Försvarsmakten befinner sig i en expansionsfas och på en omfattande tillväxtresa. Vill du vara en del av något större och värdesätter att – med den du är och det du gör – få bidra till ett säkrare och bättre Sverige? Då kan detta jobb på Västernorrlandsgruppen vara nästa stimulerande och spännande utmaning för dig. Om enheten Västernorrlandsgruppen (VNG) är en utbildningsgrupp vars främsta uppgift är att stödja och utbilda två hemvärnsbataljoner till att bli kompetenta och effektiva krigsförband som en del av Sveriges försvarsförmåga. VNG har även uppgiften att stödja de frivilliga försvarsorganisationerna i Västernorrlands län. På VNG arbetar idag 25 anställda, ett sammansvetsat lag, där alla medarbetare är viktiga för att kunna lösa vår huvuduppgift – att bidra till en ökad försvarsförmåga. Huvudsakliga arbetsuppgifter Som HR-handläggare hanterar du avtal, försäkringar, ersättningar och placeringar för en hemvärnsbataljon. Du samverkar med förbandet och stödjer i en rad olika frågor kring utbildning, befordran, medaljärenden och personalplanering. Du deltar aktivt i planering och bidrar med ditt unika perspektiv i de flesta frågor som rör förbandet. Tjänsten är mycket varierande och du kommer arbeta med stöd av Försvarsmaktens förordningar, i en rad olika datasystem. KRAV Kvalifikationer • Gymnasial utbildning med godkända betyg • Välutvecklad förmåga att uttrycka sig i tal och skrift • Datorvana med stor kunskap av Microsoft Office applikationer • Körkort behörighet B (manuell) Personliga egenskaper Som individ är du strukturerad och trygg. Du är van vid att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra mot gemensamma mål. Du trivs med att skapa nya kontakter och är tydlig och kommunikativ. Du är lösningsorienterad, lyhörd och prestigelös och trivs med att vara en god företrädare för Försvarsmakten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Aktuell och relevant erfarenhet av arbete inom HR-administration • Erfarenhet av att jobba i IT systemet PRIO/S4HANA (SAP) • Militär grundutbildning (GU-F/värnplikt eller motsvarande) • Kunskap och/eller erfarenhet om Hemvärnet • Kunskap om säkerhetsskydd och sekretessklassificering För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Härnösand. Tjänsteresor inom landet och egen region förekommer och kan innebära kvälls- och helgtjänstgöring. Tillträdesdatum: 2025-09-15 eller enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Jens Persson Malin Källman Ansökningstiden för befattningen löper under semesterperioden, varför återkoppling kan ta längre tid än vanligt. Fackliga företrädare SEKO: Susanne Thunberg OFR/O: Malin Scharffenberg Kahlke OFR/S: Annelie Forshage SACO: Sture Sundqvist Samtliga nås via Försvarsmaktens växel 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Norra militärregionen (MR N) ansvarar för markterritoriell ledning i de fyra nordliga länen. Regionen består av en stab och fem utbildningsgrupper. Verksamheten finns från Kiruna i norr till Härnösand i söder. Vid MR N finns sju hemvärnsbataljoner och flera stödfunktioner. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu fler medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter. Verksamhetsområdet Mariestad omfattar den öppna anstalten Rödjan, den slutna anstalten Johannesberg och Häktet Mariestad. Mariestad har i dagsläget ca 340 anställda fördelade inom olika yrkeskategorier och kompetenser men med nybyggnationer framförallt på området vid Rödjan söker vi personal för att bemanna både Sveriges största öppna anstalt och en kommande ny sluten anstalt. ARBETSUPPGIFTER Som administratör i kansliet arbetar du med klient- och verksamhetsadministration i form av registrering och expediering av klienthandlingar, intagnas medel, posthantering, arkivering och beställningar. Fakturahantering och annan ekonomisk administration är också aktuellt. I rollen som administratör i kansliet innebär det externa kontakter, där du representerar Kriminalvården gentemot samarbetspartners och allmänhet. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls. Våra administratörer finns placerade på alla våra tre verksamhetsställen - anstalten Rödjan, anstalten Johannesberg och häktet. Då det i arbetet ingår att ge administrativt stöd till såväl chefer som kollegor kan arbete förekomma på samtliga av våra verksamhetsställen. KVALIFIKATIONER Dina personliga egenskaper är av stor vikt för oss. Som administratör i kansliet är det viktigt att du är flexibel och har god samarbetsförmåga då du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor i arbetsgruppen som är uppdelad över tre arbetsplatser. Som person är du stabil och agerar på ett lugnt sätt i stressade eller pressade situationer. I ditt arbete är du serviceinriktad och både uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har: • Fullständig gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen, gärna med inriktning mot ekonomi, kontor eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig • Erfarenhet av administrativt arbete • Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska • God datorvana Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arbete i Kriminalvården eller annan statlig myndighet • Erfarenhet av arbete med arkiv, sekretessbelagda dokument samt hantering av myndighetsmail eller liknande • Kunskap och erfarenhet av att jobba i ekonomisystem och/eller Proceedo • Erfarenhet av att arbeta serviceinriktat • Kunskap om påföljdssystemet och offentlighetsprincipen ÖVRIGT För att bli aktuell för anställning inom Kriminalvården krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande lämplighet, omdöme, säkerhets- och sekretessmedvetande och att du följer gällande lagar. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som gäller för Kriminalvårdens verksamhet. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För vissa säkerhetsklassade tjänster krävs svenskt medborgarskap. Kriminalvården välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Läs mer om säkerhetsprövningen på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/sakerhetsprovning-vid-rekrytering/ Befattningen kan innebära krigsplacering vid Kriminalvården. Läs mer om krigsplacering på: https://www.kriminalvarden.se/jobba-hos-oss/rekryteringsprocessen/krigsplacering/ Provanställning kan komma att tillämpas. Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.
Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. Våra medarbetare utför Sveriges viktigaste jobb varje dag. Oavsett var i kommunen vi arbetar, är vi alla gemensamt till för Åre kommuns medborgare. Vi är många olika yrkeskategorier som arbetar i kommunen på olika arbetsplatser. Allas insatser behövs för att leverera god service och fortsätta utveckla verksamheterna och hela kommunen. Vi arbetar med att skapa värde och livskvalitet för våra kommuninvånare, våra företagare och besökare. Hos oss gör du skillnad, varje dag! I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Som medarbetare i Åre kommun får du ta del av flera förmåner utöver din lön, se länk under övrigt. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. ARBETSUPPGIFTER Åre kommuns VA-verksamhet rustar sig för att möta behov både på kort och lång sikt! Vi genomför just nu en förstärkning av vår organisation och söker en VA-handläggare. Vi söker någon som har kompetens och intresse av att arbeta proaktivt med vår ärendehantering. Som VA-handläggare hos oss arbetar du med handläggning av olika ärenden inom VA. De inkommande ärendena handlar bland annat om felanmälningar, nyanslutningar, förändrade VA-installationer och olika inkommande ansökningar och kostnader kopplade till detta. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att: - Ge anvisningar och svara på diverse frågor. - Sammanställa och lägga in uppgifter som utgör underlag för fakturering. - Dokumentera och följa upp olika typer av ärenden. - Diarieföra, utveckla registervård och arkivera i ärendehanteringssystemet. -Tillkommande arbetsuppgifter kan vara stöd till driftverksamheten med bland annat koordinering och förbättringsarbete av rutiner och arbetsprocesser. Vad kan vi erbjuda dig? På tekniska avdelningen och VA-enheten kommer du till ett gäng lösningsorienterade, ansvarstagande och positivt drivna personer som strävar efter att förbättra verksamheten på ett långsiktigt hållbart sätt. Vi är stolta över att arbeta med samhällsnyttig verksamhet som gör skillnad i människors vardag! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: - brinner för administration och är duktig på att hålla ordning och reda, både digitalt och praktiskt - har god systemvana och lätt lär dig digitala system för att använda dem på effektivast sätt - gärna engagerar dig i utvecklingsarbete och - uppskattar att vara en del av ett arbetslag som strävar mot gemensamma mål Vi tror att det kommer underlätta om du har erfarenhet av att arbeta i kommunal organisation, har deltagit i utvecklingsarbete inom administration och har förståelse för att arbeta i en verksamhet som regleras av lagkrav. Vidare har du: - Akademisk utbildning eller motsvarande med relevant inriktning, alternativt förvärvat genom erfarenhet. - Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor - Goda datorkunskaper. - Hanterar det svenska språket på ett bra sätt, såväl i tal som skrift. Det är meriterande om du har: - Erfarenhet av att tillämpa taxor och föreskrifter inom VA - Dokumenterad kunskap om Lagen om allmänna vattentjänster - Systemkunskap i ärendehanteringssystemet Castor och/eller ekonomisystemet EDP Future. - Tidigare erfarenhet av ärendehandläggning. Som person ser vi att du kommer trivas med ditt uppdrag om du är intresserad av att reda ut och lösa komplexa frågor i samarbete med andra, har förmåga att hantera stress med ett gott humör, vill delta aktivt i förbättrings- och utvecklingsarbete av arbetssätt och är bra på att digitalt organisera dokumentation. Vikt vid personlig lämplighet kommer att göras för att du ska få en så bra plats som möjligt i vårt arbetslag. ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Våra förmåner: https://are.se/foretag-och-jobb/jobba-pa-are-kommun/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/vara-formaner Denna tjänst är säkerhetsklassad vilket innebär att svenskt medborgarskap är ett krav och att säkerhetsprövning kommer att göras vid anställning.
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu analytiker med inriktning teknisk analys. På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv miljö där du får vara med och göra skillnad varje dag. Ditt uppdrag Som analytiker hör du till en enhet inom avdelningen för Signalunderrättelser. Avdelningen arbetar med inhämtning av råmaterial, bearbetning samt analys och levererar underrättelserapporter och andra tjänster till myndighetens uppdragsgivare. I rollen som analytiker är dina huvudsakliga arbetsuppgifter framförallt i form av: Bearbetning och teknisk analys Hantering av stora datamängder Rapportskrivning och presentationer, både enskilt och tillsammans med andra. Resor förekommer, både inrikes och utrikes. Du kan Vi söker dig som har: Akademisk examen eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt Erfarenhet av bearbetning, teknisk analys av innehåll och hantering av stora datamängder från studier eller arbete, alternativt motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Erfarenhet av statistik- och/eller analysverktyg Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift Vi ser det som meriterande om du har: Utbildning i underrättelsearbete och rapportering Erfarenhet av signalspaning Erfarenhet av analytiskt arbete, underrättelsearbete och/eller rapportering Erfarenhet av att skriva rapporter Kunskap inom nätverksanalys Kunskap inom protokollanalys Kunskap inom programmering Kunskap inom digital signalbehandling Du är Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig arbetar självgående genom att ta ansvar för dina uppgifter, skapa struktur och driver dina egna processer. Du anpassar ditt beteende utifrån nya omständigheter och arbetar strategiskt med ett brett perspektiv på frågor. Då tjänsten innefattar många interna och externa kontakter ser vi även att du har även en god samarbetsförmåga. Om FRA FRA har omvärlden som sin arena där varje arbetsuppgift är en del av något större. På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi skyddar det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning samt en larmklocka för militära hot. FRA leder sedan 2024 Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC vars uppdrag är att utveckla och stärka Sveriges förmåga att förebygga, upptäcka och hantera cyberhot. Som nyanställd på FRA får du en omfattande introduktionsutbildning och kontinuerlig kompetensutveckling, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter och bli ännu bättre på det du brinner för. Vår organisation är mångfacetterad och består av olika kompetenser och personligheter, där varje individ har unika egenskaper och förutsättningar. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och trygga. Utöver en stimulerande arbetsmiljö erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket, som du kan läsa mer om på www.fra.se . För mer information om Nationellt cybersäkerhetscenter besök www.ncsc.se För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta [email protected]. Fackliga företrädare nås på 010-557 46 00. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-07-27 . Referensnummer 2025FRA686-2 . Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
I 19 växer och nu söker vi dig som vill ta ett nästa steg i karriären eller vara en del av något större och värdesätter att få bidra till ett säkrare och bättre samhälle. Om enheten Garnisonsstödsenheten tillhör Norrbottens Regemente och stödjer verksamheten med kundmottagning, utbildningsanordningar, övnings- och skjutfält, simulatorer, idrott och friskvård, vakt och transportskydd, Försvarshälsa samt expedition/arkiv. Enheten svarar också för miljöarbete, kontakter med civila markägare samt bevakar Försvarsmaktens behov avseende fysisk planering regionalt. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I din roll som arkivarie kommer du att arbeta med olika uppgifter inom arkivtjänst som att ordna och förteckna, genomföra bevarande- och gallringsutredningar, stödja med och informera om dokumenthantering internt inom Boden Garnison och bistå med utlämning av allmänna handlingar till allmänheten. Försvarsmaktens dokumenthantering omfattar all hantering av allmänna handlingar oavsett format och sekretessgrad längst hela beredskapstegen fred-kris-krig, nationellt såväl som internationellt. Du kommer även att delta i de projekt och utvecklingsarbeten som bedrivs inom informationshanteringsområdet samt i övningsverksamhet inom Försvarsmakten. I arkivarierollen ingår det även att vid behov stödja arbetet på expeditionen. Du kommer att ingå i ett arbetslag med fem medarbetare varav två arkivarier. KRAV Kvalifikationer: • Akademisk examen, varav minst 60p arkivvetenskap • Mycket god datavana • God kommunikationsförmåga både verbalt och skriftligt på svenska och engelska • B-körkort – manuell växellåda • Erfarenhet av arbete i dokument- och ärendehanteringssystem Personliga egenskaper Vi söker dig som är noggrann, ansvarstagande och strukturerad i ditt arbete. Du är serviceinriktad och har lätt för att skapa kontakter. Du har förmågan att arbetat självständigt likväl som i grupp med andra människor. Du är prestigelös och gillar att utforska nya lösningar. I din roll kommer du att hantera information som kräver hög integritet och ett säkerhetsmedvetet arbetssätt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Meriterande är: • God kännedom om arkiv- och offentlighetslagstiftningen • Erfarenhet av att ha arbetat som arkivarie • Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom dokumenthanteringsområdet, i synnerhet inom Försvarsmakten • Erfarenhet av hantering av elektroniska handlingar För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: tillsvidare. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten. Sysselsättningsgrad: heltid Arbetsort: Boden Civil befattning Resor förekommer. Tillträdesdatum: efter överenskommelse Upplysningar om rekryteringen och befattningen. Carolina Sandberg via växel 010 - 825 10 00. Finns tillgänglig t o m v 28. Fackliga företrädare kontaktas via växeln tfn 010-825 10 00 Håkan Jansson, OF Bothnia Björn Astermo, SACO Annelie Forshage, Försvarsförbundet Susanne Thunberg, SEKO Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-15. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: I 19 är ett av Sveriges största regementen med verksamhet från Härnösand i söder till Kiruna i norr. Huvudort och ledning för regementet finns i Boden. Regementets huvuduppgift är att bygga krigsförband och under de närmaste åren ska I 19 successivt utveckla den nya Norrbottensbrigaden. År 2030 ska regementet kunna utbilda, förrådsställa och mobilisera hela brigaden inklusive de tillhörande funktionsförbanden; ledning, fältarbeten, luftvärn och logistik. Värnpliktsutbildningen genomförs på Norrbottens pansarbataljon som ansvarar för att utbilda och vidmakthålla förband till Norrbottensbrigaden. På regementet finns även en regementsstab, en brigadstab, Försvarsmaktens vinterenhet, Försvarshälsan, Garnisonsstödsenheten, Logistikenheten och Lokalplaneringsenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Kundsupportmedarbetare & Logistikansvarig till MYoroface i Hudiksvall Är du en driven och strukturerad person som trivs i en dynamisk miljö? Har du erfarenhet av logistik och kundsupport? Är du nyfiken och har en stark vilja att lära dig nytt? Då kan du vara den vi söker till vårt team på MYoroface! MYoroface utvecklar och säljer IQoro, ett neuromuskulärt träningsredskap som behandlar tillstånd som reflux, halsbränna, sura uppstötningar, snarkning och sväljsvårigheter. Vi är ett medicintekniskt företag i en expansionsfas internationellt. Här får du en nyckelroll i att utveckla vår service och bidra till att förbättra människors liv. Dina arbetsuppgifter Denna kombinerade roll ger dig ett brett ansvar inom både logistik och kundsupport. Det är en flytande roll mellan lagret och supporten, vilket innebär att du behöver vara flexibel och finnas där behovet är som störst. Logistik & Inköp Du kommer att ansvara för att optimera hela orderhanterings- och leveransprocessen. Detta innefattar att strategiskt säkerställa optimala lagernivåer och tillgång till packmaterial, samt att förhandla med leverantörer för att uppnå de mest effektiva transportlösningarna. Du kommer att hantera leveransvillkor och prissättning i våra system i nära samarbete med ekonomi- och marknadsavdelningen. En viktig del av rollen är även att hantera inkommande order från regionala partners och återförsäljare i Norden och Storbritannien. Kundsupport & Kommunikation Du kommer att agera som vår primära kontaktpunkt för kunder via telefon, e-post och sociala medier. Detta innebär att proaktivt besvara förfrågningar, erbjuda vägledning och lösa problem relaterade till våra produkter och deras tillämpning. För att lyckas i denna roll är det avgörande att du är lugn, serviceinriktad och lösningsorienterad, samt att du har ett säljande förhållningssätt. Vår kundbas opererar inom ett avancerat specialistområde, vilket förutsätter en hög grad av noggrannhet och pedagogisk förmåga i din kommunikation. Vem är du? Vi söker dig som: Är effektiv, noggrann och strukturerad, med förmåga att navigera flera arbetsuppgifter samtidigt. Kan arbeta självständigt men trivs även i ett team där samarbete är nyckeln. Är intresserad av eller har vana inom AI och dess tillämpningar. Har en stor systemvana och är digitalt lagd, med erfarenhet av att hantera flera system parallellt. Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper är meriterande. Är intresserad av att lära nya saker och trivs i en föränderlig miljö. Kan hantera korta perioder av stress. Kvalifikationer och erfarenhet Vi ser gärna att du har en ekonomi-/administrativ bakgrund, med erfarenhet av inköpsarbete, avtalsförhandling, lagerhantering och logistik. Meriterande är erfarenhet av: Affärssystemet BC (Business Central) LogTrade Zendesk Exportdokument och exportregler Försäljning Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vad vi erbjuder En meningsfull och omväxlande heltidstjänst med syfte att förbättra människors hälsa. Internationella kontakter Arbetsplatsen är vårt kontor på Sjötullsgatan i Hudiksvall. Resor kan förekomma i tjänsten.
Nordbergs Tekniska AB är sedan starten 1970 verksamt som distributör av tekniska konstruktionsplaster. Vi finns i Vallentuna utanför Stockholm. Vår primära marknad är svensk och nordisk industri, men vi exporterar även till kunder runt om i världen. Viktiga områden är till exempel medicinsk teknik, telekom och mekatronik, men även forskning och utveckling vid företag och högskolor. Se mer på: www.nordbergstekniska.se Företaget expanderar och vi söker nu en ADMINISTRATÖR Arbetsuppgifter Vi söker nu en administratör till vårt försäljningskontor i Vallentuna. Arbetsuppgifterna är varierande med stort fokus på, utleveranser, fraktbokningar, administration av inköp, inleveranser och ordermottagning/ orderregistrering. I arbetsuppgifterna ingår även att vara ansvarig för företagets gemensamhetslokaler, telefonväxel och ta emot besökare. Vi arbetar i affärssystemet Pyramid. Kompetens Du har erfarenhet av affärssystem och MS Office. Har du erfarenhet av affärssystemet Pyramid, databaser, hårdvara eller systemadministration samt erfarenhet av kvalitetsarbete inom IS 9001/14001 är det meriterande. Du behöver behärska utmärkt svenska och bra engelska i både tal och skrift. Personliga egenskaper Du är noggrann, strukturerad och självgående, är bra på att räkna och lösa problem, gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Stor vikt läggs vid att du är noggrann, kvalitetsmedveten och mån om att utföra ett bra jobb. Du har en positiv och energisk inställning för att ge bästa möjliga service både internt och externt mot företagets kunder. Vi ser gärna att du har lätt att ta till dig nya arbetsmetoder och dataprogram. Du har hög social kompetens med god förmåga att lyssna och är inte rädd för att jobba hårt för att uppnå dina och företagets mål. Övrigt För rätt person är detta ett mycket spännande och utvecklande arbete. Det är en trevlig och inspirerande arbetsmiljö i ett personligt företag med stora tillväxtmöjligheter. Arbetsplatsen är rökfri. Arbetstiden är dagtid. Företagets moderna lokaler finns i Vallentuna i Norra Stockholm. Du kan behöva egen bil och körkort om du inte bor i närheten. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Karisma Rekrytering AB. Kontaktperson på Karisma är Agneta Ståhl som du når på telefon 0706-501940. Vi kommer att göra intervjuer fortlöpande så skicka in din ansökan snarast möjligt. Ansökan gör du enkelt direkt på hemsidan www.karisma.se dock senast den 30 juli.
Om bolaget: Got City Centers Hotels är ett familjeföretag som lever hotell. Vi har huvudkontor på ett centralt läge i Vasastan, Göteborg. Nu söker vi efter en vass löne-, personaladministratör samt redovisningsansvarig till vår koncern. Vi har idag 9 hotell runt om i landet och ca 150 anställda. Tjänsten: Som vår Lön/HR/Redovisningsansvarig ansvarar du självständigt för löneprocessens alla delar och stöttar våra chefer på våra hotell runtom i Sverige i HR och- lönefrågor. Du kommer att hantera lön för både arbetare och tjänstemän och ska tolka kollektivavtal inom hotell & restaurang (HRF-Visita, Unionen-Visita). I rollen ingår även att tillsammans med en junior redovisningsekonom ansvara för bolagets redovisning. Ni rapporterar till ekonomichefen. Arbetsuppgifter: Hantering av alla delar i löneflödet (tex inrapportering, reseräkningar osv till löneutbetalning) Säkerställa att lönesystemet är uppdaterat Hålla sig uppdaterad i arbetsrättsliga lagar och regler Supportera och stötta chefer samt medarbetare i frågeställningar gällande lön, avtal, pension- och försäkringsfrågor och förmåner Administrativt ansvar för medarbetarnas utbildningar och uppföljning Semesterhantering, årsslut, kontrolluppgifter HR administration såsom kontakt och uppdateringar mot Försäkringskassan, Skatteverket, Fora och Collectum Vid behov delta i HR projekt Säkerställa att nyanställda får information kring regelverk och rutiner kring lön och förmåner Annan HR administration ex. uppdateringar av policys och rutiner, personalhandbok mm. Bokslut Inkomstdeklarationer Årsredovisningar Vem vi söker: För att lyckas i rollen har du erfarenhet av att arbeta i löne- och ekonomisystem, samt en god förståelse för hur Lön, HR och Ekonomi hänger ihop. Du är strukturerad, noggrann och självsäker – och ser till att hålla dig uppdaterad kring relevanta lagar och regelverk. Du trivs med att förbättra och kvalitetssäkra löneprocessen, gärna genom att använda rätt verktyg och skapa smarta, hållbara lösningar. Du är lösningsorienterad, har lätt för att ta till dig nya system och tycker det är roligt att hitta nya vägar att förenkla arbetet. Vi är ett bolag som drivs av att minimera manuellt arbete för att kunna fokusera på det som faktiskt gör skillnad – och vi hoppas att du delar den inställningen. Eftersom vi är ett familjebolag ser vi gärna att du är prestigelös och beredd att kavla upp ärmarna där det behövs. Du bidrar med nyfikenhet, engagemang och en positiv attityd – gärna med ett leende och glimten i ögat.
Vi söker en engagerad och erfaren jobbcoach/handledare för vår verksamhet i Stockholm. Krav: Erfarenhet av att matcha kandidater till jobb är meriterande. Utvecklat kontaktnätverk inom arbetsmarknaden i Stockholm. Stark förmåga att arbeta resultatinriktat och skapa möjligheter för arbetssökande. Erfarenhet av sälj eller rekrytering, gärna inom rusta och matcha/stöd och matchning. Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både skriftligt och muntligt. Alternativ 1 Utbildning: Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng. Arbetslivserfarenhet: Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år. Alternativ 2 Utbildning: Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat. Arbetslivserfarenhet: Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Fördelar: Möjlighet att göra verklig skillnad i människors liv genom meningsfull sysselsättning. Konkurrenskraftig ersättning och bonusstruktur. Utvecklingsmöjligheter och möjlighet att växa i rollen. Ansökan: Om du är redo att göra en positiv inverkan och hjälpa människor att hitta meningsfulla jobb eller studier, skicka din ansökan till e-post: [email protected]
Har du gedigen erfarenhet av projektledning i komplexa organisationer, god förståelse för projektledningsmetoder och dess verktyg är du rätt person för oss. Vad innebär jobbet? Rollen har övergripande ansvar för Folkspels projektkontor och dess tillhörande projekt. Som ansvarig för projektkontor utvecklar och förvaltar du dess processer samt prioriterar både taktiska och strategiska projekt. Du ansvarar för att sammanställa och strukturera inkomna projekt i enlighet med företagets färdplan och strategi, och för att utveckla samt implementera projektplaner – inklusive tidslinjer, budgetar och resursallokering – för att säkerställa att projektmål uppnås effektivt och inom utsatta tidsramar. Rollen kombineras med uppdraget som projektledare, där du ansvarar för att planera och driver projekt från start till mål. Det innebär att leda och motivera projektteamet, samordna insatser med interna avdelningar och externa partners, samt identifiera risker och hantera eventuella hinder längs vägen. Vem är du? Du har erfarenhet av att leda personal och skapa förutsättningar för framgångsrika team. Du kan med fördel komma från alternativa branscher och bidra med nytänkande och idéer som är applicerbara på Folkspels verksamhet. Vi söker dig som har stark drivkraft att nå och överträffa mål, med fokus på att leverera högkvalitativa resultat. Du är flexibel och trivs i en föränderlig miljö där du snabbt behöver kunna prioritera om och hitta lösningar. Du har en god problemlösningsförmåga och en kreativ inställning till att ta dig an projektutmaningar. Du har också en förmåga att driva förändringsarbete – att leda och genomför förändringar inom en organisation. Ditt arbetssätt präglas av struktur, tålamod och en förmåga att förbättra och anpassa processer över tid. Du är en närvarande, engagerande och stöttande ledare som bidrar till en positiv arbetsmiljö och främjar samarbete inom hela organisationen. Vi ser gärna att du har en Universitetsutbildning inom exempelvis företagsekonomi, projektledning, företagsledning eller liknande områden. Kvalifikationer: - Projektledningserfarenhet: Minst 2 års erfarenhet av att leda projekt, med dokumenterad framgång i att driva komplexa projekt med flera intressenter. Erfarenhet av att hantera projekt från koncept till implementering, inklusive planering, genomförande, och uppföljning av projektens framsteg och resultat. - Tvärfunktionellt samarbete: Erfarenhet av att arbeta med tvärfunktionella team och koordinera insatser över olika avdelningar för att säkerställa att projektmål uppnås. Förmåga att bygga och upprätthålla starka relationer med interna och externa intressenter. - Riskhantering och problemlösning: Erfarenhet av att identifiera, analysera och hantera risker för att minimera deras påverkan på projektens framgång. Förmåga att utveckla och implementera lösningar på projektutmaningar och säkerställa att projekt levereras enligt tidsramar och budget. - Erfarenhet av projektkontorsledning är meriterande. - Erfarenhet av budgetarbete. För att lyckas i rollen krävs det att du är affärsmässig, driven och målmedveten. Du har ett stort intresse att utveckla andra och du kan komplettera ditt driv och din vinnarskalle med ett hjärtligt engagemang tillsammans med dina kollegor. Som person är du självgående och tar dig gärna an nya arbetsuppgifter. För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös och ha lätt för att samarbeta. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Vid frågor om tjänsten: Bethel Tamirat, Chef strategisk utveckling & analys, [email protected]. Övriga frågor Lena Miller, HR chef [email protected] Sista ansökningsdatum 1 augusti 2025, välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer