Underhållschef
Sök bland 27 lediga jobb som Underhållschef och börja ditt nya yrkesliv idag!
Om tjänsten Vi hjälper nu Textilia att hitta en driven och engagerad underhållschef som vill leda och utveckla underhållsarbetet. Rollen innebär att driva en förändringsresa mot ett mer förebyggande underhåll, samtidigt som du ansvarar för att säkerställa att produktionsutrustningen fungerar optimalt. Du kommer att vara ansvarig för att leda och motivera ett team på 6 personer. Vi söker dig som har ledarskapserfarenhet, operativ och strategisk förmåga att leda underhållsarbete. Vi hoppas att du kan starta så snart som möjligt! Textilia erbjuder tvätt- och textilservice till kunder med krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Med engagemang, nytänkande och affärsfokus skapar de tillsammans med deras kunder en renare morgondag. Som medarbetare på Textilia jobbar du i ett engagerat serviceföretag där alla medarbetare ansvarar för att ge bästa möjliga service till kunderna. Detta är en direktrekrytering och vi på Cleverex Bemanning är en rekryteringspartner till Textilia. Du kommer att bli direktanställd hos Textilia. Du erbjuds • En nyckelroll i företaget med stort inflytande på verksamhetens utveckling • En arbetsplats med frihet under ansvar, där engagemang, nytänkande och affärsfokus premieras • Ett välstrukturerat introduktionsprogram och goda utvecklingsmöjligheter inom organisationen Arbetsuppgifter Du kommer vara ansvarig i att leda förbättringsarbetet inom underhåll. Textilia har ett mål att arbeta mer proaktivt i underhållsarbetet, och du kommer att driva igenom den förändringen. Det innebär att planera, delegera och följa upp underhållsarbetet för att optimera produktionskapaciteten. Vidare ansvarar du för att: • Implementera och få genomslag för ett nytt systemstöd för underhåll. • Ansvara för förebyggande och avhjälpande underhåll av maskiner och fastigheter. • Samordna och prioritera underhållsinsatser tillsammans med produktionsledningen. • Driva förbättringsprojekt och effektivisera underhållsarbetet. • Ansvara för investeringsbeslut och budgetförslag inom underhållsområdet. • Leda och utveckla ditt team i enlighet med Textilias ledarskapsfilosofi: Inkludera, Coacha, Agera. Din profil Vi söker dig som har: • Dokumenterad ledarskapserfarenhet och förmåga att driva förändringsarbete • Erfarenhet inom industri samt teknisk förståelse inom ex mekanik, pneumatik, hydraulik, elektronik, ångsystem eller automation • Erfarenhet av LEAN, 5S eller motsvarande förbättringsmetodik • Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, danska är meriterande • B-körkort är ett krav Vidare värderas dina personliga egenskaper och kompetenser starkt. Vi ser att du är strukturerad, analytisk och har en god samarbetsförmåga. Du ser till att arbetsplatsen är hel, ren och ordning på enheten. Detta är en perfekt kombination för dig som tycker om att arbeta med människor och teknik! Övrigt Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid Placering: Karlskrona Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex Bemanning och vi ber att alla frågor rörande tjänsten ställs direkt till [email protected]. Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!
Om tjänsten Vi hjälper nu Textilia att hitta en driven och engagerad underhållschef som vill leda och utveckla underhållsarbetet. Rollen innebär att driva en förändringsresa mot ett mer förebyggande underhåll, samtidigt som du ansvarar för att säkerställa att produktionsutrustningen fungerar optimalt. Du kommer att vara ansvarig för att leda och motivera ett team på 6 personer. Vi söker dig som har ledarskapserfarenhet, operativ och strategisk förmåga att leda underhållsarbete. Vi hoppas att du kan starta så snart som möjligt! Textilia erbjuder tvätt- och textilservice till kunder med krav på hållbarhet, service, kvalitet och hygien. Med engagemang, nytänkande och affärsfokus skapar de tillsammans med deras kunder en renare morgondag. Som medarbetare på Textilia jobbar du i ett engagerat serviceföretag där alla medarbetare ansvarar för att ge bästa möjliga service till kunderna. Detta är en direktrekrytering och vi på Cleverex Bemanning är en rekryteringspartner till Textilia. Du kommer att bli direktanställd hos Textilia. Du erbjuds • En nyckelroll i företaget med stort inflytande på verksamhetens utveckling • En arbetsplats med frihet under ansvar, där engagemang, nytänkande och affärsfokus premieras • Ett välstrukturerat introduktionsprogram och goda utvecklingsmöjligheter inom organisationen Arbetsuppgifter Du kommer vara ansvarig i att leda förbättringsarbetet inom underhåll. Textilia har ett mål att arbeta mer proaktivt i underhållsarbetet, och du kommer att driva igenom den förändringen. Det innebär att planera, delegera och följa upp underhållsarbetet för att optimera produktionskapaciteten. Vidare ansvarar du för att: • Implementera och få genomslag för ett nytt systemstöd för underhåll. • Ansvara för förebyggande och avhjälpande underhåll av maskiner och fastigheter. • Samordna och prioritera underhållsinsatser tillsammans med produktionsledningen. • Driva förbättringsprojekt och effektivisera underhållsarbetet. • Ansvara för investeringsbeslut och budgetförslag inom underhållsområdet. • Leda och utveckla ditt team i enlighet med Textilias ledarskapsfilosofi: Inkludera, Coacha, Agera. Din profil Vi söker dig som har: • Dokumenterad ledarskapserfarenhet och förmåga att driva förändringsarbete • Erfarenhet inom industri samt teknisk förståelse inom ex mekanik, pneumatik, hydraulik, elektronik, ångsystem eller automation • Erfarenhet av LEAN, 5S eller motsvarande förbättringsmetodik • Högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet • God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, danska är meriterande • B-körkort är ett krav Vidare värderas dina personliga egenskaper och kompetenser starkt. Vi ser att du är strukturerad, analytisk och har en god samarbetsförmåga. Du ser till att arbetsplatsen är hel, ren och ordning på enheten. Detta är en perfekt kombination för dig som tycker om att arbeta med människor och teknik! Övrigt Start: Så snart som möjligt Omfattning: Heltid Placering: Karlskrona Rekryteringsprocessen hanteras av Cleverex Bemanning och vi ber att alla frågor rörande tjänsten ställs direkt till [email protected]. Om oss På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!
Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 141 miljoner spårvagnsresor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid. Vill du följa med på vår kvalitetsutvecklingsresa till en spårvägsresa i världsklass? ARBETSUPPGIFTER Underhållschef till depå Ringön Drifthall - en viktig funktion i spårvagnstrafiken! Vi söker en tydlig och strukturerad ledare till vår spårvagnsdepå på Ringön. Som underhållschef för våra resenärsmiljötekniker ansvarar du för att spårvagnarna håller rätt kvalitet gällande säkerhet, städning, underhåll och att de är redo för trafik varje dag. Du leder och utvecklar en arbetsgrupp som arbetar nattid med städning, rangering och vissa reparationer i en verksamhet där struktur, uppföljning och tydligt ledarskap är avgörande för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet. Om rollen I din roll som underhållschef har du ansvar för att verksamheten fungerar smidigt och effektivt. Du leder en grupp på cirka 20 medarbetare och säkerställer att arbetsrutiner följs, kvalitet upprätthålls och att arbetet genomförs enligt uppsatta mål. Genom tydlig kommunikation och närvaro i verksamheten ser du till att ditt team arbetar strukturerat och effektivt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Leda och fördela arbetet för resenärsmiljötekniker, säkerställa att dagliga uppgifter genomförs korrekt och i tid. • Ansvara för kvalitetssäkring och uppföljning av arbetsprocesser. • Driva och genomföra förbättringsåtgärder för att skapa en stabil och välfungerande arbetsgrupp. • Genomföra arbetsplatsträffar, följa upp resultat och vid behov vidta åtgärder. • Ansvara för personalledning, arbetsmiljö och rehabilitering. • Samverka med andra depåer och interna funktioner för att säkerställa en effektiv drift. Arbetstiden är förlagd till kväll/natt måndag till torsdag, med viss flexibilitet för dagtid vid möten. Vad vi erbjuder Vi erbjuder en stabil anställning med möjlighet att utveckla och påverka verksamheten. Hos oss får du en roll med stort ansvar, men också stöd från verkstadschef och HR. Du blir en del av en viktig samhällsfunktion där ditt arbete bidrar till att kollektivtrafiken fungerar varje dag. Är du redo att ta ledarskapet och skapa en effektiv och välfungerande nattverksamhet? KVALIFIKATIONER • Erfarenhet av arbetsledning med personalansvar • Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift • God datorvana och kunskap inom Office 365 • B-körkort och avklarad prövotid • Gymnasieutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet Meriterande: • Ledarskapsutbildning • Erfarenhet av nattarbete • Erfarenhet av arbete inom städning, teknik eller kvalitetssäkring • Kunskap om arbetsmiljö och säkerhetsrutiner (exempelvis SAM eller INSTA 800) Som chef på Göteborgs Spårvägar är du en engagerad och resultatinriktad ledare med förmåga att skapa struktur och följa upp arbetet. Du trivs i en roll där du får påverka och driva förbättringar, samtidigt som du ser till att verksamheten fungerar effektivt och enligt uppsatta mål. Du är ansvarsfull och tydlig i ditt ledarskap, med ett professionellt förhållningssätt och står bakom fattade beslut. Du har en naturlig förmåga att motivera och engagera dina medarbetare och ser vikten av att arbeta nära gruppen för att säkerställa kvalitet och effektivitet. Eftersom rollen innebär samverkan med många delar av verksamheten behöver du vara samarbetsinriktad och kommunikativ. Vi vill ge alla kandidater en så fördomsfri och rättvis bedömning som möjligt där alla får samma förutsättningar. Därför använder vi arbetspsykologiska färdighetstester för de kandidater som uppfyller kvalifikationerna. Dessa skickas ut till dig via e-post så var extra observant på det. Göteborgs Spårvägar är en drogfri arbetsplats och tillämpar alltid drogtest vid nyanställningar. Vårt föreslagna lönespann för tjänsten är 43 000-45 000. Slutgiltig lön beror på hur väl de uppsatta kraven för tjänsten uppfylls. Provanställning sex månader tillämpas. Låter det fortfarande intressant? Varmt välkommen att skicka in din ansökan. ÖVRIGT Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, www.offentligajobb.se Du som gått vidare i rekryteringsprocessen kommer efter avslutad rekrytering att bli kontaktad för en digital kandidatenkät kring din upplevelse av processen. Till annonsförsäljare och bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Spårvägar har upphandlade avtal. http://www.goteborgssparvagar.se/
* Vill du vara med och driva en expansiv serviceaffär framåt? R-CON söker en engagerad och strategisk ledare som vill spela en avgörande roll i företagets fortsatta tillväxt och framgång. Med en omsättning på över 20 mSEK och stark lönsamhet är de i en spännande fas och letar efter rätt person att leda och utveckla deras serviceverksamhet. Om tjänsten Som Servicechef får du möjlighet att leda och inspirera ett team på 15 medarbetare, både i fält och på kontoret. Din roll blir avgörande för att driva affären framåt – från affärsutveckling och kundrelationer till personalledning och resursplanering. Här får du chansen att göra verklig skillnad och skapa långsiktiga resultat i nära samarbete med både kunder och medarbetare. Om du brinner för ledarskap, affärsutveckling och vill vara en nyckelspelare i en organisation som satsar framåt – då kan detta vara din nästa stora utmaning! Tillträde: Enligt överenskommelse. Placeringsort: Norrköping. Läs mer på deras hemsida: https://r-con.se/ I denna rekrytering samarbetar Montico och R-CON, där Montico ansvarar för rekryteringsprocessen medan anställningen sker direkt hos R-CON. Arbetsbeskrivning Som Servicechef på R-CON kommer du att ha en central roll i att utveckla och driva företagets serviceverksamhet framåt. Du ansvarar för affärsutveckling och erbjudanden inom service samt leder, coachar och utvecklar ditt team för att säkerställa hög prestation och engagemang. Dina arbetsuppgifter inkluderar att planera och fördela resurser för serviceuppdrag, skriva offerter för serviceprojekt samt bygga och upprätthålla starka kundrelationer för att säkerställa en hög servicekvalitet. Du ser till att företagets rutiner och kvalitetskrav efterlevs och spelar en viktig roll i att säkerställa en effektiv och välfungerande serviceorganisation. Som en del av R-CON:s ledningsgrupp bidrar du aktivt till företagets övergripande framgång och strategiska utveckling. Vi söker dig som Vi söker en erfaren och driven ledare som vill ta ansvar för och utveckla vår serviceaffär. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet av att leda och utveckla tekniska serviceverksamheter, gärna inom mekanik, hydraulik eller elektronik. Du har även dokumenterad erfarenhet av personalledning inom teknisk service eller installation och trivs i en roll där du både driver den dagliga driften och arbetar strategiskt för verksamhetens tillväxt. Du har starka ledaregenskaper, är kommunikativ och har ett välutvecklat affärssinne. Vidare är du strukturerad, lösningsorienterad och har en god förståelse för affärsutveckling. Erfarenhet från bygg- och installationsbranschen är meriterande. I denna roll kommer du att ansvara för att säkerställa att rätt kompetens finns på plats, planera och fördela resurser samt hantera administration och offerter. Du är kundnära i ditt arbetssätt och har ett stort intresse för teknik, affärer och människor. R-CON erbjuder: En nyckelroll i ett framgångsrikt företag med stor potential för vidare tillväxt. Här får du möjlighet att arbeta strategiskt samtidigt som du hanterar den operativa verksamheten och leder ett engagerat team. Om du är en driven ledare som vill ha ett stort ansvar och vara med och forma framtiden för R-CON:s serviceaffär, är detta en roll för dig. Om företaget: R-CON är en erfaren partner till sprinklerinstallatörer, som erbjuder produkter av högsta kvalitet med en gedigen kompetens inom fysiskt brandskydd samt en nära personlig samarbetsform. De utvecklar, tillverkar, levererar och servar produkter inom tre områden: Sprinklerpumpar, Boendesprinkler samt Sprinklertankar. R-CON levererar också helhetslösningar anpassade till deras kunders krav, t.ex. levererar ett helt färdigt pumphus, där deras kund – sprinklerinstallatören – bara kan ansluta vattnet och köra igång. Med drygt 30 år i branschen är R-CON ett ledande företag inom brandskydd – system som ger ett effektivt skydd av egendom och som räddar liv. Ansök idag och bli en del av R-CON:s fortsatta framgångsresa!
Job Posting End Date / last application date: 2025-03-02Som underhållsledare hos oss får du möjligheten att leda och utveckla ett engagerat team, där ditt initiativ och drivkraft för ständiga förbättringar kommer att göra skillnad varje dag. Är du den ledare vi letar efter? Framtidens viktigaste jobb Vi vill leda omställningen av vår industri mot en hållbar framtid. Och på samma sätt som vi vill förändra världen, vill vi utveckla alla som är med oss på resan, personligt och professionellt. Vill du vara med och forma framtiden för världens gruv- och mineralindustri? Om verksamheten Kiruna Malmförädlings uppdrag är att förädla malmen från gruva till färdig produkt. Huvuddelarna i processen är sovra, anrika och pelletisera. Avdelningen består totalt av åtta sektioner, varav fyra av dom ingår i huvudprocessen och övriga fyra är stödsektioner inom kvalitet, teknik- och processutveckling, materialprocesser samt dammar och deponier. Läs mer om oss på förädlingen här: https://www.lkab.com/sv/om-lkab/fran-gruva-till-hamn/foradla/. Sektionen KA3/KK4 består av både ett anrikningsverk och ett pelletsverk. I sektionen finns 4 teknikområden, drift, mek, el/automation och anläggning. Dagligen hanterar vi ca. 25 tusen ton råmaterial som förädlas till 19 tusen ton färdig pellets. Din roll Den huvudsakliga arbetsuppgiften är att styra, prioritera och samordna automationsunderhållsverksamheten för optimalt underhåll av givna produktionsresurser tillsammans med övriga medarbetare inom förädlingen. På el/automation jobbar vi som ett team. Där du kommer vara en viktig del, det innebär tätt samarbete med automationstekniker, planerare, PC, UH-ingenjörer och automationsingenjörer. Tjänsten innebär bland annat att genomföra skiftskarvsmöten med respektive skiftlag och samordna dagligt samt akut underhåll. Arbetsuppgifterna består bland annat av: Uppföljning av risker, tillbud och olyckor i verksamheten Försörja arbetsplatsområden och fördela om resurser vid behov Prioritera arbetsuppgifter Att efterfråga avvikelse Att samordna och prioritera underhållsåtgärder tillsammans med övriga inom förädlingen Att leda den operativa dagliga underhållsverksamheten tillsammans med PC och planerare Att bistå produktionschef vid personalplanering och personalfrågor Att avropa extern hjälp vid arbetstoppar Att planerade avställningar såsom malstopp som veckoavställningar blir kvalitativt utförda. Att aktivt medverka och finnas på plats ute i anläggningarna var personal arbetar. Det här har du med dig Vi söker dig som är ambitiös och analytisk. Du är lösningsorienterad och påhittig, vilket hjälper dig att hitta praktiska lösningar på utmaningar. Dessutom är du stresstålig och kan hantera flera uppgifter samtidigt på ett balanserat sätt. Som underhållsledare är det viktigt att du är en god förebild och har ett starkt säkerhets- och arbetsmiljötänk i allt du gör. För tjänsten krävs att du har: Gymnasieutbildning B-körkort Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt Meriterande om du har: Erfarenhet av ledande roller. Erfarenhet från industrin Utbildning/erfarenhet inom el eller automation. Det här får du Motivationsprogram som belönar framgång Friskvård och studiestöd samt tillgång till konstförening, fritidsförening, fjällstugor och familjeaktiviteter Förstärkt föräldrapenning med upp till 90 procent av din ordinarie lön i upp till sex månader (efter anställning i ett år) Hjälp och stöd vid sjukdom eller i frågor om arbetsmiljö, hälsa, friskvård och rehabilitering Skydds- och terminalglasögon samt ersättning för tandvård Möjlighet att ansöka om stipendier vid studier både för dig och dina barn Möjlighet att ansluta sig till vårt pensions- och försäkringsprogram med förmånliga priser Start: Enligt överenskommelse. Plats: LKAB Förädlingen Kiruna. Omfattning: Heltid, Dagtid. Rekrytering sker löpande, så skicka in din ansökan så fort som möjligt! För frågor om tjänsten får du gärna kontakta: Tomas Björnström - Produktionschef KA3/KK4 telefon: +4670-368 50 50, e-post: [email protected] Viktor Mikko - Produktionschef KK2/KK3. Telefon: +4670-566 49 18, e-post: [email protected] Facklig kontakt: Kiruna/Svappavaara: Unionen Norra – Sakari Alanko, 0980-725 08. Akademikerföreningen– Peter Johansson, 0980-71879. Ledarna Norra– Ingegerd Kyrö, 0980-71050. About LKAB LKAB is an international mining and minerals group with northern Sweden as its base and the whole world as its workplace. We lead the way towards carbon-free production and we do it together - in an open, warm and safe work environment with technology and development in focus. We welcome challenges, innovative ideas and initiative, always with equality and diversity in focus. Do you work at LKAB today but are interested in a new role? Then we would like you to submit your application via our internal career page. Log in to your Workday account and go to "Jobs Hub", where you can search for all available jobs and send your application. Prior to recruitment, LKAB has considered recruitment channels and marketing. We kindly but firmly decline all contact from media marketers, recruitment sites and the like.
SCA Forest Products AB Ett hållbart arbetsliv Vi söker nu en erfaren Gruppchef till vår underhållsavdelning inom SCA Logistics som kan leda arbetet med att optimera och säkerställa att våra tillgångar och stödjande tjänster hanteras på ett effektivt och hållbart sätt. SCA Logistics tillhandahåller omfattande sjö- och landtransporttjänster inom Europa och till översjömarknader. Verksamheten stöds av ett nätverk av terminaler på strategiska platser i Europa. Vår terminal i Umeå har cirka 100 anställda, 60 maskiner och 75 000 m2 lageryta. Terminalen hanterar 1,5 miljoner ton/år i huvudsak pappersprodukter, bilar, trävaror, pallgods och projektgods. På SCA har du möjlighet att göra skillnad på riktigt. Med skogens kraft bidrar vi till en hållbar framtid och hjälper våra kunder över hela världen att minska sina fossila avtryck. Vill du utvecklas och tänka nytt så kommer du att trivas hos oss, för vi ger alla möjlighet att nå sin fulla potential. Vi vet att det är människorna som gör framgångarna! Välkommen med din ansökan! Din nästa utmaning Som Gruppchef Underhåll ansvarar du för vår underhållsavdelning och i det ingår bland annat verkstad, maskinpark och fastigheter. Du arbetar nära den operativa avdelningschefen för att säkerställa att företagets tillgångar hanteras på ett optimalt sätt för att stödja verksamheten. I det arbetet tar du hänsyn till så väl ekonomiska som tekniska aspekter. Organisations- och personalfrågor utgör stor del av din vardag och du utvecklar de operativa processerna samt ser till helheten för både terminalen och företaget. Du coachar och utvecklar dina medarbetare och har sex direktrapporterande medarbetare. I rollen ingår upphandling, fakturahantering och att spela en stor roll i avdelningens budgetarbete gällande drift- och investeringskostnader. Du ansvarar för lager- och reservdelshantering och samarbetar med inköp för att bedöma verkstadens behov och efterfrågan av förbrukningsvaror och reservdelar. Vem är du? Vi söker dig med flerårig erfarenhet av arbete med optimering av underhåll, lager- och reservdelshantering i ledande befattning inom industri, bygg eller logistik. Du har god teknisk kunskap inom underhåll. Du trivs i rollen att arbeta övergripande med utveckling av både personal och organisation. Vi tror att du har förmågan att utmana för att utveckla och föreslå förbättringar för att driva verksamheten framåt. Som person är du en förebild som inspirerar andra och tar ansvar för så väl egna som teamets åtaganden. Du har förmåga att leda och motivera andra för att nå uppsatta mål. Vi förutsätter att du har lätt för att bygga och bibehålla goda relationer både internt och externt. Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen eller har motsvarande kompetens inhämtad via arbetslivserfarenhet. Kanske kommer du från en liknande roll inom annan bransch eller har arbetat i några år inom hamn och terminalverksamhet. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska samt stor vana att använda Office-paketet och moderna affärssystem. B-körkort är en förutsättning för denna roll. Våra kärnvärden – ansvar, högklassighet och respekt – är grunden för allt vi gör på SCA. Därför är det viktigt att dina värderingar överensstämmer med dem. Vad erbjuder vi dig? Hos oss får du stora möjligheter att växa och utvecklas. Vi uppmuntrar till kompetensutveckling, till att ta ansvar och till att du förverkligar dina idéer. På SCA är vi måna om varandra och vi erbjuder ett öppet, stöttande arbetsklimat. Vi förstår också vikten av ett hållbart arbetsliv. Som anställd hos oss får du jobba med den allra senaste tekniken och vara en del i omställningen till ett hållbart samhälle. Våra skogar och de produkter vi sätter på marknaden bidrar med en klimatnytta större än utsläppen från Sveriges alla personbilar under ett år. Vi tar vara på precis varje del av de träd som vi avverkar och producerar produkter från skogen som bidrar till att motverka klimatförändringarna. Att göra skillnad på riktigt ger arbetet en extra dimension. Vill du veta mer? För mer information om tjänsten kontakta: Andreas Wåhlstedt, [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen kontakta: Victoria Vikman, [email protected]
Vill du arbeta med Underhåll för ökad driftsäkerhet i Sveriges industri? Vi i Project Services i Norr utökar vår grupp och söker nu flera underhållsingenjörer / underhållsutvecklare för att förstärka vårt team. Som underhållsingenjör / underhållsuttvecklare arbetar du med att utveckla Sveriges ledande företag med olika tekniska stöd. Du kommer att arbeta med spännande uppdrag, både internt och externt, där du har möjlighet att bredda din erfarenhet och kunskapsbank gällande såväl tekniska lösningar som arbetsprocesser och metoder med stöd av digitala verktyg. Vi är med i kundernas anläggningsprojekt där vi skapar varaktig driftsäkerhet på ny utrustning, genom att ta ansvar för alla underhållsrelaterade uppgifter genom projektets faser. Vi leder uppdrag för att öka kunders maskintillgänglighet genom att minska antalet felkällor till störningar och produktionsbortfall med hjälp av riskbaserad metodik och optimering. Vi kartlägger och analyserar befintlig underhållsverksamhet genom auditering. Möjliga förbättringsområden blir nya uppdrag för ökad produktivitet och effektivitet, samt sänkta underhållskostnader. Vi håller utbildningar inom underhåll och driftsäkerhet för att upprätthålla och säkerställa våra kunders kompetens och stärka deras konkurrenskraft. I många delar handlar det om att förstå och lösa kundernas problem och önskemål med hjälp av flera olika metoder och tekniska lösningar, såväl beprövade som innovativa.
Vad vi erbjuder dig Tjänsten är en direktrekrytering, då vi på Aditro Logistics Staffing enbart sköter rekryteringsprocessen. Arbetsuppgifter Vi söker nu efter en engagerad och erfaren underhållsledare för en direktrekrytering till en av våra kunder i Jönköping. Rollen innebär att ha ansvar för maskinunderhållet på vår anläggning, där du får möjlighet att arbeta både operativt och strategiskt för att förbättra teknik, metoder och arbetsprocesser. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara att delta i tekniska diskussioner med maskinleverantörer, utveckla och uppdatera underhållsplaner, hantera dokumentation, säkerställa förebyggande underhåll och ansvara för reservdelsförsörjning. Du kommer också att analysera driftstopp och samordna serviceinsatser. Erfarenhet av systemet SAP är meriterande. Som underhållsledare hos vår kund kommer du ansvara för att planera, prioritera och leda det dagliga och långsiktiga arbetet på underhållsavdelningen. Du arbetar strukturerat med uppföljning och dokumentation för att säkerställa effektiva åtgärder. Att bygga starka relationer och samarbeta nära produktionschefer, produktionsplanering och andra interna intressenter blir en viktig del av ditt uppdrag. Dessutom kommer du att koordinera insatser med externa leverantörer och entreprenörer för att säkerställa att allt genomförs enligt plan och överenskommelse. Din profil För att lyckas i denna roll ser vi att du har erfarenhet av underhållsarbete samt en relevant teknisk utbildning på högskolenivå. Vi tror även att du som söker har en stark kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, och trivs i en dynamisk miljö där flexibilitet och problemlösning är avgörande. Du är van vid att arbeta under tidspress och har förmågan att fatta beslut även i föränderliga situationer. Dessutom uppskattar du att driva utvecklingsprojekt och tar gärna egna initiativ för att förbättra processer. För denna tjänst krävs att du obehindrat behärskar både svenska och engelska.
Nu har du chans att få vara med på en unik och spännande resa tillsammans med oss i rollen som Servicechef Trafiksystem till Förbifart Stockholm! Förbifart Stockholm är en av de längsta tunnlarna för biltrafik i världen. Eltel är en samarbetspartner till Yunex Traffic och vi har tillsammans fått i uppdrag av Trafikverket att installera el, tele-, styr- och övervakningssystem för ny sträckning av E4, Förbifart Stockholm. Varmt välkommen till oss på Eltel! Om rollen Som Servicechef Trafiksystem till Förbifart Stockholm projektet hos Eltel ansvarar du för att planera, leda och samordna testning, driftsättning- och underhållsinsatser på de olika tekniska systemen. Fokus ligger på att säkerställa effektivitet och ekonomisk lönsamhet för denna del i projektet. I ditt uppdrag ingår även att se till att alla lagstadgade krav och Trafikverkets krav på oss som leverantör uppfylls. Du kommer att arbeta med att ta fram planer, processer och rutiner för test- och driftsättningsenheten tillsammans med ledarna inom dessa områden. Ett viktigt arbete är också att utveckla och implementera service och underhållsplaner tillsammans med vår samarbetspartner. För att säkerställa att alla aktiviteter sker enligt plan kommer du att koordinera arbetet med platschefer för test- och driftsättningsteknikerna. Du kommer successivt att överta arbetsledaransvaret för test- och driftsättningsteknikerna när processen går från testning till drift, service och underhåll. I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Vid frågor kring processen är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Ann-Christine Holmer, [email protected] Arbetsuppgifter: - Övergripande planera och säkerställa genomförandet av testning och driftsättning med testledare och andra parter. - Tillsammans med installation säkra att kompetens och resurser finns för genomförandet av driftsättning och testning. - Säkerställa att underhållsplaner färdigställs och implementeras för samtliga system inom projektet. - Utveckla och implementera service och underhållsrutiner för samtliga system i samråd med Yunex och andra parter. - Säkerställa att överlämningen från installation till service och underhåll sker på ett strukturerat, tydligt och säkert sätt, med fokus på samarbete - Analysera underhållsdata för att identifiera förbättringar och säkerställa efterlevnad av projektets avtal. - Säkerställa att service- och underhållsplaner kommuniceras och implementeras effektivt inom berörda verksamheter hos Eltel, till exempel SPOC-enheten. - Säkerställa att service- och underhållsteamen har de verktyg, material och utbildningar som krävs för att utföra sina arbetsuppgifter säkert och effektivt. - Stödja rekryteringsprocessen för service- och underhållsteamen och säkerställa att introduktion och andra aktiviteter genomförs enligt fastställda processer på ett säkert och effektivt sätt Vi söker dig som har en gedigen erfarenhet från branschen och har arbetat inom stora projekt innefattande installation och underhåll av trafiksystem. Vi tror att din långa erfarenhet som ledare är nyckeln till att driva ett framgångsrikt team och att ni tillsammans driver igenom förbättringar och säkerställer framgång i projektet. - Dokumenterad erfarenhet inom test, drift och underhåll, med bred kompetens från telekom, järnväg eller liknande miljöer där Trafikverket är verksamma - Eftergymnasial examen inom teknik, med fördel civilingenjör eller motsvarande - Bred teknisk kunskap och erfarenhet utav att leda komplexa teknikinstallationsprojekt - Gedigen processkunskap från stora komplexa installationsprojekt - Erfarenhet av internationellt samarbete - Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift - God dator- och systemvana, inkluderat erfarenhet av MS-Office med mycket goda kunskaper i Excel, IFS och Trafikverkets underhållssystem (eller motsvarande) - B körkort - Grund för anställning är godkänd bakgrundskontroll (inklusive bland annat kontroll av rättsliga tvister och ekonomisk status) Ytterligare information - Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning - Omfattning: heltid - Arbetstid: måndag - fredag ca 07:00-16:00, beredskap och obekväma arbetstider kan förekomma - Arbetsplats: Bromma - Placeringsort: Bromma - Urval och intervjuer påbörjas från den 7.e januari - Vi tar inte emot ansökningar via mail utan enbart via länken här i annonsen. Vi eftersträvar inkludering och mångfald och välkomnar därför alla sökande som kan vara med och bidra till detta! Varmt välkommen med din ansökan! Eltel är den ledande leverantören av tjänster för kritisk infrastruktur. Vi designar, planerar, bygger och säkrar driften av el- och kommunikationsnätverk i hela Sverige på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter. Vi är stolta över att skapa värde för våra kunder och för samhället i stort – vi på Eltel kombinerar kunskap och kompetens med en praktisk inställning till arbete. Vi har ambitionen att vara den bästa arbetsplatsen för dig som gillar utmaningar och som vill ta ett samhällsansvar. Vi söker nu fler engagerade människor som vill bli en del av vårt företag Vid övriga frågor, kontakta [email protected].
Vårt uppdrag Är du en teknisk problemlösare som vill vara en del av framtidens förpackningsindustri? KG:s ägg i Linköping är en av Sveriges modernaste förpackningsindustrier för ägg. Med en högautomatiserad anläggning och god arbetsmiljö har de kapacitet att inspektera, märka och förpacka 120 000 ägg i timmen. Om tjänsten I rollen som underhållsansvarig tekniker på KG:s ägg kommer du ansvara för att koordinera, planera och utföra avhjälpande och förebyggande underhåll. Du kommer också arbeta med utveckling och förbättringsarbete samt medverka i investering och ombyggnadsprojekt. I rollen ingår även att stötta, instruera och utveckla maskinoperatörerna i maskinunderhåll. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Operativt underhållsarbete inom elektronik, mekanik och pneumatik. - Planera, prioritera och schemalägga underhållsprocedurer. - Felsöka, utreda och eliminera störningar och avvikelser på produktionsutrustning. - Förbättra, utveckla underhållsprocesser för utrustning. - Vid behov utföra tillverkning av delar och hjälpmedel till produktion. Din profil Vi söker dig med flerårig erfarenhet av underhållsarbete inom industri där automatiserad utrustning används. För att lyckas i rollen ser vi att du besitter goda kunskaper inom el, mekanik, pneumatik, och ritningsläsning. Meriterande för tjänsten är erfarenhet från livsmedelsindustrin och processindustri samt kompetens inom svets. Som person ser vi att du trivs i en ”spindeln i nätet-roll” där du blir dina kollegors kontaktväg gällande tekniska frågor. Du delar gärna med dig av din kunskap, är prestigelös, driven och vill vara del av en organisation där säkerhet, kvalitet och effektivitet är viktiga ledord Krav för tjänsten är god svenska och engelska i tal och skrift, god IT- vana samt körkort. Övrig information Denna rekrytering sker i samarbete med Nercia Bemanning. Urval sker löpande så registrera din ansökan så snart som möjligt. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult: Emma Landelius, [email protected], 076-8050058. Varmt välkommen med din ansökan! Om kundföretaget KG:s Ägg är ett familjeföretag med en marknadsledande roll inom ägg och äggprodukter på den svenska marknaden. Företaget med sina idag 65 st anställda har funnits sedan 1973 med lokaler i Linköping och omsätter ca 1 miljard kronor. KG:s Ägg AB äger även en stor andel av Stjärnägg AB som är det gemensamma varumärket och säljorganisationen för de fyra svenska äggpackeribolagen KG:s Ägg, Västkustägg, Thuressons och Skåneägg. Stjärnägg AB bildades ur insikten att vi skapar de bästa förutsättningarna för hög kvalitet på äggen och en hållbar produktion genom att arbeta tillsammans. Bakom Stjärnägg står genuina entreprenörer som utifrån egna äggpackerier och produktionsanläggningar arbetar med hela värdekedjan från äggproduktion till färdigpackade ägg. Med närhet till producent, kund och konsument säkerställer vi den mest hållbara leveranskedjan för ägg. Genom vår struktur kan vi tillgodose marknadens krav på hållbara och effektiva logistiklösningar av närproducerade produkter. Stjärnägg AB omsätter 890 miljoner, och har sitt kontor i Linköping. Vi är certifierade enligt IFS 22000, ISO 9001, ISO14001 och KRAV. Om Nercia Nercia är en leverantör inom Bemanning, Rekrytering, Interimsuppdrag och Utbildning som erbjuder högt kvalitativa lösningar. Vår branschinriktning är primärt kvalificerade arbetare och tjänstemän. Vi rekryterar och bemannar både längre och kortare uppdrag utifrån uppdragsgivarens önskemål. Vi är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO och Unionen.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 27 jobb