreskontran för att sedan snabbt växa i rollen som redovisningskonsult hos oss. Här är karriärvägarna många och detta är starten på din resa! Tjänsten innefattar, till en början, bland annat följande arbetsuppgifter: Hantering av fakturaflöde i ett fåtal olika system Hantering av påminnelser och inkassokrav Delaktig i betalningsprocessen gentemot kund Agera professionellt mot kunder, besvara deras förfrågningar och bistå med åtgärder som innefattar leverantörsreskontran Hantering av mail, post och administrering av bolagsakter och arkivering av leverantörsmaterial Arbeta aktivt för att digitalisera vår process Vara behjälplig inom övriga administrativa arbetsuppgifter inom ekonomi     Vem är du? För att trivas i rollen är du en kommunikativ teamplayer som trivs i en miljö där man stöttar och hjälper varandra. Som person gillar du att leverera bra service och tycker det är roligt med kundbemötande. Vi söker dig som: Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från antingen YH eller universitet - eller tar examen till sommaren.  Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift Det är extra meriterande om du: Om du har en eftergymnasial utbildning med inrikning mot redovisning eller fastighetsekonomi Har tidigare erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontra via praktik eller sommarjobb Har tidigare erfarenhet av arbete inom ett serviceyrke Har tidigare erfarenhet av Fortnox och Xledger Låter detta som du? Sök rollen idag och börja din resa som redovisningskonsult hos oss!  Praktisk information Start: 25 augusti 2025 Placering: Stockholm, Hybrid Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 27/4. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.  Den här processen hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen vänligen kontakta [email protected] I samband med rekryteringsprocessen kan tester komma att användas. Om Klara Consulting Vi är en växande koncern med omkring 480 medarbetare och kontor runt om i hela landet. Tillsammans skapar vi unika erbjudanden för kunder och medarbetare inom digitalisering och ekonomisk styrning. Välkommen till en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster. För mer information, besök gärna https://klaraconsulting.se.

11 april 2025
Sista ansökan:
28 september 2025
Redovisningskonsult till Klara Consulting Eskilstuna!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en modern helhetsleverantör inom ekonomitjänster med en stark, unik position på marknaden. Vi är en flerfaldigt prisbelönt koncern med ca 480 medarbetare och vi växer för varje dag som går. Just nu söker vi en Redovisningskonsult till vårt kontor i Eskilstuna som vill vara med och utvecklas med oss. Här får du en betydande roll i ett växande och framåtblickande team! Du ansvarar för en egen kundportfölj och arbetar nära kunderna för att leverera skräddarsydda lösningar av högsta kvalitet. Ditt arbete omfattar löpande redovisning, bokslut, deklarationer och rådgivning inom redovisning samt skatt. Det finns stora utvecklingsmöjligheter att växa i nuvarande position eller på andra positioner i koncernen. Hos oss väntar en inspirerande och stöttande arbetsmiljö där du får vara med och forma framtiden! Välkommen till en varm och familjär atmosfär med cirka 20 engagerade medarbetare i Eskilstuna och Strängnäs. På kontoret i Eskilstuna blir du en del av ett härligt team på 16 personer som brinner för att stötta varandra och våra kunder. Vi värdesätter öppenhet, samarbete och framför allt – arbetsglädje! Du erbjuds: En varierad roll med stor frihet under ansvar och stora möjligheter att utvecklas Möjlighet att påverka och bidra till både teamets och koncernens utveckling En trygg arbetsgivare med stora kontaktytor En härlig gemenskap där vi värdesätter balansen mellan arbete och fritid samt har roligt tillsammans I rollen som redovisningskonsult kommer du till exempel att: Ha ett övergripande ansvar för egna kunder Löpande redovisning, upprätta årsbokslut, årsredovisning och deklarationer Rådgivning inom redovisning och skatt Medverka i uppstart med nya kunder, onboarda, analysera behov och föreslå en väg framåt Här har du dessutom stora möjligheter att forma din karriär! Vi erbjuder en flexibel och trivsam arbetsmiljö med stort fokus på din personliga och professionella utveckling. Hos oss får du chansen att verkligen göra skillnad, både för kunder och kollegor! Vem är du? Vi söker dig som har ett genuint intresse för redovisning och ekonomi - som har samlat på dig några års erfarenhet inom redovisningsområdet. Kanske känner du nu att det är dags för en ny utmaning där du kan växa och utvecklas vidare? Då är detta tjänsten för dig! Vi söker dig som: Har minst 3 års erfarenhet inom redovisning Har god erfarenhet inom redovisning och självständigt hanterar löpande redovisning och rapportering till kund, har erfarenhet av bokslut, årsredovisning samt inkomstdeklarationer Talar och skriver svenska obehindrat Det är extra meriterande om du: Har arbetat som redovisningskonsult på byrå Låter detta som rätt steg för dig? Sök redan idag och bli en del av detta härliga team där vi kombinerar kompetens med stark gemenskap! Nedan ser du en bild från årets konferens med Gatsby -tema, kanske är du med på vår nästa? Praktisk information Start: Efter överenskommelse Placering: Eskilstuna Anställningsform: Heltid, tillsvidare Lön: Fast enligt överenskommelse Rekryteringsprocessen hanteras av Klara Consulting. Vid frågor, vänligen maila Andrea Ramshorn eller Gabriella Palmqvist på, [email protected] eller [email protected]. Om Klara Consulting Eskilstuna AB Klara Consulting i Eskilstuna, tidigare Net Office Ekonomi AB, har i över 25 år hjälpt företag och organisationer med allt från löpande bokföring till avancerad rådgivning inom redovisning och skatt. Vårt mål är att erbjuda våra kunder trygghet och kvalitet, och vi arbetar ständigt för att utveckla våra tjänster för att möta deras behov. Som en del av Klara Consulting koncernen är vi en del av en större helhet och kan erbjuda våra medarbetare goda utvecklingsmöjligheter och en stabil plattform för att växa vidare inom ekonomi och redovisning. För mer information, besök gärna våran hemsida Klara Consulting.

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Rådgivande redovisningskonsult till Klara Consulting!

Om tjänsten: Klara Consulting är en ledande och expansiv aktör inom ekonomitjänster, med en unik position på marknaden och är idag en av Sveriges snabbast växande aktörer. Just nu söker vi en rådgivande redovisningskonsult till vårt affärsområde rådgivning. Här får du möjlighet att arbeta med spännande och utmanande uppdrag och bli en nyckelspelare i vår fortsatta tillväxt! Hos oss är arbetsmiljön präglad av ett stort engagemang, samarbete och innovation. Vi har en företagskultur byggd på tillit, kunskap och glädje, där vi stöttar varandra och ser till att ha roligt längs vägen. Som medarbetare hos oss får du inte bara möjlighet att arbeta med stimulerande och utvecklande uppgifter, utan även möjlighet att delta i gemensamma aktiviteter som festligheter, dagliga friskvårdsinitiativ och vårt uppskattade fredagsfika. Du kommer i rollen bli en del av vårt affärsområde rådgivning, som står för Klara Consultings specialistkompetens inom redovisning och rapportering. Här får du en meriterande touch på ekonomiarbetet där specialisering och rådgivningsfärdigheter blir en stor del av din nya verklighet. Här erbjuds du: En stabil och växande arbetsplats där vi satsar på din personliga och professionella utveckling Goda förmånder, en flexibel och hybrid arbetsplats med kontor i centrala Stockholm En sällsynt möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling för att spetsa dina kunskaper inom redovisning ytterligare En hel del trevligheter så som AW:s, festligheter och stärkande gemensamma friskvårdsaktiviteter Arbetsuppgifter I rollen som rådgivande redovisningskonsult ansvarar du för kunder i olika branscher och storlekar. Du får möjlighet att arbeta både operativt och rådgivande, med fokus på redovisning och rapportering. På affärsområde rådgivning arbetar vi bland annat med redovisning, finansiell rapportering, koncernredovisning och IFRS-frågor, samt hjälper internationella och noterade bolag med deras specifika utmaningar. Har du inte erfarenhet av alla dessa områden? Ingen fara! Hos oss får du möjlighet att lära dig och utvecklas och vi anpassar tjänsten utifrån dina tidigare erfarenheter. I rollen får du möjlighet att: Utveckla dig själv samt stötta och coacha juniora kollegor i deras utveckling. Bygga och utveckla samarbeten med externa partners samt stötta vid kunduppstarter, analysera behov och föreslå vägar framåt. Arbeta med rådgivning för att hjälpa både kunder och övriga affärsområden/ kontor på Klara Consulting med aktuella frågeställningar. Arbeta med internationella och noterade bolag. Ansvara för månadsbokslut och rapportering till kunder. Hantera årsbokslut, årsredovisning och deklarationer. Hantera viss löpande redovisning. Vem är du? För att trivas i rollen är du en kommunikativ person som gillar en roll där du får ansvar under frihet. Du motiveras av att leverera suverän service och gillar att lösa komplexa problem. Det är ett stort plus om du har minst fem års erfarenhet som redovisningsekonom och ännu bättre om du har erfarenhet som redovisningskonsult. Det är också av vikt att du har goda kunskaper i regelverket K3. Vi önskar även att du: Har en relevant ekonomiutbildning Hanterar bokslut och rapportering självständigt Hanterar årsbokslut och inkomstdeklarationer självständigt Har goda kunskaper i ekonomisystem och Excel Talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat Det är extra meriterande om du: Har kunskap inom koncernredovisning Har kunskaper i regelverket IFRS Talar ett ytterligare språk så som franska, tyska eller spanska Låter det här som du? Sök rollen redan idag och få möjligheten att komma in i ett starkt växande bolag, med trevlig, familjär stämning och där du får en unik möjlighet att bli expert på redovisning! Praktisk information Start: Efter överenskommelse Placering: Stockholm Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse I samband med rekryteringsprocessen kan kunskaps- och personlighetstester komma att användas. Denna rekrytering hanteras av Klara Consulting. Vid frågor om processen, kontakta Lina Granåstedt på [email protected]. Om Klara Consulting Klara Consulting är en flerfaldigt prisbelönt koncern med cirka 480 medarbetare och kontor i hela Sverige. Vi skapar unika erbjudanden för både kunder och medarbetare genom vår expertis inom digitalisering och ekonomisk styrning. Som en del av Klara Consulting får du tillgång till en bred kompetensbas, spännande karriärmöjligheter och ett stödjande nätverk av experter inom ekonomi och redovisning. Läs mer på klaraconsulting.se

8 april 2025
Sista ansökan:
25 september 2025
Redovisningskonsult med kundansvar till RedoVisa i Sollefteå AB
Rubino Rekrytering AB
Redovisningsekonomer

Vill du arbeta på en modern redovisningsbyrå där nära kundrelationer, digitala arbetssätt och kvalitet står i fokus? Vi söker nu en erfaren redovisningskonsult till vårt kontor i Sollefteå. RedoVisa i Sollefteå AB är en redovisningsbyrå med stark lokal förankring och ett växande kundunderlag. Vi hjälper små och medelstora företag inom olika branscher och sätter alltid kundens behov i fokus. Vi strävar efter att ligga i framkant när det gäller digitalisering, rådgivning och personligt bemötande. Om rollen Som redovisningskonsult hos oss har du ett helhetsansvar för dina kunduppdrag. Det innebär att du självständigt planerar och genomför arbetet, rapporterar till kund och ser till att viktiga deadlines hålls. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: löpande bokföring och avstämningar bokslut, årsredovisningar och deklarationer löneadministration rådgivning och ekonomisk analys Du arbetar nära våra kunder och blir ofta deras främsta kontakt i ekonomifrågor. För rätt person finns stora möjligheter att växa i rollen och vara med och utveckla både kunder och vår verksamhet. Vem är du? Vi söker dig som tycker om kundkontakt, är driftig och serviceinriktad och har en ständig vilja att lära att utvecklas. Du är lösningsorienterad med ett positivt förhållningssätt och är inte rädd för att hjälpa till där det behövs. Utöver det ser vi att du har: flera års erfarenhet av redovisning och ekonomiarbete god förståelse för företagandets villkor gärna erfarenhet från byrå goda kunskaper i system som Fortnox, Capego, Excel och Teams mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Vi erbjuder Hos oss får du ett utvecklande arbete i trivsam miljö tillsammans med erfarna kollegor. Du får vara med och påverka både din vardag och byråns utveckling. Vi erbjuder fast månadslön, friskvårdsbidrag och möjlighet till kompetensutveckling. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Placering: Sollefteå. Arbetstid: 38,5 h/vecka med möjlighet till viss flextid. Lön enligt överenskommelse. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Låter det här som rätt roll för dig? Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kontorschef Louise Fahlén Frederiksen, mobil +46 702 40 58 91 Välkommen med din ansökan!

6 april 2025
Sista ansökan:
23 september 2025
Projektledare inom redovisning till Klara Consultings fastighetsteam!

Om bolaget och tjänsten Klara Consulting är en ledande helhetsleverantör av ekonomitjänster med en stark och unik position på marknaden. Vi är en snabbt växande koncern som erbjuder fantastiska karriärmöjligheter i en spännande och föränderlig bransch. Just nu söker vi en engagerad projektledare till vårt fastighetsteam – kanske är det dig vi söker? Hos oss är arbetsmiljön präglad av ett stort engagemang, samarbete och innovation. Vi har en företagskultur byggd på tillit, kunskap och glädje, där vi stöttar varandra och ser till att ha roligt längs vägen. Som medarbetare hos oss får du inte bara utmanande och utvecklande arbetsuppgifter, utan även möjlighet att delta i roliga aktiviteter som gemensamma festligheter och dagliga friskvårdsaktiviteter. Vi lägger stor vikt vid personlig utveckling och genom regelbundna utvecklingssamtal stöttar vi dig i att forma din karriär baserat på dina egna ambitioner. I rollen som projektledare blir du en viktig del av vårt framgångsrika fastighetsteam, där vi främst arbetar med fastighetskoncerner. Fastighetsbranschen är i ständig förändring, vilket gör att du får möjlighet att arbeta i en spännande och händelserik miljö där du kan växa och utvecklas i din roll i mycket snabb takt! Vi erbjuder dig En stabil och växande arbetsplats där vi satsar på din personliga och professionella utveckling Attraktiva förmåner, roliga gemensamma aktiviteter och fantastiska kollegor En god balans mellan arbete och fritid, med uppmuntran till en hälsosam livsstil En arbetsplats där du får möjlighet att bli expert inom en nisch och utveckla din specialistkompetens Nytt fräsch kontor mitt i centrala Stockholm Arbetsuppgifter Som projektledare hos oss får du ta ett helhetsansvar för våra kundrelationer och säkerställa att vi levererar högsta kvalitet i våra uppdrag, samtidigt som du säkerställer att våra resurser används effektivt. Du arbetar både operativt och strategiskt, och samarbetar tätt med andra projektledare och gruppchefer för att nå affärsområdets mål. Du stöttar och coachar våra juniora konsulter inom redovisning och fungerar som en trygg ledare och förebild. Du ansvarar också för kvalitetssäkring och arbetar nära KAM för att ständigt utveckla och förbättra våra kunduppdrag och processer – så att vi blir ännu bättre på det vi gör! Du kommer bland annat att: Arbeta operativt med bland annat kassaflödesanalyser, konsolidering, komplexa bokslut och rådgivning till kunder Strukturera och samordna pågående kunduppdrag för att säkerställa effektiv och hållbar resursanvändning Upprätthålla nära kommunikation med kunder och säkerställa leveranser av högsta kvalitet Följ upp projektens lönsamhet i samråd med KAM och vidta åtgärder för att nå fastställda mål Planera och fördela resurser för att optimera teamets kapacitet i samarbete med andra projektledare Coacha och stötta våra juniora konsulter för att främja deras utveckling Säkerställa kvaliteten i redovisningsarbetet, inklusive bokslut, årsredovisningar, deklarationer, skatt och moms Ansvara för både intern och extern rapportering Aktivt bidra till att förbättra och effektivisera våra processer Vem är du? Vi värdesätter dina personliga egenskaper och din drivkraft att växa i rollen som projektledare. Du är lösningsorienterad, arbetar strukturerat och har ett öga för att effektivisera processer och driva projekt framåt. Samarbete är nyckeln till vår framgång, och vi söker dig som trivs i team och alltid sätter laget före jaget. Du motiveras av att ta en ledande roll och tycker om att coacha och utveckla andra – hos oss får du chansen att göra just det! Vi söker dig som: Har minst 4 års erfarenhet inom redovisning Har erfarenhet av och/eller fallenhet för att coacha, lära upp och leda kollegor Självständigt hanterar löpande redovisning, inkomstdeklarationer, årsbokslut och årsredovisning Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi Är flytande i svenska och har mycket goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du: Har erfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå Har erfarenhet av eget kundansvar eller projektledning i liknande roll på byrå Har erfarenhet av systemen Xledger, Adra Balancer, Aaro, Fortnox Har erfarenhet av olika regelverk och/ eller koncernredovisning Har erfarenhet från fastighetsverksamhet Låter detta som du? Sök rollen idag och få chansen att utvecklas i en central och projektledande roll. Här får du dessutom möjlighet att arbeta tillsammans med några av våra fantastiska kollegor! Praktisk information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Placering: Stockholm Anställningsform: Heltid tillsvidare med provanställning Lön: Fast enligt överenskommelse I samband med rekryteringsprocessen kan kunskaps- och personlighetstester komma att användas. Denna rekrytering hanteras av Klara Consulting. För frågor om processen, kontakta [email protected]. Om Klara Consulting Läs mer på klaraconsulting.se

4 april 2025
Sista ansökan:
21 september 2025
Redovisningsansvarig till Berry Superfos
Mpya Finance AB
Redovisningsekonomer

Är du en erfaren redovisningsekonom som vill ta klivet in i en internationell miljö? Motiveras du av att få arbeta med helheten inom redovisning och vill få chans att påverka och driva utveckling? Berry Superfos förstärker sitt ekonomiteam med en ny roll som redovisningsansvarig till siten i Mullsjö, så varmt välkommen med din ansökan! Som redovisningsansvarig på Berry Superfos arbetar du brett inom redovisning och ansvarar för att hålla ihop boksluten och rapportering. Du stöttar dina kollegor i ekonomiteamet i det dagliga arbetet och säkerställer, tillsammans med Finance Manager, att rapportering och redovisning görs korrekt till koncern och myndigheter. Vidare arbetar du nära och rapporterar till ekonomichefen i Mullsjö samt till det skandinaviska huvudkontoret i Danmark. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som redovisningsansvarig blir du en viktig del av ekonomiteamet, som idag består av fyra medarbetare. Tillsammans ansvarar ni för den lokala verksamheten samt säljkontoret i Finland. På kontoret och i produktionen i Mullsjö arbetar cirka 200 personer. Arbetstiderna är flexibla och goda möjligheter finns till hybridarbete. • Månads- och årsbokslut • Löpande redovisning och avstämningar • Myndighetsrapportering • Analys och upprättande av månadsrapport • Årsredovisning • Driva och stötta ekonomiteamet i det dagliga arbetet • Förbättring av interna arbetsprocesser, digitalisering av arbetsuppgifter och optimering av flöden • Kontakt med myndigheter och revisorer • Delaktig i budget- och prognosarbete Vem är du? Vi söker dig med en relevant utbildning inom ekonomi/ redovisning och som har hunnit skaffa dig flera års erfarenhet av arbete inom redovisningsområdet. Du känner dig trygg med att upprätta bokslut och årsredovisningar samt besitter goda kunskaper i moms och skatt. Som del i en internationell koncern med många interna och externa kontaktytor ser vi gärna att du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Som person beskrivs du som strukturerad, engagerad och trivs med att stötta din omgivning. Du har en god förmåga att se lösningar och driver gärna utveckling och förändring i arbetet. Du ansluter till ett mjukt och härligt team och bidrar gärna hit med din värme och optimism. Har vi väckt din nyfikenhet och vill du höra mer? Intervjuer sker löpande så ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 30 april 2025. I den här rekryteringen samarbetar Berry Superfos med Mpya Finance. Har du frågor gällande rekryteringsprocessen eller kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Paulina Jutnäs på 0729-98 87 66 eller [email protected], alternativt Anna Haga på 0709-71 00 16, [email protected].

3 april 2025
Sista ansökan:
20 september 2025