Driven och engagerad Kundrådgivare till Hälsinglands Sparbank i Hudiksvall

Om företaget Hälsinglands Sparbank är en fristående lokal och nära bank med ca 100 anställda och vi finns på 6 orter i 4 kommuner. Vi har inga aktieägare utan ger tillbaka utav vår vinst till samhället i form av sponsring, bidrag, projekt samt satsningar inom näringslivet. Vi har sedan år 2000 gett tillbaka över 150 miljoner kronor till utveckling och livskraft i vår bygd. Vi driver vår bank efter Sparbanksidén och med ett stort intresse och engagemang för våra kunder. Tillsammans utvecklar vi vår bank och vår målsättning är en hållbar och trygg ekonomisk framtid för våra kunder. Nu söker vi en driven och engagerad kundrådgivare till vårt kundcenter i Hudiksvall. Dina arbetsuppgifter I vårt Kundcenter hanterar vi inkommande samtal och ärenden till banken såväl via telefon som via vår Internetbank- och Mobilbank. Här arbetar vi efter att leverera en kundupplevelse med högt engagemang och affärsmässighet. Enheten tar emot en mängd ärenden varje dag med olika inriktningar vilket ställer krav på både flexibilitet och proaktivitet. Arbetsuppgifterna består bland annat utav att besvara kundärenden och förfrågningar i såväl telefon som skrift via våra digitala plattformar. Du jobbar dessutom aktivt och proaktivt med digitala kundmöten som Kundrådgivare och i första hand mot våra privata kunders behov inom bolån, sparande, pension, trygghet och sakförsäkringar men även annat som rör kundernas vardagsekonomi. På vårt kontor i Hudiksvall finns vårt Kundcenter. I denna roll som Kundrådgivare arbetar du främst i vårt Digitala kontor. Du blir en del i vårt team som tillsammans arbetar för att utveckla bankens kundaffärer, vi hjälper varandra i vardagen och har en god gemenskap. I denna roll finns även möjlighet att arbeta på något utav våra övriga kontor ett par dagar i veckan. Vi erbjuder dig En arbetsplats med ett positivt och omtänksamt arbetsklimat där vi hjälper varandra, har roligt tillsammans och utvecklas tillsammans utifrån våra ledord engagerad, nära och öppen. För oss är det viktigt att våra medarbetare mår bra och har en fungerande balans mellan jobb och privatliv. Tillsammans med oss blir du även en del av en organisation som dagligen arbetar för bygdens bästa och dess fortsatta utveckling. Tillsammans gör vi skillnad. Din profil Som person är du engagerad med ett stort intresse för privatekonomi och rådgivning. Du har lätt för att utrycka dig i såväl tal som skrift och har en mycket god kommunikationsförmåga. Du gillar att hålla ett högt tempo samt att ha många kundkontakter under en dag. Med engagemang och en öppen, positiv attityd har du lätt för att skapa relationer med både kunder och kollegor. Du tycker om att proaktivt arbeta mot gemensamma mål, i team såväl som självständigt och delar gärna med dig av din kompetens till andra. Vi söker dig som har erfarenhet inom bank och kundrådgivning. Vi vill att du har Swedsec licens för rådgivning och bolån samt försäkringsförmedlingsrätt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi slår på stort när det kommer till Samhällsengagemang! Som medarbetare hos oss får du inte bara vara delaktig i vårt arbete, utan du blir en kraft i det som vi övertygat kallar för samhällsnytta Tillsammans. Vi är inte här för att vara en vanligt arbetsplats - Vi är här för att göra skillnad på riktigt! Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta rekryterare Jennie Helmersson på tel 073-351 27 05 eller [email protected]. Sök gärna denna tjänst så snart som möjligt då tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan senast 10 augusti 202 via www.clockworkpeople.se.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Medicinsk vårdadministratör, Hjärt-Lungmedicin och Klinisk Fysiologi
REGION ÖREBRO LÄN
Medicinska sekreterare, vårdadministratörer m.fl.

Vi söker ersättare för en planerad föräldraledighet. Om du är flexibel, noggrann, ansvarstagande och gillar ett högt tempo med olika utmaningar är detta jobbet du vill ha! Vi erbjuder dig ett självständigt och varierande arbete, där du blir en del av ett team med kompetenta och engagerade kollegor. Du kommer att bli en viktig del i detta, och därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet. Vi tillhör en av hälso- och sjukvårdens största klinker med nära 300 anställda. Verksamhetsområde hjärt- lungmedicin och klinisk fysiologi bedriver högspecialiserad vård med avancerade metoder och tekniker, men också bassjukvård och palliativ vård i livets slutskede. Kliniken består av tre sektioner: hjärtsektionen, lungsektionen och kliniska fysiologsektionen. Universitetssjukhuset Örebro (USÖ) är ett av länets tre akutsjukhus där vi bedriver avancerad sjukvård, forskning och utbildning. Både 2020 och 2019 mottog USÖ tidningen Dagens Medicins prestigefyllda utmärkelse Bästa universitetssjukhus. USÖ vann den tyngsta kategorin medicinsk kvalitet, hade bästa resultat i kategorin tillgänglighet, ekonomi, samt kategorin att undvika trycksår och överbeläggningar. USÖ toppar också resultatet i områdena hjärta, njursvikt och kärlkirurgi. USÖ har ca 3500 anställda. Vi som arbetar här är mycket stolta över vårt sjukhus och bygger vårt arbete på samarbete, utveckling och professionalism. Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv. Medicinsk vårdadministratör, Hjärt-Lungmedicin och Klinisk Fysiologi Arbetsuppgifter I tjänsten ingår sedvanliga arbetsuppgifter för en medicinsk vårdadministratör såsom medicinsk dokumentation, diagnosklassificering, remisshantering, posthantering, bemanning av kassa samt andra förekommande administrativa arbetsuppgifter. Arbetet kan variera utifrån de ansvarsuppdrag du får. Kontinuerlig kompetensutveckling erbjuds och möjlighet att utveckla sig i yrkesrollen. Övrig information Välkommen med din ansökan! Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering. Kvalifikationer Godkänd utbildning som medicinsk vårdadministratör, medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare. Du har praktisk kunskap inom Office-paketet och det är ett plus om du har jobbat i något/några av sjukhusets olika vårdsystem. Du har goda kunskaper i svenska språket och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi värdesätter egenskaper som positiv attityd, god samarbetsförmåga och flexibilitet. Du har ett etiskt och professionellt förhållningssätt i alla möten. Att bidra till verksamhetens utvecklings- och förändringsarbete ser du som en naturlig del av ditt arbete. Ansökan Ansökan ska innehålla CV och personligt brev. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju. Om du är eller tidigare varit anställd i Region Örebro län kommer vi ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. Kontroll av registerutdrag från Polismyndigheten kan komma att ske enligt aktuell lagstiftning. Vi krigsplacerar våra tillsvidareanställda och i vissa fall även visstidsanställda. Läs mer om vad det innebär. Läs mer här Vårt erbjudande till dig samt information om hur det är att leva och bo i vårt län https://www.regionorebrolan.se/vierbjuderdig

23 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Kundtjänstmedarbetare - Heltid i Stockholm
Hirely AB
Kundtjänstpersonal

Enkla Jobb är en jobbplattform för jobb som inte kräver akademisk utbildning eller arbetslivserfarenhet. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du en serviceinriktad person som gillar att lösa problem och trivs i ett högt tempo? Då kan det här vara rätt roll för dig. Vi söker nu nya kundtjänstmedarbetare till ett uppdrag med placering på Karlaplan. Du kommer att vara en viktig del av teamet som varje dag hjälper kunder via telefon, chatt och mejl – med allt från leveranser och fakturor till spårning av paket och vanliga frågor. Omfattning: Heltid Arbetstider: Varierande – dagtid, kvällar och helger enligt schema Plats: Karlaplan, Stockholm Start: Så snart som möjligt – du behöver vara tillgänglig för arbete under majoriteten av sommarperioden och helst av allt mellan vecka 28–32. Någon enstaka vecka kan vara möjlig, men tillgängligheten under dessa veckor är avgörande. Dina arbetsuppgifter - Hantera inkommande kundärenden via telefon, chatt och mejl - Hjälpa kunder med frågor kring leveranser, fakturor, returer och andra vanliga ärenden - Arbeta effektivt och serviceinriktat, även under hög belastning Vi söker dig som - Är snabb, tydlig och professionell i din kommunikation - Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift - Är flexibel och har möjlighet att jobba varierande tider - Har tidigare erfarenhet av kundservice (meriterande men inte ett krav) Vi erbjuder - Ett engagerat team och en trivsam arbetsmiljö vid Karlaplan - Möjlighet till mycket arbetstid (nästan alltid heltid) - Ett viktigt och meningsfullt uppdrag där du får hjälpa människor varje dag Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande!

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Kundbokare

Är du vår nya säljare/rekryterare? Drivs du av att skapa kundvärde och arbeta med säkerhet och valfrihet då är vi en perfekt match. Är du dessutom en fena på relationsbyggande, är vi snart i mål. Svenska Trygghetslösningar är verksamma i hela Sverige vi erbjuder våra kunder olika larmlösningar tillsammans skapar vi säkerhet och valfrihet för våra kunder. Det gör vi genom att jobba hållbart i alla dimensioner. Miljömedvetet, socialt och ekonomiskt. Win-win-win för kunden, oss och miljön. Är du vår nästa kollega som vill göra skillnad och fortsätta växa tillsammans med oss? Vi söker dig Som har bred erfarenhet av kundkontakter via telefon till privatpersoner och företag du är noggrann strukturerad och flexibel. Arbetsbeskrivning Som kundbokare hos oss kommer du att: Kontakta privatpersoner och företag för att boka in installationstider till våra installatörer runt om i Sverige. Hantera föränderliga situationer: Var beredd på snabba förändringar och anpassa dig därefter. Kravprofil Erfarenhet med kundkontakter via telefon arbetat i crm system Lyhörd och resultatinriktad. Flytande i svenska, både i tal och skrift. Vi erbjuder En Heltidstjänst med konkurrenskraftiga villkor. Ett engagerat team och en positiv arbetsmiljö. placering på vårt huvudkontor i Malmö. Ansökan Direkt via annonsen eller så skickar du ditt CV och personliga brev till [email protected] märk ansökan med ”Kundbokare ”

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Handläggare med inriktning explosiva varor

MSB arbetar för ett säkrare samhälle i en föränderlig värld med fokus på utveckling av det civila försvaret. Vi stärker Sveriges förmåga att fungera i kris och till och med krig. Det betyder att alla våra medarbetare bidrar till beredskap och motståndskraft. Från norr till söder sprider vi kunskap och agerar för att skydda liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Den 1 januari byter vi namn till Myndigheten för civilt försvar. Vill du göra skillnad och tillsammans med oss arbeta för ett säkrare samhälle? Då kanske du är vår nästa kollega!  Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter Inom funktionen explosiva varor arbetar vi huvudsak med att handlägga olika typer av tillståndsärenden och godkännande kopplat till hantering av explosiva varor och sprängämnesprekursorer och vi följer upp våra tillstånd med tillsyn av hanteringen. Vi tar fram informationsmaterial och föreläser vid utbildningar arrangerade av MSB eller externa arrangörer. Arbetet omfattar även utformning av föreskrifter och vi bistår lokala myndigheter i tillsynsfrågor samt lämnar information och råd till företag och andra intressenter. Området styrs av EU förordningar och EU-direktiv så på enheten förekommer även internationellt arbete, främst på EU-nivå. Arbetet omfattar så väl olycksförebyggande som brottsförebyggande delar, varav det senare har ökat i omfång de senaste åren. Beroende på din erfarenhet och bakgrund kommer du inledningsvis att få fokusera på några delar av arbetet inom funktionen för att succesivt kunna växa in i rollen. Dina kunskaper och kompetenser Vi söker dig som har: - Akademisk utbildning, med naturvetenskaplig eller teknisk inriktning, eller motsvarande kunskaper som vi bedömer som likvärdiga,  - Några års arbetslivserfarenhet, - B-körkort Det är meriterande om du har: - Varit med och tagit fram föreskrifter eller motsvarande dokument, - kunskap om att utöva tillsyn, - varit med och arbetat med brottsförebyggande arbete kopplat till sprängningar. Som alla medarbetare och ledare hos oss förväntas du kunna arbeta uppdragsorienterat, utvecklingsinriktat, dialoginriktat, ha god självkännedom och bidra genom att vara ett föredöme. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/msbs-medarbetar--och-ledarkriterier/ Mycket av enhetens arbete består av myndighetsutövning, därför är det viktigt att du är noggrann och tycker om att följa rutiner. Förutom att du trivs med administrativa uppgifter, gillar du även att ge service samt utforma olika typer av skriftligt underlag samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. Om anställningen Vi erbjuder dig en anställning tillsvidare på heltid som inleds med en provanställning. Din placeringsort kommer att vara Karlstad eller Stockholm och resor i anställningen förekommer. Svenskt medborgarskap är ett krav för anställning på MSB då den innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Om oss Anställningen är placerad på avdelningen för räddningstjänst och olycksförebyggande vid enheten för hantering av explosiva varor. Enheten arbetar med lagstiftning, stöd och utveckling av samhällets förebyggande arbete inom området explosiva varor, både olycksförebyggande och brottsförebyggande. Enheten ansvarar även för uppgifter inom området marknadskontroll. Alla vi som arbetar på MSB förväntas och ska bidra till ökad jämställdhet och likabehandling för en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering. https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/ Vill du veta mer? Har du frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Suzanne Noreklint. Fackliga företrädare är Lena Bergman Bokvist (Saco-S), Lena Bäcklund Gillstedt (ST) och Josefin Berglund (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240. Välkommen med din ansökan senast den 31 augusti 2025.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Lönekonsult till vår kund i Malmö med start omgående
Andara Group AB
Löne- och personaladministratörer

Senior lönekonsult i Malmö Har du ett starkt intresse för lön och löneadministration? Är du kommunikativ, strukturerad och vill bidra till effektiva processer? Vi söker nu en lönekonsult till vår kund i Malmö med start omgående. Du kommer att arbeta brett med löne- och personaladministration. Arbetsuppgifter  Utföra månatliga löneberäkningar och skapa lönespecifikationer Besvara lönerelaterade frågor och fungera som stöd till anställda och chefer Administrera anställningsavtal, introduktioner och avslut Hantera frånvaro, ledigheter och underhålla personalregister Kvalitetssäkra HR-dokument samt säkerställa att policys är uppdaterade Stötta vid rekryteringsprocesser, urval och kommunikation Vara kontaktperson gentemot externa parter och myndigheter Bidra med övrig administrativ support vid behov Kvalifikationer   5 års erfarenhet eller mer av administrativt arbete med fokus på lön Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt Trygg i digitala stödsystem och Office-program (Kontek är mycket meriterande) Eftergymnasial utbildning inom HR, lön, administration eller liknande område är meriterande Personliga egenskaper – Så lyckas du i rollen som lönekonsult Noggrann, strukturerad och ansvarsfull Serviceminded och lösningsorienterad Kommunikativ och trivs med varierande arbetsuppgifter Flexibel och van att arbeta både självständigt och i team Hög integritet samt förmåga att hantera konfidentiell information Om tjänsten – Praktisk information och ansökan Start: Omgående, enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Placering: Malmö Anställning: Du inleder som konsult hos Andara Group i 6 månader med möjlighet till överrekrytering till kund Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor om tjänsten, kontakta Linda Gadd på [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Kurssamordnare inom säkerhetsskydd sökes till Försvarshögskolan
Försvarshögskolan
Övriga handläggare

Försvarshögskolan är ett internationellt framstående lärosäte inom försvar, krishantering och säkerhet. Vi erbjuder en unik akademisk miljö där civilt möter militärt. Vi utbildar civila och militära chefer, experter och forskare som ska analysera och hantera dagens och framtida krissituationer och säkerhetsproblem. Försvarshögskolan utbildar Sveriges officerare och leder den akademiska utvecklingen av officersyrket. Vi bedriver forskning inom juridik med inriktning mot operativ juridik och folkrätt, försvarssystem, krigsvetenskap, ledarskap och ledning, militärhistoria och statsvetenskap. Centrum för totalförsvar och samhällets säkerhet (CTSS) samlar hela Försvarshögskolans kompetens och möter samhällets kunskapsbehov inom totalförsvar och samhällets säkerhet. Våra kunskapsområden terrorism, totalförsvar, informationssäkerhet och krisberedskap bygger på forskning och beprövad erfarenhet. CTSS är en uppdragsfinansierad verksamhet som arbetar nära uppdragsgivarna för att leverera användbar kunskap till chefer och medarbetare i säkerhetssektorn. Till varje kunskapsområde har det knutits omfattande nationella och internationella nätverk av forskare och praktiker. En av centrets främsta styrkor är långsiktigheten i verksamheten, vilket erbjuder uppdragsgivare kontinuitet för sin personalförsörjning och möjligheten att uppdatera kunskap som tidigare förmedlats. CTSS består av tre avdelningar; analysstöd, konceptutbildning och avdelningen för uppdragsutbildning. Sammanlagt är det drygt 50 anställda medarbetare vid centret. Avdelningen består av drygt 2o anställda och ansvarar huvudsakligen för att planera, utveckla och genomföra uppdragsutbildningar inom samhällets säkerhet, totalförsvar och säkerhetsskydd. Avdelningen har även uppdrag genom föreläsningar och övningsverksamhet. Målgruppen är ofta offentlig verksamhet med ett växande deltagande från näringslivet. Arbetet präglas av både längre planeringsperspektiv liksom kortare och snabbare uppkomna behov och uppdrag. Anställningen är placerad vid Centrum för totalförsvar och samhällets säkerhet vid avdelning för uppdragsutbildning i Stockholm. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att vara att planera och genomföra kurser, utbildningar och workshops inom i huvudsak området säkerhetsskydd. I detta ingår att utarbeta kursupplägg för nya kurser, revidera befintliga kurser utifrån kursutvärderingar, kontakta föreläsare och stämma av önskat innehåll, skapa kurser i den digitala lärplattformen Canvas samt även undervisa på kurserna. Utöver genomförandet kommer du att bidra till utvecklingen av kursernas innehåll och pedagogiska utveckling. I arbetet kan arbetsledning inom projekt ingå. Vidare kommer du att regelbundet ha dialoger med centrumets externa partners om aktuella och kommande utbildnings- och samarbetsbehov. Vem söker vi? Krav Vi söker dig som har: - Relevant examen från högskola/universitet som arbetsgivaren bedömer lämplig i förhållande till arbetsuppgifterna eller har några års yrkeserfarenhet inom området säkerhetsskydd. - Dokumenterad erfarenhet av att arbeta både självständigt och i team. - Mycket god förmåga att kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift på svenska såväl som engelska Meriterande Det är meriterande om du har: - Bred kunskap om samhället och den offentliga förvaltningsstrukturen och ett genuint intresse för din omvärld, för säkerhetsskyddsområdet men även totalförsvar och krishantering. Vi söker dig som är självgående som person, du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och för ditt arbete framåt. Därtill är du strukturerad, kan planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har en stor vilja att dela med dig av dina kunskaper, erfarenheter och kontakter samt bidrar till avdelningens sociala gemenskap. Du är både ödmjuk och prestigelös, har en mycket god förmåga att samarbeta och är bekväm i en roll med många kontaktytor. Vidare har du förmågan att kunna växla mellan att arbeta självständigt som i team och leverera god kvalité på arbetsuppgifterna.  Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.  För att trivas hos oss behöver du vara en engagerad och närvarande individ som vill bidra till Försvarshögskolans professionella utveckling, kollegiala samarbetskultur och sociala sammanhållning. Det faller sig naturligt för dig att dela med dig av din kunskap och bidra till att skapa en givande och god arbetsmiljö. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning på heltid. Svenskt medborgarskap krävs då befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Anställningen kan också komma att innefatta krigsplacering. Om du redan är krigsplacerad i din nuvarande anställning på en myndighet och din kompetens behövs i Försvarshögskolans krigsorganisation sker det en förhandling mellan berörd myndighet och Försvarshögskolan om var du ska vara placerad.] Tillträde Enligt överenskommelse Lön och förmåner Försvarshögskolan tillämpar individuell lönesättning. Förmåner för anställda vid Försvarshögskolan - https://www.fhs.se/om-forsvarshogskolan/jobba-hos-oss/formaner.html Ansökan Ansökan ska innehålla ett CV samt personligt brev och skickas in via Försvarshögskolans rekryteringssystem genom att klicka på länken ”Logga in och sök jobbet” på annonssidan. Märk din ansökan med dnr HFHR 128/2025. Din ansökan ska vara tillhanda senast 1 september 2025. Komplett ansökan ska vara Försvarshögskolan tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time).  På grund av sommartider med lägre bemanning till följd av sommarsemester kommer återkoppling ske på eventuella inskickade frågor ske i augusti och urval samt intervjuer i september 2025. Kontaktpersoner Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av: - Erik Biverot, C UTB, [email protected] - Malen Wallén, Kursansvarig, [email protected] - Amanda Beuthan, Biträdande HR-chef, [email protected] För kontakt med arbetstagarorganisationerna på Försvarshögskola mejla till [email protected], OFR/[email protected] och OFR/[email protected].  #LI-POST Välkommen med din ansökan senast 1 september 2025! Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp på grund av statliga upphandlingsregler.

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Advokatassistent
Advokatfirman ACTA i Helsingborg AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Advokatfirman ACTA i Helsingborg är en advokatbyrå som fn sysselsätter 7 jurister verksamma inom områdena brottmål, familjerätt, obeståndsrätt och diverse affärsjuridiska tvister. Vi söker nu administrativ personal. Arbetsuppgifter består av besvarande av växel, hantering av inkommande mejl, klientkontakter, uppläggning av ärenden och löpande hantering av ärende på administrativ nivå. Rekrytering sker löpande. Frågor besvaras av personalansvarig John Nielsen, [email protected] I första hand söker vi tjänst om 50 - 75 %, men utökning kan vara aktuellt.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Kurssamordnare sökes till Försvarshögskolan (2 st)
Försvarshögskolan
Övriga handläggare

Försvarshögskolan är ett internationellt framstående lärosäte inom försvar, krishantering och säkerhet. Vi erbjuder en unik akademisk miljö där civilt möter militärt. Vi utbildar civila och militära chefer, experter och forskare som ska analysera och hantera dagens och framtida krissituationer och säkerhetsproblem. Försvarshögskolan utbildar Sveriges officerare och leder den akademiska utvecklingen av officersyrket. Vi bedriver forskning inom juridik med inriktning mot operativ juridik och folkrätt, försvarssystem, krigsvetenskap, ledarskap och ledning, militärhistoria och statsvetenskap. Centrum för totalförsvar och samhällets säkerhet (CTSS) samlar hela Försvarshögskolans kompetens och möter samhällets kunskapsbehov inom totalförsvar och samhällets säkerhet. Våra kunskapsområden terrorism, totalförsvar, informationssäkerhet och krisberedskap bygger på forskning och beprövad erfarenhet. CTSS är en uppdragsfinansierad verksamhet som arbetar nära uppdragsgivarna för att leverera användbar kunskap till chefer och medarbetare i säkerhetssektorn. Till varje kunskapsområde har det knutits omfattande nationella och internationella nätverk av forskare och praktiker. En av centrets främsta styrkor är långsiktigheten i verksamheten, vilket erbjuder uppdragsgivare kontinuitet för sin personalförsörjning och möjligheten att uppdatera kunskap som tidigare förmedlats. CTSS består av tre avdelningar; analysstöd, konceptutbildning och avdelningen för uppdragsutbildning. Sammanlagt är det drygt 50 anställda medarbetare vid centret. Anställningen är placerad vid Centrum för totalförsvar och samhällets säkerhet vid avdelnings för uppdragsutbildning i Stockholm. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer att vara att planera och genomföra kurser, utbildningar och workshops inom i huvudsak området totalförsvar och krisberedskap tillsammans med övriga i teamet. Uppgifterna kan innebära kontakt med interna och externa föreläsare samt ansvara för olika moment, till exempel arbetet med studieplattformen, studiebesök eller spel och scenariobaserade diskussioner. Parallellt med det kan du stötta med administration och planering för en annan utbildning eller workshop. Vidare kommer du att regelbundet ha dialoger med centrumets externa partners om aktuella och kommande utbildnings- och samarbetsbehov. Vem söker vi? Krav Vi söker dig som har/kan: - Examen från högskola/universitet som arbetsgivaren bedömer lämplig i förhållande till arbetsuppgifterna, förmodligen inom samhällsvetenskaperna men inte nödvändigt, eller av arbetsgivaren bedömd relevant yrkeserfarenhet. - Flera års arbetslivserfarenhet av att arbeta med totalförsvar och/eller krisberedskap, inom verksamhet där teamarbete och projektledning med längre planeringsperspektiv har varit viktiga delar. - Erfarenhet av att leda och fördela arbete inom projekt. - Erfarenhet av att arbeta med verksamhetsplanering med längre tidsperspektiv. - Erfarenhet av att arbeta självständigt och i team. - Erfarenhet av att arbeta i projekt med en bestämd budget. - Uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på svenska såväl som engelska. Meriterande Det är meriterande om du har: - Erfarenhet från att ha arbetat internationellt, såsom utlandsmission, EU, Nato eller FN. Personliga egenskaper Som person har du mycket god förmåga att samarbeta och strukturera ditt arbete. Du är prestigelös vilket medför att du delar med dig av dina kunskaper, erfarenheter och kontakter. Vidare är du bekväm med att prata inför flertalet människor och att leda individer i grupparbeten. Detta är ett arbete där du kommer ha flera kontaktytor vilket gör att du måste vara en god relationsskapare, som har lätt för att knyta nya kontakter och kan bibehålla dessa. I ditt arbete kommer du att representera CTSS och FHS såväl internt som externt vilket betyder att du i din roll representerar arbetsgivaren i dessa sammanhang. Därtill behöver du ha ett genuint intresse för din omvärld, för totalförsvar, krisberedskap och krishantering för att nå resultat i arbetet. För att trivas hos oss behöver du vara en engagerad och närvarande individ som vill bidra till Försvarshögskolans professionella utveckling, kollegiala samarbetskultur och sociala sammanhållning. Det faller sig naturligt för dig att dela med dig av din kunskap och bidra till att skapa en givande och god arbetsmiljö. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Om anställningen Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Svenskt medborgarskap krävs då befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Anställningen kan också komma att innefatta krigsplacering. Om du redan är krigsplacerad i din nuvarande anställning på en myndighet och din kompetens behövs i Försvarshögskolans krigsorganisation sker det en förhandling mellan berörd myndighet och Försvarshögskolan om var du ska vara placerad. Tillträde Enligt överenskommelse. Lön och förmåner Försvarshögskolan tillämpar individuell lönesättning. Förmåner för anställda vid Försvarshögskolan - https://www.fhs.se/om-forsvarshogskolan/jobba-hos-oss/formaner.html Ansökan Ansökan ska innehålla ett CV samt personligt brev och skickas in via Försvarshögskolans rekryteringssystem genom att klicka på länken ”Logga in och sök jobbet” på annonssidan. Märk din ansökan med dnr HFHR 130/2025. Din ansökan ska vara tillhanda senast 1 september 2025. Komplett ansökan ska vara Försvarshögskolan tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). På grund av sommartider med lägre bemanning till följd av sommarsemester kommer återkoppling ske på eventuella inskickade frågor ske i augusti och urval samt intervjuer i september 2025. Kontaktpersoner Ytterligare upplysningar om anställningen lämnas av: - Erik Biverot, C UTB, [email protected] - Johan Hägglöf, ansvarig programområdet totalförsvar och krisberedskap, [email protected] - Amanda Beuthan, Biträdande HR-chef, [email protected] För kontakt med arbetstagarorganisationerna på Försvarshögskola mejla till [email protected], OFR/[email protected] och OFR/[email protected]. #LI-POST Välkommen med din ansökan senast 1 september 2025! Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp på grund av statliga upphandlingsregler.

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
HR- Specialist
GÖTEBORGS KOMMUN
Personal- och HR-specialister

Enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga – det är vår vision! Demokrati och medborgarservices uppdrag är att stötta stadens verksamheter i att utveckla och utföra service till boende, besökare och företag samt i att skapa förutsättningar för invånarnas demokratiska delaktighet och inflytande. Det innebär att vi ansvarar för Göteborgs Stads kontaktcenter, ger metodstöd för service- och demokratiutveckling och samordnar och utvecklar externa digitala kanaler som till exempel goteborg.se. Vi driver stadens medborgarkontor, Teckenspråksforum, Regnbågshuset och Romano Center i Väst, som är ett romskt informations- och kunskapscenter. Vi erbjuder också konsumentrådgivning och budget- och skuldrådgivning. Dessutom ansvarar vi för Göteborgs Stads överförmyndarverksamhet. På vår förvaltning är vi drygt 250 medarbetare. ARBETSUPPGIFTER Nu behöver vi dig! Hos oss skapar du en hållbar stad och en hållbar arbetsplats. Vi är en förvaltning i utveckling, med nya och tillkommande uppdrag och ett stort fokus på dem vi är till för. Du blir en del av HR-avdelningen som idag består av två HR-administratör, tre HR-specialister och en HR-chef. Du kommer till en grupp där vi har ett nära samarbete, är måna om varandra och har starkt fokus på vårt uppdrag och dem vi stöttar. Vi erbjuder dig ett kvalificerat arbete som är mycket omväxlande både vad gäller bredd och djup. En stor del av arbetsuppgifterna är att ge stöd till chefer och verksamhet inom alla HR-områden så som rekrytering, uppföljning och analys, rehabilitering, arbetsmiljö, samverkan och arbetsrätt. Du bidrar i arbetet med att forma och utveckla förvaltningens rutiner och processer inom HR-området. Du kommer vara lokal processledare för lönebildningsprocessen och ha ansvar för BAS-värderingar, nylönesättning, årliga löneöversynen och lönekartläggningar. I arbetet ingår även utvecklingsuppdrag och att informera och föreläsa för olika målgrupper. Du kommer ingå i en av våra verksamhetsavdelningars ledningsgrupp där du får möjlighet att bidra med din HR-kompetens. Vi är en liten avdelning och hjälps åt med högt och lågt både när det gäller operativa och strategiska arbetsuppgifter. Det kan handla om att stötta upp i lönesystemet Personec till att stötta chefer i förändringsarbete. KVALIFIKATIONER Du har flera års relevant och bred erfarenhet av att arbeta som chefsstöd inom HR. Du har även erfarenhet av att ansvara för och driva utvecklingsprojekt inom HR-området. Du har högskoleexamen från personalvetarprogrammet eller annan likvärdig beteende-/samhällsvetenskaplig utbildning. Det är meriterande med erfarenhet av HR-arbete från offentlig verksamhet, gärna kommun eller region. Har du dessutom arbetat med lönebildningsprocessen är det meriterande. Ytterligare bonus är om du har erfarenhet av Personec eller andra lönesystem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och ser att du är en person som: - Har lätt att samarbeta med andra och skapa förtroendefulla relationer. - Analytisk förmåga och är driven och engagerad samt tar ansvar för din uppgift, strukturerar ditt arbetssätt och ser till att arbetet går framåt. - Tar dig an utmaningar på ett lösningsorienterat sätt och trivs i ett uppdrag där behov och förutsättningar växlar snabbt och du får arbeta med högt och lågt . - Har fokus på behoven hos dem vi är till för och på vad verksamheten behöver. - Har lätt för att kommunicera både skriftligt och muntligt, kan anpassa din kommunikation utifrån målgrupp och har god förmåga att tala inför grupper. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats med en kund- och serviceorienterad arbetsplatskultur med verksamheter i kontinuerlig utveckling. Vi har medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. HR-avdelningen sitter centralt i Göteborg i trevliga lokaler på Ekelundsgatan 1. Vi vill att vår förvaltning ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Urval sker löpande.

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025