Underhållschef

Sök bland 18 lediga jobb som Underhållschef och börja ditt nya yrkesliv idag!

Underhållschef med personalansvar

Beskrivning av tjänsten Vårt mål är att leverera en livskraftig salmonellafri avelskyckling i rätt tid, till rätt antal och med rätt kvalitet. Du kommer att ingå ett glatt gäng som brinner för djurens bästa, arbetet är fördelat i Nordvästra Skåne. Arbetet kräver att du har god fysik då det stundtals är fysiskt krävande. Ansvaret som följer med tjänsten är att följa SweChicks mål, policies och värdegrunder samt ansvar för samtliga processer inom produktion och agera för att säkerställa dessa. • Djuromsorgsansvar • Kvalitetsansvar • Sträva mot förbättring och utsatta mål. På grund av smittorisk kan du inte inneha eller ha regelbunden kontakt med fåglar eller reptiler. Rollbeskrivning: Du rapporterar till Produktionschef (VD i andra hand) och som underhållschef har du det övergripande ansvaret och en central roll i att säkerställa våra anläggningars förebyggande och avhjälpande underhåll, samt ansvar för investeringsprojekt på våra gårdar. Du gör detta genom ett strategiskt underhållsarbete och coachande ledarskap inom Aviagen SweChick. Alla anläggningar ska hållas i toppskick för att alltid ha bästa möjliga stallmiljö och välfärd hos våra avelsfåglar, samt ha en bra och stabil produktion. Projektledningsroll både för projekt involverande egen personal och entreprenörer. Planera underhåll och investeringsprojekt inklusive kostnadssammanställning och budgetansvar. Kompetenskrav: Mångårig erfarenhet av drift och underhåll med fokus på förebyggande underhåll. Erfarenhet av projektledning inom byggbranschen krävs. Erfarenhet av såväl elektriska och mekaniska system samt god datorvana. Du är utbildad med kompetens som byggledare, elektriker, VVS reparatör eller liknande. Personliga egenskaper: Drivande, strukturerad och flexibel, coachande ledaregenskaper, noggrann, prestigelös, god samarbetsförmåga, djurintresserad, mål- och kvalitetsinriktad. Van vid att både leda team och arbeta själv med underhåll och reparationer. Vi erbjuder en varierande och spännande tjänst, fylld av utmaningar, arbetsglädje och med möjligheter till personlig utveckling. Detta inom ett framgångsrikt svenskt företag som ingår i en internationell företagsgrupp, Aviagen. Hos oss hjälps vi åt att hantera vardagens utmaningar. Vi har korta beslutsvägar och en stark teamkänsla. Vi erbjuder marknadsmässig lön och årlig förbättringsprovision. Vi har generösa och bra övriga förmåner för vår personal. Ansökan Vi ser framemot din ansökan, innehållande CV och personligt brev, som du skickar till [email protected] märk med ”Underhållschef”. Sista ansökningsdag är den 27 mars, men ansök snarast då urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering kommer en bakgrundskontroll att genomföras för de kandidater som går vidare till slutprocessen. Varmt välkommen med din ansökan!

26 februari 2024
Sista ansökan:
27 mars 2024
Underhållschef sökes

Om företaget Företaget är en högteknologisk plattform som utnyttjar avancerade IT-lösningar för att optimera och effektivisera sina operativa processer. Genom användningen av avancerade algoritmer och datadrivna insikter kan Företaget exempelvis optimera sina lagerhållningsprocesser för att minimera spill och maximera tillgängligheten av varor. Dessutom använder de avancerade system för logistik och leveranshantering för att säkerställa snabba och tillförlitliga leveranser till kunderna. Genom att integrera avancerad teknologi på olika nivåer av sin verksamhet kan företaget erbjuda en modern och användarvänlig upplevelse för sina kunder samtidigt som de driver effektiva och hållbara operativa processer. Vi söker en Underhållschef till en stabil och förändringsbenägen organisation med en familjär kultur med korta beslutsvägar. Tjänstebeskrivning Som en del av ledningsgruppen på vårt lager har du som Underhållschef hos oss en central roll i att säkerställa och utveckla driftsäkerheten i alla led av vår värdekedja. Det innebär att du övervakar och stödjer både avhjälpande och förebyggande underhåll på maskiner och utrustning, eskalerar avvikelser och hanterar incidenter som kan påverka driftsäkerheten. Du är också aktivt involverad i kontinuerliga förbättringsprocesser för befintliga maskiner samt implementering av ny utrustning, maskiner och automation. En annan viktig del av ditt ansvar är att hantera lagret av reservdelar och utrustning för att säkerställa tillgänglighet när det behövs. Du etablerar och upprätthåller hållbara relationer med externa entreprenörer, leverantörer och tjänsteleverantörer. Dessutom leder, vägleder och utbildar du ett team av underhållstekniker för att säkerställa deras kompetens och effektivitet. Du förbereder och hanterar underhållsbudgeten och balanserar kostnaderna samtidigt som du bibehåller kvaliteten på servicen. Vid avvikelser är du snabb på att agera och hantera situationen, bidra till omedelbara lösningar och därefter analysera för att implementera förebyggande åtgärder för att motverka liknande incidenter uppstår. Din roll är avgörande för att säkerställa en smidig och effektiv drift av våra produktionsprocesser. Kvalifikationer •Expertis i att upprätthålla korrekta register över underhållsaktiviteter, inspektioner och utrustningsdokumentation med hjälp av ett Enterprise Asset Management-system (EAM). •Kan effektivt interagera med externa leverantörer och entreprenörer samt säkerställa leverans av överenskomna tjänster inom angivna tids- och budgetramar och i enlighet med höga kvalitetsstandarder. •Fördjupad insikt i effektiv administration av underhållsbudgetar, optimering av resursanvändning och identifiering av möjligheter till kostnadsbesparingar, samtidigt som kvalitets- och säkerhetsstandarder upprätthålls. •Förmåga att tydligt och framgångsrikt kommunicera teknisk information, samt effektivt samarbete med tvärfunktionella team och intressenter från olika operativa avdelningar för att främja starka positiva relationer. •Förmågan att anpassa dig till förändrade omständigheter, proaktivt lösa problem och fatta effektiva beslut i en dynamisk verksamhetsmiljö. •Starka interpersonella färdigheter eftersom denna roll innebär att främja samarbete och motivera teammedlemmar att skapa en sammanhållen och produktiv arbetsmiljö med hög prestationsnivå. •Ha ett starkt engagemang för att upprätthålla de högsta säkerhetsstandarderna, implementera och upprätthålla protokoll för en säker arbetsmiljö och säkerställa efterlevnad av tillämpliga bestämmelser. Du har en relevant bakgrund och formell utbildning inom ämnesområden som el, automation, industrimekanik eller teknik. Dessutom har du minst 4+ års erfarenhet av en teknisk roll inom en industriell miljö med automatiserade anläggningar. Du har ett starkt tekniskt intresse och besitter väldigt goda kunskaper inom PLC, specifikt PLC-Siemens S7, mekanik och produktions-IT. Vi ser även att du har erfarenhet av att leda team på minst 5 personer. Du är tydlig i din kommunikation och kommunicerar flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en inspirerande och engagerad ledare som visar vägen. Tjänstgöringsort: Farsta, då du ingår i beredskap så är inställelsetiden 1 timme. Start för tjänsten 1 maj. Observera, kort ansökningstid, så vänta inte med din ansökan! Vad erbjuder vi dig? Vad vi erbjuder • Kollegor som siktar mot stjärnorna och bryr sig om att hjälpa varandra • En platt struktur där vi samarbetar övergränserna • Ett förutsägbart arbetsschema Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 072-402 46 10. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 10:e mars 2024. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag! Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!

23 februari 2024
Sista ansökan:
22 mars 2024
Underhållschef sökes

Om företaget Företaget är en högteknologisk plattform som utnyttjar avancerade IT-lösningar för att optimera och effektivisera sina operativa processer. Genom användningen av avancerade algoritmer och datadrivna insikter kan Företaget exempelvis optimera sina lagerhållningsprocesser för att minimera spill och maximera tillgängligheten av varor. Dessutom använder de avancerade system för logistik och leveranshantering för att säkerställa snabba och tillförlitliga leveranser till kunderna. Genom att integrera avancerad teknologi på olika nivåer av sin verksamhet kan företaget erbjuda en modern och användarvänlig upplevelse för sina kunder samtidigt som de driver effektiva och hållbara operativa processer. Vi söker en Underhållschef till en stabil och förändringsbenägen organisation med en familjär kultur med korta beslutsvägar. Tjänstebeskrivning Som en del av ledningsgruppen på vårt lager har du som Underhållschef hos oss en central roll i att säkerställa och utveckla driftsäkerheten i alla led av vår värdekedja. Det innebär att du övervakar och stödjer både avhjälpande och förebyggande underhåll på maskiner och utrustning, eskalerar avvikelser och hanterar incidenter som kan påverka driftsäkerheten. Du är också aktivt involverad i kontinuerliga förbättringsprocesser för befintliga maskiner samt implementering av ny utrustning, maskiner och automation. En annan viktig del av ditt ansvar är att hantera lagret av reservdelar och utrustning för att säkerställa tillgänglighet när det behövs. Du etablerar och upprätthåller hållbara relationer med externa entreprenörer, leverantörer och tjänsteleverantörer. Dessutom leder, vägleder och utbildar du ett team av underhållstekniker för att säkerställa deras kompetens och effektivitet. Du förbereder och hanterar underhållsbudgeten och balanserar kostnaderna samtidigt som du bibehåller kvaliteten på servicen. Vid avvikelser är du snabb på att agera och hantera situationen, bidra till omedelbara lösningar och därefter analysera för att implementera förebyggande åtgärder för att motverka liknande incidenter uppstår. Din roll är avgörande för att säkerställa en smidig och effektiv drift av våra produktionsprocesser. Kvalifikationer •Expertis i att upprätthålla korrekta register över underhållsaktiviteter, inspektioner och utrustningsdokumentation med hjälp av ett Enterprise Asset Management-system (EAM). •Kan effektivt interagera med externa leverantörer och entreprenörer samt säkerställa leverans av överenskomna tjänster inom angivna tids- och budgetramar och i enlighet med höga kvalitetsstandarder. •Fördjupad insikt i effektiv administration av underhållsbudgetar, optimering av resursanvändning och identifiering av möjligheter till kostnadsbesparingar, samtidigt som kvalitets- och säkerhetsstandarder upprätthålls. •Förmåga att tydligt och framgångsrikt kommunicera teknisk information, samt effektivt samarbete med tvärfunktionella team och intressenter från olika operativa avdelningar för att främja starka positiva relationer. •Förmågan att anpassa dig till förändrade omständigheter, proaktivt lösa problem och fatta effektiva beslut i en dynamisk verksamhetsmiljö. •Starka interpersonella färdigheter eftersom denna roll innebär att främja samarbete och motivera teammedlemmar att skapa en sammanhållen och produktiv arbetsmiljö med hög prestationsnivå. •Ha ett starkt engagemang för att upprätthålla de högsta säkerhetsstandarderna, implementera och upprätthålla protokoll för en säker arbetsmiljö och säkerställa efterlevnad av tillämpliga bestämmelser. Du har en relevant bakgrund och formell utbildning inom ämnesområden som el, automation, industrimekanik eller teknik. Dessutom har du minst 4+ års erfarenhet av en teknisk roll inom en industriell miljö med automatiserade anläggningar. Du har ett starkt tekniskt intresse och besitter väldigt goda kunskaper inom PLC, specifikt PLC-Siemens S7, mekanik och produktions-IT. Vi ser även att du har erfarenhet av att leda team på minst 5 personer. Du är tydlig i din kommunikation och kommunicerar flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en inspirerande och engagerad ledare som visar vägen. Tjänstgöringsort: Farsta, då du ingår i beredskap så är inställelsetiden 1 timme. Start för tjänsten 1 maj. Observera, kort ansökningstid, så vänta inte med din ansökan! Vad erbjuder vi dig? Vad vi erbjuder • Kollegor som siktar mot stjärnorna och bryr sig om att hjälpa varandra • En platt struktur där vi samarbetar övergränserna • Ett förutsägbart arbetsschema Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 072-402 46 10. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 10:e mars 2024. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag! Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!

23 februari 2024
Sista ansökan:
22 mars 2024
Underhållschef sökes

Om företaget Företaget är en högteknologisk plattform som utnyttjar avancerade IT-lösningar för att optimera och effektivisera sina operativa processer. Genom användningen av avancerade algoritmer och datadrivna insikter kan Företaget exempelvis optimera sina lagerhållningsprocesser för att minimera spill och maximera tillgängligheten av varor. Dessutom använder de avancerade system för logistik och leveranshantering för att säkerställa snabba och tillförlitliga leveranser till kunderna. Genom att integrera avancerad teknologi på olika nivåer av sin verksamhet kan företaget erbjuda en modern och användarvänlig upplevelse för sina kunder samtidigt som de driver effektiva och hållbara operativa processer. Vi söker en Underhållschef till en stabil och förändringsbenägen organisation med en familjär kultur med korta beslutsvägar. Tjänstebeskrivning Som en del av ledningsgruppen på vårt lager har du som Underhållschef hos oss en central roll i att säkerställa och utveckla driftsäkerheten i alla led av vår värdekedja. Det innebär att du övervakar och stödjer både avhjälpande och förebyggande underhåll på maskiner och utrustning, eskalerar avvikelser och hanterar incidenter som kan påverka driftsäkerheten. Du är också aktivt involverad i kontinuerliga förbättringsprocesser för befintliga maskiner samt implementering av ny utrustning, maskiner och automation. En annan viktig del av ditt ansvar är att hantera lagret av reservdelar och utrustning för att säkerställa tillgänglighet när det behövs. Du etablerar och upprätthåller hållbara relationer med externa entreprenörer, leverantörer och tjänsteleverantörer. Dessutom leder, vägleder och utbildar du ett team av underhållstekniker för att säkerställa deras kompetens och effektivitet. Du förbereder och hanterar underhållsbudgeten och balanserar kostnaderna samtidigt som du bibehåller kvaliteten på servicen. Vid avvikelser är du snabb på att agera och hantera situationen, bidra till omedelbara lösningar och därefter analysera för att implementera förebyggande åtgärder för att motverka liknande incidenter uppstår. Din roll är avgörande för att säkerställa en smidig och effektiv drift av våra produktionsprocesser. Kvalifikationer •Expertis i att upprätthålla korrekta register över underhållsaktiviteter, inspektioner och utrustningsdokumentation med hjälp av ett Enterprise Asset Management-system (EAM). •Kan effektivt interagera med externa leverantörer och entreprenörer samt säkerställa leverans av överenskomna tjänster inom angivna tids- och budgetramar och i enlighet med höga kvalitetsstandarder. •Fördjupad insikt i effektiv administration av underhållsbudgetar, optimering av resursanvändning och identifiering av möjligheter till kostnadsbesparingar, samtidigt som kvalitets- och säkerhetsstandarder upprätthålls. •Förmåga att tydligt och framgångsrikt kommunicera teknisk information, samt effektivt samarbete med tvärfunktionella team och intressenter från olika operativa avdelningar för att främja starka positiva relationer. •Förmågan att anpassa dig till förändrade omständigheter, proaktivt lösa problem och fatta effektiva beslut i en dynamisk verksamhetsmiljö. •Starka interpersonella färdigheter eftersom denna roll innebär att främja samarbete och motivera teammedlemmar att skapa en sammanhållen och produktiv arbetsmiljö med hög prestationsnivå. •Ha ett starkt engagemang för att upprätthålla de högsta säkerhetsstandarderna, implementera och upprätthålla protokoll för en säker arbetsmiljö och säkerställa efterlevnad av tillämpliga bestämmelser. Du har en relevant bakgrund och formell utbildning inom ämnesområden som el, automation, industrimekanik eller teknik. Dessutom har du minst 4+ års erfarenhet av en teknisk roll inom en industriell miljö med automatiserade anläggningar. Du har ett starkt tekniskt intresse och besitter väldigt goda kunskaper inom PLC, specifikt PLC-Siemens S7, mekanik och produktions-IT. Vi ser även att du har erfarenhet av att leda team på minst 5 personer. Du är tydlig i din kommunikation och kommunicerar flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en inspirerande och engagerad ledare som visar vägen. Tjänstgöringsort: Farsta, då du ingår i beredskap så är inställelsetiden 1 timme. Start för tjänsten 1 maj. Observera, kort ansökningstid, så vänta inte med din ansökan! Vad erbjuder vi dig? Vad vi erbjuder • Kollegor som siktar mot stjärnorna och bryr sig om att hjälpa varandra • En platt struktur där vi samarbetar övergränserna • Ett förutsägbart arbetsschema Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 072-402 46 10. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 10:e mars 2024. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag! Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!

23 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Gruppchef / Supervisor för servicetekniker på Cepheid

Cepheid är inne i ett intensivt utvecklingsskede och vi söker nu en Supervisor för våra servicetekniker till vår produktion på vår site i Solna. Vi söker dig som har goda ledaregenskaper och som brinner för personal och är intresserad av tillverkning. Har du erfarenhet av att leda grupper och är van att arbeta i en miljö med högt tempo? Tveka inte att skicka in din ansökan. Cepheid är ett företag med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Om tjänsten Som Supervisor för servicetekniker på Cepheid ansvarar för de servicetekniker som arbetar 5 skift. Organisationen består av 35 servicetekniker och du kommer att handleda 15 anställda. Du kommer att börja arbeta dagtid men kommer efter några månader att börja arbeta 2 skift tillsammans med en chefskollega, dag och kväll, vardagar. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Du planerar arbetet tillsammans med skiftchefer och servicetekniker för att stödja produktionen på bästa sätt. Du ansvarar för dagliga leveranser och stöttar och coachar tekniker på bästa möjliga sätt. I rollen ingår utvecklingssamtal och samtliga personalrelaterade uppgifter. Man ansvarar för att rapportera och följa upp frånvaron dagligen och säkra bemanningen och omorganisera resurser vid behov. Man tar ansvar för onboarding och utbildning av personal. Vem är du? Vi ser att du har tidigare erfarenhet av personalansvar. Vi tror att du har en teknisk utbildning eller motsvarande och har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet. Erfarenhet av serviceteknik, tillverkning/produktion är mycket meriterande. Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att trivas i rollen är du självständig och drivande men har samtidigt lätt för att samarbeta. För att bli framgångsrik i din roll på Cepheid behöver du vara professionell, och agera med integritet och ta ansvar för ditt arbete och dina handlingar. Du har en kreativ och lösningsorienterad inställning till hur du utför ditt arbete. Du är strukturerad och intresserad av att hitta praktiska lösningar. Du är en ledare som leder genom andra och får jobbet gjort och får människor att växa. Du är en lagspelare som stöttar dina kollegor och vill alltid förbättra och effektivisera våra processer. Om verksamheten Cepheid är ett av världens snabbast växande företag inom molekylärdiagnostik. Företagets unika diagnostikplattform används över hela världen och gör en skillnad för patienter eftersom diagnos och val av behandling underlättas av testresultaten. Cepheid erbjuder ett brett sortiment av diagnostikprodukter inom virologi, bakteriologi och onkologi som kan möta morgondagens krav på säker, snabb och flexibel diagnostik såväl i västvärlden som i länder med begränsade resurser. I våra anläggningar i Solna utvecklar och tillverkar vi våra diagnostiska tester. När du går med oss kommer du också att gå med i Danahers globala organisation, där 80 000 människor vaknar varje dag fast beslutna att hjälpa våra kunder att vinna. Som medarbetare kommer du att prova nya saker, arbeta hårt och utveckla dina färdigheter med vägledning från dedikerade ledare, allt med stöd av kraftfulla verktyg för Danaher Business System och stabiliteten i en testad organisation. På Danaher värdesätter vi mångfald och förekomsten av likheter och skillnader, både synliga och inte, som finns i vår arbetsstyrka, arbetsplats och på alla marknader vi betjänar. Våra medarbetare, kunder och aktieägare bidrar med unika och annorlunda perspektiv som ett resultat av dessa olika egenskaper. Urval sker löpande, så ansök nu. #LI-HG1

23 februari 2024
Sista ansökan:
26 mars 2024
Servicechef till Metso i Norrbotten

Metso är en föregångare inom hållbar teknik, kompletta lösningar och tjänster för ballastproduktion, mineralbearbetning och metallförädling världen över. Genom att öka kundernas energi- och vatteneffektivitet, öka deras produktivitet och minska miljömässiga risker med vår expertis inom produkter och bearbetning, är vi en partner för positiv förändring. Metso har sitt huvudkontor i Helsingfors, Finland och har över 16 000 anställda i över 50 länder och försäljningen för 2022 var cirka 5.3 miljarder euro. Företaget är noterat på Helsingforsbörsen (Nasdaq Helsinki). metso.com, twitter.com/metsoofficial Metso förvärvade under hösten 2023 Ab A. Häggblom Oy, ett privatägt finskt ingenjörs- och tillverkningsföretag. Företagets huvudsakliga erbjudande omfattar truckflak och skopor för gruvdrift. Häggbloms tjänsteportfölj omfattar slitdelar, renovering av flak och skopor samt relaterade fälttjänster. Förvärvet kommer att bredda Metsos erbjudande inom flak och skopor genom att tillhandahålla kompletta lösningar för lastning och materialtransport samt stärka företagets position på eftermarknaden. Målet är att nyttja Häggbloms starka kompetens inom teknik och tillverkning i samarbete med befintliga partners på regional och global basis. Nu söker vi en Servicechef som ska leda och utveckla vår serviceverksamhet inom Loading and Hauling. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta i ett team av duktiga medarbetare, med högt ställda mål på goda kundrelationer och ett framgångsrikt servicearbete. Du planerar och styr verksamheten mot både övergripande och lokala mål för att se till att arbetsmiljön är trygg och säker, med dig och dina medarbetare i fokus. Ditt huvudsakliga fokus blir att leda det dagliga arbetet. Det innebär att guida, utveckla och planera för dina medarbetare, de flesta inom svetsområdet. Du ansvarar även för: * serviceavtal inklusive daglig drift och leverans. * att effektivitet och produktivitet ständigt förbättras. * samarbetet med vår finska motsvarighet. * att arbetet bedrivs kostnadseffektivt. * att kvaliteten på produkterna är den eftersträvade samt att service och ledtider optimeras. * att utveckla personal och arbetsmetoder. * att säkerställa att företagets vision och strategier når ut till alla medarbetare inom ansvarsområdet. En annan central del av tjänsten är att utveckla serviceverkstäderna för att öka värdet för Metsos eftermarknad. Det innebär att upprätthålla långvariga relationer med våra kunder, öka antalet långsiktiga serviceavtal och säkerställa att den regionala serviceenheten levererar goda resultat. Placeringsort: Luleå, Gällivare eller Kiruna I rollen som Servicechef ingår du i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till Country Manager. Vem är du? Du har relevant teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande förvärvade kunskaper under många års erfarenhet av liknande arbete - gärna från gruvindustrin. Du har en mycket god ledarskapsförmåga och är samtidigt ett gott föredöme för rapporterande arbetsledare. Som person är du drivande, har mycket god kommunikationsförmåga och sätter interna och externa kunder i fokus. Om du har erfarenhet av svetsning är det ett stort plus. Då vårt koncernspråk är engelska krävs goda kunskaper i detta språk, samt god datavana. Talar du även finska, är detta meriterande. För att lyckas bra på denna position bör du vara en positiv och kundorienterad person med vilja att utveckla vår service. Du har förmåga att arbeta självständigt mot givna mål och tycker det är roligt att leda och utveckla andra människor. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att kommunicera både internt och externt. Vidare är du stresstålig, har god förmåga att prioritera samtidigt som du har en helhetssyn på verksamheten. Resor i tjänsten förekommer. B-körkort är ett krav. För att vara framgångsrik och trivas i rollen, tror vi också att du har dessa egenskaper och erfarenheter: * Självgående och drivande i ditt dagliga arbete * Administrativ, kan hålla god ordning och struktur * En erkänt duktig ledare * Erfarenhet av att driva och organisera en fältorganisation * Driven och trivs bäst när du når dina mål * En problemlösare med känsla för detaljer Kontaktperson: I denna rekrytering samarbetar Metso med Jefferson Wells, Manpower Groups rekryteringsenhet för ledare och specialister. Om du har frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på mobil 070-270 27 67 eller e-mail: [email protected] Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan snarast och senast 25 mars 2024.

23 februari 2024
Sista ansökan:
27 mars 2024
Servicechef till Metso i Norrbotten

Metso är en föregångare inom hållbar teknik, kompletta lösningar och tjänster för ballastproduktion, mineralbearbetning och metallförädling världen över. Genom att öka kundernas energi- och vatteneffektivitet, öka deras produktivitet och minska miljömässiga risker med vår expertis inom produkter och bearbetning, är vi en partner för positiv förändring. Metso har sitt huvudkontor i Helsingfors, Finland och har över 16 000 anställda i över 50 länder och försäljningen för 2022 var cirka 5.3 miljarder euro. Företaget är noterat på Helsingforsbörsen (Nasdaq Helsinki). metso.com, twitter.com/metsoofficial Metso förvärvade under hösten 2023 Ab A. Häggblom Oy, ett privatägt finskt ingenjörs- och tillverkningsföretag. Företagets huvudsakliga erbjudande omfattar truckflak och skopor för gruvdrift. Häggbloms tjänsteportfölj omfattar slitdelar, renovering av flak och skopor samt relaterade fälttjänster. Förvärvet kommer att bredda Metsos erbjudande inom flak och skopor genom att tillhandahålla kompletta lösningar för lastning och materialtransport samt stärka företagets position på eftermarknaden. Målet är att nyttja Häggbloms starka kompetens inom teknik och tillverkning i samarbete med befintliga partners på regional och global basis. Nu söker vi en Servicechef som ska leda och utveckla vår serviceverksamhet inom Loading and Hauling. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta i ett team av duktiga medarbetare, med högt ställda mål på goda kundrelationer och ett framgångsrikt servicearbete. Du planerar och styr verksamheten mot både övergripande och lokala mål för att se till att arbetsmiljön är trygg och säker, med dig och dina medarbetare i fokus. Ditt huvudsakliga fokus blir att leda det dagliga arbetet. Det innebär att guida, utveckla och planera för dina medarbetare, de flesta inom svetsområdet. Du ansvarar även för: * serviceavtal inklusive daglig drift och leverans. * att effektivitet och produktivitet ständigt förbättras. * samarbetet med vår finska motsvarighet. * att arbetet bedrivs kostnadseffektivt. * att kvaliteten på produkterna är den eftersträvade samt att service och ledtider optimeras. * att utveckla personal och arbetsmetoder. * att säkerställa att företagets vision och strategier når ut till alla medarbetare inom ansvarsområdet. En annan central del av tjänsten är att utveckla serviceverkstäderna för att öka värdet för Metsos eftermarknad. Det innebär att upprätthålla långvariga relationer med våra kunder, öka antalet långsiktiga serviceavtal och säkerställa att den regionala serviceenheten levererar goda resultat. Placeringsort: Luleå, Gällivare eller Kiruna I rollen som Servicechef ingår du i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till Country Manager. Vem är du? Du har relevant teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande förvärvade kunskaper under många års erfarenhet av liknande arbete - gärna från gruvindustrin. Du har en mycket god ledarskapsförmåga och är samtidigt ett gott föredöme för rapporterande arbetsledare. Som person är du drivande, har mycket god kommunikationsförmåga och sätter interna och externa kunder i fokus. Om du har erfarenhet av svetsning är det ett stort plus. Då vårt koncernspråk är engelska krävs goda kunskaper i detta språk, samt god datavana. Talar du även finska, är detta meriterande. För att lyckas bra på denna position bör du vara en positiv och kundorienterad person med vilja att utveckla vår service. Du har förmåga att arbeta självständigt mot givna mål och tycker det är roligt att leda och utveckla andra människor. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att kommunicera både internt och externt. Vidare är du stresstålig, har god förmåga att prioritera samtidigt som du har en helhetssyn på verksamheten. Resor i tjänsten förekommer. B-körkort är ett krav. För att vara framgångsrik och trivas i rollen, tror vi också att du har dessa egenskaper och erfarenheter: * Självgående och drivande i ditt dagliga arbete * Administrativ, kan hålla god ordning och struktur * En erkänt duktig ledare * Erfarenhet av att driva och organisera en fältorganisation * Driven och trivs bäst när du når dina mål * En problemlösare med känsla för detaljer Kontaktperson: I denna rekrytering samarbetar Metso med Jefferson Wells, Manpower Groups rekryteringsenhet för ledare och specialister. Om du har frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på mobil 070-270 27 67 eller e-mail: [email protected] Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan snarast och senast 25 mars 2024.

23 februari 2024
Sista ansökan:
27 mars 2024
Servicechef till Metso i Norrbotten

Metso är en föregångare inom hållbar teknik, kompletta lösningar och tjänster för ballastproduktion, mineralbearbetning och metallförädling världen över. Genom att öka kundernas energi- och vatteneffektivitet, öka deras produktivitet och minska miljömässiga risker med vår expertis inom produkter och bearbetning, är vi en partner för positiv förändring. Metso har sitt huvudkontor i Helsingfors, Finland och har över 16 000 anställda i över 50 länder och försäljningen för 2022 var cirka 5.3 miljarder euro. Företaget är noterat på Helsingforsbörsen (Nasdaq Helsinki). metso.com, twitter.com/metsoofficial Metso förvärvade under hösten 2023 Ab A. Häggblom Oy, ett privatägt finskt ingenjörs- och tillverkningsföretag. Företagets huvudsakliga erbjudande omfattar truckflak och skopor för gruvdrift. Häggbloms tjänsteportfölj omfattar slitdelar, renovering av flak och skopor samt relaterade fälttjänster. Förvärvet kommer att bredda Metsos erbjudande inom flak och skopor genom att tillhandahålla kompletta lösningar för lastning och materialtransport samt stärka företagets position på eftermarknaden. Målet är att nyttja Häggbloms starka kompetens inom teknik och tillverkning i samarbete med befintliga partners på regional och global basis. Nu söker vi en Servicechef som ska leda och utveckla vår serviceverksamhet inom Loading and Hauling. Arbetsuppgifter: Du kommer att arbeta i ett team av duktiga medarbetare, med högt ställda mål på goda kundrelationer och ett framgångsrikt servicearbete. Du planerar och styr verksamheten mot både övergripande och lokala mål för att se till att arbetsmiljön är trygg och säker, med dig och dina medarbetare i fokus. Ditt huvudsakliga fokus blir att leda det dagliga arbetet. Det innebär att guida, utveckla och planera för dina medarbetare, de flesta inom svetsområdet. Du ansvarar även för: * serviceavtal inklusive daglig drift och leverans. * att effektivitet och produktivitet ständigt förbättras. * samarbetet med vår finska motsvarighet. * att arbetet bedrivs kostnadseffektivt. * att kvaliteten på produkterna är den eftersträvade samt att service och ledtider optimeras. * att utveckla personal och arbetsmetoder. * att säkerställa att företagets vision och strategier når ut till alla medarbetare inom ansvarsområdet. En annan central del av tjänsten är att utveckla serviceverkstäderna för att öka värdet för Metsos eftermarknad. Det innebär att upprätthålla långvariga relationer med våra kunder, öka antalet långsiktiga serviceavtal och säkerställa att den regionala serviceenheten levererar goda resultat. Placeringsort: Luleå, Gällivare eller Kiruna I rollen som Servicechef ingår du i den lokala ledningsgruppen och rapporterar till Country Manager. Vem är du? Du har relevant teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande förvärvade kunskaper under många års erfarenhet av liknande arbete - gärna från gruvindustrin. Du har en mycket god ledarskapsförmåga och är samtidigt ett gott föredöme för rapporterande arbetsledare. Som person är du drivande, har mycket god kommunikationsförmåga och sätter interna och externa kunder i fokus. Om du har erfarenhet av svetsning är det ett stort plus. Då vårt koncernspråk är engelska krävs goda kunskaper i detta språk, samt god datavana. Talar du även finska, är detta meriterande. För att lyckas bra på denna position bör du vara en positiv och kundorienterad person med vilja att utveckla vår service. Du har förmåga att arbeta självständigt mot givna mål och tycker det är roligt att leda och utveckla andra människor. Du har god samarbetsförmåga och lätt för att kommunicera både internt och externt. Vidare är du stresstålig, har god förmåga att prioritera samtidigt som du har en helhetssyn på verksamheten. Resor i tjänsten förekommer. B-körkort är ett krav. För att vara framgångsrik och trivas i rollen, tror vi också att du har dessa egenskaper och erfarenheter: * Självgående och drivande i ditt dagliga arbete * Administrativ, kan hålla god ordning och struktur * En erkänt duktig ledare * Erfarenhet av att driva och organisera en fältorganisation * Driven och trivs bäst när du når dina mål * En problemlösare med känsla för detaljer Kontaktperson: I denna rekrytering samarbetar Metso med Jefferson Wells, Manpower Groups rekryteringsenhet för ledare och specialister. Om du har frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Tom Jakobsen på mobil 070-270 27 67 eller e-mail: [email protected] Urval sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan snarast och senast 25 mars 2024.

22 februari 2024
Sista ansökan:
26 mars 2024
Underhållschef sökes

Om företaget Företaget är en högteknologisk plattform som utnyttjar avancerade IT-lösningar för att optimera och effektivisera sina operativa processer. Genom användningen av avancerade algoritmer och datadrivna insikter kan Företaget exempelvis optimera sina lagerhållningsprocesser för att minimera spill och maximera tillgängligheten av varor. Dessutom använder de avancerade system för logistik och leveranshantering för att säkerställa snabba och tillförlitliga leveranser till kunderna. Genom att integrera avancerad teknologi på olika nivåer av sin verksamhet kan företaget erbjuda en modern och användarvänlig upplevelse för sina kunder samtidigt som de driver effektiva och hållbara operativa processer. Vi söker en Underhållschef till en stabil och förändringsbenägen organisation med en familjär kultur med korta beslutsvägar. Tjänstebeskrivning Som en del av ledningsgruppen på vårt lager har du som Underhållschef hos oss en central roll i att säkerställa och utveckla driftsäkerheten i alla led av vår värdekedja. Det innebär att du övervakar och stödjer både avhjälpande och förebyggande underhåll på maskiner och utrustning, eskalerar avvikelser och hanterar incidenter som kan påverka driftsäkerheten. Du är också aktivt involverad i kontinuerliga förbättringsprocesser för befintliga maskiner samt implementering av ny utrustning, maskiner och automation. En annan viktig del av ditt ansvar är att hantera lagret av reservdelar och utrustning för att säkerställa tillgänglighet när det behövs. Du etablerar och upprätthåller hållbara relationer med externa entreprenörer, leverantörer och tjänsteleverantörer. Dessutom leder, vägleder och utbildar du ett team av underhållstekniker för att säkerställa deras kompetens och effektivitet. Du förbereder och hanterar underhållsbudgeten och balanserar kostnaderna samtidigt som du bibehåller kvaliteten på servicen. Vid avvikelser är du snabb på att agera och hantera situationen, bidra till omedelbara lösningar och därefter analysera för att implementera förebyggande åtgärder för att motverka liknande incidenter uppstår. Din roll är avgörande för att säkerställa en smidig och effektiv drift av våra produktionsprocesser. Kvalifikationer • Expertis i att upprätthålla korrekta register över underhållsaktiviteter, inspektioner och utrustningsdokumentation med hjälp av ett Enterprise Asset Management-system (EAM). • Kan effektivt interagera med externa leverantörer och entreprenörer samt säkerställa leverans av överenskomna tjänster inom angivna tids- och budgetramar och i enlighet med höga kvalitetsstandarder. • Fördjupad insikt i effektiv administration av underhållsbudgetar, optimering av resursanvändning och identifiering av möjligheter till kostnadsbesparingar, samtidigt som kvalitets- och säkerhetsstandarder upprätthålls. • Förmåga att tydligt och framgångsrikt kommunicera teknisk information, samt effektivt samarbete med tvärfunktionella team och intressenter från olika operativa avdelningar för att främja starka positiva relationer. • Förmågan att anpassa dig till förändrade omständigheter, proaktivt lösa problem och fatta effektiva beslut i en dynamisk verksamhetsmiljö. • Starka interpersonella färdigheter eftersom denna roll innebär att främja samarbete och motivera teammedlemmar att skapa en sammanhållen och produktiv arbetsmiljö med hög prestationsnivå. • Ha ett starkt engagemang för att upprätthålla de högsta säkerhetsstandarderna, implementera och upprätthålla protokoll för en säker arbetsmiljö och säkerställa efterlevnad av tillämpliga bestämmelser. Du har en relevant bakgrund och formell utbildning inom ämnesområden som el, automation, industrimekanik eller teknik. Dessutom har du minst 4+ års erfarenhet av en teknisk roll inom en industriell miljö med automatiserade anläggningar. Du har ett starkt tekniskt intresse och besitter väldigt goda kunskaper inom PLC, specifikt PLC-Siemens S7, mekanik och produktions-IT. Vi ser även att du har erfarenhet av att leda team på minst 5 personer. Du är tydlig i din kommunikation och kommunicerar flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en inspirerande och engagerad ledare som visar vägen. Tjänstgöringsort: Farsta, då du ingår i beredskap så är inställelsetiden 1 timme. Start för tjänsten 1 maj. Observera, kort ansökningstid, så vänta inte med din ansökan! Vad erbjuder vi dig? Vad vi erbjuder • Kollegor som siktar mot stjärnorna och bryr sig om att hjälpa varandra • En platt struktur där vi samarbetar övergränserna • Ett förutsägbart arbetsschema Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 072-402 46 10. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 10:e mars 2024. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag! Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Underhållschef sökes

Om företaget Företaget är en högteknologisk plattform som utnyttjar avancerade IT-lösningar för att optimera och effektivisera sina operativa processer. Genom användningen av avancerade algoritmer och datadrivna insikter kan Företaget exempelvis optimera sina lagerhållningsprocesser för att minimera spill och maximera tillgängligheten av varor. Dessutom använder de avancerade system för logistik och leveranshantering för att säkerställa snabba och tillförlitliga leveranser till kunderna. Genom att integrera avancerad teknologi på olika nivåer av sin verksamhet kan företaget erbjuda en modern och användarvänlig upplevelse för sina kunder samtidigt som de driver effektiva och hållbara operativa processer. Vi söker en Underhållschef till en stabil och förändringsbenägen organisation med en familjär kultur med korta beslutsvägar. Tjänstebeskrivning Som en del av ledningsgruppen på vårt lager har du som Underhållschef hos oss en central roll i att säkerställa och utveckla driftsäkerheten i alla led av vår värdekedja. Det innebär att du övervakar och stödjer både avhjälpande och förebyggande underhåll på maskiner och utrustning, eskalerar avvikelser och hanterar incidenter som kan påverka driftsäkerheten. Du är också aktivt involverad i kontinuerliga förbättringsprocesser för befintliga maskiner samt implementering av ny utrustning, maskiner och automation. En annan viktig del av ditt ansvar är att hantera lagret av reservdelar och utrustning för att säkerställa tillgänglighet när det behövs. Du etablerar och upprätthåller hållbara relationer med externa entreprenörer, leverantörer och tjänsteleverantörer. Dessutom leder, vägleder och utbildar du ett team av underhållstekniker för att säkerställa deras kompetens och effektivitet. Du förbereder och hanterar underhållsbudgeten och balanserar kostnaderna samtidigt som du bibehåller kvaliteten på servicen. Vid avvikelser är du snabb på att agera och hantera situationen, bidra till omedelbara lösningar och därefter analysera för att implementera förebyggande åtgärder för att motverka liknande incidenter uppstår. Din roll är avgörande för att säkerställa en smidig och effektiv drift av våra produktionsprocesser. Kvalifikationer • Expertis i att upprätthålla korrekta register över underhållsaktiviteter, inspektioner och utrustningsdokumentation med hjälp av ett Enterprise Asset Management-system (EAM). • Kan effektivt interagera med externa leverantörer och entreprenörer samt säkerställa leverans av överenskomna tjänster inom angivna tids- och budgetramar och i enlighet med höga kvalitetsstandarder. • Fördjupad insikt i effektiv administration av underhållsbudgetar, optimering av resursanvändning och identifiering av möjligheter till kostnadsbesparingar, samtidigt som kvalitets- och säkerhetsstandarder upprätthålls. • Förmåga att tydligt och framgångsrikt kommunicera teknisk information, samt effektivt samarbete med tvärfunktionella team och intressenter från olika operativa avdelningar för att främja starka positiva relationer. • Förmågan att anpassa dig till förändrade omständigheter, proaktivt lösa problem och fatta effektiva beslut i en dynamisk verksamhetsmiljö. • Starka interpersonella färdigheter eftersom denna roll innebär att främja samarbete och motivera teammedlemmar att skapa en sammanhållen och produktiv arbetsmiljö med hög prestationsnivå. • Ha ett starkt engagemang för att upprätthålla de högsta säkerhetsstandarderna, implementera och upprätthålla protokoll för en säker arbetsmiljö och säkerställa efterlevnad av tillämpliga bestämmelser. Du har en relevant bakgrund och formell utbildning inom ämnesområden som el, automation, industrimekanik eller teknik. Dessutom har du minst 4+ års erfarenhet av en teknisk roll inom en industriell miljö med automatiserade anläggningar. Du har ett starkt tekniskt intresse och besitter väldigt goda kunskaper inom PLC, specifikt PLC-Siemens S7, mekanik och produktions-IT. Vi ser även att du har erfarenhet av att leda team på minst 5 personer. Du är tydlig i din kommunikation och kommunicerar flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är en inspirerande och engagerad ledare som visar vägen. Tjänstgöringsort: Farsta, då du ingår i beredskap så är inställelsetiden 1 timme. Start för tjänsten 1 maj. Observera, kort ansökningstid, så vänta inte med din ansökan! Vad erbjuder vi dig? Vad vi erbjuder • Kollegor som siktar mot stjärnorna och bryr sig om att hjälpa varandra • En platt struktur där vi samarbetar övergränserna • Ett förutsägbart arbetsschema Låter det intressant? Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare via e-post: [email protected] eller telefonnummer: 072-402 46 10. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 10:e mars 2024. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag! Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!

21 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024