Utbildningsadministratör/Studieadministratör
Sök bland 16 lediga jobb som Utbildningsadministratör/Studieadministratör och börja ditt nya yrkesliv idag!
Storumans kommun är en till ytan stor kommun i Södra Lappland. Här bor cirka 6 000 personer, drygt hälften av dessa i tätortsområdena Storuman/Stensele och Tärnaby/Hemavan. För den som tycker om att leva aktivt och nära naturen finns ett fantastiskt utbud, sommar som vinter. Tänk dig att glida fram i ett välpreparerat skidspår i det magiska vinterljuset, en spegelblank fjällsjö en sommarkväll när solen aldrig vill gå ned, en myr i en glänta i skogen som lyser som guld av alla mogna hjortron eller en nykokt kopp kaffe i en solgrop i april. Allt detta och mer är upplevelser som finns tillgängliga i vår närmiljö. Vår kommun är inte bara ett ställe att bo på, utan en plats där du kan leva ett härligt liv. Storumans kommun är en samisk förvaltningskommun och vi värderar kunskaper i samiska språket och kulturen. Arbetsplatsbeskrivning Storumans Lärcentrum ligger i tätorten Storuman i östra delen av kommunen. Lärcentrum bedriver undervisning i svenska för invandrare, anpassad utbildning för vuxna, grundläggande svenska som andraspråk och vård- och omsorgsutbildningar i egen regi. Till Lärcentrum kommer även distansstuderande för att nyttja den service som vi erbjuder i form av exempelvis studievägledning, teknisk utrustning och tentamensservice. Eftersom avstånden är långa sker en stor del av undervisningen via distansoberoende teknik både i egen regi och i utbildning genom externa utbildningsanordnare. På Lärcentrum arbetar du tillsammans med lärare inom de olika utbildningarna, studie- och yrkesvägledare, skoladministratör och rektor. Det finns en nära samverkan med Storumans folkhögskola kring undervisning i svenska för invandrare och Lärcentrum är en del av nätverk som Västerbottensvux, Lapplandsvux, Akademi Norr och Lärcentrum i norra Norrland. Om tjänsten I Lärcentrums verksamhet finns en bred variation av elever i behov av stöd på olika sätt. Som elevkoordinator kommer du att ha ansvar för studentservice och elevstöd. Du arbetar nära eleverna med uppgifter som att starta online-lektioner, avhjälpa tekniska problem, genomföra tentamenstillfällen och coacha i studier. Du kommer att arbeta nära både den personal som finns på plats i närorganisationen och de lärare som arbetar på fjärr. Du kommer att var en viktig del i att bygga upp den stödjande delen av Lärcentrums verksamhet. Innehållet och tyngdpunkten i tjänsten kan förändras då den utgår från de behov som eleverna och verksamheten har. Din arbetsplats kommer att vara på plats i närorganisationen på Storumans Lärcentrum. Tjänsten kan kombineras med 50% lärare i svenska som andraspråk. Kvalifikationer Du som söker motiveras av att arbeta relationsinriktat och coachande. Du god digital kompetens och är skicklig i att arbeta i digitala lärmiljöer. Du har erfarenhet av att arbeta med vuxna med svenska som andraspråk. Du har relevant högskoleutbildning eller belagd erfarenhet och kompetens i att arbeta pedagogiskt med vuxnas lärande.
Vill du bli en nyckelperson i en samhällsviktig verksamhet i höst? Vi söker nu en noggrann och engagerad administratör till ett uppdrag hos vår kund i Sandviken, ett meningsfullt arbete där du får bidra till en bättre vardag för barn och unga. Om tjänsten Till vår kund i Sandviken söker vi nu en administratör för ett konsultuppdrag under hösten 2025. Uppdraget innebär att stötta en bred utbildningsverksamhet där kvalitet och likvärdighet står i centrum. Du blir en del av ett positivt och hjälpsamt arbetslag om tio personer, med ett gemensamt fokus på att skapa bästa möjliga förutsättningar för barn och elever. Du arbetar på plats i centrala Sandviken, där verksamhetens stödfunktioner inom bland annat administration, HR och elevhälsa är samlade. Möjlighet till distansarbete finns upp till två dagar per vecka enligt överenskommelse. Dina arbetsuppgifter: - Administrativ hantering i Tieto Edlevo (t.ex. placering av barn/personal, fakturakontroller, anställningsavtal) - Tillsättning av vikarier via Time Care Pool (TCP) - Medverkan i vikarie rekrytering och introduktion - Beställning av material och litteratur - Administrativt stöd till skolledare Uppdraget pågår från 13 augusti till 19 december 2025, med möjlighet till förlängning, dock längst till och med den 30 april 2026. Arbetstiden är heltid, 40 timmar per vecka. Du förväntas vara uppkopplad och i tjänst (uppkopplad vid datorn) senast kl. 07:30 varje arbetsdag. Arbetstiden kan anpassas inom en flexram mellan kl. 06:00 och 15:00. Övriga tider i överenskommelse med ansvarig chef. Vem är du? Vi söker dig som är noggrann, serviceinriktad och har en god förmåga att arbeta strukturerat även när tempot varierar. Du trivs med att ha många kontaktytor, är lösningsfokuserad och har ett genuint intresse för att stötta andra i vardagen. Du är självgående men också en lagspelare som bidrar till en god stämning i teamet. Din kommunikativa förmåga är god, både i tal och skrift, och du tar ansvar för att hålla hög kvalitet i ditt arbete. Kvalifikationer: - Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig verksamhet - God datorvana och erfarenhet av att arbeta i olika system - Förmåga att snabbt sätta dig in i nya rutiner och verktyg - God svenska i tal och skrift Det är meriterande om du har erfarenhet av system som Tieto Edlevo och/eller Time Care Pool, samt om du tidigare arbetat inom skola eller förskola. Intervjuer sker löpande, skicka in din ansökan redan idag! Om verksamheten Poolia är ett rekryterings- och bemanningsföretag. Men vi föredrar att se oss som experter på att hitta och matcha kompetens. För det är alltid människorna som gör skillnad. Det är individer som skapar resultat. Rätt individer på rätt plats bygger framgångsrika företag. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. För mer information om Poolia, besök: www.poolia.se
Vi vet att meningsfullt lärande börjar med elevernas personliga intressen. Genom att förena intresse med kunskap skapar vi utbildningar som både inspirerar, engagerar och förbereder våra elever för framtiden – oavsett om det gäller arbetslivet eller vidare studier. Vi samarbetar nära branschen och arbetar aktivt för att ge varje elev de bästa förutsättningarna att utvecklas och lyckas, under skoltiden och i framtiden. Realgymnasiet i Nyköping är en skola med ca 90 elever. Vi har Naturbruksprogrammet men förväntas växa redan kommande läsår till båda antalet program och elever. Här arbetar vi som ett team och är stolta över vår höga kvalitet som vi skapar tillsammans. Nu söker vi vår administratör som kommer arbeta med hela skolans administration och som studie- och yrkesvägledare. Grunden i rollen är administrativa uppgifter som utöver det kommer innehålla SYV-uppdraget och eventuellt kommunikatörsuppdrag i ett team med andra. I den administrativa delen söker vi dig med känsla för service; att du vill hjälpa elever och medarbetare med vardagliga saker och vara rektors högra hand i administrativa delar. Detta rör tex beställningar, post, matkort, utbetalningar till elever, blanketter, attestera fakturor, personaladministratör, betygsprocessen, hemsida, schemaläggning, myndighetskontakter och antagningsadministration. Du är helt enkelt spindeln i nätet och trivs med att vara det. Detta är en betydelsefull roll för att arbetet på skolan ska fungera smidigt och i denna roll har man också stor betydelse och inverkan på allas vardag. Vi lägger stor vikt vid att du är serviceinriktad och kan skapa en positiv atmosfär runt omkring dig samt kunna hantera många bollar i luften med lätthet. Vidare är du nyfiken på olika system och tycker att det verkar spännande att utforska och lösa problem som kan uppstå. Även IT-frågor kan komma att vara aktuellt i tjänsten. Detta arbete handlar mest om att administrera elevernas datorer och göra enklare felsökningar samt göra felanmälningar till vår interna helpdesk. En styrka i vår organisation är vår storlek och därmed många olika centrala stödfunktioner som vi kan ta hjälp av och utvecklas tillsammans. Som SYV vill vi att du tar dig an uppdraget och stödjer våra elever i deras olika studieval. Du kommer också vara delaktig i sammanhang där våra framtida elever behöver råd i sitt gymnasieval, på mässa och där du träffar grundskolornas studie- och yrkesvägledare. Du kommer tillsammans med mentor ansvara för elevernas studieplaner och ha hand om valen eleverna gör. Rollen kan periodvis och eller på sikt även innehålla en kommunikatörsroll. Som kommunikatör kommer du ingå i ett samarbete med andra kollegor för att planera, genomföra och utvärdera det elevrekryterande arbetet på skolan. Vi ser att du är kommunikativ, har lätt för sociala kontakter, är inbjudande och kreativ i denna roll. Vi söker alltså dig som gillar att hjälpa andra, lätt för att ta kontakt med andra, är kreativ , positiv, effektiv och kan hantera många saker samtidigt. Du behöver också ha förmågan att lära dig administrativa system och i dessa vara effektiv. Vidare delar du Lärandes kärnvärden- trygghet, utveckling, team och framgång. Du har en god samarbetsförmåga är flexibel och förändringsorienterad med siktet inställt på mål och resultat. Tjänsten är en tillsvidare på 80% men kommer kunna växa i takt med att skolan växer. Vi tillämpar provanställning och hanterar ansökningarna löpande så vänta inte med din ansökan. Kvalifikationer För att vara aktuell för uppdraget ser vi att du har: • Erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom skola • God systemvana och problemlösningsförmåga Det är meriterande med: • Utbildning och erfarenhet inom skoladministration • Utbildning och erfarenhet inom studie- och yrkesvägledning • Erfarenhet och utbildning inom kommunikatörsrollen Varför välja Lärande? Vår framgång bygger på trygghet, teamkänsla och ständig utveckling. Hos oss är mod, nya idéer och kunskapsutbyten viktiga delar av vår kultur, och vi ser olikheter som en styrka. Sedan starten har vi gått vår egen väg och vi ser lärande som nyckeln till att möta en värld i ständig förändring. Genom nära samarbeten med näringslivet, branscher och andra aktörer så lär vi för morgondagen. Sök till oss och bli en del av Lärande – där din insats gör skillnad! Läs mer om våra verksamheter på: https://www.larande.se/ (https://www.larande.se/) Inom Lärande är vi stolta över att vi är certifierade enligt Great Place to Work® internationella standard. Läs mer här (https://www.greatplacetowork.se/).
Vikariatet är 50-70% fördelad på Sinntorpsskolan F-3 och Sinntorpsskolan 4-9. Sinntorpsskolan åk 4-9, är en grundskola med ca 470 elever och 65 medarbetare och leds av en rektor och en biträdande rektor. Sinntorpsskolan F-3 är en skola med ca 250 elever och 32 medarbetare med en rektor. Skolorna ligger bredvid varandra i Östra Lindome. På Sinntorpsskolan värnar vi om en trygg och trivsam arbetsmiljö, för både elever och personal. Vi har ett inkluderande arbetssätt och strävar efter att skapa en lärmiljö där alla ges möjligheten att lyckas utifrån sina egna förutsättningar I Mölndals stads skolförvaltning arbetar vi varje dag för att skapa de bästa förutsättningarna för barn och elevers utveckling och livslånga lärande. Med cirka 2 000 engagerade medarbetare och 12 000 barn och elever i våra verksamheter är vi Mölndals största förvaltning - och ett nav för framtidens utbildning. Här blir du en del av en nyfiken, modig och lösningsfokuserad organisation där nytänkande uppmuntras och barnets bästa alltid går först. ARBETSUPPGIFTER Som skoladministratör har du en viktig roll på skolan då du har kontakt med elever, medarbetare och vårdnadshavare. Du arbetar tillsammans med ledningen på skolan och utgör ett nära administrativt stöd till rektor. I dina arbetsuppgifter ingår att arbeta med skoladministrativa arbetsuppgifter såsom betygsadministration, hantering av elevakter, fakturahantering, inköp och vikarieanskaffning. I vissa delar kan även löneärenden och administration inom våra personalsystem förekomma. I rollen ingår även annat administrativt stöd som framtagande av informationsmaterial, olika sammanställningar och utvärderingar. En viktig del i arbetet är att se över arbetssätt, utveckla och öka kvaliteten inom området och effektivisera arbetet. Som skoladministratör på skolförvaltningen ingår du i ett nätverk med andra skoladministratörer där ni gemensamt tar ansvar för att utveckla verksamheten. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleexamen inom offentlig administration, alternativt inom en annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. Det är meriterande om du har erfarenhet av och är en van användare av digitala system. Som person är du utvecklingsinriktad, fokuserar på mål, resultat och kvalitet. Du är strukturerad och välorganiserad. Du kan leda dig själv och vågar tänka nytt. Du ser helheten och trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Kunskaper inom andra språk är meriterande. ÖVRIGT Intervjuer sker under vecka 27-29. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen. Enligt Skollagen(2010:800) skall den som erbjuds denna anställning visa upp ett utdrag ur belastningsregistret. Detta berör alla anställda som arbetar eller befinner sig i lokaler med elever under 18 år. Handläggningstiden för ett utdrag är cirka två veckor och du beställer det själv via polisens webbplats. Beställ gärna utdraget samtidigt som du skickar in din ansökan så att du har allting klart om du erbjuds tjänsten. Har du redan ett utdrag får det inte vara äldre än ett år. Utdraget "skola eller förskola" ska användas. Beställ ditt utdrag från belastningsregistret på polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Om rollen och dina arbetsuppgifter Som skoladministratör på Killebäckskolan kommer du att arbeta som chefsstöd åt två skolledare. I arbetsuppgifterna ingår bland annat personal- och elevadministration, rekrytering, rehabilitering, arbetsrätt, arbetsmiljö, vikarieanskaffning, dokumentation, arkivering och fakturahantering. Du är en av skolans nyckelpersoner med insyn och kunskap om det mesta som händer inom verksamheten och är också ansiktet utåt. Arbetet kräver en förmåga till överblick, att kunna arbeta med många arbetsuppgifter parallellt samt hög servicekänsla. Digitala system som du kommer att arbeta i är: Lunds kommuns HR-portal, Edlevo, Raindance, Varbi rekrytering, W3D3, Skola24 och Unikum. Vi söker dig Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom administration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete och det är meriterande om du har arbetat på en skola. Eftersom arbetsuppgifterna till största delen är av administrativ karaktär behöver du ha digital kompetens och trivas med administrativt arbete. Tidigare erfarenhet av våra administrativa system är meriterande. Du behöver kunna hantera varierande arbetsuppgifter i högt tempo och ha en förmåga att prioritera, hålla deadlines och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är en positiv person som kan arbeta självständigt och fatta egna beslut samtidigt som du trivs med att samarbeta med andra. Du förutsätts vara ordningsam och strukturerad, serviceinriktad samt ha ett utpräglat kommunikativt förhållningssätt med förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på ett tydligt och korrekt sätt. Vi önskar att du är en drivande person med förmåga att hitta lösningar på situationer som uppstår. I den här rekryteringen har vi valt att ta bort det personliga brevet och ersatt det med urvalsfrågor. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. De första urvalsintervjuerna är planerade till 5 och 6 augusti. Varmt välkommen med din ansökan! Vi erbjuder dig Som medarbetare hos oss erbjuds du en rad förmåner med fokus på balans, trygghet och hälsa. Lunds kommun är en stor organisation med många spännande verksamheter och möjligheter för medarbetare till utveckling. Som medarbetare får du även tillgång till vår förmånsportal där du enkelt kan se dina förmåner och administrera dessa. https://lund.se/arbete-och-lediga-jobb/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/det-har-ger-vi-dig-som-medarbetare Om arbetsplatsen Killebäckskolan som ligger i natursköna Södra Sandby är en skola för årskurserna 4-9 med cirka 490 elever. Efter en omfattande renovering 2010 har skolan moderna och ljusa lokaler som skapar en inspirerande miljö för både lärande och välbefinnande. Vi arbetar i välstrukturerade arbetslag, vilket bidrar till en trygg och stödjande atmosfär för både elever och personal. Vårt mål är att alla elever ska känna sig sedda och stöttade, och vi jobbar varje dag för att ge dem de bästa förutsättningarna att möta framtidens utmaningar. Skolan har ett nära och aktivt samarbete med olika kommunala verksamheter vilket ger våra elever en rik och varierad skolgång med både skolaktiviteter och fritidsaktiviteter. Killebäckskolan ligger cirka 10 km från Lund och har endast fem minuters gångväg från närmaste busshållplats. På barn- och skolförvaltningen arbetar vi för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för att alla barn och elever inom våra förskolor, grundskolor och anpassade grundskolor ska nå sina mål. Tillsammans arbetar vi för en enhetlig och tydlig styrning av förskola och skola i en modern och effektiv organisation, med målet att möjliggöra en utbildning i världsklass. Våra ambitioner är höga och vi strävar alltid efter att skapa goda förutsättningar för utveckling och värnar om en hög kvalitet i verksamheten. För att få arbeta med barn eller elever inom förskola och skola behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret. Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/skola-eller-forskola/ Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?
Skoladministratör till Metapontum – Ett Ansvarsfullt och Variationsrikt Uppdrag Metapontum Grundskola är en fristående skola med årskurser F-9 som erbjuder utbildning med hög kvalitet i en stimulerande och trygg miljö. Idag har skolan ca 550 elever och 75 personal. Skolan ligger i en naturnära omgivning och förenar traditionella värderingar med moderna undervisningsmetoder för att ge varje elev de bästa förutsättningarna för personlig och akademisk utveckling. Skolan har musik- och matematik som profilämnen och bedriver spetsutbildning i matematik på högstadiet. Skolan har också en kulturskola där elever under eftermiddagar kan spela instrument, sjunga och måla. Metapontum strävar efter att skapa en skola där kunskap, kreativitet och hållbarhet står i centrum. Vi vill inspirera elever att bli nyfikna, självständiga och ansvarsfulla individer som är redo att möta framtidens utmaningar. Om Tjänsten Vi söker en engagerad och professionell skoladministratör som vill vara skolans ansikte utåt och bidra till en smidig och effektiv administration. I rollen som skoladministratör är du en central del av verksamheten, där du stödjer elever, vårdnadshavare och personal samt ansvarar för nyckelfunktioner inom administration. Om du är en strukturerad och initiativrik person som trivs i en dynamisk miljö och har förmågan att arbeta med precision även under press, är detta rätt roll för dig. Arbetsuppgifter Som skoladministratör kommer du att: Vara skolans ansikte utåt och leverera professionell service till elever, vårdnadshavare, besökare och personal. Samordna vikarier vid personalfrånvaro och upprätthålla en effektiv bemanning. Ansvara för uppdatering och korrekt hantering av skolplattformen SchoolSoft. Hantera elevköer, antagningar och utskrivningar enligt gällande riktlinjer. Rapportera kommunlistor till ekonomiavdelningen och stödja avdelningen med ekonomiska underlag vid behov. Skapa och revidera mallar och dokument för skolans administrativa arbete. Administrera betygssättning och dokumentation av viktiga handlingar. Stödja skolledningen med diverse administrativa uppgifter. Kvalifikationer och Krav Vi söker dig som har: Relevant arbetslivserfarenhet: Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete, helst inom skolväsendet eller offentlig sektor. Systemkompetens: Gedigen erfarenhet av att arbeta med SchoolSoft eller liknande administrativa system samt kunskaper i kommunala verktyg (t.ex. BER). Bemanningsförmåga: Dokumenterad erfarenhet av vikariesamordning och bemanningsplanering. Kommunikativa färdigheter: Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Analytisk förmåga: God förståelse för ekonomiska processer inom skolverksamhet och förmåga att ta fram och hantera rapporteringsunderlag. Flexibilitet och stresstålighet: Förmågan att hantera flera parallella uppgifter och snabbt anpassa dig till nya situationer. Meriterande: Erfarenhet av arbete i en liknande roll på grundskola eller gymnasieskola. Förståelse för skolans lagar och regelverk. B-körkort. Personliga Egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är: Serviceinriktad: Du har en naturlig fallenhet för att bygga relationer och skapa förtroende hos olika intressenter. Strukturerad och noggrann: Du har ett gott ordningssinne och kan hantera komplexa uppgifter med precision. Lösningsorienterad: Du ser möjligheter i utmaningar och arbetar proaktivt för att hitta effektiva lösningar. Självständig och samarbetsvillig: Du trivs med att ta eget ansvar samtidigt som du bidrar positivt till teamets arbete. Vi Erbjuder Ett variationsrikt arbete där din insats gör skillnad. En möjlighet att bli en nyckelperson i skolans administrativa team. En välkomnande arbetsmiljö med nära samarbete mellan kollegor och skolledning. Ansökan Skicka in din ansökan med CV och personligt brev snarast, då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas under annonseringsperioden. Vid eventuell anställning krävs ett fläckfritt utdrag ur belastningsregistret. Observera att vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi ser fram emot att höra från dig!
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt närmare 2,1 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 18 700 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Nu söker vi en engagerad utbildningsadministratör till Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle vid Luleå tekniska universitet. Tjänsten erbjuder en stimulerande miljö där du får arbeta nära utbildning, forskning och människor i ständig utveckling. Om rollen Som utbildningsadministratör blir du en viktig del av en arbetsgrupp med 26 kollegor och verkar i nära samarbete med lärare, studenter och ledning. Arbetsuppgifterna är varierande och inkluderar bland annat: • Handläggning och myndighetsutövning inom utbildningsplanering, tentamen, examensarbete och betygsrapportering • Administration av forskarutbildning och uppdragsutbildning • Aktiv medverkan i universitetets nätverk av utbildningsadministratörer för att utveckla gemensamma rutiner och arbetssätt Det finns möjlighet att delvis arbeta på distans, enligt överenskommelse. Kvalifikationer Krav: • Minst gymnasieexamen. • Dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete. • God datorvana och förmåga att arbeta i flera olika administrativa IT-system. • Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska. Meriterande: • Högskoleexamen. • Erfarenhet av arbete inom universitet eller högskola. • Erfarenhet av utbildningsadministrativa system såsom Canvas, Epok och/eller Ladok. Personliga egenskaper: Du är serviceinriktad, strukturerad och har lätt för att samarbeta med många olika intressenter. Du är självgående, initiativrik och trivs i ett arbete där du både tar ansvar och arbetar lösningsfokuserat. Eftersom rollen är en viktig kontaktpunkt för både studenter och personal lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Omfattning och ort Tjänsten är en tidsbegränsad anställning till 2026-01-31 med eventuell möjlighet till förlängning. Tjänsten är på heltid, eller enligt överenskommelse. Placeringsort Luleå. Tillträde enligt överenskommelse. Ytterligare information Vid frågor om befattningen vänligen kontakta administrativ chef vid Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhällle Anna-Lena Kero 070-5150874, [email protected] Fackliga företrädare: Fackliga företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] och OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och ev examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 10 augusti 2025 Referensnummer: 2883-2025
Malmö universitet är ett nyskapande, urbant och internationellt lärosäte som tack vare engagerade och erfarna medarbetare bidrar till samhällsutveckling. Hos oss arbetar lärare, forskare och andra medarbetare med olika kompetenser tillsammans för att bedriva utbildning och forskning av hög kvalitet. Alla yrkeskategorier och roller är viktiga. Du är välkommen att söka jobb hos oss! Här kan du läsa mer om hur det är att arbeta på Malmö universitet: Jobba hos oss Vi söker Vi söker en person som kommer att arbeta på Grants Office med att stödja forskare i samband med forskningsansökningar, till i huvudsak europeiska finansiärer, men även ansökningar till svenska finansiärer kan förekomma. I detta ingår att hjälpa forskare att hitta finansiering till forskningen och att ge administrativt stöd i själva ansökningsprocessen. I samband med detta har handläggaren kontakter med andra funktioner inom universitetet såsom ekonomi, juridik, kommunikation och bibliotek. Som forskningshandläggare har du också kontakt med finansiärer i samband med ansökan. Du kommer även arrangera och hålla i olika utbildnings-och informationsinsatser där både forskare och finansiärer deltar. Du kommer att stödja forskare från forskningsidé över ansökningsfas till slutrapportering med många kontakter såväl internt inom universitetet som externt med samarbetsparter och finansiärer. Resor kan förekomma i arbetet, även utlandsresor (i första hand Bryssel). Innehåll och arbetsuppgifter • Ge kontinuerligt stöd i att identifiera relevanta utlysningar, särskilt gällande finansiering inom EU:s ramprogram • Ge stöd till forskare och forskargrupper under hela ansökningsprocessen • Tillsammans med andra stödfunktioner på universitetet erbjuda adekvat administrativt stöd efter att ett projekt blivit beviljat (post award-stöd) • Informera och vägleda forskare och forskningsmiljöer gällande extern forskningsfinansiering och finansieringsstrategier • Planera och arrangera seminarier och workshops • Vara ett administrativt stöd till universitetsledningen i frågor som rör extern forskningsfinansiering Kvalifikationer För denna anställning krävs specifikt: Vi söker dig som har en doktorsexamen inom det humanistiska eller samhällsvetenskapliga området. Du ska ha dokumenterad erfarenhet av att tidigare ha arbetat med forskningsstöd inom EU:s ramprogram eller tidigare erfarenhet av att koordinera eller projektleda en EU-ansökan. Du ska ha god vana av att arbeta i administrativa system samt goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Du ska tycka att det är roligt att tala inför grupper på ett entusiasmerande sätt. Du är en person som trivs med att arbeta i team, är samarbetsvillig och kan hantera en arbetssituation där många olika arbetsuppgifter ska lösas parallellt eller under tidspress. Du är noggrann och välorganiserad med en god förmåga att planera och strukturera ett arbete som omfattar kontinuerliga deadlines. Vidare är du en målinriktad person som arbetar efter verksamhetens mål, samtidigt som du också är driven och initiativtagande genom att kunna ompröva befintliga rutiner och arbetssätt på ett lösningsfokuserat sätt. Eftersom arbetet är utåtriktat behöver du ha en god kommunikativ förmåga samt en god känsla för service och relationsskapande. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Arbetsplats Anställningen som forskningshandläggare är placerad inom Grants Office på Universitetskansliet. Grants Office ger ett nära stöd till våra 5 fakulteter och 8 forskningscentrum i frågor som huvudsakligen rör forskningsfinansiering, både nationellt och internationellt. Det nära stödet innebär att du till viss del har din arbetsplats vid en av fakulteterna. Som forskningshandläggare arbetar du nära ledningen vid universitetet och kan komma att leda eller delta i olika forskningsrelaterade utvecklingsprojekt. I nuläget arbetar 5 personer på Grants Office. Upplysningar För upplysningar om anställningarna vänligen kontakta avdelningschef Sara Bjärstorp ([email protected]) eller teamledare Felicia Westberg Tolentino ([email protected]). Inför rekryteringsarbetet har Malmö universitet tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Ansökan Du söker anställningen via Malmö universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med instruktioner nedan och att den är universitetet tillhanda senast 2025-08-31. Din ansökan ska skrivas på svenska, engelska eller något av de skandinaviska språken. Du som sökande ansvarar för att din ansökan och dess bilagor översätts. Ansökan skall innehålla: • Meritförteckning • Relevanta betyg och intyg • Kortfattad redogörelse på max 1 sida där du beskriver din erfarenhet, bakgrund och kompetens relaterad till den sökta anställningen och hur detta gör dig till den mest lämpliga kandidaten Övrigt Anställningen avser tillsvidareanställning med omfattning 100%. Malmö universitet tillämpar provanställning. Malmö universitet är en arbetsplats och ett lärosäte som strävar efter att ha ett öppet och inkluderande synsätt, där jämställdhet och lika villkor tillför mervärde i vår verksamhet. Malmö universitet tillämpar individuell lönesättning. Tillträde Snarast eller enligt överenskommelse. Fackliga företrädare OFR [email protected] SACO [email protected] SEKO [email protected] Välkommen med din ansökan!
Kungl. Konsthögskolan (KKH) har utbildat konstnärer och arkitekter sedan 1735 och har Sveriges största utbildning i fri konst och arkitektur på konstnärlig grund. KKH bedriver sin utbildning med tongivande svenska och utländska konstnärer, teoretiker och arkitekter som lärare. Många alumni och även nuvarande studenter röner framgångar både nationellt och internationellt. KKH erbjuder ett 5-årigt program i fri konst och en 2-årig masterutbildning i fri konst. Högskolan erbjuder flera vidareutbildningar på avancerad nivå vilka rymmer såväl arkitektur som fri konst och som har ett stort inslag av forskningsmetodik. Verksamheten innefattar också konstnärliga forsknings-, utvecklings- och doktorandprojekt. Högskolan har ca 230 studenter och ca 70 anställda. KKH är belägen på Skeppsholmen i centrala Stockholm och ingår i öns kluster av konst- och kulturinstitutioner. Under 2024 och 2025 genomförs en renovering och ombyggnad av huvudbyggnaden med syfte att stärka förutsättningarna för verksamheten. Läs mer om Kungl. Konsthögskolan: https://kkh.se/sv/om/ Beskrivning av tjänsten Anställningen som utbildningsadministratör är placerad på Kungl. Konsthögskolans (KKH) Utbildnings- och forskningsenhet och innefattar många olika delar inom högskole-administration. Anställningen innebär främst att hantera administrationen kring fristående kurser på avancerad nivå (vidareutbildning för yrkesverksamma) och ge stöd och service till lärare och studenter på kurserna. Arbetet omfattar antagningsadministration, kursplanearbete, introduktion, schemaläggning, reseplanering, stipendiehantering och övriga löpande administrativa uppgifter. Utbildningsadministratören kommer att arbeta nära chefen för utbildnings- och forskningsenheten och kollegor, prefekt samt lärare och studenter inom vidareutbildningen. Övrigt administrativt arbete inom KKH:s förvaltning kan också ingå. Kvalifikationer - Högskoleutbildning - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift - Goda kunskaper i Office-paketet - Erfarenhet av administration inom högskolesektorn - Kunskap om konst- och arkitekturområdet Meriterande - Erfarenhet av arbete på en mindre högskolaj Personliga egenskaper - God samarbetsförmåga och lösningsorienterad - Strukturerad - Ansvarsfull och noggrann - Förmåga att balansera myndighetsuppdraget med service och flexibilitet Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Anställningen Anställningen är på deltid 60 % och ett vikariat, LAS 5.2, från och med 15 augusti 2025 till och med 31 maj 2026. KKH vill ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Välkommen med din ansökan senast 2025-08-10 märkt med diarienummer: Dnr. 2.4.1/2025:161 Ytterligare information lämnas av enhetschef Anneli Hovberger, 070-868 88 77. Fackliga företrädare är Carl Johan Erikson (SACO-S) och Daniel Norrman (ST), tel.nr 08-614 40 00 (växel).
Utbildningsadministratör 3.sjöstridsflottiljen Om 3.sjöstridsflottiljen Tredje sjöstridsflottiljen är ett insatsförband som utbildar, upprätthåller beredskap och genomför insatser med i förbandet ingående fartyg och landbaserade enheter. Som utbildningsadministratör tillhör du Utbildningssektionen, som är en del av Planeringsavdelningen vid 3.sjöstridsflottiljens stab. Inom staben arbetar cirka 60 medarbetare, både militär och civil personal i olika åldrar. Flottiljstabens övergripande uppgift är att utgöra lednings- och beslutsstöd till flottiljchefen samt stödja de ingående förbandsdelarna, där utbildningssektionen har som uppgift att stödja inom områden som berör grundläggande och nivåhöjande officersutbildning, elevhantering samt rutiner och processer inom utbildning. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som utbildningsadministratör utgör du en stödjande roll till främst Utbildningssektionens medarbetare men även till organisationen som helhet. Du är en nyckelspelare i den löpande interna administrationen inom främst utbildningssektionen, men även inom övriga planavdelningen med arbetsuppgifter såsom: Stödja i administration av exempelvis ansökningar, elevlistor, kursinbjudan och anmälningar till kurser Administrera bokning av boende, bilar, lokaler med mera Följa upp och administrera saldon/arbetstid till elever Stödja personalsektionen med personaladministration KRAV Kvalifikationer • Godkänd gymnasieutbildning • Goda kunskaper i Excel och Office 365 • God förmåga att utrycka sig i tal och skrift Personliga egenskaper För att passa i befattningen bör du trivas i en miljö som kännetecknas av högt arbetstempo och en blandning av rutinärenden och nya utmaningar. Du har ett lösningsorienterat och prestigelöst förhållningssätt och har lätt för att prioritera bland många arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, positiv och du har en förmåga att anpassa dig efter vad situationen kräver. Vidare har du en förmåga att på ett pedagogiskt sätt dela med dig av information och bidra till ett förtroendefullt samarbete med personer i olika roller och med olika ansvarsområden i organisationen. För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av administrativt arbete • Erfarenhet av tjänstgöring i Försvarsmakten eller annan anställning vid statlig myndighet Övrigt Anställningsformen är tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Tjänsten avser heltid. Arbetsort är Karlskrona. Tjänsten är en civil befattning. Resor i tjänsten kan förekomma. Försvarsmakten erbjuder goda träningsmöjligheter och träning upp till 3 timmar i veckan på arbetstid. Flexibel arbetstid tillämpas då verksamheten medger detta. Tillträdesdatum sker enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen Kontakta Alexandra Hinn, telefonnummer 010-82 510 00 Information om rekryteringsprocessen Kontakta Wilhelm Tornerhjelm, telefonnummer 010-82 510 00 Fackliga företrädare OFR/O (Kustflottans officersförening) Jonas Rydmarker, telefonnummer 010-82 510 00 OFR/S (Försvarsförbundet förening 51) Jan Wasberg, telefonnummer 010-82 86624 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-07-11. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Tredje sjöstridsflottiljen är ett insatsförband i den svenska marinen. Flottiljen har förmåga att kontrollera havsområden, sjövägar och sjöfart, genomföra insatser på och under ytan samt röja minor i hamnområden, kustnära farvatten och på öppet hav. Förbandet verkar såväl nationellt som internationellt. Fartyg och stab utbildar och tränar såväl sjömän som officerare till omedelbart insatsberedda förband. Flottiljen bidrar också löpande med personal till olika internationella insatser. Året om och dygnet runt bidrar flottiljen till säkerhet genom att patrullera och övervaka det svenska sjöterritoriet. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 16 jobb