Vårdutvecklare
Sök bland 9 lediga jobb som Vårdutvecklare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete tillsammans med engagerade medarbetare. Gällivare ligger norr om polcirkeln, i ett utpräglat glesbygdsområde. Naturen är vacker med flera nationalparker. Här är ”rätta stället” om du gillar uteliv och äventyr. Nu söker vi en vårdsamordnare för ett meningsfullt arbete. Vi är en öppenvårdsmottagning på specialistnivå som tillsammans arbetar för trygga vårdprocesser där barnets behov står i fokus. Vi erbjuder dig en utvecklande verksamhet där du får arbeta med vårdsamordning i samverkan för barn och unga i vårt upptagningsområde Gällivare, Jokkmokk, Kiruna och Pajala. Vi söker Vi söker dig som är utbildad socionom, legitimerad sjuksköterska eller har annan relevant högskoleutbildning. Du har goda kunskaper i svenska motsvarande C1-nivå. Det är meriterande om du har vidareutbildning inom psykiatri, erfarenhet av arbete med barn och unga samt kunskap om vårdsamordning och samverkan mellan olika vård- och samhällsaktörer. Erfarenhet av utvecklings- och förbättringsarbete samt kunskaper i samiska, finska och meänkieli språket är också en fördel. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har helhetssyn, vilket innebär att du ser till barnets bästa i agerande och beslutsfattande. Du är strukturerad och har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, samtidigt som du sätter upp och håller tidsramar. Då rollen innebär nära samverkan med olika aktörer, behöver du ha god samarbetsförmåga – du är lyhörd, anpassningsbar och ser värdet i att samarbeta med andra. Du kommunicerar tydligt och bidrar till en positiv och lösningsfokuserad arbetsmiljö. Det här får du arbeta med Som vårdsamordnare inom Barn- och ungdomspsykiatrin har du en nyckelroll i att skapa trygghet och kontinuitet för barn, unga och deras familjer. Genom samverkan med skola, socialtjänst och andra aktörer arbetar du för att samordna insatser och säkerställa att varje barn får det stöd de behöver, bland annat genom Norrbus-samverkan. I din roll kombinerar du struktur och empati för att bidra till effektiva vårdprocesser där barnets behov alltid står i centrum. Utöver din samordnande funktion arbetar du även inom din grundprofession, vilket kan innebära mottagningsarbete såsom telefonrådgivning, läkemedelsuppföljning, gruppbehandlingar eller individuella patientmöten och behandlingar. Hos oss får du ett varierande och utvecklande arbete i en engagerad arbetsgrupp, där vi stöttar varandra och arbetar tillsammans för att göra verklig skillnad för barn och unga. Välkommen att arbeta tillsammans med ett engagerat och härligt gäng med hög kompetens som sätter patientens bästa i första rummet. Kom och gör skillnad tillsammans med oss i ett roligt och stimulerande jobb! Det här erbjuder vi dig - God handledning tillsammans med erfarna kollegor med kliniks erfarenhet som ett naturligt inslag i ditt arbete - Ingå i team tillsammans med andra professioner - Gemensamma möten lokalt och i länskliniken - Ett brett patientklientel vilket ger bred kunskap - Utvecklings- och karriärmöjligheter där du får vara med och skapa framtidens hälsa och vård - Hälsofrämjande arbetsplatser med tillgång till friskvårdsaktiviteter och friskvårdsbidrag - Länk till våra förmåner: https://www.norrbotten.se/sv/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-utveckling/ Information om tjänsten Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning på heltid. Arbetstiden är förlagd till dagtid 8-17. Vi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning enligt bestämmelser i lagen (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal. Vi verkar för att ha medarbetare med kunskaper inom Sveriges nationella minoritetsspråk och sätter därför värde på dina kunskaper i samiska, meänkieli, finska, romani chib och jiddisch. Vi arbetar aktivt för en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att vår arbetsplats ska vara tillgänglig för alla. Välkommen med din ansökan!
Trivs du i en samordnande roll med helhetsansvar i en teknisk miljö? Vill du vara med och utveckla vårt centrala läkemedelsregister? Då kan det här vara en roll för dig. Om tjänsten Du har ett övergripande ansvar för VARA – vårt centrala register för läkemedelsprodukter samt de förbrukningsartiklar och livsmedel som ingår i läkemedelsförmånerna. Du ansvarar för större utredningar och processarbete kopplat till registret. Du arbetar med ett tvärfunktionellt team för att säkerställa att produkten uppfyller kundernas behov, verksamhetens mål, regulatoriska krav samt att utvecklingsarbetet följer myndighetens styrande och stödjande processer. Det här är en utvecklingsmöjlighet för dig som trivs med att ett helhetsansvar för en produkt. Du har mycket samverkan och kontaktytor, både internt och externt. I rollen får du både arbeta med analys- och skrivarbete som att svara på remisser, ta fram olika typer av underlag och författa rapporter. Området utvecklas ständigt och du får vara med och driva vårt förändringsarbete med VARA. Om dig Den här rollen passar dig som trivs i en samarbetsinriktad roll där du har mycket kontakter, både internt och externt. Du är duktig på att hålla presentationer och du kan anpassa ditt budskap efter människorna du har framför dig. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för ditt eget arbete och du kan även leda och samordna andras arbete. Du ser till det större perspektivet och kan göra avvägningar i komplexa frågor. Vi söker dig som har: • relevant akademisk utbildning inom exempelvis farmaci, vård- och hälsovetenskap eller systemutveckling • aktuell och relevant erfarenhet av samordning/projektledning inom hälso- och sjukvård, apotek eller på läkemedelsföretag • goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har: • aktuell erfarenhet av utredningsarbete på myndighet • aktuell erfarenhet av agilt arbetssätt. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Jessica Petersson, 010- 458 6353. Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av hr-specialist Dorothea Lockman, 010-175 3741. Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 april 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Trivs du i en samordnande roll med helhetsansvar i en teknisk miljö? Vill du vara med och utveckla vårt centrala läkemedelsregister? Då kan det här vara en roll för dig. Om tjänsten Du har ett övergripande ansvar för VARA – vårt centrala register för läkemedelsprodukter samt de förbrukningsartiklar och livsmedel som ingår i läkemedelsförmånerna. Du ansvarar för större utredningar och processarbete kopplat till registret. Du arbetar med ett tvärfunktionellt team för att säkerställa att produkten uppfyller kundernas behov, verksamhetens mål, regulatoriska krav samt att utvecklingsarbetet följer myndighetens styrande och stödjande processer. Det här är en utvecklingsmöjlighet för dig som trivs med att ett helhetsansvar för en produkt. Du har mycket samverkan och kontaktytor, både internt och externt. I rollen får du både arbeta med analys- och skrivarbete som att svara på remisser, ta fram olika typer av underlag och författa rapporter. Området utvecklas ständigt och du får vara med och driva vårt förändringsarbete med VARA. Om dig Den här rollen passar dig som trivs i en samarbetsinriktad roll där du har mycket kontakter, både internt och externt. Du är duktig på att hålla presentationer och du kan anpassa ditt budskap efter människorna du har framför dig. Det är en självklarhet för dig att ta ansvar för ditt eget arbete och du kan även leda och samordna andras arbete. Du ser till det större perspektivet och kan göra avvägningar i komplexa frågor. Vi söker dig som har: • relevant akademisk utbildning inom exempelvis farmaci, vård- och hälsovetenskap eller systemutveckling • aktuell och relevant erfarenhet av samordning/projektledning inom hälso- och sjukvård, apotek eller på läkemedelsföretag • goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift. Det är meriterande för tjänsten om du har: • aktuell erfarenhet av utredningsarbete på myndighet • aktuell erfarenhet av agilt arbetssätt. Vad erbjuder vi? Vi är en myndighet i tillväxt. E-hälsomyndigheten erbjuder dig att vara med och skapa samhällsnytta. Vi arbetar med stora transaktionskritiska system som påverkar samhället, till exempel e-recept och Läkemedelskollen. Hos oss kommer du att omges av trevliga och kompetenta arbetskamrater, på en myndighet med ett flertal viktiga samhällsuppdrag. På E-hälsomyndigheten har alla medarbetare förtroendearbetstid och möjlighet att arbeta delvis på distans. Läs mer om hur det är att jobba hos oss: Jobba hos oss Är du intresserad? Frågor angående tjänsten besvaras av enhetschef Jessica Petersson, 010- 458 6353. Frågor angående rekryteringsprocessen besvaras av hr-specialist Dorothea Lockman, 010-175 3741. Välkommen att skicka in din ansökan och cv via vårt rekryteringsverktyg senast den 8 april 2025. Ladda gärna upp examensbevis, betyg och intyg som är relevanta för tjänsten i samband med din ansökan. Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort för anställningen är Kalmar eller Stockholm. Arbetet kan innebära tjänsteresor, främst mellan Kalmar och Stockholm. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. Därför kan vi komma att behöva genomföra en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585). För en del arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Om du har beslut om skyddade personuppgifter, kontakta den HR-specialist som finns namngiven i annonsen. Om E-hälsomyndigheten E-hälsomyndigheten driver utvecklingen av den nationella digitala infrastrukturen inom hälsa, vård och omsorg. Vi skapar förutsättningar för digitala tjänster och lösningar för privatpersoner och professioner inom hälso- och sjukvård, apotek och socialtjänst. Vi arbetar för att hälsodata ska bli tillgängliga i hela vårdkedjan, oavsett var individer får vård. Hos oss arbetar cirka 500 medarbetare fördelat på två orter, Kalmar och Stockholm. Läs mer om oss på www.ehalsomyndigheten.se Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-enhet och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Är du en lösningsorienterad, engagerad person som gillar planering och struktur? Då kan detta vara jobbet för dig! Nu söker vi på Lindesbergs kommun en administrativ planerare för hemtjänsten samt arbete kring vidare implementering i vår organisation. Arbetsgruppen består idag av fyra planerare med uppdelade geografiska områden. Vi utökar nu med ytterligare en tjänst. Varmt välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta tillsammans med enhetschefer i de hemtjänstgrupper vars planering du ansvarar för. Arbetet innefattar också kontakter med övriga administrativa planerare, biståndshandläggare, utskrivningssamordnare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, systemförvaltare, välfärdstekniker och även enskilda/anhöriga. Huvuduppgiften är planering och fördelning av det dagliga arbetet i hemtjänstgrupperna genom systemet IntraPhone samt vissa arbetsuppgifter i verksamhetssystemet Viva. Du administrerar planering utifrån beviljade SoL- och HSL-insatser, skapar arbetsorder samt övriga administrativa arbetsuppgifter. Anställningen är tidsbegränsad och organisatorisk placering hos Bemanningsenheten med arbetsort bland annat Fellingsbro, goda möjligheter till flexibel arbetsort. KVALIFIKATIONER Som planerare är du lyhörd och bra på att kommunicera, du ska kunna lyssna och delge information till andra, samt att ha en god samarbetsförmåga och service känsla. Du är en god administratör som hanterar uppgifter på ett ansvarsfullt sätt. Du är också bekväm med att arbeta i olika IT-system. Vi söker dig som: • Har avslutad gymnasieutbildning • Har väldigt goda datakunskaper • Har erfarenhet av att jobba inom hemtjänsten • Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift ÖVRIGT Lindesbergs kommun ingår i det finska förvaltningsområdet. Ange gärna i din ansökan om du har språkkunskaper i finska. Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag. Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 2 100 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande. Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! ARBETSUPPGIFTER Är du intresserad av ett spännande uppdrag för att stärka rehabilitering i Göteborgs Stad? Du kommer att arbeta på uppdrag av verksamhetschef för rehabilitering inom avdelning Hälso- och sjukvård i Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen. Göteborgs Stad är uppdelad i fyra stadsområden; Sydväst, Nordost, Hisingen och Centrum och rehabiliteringen verkar inom alla stadsområden. Uppdraget omfattar det kommunala rehabiliteringsansvaret inom vård- och omsorgsboenden och inom ordinärt boende. Du blir en del i det systematiska förbättringsarbetet i nära samverkan med övriga verksamheter inom vårt ansvarsområde. Du kommer att vara en del av en kreativ ledningsgrupp som har det stora och spännande uppdraget att skapa en jämlik och professionell rehabilitering för dem vi är till för. Som kvalitetsutvecklare initierar, stödjer och samordnar du kvalitets- och utvecklingsarbete som sker inom verksamhetsområdet på uppdrag av verksamhetschef och i samarbete med rehabiliteringens enhetschefer. Kvalitetsutvecklaren ansvarar bland annat för underlag till rapporter, att uppföljningar sammanställs och resultaten analyseras som sedan leder till förbättringsarbete. I uppdraget ingår även att omvärldsbevaka för att hålla dig uppdaterad med det senaste som är aktuellt för verksamheten. Du kommer att utgå från kontoret på Zirkongatan i Sydväst. KVALIFIKATIONER Krav: • Högskoleexamen inom arbetsterapi eller fysioterapi • Tidigare vana av utredningsarbete Meriterande: • Tidigare erfarenhet av kvalitet- och ledningsarbete inom kommunal rehabilitering Personliga kompetenser: Tjänsten innefattar många olika kontaktytor med olika professioner så det är viktigt att du är en god kommunikatör och kan anpassa din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation. Du är mån om att samarbetet ska fungera och arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. I din roll kommer du hantera komplexa frågor, därför är det viktigt att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser. I ditt arbete som kvalitetsutvecklare samverkar du med andra i övergripande frågor för att skapa värde. Du tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten. Som kvalitetsutvecklare ser du möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar andra i förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du har ett pedagogisk förhållningssätt och god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Intervjuer kommer hållas 4/4 och 7/4. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du: • En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens • Trygg anställning • Meningsfulla arbetsuppgifter • Heltidsanställning med möjlighet till deltid • Goda semestervillkor • Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du har skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan. I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete. Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.
Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar. RSS Dalarna är en regional samverkans- och stödstruktur som driver utvecklingen av en mer jämställd, jämlik och kunskapsbaserad socialtjänst samt näraliggande hälso- och sjukvård i Dalarna. Genom att samla och sprida kunskap, stödja verksamhetsutveckling och arbeta med systematisk uppföljning skapar vi förutsättningar för en starkare och mer enhetlig välfärd i länet. Vi samordnar samarbetet mellan länets 15 kommuner och Region Dalarna och fungerar som en strategisk arena för regionala prioriteringar. Våra uppdrag kommer från både nationell och regional nivå och förankras i de regionala samverkansorganen, där ledande representanter från socialtjänsten och hälso- och sjukvården möts för att fastställa strategier och utvecklingsinsatser. Vårt arbete syftar till att säkerställa att invånarna i Dalarna får lika stöd och vård, oavsett var i länet de bor. För att ytterligare stärka äldreomsorgen har regeringen tilldelat RSS Dalarna riktade medel (2025-2027)med fokus på evidensbaserad vård och omsorg för personer med demenssjukdom. Dessa resurser ger oss möjlighet att stödja kommunerna i att implementera ny kunskap, utveckla mer effektiva arbetssätt och skapa en långsiktigt hållbar äldreomsorg. Genom att kombinera forskning och beprövad erfarenhet vill vi bidra till en äldreomsorg där kvalitet och likvärdighet står i centrum. Utvecklingsledare - kunskapsbaserad äldreomsorg RSS Dalarna Arbetsuppgifter Vi söker en engagerad och strategisk utvecklingsledare som vill vara med och stärka kommunernas arbete för en mer kunskapsbaserad äldreomsorg, med särskilt fokus på vård och omsorg för personer med demenssjukdom. I den här rollen har du en nyckelposition i att planera, organisera och leda regionala utvecklingsprocesser. Du stöttar kommunerna i implementeringen av evidensbaserade arbetssätt och metoder samt säkerställer att den bästa tillgängliga kunskapen sprids och används i praktiken. Arbetet innefattar även systematisk uppföljning och analys för att skapa långsiktiga förbättringar. Samverkan är en central del av uppdraget, och du arbetar i nära dialog med kommuner, region, Socialstyrelsen och andra nationella aktörer för att utveckla och förstärka kunskapsstyrningen inom äldreomsorgen. Du kommer också att leda arbetsgrupper, nätverk och referensgrupper med fokus på förbättrings- och utvecklingsarbete. För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att kombinera ett strategiskt helhetsperspektiv med operativt genomförande. Du är lösningsorienterad, flexibel och trivs i en dynamisk samverkansmiljö där du samordnar insatser mellan flera aktörer med olika perspektiv och intressen. Hos oss får du möjligheten att påverka och driva utvecklingsprocesser med både ansvar och frihet att forma arbetet. Vi söker dig som trivs i en föränderlig miljö, ser möjligheter i komplexa utmaningar och vill bidra till att skapa en äldreomsorg som bygger på kunskap, kvalitet och långsiktig hållbarhet. Övrig information Kvalifikationer Krav: Högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant Flerårig erfarenhet inom äldreomsorgen Erfarenhet från arbete inom politiskt styrd organisation Meriterande: Utbildning inom projektledning, processledning eller organisationsutveckling Utbildning inom demensvård Erfarenhet av förändrings- och utvecklingsarbete, gärna inom socialtjänsten eller hälso- och sjukvård Erfarenhet av implementering Personliga egenskaper: Strategisk förmåga Samarbete Kommunikativ Lösningsorienterad och flexibel Självständig och initiativrik Ansökan Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss. Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba med oss - Region Dalarna Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag. Fackliga kontaktuppgifter Fackförbund - Region Dalarna
Beskrivning Kungälvs kommun bedriver ett aktivt arbete med folkhälsa och social hållbarhet. På Hälsofrämjande förebyggande enheten arbetar ett härligt team för att möta medborgarnas behov utifrån anhörigstöd, folkbildning, hälsofrämjande förebyggande aktiviteter och volontärverksamhet. I nära samverkan med kommunens folkhälsa syftar arbetet till att öka innanförskapet genom att stärka medborgares förmåga att leva självständigt och genom folkbildning bidra till god hälsa och delaktighet. Exempel på områden som just nu är prioriterade är att förebygga ofrivillig ensamhet hos äldre bland annat genom så kallade ”Hälsosamtal”, samverkan med civilsamhället och att utveckla arbetet med volontärverksamheten. Tjänsten kommer att vara centralt belägen i Kungälv med närhet till resecentrum. Arbetsuppgifter Vill du driva aktiviteter inom hälsofrämjande förebyggande insatser, samordna volontärverksamhet samt samverka med civilsamhället? Då kan detta vara tjänsten för dig. I det hälsofrämjande och förebyggande arbetet planerar, genomför och utvärderar du insatser och aktiviteter. I nära samarbete med kollegor och andra aktuella aktörer bidrar du till att uppnå de politiskt satta målen. Kvalifikationer Vi söker nu dig som har högskoleutbildning eller annan jämförbar eftergymnasial utbildning för uppdraget. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att driva utvecklingsarbete och vana vid att möta människor enskilt och i grupp. Du är van vid att arbeta självständigt och strukturerat i nära samarbete med andra, är flexibel och lyhörd. Då en del av arbetet innebär att driva processer är det viktigt att du har förmågan att ta initiativ, planera, genomföra och utvärdera aktiviteter. B-körkort är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och samarbetsförmåga. Intervjuer kommer att ske fortlöpande. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Bjuvs kommun satsar på att införa arbetssättet Individens behov i Centrum – IBIC och ska arbeta med IBIC ute i alla verksamheter, från handläggning till utförare både inom Område Äldre och Område Funktionsstöd. Fokus är på att arbeta utifrån individens behov, resurser och mål. Vi vill öka delaktigheten och aktiviteten hos dem vi arbetar för och främja en god ålderdom hos de äldre och utvecklingen hos de inom funktionshinderområdet. Nu söker vi en processledare/handläggare till Socialförvaltningen, enheten för omsorg och funktionsstöd och Omsorg i Bjuv AB. Tjänsten kommer att vara delad och en del av arbetet kommer att vara som processledare i IBIC och en del att stärka upp i handläggning under tiden införandet av IBIC pågår. Du kommer till ett projekt som redan är i gång, där planeringen är klar och arbetet är påbörjat. Du behöver fortsätta att driva projektet i det vardagliga arbetet på en del av din tjänst tillsammans med en styrgrupp, en projektgrupp och 7 nyutbildade processledare i IBIC. Resterande tid avlastar du biståndshandläggare under införandet av IBIC i uppföljningar och biståndshandläggning inom lagrummet SoL. ARBETSUPPGIFTER Som processledare arbetar du med införandet av IBIC. I praktiken innebär det att du driver det dagliga arbetet i ett redan påbörjat projekt, planerar, administrerar och håller i utbildningar i IBIC för utförarpersonal inom både äldreomsorg och funktionsstöd. Du följer upp projektarbetet, leder arbetet i och möten med projektgruppen samt föredrar inför styrgruppen. Det kan även bli aktuellt att hålla information för ledningsgrupper samt socialnämnd. Du arbetar på uppdrag av verksamhetschefen på Socialförvaltningen och samverkar med enhetschefer och andra nyckelfunktioner inom både Socialförvaltningen och Omsorg i Bjuv AB. Som biståndshandläggare kommer du att stötta upp teamet i arbetet med att utreda, bedöma och besluta om rätten till insatser enligt socialtjänstlagen. Du ingår i en grupp bestående av sex handläggare som handlägger ärende enligt SoL och LSS. Det är ett omväxlande arbete där du kommer att ha kontakter både internt och externt och det är viktigt att du har en god förmåga och vilja till att samverka med andra professioner. KVALIFIKATIONER Bjuvs kommun satsar på att införa arbetssättet Individens behov i Centrum IBIC och ska arbeta med IBIC ute i alla verksamheter, från handläggning till utförare både inom Område Äldre och Område Funktionsstöd. Fokus är på att arbeta utifrån individens behov, resurser och mål. Vi vill öka delaktigheten och aktiviteten hos dem vi arbetar för och främja en god ålderdom hos de äldre och utvecklingen hos de inom funktionshinderområdet. Nu söker vi en processledare/handläggare till Socialförvaltningen, enheten för omsorg och funktionsstöd och Omsorg i Bjuv AB. Tjänsten kommer att vara delad och en del av arbetet kommer att vara som processledare i IBIC och en del att stärka upp i handläggning under tiden införandet av IBIC pågår. Du kommer till ett projekt som redan är i gång, där planeringen är klar och arbetet är påbörjat. Du behöver fortsätta att driva projektet i det vardagliga arbetet på en del av din tjänst tillsammans med en styrgrupp, en projektgrupp och 7 nyutbildade processledare i IBIC. Resterande tid avlastar du biståndshandläggare under införandet av IBIC i uppföljningar och biståndshandläggning inom lagrummet SoL. Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan då urval kommer att ske löpnade. Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. För att komma i fråga för en anställning i Socialförvaltningen i Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning. Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känslan skapar Familjen Helsingborg. Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se
Jokkmokk är en kommun med siktet på framtiden! Vi är en plats där gemenskap och ansvarstagande står i centrum, där dina kompetenser och idéer kan bli en del till att forma vägen framåt. Om du värdesätter en hög livskvalitet med nära till både natur och gemenskap, erbjuder Jokkmokk ett rikt kulturliv och prisvärda fritidsmöjligheter att uppleva. Välkommen till en kommun som kombinerar driftighet och hjälpsamhet – här kan du vara med och skapa något nytt. Vill du vara med och utveckla vård och omsorg i Jokkmokks kommun? Vi söker nu en engagerad och självständig vård- och omsorgsutvecklare som vill bidra till kvalitetsutveckling inom äldreomsorg och LSS. Vi erbjuder: • Ett meningsfullt och utvecklande arbete i en kommun med engagerade kollegor och en stark vilja att förbättra vård och omsorg. • Möjlighet att vara en nyckelperson i kommunens utvecklingsarbete. • En projektanställning på fyra år med goda möjligheter att göra skillnad. ARBETSUPPGIFTER Som vård- och omsorgsutvecklare kommer du att arbeta under verksamhetschefens ledning och på dennes uppdrag. Du får ett självständigt ansvar för att planera, genomföra och följa upp insatser ute i verksamheterna. Ibland sker detta tillsammans med enhetschefer och medarbetare, och ibland arbetar du självständigt för att driva utvecklingsarbete tillsammans med verksamhetschefen. Till sin hjälp kan denna arbeta med SAS och MAS som finns i kommunen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Planera, genomföra och följa upp utvecklingsinsatser inom äldreomsorg och LSS, på uppdrag av verksamhetschef där du arbetar både självständigt och i samarbete med andra. • Etablera och underhålla relevanta kontakter för att stödja och driva utvecklingsarbete. • Temporärt kunna axla rollen som enhetschef vid behov samt stötta nya enhetschefer i specifika frågor på uppdrag av verksamhetschefen. • Bidra med kunskap och engagemang för att stärka kvaliteten inom vård och omsorg. • Samla och sprida bästa tillgängliga kunskap och beprövad erfarenhet inom området. • Stödja systematisk uppföljning och analys för att säkerställa kontinuerliga förbättringar. • Driva och stödja systematiskt förbättringsarbete och implementering av nya arbetssätt. • Stödja kompetensutveckling genom att bidra till utbildningsinsatser och kunskapsdelning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har en relevant högskoleutbildning och erfarenhet inom vård och omsorg. • Är flexibel och har förmågan att samarbeta med olika aktörer för att nå verksamhetens mål. • Är lojal, uthållig och som klarar av att stå i förändring och motgångar. • Har erfarenhet av utvecklingsarbete och kvalitetsförbättring inom vård och omsorg. • Kan arbeta självständigt och ta initiativ. • Har ett genuint intresse för kvalitetsutveckling och en stark vilja att bidra till en positiv förändring. ÖVRIGT Jokkmokks kommun eftersträvar jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald i vår verksamhet. Kunskaper i samiska språket och den samiska kulturen ses som en tillgång. Vår värdegrund syftar till att ange de värderingar som ska genomsyra all verksamhet i Jokkmokks kommun där våra ledord är respekt, lika värde, ansvar, mod, engagemang och kompetens. För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken "Ansök här" och inte via e-post eller pappersformat. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Lönespannet för denna tjänst är mellan: 32 - 39 000 kr/månad (heltidslön). Vi tillämpar individuell lönesättning baserat på din erfarenhet och kompetens. Låter detta som en spännande utmaning för dig? Skicka in din ansökan senast 31 mars 2025. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag gått ut. Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 9 av 9 jobb