Rekryterare till Hammarö kommun

Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom kommunstyrelsen arbetar du nära de beslut som fattas i kommunen. Genom att se till helheten och vart vi är på väg arbetar vi med allt som kan tänkas beröra kommunens invånare och anställda. Det är vi som arbetar bakom kulisserna och håller ihop den röda tråden som leder kommunen i rätt riktning in i framtiden. Vill du vara en del av Hammarö kommuns framtida kompetensförsörjningsarbete? Har du erfarenhet av rekrytering och är intresserad av en tjänst där du kommer ha fokus på att stödja chefer i rekryteringsprocesser? Då ska du läsa vidare! ARBETSUPPGIFTER HR-enheten är en stödfunktion organiserad under Kommunstyrelsen och består av nio härliga medarbetare inklusive HR-chef som kännetecknas av att alla ställer upp på sina arbetskamrater om du ber om hjälp. Nu söker vi en rekryterare som i huvudsak skall arbeta som stöd till chefer med rekryteringsprocessen vilket vi ser som ett viktigt steg i vår framtida kompetensförsörjning. I huvudsak kommer du att arbeta med rekryteringsprocessen och kvalitetssäkring av denna. Det innebär allt ifrån kravprofilsframtagning, annonsskrivning, annonseringskanaler, intervjuer, personlighetstester, återkoppling, administration och konsultativt stöd. I tjänsten ingår även arbete med att skapa digitala onboardingprocesser med hjälp av vårt verktyg esTracer. Vår rekryteringsprocess skall präglas av ett nära stöd till våra chefer och ett enhetligt transparant arbetssätt. Du kommer att arbetet med att förvalta vårt system Assessio och återkoppla personlighetstester (MAP) vid vissa rekryteringar samt i vårt chefsutvecklingsprogram. Som rekryterare hos oss på Hammarö kommun har du ett framtidstänk kring kandidatmarknad, kandidatupplevelse och arbetsgivarvarumärke. Du kommer att vara ansvarig för att arbeta med att stärka vårt arbetsgivarvarumärke på kandidatmarknaden genom mässor och event. I tjänsten är du ambassadör för våra HR-verktyg kring rekrytering och har kundkontakt kring detta. Du kommer även projektleda den årlig medarbetarundersökningen i tätt samarbete med vår leverantör Origo. Hammarö kommun är en liten kommun vilket innebär att du kommer ha ett omväxlande arbete där du kommer hantera flera ärenden parallellt. Möjligheterna att växla in i en annan roll är stor då några av oss kommer att gå i pension inom några år. Viktigt för oss är att vi arbetar utifrån vår värdegrund i det dagliga arbetet och i mötet med våra framtida medarbetare. Den lyder: För din skull tillsammans är vi bättre framtiden är vår KVALIFIKATIONER Vi ser att du är en flexibel, lyhörd och konsultativ person med en akademisk bakgrund inom HR eller annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering och meriterande är om du arbetat som rekryteringskonsult tidigare. Anställningen kräver att du har god förmåga att formulera dig i tal och skrift då annonsproduktion är en stor del av arbetsuppgifterna. Du kan arbeta strukturerat och självständigt samtidigt som du trivs med att jobba flexibelt i nära samarbete med andra. Du har en god servicekänsla och lätt för att ta nya kontakter. För oss är det viktigt att du har inställningen att tillsammans är vi bättre. Vi ser att du ska se det som positivt med idéer och nytänkande för att utveckla vår verksamhet framåt. Meriterande är om du har arbetat med Refapp och Visma recruit. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden. Tillträde enligt överenskommelse. I denna rekryteringsprocess använder vi oss utav tester från vår leverantör Assessio (MAP & Matrigma) som ett moment, detta blir aktuellt om du går vidare i processen. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

2 maj 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Rekryteringsspecialist till verksamhetsnära HR i Göteborg

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. ARBETSUPPGIFTER Med Region Väst som huvudsaklig uppdragsgivare kommer du som rekryterare både självständigt och i team driva rekryteringsprocesser från start till mål. En viktig del av rollen innebär därför att arbeta konsultativt och serviceinriktat mot våra uppdragsgivare - Kriminalvårdens kärnverksamhet - vilket innebär att du främst kommer att arbeta med volymrekrytering av Kriminalvårdare. Du kommer att publicera annonser, göra urval, planera och hålla intervjuer, hantera administration och allt som hör en rekryteringsprocess till. Kriminalvården arbetar med kompetensbaserad rekrytering och som statlig myndighet utgår vi från förtjänst och skicklighet när vi rekryterar medarbetare. Inom rekryteringsteamet genomför vi också säkerhetsintervjuer och säkerhetsprövningar då flera av våra befattningar är placerade i säkerhetsklasser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lätt för att samarbeta och är utåtriktad, samt trivs med en varierad arbetsmiljö där du också intervjuar kandidater ute på våra olika verksamhetsställen. I ditt arbete tar du stort ansvar för dina uppgifter genom att själv planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. I din roll som rekryterare är du noggrann och väl medveten om mål och att bibehålla en hög kvalitet. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Akademisk utbildning/högskoleexamen inom HR/PA om minst 120 hp motsvarande 2 år på högskola/universitet alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant • Erfarenhet av kompetensbaserad rekrytering • Erfarenhet av rekryteringsprocessens samtliga delar • Erfarenhet av att arbeta i en konsultativt stödjande roll • Erfarenhet av att arbeta i rekryteringssystem • Datorvana samt goda kunskaper i Officepaketet • Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift • B-körkort Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av rekryteringsarbete inom Kriminalvården • Erfarenhet av volymrekryteringar • Erfarenhet av att rekrytera säkerhetsklassade tjänster • Erfarenhet av Visma Recruit ÖVRIGT Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

2 maj 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
Rekryteringsspecialist till Saab i Linköping!

Har du tidigare erfarenhet av rekrytering och vill arbeta på ett spännande bolag med många utvecklingsmöjligheter? Då kan vi ha ditt nästa uppdrag. Vi söker nu en rekryteringsspecialist till Saab i Linköping. Du kan förvänta dig en utmanande framtid som är utvecklande och rolig. Saab konstruerar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledning, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige. De har stora operationer över hela världen och är en del av flera nationers inhemska försvarsförmåga. Tjänsten är ett konsultuppdrag med start juni 2024 och 12 månader framåt med god chans till förlängning. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan därför bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som rekryteringsspecialist kommer din huvudsakliga uppgift vara att nå, attrahera och rekrytera passiva kandidater och bygga långsiktiga relationer. Du kommer rikta in dig på att rekrytera kandidater från olika yrkesgrupper där du arbetar proaktivt för att attrahera Saabs mest kritiska kompetenser. I nära samarbete med rekryterande chefer, employer branding och verksamheten arbetar teamet metodiskt för att höja kännedomen kring Saab bland utvalda talanger, och på så sätt öka antalet medarbetare. Du kommer ständigt arbeta med att attrahera de bästa människorna inom teknikbranschen, upprätthålla ett starkt arbetsgivarvarumärke och säkerställa goda relationer med både kandidater och interna intressenter. Du kommer att arbeta i en miljö med mycket duktiga rekryterare och tillhöra ett team som finns utplacerat på olika orter i Sverige. Career Center ansvarar för alla interna och externa rekryteringar inom Saab i Sverige. Dina arbetsuppgifter i huvudsak - Planera och driva rekryteringsprocesser tillsammans med rekryterande chefer för att attrahera rätt kompetenser. - Arbeta med search för att hitta kvalificerade kandidater, samt presentera dessa för rekryterande chefer. - Säkerställa att vi levererar en professionell och kvalitativ rekryteringsprocess och alltid levererar en utmärkt kandidatupplevelse. - Stödja och vägleda chefer för att möta deras anställningsbehov och fungera som en betrodd rådgivare. - Arbeta proaktivt vid skapande och underhåll av kandidatnätverket. Vem är du? För att lyckas i denna roll är du en självgående person, har förmågan att ta initiativ och skapa struktur i ditt eget arbete. På Saab värdesätts konstruktivt lagarbete. Du samarbetar bra med andra, och du delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du stöttar dina kollegor i deras dagliga arbete. Som ambassadör för Saab kommer din kommunikationsförmåga vara mycket viktig, samt din förmåga att skapa goda relationer. Du är strukturerad, flexibel och uthållig i ditt arbete. Du har: - kandidatexamen inom HR eller liknande, samt gärna några års erfarenhet av att arbeta med rekrytering på en konkurrensutsatt marknad. Det är meriterande om du har erfarenhet från LinkedIn Recruiter och/eller HR-systemet Workday och är certifikerad i Aons testverktyg. Om verksamheten Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

2 maj 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Rekryterare/säljare

Är du en erfaren rekryterare/säljare som har kunden i fokus? Vill du jobba på ett familjärt företag med en prestigelös företagskultur? Då kanske det är dig vi söker! Bustos Konsulttjänster AB är ett konsult- och rekryteringsbolag inom Bygg, Anläggning och Infrastruktur. Målet är att ha långsiktiga samarbeten med återkommande och nöjda kunder. För att kunna göra detta på bästa möjliga sätt är vår affärsidé baserad kärnvärdena ÄKTA (Ärlighet, Kompetens, Tillsammans, Anpassningsbar) och dessutom värderar vi kvalité väldigt högt. Detta har lett till att vi är ett snabbt växande företag. Vi får hela tiden in nya förfrågningar inför olika typer av uppdrag inom spännande projekt. För att kunna möjliggöra vår fortsatta tillväxt och strävan efter att bli bättre, söker vi nu dig som vill vara en del av en prestigelös och familjär arbetskultur. Vem är du?   Vi söker nu en rekryterare/säljare med minst 5 års erfarenhet av rekrytering och sälj, gärna inom bygg och/eller anläggningsbranschen. För att finna dig väl tillrätta i rollen är det grundläggande att du är självgående, lösningsorienterad, driven, strukturerad, kreativ och kommer med idéer, gillar nya utmaningar, är mycket van med kundkontakt. Som person ser vi att du är trygg i dig själv, säker på ditt arbete samtidigt du är jordnära, är positiv och är en lagspelare. Vi är nu i ett tillväxtskede och söker dig som vill vara en stor bidragande faktor i vår fortsatta utveckling och tillväxt inom rekrytering och sälj.   Vi söker dig som:   Har minst 5 års erfarenhet av rekrytering & sälj Mycket god vana av kundkontakt Du kommunicerar flytande på svenska och engelska, både i tal och skrift, samt är tydlig i din kommunikation Körkort B är ett krav   Det är meriterande om: Du arbetat med sälj/rekrytering inom bygg-/anläggningsbranschen Anställningsform:   Fast anställning Start:   Mitten av augusti Lön: Enligt överenskommelse Vi erbjuder dig: En trygg anställning där du har en engagerad konsultchef, utvecklingssamtal och friskvårdbidrag mm. Vi satsar även mycket på vår personal och ordnar gemensamma aktiviteter så som frukostar, julmiddagar och konferenser.    Ansökan    Tycker du att du passar arbetsbeskrivningen? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Intervjuer sker löpande. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsult-/rekryteringschef, Paola Bustos, på 08 – 505 687 10. Sista ansökningsdag är 2024-05-28. Ansökan kan också skickas till  [email protected]

2 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Talent Acquisition Coordination Associate

Maersk is a global leader in integrated logistics and have been industry pioneers for over a century. Through innovation and transformation we are redefining the boundaries of possibility, continuously setting new standards for efficiency, sustainability, and excellence. At Maersk, we believe in the power of diversity, collaboration, and continuous learning and we work hard to ensure that the people in our organisation reflect and understand the customers we exist to serve. With over 100,000 employees across 130 countries, we work together to shape the future of global trade and logistics. Join us as we harness cutting-edge technologies and unlock opportunities on a global scale. Together, let's sail towards a brighter, more sustainable future with Maersk. Talent Acquisition Coordination Associate Experience required for this role: We need you to have over 2 years experience of hiring / contract issuing in Denmark, United Kingdom, Ireland, Sweden, Finland, Norway, Lithuania, Latvia, Estonia. At least 18 months experience of using Workday and have a degree in Business Administration. Talent Acquisition includes roles concentrated on workforce staffing/recruiting including: employer branding; talent sourcing; job advertising and posting; applicant evaluation and screening; interviewing and assessing; offer and contract generation; and executive search. Also covers onboarding new colleagues, or colleagues transitioning into new roles. Administrative stream includes those who primarily support others by performing skilled technical, administrative or operational tasks. Jobs may range from highly supervised entry-level workers, technicians, and administrative staff to experienced individual contributors with robust technical or practical knowledge in specific areas, who have an ability to execute specialized work to support operations. At the top of this career stream, individuals work independently and apply standards, yet can also make departures from established processes to resolve problems. A colleague at this level works on tasks of limited scope and complexity, exercises independent judgment within defined boundaries and guidelines and typically under supervision. The colleague has skills developed through job-related training and on-the-job experience within a specific job discipline. Colleagues have knowledge of standardized work routines and methods, general facts and information but may need to escalate non-routine problems to a more experienced colleague or supervisor. We offer: No matter your dreams and ambitions, we offer exciting career opportunities in a truly international working environment. We make it our business to make sure that people with the right combination of experience, energy and ambition are given the opportunity to advance and develop throughout their careers. Selection is ongoing, so we look forward to your application!

2 maj 2024
Sista ansökan:
13 maj 2024
Rekryteringsspecialist Ingenjörer/Tech

Om du brinner för rekrytering öppnar det sig nu en väldigt spännande möjlighet hos en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida fortsätter att växa och för att möta det stora rekryteringsbehovet av ingenjörer vill Bravida nu stärka upp sin interna rekryteringsfunktion. Om ditt hjärta klappar starkt för rekrytering av ingenjörstunga roller och du vill utgöra en viktig del i utvecklandet av en nyckelfunktion på ett framgångsrikt marknadsledande företag så är det här en drömroll!   I rollen som Rekryteringsspecialist blir du en nyckelperson som stöttar chefer, utvecklar effektiva rekryteringsprocesser samt arbetar proaktivt på marknaden för att hitta potentiella kandidater till Bravidas starkt växande affärsområde PMO Special Projects som ansvarar för att utföra, leda och genomföra stora och komplexa projekt. Exempel på prestigefyllda uppdrag som Bravida nu arbetar med är E4 Förbifart Stockholm, datahallar och utbyggnaden av Stockholms tunnelbana. Här erbjuds spännande möjligheter för ingenjörer att kliva in i utvecklande roller och din främsta uppgift kommer vara hands on där du arbetar med egna rekryteringar inom tjänstemannasidan av främst ingenjörer men även vissa roller inom IT/tech. Som Rekryteringspecialist ingår du i ett team av engagerade och dedikerade kollegor som också arbetar med rekrytering samt med HR-frågor. I ditt dagliga arbete arbetsleds du av Teamleader för gruppen och du rapporterar du till HR-Manager. Koncernstab.   Vi söker dig som har… ·        Minst tre års erfarenhet av rekrytering ·        Erfarenhet av att rekrytera ingenjörer ·        Erfarenhet från search & uppsökande kontakttagande med goda resultat ·        Ett gediget intresse och ett nytänkande förhållningssätt till rekrytering ·        Erfarenhet av att jobba strukturerat med uppsökande search via LinkedIn Recruiter   Önskvärda krav ·        Erfarenhet av att tillsätta roller inom IT/tech ·        Högskoleutbildning inom relevant område   Genom dina erfarenheter har du byggt på dig en solid grund inom rekrytering och du behärskar alla delar av en rekryteringsprocess, från att skapa en kravprofil till att arbeta med search och göra kloka personbedömningar. Du har starkt eget driv och en naturlig social förmåga som hjälper dig att bygga många goda relationer inom Bravidas organisation. Du drivs av att lära dig nya saker och har ett intresse för att bidra till utveckling i kombination med att du av naturen är ihärdig och envis. Besitter du även förmågor som strukturerad, proaktiv och kan hålla ett högt tempo? – ja då ökar dina chanser att lyckas i rollen! Det är extra meriterande om du tidigare har arbetat i en organisation som haft ett nordiskt eller internationellt perspektiv på sin verksamhet. Som Rekryteringsspecialist kommer du även vara en del av en erfaren och professionell HR-organisation som har en central roll i Bravidas fortsatta utveckling av medarbetarna och företaget. Du erbjuds att kliva in i en spännande roll hos Bravida, störst inom sin bransch i Norden - och som flera år i rad blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. Du kommer att ingå i ett högpresterande team som präglas av hjälpsamhet och att man har kul tillsammans. Du deltar på en tillväxtresa där du får en strategisk roll och dina resultat blir uppmärksammade inom organisationen. Du rekryterar till prestigefyllda projekt där du har möjlighet till utvecklande och givande dialoger med presumtiva kandidater och ditt nätverk. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos oss på Made for Sales. Det initiala konsultuppdragets längd är start under april gärna asap- och fram till årsskiftet. Bravida önskar att uppdraget tillsätts med dig som- efter uppdragets slut- ser positivt på fortsatt anställning efter uppdragets slut på Bravida.  Made for Sales är ett rekrytering- och interimsföretag med nära och personliga relationer till sina anställda och där merparten av uppdragen är inom affärsnära roller. Made for Sales har kollektivavtal och är måna om våra anställda och alla anställda brinner för sälj- och service! Du erbjuds bra villkor i tjänsten. Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar gärna redan under vecka 13/14. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att skicka ett sms (ej telefonsamtal) till ansvarig rekryteringskonsult Lisen Olander på 0707 22 33 46 alt mail [email protected]   Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
rekryteringskonsult till randstad digital i malmö

I rollen som Rekryteringskonsult hos oss får du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan på den lokala tech/IT-marknaden i egenskap av rekryteringsspecialist, med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan kandidat och kund, för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential. Som Rekryteringskonsult hos oss jobbar du i en nära dialog med kunder som du både identifierar, bearbetar, säljer in rekryteringsuppdrag hos, och utvecklar men också med kandidater som du matchar mot drömjobbet för just dem. Världens absolut roligaste jobb enligt oss! Här får du alltså en unik möjlighet att komma nära och lära känna många olika typer av verksamheter inom tech samt möjligheten att bygga din egen kundportfölj med de verksamheter som inspirerar dig mest. Till dina kunder rekryterar du nya specialiserade medarbetare som du identifierar, kompetensutvärderar och presenterar. Stort fokus ligger alltså på försäljning, matchning och inte minst engagemang för individ och verksamhet. Det är självklart meriterande om du jobbat med rekrytering och bemanning inom tech/IT tidigare men vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra duktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du också kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på helt andra håll. Vad vi söker är framförallt en person som har någon typ av tech-bakgrund och som är van att lyckas med det man företar sig, som har stark drivkraft och som brinner extra mycket för försäljning och att göra andra människor nöjda - oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt. ansvarsområdenSom rekryteringskonsult kommer du övergripande ha ansvar för: Försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov. Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter. Administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. vem är du och vad har du gjort innan?Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som: Är van vid att lyckas med det du företar dig och har gedigen bakgrund inom tech/it och service och tjänsteförsäljning på ett eller annat sätt. Skulle du redan sedan tidigare ha erfarenhet inom rekrytering är det mycket meriterande. Du kan också ha tidigare ledarskapserfarenhet och på den vägen har rekryteringserfarenhet. Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter många människor med olika typer av bakgrund. Examen från universitet eller högskola är meriterande, helst inom tech/IT. vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som Är relationsbyggande, konsultativ och kommunikativ till din läggning. Framför allt älskar du att arbeta med andra och ge förstklassig service och stöd till alla, oavsett roll, relation eller bakgrund. Vi ser potentialen i individer och verksamheter och det tror vi att du också gör Oavsett vad du gjort tidigare är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, resultatorienterat och alltid med fokus på kunden. Vi söker helt enkelt dig som har en stark drivkraft och som trivs med frihet under ansvar. Är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad. Är flexibel och trivs i en dynamisk och mångfacetterad miljö där den ena dagen sällan är den andra lik - för det är charmen i våra job. placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Malmömen vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2014-05-30. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Ercan Bahar, Director National Recruitment Digital via: [email protected]. Vi ser mycket fram emot din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Rekryterare

Om tjänsten Vi söker en ny medarbetare inom rekrytering och personaladministration till vårt kontor i Karlskrona. Då vi växer och våra kunder uppskattar det arbete vi utför söker vi nu ytterligare rekryterare till vårt Karlskronakontor. Du blir en del av vårt härliga gäng som tillsammans bemannar industrin i Sverige. För att passa i denna roll behöver du vara social och trivas att ta kontakt med andra människor, gilla varierande arbetsuppgifter och att styra ditt eget arbete. Som rekryterare hos oss arbetar du tight med våra säljare i regionen för att kunna rekrytera rätt personal enligt våra kunders önskemål. Du genomför hela rekryteringsprocessen från annonsering, urval, intervjuer och referenstagning till anställning och uppstart hos kund. Arbetet kommer även att innebära kontakter med utbildningsinstanser och arbetsförmedling. Du är första kontakt för våra anställda konsulter och behjälplig med bl.a. bokning av utbildningar, beställning av arbetsutrustning samt övriga administrativa uppgifter. Din profil Du trivs i kontakten med andra människor. Har en god administrativ förmåga. Du har ett ordningssinne och gillar att hålla struktur i ditt arbete. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vana av industriarbete är meriterande. Du får gärna ha erfarenhet av arbete med personal eller rekrytering. Utbildning inom området är meriterande. B-körkort är ett krav. Uppfyller du detta samt har en god förmåga att samarbeta, kan hantera stressiga situationer samt lösa problem på ett kreativt sätt så kan du med all säkerhet vara rätt person för tjänsten! Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän, främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO Unionen och Akademikerförbunden. Vi är certifierade enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi söker rekryterare till HR-avdelningen

Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Du får möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus. HR-avdelningen och HR är ett professionellt och viktigt stöd i det fortsatta arbetet framåt. Om oss Varmt välkommen till vår avdelning. Du blir en av oss i HR-teamet där du tillsammans med kollegor bidrar och säkerställer att vår organisation och dess chefer och ledare ges ett professionellt och gott stöd i HR-frågorna samt en stadig utveckling.  HR-avdelningen består av en ledningsgrupp som bedriver strategiskt HR samt ett operativt team bestående av HR-konsulter, HR-koordinatorer, rekryterare, HR-administratör, systemadministratör samt löneadministratörer. Som rekryterare arbetar du operativt och verksamhetsnära. Vår avdelning skapar ett modernt och strategiskt HR-klimat genom digitalisering och olika utvecklingsprojekt – allt för att underlätta för chefer, medarbetare och oss själva. Ett gott samarbete lokalt på avdelningen, med övriga organisationen och med våra arbetstagarorganisationer står i fokus hos oss och det är så vi blir framgångsrika i vårt gemensamma uppdrag. Tillsammans gör vi skillnad och skapar det goda resultatet. Uppdraget Vi erbjuder dig en varierande arbetsmiljö där du ges möjlighet att arbeta tillsammans med trevliga kollegor med hög kompetens och fokus på utveckling. Som rekryterare arbetar du riktat mot en eller två av våra tre fakulteter där ditt uppdrag är att ge ett övergripande stöd i universitetets rekryteringsprocesser. Som statlig myndighet inom universitet- och högskolesektorn har vi både lagar, riktlinjer, processer och rutiner att förhålla oss till när vi rekryterar och anställer personal. Här har du ett viktigt ansvar i att se till att vi följer dessa som en del i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du kommer att arbeta nära våra HR-konsulter och HR-administratör liksom våra chefer i verksamheten.  Dina arbetsuppgifter består bland annat av att ta emot beställningar på nya rekryteringar, upprätta och publicera annonser, kandidatkontakt, sköta diarieföring och dokumenthantering. Vidare förekommer även handläggningsärenden och administrativa uppgifter kopplat till andra processer vid myndigheten. Du kommer att föredra rekryteringsärenden inför nämnder där beslut fattas samt skriva tjänsteutlåtanden. I rollen ingår även att genomföra intervjuer och vid behov stötta upp vår HR-administratör i dennes arbetsuppgifter. Då vi löpande ser över och utvecklar våra arbetssätt och rutiner har du en viktig roll i att bidra till digitalt utvecklingsarbete. Erfarenhet Vi söker dig som har en akademiskt utbildning från högskola eller universitet som bedöms vara relevant utifrån anställningens beskrivning. Du har god erfarenhet av rekryteringsadministration från högskola eller universitet där du arbetat med ovan beskrivna arbetuppgifter. Då du kommer att arbeta administrativt i alla våra system krävs det att du har god system-/IT vana. Då Örebro universitet är en arbetsplats med många internationella medarbetare behöver du kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Personlighet Din personlighet präglas av att du är trygg, stabil och har ett gott självledarskap. Du arbetar strukturerat, effektivt och har förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter även vid arbetstoppar. Du skapar och bibehåller goda relationer och vill bidra med engagemang och omtanke. I vårt team arbetar vi både med utveckling, gemenskap, effektivitet och arbetsglädje.  Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Information Anställningen är 100 % tillsvidare med tillträde snarast dock enligt överenskommelse, provanställning tillämpas. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Louise Graham 019-30 34 24, e-post: [email protected] Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens I samband med att du skickar in dina ansökningshandlingar kommer du att få svara på kompletterande frågor kopplade till din ansökan.  Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-05-14. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. #LI-DNI

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Rekryterare till Tranås kommun

Att Tranås ligger nära gränsen till Östergötland med närhet till flera större städer, men ändå i Småland, märks tydligt. Med sitt läge har Tranås alltid varit en given handelsstad, fylld med drivna entreprenörer med en stadig fot i den småländska myllan. I Tranås kan du bo och verka tryggt – med närhet till varandra, naturen, skolan och fritidsaktiviteterna. Här blir det mer tid över till det som du tycker är viktigt i livet. Är du en utåtriktad och driven person som vill vara med och bidra till god service för våra kommuninvånare? Då har vi tjänsten för dig! OM ARBETSPLATSEN Bemanningsservice uppdrag är bemanning av timvikarier inom äldreomsorg, stöd och omsorg, barnomsorg, fritidsverksamhet, förskoleklass och grundskola årskurs 1–6. Bemanningsservice består av chef, bemanningsassisteter och poolpersonal. Nu söker vi en rekryterare med huvudsakligt uppdrag att rekrytera och administrera rekryteringsprocessen för timvikarier inom dessa områden. Du kommer få en viktig och givande roll där du är med och stärker kompetensförsörjningen för Tranås kommun samtidigt som du möter många olika människor varje dag. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget innebär en tät dialog med chefer inom verksamheterna för att samordna behov av timvikarier och sommarvikarier. Du kommer ansvara för administrering av ansökningshandlingar och rekryteringsprocessen av vikarier samt ordna behörigheter i system samt intagandet av övriga dokument som till exempel belastningsregister. Du kommer även sammanställa utvärdering av arbetsplatserna och sommarvikarier. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning inom området alternativt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en god digital vana.  För att passa i rollen tror vi dessutom att du är/har: Strukturerad och noggrann: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Ser till att beslutade processer efterlevs. Självgående: Har ett starkt självledarskap och har mod att agera efter sin egen övertygelse. Uthållig: Förblir motiverad och e­ffektiv trots bakslag och besvikelser. Arbetar på tills projekt är avslutade eller resultat uppnådda. Trivs med att arbeta i högt tempo. Samarbetsförmåga: Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Kommunikativ: Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och social kompetens. ANSTÄLLNING Tillsvidareanställning. Sysselsättningsgrad: 100 %. Tillträde i augusti. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024