Jobbcoach/Handledare

Arena Personal söker för kundsräkning en driven och engagerad jobbcoach/handledare. Arbetslivsresurs i Eskilstuna växer och vi söker därför en driven och målinriktad person som har stark vilja att coacha individer och matcha dem rätt till arbete eller utbildning inom ramen för Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha. Som konsult genomför du olika insatser både på individ och gruppnivå som kartläggning av resurser, ansökningshandlingar, föreläsningar, anordna praktikplatser samt ha coachande samtal. Du har möjlighet att vara kreativ och anpassa ditt arbete efter individen vilket gör arbetet både roligt och fartfyllt. Du kommer också att ha tät kontakt med arbetsgivare/företag så det är en fördel om du har god kännedom om den lokala arbetsmarknaden. Erfarenhets och utbildningskrav: Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt tidigare system). Arbetslivserfarenhet: Minst två (2) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två (2) år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: – Arbetsledning med personalansvar – Rekrytering. – Omställningsarbete för arbetssökande. – Studie- och yrkesvägledning. – Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). – Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. – Arbete med social- och gruppsykologi. – Karriärvägledning. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år. Vi lägger stor vikt vid din personlighet i denna rekrytering. Som person är du prestigelös och flexibel och gillar variation i dina arbetsuppgifter. Att skapa relationer och bygga nätverk är något du känner dig bekväm med och vi ser gärna att du har ett brett kontaktnät i aktuellt geografiskt område. I ditt arbete gör du skillnad och du vill se resultat i dina insatser. Då dagarna kan se olika ut behöver du vara strukturerad, administrativt lagd och ha god förmåga att självständigt planera och ansvara för ditt arbete. Meriterande är om du har flerspråkig kompetens och/eller tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Störst vikt läggs dock på dina personliga egenskaper samt din vilja att arbeta med tjänsten Rusta och Matcha. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsort är i huvudsak Eskilstuna men arbete kan även komma att ske på våra andra kontor i närliggande kommuner. Du behöver därför ha körkort och med fördel tillgång till egen bil. Har du frågor – kontakta Gruppchef Shirin Amin,[email protected] Rekryteringen sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Tillträde enligt överenskommelse, individuell lönesättning tillämpas. Varmt välkommen med din ansökan! Arbetslivsresurs är en del av Arenakoncernen. Arbetslivsresurs identifierar, stärker och utvecklar människor till att bli sitt bästa jag. Vi är specialister på att utveckla människor. Vi har en bred och kvalificerad kompetens för att kunna tillgodose viktiga behov hos kunder.

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Praktikant rekrytering eller redovisning sommar/höst 2024

Watershedsär ett mindre, entreprenörsstyrtföretag som främst verkar inom rekrytering. Hos oss bör man haett öppet sinne, ordning och reda samt vara modig att själv kunna kontakta myndigheter, support för de verktyg vi använder, för att trivas. Vårt mål är att bygga snabb tillväxt i företaget, ha riktigt kul och känna stolthet över att vara en del i entreprenörsvärlden. SökerPraktikant som läser en relevant utbildning. ProfilDriven och disciplinerad doer, framåtlutad, orädd, entreprenörsförståelse, vilja att lära, logisk, snabbtänkt, ansvarstagande, kreativ förmåga som arbetar självständigt under handledning, alltid har skrattet under ytansamt att man är lite av en "språkpolis" för svenska språket, då struktur och lätthet att hitta/förståär viktigt för ett litet företag.Du kommer i tid och håller en bra balans mellan fokuserat jobb och friskhet. Vi anser att praktik ska vara en win-win. Vi använder Apples produkter - iPhone och MacBook Air. Arbetsuppgifter (varierar utifrån person)Under din praktikperiod (oavlönad) kommer du främst att arbeta med: Redovisningspraktikanter:Redovisning, personal- ochlönehantering, fakturering,avstämning och förberedelse för bokslutet. Vi använder Fortnox för redovisning, fakturering och lön. Rekryteringspraktikanter:Intervjuer, struktur, taggning, referenstagning, avtalsskrivning, lägga ut annonser i sociala medier,insamlande av uppgifter och kontakt med nya kunder och tillhörande administration. Du kommer också ägna några timmar varje vecka åt att sälja in våra rekryteringstjänster. Du får givetvis relevant stöd även för detta om du är oerfaren. Vi använder Teamtailor, OneFlow, Survey, Callmaker, Zoho,Google Drive, FB, Instagram, Linkedin, MS Office. PraktiklängdEnligt dina studier. PlaceringGamla stan, Stockholm

12 maj 2024
Sista ansökan:
29 oktober 2024
Praktikant rekrytering eller redovisning sommar/höst 2024

Watershedsär ett mindre, entreprenörsstyrtföretag som främst verkar inom rekrytering. Hos oss bör man haett öppet sinne, ordning och reda samt vara modig att själv kunna kontakta myndigheter, support för de verktyg vi använder, för att trivas. Vårt mål är att bygga snabb tillväxt i företaget, ha riktigt kul och känna stolthet över att vara en del i entreprenörsvärlden. SökerPraktikant som läser en relevant utbildning. ProfilDriven och disciplinerad doer, framåtlutad, orädd, entreprenörsförståelse, vilja att lära, logisk, snabbtänkt, ansvarstagande, kreativ förmåga som arbetar självständigt under handledning, alltid har skrattet under ytansamt att man är lite av en "språkpolis" för svenska språket, då struktur och lätthet att hitta/förståär viktigt för ett litet företag.Du kommer i tid och håller en bra balans mellan fokuserat jobb och friskhet. Vi anser att praktik ska vara en win-win. Vi använder Apples produkter - iPhone och MacBook Air. Arbetsuppgifter (varierar utifrån person)Under din praktikperiod (oavlönad) kommer du främst att arbeta med: Redovisningspraktikanter:Redovisning, personal- ochlönehantering, fakturering,avstämning och förberedelse för bokslutet. Vi använder Fortnox för redovisning, fakturering och lön. Rekryteringspraktikanter:Intervjuer, struktur, taggning, referenstagning, avtalsskrivning, lägga ut annonser i sociala medier,insamlande av uppgifter och kontakt med nya kunder och tillhörande administration. Du kommer också ägna några timmar varje vecka åt att sälja in våra rekryteringstjänster. Du får givetvis relevant stöd även för detta om du är oerfaren. Vi använder Teamtailor, OneFlow, Survey, Callmaker, Zoho,Google Drive, FB, Instagram, Linkedin, MS Office. PraktiklängdEnligt dina studier. PlaceringGamla stan, Stockholm

11 maj 2024
Sista ansökan:
14 oktober 2024
Praktikant rekrytering eller redovisning sommar/höst 2024

Watershedsär ett mindre, entreprenörsstyrtföretag som främst verkar inom rekrytering. Hos oss bör man haett öppet sinne, ordning och reda samt vara modig att själv kunna kontakta myndigheter, support för de verktyg vi använder, för att trivas. Vårt mål är att bygga snabb tillväxt i företaget, ha riktigt kul och känna stolthet över att vara en del i entreprenörsvärlden. SökerPraktikant som läser en relevant utbildning. ProfilDriven och disciplinerad doer, framåtlutad, orädd, entreprenörsförståelse, vilja att lära, logisk, snabbtänkt, ansvarstagande, kreativ förmåga som arbetar självständigt under handledning, alltid har skrattet under ytansamt att man är lite av en "språkpolis" för svenska språket, då struktur och lätthet att hitta/förståär viktigt för ett litet företag.Du kommer i tid och håller en bra balans mellan fokuserat jobb och friskhet. Vi anser att praktik ska vara en win-win. Vi använder Apples produkter - iPhone och MacBook Air. Arbetsuppgifter (varierar utifrån person)Under din praktikperiod (oavlönad) kommer du främst att arbeta med: Redovisningspraktikanter:Redovisning, personal- ochlönehantering, fakturering,avstämning och förberedelse för bokslutet. Vi använder Fortnox för redovisning, fakturering och lön. Rekryteringspraktikanter:Intervjuer, struktur, taggning, referenstagning, avtalsskrivning, lägga ut annonser i sociala medier,insamlande av uppgifter och kontakt med nya kunder och tillhörande administration. Du kommer också ägna några timmar varje vecka åt att sälja in våra rekryteringstjänster. Du får givetvis relevant stöd även för detta om du är oerfaren. Vi använder Teamtailor, OneFlow, Survey, Callmaker, Zoho,Google Drive, FB, Instagram, Linkedin, MS Office. PraktiklängdEnligt dina studier. PlaceringGamla stan, Stockholm

11 maj 2024
Sista ansökan:
28 oktober 2024
rekryterare till randstad talent center med placering i göteborg

På Randstad är vår kandidathantering en av våra absoluta främsta framgångsfaktorer. Talent center är en avdelning som bidrar med att hitta kandidater för hela Randstadkoncernen som därefter presenteras för våra kunder till olika uppdrag och spännande tjänster runt om i landet. Vi arbetar med interna beställningar från organisationen där vi agerar experter som levererar kandidater utifrån efterfrågad kravprofil. Din arbetsdag kommer huvudsakligen att bestå av att arbeta med de olika delarna som rekryteringsprocessen omfattar. ansvarsområden.Exempel på arbetsuppgifter är att skriva och publicera annonser, göra urval, genomföra telefonintervjuer, personliga intervjuer, skicka ut tester och ta referenser på våra kandidater. Förutom de traditionella uppgifterna kommer du även att få möjlighet till att arbeta proaktivt genom att träffa potentiella kandidater och presentera varumärket Randstad. Rollen omfattar mycket samverkan med kollegor ute i landet. arbetstider.Rollen avser en visstidsanställning kopplat till ett projektmen vi tror attdet finns goda möjligheter att fortsätta arbeta hos oss efter projektets slut.Du kommer att vara placerad på vårt kontor i Göteborgmen vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför kommer det finnas möjlighet att delvis arbeta hemifrån. kvalifikationer. Vi tror att du har examen från universitet/högskola med inriktning mot HR eller liknande. Du är i början av din karriär och söker nu en chans att få utvecklas inom just rekrytering. För att trivas i rollen krävs det att du är ansvarstagande och noggrann i ditt arbete, och så klart tycker att rekrytering verkar jättespännande! Vidare tror vi att du gillar att skapa och upprätthålla relationer och är en god lagspelare som uppskattar möjligheten att lära dig av dina kollegor. Vi ser att du är en person som är lyhörd, engagerad och lösningsorienterad i ditt sätt att ta dig an och lösa de olika arbetsuppgifter som tjänsten innebär. Stundtals är tempot högt så du behöver ha god förmåga att planera och organisera ditt arbete och är angelägen om att nå goda resultat. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi i det dagliga arbetet dokumenterar och möter många kandidater samt behöver hålla i dialoger med kollegor ute i landet. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. ansökan.Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-06-05. Notera att annonsen är proaktiv vilket kan innebär att det kan dröja ett taginnan du får återkoppling från oss.Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så sök gärna redan idag! Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att vända dig till Maria Lennermo, HR Talent partner via: [email protected]. Vi ser fram emot din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
5 juni 2024
Konsultchef till Agito Skola och förskola

Kan du bemanning på dina fem fingrar och brinner för försäljning och relationer? Är du redo för den roligaste tiden i din karriär? Då tycker vi på Agito att du ska ta chansen att söka denna roll som innebär att du är ansvarig för att bygga upp ett helt nytt affärsområde hos oss. Vilka är vi? På Agito har vi nära till skrattet och fantastiskt roligt på jobbet. Vi stöttar varandra och inspirerar varandra varje dag. Vi firar framgångar men är också transparenta när något går fel. Det är okej att misslyckas hos oss. Så länge vi växer och lär oss av misstagen. Vi kan uppfattas som en pratsam grupp som älskar att föra livliga diskussioner med högt i tak. Hela tiden med hjärtat på rätt ställe. Hårt arbete och grovjobb är självklart för oss i rollen som säljande konsultchef på Agito. Våra processer är inte supertydliga och dom förändras löpande, ibland dagligen. Men det är tack vare denna förmåga att snabbt ändra riktning och strategi som gör oss unika och snabba på bollen där andra kan tappa fart. Det som också gör oss unika från våra konkurrenter är det värde vi bidrar med i våra dialoger med kunder och kandidater. Vi kan försäljning och hela affären på riktigt! Vi jobbar med närhet och är selektiva kring de uppdrag och konsulter som vi väljer att hjälpa. Detta för att vi alltid vill leverera med kvalitet och hålla det vi lovar. Lojala konsulter har blivit nyckeln till vår framgång. Detta kan man inte köpa. Det krävs många år av träning och insikter. Detta har vi nu. Vill du vara med? Vem vi söker vi? Vi söker en person som brinner för att bygga starka och långsiktiga relationer. Är du en kommunikativ person som trivs med att skapa band över telefonen och vill arbeta med relationsbaserad försäljning? Då är det dig vi letar efter! Vi strävar efter att växa och utvecklas och nu ska Agito bygga upp ett nytt affärsområde inom skola och förskola där du i din roll kommer att vara avgörande för om Agito ska lyckas. Som konsultchef hos oss kommer du att ha ansvar för hela bemanningsprocessen, det innebär att du tar första kontakten med kunderna och tar in kravprofil för att matcha rätt kandidat mot rätt uppdrag. Du ska hålla en kontinuerlig kontakt och utföra uppföljning för att säkerställa långsiktiga och professionella relationer. Din roll är att arbeta med merförsäljning mot kund och konsult. Om dig: För att passa in hos oss och lyckas i rollen som konsultchef behöver du vara. · Social och trivs att nätverka med människor. · Målinriktad och drivs av att sätta mål. · Kunna arbeta effektivt även under högt tempo · Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande, men det viktigaste är din förmåga att skapa och underhålla långsiktiga relationer. · Disciplinerad och vet hur du kan arbeta effektivt dvs. få ut så mycket som möjligt under en dag. · Tävlingsinriktad inställning. · Kommunikationsförmåga och förmåga att ta emot och ge konstruktiv feedback · Du ska älska utmaningar och ha vilja att fortsätta utvecklas i din roll Ansvarsområden och arbetsuppgifter: · Uppsökande verksamhet genom att ringa upp emot 50 kalla samtal per dag för att hitta rätt kandidater och/eller kunder och berätta varför Agito är det självklara valet. · Skapa och bibehålla kundrelationer med både offentliga och privata kunder. · Bygga upp ett eget nätverk av konsulter som du sedan matchar med uppdrag. · Driva hela rekryteringsprocessen från första kontakt, signering av avtal samt administrationen därtill. · Ansvara för hela bemanningsprocessen från första kontakt till uppföljning efter avslutat uppdrag. · Kontakta och besöka dina kunder och konsulter kontinuerligt för att hålla dig uppdaterad om önskemål och behov. Därför kan resor och övernattningar på annan ort förekomma. · Planera och strukturera ditt arbete i en vardag som snabbt förändras. · Jobba mot uppsatta individuella mål samt en gemensam budget. · Förhandla med konsulter gällande lön och med kunder gällande pris. · Tillgänglig obekväma arbetstider, jourarbete förekommer. Vi erbjuder dig: Som en del av vårt team kommer du att arbeta nära dina kollegor i en positiv och stöttande arbetsmiljö. Vi är belägna nära centrala centrum i Stockholm, och erbjuder goda utvecklingsmöjligheter. På kontoret kan du förvänta dig drivna och härliga kollegor, löpande coaching och möjligheten att påverka din lön varje dag. Dessutom erbjuder vi friskvårdsbidrag för att främja en hälsosam livsstil. Om du är redo och har viljan att ta nästa steg i din karriär och tror att du har vad som krävs för att bli en framgångsrik konsultchef hos oss på Agito, så ser vi fram emot din ansökan!

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Rekryteringsspecialist, Verksamhetsnära HR Stockholm

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Inom Kriminalvårdens verksamheter finns fler än 70 olika yrkesroller, merparten kriminalvårdare men också handläggare, utredare, sjuksköterskor, produktionsledare, transportplanerare, kockar, lärare och många fler. Rekryteringsgruppen i Stockholm tillhör den nationella HR-organisationen men arbetar regionalt inom Stockholms län för att försörja anstalter, häkten och frivårdskontor med de medarbetare de behöver. Rekryteringsgruppen i Stockholm består av 16 rekryterare, handläggare och gruppchef. På HR-avdelningen i helhet arbetar ca 300 personer fördelade över landet. ARBETSUPPGIFTER Med anstalter, häkten, frivårdskontor och vår nationella transportenhet som uppdragsgivare kommer ditt fokus vara mot arbete med volymrekrytering av kriminalvårdare. I mån av tid arbetar du även med rekrytering av andra medarbetarroller. Du arbetar mot ett eller två av våra verksamhetsområden där du är kontaktperson och den som operativt håller ihop verksamhetsområdets rekryteringsprocesser. Du kommer att genomföra uppstartsmöten, publicera annonser, göra urval, planera och hålla intervjuer samt säkerhetsprövningsintervjuer, hantera administration och allt som hör en rekryteringsprocess till. Du kommer att samarbeta nära med ditt verksamhetsområdes chefer och personalhandläggare, liksom med dina kollegor i rekryteringsgruppen. Kriminalvården rekryterar flera tusen nya medarbetare och semestervikarier varje år. Det betyder att vi vänder oss till dig som trivs med ett jobb som har tempo och nerv, där du dels är en del av en grupp och ett sammanhang, dels med stor självständighet driver dina egna uppdrag och ger bästa möjliga service till våra uppdragsgivare. Rekryteringsgruppen har ett klimat där vi tar ansvar för vårt gemensamma uppdrag genom att dela viktig information, värnar om ärlig kommunikation och är generösa med att dela kunskap och acceptera olikheter och vi vill ha nya arbetskamrater som bidrar på samma sätt. Din arbetsplats finns på Kriminalvårdens regionkontor i Liljeholmen, men du kommer regelbundet att arbeta lokalt på det verksamhetsområde du samarbetar med. Kriminalvården tillämpar också möjlighet till att teckna distansarbetsavtal. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och som är flexibel och kommunikativ. I ditt arbete tar du stort ansvar för dina uppgifter genom att själv planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är noggrann och väl medveten om mål och att arbeta för en hög kvalitet. Att arbeta med rekrytering i Kriminalvården innebär i stor utsträckning volymrekrytering som kräver effektiva arbetssätt och uthållighet. Det innebär också att komma in i en tid av tillväxt och förändring. Du behöver därför trivas både med att arbeta i en verksamhet som styrs av regler och rutiner men även där du bidrar till förändring och med nya tankesätt. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning inom HR-området, alternativt kvalificerad yrkesutbildning inom rekrytering • Flerårig erfarenhet av att arbeta enligt metoden Kompetensbaserad rekrytering • Erfarenhet av samtliga delar i rekryteringsprocessen • Erfarenhet av att arbeta i rekryteringssystem • Erfarenhet av volymrekrytering • Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av rekrytering inom offentlig sektor, företrädesvis statlig verksamhet • Erfarenhet av att rekrytera säkerhetsklassade tjänster och genomföra säkerhetsprövningsintervjuer • B-körkort ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

10 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Engagerad rekryterare

Är du en van rekryterare som vill bidra till att Försvarets Materielverk rekryterar rätt medarbetare och på så sätt vara med och göra Sverige och världen säkrare? Är du van vid att självständigt driva dina processer framåt och vara ett konsultativt stöd till chefer? Vill du dessutom vara en del av ett team som hjälper varandra och har roligt på jobbet? Då kan du vara den vi söker. Arbetsuppgifter Som rekryterare är ditt huvuduppdrag att stödja verksamhetens chefer i rekryteringar. Du är ett konsultativt stöd till rekryterande chefer där du självständigt driver flera parallella rekryteringsprocesser. Du stödjer FMVs chefer genom hela rekryteringsprocessen och är bland annat involverad i kravprofilsarbete, urval, intervjuer och referenstagning. Uppdraget är betydelsefullt och varierande, då vi har en stor bredd i de roller vi rekryterar till. Du arbetar nära chefer inom myndighetens alla verksamhetsområden och du är en viktig del i vårt ständiga förbättrings- och utvecklingsarbete av rekryteringsprocessen. Tjänsten är placerad vid Gärdet i Stockholm. Resor kan förekomma. Vi söker dig som Du har en akademisk examen inom HR alternativt har du motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt, som vi bedömer som likvärdig. Du har ett par års erfarenhet i närtid av att arbeta i en roll som rekryterare där du självständigt drivit, planerat, prioriterat och genomfört hela och flera parallella rekryteringsprocesser, inklusive tillhörande administration. Du har tidigare arbetat med att vara ett stöd till chefer i rekryteringsprocessen och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att rekrytera till statlig verksamhet. Vi ser även att du har erfarenhet av att arbeta utifrån en kompetensbaserad rekryteringsmetodik. Du har mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är självgående och tar ansvar för dina uppgifter. Du strukturerar ditt arbete på ett effektivt sätt och driver dina processer framåt. Arbetet förutsätter att du trivs med att samarbeta tillsammans med andra och är tydlig i din kommunikation mot såväl kandidater, chefer och kollegor. Du har ett stort intresse av att arbeta med rekrytering, är motiverad och arbetar på tills projekt är avslutade eller resultat uppnådda. Om oss HR- och kommunikation befinner sig i ett utvecklingsskede där du som rekryterare kommer att bidra till myndighetens målbild om att stärka upp med rätt kompetens framåt. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande rekryteringsuppdrag, engagerade chefer och kandidater. Vi söker efter dig som, tillsammans med kollegorna på HR- och kommunikation, vill bli en teamspelare tillsammans med nio rekryterare till. Teamet gillar att ha kul på jobbet samtidigt som vi strävar efter att leverera högsta kvalitet och att ge den bästa kandidatupplevelsen och stöttning till rekryterande chefer. FMV – Försvarets materielverk På FMV är du med och bidrar till att göra Sverige och världen säkrare. Vi upphandlar, utvecklar och levererar materiel och tjänster till det svenska försvaret. I vår vision ”Rätt materiel för ett starkare försvar” ryms vårt arbete och våra leveranser till Försvarsmakten av allt från helikoptrar, ubåtar, stridsflygplan och snörade kängor till kompasser, radarstationer, pansarterrängbilar och kuddar. Bredden i vårt uppdrag ger dig möjligheten att jobba med spännande innehåll, människor och projekt. På FMV jobbar vi aktivt utifrån utvecklande medarbetarskap, som är en modell för att utveckla samarbete, främja ansvarstagande och skapa engagemang för att ta tillvara på den initiativförmåga som vi alla besitter. Vi sätter värde på ömsesidigt förtroende och på ett hållbart arbetsliv. Därför erbjuder vi alla våra anställda ett brett utbud av utbildningar, kompetensutveckling och träning. Vill du vara med och utveckla framtidens försvar? Sök tjänsten via FMV:s webbplats. Vi vill ha dina ansökningshandlingar på svenska. Våra fackliga företrädare är SACO Stefan Hållander, OFR/S Lena Sköld Gunnarsson, OFR/O Lars Mörrby och SEKO Peter Andersson. Alla nås på telefon 08-782 4000 (FMV Växel). #LI-Hybrid #LI-AM2 Vid frågor om tjänsten ber vi dig kontakta Frida Thilén på telefon 08-782 4000. Vid frågor om rekryteringsprocessen ber vi dig kontakta Annica Magnell, [email protected] Sista ansökningsdag är 2024-05-31. Välkommen med din ansökan.

10 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Rekryteringsassistent i sommar

Om Ågrenska Ågrenska är en unik, utvecklande mötesplats och ett nationellt kompetenscentrum. Vi bedriver olika verksamheter utifrån ett helhetsperspektiv för barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras anhöriga samt professionella. Ågrenska ägs av Ågrenska Stiftelsen som är en icke vinstdrivande organisation. Som assistent på Ågrenska omfattas du av kollektivavtal, har rätt till ersättning för friskvård och får kontinuerlig utbildning i din roll som personlig assistent. Läs mer på www.agrenska.se Ågrenskas personliga assistans söker en rekryteringsassistent med ansvar för rekryteringen av personliga assistenter till våra olika uppdrag. Vi söker dig som kan arbeta 6-8 veckor from vecka 25. Viss möjlighet till flexibiliteti hur veckorna förläggs finns. Målet är att rekrytera en person som självständigt kan sköta och hålla sammanrekryteringen under enhetschefernas semesterperioder. Vi är 6 enhetschefer och en verksamhetschef som under det övriga året sköter rekryteringen till våra respektive uppdrag.Två enhetschefer finnspå plats under sommarmånadernamen i och med att det är mitt i semesterperioden ställs höga krav på din egen självständighet. Utöver det dagliga rekryteringsarbetet kommer du att arbeta med administrativa arbetsuppgifter som uppkommer. Du kan även behöva arbeta med tillsättning av akuta sjukluckor.Arbetsuppgifter:- Läsa CV och personliga brev och göra urval- Telefonintervjuer och intervjuer (både fysiskt och digitalt)- Referenstagning- Kontakt och uppföljning med representanter för de uppdrag som du rekryterar till- Tillsättning av sjukluckor/vakanta pass när behov uppstår- Utforma annonser och publicera i vårt rekryteringsprogram Teamtailor- Administrera anställningsavtalVår rekrytering är mycket anpassad efter uppdragens specifika kravprofileroch tjänsterna som du rekryterar till kommer att variera i storlek och utformning. Även kompetenskraven på de sökande kommer att vara olika beroende på tjänst och uppdragens karaktär.Kvalifikationer: -Vana av administrativt arbete- Erfarenhetav och stort intresse för rekrytering- Flexibel och ha förmåga att hugga tag där det behövs- Bra personkännare- Mycket god svenska i tal och skrift- Genomförd gymnasial utbildning Du kommer att ha flera rekryteringar igång samtidigt och behöver kunna skifta mellan arbetsuppgifterna med bibehållet fokus. B-körkort är meriterande liksom tidigare erfarenhet av personlig assistans. Även avslutad/pågående eftergymnasial utbildning inom personal/HR ses som meriterande.Tjänstgöringsgraden är 80-100 %. Tjänstgöringen är under 6-8 veckor i sommar, exakt vilka bestäms tillsammans med den som tillsätts. Önskad start är vecka 25. Möjlighet till att gå in på timmar innan dess kan finnas.Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag. Fast månadslön. Eventuellt finns fortsatt behov på deltid under hösten. Möjlighet till distansarbete kan finnas en dag i veckan. Varmt välkommen med din ansökan redan idag, vi gör löpande urval!

10 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Kandidatansvarig

Som uppstickare i bemanningsbranschen är vi vana att tänka annorlunda – inte minst när det kommer till människor och rekrytering. Den bästa matchningen bygger sällan på ett perfekt cv, högsta betyg eller ens rätt utbildning. Grunden läggs under introduktionen, resten fångar du upp av erfarna kollegor och genom att utföra jobbet. Om du har rätt inställning och förmåga att växa med rollen vill säga. För det är precis vad vi är på jakt efter. Just nu söker vi enkandidatansvarigsom kan hjälpa oss att fortsätta växa. Är du en person som älskar att möta nya människor och trivs i en dynamisk miljö? Då kan det vara dig vi letar efter! Vad vi erbjuder: En chans att påverka och utveckla både affärer och relationer En arbetsplats där ditt engagemang och dina idéer värderas högt Möjligheten att arbeta med några av Sveriges ledande industriföretag Vem är du? Du är en person som snabbt kan anpassa dig efter nya utmaningar. Någon som värdesätter starka relationer. Erfarenhet inom ledarskap, snabbt tempo, försäljning eller kundservice är meriterande, men inte ett krav. Dina arbetsuppgifter: Attrahera rätt kandidater till våra uppdrag Skapa och publicera lockande annonser som speglar våra värderingar och lockar till sig de bästa kandidaterna Genomför intervjuer och urval för att hitta kandidater som inte bara passar till rollen utan också till vår företagskultur Bygga och underhålla relationer med kandidater och kunder både för nuvarande och framtida behov Ansvara för kandidatnätverket Vi tror på: Tillväxt genom kundfokus och personligt ansvar Att ha roligt på jobbet! Intern utveckling – och en tro på att våra medarbetare vill vara med och utvecklas med oss En sund balans mellan arbete och fritid Krav: B-körkort. När går startskottet?Starta så snart som möjligt, tjänsten är tillsvidare med provanställning. Skicka in din ansökan senast19 maj. Berätta kort varför du är intresserad och bifoga din LinkedIn-profil eller CV. Pluggar du och kan inte jobba heltid från start, så är det ett alternativ också.

10 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024