Om Främja Främja erbjuder boenden och daglig verksamhet inom ramen för LSS. Vi är ett värderingsstyrt företag som drivs av vår vision och starka värdegrund att skapa en meningsfull tillvaro för våra huvudpersoner genom att lyfta och stärka varandra i en inkluderande gemenskap. Innanförskap är ett av våra ledord, oavsett funktionsvariationer har man rätt att få leva som andra. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en engagerad medarbetargrupp, med stor frihet att med dig själv som verktyg stötta ungdomarna i deras dagliga liv utifrån deras behov och utmaningar. Vi har ett närvarande ledarskap och korta beslutsvägar. Hos oss får du härliga kollegor och möjlighet att arbeta med dina intressen och driva projekt i ett pedagogiskt sammanhang. Om tjänsten Hos oss står huvudpersonen/ungdomen alltid i centrum, därför är det viktigt att du som person är nyfiken, lyhörd och tydlig. Vårt arbete utgår från ett relationellt förhållningssätt där vår förmåga att skapa relationer, motivera och inspirera är avgörande. Det är viktigt att du känner dig bekväm och utstrålar lugn och trygghet även i oförutsägbara situationer. Arbetet kräver att du är lösningsfokuserad samt att du kan hantera och har erfarenhet av utmanande beteenden. Vi lägger stor vikt vid att man som medarbetare är kreativ och kommer med egna idéer. Du kommer att delta i ett aktivt arbetsteam där du förväntas ta egna initiativ, arbeta självständigt, följa gemensamma riktlinjer och handlingsplaner. Det är viktigt att du liksom vi tycker att omsorg är spännande och vill vara delaktig i att hitta nya tillvägagångssätt som kan hjälpa våra huvudpersoner att utvecklas. Vi söker dig som sprider positiv energi och tar ansvar för den gemensamma arbetsmiljön. Sedvanliga hushållsysslor ingår i arbetet. OMFATTNING: Heltid/Deltid PROVANSTÄLLNING: 6 månader ARBETSTID: Jour, helg och kvällspass ingår TILLTRÄDE: Enligt överenskommelse Kvalifikationer: Adekvat utbildning för arbetet (stödpedagog, socialpedagog, undersköterska eller likvärdig utbildning/erfarenhet). Tidigare erfarenhet av omsorgsarbete och lågaffektivt bemötande. B-körkort Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Om du blir kallad till intervju ber vi dig att samtidigt visa utdrag från belastningsregistret. Utdraget får inte vara äldre än ett år. Utdraget kan du beställa här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Varmt välkommen med din ansökan!
Beskrivning Vi söker två vårdare till servicebostaden Abborrtorp, inom LSS och socialpsykiatri. Vi erbjuder ett omväxlande jobb för dig som är flexibel, gillar att arbeta med människor och vill ha ett jobb där du kan göra skillnad. - Vi jobbar utifrån önskeschema, där du har möjlighet att vara med och påverka ditt schema. - Arbetsdagen är varierande och givande. - Flera förmåner för dig som personal. - Erbjudande av kompetensutveckling. Arbetsuppgifter Abborrtorp är en servicebostad där du jobbar med personer inom LSS och socialpsykiatri. Hos oss är din huvuduppgift att få våra omsorgstagares vardag att känns meningsfull och hanterbar. Du genomför olika sociala aktiviteter, ger stöd i vardagssysslor samt sprider glädje. Jobbet görs utifrån tydlig planering och rutiner och självklart är du med och utvecklar nya arbetssätt. Du jobbar tillsammans med engagerande och ansvarstagande kollegor. Vårt arbete vilar på en gemensam värdegrund, som bygger på ansvarskänsla, tillit, trygghet och respekt. Kvalifikationer Önskvärt är att du har adekvat utbildning såsom omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Gärna utbildning med inriktning inom psykiatri, goda kunskaper om individens funktionsförmåga samt psykiska tillstånd och dess konsekvenser i vardagen. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Därför söker vi dig som; - är lösningsfokuserad - har ett genuint intresse av att arbeta med människor - är engagerad, ansvarsfull, strukturerad och pålitlig - är flexibel och kan anpassa dig efter olika situationer. Krav: - B-Körkort. Hagfors kommun erbjuder dig stora möjligheter till balans i livet. Du kan göra karriär och samtidigt njuta av ett gôtt liv med livskvalitet. Här finns ett modigt fôlk med framåtanda som uppskattar kombinationen av den lilla stadens potential och närheten till en storslagen natur. Vårt handlingskraftiga näringsliv stärker kommunen och sätter Hagfors på kartan internationellt. Den lokala flygplatsen gör att det är nära till Stockholm och resten av världen, vilket skapar möjligheter i både jobbet och privatlivet. Här hjälps vi åt att skapa ett rikt liv och tillsammans möjliggör vi en attraktiv kommun. Läs mer om arbetet i http://www.hagforsstrategin.se. Vid anställning kan utdrag ur polisens belastningsregister komma att begäras. VÄLKOMMEN MED DIN ANSÖKAN!
Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Focktorpsvägen. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är en heltidstjänst). Om Focktorpsvägen Fockstorpsvägen har sex platser. Huset ligger vackert beläget cirka 10 minuters promenad från samhället Mörarp. Därifrån kan du ta Pågatåget till både Bjuv och Helsingborg. Du bor i en egen lägenhet och har tillgång till gemensamma ytor. Huset är ett klimatsmart passivhus vilket innebär att det är både tätt och tyst. Stressande ljud från korridorer eller grannlägenheter stängs ute så att varje lägenhet blir tyst. I den fasta inredningen används jordnära färger för att skapa en lugn miljö och tillsammans med medarbetarna har platser för scheman och administrativa verktyg utformats så att de känns naturliga i miljön. Om rollen-Vi söker en erfaren boendestödjare Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med personer som har mer omfattande behov av stöd och som kan befinna sig i komplexa livssituationer. Det är viktigt att du är trygg i din yrkesroll, har ett professionellt förhållningssätt och är van vid att hantera utmanande situationer med respekt och empati I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour. Du har en gruppledare eller gruppchef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig. Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det ska även ha erfarenhet av att arbeta med målgruppen. Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör. Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida [OBS Tas bort om du söker timanställda] samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och erbjudanden Ledarskapsutbildade chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (ändra vid behov) Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Sista ansökningsdag: Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta: Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se
Vi söker: En medarbetare på sommarvik tjänst 100% Med start snarast fram till 7e augusti. Körkort och tillgång till bil är ett krav! Mariagården är en socialterapeutisk LSS-verksamhet med impuls från Antroposofin beläget ca två mil utanför Umeå. Vi har fem gruppbostäder och en omfattande daglig verksamhet. Mariagården drivs sedan 1964 av en medarbetarförening utan vinstintresse. Om boendet: Som boendehandledare ger du våra boende det stöd de behöver i vardagen med personlig omvårdnad och omsorg, samt gestaltar deras fritid och helger. Du ger stöd och hjälp så att de boende kan sköta alla de sysslor som förekommer i ett hem. Du stödjer och möjliggör de boendes val att delta i sociala aktiviteter utifrån deras önskemål och möjligheter. Du ger kontinuitet och trygghet i den sociala miljön. I arbetsuppgifterna ingår bland annat skriftlig dokumentation samt att sköta de sysslor som finns i gemenskapsutrymmen och medarbetarutrymmen. Är du den vi söker: Du ska vara trygg, lugn och kunna arbeta låg affektivt. Du behöver ha ett sinne för ordning och struktur. Du kommer ingå i ett arbetslag och behöver därför kunna samarbeta och att arbeta efter gällande rutiner och kommunicera med andra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete samt att du har en omvårdnadsutbildning eller motsvarande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet Som anställd på Mariagården: Mariagården värnar om en utvecklande miljö för såväl medarbetare som boende/arbetstagare. För allas välbefinnande lägger vi stor vikt vid estetik i ute och innemiljöer samt ekologisk/biodynamisk mat så långt det är möjligt. Vi erbjuder kontinuerlig fortbildning efter ditt och verksamhetens behov. Mariagården har en självförvaltande hållning och våra medarbetare har stort inflytande över det egna arbetet. Tillsammans bidrar vi till en miljö med utrymme för självbestämmande, delaktighet och trygghet. Mariagården erbjuder ett levande och fritt kulturliv för både boende och medarbetare. Som tillsvidareanställd på Mariagården får du bidrag till förebyggande hälsovård, ett kort på IKSU Sport/Spa och andra trevliga förmåner. Om tjänsten: Arbetet sker dagtid, kvällstid, jourtid och helg Körkort och egen bil är ett krav. Begäran om utdrag ur misstanke- och belastningsregistret sker innan anställning.
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans mot 35 000 invånare. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Genom engagemang och samverkan skapar vi en kommun där människor och företag kan växa och utvecklas. Varje medarbetare hos oss gör skillnad för dem som bor och verkar här. Vill du vara med? Vi är en kommun som sätter trygghet och välmående i fokus. Genom satsningen "En kommun fri från våld" arbetar vi aktivt för att förebygga och motverka våld i samhället – för en tryggare framtid för alla. Samtidigt prioriterar vi ett gott företagsklimat och ser service och bemötande som avgörande faktorer för en hållbar utveckling. Vår senaste medarbetarenkät visar att 95 % av våra anställda upplever sitt jobb som meningsfullt, 82 % känner att de utvecklas och 83 % skulle rekommendera oss som arbetsgivare. Dessutom anser 96 % att deras chef har tillit till deras arbete. Tillitsbaserad styrning och ledning är grunden i vår organisation – och en nyckel till att vi lyckas tillsammans. Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb. Nu söker vi handledare till vår dagverksamhet Karlssons. Här är du en vägledare och förebild för våra deltagare. Vill du ha ett arbete där du gör skillnad på riktigt? Välkommen att ansöka redan i dag! Dagverksamhet med ett beslut enligt Socialtjänstlagen (SoL) är en form av stöd som erbjuds till personer med fysiska eller psykiska funktionsnedsättningar, eller andra svårigheter som gör det svårt att delta i samhällslivet. Syftet med denna verksamhet är att bryta isolering, tillgodose behov av social samvaro och skapa en meningsfull vardag. ARBETSUPPGIFTER Som handledare är du både vägledare och förebild för våra deltagare. Du ansvarar för att handleda i olika delar av verksamheten, vilket kräver att du trivs med variation och kan anpassa dig efter nya förutsättningar. I dina arbetsuppgifter ingår att planerar för struktur och mål för deltagarna men även att du får kavla upp ärmarna och lösa praktiska uppgifter. Du arbetar främst på enheten för montering och packning samt på loppisen men det kan även vara aktuellt att handleda deltagare på Myrebo och Återbruket vid behov. Nedan ser du en beskrivning över vad de olika delarna inom verksamheten innebär: Montering och packning (legojobb) - Här ansvarar du som handledare för enklare industriella uppdrag där deltagarna utför packning och sortering. I din roll ingår det även att ha kontakt med olika företag kring arbetet som utförs. Loppisen - Här handleder du deltagarna inför loppisdagen samt är delaktig i kassa-arbete. Arbetet sker enligt ett rullande schema. Myrebo - Här ingår arbete med våra djur där du handleder deltagarnas i deras arbetsuppgifter. Återbruket - Här tar vi emot saker som allmänheten skänker samt prismärker och sorterar detta. KVALIFIKATIONER Du som söker är en person som tycker om att vara aktiv och har lätt för att ta människor som de är. Du är trygg i dig själv, har tålamod, humor och har ett äkta intresse för människor. Du är strukturerad när det behövs, men vet också när det är bäst att släppa på kontrollen och följa med i stunden. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser att du som söker är utbildad undersköterska, skötare eller har annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. För att trivas hos oss behöver du vara: Pedagogisk och ha god social förmåga Flexibel och klara av att växla mellan olika arbetsuppgifter Vid god fysisk hälsa eftersom vissa moment innebär tunga lyft Strukturerad i dokumentation och kontaktmannaskap Du som söker behöver tycka om att arbeta både praktiskt och relationsbyggande. Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift. Körkort för manuell bil är ett krav. Vi tror att personlighet och inställning väger minst lika tungt som formell kompetens så tveka inte att söka, även om du inte har erfarenhet av precis allt. Vad erbjuder vi? Hos oss får du en meningsfull vardag där du både får växa som yrkesperson och bidra till att andra människor får möjlighet att utvecklas. Du blir del av ett engagerat team som värdesätter öppenhet, värme och samarbete. ÖVRIGT Du söker tjänsten via Offentliga Jobb. Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju. Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter. Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun. Maila [email protected] om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun. I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.
Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet. Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök. ARBETSUPPGIFTER Att arbeta inom Härbärget: Det förekommer ensamarbete och du arbetar natt. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är empatisk, ansvarstagande och stresstålig som alltid sätter individen och uppdraget i första hand. Det är viktigt att du har förmåga att på ett professionellt sätt bemöta människor utifrån deras individuella förutsättningar och behov. Du har god social förmåga och klarar av oväntade förändringar i arbetet. Du är självgående och klarar ensamarbete samt att samarbeta med andra. Du arbetar produktivt och med god kvalitet i ett arbete med stundtals högt tempo. Du är duktig på att planera och organisera din tid för ett effektivt arbete. Det är viktigt att du har förmågan att följa instruktioner och har kunskap om de lagstadgade krav och säkerhetsföreskrifter som finns i arbetet. Utbildning och/eller arbetslivserfarenhet inom relevanta yrkesområden är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du talar och skriver svenska obehindrat. Är du intresserad av att arbeta med oss som sommarvikarie i Hallstahammars kommun som genomsyras av ett gott samarbete med kollegor och med brukarnas behov i fokus? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Hallstahammars kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser gärna sökanden med kunskaper i finska i tal och skrift. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes vänligen men bestämt.
Vill du ha ett arbete där din insats har stor betydelse för en annan människa och där varje möte räknas? Sök tjänsten som boendestödjare på SIROB i dag! Hos oss får du chansen att arbeta nära människor som behöver stöd för att skapa en tryggare och mer självständig vardag. SIROB som står för Samverkan i resurs och boende och innebär att ge boendestöd till vuxna med psykisk ohälsa, samsjuklighet och beroendeproblematik. Teamet arbetar i ett stödboende, samt med boendestödsinsatser inom kommunen. Vi arbetar aktivt med stegförflyttningar och målet är att alla individer utifrån sin egen förmåga, ska kunna leva ett så fungerande och självständigt liv som möjligt. Vi sätter individens behov i fokus med MI som förhållningssätt. Vi har ett processorienterat arbetssätt och har nära samarbete med andra aktörer både internt inom förvaltningen och externt med berörda myndigheter. Vi söker nu efter en ny medarbetare till teamet som tillsammans med en kollega även kommer att arbeta med insatsen Bostad Först som kommer att vara en permanent insats från den 1/1 - 2026. Bostad Först är en evidensbaserad metod utformad för människor som behöver omfattande stöd för att kunna ta sig ur hemlöshet. Insatsen riktar sig till hemlösa med missbruksproblem, psykisk ohälsa samt samsjuklighet. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifterna består av bland annat pedagogiskt stöd, samtal, provtagningar, hantering av medicin, rapportering och journalföring. Du kommer att ha ett stort eget ansvar för att arbetet utförs och du kommer att arbeta både på egen hand och tillsammans med kollegor. Då SIROB består av flera verksamheter innebär det också samarbete över gränserna. Du bidrar till livskvalitet för våra brukare och stärker deras förmåga att leva ett tryggt och självständigt liv. KVALIFIKATIONER Vi välkomnar dig som är utbildad behandlingspedagog, behandlingsassistent, socialpedagog eller som har annan utbildning inom tjänstens områden som vi bedömer lämplig. Vi ställer också krav på dokumenterad erfarenhet av arbete inom missbruk och samsjuklighet. Då våra brukare bor på olika platser inom kommunen är B-körkort ett måste. Om du har erfarenhet av arbete med Bostad Först, lågaffektivt bemötande eller motiverande samtal ser vi det som en stor fördel. För oss är det viktigt att du är en trygg och stabil person som kan behålla ditt fokus på rätt saker i stressiga situationer. Då arbetet delvis kommer att utföras på egen hand behöver du trivas med att ha ett stort eget ansvar och att du är självgående. Du har lätt för att strukturera ditt arbete och kan snabbt ställa om och vara flexibel när arbetet kräver. Som tidigare nämnt har din insats stor betydelse och det är därför vidare viktigt att du är social, har lätt för att bygga relationer och har en god samarbetsförmåga. Du lyssnar, kommunicerar och löser situationer på ett lågaffektivt och konstruktivt sätt. ÖVRIGT Din tjänst kommer att tillhöra processen ett tryggt och hälsosamt liv som ligger organisatoriskt under förvaltningen för arbete, kompetens och välfärd. Vår kärnverksamhet är, att ge stöd och hjälp för att människor ska bli självförsörjande och leva ett självständigt liv, att genom utredning och insatser ge barn, ungdomar och vuxna stöd, hjälp och service samt att arbeta för vuxnas lärande. Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Kristinehamns kommun ser mångfald som en styrka och vi välkomnar alla sökande. Vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik syftar till att fokusera på individens kompetens och därigenom även motverka diskriminering Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet. Som boendestödjare arbetar du med och inte åt personen som behöver stöd. Du är med den enskilde i vardagen och stödjer hen genom att vara delaktig i alla vardagssysslor såsom personlig hygien, matlagning, städning, läkarbesök m.m. Vidare ansvarar du, tillsammans med övrig personal, för planering och utförande av såväl dagliga rutiner som aktiviteter med brukarna. Du förväntas arbeta relationsskapande med våra brukare. Du upprättar och följer handlingsplaner samt arbetar för ökad självständighet och delaktighet i samhället för våra brukare. I rollen ingår även att tillsammans med föreståndare arbeta för att bibehålla en hög kvalitet i verksamheten genom att följa rutiner och påtala förbättringsområden. Om dig Vi söker dig med erfarenhet som boendestödjare inom LSS eller erfarenhet från psykiatrin. Du har som minst en utbildning som undersköterska, har du vidareutbildning inom pedagogik, psykologi eller liknande ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap/utbildning inom KBT. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag. Övrigt Vi söker personal till Motala för både tillsvidareanställning på heltid/deltid samt timanställning beroende på vad som passar dig bäst. Arbetstiderna på boende är dag, kväll, helg och sovande jour. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Krav Utbildad undersköterska Arbetslivserfarenhet inom LSS eller psykiatrin B-körkort God svenska i såväl tal som skrift Meriterande Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden Kunskap/utbildning inom KBT Om arbetsgivaren - Imera AB Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.
Imera växer och nu söker vi både tillsvidare- och timanställda boendestödjare till vårt LSS-boende i Motala. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där du verkligen får göra skillnad och förbättra människors vardag varje dag? Bli en del av Imera och bidra till att förbättra livskvaliteten för människor som behöver det mest! Om tjänsten På Imera har vi LSS-boenden som bemannas dygnet runt, personlig assistans och daglig verksamhet på flera platser i landet. Som boendestödjare arbetar du med och inte åt personen som behöver stöd. Du är med den enskilde i vardagen och stödjer hen genom att vara delaktig i alla vardagssysslor såsom personlig hygien, matlagning, städning, läkarbesök m.m. Vidare ansvarar du, tillsammans med övrig personal, för planering och utförande av såväl dagliga rutiner som aktiviteter med brukarna. Du förväntas arbeta relationsskapande med våra brukare. Du upprättar och följer handlingsplaner samt arbetar för ökad självständighet och delaktighet i samhället för våra brukare. I rollen ingår även att tillsammans med föreståndare arbeta för att bibehålla en hög kvalitet i verksamheten genom att följa rutiner och påtala förbättringsområden. Om dig Vi söker dig med erfarenhet som boendestödjare inom LSS eller erfarenhet från psykiatrin. Du har som minst en utbildning som undersköterska, har du vidareutbildning inom pedagogik, psykologi eller liknande ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om du har kunskap/utbildning inom KBT. B-körkort är krav för tjänsten likväl som goda kunskaper i svenska, i såväl tal som skrift. Som person har du en god förståelse för din viktiga roll och ett positivt och medmänskligt beteende gentemot såväl kollegor som brukare och deras anhöriga. Du är professionell, lyhörd och ansvarstagande med förmåga att skapa goda relationer. Vidare är du tålmodig och arbetar lösningsfokuserat. Du drivs av ett starkt engagemang för målgruppen och är som person mogen och trygg. Självklart tycker du precis som vi - alla ska ha en bra dag. Övrigt Vi söker personal till Motala för både tillsvidareanställning på heltid/deltid samt timanställning beroende på vad som passar dig bäst. Arbetstiderna på boende är dag, kväll, helg och sovande jour. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Christer Lööv på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! Krav Utbildad undersköterska Arbetslivserfarenhet inom LSS eller psykiatrin B-körkort God svenska i såväl tal som skrift Meriterande Utbildning inom pedagogik, psykologi eller andra relevanta områden Kunskap/utbildning inom KBT Om arbetsgivaren - Imera AB Imera AB grundades med visionen att tillhandahålla kvalitativ omsorg. Vi har för närvarande LSS-boenden, daglig verksamhet och personlig assistans i Uppsala med omnejd. men inom kort öppnar vi även på andra orter i landet. Vi erbjuder service med personal som är både erfaren och kompetent. Våra team är experter på att skapa en trygg och stödjande miljö för alla våra boende. Vi arbetar kontinuerligt för individers förbättrade livskvalitet och strävar efter att tillgodose individuella behov och erbjuda den bästa omsorgen.
Om jobbet Tycker du om att arbeta med människor och vill du hjälpa medmänniskor till att leva ett självständigt liv? Vi söker dig som vill ta dig an det meningsfulla arbetet som handledare på daglig verksamhet och hjälpa personer i behov av professionellt stöd i vardagen. Collega är ett omsorgsföretag som erbjuder flera olika tjänster inom socialt arbete. Vi är övertygade om att engagemang och delaktighet tillsammans med rätt kompetens hos våra medarbetare är vägen till omsorg av hög kvalitet. Inom företaget pågår en satsning för att utöka omsorgsverksamheten för att kunna erbjuda fler människor våra stödinsatser. Därför söker vi fler medarbetare till vårt dagliga verksamhet Collega Arbetsliv i Stockholm. Collega erbjuder dig: Ett meningsfullt, varierande och utvecklande arbete Stora möjligheter att påverka ditt arbete Nära och coachande ledarskap Vi uppmuntrar och tar tillvara din vilja att utvecklas i din professionella roll Kontinuerlig handledning och fortbildning Arbetsuppgifter I rollen som handledare är ditt primära uppdrag att ge individer med olika funktionsvariationer stöd i vardagen. Stödet utgår alltid utifrån den enskildes behov och önskemål. Våra handledare arbetar empatiskt och motivationshöjande för att stötta den enskilde till att leva ett så självständigt liv som möjligt. Stödet utförs på vår dagliga verksamhet Collega Arbetsliv. I arbetet ingår att dokumentera insatsen och upprätta skriftliga genomförandeplaner varför du behöver ha god förmåga att uttrycka dig i skrift. Arbetet kräver god samarbetsförmåga och flexibilitet samt att kunna arbeta och ta ansvar både självständigt och i grupp. Kvalifikationer Du har lägst gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med målgruppen och vi ser gärna att du har kunskaper om MI, Lågaffektivt bemötande och ESL. B körkort är meriterande Du ska vara trygg och stabil i situationer som kan vara stressande. Du ska vara ansvarsfull och själva kunna strukturera ditt arbete. Du ska ha social kompetens, kunna samarbeta med andra och ta ansvar för din arbetsmiljö. Du ska ha en pedagogisk insikt om människors olika förutsättningar och kunna anpassa ditt sätt att kommunicera därefter. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Erfarenhet av arbete med målgruppen är meriterande. Ansökan Du är välkommen att skicka in din ansökan till [email protected] Då vi rekryterar löpande är du välkommen med din ansökan under hela ansökningstiden. Du är välkommen att läsa mer om Collega på vår hemsida https://collega.se
Välj ett jobb för att visa detaljer