Löneadministratör till Finansinspektionen
Adecco Sweden AB
Löne- och personaladministratörer

Om tjänsten Nu söker vi en löneadministratör till Finansinspektionen i Stockholm. I rollen hanterar du bland annat arbete med att bearbeta och kontrollera löneunderlag samt ta fram lönelistor. Du är en viktig del i att se till att myndighetens lönehantering sker korrekt, effektivt och i enlighet med gällande regelverk. Andra förekommande arbetsuppgifter: - ta fram rapporter och statistik - redovisa skatter och arbetsgivaravgifter - sammanställa tid- och frånvarorapporter - svara på frågor från anställda (exempelvis om lön och semesterledighet). Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som löneadministratör är ett konsultuppdrag på heltid eller deltid (75?%) och förväntas påbörjas 11/8. Uppdragets längd anpassas utifrån omfattningen men som längst 1 000 timmar. För heltidsuppdrag beräknas det pågå i cirka fyra och en halv månad, och för deltidsuppdrag (75%) i cirka sex månader. Finansinspektionen har sina lokaler centralt belägna på Sveavägen i Stockholm. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma) • Kunskap om kollektivavtal • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som i skrift. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Meriterande för tjänsten: - Erfarenhet av att ha arbetat med löneadministration i statlig myndighet - Erfarenhet av arbetet där lön hanteras av Statens servicecenter. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-07-04. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025
Kommunikatör - Content creator
Rfsl
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du vara med och lyfta berättelser om transpersoners rättigheter och bidra till en mer inkluderande offentlig diskussion? Nu söker vi en specialist inom digital kommunikation som är van att skapa innehåll som engagerar, berör och syns – i en organisation som gör verklig skillnad, varje dag. Du kommer att vara en viktig del av RFSL:s kommunikationsteam och arbeta hands-on med produktion av innehåll för våra digitala kanaler. I fokus står video, visuellt uttryck och sociala medier – men också möjligheten att påverka hur vi berättar om våra frågor, kampanjer och målgrupper. Din roll hos oss Som kommunikatör med inriktning på innehållsproduktion blir du en nyckelperson i RFSL:s kommunikationsteam under ett års tid. Du kommer särskilt fokusera på produktion av innehåll i sociala medier, med tonvikt på video, samt att bidra till kommunikationen om transpersoners rättigheter i olika kanaler. Du kommer också att bidra till RFSL:s övriga kommunikationsarbete. Tjänsten innebär ett nära samarbete med kollegor inom kommunikation, påverkansarbete och insamling. Du arbetar både självständigt och i team, med stort eget ansvar. Du kommer bland annat att arbeta med att: Producera målgruppsanpassat innehåll i text, bild och särskilt video för sociala medier Utveckla och genomföra kampanjer och kommunikationsinsatser med fokus på transpersoners rättigheter Arbeta med tonalitet, visuellt uttryck och innehåll i linje med RFSL:s varumärke Använda verktyg som Adobe After Effects, Premiere Pro och Canva för att skapa engagerande innehåll Arbeta agilt och datadrivet – planera, utvärdera och förfina kommunikationen utifrån analys och omvärldsbevakning Anpassa budskap för olika målgrupper och sammanhang Samarbeta i ett tvärfunktionellt team och bidra till utvecklingen av RFSL:s digitala närvaro Om dig Du är en kommunikativ och kreativ innehållsproducent med särskild kompetens inom rörlig media och storytelling. Du har mycket god stilistisk förmåga på både svenska och engelska och är van att anpassa budskap till olika målgrupper och kanaler. Du har erfarenhet av kommunikation med fokus på mänskliga rättigheter, gärna med särskild kunskap om transpersoners livsvillkor. Du trivs i en miljö där du får kombinera hands-on produktion med strategiskt tänkande, arbetar självständigt och är trygg i att ta stort ansvar. Du är flexibel och lösningsorienterad. Vi förutsätter att du ställer dig bakom RFSL:s grundprinciper. För att klara av och trivas i rollen ser vi att du har: Erfarenhet av contentproduktion för sociala medier, särskilt videoproduktion Erfarenhet av arbete med Adobe Suite (inkl. After Effects och Premiere Pro) och Canva God förmåga att arbeta strukturerat och planerat, även i snabbföränderliga situationer Erfarenhet av att arbeta agilt och datadrivet – du anpassar och utvecklar kommunikation baserat på omvärld, statistik och behov Tidigare arbete med strategisk utveckling av digital kommunikation, särskilt inom sociala medier Kunskap och erfarenhet av frågor om transpersoners rättigheter, samt hbtqi-frågor och mänskliga rättigheter generellt Förmåga att ta egna initiativ och ansvar, samt att samarbeta prestigelöst i team Meriterande erfarenheter: Erfarenhet av AI-verktyg i det dagliga arbetet, både operativt och/eller strategiskt. Erfarenhet av olika fält inom kommunikation, t.ex. grafisk form, foto, nyhetsbrev eller webb Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av ideell sektor och/eller kommunikationsbyrå Anställningsvillkor: Sysselsättningsgrad: 75% Anställningsform: Avtalad visstidsanställning, enligt gällande kollektivavtal, upp till ett år Placering: RFSL:s huvudkontor i centrala Stockholm, med möjlighet till distansarbete Start: Tillträde September eller enligt överenskommelse Vårt erbjudande Hos RFSL blir du en del av ett växande och engagerat team där flexibilitet, professionalitet och eget ansvar värderas högt. Vi är en arbetsgivare som prioriterar våra medarbetares välmående och utveckling, och vi erbjuder: Ett meningsfullt och stimulerande arbete i en dynamisk miljö. Tjänstepension, föräldralön och andra kollektivavtalade förmåner. Möjlighet att påverka både dina arbetsuppgifter och hur vi utvecklar vår verksamhet. Chansen att bidra till mänskliga rättigheter och demokratiska värden i en tid där detta är viktigare än någonsin. Övrigt Vi följer Bransch- och löneavtalet för Ideella och Idéburna Organisationer mellan Arbetsgivaralliansen och Unionen/Vision/Akademikerförbundet. Skicka in ditt CV senast den 23 juli 2025. Personligt brev är frivilligt, men du kommer att besvara urvalsfrågor baserade på vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik. Vi granskar ansökningarna först efter sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen består av CV-granskning, telefonavstämning, digital intervju och en intervju på vårt kontor. Du kommer att göra ett arbetsprov i slutet av rekryteringsprocessen. Innan anställning behövs ett utdrag ur belastningsregistret Vi tillämpar anonymiserad och kompetensbaserad rekrytering, vilket innebär att dina personuppgifter och eventuella bilder är anonyma för den ansvariga rekryteraren under CV-granskningen. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta verksamhetsledare för kommunikation på [email protected] och om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-partner Tobias Jensen på [email protected]. Observera att annonsen publiceras under semestertider och återkoppling på ev. frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan dras ut på tiden. RFSL är en inkluderande arbetsgivare och vi välkomnar alla sökande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Kommunikatör
Rfsl
Informatörer, kommunikatörer och PR-specialister

Vill du vara med och forma den offentliga bilden av en av Sveriges mest välkända människorättsorganisationer? Nu söker vi en kommunikatör med bred kompetens inom digital kommunikation, som kan arbeta både strategiskt och operativt i en dynamisk miljö. Du kommer vara en nyckelperson i RFSL:s kommunikationsteam med ansvar för att producera innehåll för våra digitala kanaler, driva kommunikationskampanjer, vidareutveckla vår närvaro i sociala medier samt säkerställa kvaliteten i vår insamlingskommunikation. Din roll hos oss Som kommunikatör på RFSL har du en nyckelroll i att sprida vårt budskap, stärka vårt varumärke och engagera fler i arbetet för hbtqi-personers rättigheter. Du jobbar både operativt och strategiskt, och blir en central del av kommunikationsteamet på vårt förbundskansli i Stockholm. Tjänsten är en generalistroll som kräver bred kompetens och vana vid att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. I rollen ingår bland annat ansvar för innehåll i sociala medier, utveckling av våra webbplatser och vårt insamlingsarbete, samt att bidra till kampanjer och omvärldsbevakning. Du förväntas arbeta datadrivet, målgruppsanpassat och utifrån ett inkluderande och tillgängligt kommunikationsperspektiv. Du kommer bland annat att arbeta med att: Producera och publicera innehåll i RFSL:s sociala kanaler, inklusive foto och video Kvalitetssäkra och utveckla kommunikationen kring RFSL:s insamlingsarbete tillsammans med insamlingsansvarig Genomföra kampanjer i digitala kanaler, t.ex. i nyhetsbrev eller i sociala medier Samla in, analysera och presentera statistik från t.ex. Google Analytics, Salesforce och Meta Business Suite Arbeta strategiskt med RFSL:s digitala kanaler och utveckla vår kommunikationsnärvaro Ansvara för drift och innehåll på rfsl.se och transformering.se (WordPress), inklusive SEO Skriva och uppdatera texter, även om komplexa ämnen Bidra till omvärldsbevakning i sociala medier och press, samt skapa innehåll utifrån det som är aktuellt Samarbeta med övriga i kommunikationsteamet och bidra till det övergripande kommunikationsarbetet Om dig Du är en kommunikativ och lösningsfokuserad person med mycket god stilistisk förmåga på både svenska och engelska. Du har ett kreativt sinne och trivs med att jobba i en organisation där det ibland går snabbt och mycket händer samtidigt. Du är strukturerad, flexibel och trygg i att ta stort eget ansvar. Du har ett starkt engagemang för hbtqi-personers rättigheter och delar RFSL:s värderingar. Vi förutsätter att du ställer dig bakom RFSLs grundprinciper. För att klara av och trivas i rollen ser vi att du har: Minst tre års arbetslivserfarenhet av kommunikationsarbete Bred erfarenhet av digital kommunikation och contentproduktion (text, bild, video) God förmåga att skriva målgruppsanpassade texter för sociala medier, webb och nyhetsbrev Erfarenhet av strategiskt arbete med kommunikation i sociala medier Vana att arbeta datadrivet och utifrån omvärldsanalys Erfarenhet av att jobba med webbpublicering i WordPress samt SEO Vana att arbeta med verktyg som Google Analytics, Meta Business Suite, Adobe Suite (inkl. After Effects och Premiere Pro) och Canva Erfarenhet av insamlingskommunikation och plattformar som Adoveo och Salesforce God struktur, planeringsförmåga och vana vid att arbeta både självständigt och i team Kunskap, intresse och erfarenhet av hbtqi-frågor, mänskliga rättigheter och samhällsfrågor Meriterande erfarenheter: Erfarenhet av AI-verktyg i det dagliga arbetet, både operativt och/eller strategiskt. Erfarenhet av kriskommunikation Erfarenhet av projektledning Erfarenhet av ideell sektor och/eller kommunikationsbyrå Erfarenhet av tillgänglighetsanpassning av digital kommunikation Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska Anställningsvillkor: Sysselsättningsgrad: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning, inleds med sex månaders provanställning Placering: RFSL:s huvudkontor i centrala Stockholm, med möjlighet till distansarbete. Tjänsteresor ingår. Start: Omgående, enligt överenskommelse Vårt erbjudande Hos RFSL blir du en del av ett växande och engagerat team där flexibilitet, professionalitet och eget ansvar värderas högt. Vi är en arbetsgivare som prioriterar våra medarbetares välmående och utveckling, och vi erbjuder: Ett meningsfullt och stimulerande arbete i en dynamisk miljö. Tjänstepension, föräldralön och andra kollektivavtalade förmåner. Möjlighet att påverka både dina arbetsuppgifter och hur vi utvecklar vår verksamhet. Chansen att bidra till mänskliga rättigheter och demokratiska värden i en tid där detta är viktigare än någonsin. Övrigt Vi följer Bransch- och löneavtalet för Ideella och Idéburna Organisationer mellan Arbetsgivaralliansen och Unionen/Vision/Akademikerförbundet. Skicka in ditt CV senast den 23 juli 2025. Personligt brev är frivilligt, men du kommer att besvara urvalsfrågor baserade på vår kompetensbaserade rekryteringsmetodik. Vi granskar ansökningarna först efter sista ansökningsdag. Rekryteringsprocessen består av CV-granskning, telefonavstämning, digital intervju och en intervju på vårt kontor. Du kommer att göra ett arbetsprov i slutet av rekryteringsprocessen. Innan anställning behövs ett utdrag ur belastningsregistret. Vi tillämpar anonymiserad och kompetensbaserad rekrytering, vilket innebär att dina personuppgifter och eventuella bilder är anonyma för den ansvariga rekryteraren under CV-granskningen. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Head of communications team Malin Grundström på [email protected] och om rekryteringsprocessen kan du kontakta HR-partner Tobias Jensen på [email protected]. Observera att annonsen publiceras under semestertider och återkoppling på ev. frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kan dröja. RFSL är en inkluderande arbetsgivare och vi välkomnar alla sökande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Senior utredare inom hedersrelaterat våld och förtyck
Jämställdhetsmyndigheten
Planerare och utredare m.fl.

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter. Från och med den 1 januari 2026 kommer det nationella ansvaret för arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck (NCH) att flyttas från Länsstyrelsen Östergötland till Jämställdhetsmyndigheten. Vi söker nu en senior utredare som vill bidra i arbetet mot hedersrelaterat våld och förtyck! Arbetsuppgifter Som senior utredare kommer du att arbeta med frågor kopplade till hedersrelaterat våld och förtryck i linje med myndighetens instruktion, regleringsbrev och aktuella regeringsuppdrag. Du bidrar med sakkunskap inom området, både internt i myndigheten och externt i kontakt med andra aktörer. I samband med att Jämställdhetsmyndigheten tar över det nationella ansvaret för arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck kommer du att vara en del av en uppbyggnads- och utvecklingsfas där strukturer, arbetssätt och samarbeten fortfarande formas. Det här ställer krav på att du är flexibel, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en miljö där inte alla förutsättningar är färdigställda från start. Arbetet innebär bland annat att: • Medverka i utformningen och genomförandet av myndighetens insatser, exempelvis genom att ta fram kunskapsunderlag, metodstöd och andra typer av material. • Representera myndigheten i samverkansforum och nätverk med andra myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällesorganisationer. • Delta i internationella möten och samarbeten, exempelvis inom EU eller i dialog med andra expertmyndigheter. • Planera och leda möten, workshops och större samlingar, som nätverksträffar, myndighetsdialoger eller konferenser. • Driva och samordna projekt inom området, från planering till genomförande och uppföljning. • Ta fram skriftliga underlag såsom rapporter, analyser, remissvar, regeringsuppdrag och andra kunskapsprodukter. Arbetet är både strategiskt och operativt. Du kommer att växla mellan självständiga uppgifter och samarbete i team. Rollen passar dig som har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att analysera komplexa förhållanden. Förmågan att självständigt strukturera och driva processer i en kontext där riktning och mål är tydliga, men där vägen dit kan behöva formas tillsammans med andra. Kvalifikationer • Akademisk examen inom område som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. • Flerårig erfarenhet av arbete inom området hedersrelaterat våld och förtryck. • Flerårig erfarenhet av att självständigt driva eller leda projektinriktat arbete och hantera komplexa processer mot uppställda mål och inom givna tidsramar. • Mycket god kunskap om områdena mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer. • Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. • God kännedom om svensk jämställdhetspolitik. Meriterande • Flerårig erfarenhet av arbete från statlig myndighet, gärna inom rättsväsendet eller annan myndighet med uppdrag kopplat till våld, förtryck eller skydd av utsatta grupper. • Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning i ärenden kopplade till mäns våld mot kvinnor, våld i nära relationer eller hedersrelaterat våld och förtryck. • Erfarenhet av arbete från civilsamhällesorganisationer, akademin eller andra verksamheter med kunskaps- eller påverkansarbete inom området hedersrelaterat våld och förtryck, särskilt där arbetet skett i samverkan med offentliga aktörer. • Erfarenhet av att samarbeta med externa aktörer inom exempelvis myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhället. • Erfarenhet av att skriva rapporter och remisser. • Erfarenhet av att arbeta strategiskt inom områdena hedersrelaterat våld och förtryck samt våld mot barn och unga.  Personliga egenskaper Som person är du analytisk och har förmåga att hantera komplexa frågor i en föränderlig kontext. Du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt. Du arbetar strukturerat och självständigt, tar ansvar för att driva arbetet framåt och har lätt för att anpassa dig när förutsättningar förändras. Du har mycket god samarbetsförmåga, men har också förmågan att leda och avsluta uppdrag på egen hand. Eftersom arbetet innebär nationell och internationell samverkan är du van vid att bygga och upprätthålla goda relationer med olika aktörer och målgrupper. Anställningsinformation Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Resor i tjänsterna kan förekomma. Myndigheten erbjuder flera förmåner som fokuserar på hälsa och ett hållbart arbetsliv för alla åldrar, till exempel möjligheten att arbeta upp till 60 procent på distans, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Praktisk information Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du nedan. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Mikael Thörn, enhetschef, 031-392 90 26. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Jurist med inriktning mot hedersrelaterat våld och förtryck
Jämställdhetsmyndigheten
Förvaltnings- och organisationsjurister

Målet för jämställdhetsarbetet i Sverige är att kvinnor och män ska ha samma makt och möjligheter att forma samhället och sina egna liv. Arbetet omfattar bland annat frågor om inflytande, ekonomi, hälsa, utbildning, arbete och kroppslig integritet. Jämställdhetsmyndigheten ska säkerställa att regeringens jämställdhetspolitik får genomslag genom att bidra till ett effektivt genomförande av jämställdhetspolitiken. Myndighetens uppgift är att samordna, följa upp och på olika sätt ge stöd inom jämställdhetens områden. Jämställdhetsmyndigheten är en hbtqi-strategisk myndighet, vilket innebär att myndigheten i sin verksamhet ska främja hbtqi-personers lika rättigheter och möjligheter. Från och med den 1 januari 2026 kommer det nationella ansvaret för arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck (NCH) att flyttas från Länsstyrelsen Östergötland till Jämställdhetsmyndigheten. Vi söker nu en jurist som vill bidra i arbetet mot hedersrelaterat våld och förtyck! Arbetsuppgifter Som jurist kommer du att arbeta med frågor kopplade till hedersrelaterat våld och förtryck i linje med myndighetens instruktion, regleringsbrev och aktuella regeringsuppdrag. Du bidrar med sakkunskap inom området samt juridisk kompetens, både internt i myndigheten och externt i kontakt med andra aktörer. I samband med att Jämställdhetsmyndigheten tar över det nationella ansvaret för arbetet mot hedersrelaterat våld och förtryck kommer du att vara en del av en uppbyggnads- och utvecklingsfas där strukturer, arbetssätt och samarbeten fortfarande formas. Det här ställer krav på att du är flexibel, lösningsorienterad och trivs med att arbeta i en miljö där inte alla förutsättningar är färdigställda från start. Arbetet innebär bland annat att: • Medverka i utformningen och genomförandet av myndighetens insatser, exempelvis genom att ta fram kunskapsunderlag, metodstöd och andra typer av material. • Göra rättsutredningar och ta fram underlag till beslut inom aktuella rättsområden. • Representera myndigheten i samverkansforum och nätverk med andra myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhällesorganisationer. • Delta i internationella möten och samarbeten, exempelvis inom EU eller i dialog med andra expertmyndigheter. • Planera och leda möten, workshops och större samlingar, som nätverksträffar, myndighetsdialoger eller konferenser. • Driva och samordna projekt inom området, från planering till genomförande och uppföljning. • Ta fram skriftliga underlag såsom rapporter, analyser, remissvar, regeringsuppdrag och andra kunskapsprodukter. Arbetet är både strategiskt och operativt. Du kommer att växla mellan självständiga uppgifter och samarbete i team. Rollen passar dig som har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt att analysera komplexa förhållanden. Förmågan att självständigt strukturera och driva processer i en kontext där riktning och mål är tydliga, men där vägen dit kan behöva formas tillsammans med andra. Kvalifikationer • Juris kandidatexamen. • Tingsmeritering från allmän domstol. • Flerårig arbetslivserfarenhet inom området hedersrelaterat våld och förtryck, eller annan erfarenhet av arbete inom rättsväsendet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • Flerårig erfarenhet av att självständigt driva eller leda projektinriktat arbete och hantera komplexa processer mot uppställda mål och inom givna tidsramar. • Mycket god kunskap om områdena mäns våld mot kvinnor och våld i nära relationer. • Mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. • God kännedom om svensk jämställdhetspolitik. Meriterande • Flerårig erfarenhet av arbete från statlig myndighet, gärna inom rättsväsendet eller annan myndighet med uppdrag kopplat till våld, förtryck eller skydd av utsatta grupper. • Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning i ärenden kopplade till mäns våld mot kvinnor, våld i nära relationer eller hedersrelaterat våld och förtryck. • Erfarenhet av arbete från civilsamhällesorganisationer, akademin eller andra verksamheter med kunskaps- eller påverkansarbete inom området hedersrelaterat våld och förtryck, särskilt där arbetet skett i samverkan med offentliga aktörer. • Erfarenhet av att samarbeta med externa aktörer inom exempelvis myndigheter, kommuner, regioner och civilsamhället. • Erfarenhet av att skriva rapporter och remisser. • Erfarenhet av att arbeta strategiskt inom områdena hedersrelaterat våld och förtryck samt våld mot barn och unga.  Personliga egenskaper Som person är du analytisk och har förmåga att hantera komplexa frågor i en föränderlig kontext. Du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation, både muntligt och skriftligt. Du arbetar strukturerat och självständigt, tar ansvar för att driva arbetet framåt och har lätt för att anpassa dig när förutsättningar förändras. Du har mycket god samarbetsförmåga, men har också förmågan att leda och avsluta uppdrag på egen hand. Eftersom arbetet innebär nationell och internationell samverkan är du van vid att bygga och upprätthålla goda relationer med olika aktörer och målgrupper. Anställningsinformation Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Jämställdhetsmyndighetens kontor i centrala Göteborg. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. Resor i tjänsterna kan förekomma. Myndigheten erbjuder flera förmåner som fokuserar på hälsa och ett hållbart arbetsliv för alla åldrar, till exempel möjligheten att arbeta upp till 60 procent på distans, friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Praktisk information Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vårt rekryteringssystem utan kontakta ansvarig på HR för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du nedan. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Mikael Thörn, enhetschef, 031-392 90 26. Har du frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Larsson, HR-generalist, 031-392 91 60. Fackliga kontaktpersoner: för Saco-S Joanna Domachowska 031-392 91 19 och för ST Beatrice Löfström 031-392 91 04. Jämställdhetsmyndigheten välkomnar sökanden med olika erfarenheter och bakgrunder.

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Customer Service Agent, Vikariat
Jollyroom AB
Kundtjänstpersonal

___________________________________________________________________________________________ Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa. Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål. Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget. Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig. Älskar du att ge service i världsklass och vill jobba i ett härligt team? Då har du hittat rätt! Som Customer Service Agent har du följande arbetsuppgifter: - Hjälpa våra kunder via telefon, email och sociala medier - Retur- och reklamationshantering - Vara en del av ett engagerat team där vi har kul på jobbet! Vi söker dig som vill jobba: - Är en servicehjälte och trivs med kundkontakt - Har erfarenhet från kundservice eller servicebranschen (McDonalds, butik, tidningsleverans – du vet vad som krävs!) - Är datorvan och snabb på att lära dig nya system - Drivs av tydliga målsättningar och gillar att nå dem - Är strukturerad och kommunikativ - Pratar och skriver flytande svenska – och om du kan fler språk är det ett stort plus! - Engelska i tal och skrift är ett krav Om du dessutom har erfarenhet av SAP, konsumentköplagen eller GDPR, blir vi extra glada! Fördelar med att jobba hos oss: • Gratis tillgång till nytt gym i Göteborg • Kollektivavtal för alla anställda • Fantastiska utvecklingsmöjligheter • Stora möjligheter att påverka och ta egna initiativ • Friskvårdsbidrag • Personalrabatter Start: Omgående Omfattning: Heltid, vikariat till och med sista januari 2026. Arbetstider: Måndag-fredag kl. 8-17 Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 Urval: Sker löpande Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! På Jollyroom tror vi på att utveckla och behålla våra egna talanger. Förra året internrekryterade vi 51% av alla tjänster som tillsattes inom företaget. Hos oss får du en chans att växa och utvecklas tillsammans med oss. Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi tar inte emot ansökningar vi mail, så skicka gärna in din ansökan via vår karriärsida. Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Chef, Bokning och Reservation
Uppsala Taxi Comfort AB
Kundtjänstpersonal

Den anställde ska som Chef, Bokning och Reservation utföra följande arbetsuppgifter med noggrannhet och professionalism: 1. Samordna och bekräfta kundbokningar genom att effektivt använda tillgängliga resurser såsom förare, fordon och annan logistikutrustning. 2. Besvara kundförfrågningar rörande tillgänglighet, priser och tjänsteinformation. 3. Föra noggranna och uppdaterade register över bokningar, avbokningar och ändringar. 4. Hantera betalningar för bokningar samt utfärda kvitton och säkerställa korrekt redovisning. 5. Samarbeta med interna avdelningar (t.ex. logistik och drift) för att säkerställa god serviceleverans. 6. Erbjuda hög servicenivå genom tydlig kommunikation och effektiv problemlösning. 7. Ta fram regelbundna rapporter om bokningsstatistik och relevanta nyckeltal.

24 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Ekonomiassistent
Proton Group AB
Ekonomiassistenter m.fl.

Proton Group är en familjär företagsgrupp med olika verksamhetsområden. En företagsgrupp som tror på långsiktiga perspektiv och där medarbetarna gör skillnad. En koncern som vill bidra i samhället. Redan när du ser bredden på affärsområden förstår du att Proton Group inte är som andra koncerner. För hur lyckas man hålla fokus inom så vitt skilda områden som ytbehandling, belysning, teknologi och fordonsindustri? Svaret ligger i kraften och engagemanget hos ett stort – men litet – bolag som drivs av en stark passion. För mer information se https://protongroup.com/ TJÄNSTEBESKRIVNING & ERBJUDANDE På Proton Services har vi centraliserade funktioner inom områdena HR, Ekonomi, IT, marknad och hållbarhet som supporterar våra affärsområden och bolag. En av våra medarbetare ska vara föräldraledig och vi söker nu en ekonomiassistent med fokus på kundreskontra som kan stötta upp vår ekonomiavdelning under denna period.  Ekonomiavdelningen ansvarar för allt från leverantörs- och kundreskontra till bokslut, utredningar, analyser och rapporteringar. För tillfället pågår ett affärssystembyte där vi valt Microsoft Dynamics som partner. En spännande resa som påbörjats och förväntas rullas igenom på alla våra 15 bolag inom kort och där ekonomiavdelningen har en stor roll. Det innebär att vi idag arbetar i både Jeeves och Dynamics 365.  Inom ekonomiavdelningen arbetar idag sex personer. Tjänsten är ett vikariat under minst ett år, gärna med start september 2025. Rollen rapporterar till redovisningschef. ARBETSUPPGIFTER  Syftet med rollen är att få arbetsområdet kundreskontra på våra olika bolag att flyta på ett effektivt och professionellt sätt.  Huvudsakliga arbetsuppgifter är:  - Kundinbetalningar - Kravhantering / betalningspåminnelser - Utreda diverse ärenden som kommer från kund PERSONPROFIL Vi ser gärna att du har någon form av ekonomiutbildning/ erfarenhet av ekonomiarbete eller administrativ erfarenhet. Du känner dig bekväm att jobba med siffror, har god analytisk förmåga och är noggrann. Vidare är du självgående och har ett driv och initiativförmåga. Du gillar att jobba tillsammans med andra. Ditt arbete innebär mycket kundkontakter vilket du ser som spännande och känner dig trygg med.  Goda Office kunskaper, erfarenhet av att arbeta i affärssystem samt svenska/engelska i tal och skrift är ett krav. KONTAKTUPPGIFTER OCH ANSÖKAN Känns detta som en rolig och utmanande tjänst för dig? Välkommen att skicka in din ansökan via länken nedan. Sista ansökningsdag för tjänsten är 10 augusti. Då det är semestertider så kommer urval samt intervjuer påbörjas tidigast under augusti.  Frågor kring tjänsten besvaras av rekryterande chef Angelika Klasson, 0370-65 62 09. För frågor kring rekryteringsprocessen kontaktar du HR-chef Mari Lundqvist, 0370-65 62 05. Vi ser fram emot din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Receptionist till ambulerande pool i Göteborg
KFX HR-partner Skandinavien AB
Kontorsreceptionister

Om tjänsten Är du en serviceinriktad person som vill ta nästa steg i arbetslivet och söker ett varierande arbete inom reception och administration? Trivs du på olika arbetsplatser och tycker om en omväxlande vardag? Då kan du vara rätt person för rollen som ambulerande receptionist till våra kunder i Göteborg. Här har du möjligheten att få värdefull erfarenhet av kontorsarbete och administration samt knyta kontakter inför framtiden. Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare. Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör. Arbetsuppgifter Som ambulerande receptionist jobbar du heltid hos oss där du täcker upp för våra konsulter vid extra behov av personal, sjukdomar, ledigheter samt extrabokningar hos våra kunder. Du fyller en viktig funktion och har en central roll med både interna och externa kontaktytor. Du arbetar ensam eller i team och tjänsten innefattar sedvanliga arbetsuppgifter som receptionist. En arbetsdag kan bestå av: • Hantering av inkommande mail och samtal • Post- och budhantering • Inköp av kontorsmaterial • Ta emot felanmälningar • Kontakt med leverantörer • Planera och förbereda konferenser • Beställningar av frukost, lunch och fika till möten • Se över att kontorsytor är representativa såsom lounge, konferensrum, kök Kvalifikationer Som ambulerande receptionist ser vi att du är social, trevlig och professionell i ditt bemötande. Vidare ser vi att du har lätt att anpassa dig till olika arbetsplatser och arbetsuppgifter. Du tar dig an dina uppgifter med stort engagemang, är strukturerad och kan ha många bollar i luften – samtidigt som du har ett leende på läpparna och levererar service i toppklass. För att lyckas i rollen som ambulerande receptionist ser vi även att du har: • Fyllt 18 år och har en avslutad gymnasieexamen • Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift • Tidigare erfarenhet inom service och/eller administration • En god servicekänsla och förmåga att prioritera och hantera många ärenden samtidigt Det är även meriterande att bo i nära anslutning till centrala Göteborg då arbetspass kan inkomma med kort varsel. Övrigt Start: I början på augusti Omfattning: Heltid Arbetstider: Måndag till fredag, ca 08.00-17.00 med jour från 06.00 Plats: Göteborg Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundskontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Emma Schürer von Waldheim på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

24 juni 2025
Sista ansökan:
24 juli 2025
Jurist
Uppsala Universitet
Affärs- och företagsjurister

Vid Juridiska avdelningen arbetar idag 14 personer varav åtta universitetsjurister och en avdelningschef. Juridiska avdelningens uppdrag är att stödja institutioner, avdelningar och enheter vid universitetet med juridisk sakkunskap och företräda universitetet i juridiska angelägenheter exklusive arbetsrätt samt hantera registratorsfunktionen och arkiv. Vi söker nu en medarbetare till den civilrättsliga delen. Arbetsplatsen är belägen i Segerstedthuset centrala Uppsala.  Arbetsuppgifter I arbetsuppgifterna ingår: - att bistå i frågor som rör biobankslagstiftningen samt delta i arbetsgrupper inom detta område, - att svara för affärsjuridisk rådgivning inom avtalsområdet med tyngdpunkt på forskningsprojektavtal, uppdragsutbildningsavtal och överenskommelser kring immaterialrättsliga frågor och att lämna biträde i förhandlingar nationellt och internationellt inom detta område. Därutöver ingår att lämna viss rådgivning i frågor om personuppgifter samt att i övrigt handlägga ärenden som kan förekomma vid avdelningen. Kvalifikationskrav För anställningen krävs Jurist kandidatexamen/juristexamen med goda betyg samt erfarenhet av arbete med något eller fler av nämnda arbetsområden eller arbetsuppgifter som bedöms som likvärdiga. Du som söker ska ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper såsom gott omdöme, god analytisk förmåga, initiativtagningsförmåga samt god samarbetsförmåga. Önskvärt/meriterande i övrigt Arbetslivserfarenhet av juridiskt arbete relaterat till forskning och utveckling inom privat och/eller statlig sektor. Därutöver är det meriterande med: - erfarenhet av affärsförhandlingar, - erfarenhet av dataskyddsförordningen, - kunskap inom det immaterialrättsliga området, samt - erfarenhet av biobanksfrågor och klinisk forskning. Om anställningen  Tillsvidareanställning med titel universitetsjurist med omfattningen är heltid/100 %. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala Provanställning kan tillämpas. Upplysningar om anställningen lämnas av: akademiombudsman och avdelningschef, Per Abrahamsson, tel 018-471 17 10 eller bitr. akademiombudsman, enhetschef Camilla Lööw Lundin, tel.018-471 74 05  Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2025, UFV-PA 2025/2163. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025