Teknikinformatör inom ILS/IPS
Aleido Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du arbeta med att skapa smarta och hållbara lösningar för underhåll av komplexa utrustningar eller fordon? Aleido söker nu teknikinformatörer som vill fortsätta utvecklas med inriktning på Integrated Logistics Support (ILS) för att hjälpa oss skapa och hantera komplex teknisk information. Vad rollen innebär Beroende på din bakgrund kan du arbeta med allt från att utveckla materielvårdsscheman och skapa teknisk dokumentation till att analysera driftsäkerhet, underhåll och kostnader – eller ta ett strategiskt helhetsgrepp och forma långsiktiga underhållsplaner. Oavsett din roll får du jobba med ett systemperspektiv som sträcker sig från konceptfas till avveckling. I rollen som ILS ingenjör kommer du bland annat arbeta med att: Förstå och analysera den komplexa teknik som används i fordon och maskiner. Skapa och upprätthålla goda relationer med våra kunders R&D-avdelningar för att löpande inhämta information. Skapa, hantera och strukturera teknisk information som är anpassad för hög användarvänlighet. Anpassa språk, struktur och innehåll för att möta målgruppens behov. Vem du är Vi söker dig som har: Erfarenhet av systemanalys, teknisk dokumentation, service- eller underhållsingenjörsarbete. Ett stort intresse för teknik, gärna med koppling till militära fordon eller maskiner. Tidigare erfarenhet som teknikinformatör, ingenjör eller har en militär bakgrund. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Förmåga att skapa, strukturera och förenkla komplex information för hög användarvänlighet. Meriterande: Tidigare arbetserfarenhet inom eftermarknadsinformation, ILS eller erfarenhet av S1000D Eftergymnasial utbildning inom områden som fordonsteknik, maskinteknik eller mekatronik. Kunskap inom Topic-baserat skrivande och XML. Erfarenhet av arbete inom försvarsindustrin eller liknande teknisk bransch. Vi söker dig som är engagerad och driven med en stark social förmåga. Du trivs i en roll med många kontaktytor och är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer. Som en värdefull teamplayer bidrar du till ett positivt arbetsklimat, samtidigt som du har förmåga att självständigt driva ditt uppdrag. Vi värdesätter nyfikenhet och en vilja att lära sig samt fördjupa sig inom nya områden. Om ILS Integrated Logistics Support (ILS) fokuserar på att säkerställa hög operativ tillgänglighet redan från början av produktens livscykel. Genom att integrera logistiska, support- och underhållsaspekter i designprocessen blir produkterna mer tillförlitliga och enklare att underhålla och stödja. ILS minskar oplanerade underhållskostnader, ökar produktens tillgänglighet och minskar stilleståndstid genom hela produktens livscykel. Vill du vara med och göra skillnad i en teknisk och dynamisk miljö? Ansök till rollen som Teknikinformatör inom ILS hos Aleido idag! Varför Aleido? Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande. Flexibelt arbete: Vi har en progressiv distansarbetsmodell som ger dig friheten att balansera arbetslivet på ett sätt som passar dig. Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa. Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.

19 juni 2025
Sista ansökan:
6 december 2025
Teknisk Administratör
Adecco Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Om tjänsten I den här rollen kommer du främst att arbeta med att administrera bokningar av kundbesök för byte av kommunikationsutrustning och mätare hos enskilda konsumenter. Du kommer att koordinera och boka tekniker från underentreprenörer samt registrera återrapporterade uppgifter i kundens system. Utöver detta ingår även sammanställning av underlag samt bokning av arbeten från ytterligare underentreprenörer. Tjänsten innebär teknisk administration som kräver god koordinationsförmåga, ett strukturerat arbetssätt och ett starkt ordningssinne. Vi ser gärna att du har erfarenhet av kundbokning och samarbete med underentreprenörer. Det här uppdraget startar 2025-08-25 och pågår till en början i 3 månader, med chans till förlängning. Om dig Vi söker dig som är strukturerad, lösningsorienterad och trivs i en roll med många kontaktytor. Du är van att arbeta självständigt med administrativa uppgifter och har god förmåga att effektivt koordinera resurser. Vi söker dig som har: • Goda kunskaper i Microsoft Excel för informationsstrukturering • Erfarenhet av resurskoordinering och bokning • Erfarenhet av kundinteraktion Meriterande är: • Erfarenhet av kundinteraktion genom myndighetsutövande • Erfarenhet från arbete med fjärrvärmedistribution Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sebastian Crona via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Teknisk skribent - långsiktigt uppdrag i Stockholm
Quattro Bemanning & Rekrytering AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vi söker en teknisk skribent/teknikinformatör med intresse för teknik och skrivande. Du är pedagogisk, tålmodig och trivs med att arbeta självständigt.  Arbetsuppgifter Du ansvarar för att skriva tekniska publikationer, exempelvis underhålls-, operatörs- och installationsmanualer. Arbetet sker i Uptime 4 och enligt STE. Kunskap om S1000D krävs.  Kvalifikationer Erfarenhet av teknisk dokumentation Goda kunskaper i Uptime 4 Kunskap i STE Kunskap i S1000D God förmåga att kommunicera obehindrat på svenska, både muntligt och skriftligt Villkor Arbetet sker på plats i Stockholm. Heltid. Start så snart som möjligt. Sista ansökningsdag: 18 augusti 2025. Ansökan Bifoga CV i Wordformat. CV:t är en viktig del i utvärderingen för denna roll. Det ska tydligt visa att du har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella arbetet. Lycka till, vi ser fram emot din ansökan! Q har kollektivavtal och är medlem i branschorganisationen Almega, Tech Sverige samt i Svenskt Näringsliv. Företaget erbjuder interims- och rekryteringslösningar inom branscherna IT, teknik, administration, ekonomi, industri samt lager/logistik med personallösningar inom olika befattningsnivåer.

13 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Teknisk skribent till globalt bolag i Södertälje
Cleverex Bemanning AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Om tjänsten Vi hjälper nu vår globala kund att söka efter en pedagogisk och engagerad teknisk skribent som brinner för att omsätta komplex teknisk information till lättförståeliga texter. Rollen innefattar att förklara tekniska processer. Som en del av det globala teamet, kommer du att ha en central roll i att samla in, bearbeta och presentera teknisk information. Du kommer att vara ansvarig för att säkerställa att innehållet är tillgängligt och förståeligt. Vår kund är en global aktör som är stolt över att vara en del av en organisation som värdesätter hållbarhet, innovation och tillförlitlighet. De genomgår nu en omvandling från att vara leverantör av lastbilar, bussar och motorer till att bli en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vi hoppas att du kan börja så snart som möjligt, och du kommer att arbeta som konsult genom oss på Cleverex Bemanning i 6 månader. Om allt känns bra i samarbetet finns det möjlighet till en förlängning. Du erbjuds • En möjlighet att utvecklas i ett ledande globalt företag med en dynamisk miljö • Kompetenta och engagerade kollegor som vill se dig lyckas • En möjlighet att spela en nyckelroll som teknisk skribent Arbetsuppgifter Som teknisk skribent ansvarar du för att samla in och strukturera information för publicering, samtidigt som du aktivt söker och övervakar teknikrelaterade områden. Du kommer att producera och formge innehåll med strikta deadlines, upprätta nätverk internt och externt, samt planera och genomföra projekt och produkter. Ditt samarbete med tekniska team är kritiskt för att skapa förståeliga dokument och du bidrar till ständiga förbättringar och innovationer inom företaget. Du deltar också i användarstudier för att förbättra slutprodukterna och representerar din avdelning i olika sammanhang. Dessutom stödjer du kollegor, upprätthåller metodik och arbetar enligt ledarskapsprinciper. Din roll innebär även att du kontinuerligt utvecklar din tekniska expertis. Din profil För att passa i rollen bör du: • Ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då det dagliga arbetet sker i båda språken • Ha erfarenhet av tekniskt skrivande, med fördel inom relevanta teknikområden som ex fordon • Det är meriterande om du har en akademisk examen inom teknisk kommunikation, teknik, informationsteknologi eller liknande Dina erfarenheter och kompetenser är lika viktiga som dina personliga egenskaper. För att passa in i rollen ser vi att du är prestigelös, ödmjuk och målmedveten i ditt arbete. I denna roll har du stor frihet under ansvar och därför är det viktigt att du är ansvarstagande och självgående. Övrigt Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid Placering: Södertälje Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och vår kund önskar att alla förfrågningar besvaras av oss. Du är välkommen att skicka alla frågor angående rollen till: [email protected] Om oss På Cleverex Bemanning är vi specialiserade på att rekrytera och placera rätt medarbetare hos rätt kunder. Vårt främsta fokus är på våra kunder, konsulter och kandidater, med målet att säkerställa att du som kandidat känner att du har landat på rätt plats!

13 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Teknisk skribent till globalt bolag i Södertälje
Cleverex Bemanning AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Om tjänsten Vi hjälper nu vår globala kund att söka efter en pedagogisk och engagerad teknisk skribent som brinner för att omsätta komplex teknisk information till lättförståeliga texter. Rollen innefattar att förklara tekniska processer. Som en del av det globala teamet, kommer du att ha en central roll i att samla in, bearbeta och presentera teknisk information. Du kommer att vara ansvarig för att säkerställa att innehållet är tillgängligt och förståeligt. Vår kund är en global aktör som är stolt över att vara en del av en organisation som värdesätter hållbarhet, innovation och tillförlitlighet. De genomgår nu en omvandling från att vara leverantör av lastbilar, bussar och motorer till att bli en leverantör av kompletta och hållbara transportlösningar. Vi hoppas att du kan börja så snart som möjligt, och du kommer att arbeta som konsult genom oss på Cleverex Bemanning i 6 månader. Om allt känns bra i samarbetet finns det möjlighet till en förlängning. Du erbjuds • En möjlighet att utvecklas i ett ledande globalt företag med en dynamisk miljö • Kompetenta och engagerade kollegor som vill se dig lyckas • En möjlighet att spela en nyckelroll som teknisk skribent Arbetsuppgifter Som teknisk skribent ansvarar du för att samla in och strukturera information för publicering, samtidigt som du aktivt söker och övervakar teknikrelaterade områden. Du kommer att producera och formge innehåll med strikta deadlines, upprätta nätverk internt och externt, samt planera och genomföra projekt och produkter. Ditt samarbete med tekniska team är kritiskt för att skapa förståeliga dokument och du bidrar till ständiga förbättringar och innovationer inom företaget. Du deltar också i användarstudier för att förbättra slutprodukterna och representerar din avdelning i olika sammanhang. Dessutom stödjer du kollegor, upprätthåller metodik och arbetar enligt ledarskapsprinciper. Din roll innebär även att du kontinuerligt utvecklar din tekniska expertis. Din profil För att passa i rollen bör du: • Ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift, då det dagliga arbetet sker i båda språken • Ha erfarenhet av tekniskt skrivande, med fördel inom relevanta teknikområden som ex fordon • Det är meriterande om du har en akademisk examen inom teknisk kommunikation, teknik, informationsteknologi eller liknande Dina erfarenheter och kompetenser är lika viktiga som dina personliga egenskaper. För att passa in i rollen ser vi att du är prestigelös, ödmjuk och målmedveten i ditt arbete. I denna roll har du stor frihet under ansvar och därför är det viktigt att du är ansvarstagande och självgående. Övrigt Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid Placering: Södertälje Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex och vår kund önskar att alla förfrågningar besvaras av oss. Du är välkommen att skicka alla frågor angående rollen till: [email protected] Om oss På Cleverex Bemanning är vi specialiserade på att rekrytera och placera rätt medarbetare hos rätt kunder. Vårt främsta fokus är på våra kunder, konsulter och kandidater, med målet att säkerställa att du som kandidat känner att du har landat på rätt plats!

13 juni 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025
Teknikinformatör till Berg Marin
Jobwise AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Teknikinformatör till Berg Marin Vill du vara med och påverka framtidens teknikinformation inom marin- och industrisektorn? Berg Marin, ett ledande teknikinformationsbolag i Karlskrona, söker nu en teknikinformatör som vill vara en del av vårt växande team. Vi tillhandahåller detaljerade beskrivningar, manualer och utbildningar för marina enheter och industriella anläggningar. Vår expertis gör det möjligt för våra kunder att säkerställa installation, drift, underhåll och uppstart av sina system. Berg Marin är en del av koncernen Ö-borgen, som står inför fortsatt tillväxt. Nu söker vi en driven och engagerad teknikinformatör till vårt kontor i Karlskrona. Här får du chansen att arbeta i en kompetent och stöttande arbetsmiljö där dina kollegor spelar en avgörande roll i din dagliga utveckling. Se mer på vår introduktionsvideo Om rollen: Som teknikinformatör hos Berg Marin kommer du att vara en nyckelperson i arbetet med tekniska beskrivningar och manualer för marina system. Du samlar in och bearbetar information om reparationer, påbyggnationer eller nybyggnationer av fartyg och översätter denna till tydlig och användbar dokumentation. Du kommer även att ansvara för manualer om reservdelar och underhållsbehov. Informationsinsamling görs via datablad, leverantörsmanualer samt genom dialog med varvspersonal och projektledare. Därefter raffinerar du och omvandlar informationen till högkvalitativa tekniska dokument. Då du arbetar i flera projekt samtidigt, krävs det att du är flexibel och kan anpassa dig snabbt till förändrade prioriteringar. Vem är du? Vi söker dig som är ansvarstagande, självständig och prestigelös i ditt arbete. Du har ett tekniskt och marint intresse, och trivs med att hitta och bearbeta information för att skapa högkvalitativa dokument. Vi tror att du kanske har erfarenhet av marin verksamhet och söker en ny riktning mot mer administrativt arbete, eller så har du redan arbetat med teknisk dokumentation och har ett stort marint intresse. Vi ser gärna att du har: Teknisk bakgrund, gärna inom marinteknik eller maskinteknik. Erfarenhet av att arbeta med teknisk dokumentation. Förmåga att samla in och bearbeta teknisk information Det är meriterande om du har: Erfarenhet av att arbeta i marin verksamhet. Kunskap om system som används i marina och industriella anläggningar. Förmåga att kommunicera med tekniska och icke-tekniska parter. En av våra största kunder är FMV, vilket innebär att du kommer att behöva genomgå en säkerhetsprövning (SUA). På Berg Marin tror vi på långsiktighet och hållbarhet i allt vi gör. Vår företagskultur präglas av kvalitet, miljömedvetenhet och en god arbetsmiljö, där vi aktivt arbetar för att varje medarbetare ska kunna växa både personligt och professionellt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper när vi rekryterar och tror på öppen kommunikation och gemenskap i vårt team. Här får du chansen att aktivt påverka framtida teknikinformation och bidra till viktiga projekt, bland annat inom svenskt försvar. Hoppa ombord och bli en del av vår framgångsrika resa! Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö där du har möjlighet att påverka. Ett kompetent och engagerat team som arbetar mot gemensamma mål. Konkurrenskraftig lön och bra arbetsvillkor. Möjligheter för både personlig och professionell utveckling genom utbildningar Friskvårdsbidrag Låter detta som något för dig? Tveka inte att söka och bli en del av vårt framgångsrika team! Om Jobwise Vi tror att ledarskap är kärnan i att attrahera, behålla och noggrant vårda begåvade individer. Att avancera i våra rekryteringsprocesser ger dig möjlighet att ta ditt nästa karriärkliv i en utvecklande miljö där vi, som rekryteringsföretag, ger chefer och ledare insikter för en effektiv onboarding och värdefulla verktyg för arbetstagarens långsiktighet. Därav blir omsorgsfulla samarbeten med duktiga ledare nyckeln till din, vår partners och vår framgång. Med denna filosofi och metodik, erbjuder vi de optimala förutsättningarna för din framgång och utveckling. Vi fokuserar inte enbart på rekrytering av kompetens, utan även på att skapa rätt villkor när våra kandidater tar nästa karriärsteg och hittar den nivå som ger nya anställda känslan av att hela tiden utvecklas.

11 juni 2025
Sista ansökan:
28 november 2025
ILS Manager
Aleido Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Nu söker vi en erfaren och driven Integrated Logistics Support Manager (ILSM) som vill vara med och bygga upp ett kompetenscenter inom ILS. Har du tidigare erfarenhet inom ILS-projektledning samt är affärsmässig, driven och resultatinriktad? Då kan detta vara rollen för dig. Vad rollen innebär I rollen som ILS Manager kommer du bland annat arbeta med att: Leda och följa upp att ILS-arbetsgruppen levererar enligt huvudprojekttidplan avseende kvalitet, tid och kostnad. Genomföra kravanalyser och utveckla kravbeskrivningar och lösningar. Samverka med övriga medlemmar i projektgruppen (IP). Månatlig rapportering till chefer inom ILS och till ansvarig projektledare. Ansvara för framtagande av ILS-planer som uppfyller ställda krav. Hantera tidsplaner, risker och möjligheter. Kommunicera och samarbeta med kunder och underleverantörer. Ta fram beslutsunderlag för projektledning. Vem du är Högre universitetsutbildning, exempelvis civilingenjör eller motsvarande. Erfarenhet av ILS är mycket meriterande. Militär och/eller logistikerfarenhet är meriterande. Starka ledarskaps- och kommunikationsfärdigheter. Självständig och affärsmässig med förmåga att identifiera och hantera risker och möjligheter. Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av ILS-projektledning och som med ett tydligt ledarskap kan identifiera och hantera risker och möjligheter. Du är affärsmässig, resultatinriktad och har en stark förmåga att entusiasmera ditt team till att nå gemensamma mål. Varför Aleido? Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande. Flexibelt arbete: Vi har en progressiv distansarbetsmodell som ger dig friheten att balansera arbetslivet på ett sätt som passar dig. Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa. Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.

11 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
ILS-ingenjör inom Technical Publication
Aleido Sweden AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du arbeta med att skapa smarta och hållbara lösningar för materielunderhåll? Aleido söker nu engagerade teknikinformatörer med inriktning på Integrated Logistics Support (ILS) för att hjälpa oss skapa och hantera komplex teknisk information. Vad rollen innebär  Beroende på din bakgrund kan du arbeta med allt från att utveckla materielvårdsscheman och skapa teknisk dokumentation till att analysera driftsäkerhet, underhåll och kostnader – eller ta ett strategiskt helhetsgrepp och forma långsiktiga underhållsplaner. Oavsett din roll får du jobba med ett systemperspektiv som sträcker sig från konceptfas till avveckling. I rollen som ILS-ingenjör kommer du bland annat arbeta med att: Förstå och analysera den komplexa teknik som används i militära fordon och bandvagnar. Skapa och upprätthålla goda relationer med våra kunders R&D-avdelningar för att löpande inhämta information. Skapa, hantera och strukturera teknisk information som är anpassad för hög användarvänlighet. Anpassa språk, struktur och innehåll för att möta målgruppens behov. Vem du är Erfarenhet av systemanalys, teknisk dokumentation eller serviceingenjörsarbete. Ett stort intresse för teknik, gärna med koppling till militära fordon eller bandvagnar. Tidigare erfarenhet som servicetekniker, ingenjör eller en militär bakgrund. Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Förmåga att skapa, strukturera och förenkla komplex information för hög användarvänlighet. Meriterande: Tidigare arbetserfarenhet inom eftermarknadsinformation. Eftergymnasial utbildning inom områden som fordonsteknik, maskinteknik eller mekatronik. Kunskap inom Topic-baserat skrivande och XML. Erfarenhet av arbete inom försvarsindustrin eller liknande teknisk bransch. Vi söker en engagerad och driven individ med stark social förmåga. Du trivs i en roll med många kontaktytor och är skicklig på att bygga förtroendefulla relationer. Som en värdefull teamplayer bidrar du till ett positivt arbetsklimat, samtidigt som du har förmåga att självständigt driva ditt uppdrag. Vi värdesätter nyfikenhet och en vilja att lära sig samt fördjupa sig inom nya områden. Om ILS Integrated Logistics Support (ILS) fokuserar på att säkerställa hög operativ tillgänglighet redan från början av produktens livscykel. Genom att integrera logistiska, support- och underhållsaspekter i designprocessen blir produkterna mer tillförlitliga och enklare att underhålla och stödja. ILS minskar oplanerade underhållskostnader, ökar produktens tillgänglighet och minskar stilleståndstid genom hela produktens livscykel. Vill du vara med och göra skillnad i en teknisk och dynamisk miljö? Ansök till rollen som Teknikinformatör inom ILS hos Aleido idag! Varför Aleido? Innovativ miljö: Hos oss får du arbeta med de senaste AI- och teknologitrenderna, i en kultur som värderar ständig utveckling och lärande. Flexibelt arbete: Vi har en progressiv distansarbetsmodell som ger dig friheten att balansera arbetslivet på ett sätt som passar dig. Utveckling i fokus: Vi erbjuder en lärandekultur där du ständigt utmanas och har möjlighet att växa. Vårt löfte om lärande innebär att vi delar kunskap generöst och värdesätter din strävan att växa. Hållbar framtid: Vår vision är att skapa tekniska lösningar som är både innovativa och hållbara. Vilka vi är Aleido är ett internationellt företag med lång tradition av att driva utvecklingen av eftermarknadsinformation och utbildningslösningar. Våra kunder utvecklar komplexa produkter eller system, eller söker kunskap och beredskap för att skapa varaktig förändring, inom en mängd branscher såsom fordon, telekom, industri, järnväg och medicinteknik. Vi är närmare tusen kollegor i fem länder. Tillsammans överbryggar vi klyftan mellan teknik och människorna som är beroende av den – genom att göra det avancerade lätt att förstå.

11 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Teknikinformatör till Autotech
Framtiden i Sverige AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du arbeta i en roll där du får ta ansvar, jobba självständigt och bidra med teknisk dokumentation som gör skillnad? Som teknikinformatör får du kombinera dokumentation och teknik i ett arbete där din noggrannhet verkligen kommer till sin rätt. Ansök redan idag! Om rollen I rollen som teknikinformatör kommer du att arbeta som konsult hos Autotechs kund med försvarsdokumentation. Du kommer ingå i ett större team där ditt huvudsakliga fokus ligger på att skapa teknisk dokumentation. Det här är ett jobb där struktur, kommunikation och teknisk förståelse är viktiga pusselbitar. Som teknikinformatör kommer du framför allt ta fram tekniska publikationer för försvarsmateriel. Arbetet sker i nära samarbete med ditt team och den interna organisationen. Det är viktigt att kunna jobba metodiskt och följa de riktlinjer och standarder som försvarsdokumentation kräver. Förutom försvarsrelaterade uppdrag kan det också dyka upp projekt för andra industrikunder. Det innebär att man får skapa teknisk information för olika produkter, system och processer. Oavsett kund är det alltid slutanvändaren som står i centrum. Arbetsuppgifter • Skapa teknisk information och uppdatera befintlig information • Skapa och redigera bilder i dokumentationen • Uppdatera text och material för att modernisera innehållet • Redigera och förbättra instruktioner och bilder Krav för tjänsten • Gymnasial – eller eftergymnasial utbildning med fokus på teknik och/eller dokumentation • Minst ett års erfarenhet av liknande arbete, kanske har du en teknisk bakgrund och arbetat med tekniska specifikationer eller dokument • God teknisk förståelse och kunskap • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift) Meriterande för tjänsten • Erfarenhet av att producera information via XML Editor • Arbetserfarenhet som teknikinformatör eller tekniker där använt teknisk information i ditt arbete • En eftergymnasial utbildning som teknikinformatör Mer om dig: Vi söker dig som har tekniskt intresse och god förmåga att förstå hur tekniska processer och produkter är uppbyggda och fungerar. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i skrift på både svenska och engelska så att du kan skapa tydliga tekniska texter, beskrivningar och instruktioner. Vi söker dig som tycker att kombinationen teknik och information känns utvecklande. Som person är du ansvarskännande och engagerad, har stark initiativkraft och god social kompetens. Du är kommunikativ och bekväm i att driva dina egna processer. Du ska kunna sätta dig in i kundens perspektiv och arbeta i enlighet med befintliga rutiner och processer. Självklart har du ett noggrant och strukturerat arbetssätt och en vilja att leverera kvalitativa arbeten inom utsatt tid. Om Autotech Autotech har över 30 års erfarenhet av att ta fram teknikinformation, visualiseringar och digitalt utbildningsmaterial. Autotech förser sina kunder med information som leder till motivation, lärande och utveckling inom alla branschområden. Autotech arbetar med kunder inom små- och medelstora företag, offentliga myndigheter och globala koncerner. Med 35 anställda fördelat på fyra orter kan dom erbjuda konsulter med både bredd och spetskunskap. Bland Autotechs anställda finns ingenjörer, teknikinformatörer, grafiker, illustratörer, pedagoger, beteendevetare och kommunikatörer. Om Framtiden Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att bli anställd hos Autotech. Villkor: Start: Omgående eller enligt överenskommelse Ort: Hos kund i Örnsköldsvik två-tre dagar/veckan initialt, veckopendling är möjlig. På sikt hybrid tjänst. Omfattning: Heltid Övrigt: Detta uppdrag kräver säkerhetsklassning. Under anställningsprocessen kommer du därför genomgå en säkerhetsprövning. Urval sker löpande! Skicka in din ansökan redan idag.

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Documentation Engineering Lead - 469366
Alstom Transport AB
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Req ID: 469366 På Alstom förstår vi transportnätverk och vad som rör människor. Från höghastighetståg, tunnelbanor, monorails och spårvagnar, till nyckelfärdiga system, tjänster, infrastruktur, signalering och digital mobilitet, erbjuder vi våra olika kunder den bredaste portföljen i branschen. Varje dag leder 80 000 kollegor vägen till grönare och smartare mobilitet över hela världen och förbinder städer när vi minskar koldioxidutsläppen och ersätter bilar. Är du redo att leda vårt dokumentationsteam som Documentation Engineering Lead i Västerås? Din framtida roll: Vi söker en driven och strukturerad person som vill ta ansvar för att samordna leveranser av teknisk dokumentation, både från interna och externa leverantörer, och säkerställa att vi levererar enligt projektplan och kundkrav. Du rapporterar till Documentation manager. Du kommer att arbeta med olika typer av projekt och ha ansvar för granskning av dokumentation på både svenska och engelska. Det är viktigt att du har kunskap om underhållsdokumentation, systembeskrivningar, felsökningsinstruktioner och förarmanuell. Du behöver också kunna läsa ritningar och reservdelsinformation. I tjänsten ingår att: Skapa en plan för resurser, fördela arbetsuppgifter inom teamet och följa upp kostnader. Samla teknisk information från systemutveckling, underleverantörer, kunder, fältingenjörer och support. Bearbeta och organisera den tekniska informationen så att den blir tydlig. Planera och se till att vi producerar avancerad teknisk användarinformation, samt följa upp hur det går. Arbeta för att göra underhållsinformationen bättre genom ett samarbete mellan olika avdelningar för att förbättra användarupplevelsen. Anpassa dokumentationen utifrån feedback, så att den blir mer användbar för slutanvändaren. Följa upp tidsplaner och hantera förändringar som kan påverka användarinformationen. Följa våra granskningsprocesser, inklusive intern kontroll och teknisk granskning. Leda projekt inom fordonsutveckling eller ombyggnad och se till att dokumentationen levereras i tid. Som person är du van att vara spindel i nätet med god förmåga att samarbeta och kommunicera inom teamet och med externa parter. Du skapar tydliga planer och organiserar resurser för att säkerställa att dokumentationen levereras enligt tidsramar och krav. Genom att samarbeta effektivt med olika avdelningar och externa partner driver du projekten framåt. Ditt engagemang som ledare inspirerar teamet och skapar en positiv arbetsmiljö där alla känner sig delaktiga och motiverade att nå gemensamma mål. För att lyckas i rollen: Vi värdesätter passion och attityd framför erfarenhet. Det är därför vi inte förväntar oss att du har alla färdigheter. Istället har vi listat några som vi tror kommer hjälpa dig att lyckas och växa i den här rollen: Relevant utbildning inom teknisk dokumentation, informationsdesign, ingenjörsvetenskap eller motsvarande område. Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Erfarenhet av att arbeta med teknisk dokumentation, projektledning eller relaterade roller, helst inom ingenjörs- eller fordonsindustrin. Dokumenterad erfarenhet av att leda projekt, särskilt i samband med dokumentationsprocesser eller utvecklingsprojekt. Kännedom om att arbeta med modulariserad information och Content Management System (CMS). Flytande kunskaper i både svenska och engelska, både skriftligt och muntligt för att kunna granska och anpassa dokumentation. Vi kommer kalla till löpande intervjuer så skicka in din ansökan redan idag. Sånt du kommer att gilla Följ med oss på en livslång transformativ resa - järnvägsindustrin är här för att stanna, så att du kan växa och utveckla nya färdigheter och erfarenheter under hela din karriär. Njut av stabilitet, utmaningar och en långsiktig karriär fri från tråkiga dagliga rutiner Samarbeta med tvärgående team och hjälpsamma kollegor Bidra till innovativa projekt Utvecklas inom företaget Dra nytta av vår investering i din utveckling genom prisbelönt lärande Har vi väckt ditt intresse för att jobba hos oss? Då vill vi höra från dig! Varmt välkommen med din ansökan redan idag, urval sker löpande. Vi vill inte ha något personligt brev till den här rekryteringen. Utan du kommer få svara på några urvalsfrågor och bifoga ditt CV. You don’t need to be a train enthusiast to thrive with us. We guarantee that when you step onto one of our trains with your friends or family, you’ll be proud. If you’re up for the challenge, we’d love to hear from you! Important to note As a global business, we’re an equal-opportunity employer that celebrates diversity across the 63 countries we operate in. We’re committed to creating an inclusive workplace for everyone. Apply now

9 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025