Rekryteringsspecialist Ingenjörer/Tech

Om du brinner för rekrytering öppnar det sig nu en väldigt spännande möjlighet hos en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida fortsätter att växa och för att möta det stora rekryteringsbehovet av ingenjörer vill Bravida nu stärka upp sin interna rekryteringsfunktion. Om ditt hjärta klappar starkt för rekrytering av ingenjörstunga roller och du vill utgöra en viktig del i utvecklandet av en nyckelfunktion på ett framgångsrikt marknadsledande företag så är det här en drömroll!   I rollen som Rekryteringsspecialist blir du en nyckelperson som stöttar chefer, utvecklar effektiva rekryteringsprocesser samt arbetar proaktivt på marknaden för att hitta potentiella kandidater till Bravidas starkt växande affärsområde PMO Special Projects som ansvarar för att utföra, leda och genomföra stora och komplexa projekt. Exempel på prestigefyllda uppdrag som Bravida nu arbetar med är E4 Förbifart Stockholm, datahallar och utbyggnaden av Stockholms tunnelbana. Här erbjuds spännande möjligheter för ingenjörer att kliva in i utvecklande roller och din främsta uppgift kommer vara hands on där du arbetar med egna rekryteringar inom tjänstemannasidan av främst ingenjörer men även vissa roller inom IT/tech. Som Rekryteringspecialist ingår du i ett team av engagerade och dedikerade kollegor som också arbetar med rekrytering samt med HR-frågor. I ditt dagliga arbete arbetsleds du av Teamleader för gruppen och du rapporterar du till HR-Manager. Koncernstab.   Vi söker dig som har… ·        Minst tre års erfarenhet av rekrytering ·        Erfarenhet av att rekrytera ingenjörer ·        Erfarenhet från search & uppsökande kontakttagande med goda resultat ·        Ett gediget intresse och ett nytänkande förhållningssätt till rekrytering ·        Erfarenhet av att jobba strukturerat med uppsökande search via LinkedIn Recruiter   Önskvärda krav ·        Erfarenhet av att tillsätta roller inom IT/tech ·        Högskoleutbildning inom relevant område   Genom dina erfarenheter har du byggt på dig en solid grund inom rekrytering och du behärskar alla delar av en rekryteringsprocess, från att skapa en kravprofil till att arbeta med search och göra kloka personbedömningar. Du har starkt eget driv och en naturlig social förmåga som hjälper dig att bygga många goda relationer inom Bravidas organisation. Du drivs av att lära dig nya saker och har ett intresse för att bidra till utveckling i kombination med att du av naturen är ihärdig och envis. Besitter du även förmågor som strukturerad, proaktiv och kan hålla ett högt tempo? – ja då ökar dina chanser att lyckas i rollen! Det är extra meriterande om du tidigare har arbetat i en organisation som haft ett nordiskt eller internationellt perspektiv på sin verksamhet. Som Rekryteringsspecialist kommer du även vara en del av en erfaren och professionell HR-organisation som har en central roll i Bravidas fortsatta utveckling av medarbetarna och företaget. Du erbjuds att kliva in i en spännande roll hos Bravida, störst inom sin bransch i Norden - och som flera år i rad blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. Du kommer att ingå i ett högpresterande team som präglas av hjälpsamhet och att man har kul tillsammans. Du deltar på en tillväxtresa där du får en strategisk roll och dina resultat blir uppmärksammade inom organisationen. Du rekryterar till prestigefyllda projekt där du har möjlighet till utvecklande och givande dialoger med presumtiva kandidater och ditt nätverk. Tjänsten inleds som ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos oss på Made for Sales. Det initiala konsultuppdragets längd är start under april gärna asap- och fram till årsskiftet. Bravida önskar att uppdraget tillsätts med dig som- efter uppdragets slut- ser positivt på fortsatt anställning efter uppdragets slut på Bravida.  Made for Sales är ett rekrytering- och interimsföretag med nära och personliga relationer till sina anställda och där merparten av uppdragen är inom affärsnära roller. Made for Sales har kollektivavtal och är måna om våra anställda och alla anställda brinner för sälj- och service! Du erbjuds bra villkor i tjänsten. Är du den vi söker? Sänd in dina ansökningshandlingar gärna redan under vecka 13/14. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att skicka ett sms (ej telefonsamtal) till ansvarig rekryteringskonsult Lisen Olander på 0707 22 33 46 alt mail [email protected]   Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
rekryteringskonsult till randstad digital i malmö

I rollen som Rekryteringskonsult hos oss får du ett mångfacetterat uppdrag som går ut på att matcha tillgång och efterfrågan på den lokala tech/IT-marknaden i egenskap av rekryteringsspecialist, med andra ord att hitta den perfekta matchningen mellan kandidat och kund, för att båda parter ska kunna växa och nå sin fulla potential. Som Rekryteringskonsult hos oss jobbar du i en nära dialog med kunder som du både identifierar, bearbetar, säljer in rekryteringsuppdrag hos, och utvecklar men också med kandidater som du matchar mot drömjobbet för just dem. Världens absolut roligaste jobb enligt oss! Här får du alltså en unik möjlighet att komma nära och lära känna många olika typer av verksamheter inom tech samt möjligheten att bygga din egen kundportfölj med de verksamheter som inspirerar dig mest. Till dina kunder rekryterar du nya specialiserade medarbetare som du identifierar, kompetensutvärderar och presenterar. Stort fokus ligger alltså på försäljning, matchning och inte minst engagemang för individ och verksamhet. Det är självklart meriterande om du jobbat med rekrytering och bemanning inom tech/IT tidigare men vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra duktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du också kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på helt andra håll. Vad vi söker är framförallt en person som har någon typ av tech-bakgrund och som är van att lyckas med det man företar sig, som har stark drivkraft och som brinner extra mycket för försäljning och att göra andra människor nöjda - oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt. ansvarsområdenSom rekryteringskonsult kommer du övergripande ha ansvar för: Försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov. Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter. Administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. vem är du och vad har du gjort innan?Vi sa att det var världens roligaste jobb, men det är inte alltid världens enklaste. Därför söker vi dig som: Är van vid att lyckas med det du företar dig och har gedigen bakgrund inom tech/it och service och tjänsteförsäljning på ett eller annat sätt. Skulle du redan sedan tidigare ha erfarenhet inom rekrytering är det mycket meriterande. Du kan också ha tidigare ledarskapserfarenhet och på den vägen har rekryteringserfarenhet. Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter många människor med olika typer av bakgrund. Examen från universitet eller högskola är meriterande, helst inom tech/IT. vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som Är relationsbyggande, konsultativ och kommunikativ till din läggning. Framför allt älskar du att arbeta med andra och ge förstklassig service och stöd till alla, oavsett roll, relation eller bakgrund. Vi ser potentialen i individer och verksamheter och det tror vi att du också gör Oavsett vad du gjort tidigare är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, resultatorienterat och alltid med fokus på kunden. Vi söker helt enkelt dig som har en stark drivkraft och som trivs med frihet under ansvar. Är affärsmässig och agerar utifrån ett helhetsperspektiv med kunskap om egna organisationen, konkurrenter och marknad. Är flexibel och trivs i en dynamisk och mångfacetterad miljö där den ena dagen sällan är den andra lik - för det är charmen i våra job. placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Malmömen vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2014-05-30. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Ercan Bahar, Director National Recruitment Digital via: [email protected]. Vi ser mycket fram emot din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Rekryterare

Om tjänsten Vi söker en ny medarbetare inom rekrytering och personaladministration till vårt kontor i Karlskrona. Då vi växer och våra kunder uppskattar det arbete vi utför söker vi nu ytterligare rekryterare till vårt Karlskronakontor. Du blir en del av vårt härliga gäng som tillsammans bemannar industrin i Sverige. För att passa i denna roll behöver du vara social och trivas att ta kontakt med andra människor, gilla varierande arbetsuppgifter och att styra ditt eget arbete. Som rekryterare hos oss arbetar du tight med våra säljare i regionen för att kunna rekrytera rätt personal enligt våra kunders önskemål. Du genomför hela rekryteringsprocessen från annonsering, urval, intervjuer och referenstagning till anställning och uppstart hos kund. Arbetet kommer även att innebära kontakter med utbildningsinstanser och arbetsförmedling. Du är första kontakt för våra anställda konsulter och behjälplig med bl.a. bokning av utbildningar, beställning av arbetsutrustning samt övriga administrativa uppgifter. Din profil Du trivs i kontakten med andra människor. Har en god administrativ förmåga. Du har ett ordningssinne och gillar att hålla struktur i ditt arbete. God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vana av industriarbete är meriterande. Du får gärna ha erfarenhet av arbete med personal eller rekrytering. Utbildning inom området är meriterande. B-körkort är ett krav. Uppfyller du detta samt har en god förmåga att samarbeta, kan hantera stressiga situationer samt lösa problem på ett kreativt sätt så kan du med all säkerhet vara rätt person för tjänsten! Vi arbetar löpande med inkomna ansökningar och kontaktar de som motsvarar ansökningskraven. Välkommen! Om Ikett Personalpartner AB Ikett Personalpartner AB är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med bemanning och rekrytering av kvalificerad kollektivpersonal och tjänstemän, främst inom yrkesområdena industri, el, bygg och administration. Ikett är medlem i Almega Bemanningsföretagen och har kollektivavtal med LO Unionen och Akademikerförbunden. Vi är certifierade enligt ISO 9001. Målet med vårt arbete är nöjda kunder och skickliga medarbetare som trivs. Detta vill vi uppnå genom kvalitet, kompetens och effektivitet.

30 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Vi söker rekryterare till HR-avdelningen

Örebro universitet skapar framtiden genom internationellt konkurrenskraftig forskning och erbjuder professionsinriktade utbildningar som tillhör landets bästa. Du får möjlighet att vara med på Örebro universitets fortsatta resa med samhällsuppdraget forskning och utbildning i fokus. HR-avdelningen och HR är ett professionellt och viktigt stöd i det fortsatta arbetet framåt. Om oss Varmt välkommen till vår avdelning. Du blir en av oss i HR-teamet där du tillsammans med kollegor bidrar och säkerställer att vår organisation och dess chefer och ledare ges ett professionellt och gott stöd i HR-frågorna samt en stadig utveckling.  HR-avdelningen består av en ledningsgrupp som bedriver strategiskt HR samt ett operativt team bestående av HR-konsulter, HR-koordinatorer, rekryterare, HR-administratör, systemadministratör samt löneadministratörer. Som rekryterare arbetar du operativt och verksamhetsnära. Vår avdelning skapar ett modernt och strategiskt HR-klimat genom digitalisering och olika utvecklingsprojekt – allt för att underlätta för chefer, medarbetare och oss själva. Ett gott samarbete lokalt på avdelningen, med övriga organisationen och med våra arbetstagarorganisationer står i fokus hos oss och det är så vi blir framgångsrika i vårt gemensamma uppdrag. Tillsammans gör vi skillnad och skapar det goda resultatet. Uppdraget Vi erbjuder dig en varierande arbetsmiljö där du ges möjlighet att arbeta tillsammans med trevliga kollegor med hög kompetens och fokus på utveckling. Som rekryterare arbetar du riktat mot en eller två av våra tre fakulteter där ditt uppdrag är att ge ett övergripande stöd i universitetets rekryteringsprocesser. Som statlig myndighet inom universitet- och högskolesektorn har vi både lagar, riktlinjer, processer och rutiner att förhålla oss till när vi rekryterar och anställer personal. Här har du ett viktigt ansvar i att se till att vi följer dessa som en del i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du kommer att arbeta nära våra HR-konsulter och HR-administratör liksom våra chefer i verksamheten.  Dina arbetsuppgifter består bland annat av att ta emot beställningar på nya rekryteringar, upprätta och publicera annonser, kandidatkontakt, sköta diarieföring och dokumenthantering. Vidare förekommer även handläggningsärenden och administrativa uppgifter kopplat till andra processer vid myndigheten. Du kommer att föredra rekryteringsärenden inför nämnder där beslut fattas samt skriva tjänsteutlåtanden. I rollen ingår även att genomföra intervjuer och vid behov stötta upp vår HR-administratör i dennes arbetsuppgifter. Då vi löpande ser över och utvecklar våra arbetssätt och rutiner har du en viktig roll i att bidra till digitalt utvecklingsarbete. Erfarenhet Vi söker dig som har en akademiskt utbildning från högskola eller universitet som bedöms vara relevant utifrån anställningens beskrivning. Du har god erfarenhet av rekryteringsadministration från högskola eller universitet där du arbetat med ovan beskrivna arbetuppgifter. Då du kommer att arbeta administrativt i alla våra system krävs det att du har god system-/IT vana. Då Örebro universitet är en arbetsplats med många internationella medarbetare behöver du kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Personlighet Din personlighet präglas av att du är trygg, stabil och har ett gott självledarskap. Du arbetar strukturerat, effektivt och har förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter även vid arbetstoppar. Du skapar och bibehåller goda relationer och vill bidra med engagemang och omtanke. I vårt team arbetar vi både med utveckling, gemenskap, effektivitet och arbetsglädje.  Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper. Information Anställningen är 100 % tillsvidare med tillträde snarast dock enligt överenskommelse, provanställning tillämpas. Örebro universitet tillämpar individuell lönesättning. Närmare upplysningar om anställningen lämnas av enhetschef Louise Graham 019-30 34 24, e-post: [email protected] Vid Örebro universitet förväntar vi oss att alla medarbetare är öppna för utveckling och förändring, tar ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, visar engagemang att samverka och bidra till utveckling samt visar respekt för andra genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt. Örebro universitet arbetar aktivt med lika villkor och jämställdhet och för att vår arbetsmiljö ska präglas av öppenhet, tillit och respekt. Vi värdesätter de kvaliteter mångfald tillför verksamheten. Ansökan Du gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök". En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument: • Ett personligt brev med motivering till hur du kan bidra till universitetets fortsatta utveckling • CV med relevant beskrivning av samlad kompetens • Kopior av relevanta betyg/intyg som stärker din kompetens I samband med att du skickar in dina ansökningshandlingar kommer du att få svara på kompletterande frågor kopplade till din ansökan.  Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska eller danska kan bedömas. Sista ansökningsdag är 2024-05-14. Välkommen med din ansökan! Då vi i samband med den här rekryteringen redan har gjort våra val vad gäller externa samarbetspartners och marknadsföring undanber vi oss kontakt med rekryteringsföretag och annonssäljare. Enligt Riksarkivets föreskrifter måste vi arkivera en omgång ansökningshandlingar exkl. publikationer i två år efter att tillsättningsbeslutet vunnit laga kraft. #LI-DNI

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Rekryterare till Tranås kommun

Att Tranås ligger nära gränsen till Östergötland med närhet till flera större städer, men ändå i Småland, märks tydligt. Med sitt läge har Tranås alltid varit en given handelsstad, fylld med drivna entreprenörer med en stadig fot i den småländska myllan. I Tranås kan du bo och verka tryggt – med närhet till varandra, naturen, skolan och fritidsaktiviteterna. Här blir det mer tid över till det som du tycker är viktigt i livet. Är du en utåtriktad och driven person som vill vara med och bidra till god service för våra kommuninvånare? Då har vi tjänsten för dig! OM ARBETSPLATSEN Bemanningsservice uppdrag är bemanning av timvikarier inom äldreomsorg, stöd och omsorg, barnomsorg, fritidsverksamhet, förskoleklass och grundskola årskurs 1–6. Bemanningsservice består av chef, bemanningsassisteter och poolpersonal. Nu söker vi en rekryterare med huvudsakligt uppdrag att rekrytera och administrera rekryteringsprocessen för timvikarier inom dessa områden. Du kommer få en viktig och givande roll där du är med och stärker kompetensförsörjningen för Tranås kommun samtidigt som du möter många olika människor varje dag. ARBETSUPPGIFTER Uppdraget innebär en tät dialog med chefer inom verksamheterna för att samordna behov av timvikarier och sommarvikarier. Du kommer ansvara för administrering av ansökningshandlingar och rekryteringsprocessen av vikarier samt ordna behörigheter i system samt intagandet av övriga dokument som till exempel belastningsregister. Du kommer även sammanställa utvärdering av arbetsplatserna och sommarvikarier. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har utbildning inom området alternativt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en god digital vana.  För att passa i rollen tror vi dessutom att du är/har: Strukturerad och noggrann: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar. Ser till att beslutade processer efterlevs. Självgående: Har ett starkt självledarskap och har mod att agera efter sin egen övertygelse. Uthållig: Förblir motiverad och e­ffektiv trots bakslag och besvikelser. Arbetar på tills projekt är avslutade eller resultat uppnådda. Trivs med att arbeta i högt tempo. Samarbetsförmåga: Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Kommunikativ: Talar klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och små och stora grupper. Lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar sig till situationen. Är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Skapar kontakter och underhåller relationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och social kompetens. ANSTÄLLNING Tillsvidareanställning. Sysselsättningsgrad: 100 %. Tillträde i augusti. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

30 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Talent Acquisition Partner

Write the next chapter of a story that just keeps getting bigger and better. By creating desirable solutions and great experiences that enrich people’s daily lives and the health of our planet, we want to be a driving force in delivering enjoyable and sustainable living. We go to work every day determined to shape living for the better – for our customers and for the health of our planet. For that, we employ great people from a wide variety of backgrounds – not just because it’s the right thing to do, but also because we believe that diverse perspectives make our business stronger and more innovative. If you share our values, come find your place in our global community.. For the Talent Acquisition team in Electrolux Group, we are looking for a well-grounded Talent Acquisition Partner. You will have responsibility for local end to end TA processes and strengthen our Employer Brand in the European market. We are looking for someone who will apply their expert knowledge in sourcing and recruiting, apply local talent market knowledge and strategic trends and has a continuously expanding network in the industry. You will closely partner with HR, Communications, and Top Management in driving TA and EB activities to boost internal/external networks through Social Media channels, online and onsite career fairs and any other relevant tools. We want you to be part of our team and what we do and breathe every day! You will guide the hiring managers and candidates through our selection process and always ensure a seamless recruitment experience. Establishing a reliable partnership with key stakeholders to drive a successful recruitment process. Responsibilities: Utilize a mix of recruitment and sourcing strategies to hire the best talents. Lead and support employer branding (EB) activities that will strengthen Electrolux position as an employer of choice Further develop the recruitment strategy for our mission (build awareness, proactive networking, run digital campaigns, etc.) Update the recruitment model and process regularly to capture shifts in talent needs and candidate demographics Become a go-to contact and a reliable partner to all stakeholders involved Qualifications: Preferably 5 years’ experience in recruiting technical profiles with expertise Ability to build trusted working relationships, drive the processes forward and provide outstanding stakeholder service Knowledge in full lifecycle recruiting from briefing meetings to contract signing Genuine interest to boost Employer Brand and Diversity & Inclusion strategy Ability to take initiative and produce results Confidence in communicating in English, as you will have international colleagues This is what a colleague from the team says: “It’s a unique opportunity to participate in building the new organization and its new teams from scratch. As TAPs we partner hand in hand with key stakeholders and focus on innovative ways of working. We thrive in a collaborative, diverse, and supportive environment - the atmosphere is just great because we know what it takes to shape living for the better!”

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
HR-chef till Bengts Åkeri!

Till Bengts Åkeri, ett av Sveriges största privatägda åkerier, söker vi nu en HR-chef. Du välkomnas in i ett familjärt bolag där du får möjlighet att utveckla och leda HR arbetet brett över alla HR områden. Varmt välkommen med din ansökan, urval sker löpande!  Information om tjänsten Bengts Åkeri startades år 1975 av Bengt Johansson. Idag driver familjen Johansson vidare verksamheten som generation två och tre utifrån huvudkontoret i Örebro. Åkeriet transporterar gods för bland annat PostNord och DSV och har en väl anpassad fordonspark för att klara dessa uppdrag. De är idag 270 anställda med filialer i Karlstad, Söderhamn, Ockelbo, Jönköping, Härryda och Borås.  Professionals Nord söker för Bengts Åkeris räkning en HR-chef. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Bengts Åkeri. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och vår kunds önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till [email protected]. Arbetsuppgifter I rollen som HR-chef ansvarar du för att utveckla och leda Bengts Åkeri strategiska och operativa HR-arbete, agera dagligt stöd till verksamheten och bidra med resultat för bolagets fortsatta utvecklingsarbete. I rollen ingår att säkerställa att HR-strategier, riktlinjer och visioner förverkligas och implementeras i effektiva och smidiga HR-processer. Vidare driver du HR-frågor av alla slag och balanserar verksamhetsnära och i högsta grad händelsestyrda arbetsuppgifter, samtidigt som du driver utvecklingen framåt. Vi söker dig som: har en eftergymnasial utbildning inom HR eller motsvarande förvärvad kompetens. Du har en gedigen erfarenhet av att ha arbetat brett inom HR-området och är van att arbeta med efterlevnad av gällande lagar och regler. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. B-körkort är ett krav för tjänsten. Det är meriterande om du har arbetat inom fordonsbranschen. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer att trivas i rollen som HR-chef hos Bengts Åkeri. Som person är du driven och engagerad i ditt arbete. Du är nyfiken och hittar lösningar genom att våga ta initiativ och tänka nytt. Du har en social förmåga som innebär att du är lyhörd, kommunikativ och pedagogisk. Vidare har du ett helhetstänk, är duktig på att prioritera och har en god förmåga att driva dina frågor och arbete framåt. START: Enligt överenskommelse. Innan tjänsten tillträds krävs uppvisande av godkänt belastningsutdrag. OMFATTNING: Heltid STAD: Örebro URVAL: Sker löpande KONTAKT: Emma Hörnsten #Bengts-Åkeri, #HR-chef, #HR Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

30 april 2024
Sista ansökan:
14 maj 2024
Senior Rekryteringskonsult till Rubino Rekrytering

Har du lång erfarenhet inom rekrytering och brinner för att matcha rätt talanger med rätt företag? Vill du arbeta fritt och ta del av vårt varumärke, marknadsföring, fina lokaler på Grev Turegatan och en trevlig gemenskap? Rubino Rekrytering söker nu seniora rekryteringskonsulter som vill arbeta som konsult till oss med ett eget bolag. Om Oss: Vi är ett familjärt rekryteringsföretag med ett genuint intresse för människor. Vårt trevliga kontor ligger i Stockholm, men vi rekryterar i hela landet, i Danmark samt i Finland genom vår samarbetspartner Target Headhunting. Alla som jobbar med rekrytering hos oss har lång erfarenhet av yrket, men har också arbetat på andra platser i näringslivet på seniora positioner. Vi är stolta över våra kunder som spänner från stora börsnoterade bolag till startups till anrika familjeägda företag. Efter drygt 20 år är det tydligt för oss att det inte handlar om att hjälpa företag i en viss bransch eller med speciella roller. Vi är nyfikna på människor och utveckling och är specialister på rekrytering. Rollen: Som Senior Rekryteringskonsult hos Rubino Rekrytering kommer du att ha en avgörande roll i att driva rekryteringsprocessen framåt. Du har ansvar för att hitta egna kunder och jobbar med alla delar i rekryteringsprocessen.Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: Bygga och underhålla långsiktiga relationer med både kandidater och kunder Proaktivt identifiera och attrahera kvalificerade kandidater genom olika kanaler Ansvara för hela rekryteringsprocessen från behovsanalys till slutgiltig placering Ge rådgivning och stöd till kunderna genom hela rekryteringsprocessen För att lyckas behöver du: Starkt affärssinne och förmåga att bygga och utveckla kundrelationer Omfattande erfarenhet av rekrytering och personalhantering, antingen från en intern roll eller som konsult Utmärkta kommunikations- och förhandlingsfärdigheter Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ Eget bolag och möjlighet att fakturera oss för dina tjänster Varför Bli En Del Av Oss: Möjlighet att arbeta med spännande kunder och intressanta uppdrag Flexibilitet att driva eget bolag med stöd från Rubino Rekrytering Tillgång till ett starkt nätverk av kandidater och kunder Attraktiv ersättning och möjlighet till långsiktig utveckling Om du är en erfaren rekryterare som vill ta din karriär till nästa nivå och samtidigt ha flexibiliteten och friheten att jobba för ditt eget företag, då är det här rätt roll för dig! Skicka ditt CV och ett personligt brev via länken. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Hanne Rubino, mobil +46 739 015 911. Vi ser fram emot att välkomna dig till Rubino Rekrytering!

29 april 2024
Sista ansökan:
16 oktober 2024
konsultchef till randstad professional/operational i gävle

Vi söker inte nödvändigtvis dig som kommer från branschen, det gör nämligen så många av våra superduktiga kollegor redan. Vi vet av erfarenhet att du kan ha utvecklat de förmågor som krävs för att bli framgångsrik i vår bransch på andra håll. Vi söker dig som är van vid att lyckas med det du företar dig, som har stark drivkraft och som brinner lite extra för att göra andra människor nöjda. Oavsett om det rör sig om en kund, en kollega eller en helt ny kontakt. Att jobba som konsultchef i bemanningsbranschen är dynamiskt, mångfacetterat och socialt och i vår mening är det världens absolut roligaste jobb!Rollen som konsultchef är som sagt mångfacetterad men består sammanfattningsvis av att du har ansvar för ett par kunder där du har några av våra duktiga konsulter som arbetar. Konsulterna är anställda av oss så din roll omfattar rekrytering av konsulter och det fulla arbetsgivaransvaret för dessa, men inte minst försäljning hos såväl befintliga kunder som hos helt nya. Plus allt däremellan som administration, skriva annonser, träffa kunder, kandidater & medarbetare. Varje dag arbetar du för att dina kunder ska ha de bästa konsulterna på plats och att dina konsulter ska vara hos den bästa tänkbara arbetsplatsen för just dem. Vi arbetar proaktivt och initierar kontakt med såväl företag som kandidater genom mail och telefon efter noggrann kartläggning. Kunderna är verksamma inom olika branscher och dina konsulters profiler skiljer sig därför åt och kan vara tjänstemän eller arbetare. Det gör att jobbet är väldigt varierande och att du hela tiden får möjlighet att lära dig nya saker och fortsätta utvecklas i din roll. Rollen handlar mycket om att vara kreativ och ihärdig. Att kunna coacha, skruva och våga sälja till och utmana kunderna i vad de vill ha. Vi bollar, föreslår och konsulterar med våra värderingar som ledstjärna; to know, to serve, to trust och simultaneous promotion of all interest. ansvarsområden Försäljning: Att initiera kontakt med nya kunder och fördjupa relationen med befintliga med utgångspunkt i deras unika behov. Rekrytering: Annonsering, urval, intervjuer och testning av kandidater bland annat. Utöver detta kommer du arbeta proaktivt med att bygga spännande kontaktnät av kandidater genom search och och andra nätverksaktiviteter. Personalansvar: Fullt personalansvar för en grupp duktiga konsulter på uppdrag där du jobbar med alla typer av personalrelaterade ärenden som kan dyka upp i vardagen i form av bland annat; utvecklingssamtal, rehab, karriärcoachning osv. Administration: Fakturering, avtalshantering, annonsering e.t.c varför ska du jobba hos oss?På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. vem är du och vad har du gjort innan? Vi sa att det var världens roligaste jobb, men inte alltid världens enklaste, därför söker vi dig som trivs i en dynamisk miljö och har stark drivkraft att lyckas med det du företar dig. Du kan ha bakgrund från service, ledarskap eller försäljning och är van vid att ta ett stort eget ansvar. Du kan tidigare ha haft ansvar för uppsökande försäljning, personal, budget (kanske alla delar?) eller ansvar för en hel liten verksamhet som du har drivit. Kanske har du en eftergymnasial utbildning eller haft ett eget bolag men vill nu påbörja en ny karriär? Oavsett vad du har gjort sedan tidigare så är du en person som drivs av att samarbeta nära med andra och du har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på målet. För det är det som behövs för att lyckas hos oss i rollen som konsultchef! Du är kommunikativ och säljande som person och framför allt älskar du att ge förstklassig service. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global koncern och möter mycket människor med olika typer av bakgrund. Du står eventuellt inför att byta riktning på din karriär eller vill fortsätta på inslagen bana men hos en ny arbetsgivare och tycker, precis som vi, att jobbet som konsultchef är drömjobbet. Vi ger dig möjlighet till en karriär på världens största HR-serviceföretag. Du kommer, å din sida, att bidra med din vinnande attityd, ditt stora engagemang i det du företar dig och inte minst din positiva inställning. placering och omfattningTjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Gävlemen vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån. information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersonerNågot för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-05-16. Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan. För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Talent Partner Maria Lennermo via [email protected] Vi ser mycket fram emot din ansökan!

29 april 2024
Sista ansökan:
16 maj 2024
Talent Acquisition Specialist på TechSeed

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Vi tror att innovation med teknik kommer att vara lösningen på många av världens största utmaningar. Det här är vårt WHY och det fyller oss med energi varje dag. Vår värld består alltmer av lösningar där IoT (Internet of Things) och Intelligent Edge integreras med molnet och business IT. Den fysiska världen återspeglas i digitala tvillingar, och maskinlärning, AI och cybersäkerhet är centrala delar. Det här är vår arena. På TechSeed är vi övertygade om att teknik kan göra världen till en bättre plats. Vi brinner för att skapa innovativa och samhällsnyttiga lösningar som gör skillnad i människors liv. Som ett medarbetarägt bolag med vikt i att skapa så mycket faktiskt värde för våra kunder som möjligt erbjuder vi konsulttjänster inom flera domäner, samtidigt som vi internt bygger en organisation som ska ta ett helhetsgrepp om uppkopplade lösningar. Som Talent Acquisition Specialist kommer du vara del av en nyckelfunktion på TechSeed genom att identifiera och attrahera kvalificerade kandidater till vårt företag – dina framtida kollegor. Idag består majoriteten av vårt kandidatinflöde av sourcade kandidater men vi blir mer och mer synliga både genom annons och nätverk. Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera: Söka efter och attrahera potentiella kandidater framför allt genom sourcing, just nu sker detta genom LinkedIn där vi har hög svarsfrekvens Samarbeta nära avdelningschefer för att förstå deras behov och önskemål när det gäller nya teammedlemmar Ta fullt ägandeskap över vissa av våra enheters rekrytering, både som rekryterare och som partner Delta i och organisera mässor, evenemang och andra initiativ i samråd och samarbete med våra kollegor för att öka vår närvaro och attraktion på arbetsmarknaden. I den här rollen kommer du tillhöra TechSeed West, som består av Göteborgskontorets stödfunktioner. Du kommer ha nära samarbete med Talent Acquisition Manager, William, samt med kontorets regionansvarige och våra säljare. Eftersom vi är ett litet team med stora ambitioner och hög kompetens lägger vi mycket vikt i att få in rätt person med en byggaranda och som vill vara med och utveckla både verksamheten i stort och vårt teams arbetssätt. Som delägare och anställd kommer du vara med i utvecklingen av våra erbjudanden, få möjlighet att påverka de områden som du drivs av och samtidigt få tryggheten av ett team med gemensamt mål och gemensamma intressen. TechSeeds grund ligger i att vi delar med oss av vår passion för teknik och värdet vi skapar. Det handlar bland annat om kunskapsutbyte och att dela idéer, bidra med god stämning såväl som att skapa värde genom vårt delägarskap. Vi erbjuder dig: Inflytande i hur vi bygger TechSeed tillsammans En öppen kultur där vi värdesätter olikheter, insikter och innovationer Direkt värde från våra finansiella resultat genom bonus och delägarskap Möjligheten att växa in i olika tekniska områden / ansvarsområden utifrån dina önskemål Vem söker vi? Vi söker dig som är nyfiken på ny teknik, trivs i roller där du utvecklas och trivs i en kultur där vi hjälps åt och bygger bolaget tillsammans. Du är bekväm i rollen som rekryterare och har minst 2 års arbetslivserfarenhet av att driva parallella rekryteringsprocesser. Du har en god vana av att arbeta med rekryterande chefer med stort fokus på att vara serviceinriktad och lösningsorienterad, samt har en god förmåga att arbeta fram nya tillvägagångssätt. Du har god vana av sourcing i LinkedIn och har en bakgrund inom Tech-rekrytering. Du är även obehindrad i både svenska och engelska, tal och skrift. Det är meriterande för rollen om du har erfarenhet av att arbeta med rekrytering mot externa kunder och genom det arbetat med rekryterande chef ur ett kundperspektiv. Det är även meriterande om du har rekryterat inom våra domäner, har en relevant eftergymnasial utbildning eller har erfarenhet av att driva employer branding-initiativ. Om TechSeed TechSeed är ett medarbetarägt konsultbolag i scale-up-fasen med visionen att skapa värde med uppkopplade lösningar. Vi använder tekniker som IoT och Edge Computing för att skapa uppkopplade tjänster och system som möjliggör lösningar i ekosystem som Smart City, Smart Factory, Smart Company och Smart Building. Vi jobbar med tekniker som Embedded SW, IoT, Hyperautomation, Analytics/BI och andra IT-discipliner med stort fokus på användaren. För att säkerställa att våra tjänster skapar värde och inte bara blir en ”teknisk produkt” hjälper vi våra kunder med helheten och erbjuder kompetens inom flera områden som Innovation, UX, Cyber Security, Strategi, Business Consulting, Service Design och Sustainability. Vår kultur präglas av samarbete och gemenskap. Vi är alla grundare och delägare i TechSeed och delar på det värde vi skapar tillsammans. Detta återspeglas även i vår kultur med gemensamma aktiviteter, en god stämning och en entreprenörsanda där vi bygger TechSeed tillsammans.

29 april 2024
Sista ansökan:
29 maj 2024