Business Controller - Västerås

PrimeComp är det mångsidiga konsultbolaget inom teknik och ekonomi. Med vår unika kombination av erfarenhet och expertis erbjuder vi en rad varierande tjänster för att skapa lönsamma, innovativa och hållbara lösningar. Arbetsbeskrivning: Är du en erfaren Business Controller som nu skulle vilja ta nästa steg i din karriär? Då är det kanske just dig vi söker! Vi på PrimeComp söker just nu en mycket skicklig och driven Business Controller till vår konsultverksamhet för uppdrag hos en av våra kunder. Du kommer att agera affärspartner för affärschefen och leda lokala team för att optimera ekonomiska resultat. Analysera och tolka finansiella data samt stötta effektiva affärsbeslut och vidta lämpliga åtgärder. Du kommer också att bidrar till affärsstrategin, anpassa denna efter behov och samtidigt upprätthålla nära kommunikation med andra chefer. Sök idag och bli en del av vårt team som strävar efter finansiell framgång och tillväxt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: - Assistera vid skapandet av finansiella rapporter och delta i affärsplanering och budgetprocesser. - Upprätta prognoser på månads-, kvartals- och årsbasis. - Analysera företagets resultat och lönsamhet. Utvärdera kostnadsstrukturer och marginaler samt följa upp kassaflödesutvecklingen. - Genomföra månatlig kostnadsanalys och upprätthålla kostnadsställesrapporter. - Utföra kvalitetskontroller av finansiella rapporteringsdata. - Delta i förbättringsinitiativ för finansiell redovisning. - Arbeta med att förbättra användningen av verktyg som Power BI, SAP m.m. - Ansvar för uppgifter inom efterlevnad och SOX-kontroller. Kompetens: För att vara framgångsrik i rollen som Business Controller i detta uppdrag bör du ha följande kompetenser: - Magisterexamen och/eller kandidatexamen i finans/ekonomi. - Erfarenhet av att arbeta i rollen som Business controller. - Bekväm att arbeta i olika affärs- och ekonomisystem. God kunskaper i affärssystemen SAP och Excel är meriterande. - Behärskar det svenska och engelska språket mycket bra, både i tal och skrift. Personliga egenskaper: - Noggrann och strukturerad i ditt arbete där ledarskap faller sig naturligt för dig. - Stark kommunikations- och interpersonell förmåga. - Kan arbeta självständigt och driva eget arbete framåt. - Ser samband mellan siffror och verksamhet. - Kan hantera stor mängd data och van vid analysarbete. - God förmåga att kommunicera och arbeta tillsammans med andra. - Viljan och drivet att lära sig nya saker och ständigt utvecklas. - Förmåga att skapa förtroende gentemot kollegor och kunder. - Förmåga att vara lyhörd - lyssna och läsa mellan raderna. - Förmågan att vara förändringsbenägen - kunna anpassa sig, acceptera tvära kast och nya förutsättningar.

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Customer Success Manager

Göteborg titta hit! Vi söker just nu nästa stjärna till vårt Customer Success-gäng. Cloudgruppen är idag en av Sveriges ledande återförsäljare inom IT & kommunikationslösningar till företag. Tillsammans med marknadsledande leverantörer så kan vi erbjuda och förvalta en av de bästa helhetslösningarna för svenska företagare. Vi söker nu nya kollegor till vårt Göteborgskontor som vill vara med på en spännande resa och sätta avtryck i branschen. Cloudgruppen består av ett hårt arbetande team med lång erfarenhet av telefoni och IT branschen. Vi bygger värde kring de smarta lösningar där ni som företag kan helt och hållet fokusera på er kärnverksamhet. Liten som stor - vi värdesätter alla! Vi söker en passionerad och engagerad person till vår Customer Success-avdelning, som vill vara en del av vårt dynamiska team! Som Customer Success-representant kommer du att ha en viktig roll i att hjälpa våra kunder att uppnå sin fulla potential och maximera deras värde med våra produkter och tjänster. Du kommer att vara en nyckelspelare i att bygga starka relationer med våra kunder och att ge dem en enastående kundupplevelse. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: - Hantering av kundförfrågningar via telefon, e-post och chatt - Leverera enastående kundservice och support - Samarbeta med andra teammedlemmar för att hantera kundernas utmaningar och säkerställa snabba och effektiva lösningar Vi tror att det mesta går att lära sig det mesta så länge man är nyfiken och har den rätta viljan. Stor vikt kommer därför att läggas på personlig lämplighet, engagemang, driv och attityd. Som person gillar du att arbeta i ett högt tempo och att lösa problem. Du brinner för att ge service av högsta grad och att leverera kvalitet i allt du gör. Du arbetar systematiskt, kommunicerar tydligt samt trivs med att jobba i ett team. Du har lätt för att se lösningar, tar ansvar för ditt arbete och utför det på ett noggrant sätt. Vi söker någon som har: - Stark kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt - Erfarenhet av att arbeta med kunder och att erbjuda enastående service - Förmåga att arbeta självständigt och i teammiljöer - En passion för att lämna kunden med wow-känsla efter varje interaktion - En positiv och lösningsorienterad inställning - Viktigast är att du är engagerad, ansvarsfull och gillar att lära dig nya saker - Du är strukturerad och noggrann, men också kreativ - du följer gärna rutiner, men tänker ut nya lösningar när det krävs. Vi erbjuder en fast månadslön och förmåner, samt en spännande arbetsmiljö med möjlighet till personlig och professionell utveckling. Om du trivs med att arbeta i en snabbt föränderlig miljö där ingen dag är den andra lik, då kan detta vara rätt roll för dig! Krav: - Du har god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt på svenska och engelska - Du är en driven och målinriktad person som trivs med att jobba i en snabb rörlig miljö Vi erbjuder: - Fast månadslön och förmåner - Mycket rolig och fin arbetsmiljö - Goda möjligheter till utveckling inom företaget - Grundlig utbildning och stöd för att lyckas i rollen - Heltid Du ansöker enkelt genom att skicka in CV tillsammans med en motivering till varför vi är rätt matchning för varandra. Rekrytering sker löpande så vänta inte med din ansökan. Vi ser fram emot att höra från just dig!

22 februari 2024
Sista ansökan:
3 augusti 2024
Redovisningskonsult till Bredaryd Ekonomipartner

Vill du vara en del av något stort? Bredaryd Ekonomipartner AB, en lokal stjärna inom ekonomikonsultation, söker nu en passionerad Redovisningskonsult för att ansluta sig till vårt framgångsrika team i Bredaryd. Här är inte bara en arbetsplats; det är en familj där ditt engagemang och din kompetens kommer att bidra till att forma vår framtid. Vår DNA Vi brinner för att förenkla och säkra våra kunders vardag, och våra tjänster återspeglar vår starka tro på personliga och långsiktiga samarbeten. Hos oss finns ingen kund för liten eller för stor. Våra konsulter har en unik kompetens inom allt från löpande redovisning till strategisk företagsrådgivning. Vår tillväxtresa har varit en resa mot framgång och nöjda kunder. Ditt uppdrag Vi söker en Redovisningskonsult som älskar utmaningar och vill vara en nyckelspelare i vår tillväxtresa. Du kommer att ta dig an spännande uppgifter inom löpande redovisning, avstämning och rapportering, löneadministration och skattedeklarationer. Du får friheten att arbeta självständigt med starkt stöd från kollegor. Varje dag är unik, och du kommer att leda och utveckla affärer, bygga starka kundrelationer och säkerställa hög kvalitet i allt du gör. Ansök nu Är du redo för nästa steg i din karriär? Skicka din ansökan nu och bli en del av vårt vinnande team. Kontakta vår rekryterare Anela Drndo på Purple Rekrytering & Interim på telefonnummer 0737-019453 för att diskutera din ansökan eller ställa frågor. Vi genomför urval och intervjuer löpande, så vänta inte - gör din ansökan idag! Om oss Bredaryd Ekonomipartner AB, ett lokalt ekonomikonsultföretag med dedikerade medarbetare, erbjuder expertis inom redovisning, bokslut, löner, skatter, ekonomistyrning och företagsrådgivning. Vi brinner för att göra kunders vardag enklare och tryggare. Ingen kund är för liten eller för stor, och vår inställning har gett våra konsulter bred kunskap från löpande redovisning till bokslut, ekonomistyrning och rådgivning.

22 februari 2024
Sista ansökan:
10 augusti 2024
Finanskonsult inom Microsoft Dynamics 365 Business Central

Är du intresserad av att arbeta på Sveriges Bästa Arbetsplats 2023 utsett av Great Place to Work? Som blivit utsedda till Karriärföretag flera år i rad och som av Gartner rankas till ett topp fem bolag inom Digital Transformation? Då är IT-konsult och managementbolaget Sopra Steria en plats för dig. Som medarbetare på Sopra Steria blir du en del av kulturen ”Tillsammans når vi längre” och får arbeta tillsammans med ett genuint, nyfiket och drivet team. Vi tror på Power of Sharing och arbetar ständigt med att dela med oss av våra kunskaper mellan varandra och till samhället i stort. Vi står nu inför en spännande tillväxtresa som genomsyrar hela verksamheten där det finns stora möjligheter att växa tillsammans med bolaget. I Sverige är vi idag ca 600 kollegor och i den globala koncernen är vi hela 60 000 medarbetare fördelat över 30 länder och kan vara med att påverka digitaliseringens framfart på riktigt! Om rollen Nu söker vi dig som vill jobba med det världsledande affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central och som brinner för konsultuppdraget med fokus på det finansiella. Din roll blir att ta dig an verksamhetsprocesser för att i affärssystemet skapa ekonomiska lösningar för våra kunder. Arbetsuppgifterna handlar primärt om att hjälpa våra kunder att utveckla och effektivisera sina finansiella affärsprocesser. Tillsammans med projektteamet blir din del att ansvara för de ekonomiska parametrarna så att vi gemensamt kan erbjuda kunden något som matchar deras behov med syfte att få ut det bästa av sitt ERP. Mer konkret… …kommer du involveras i flertalet spännande projekt för att utföra: • Verksamhetsdialog • Förstudier och workshops • Processkartläggning • Implementation och Konfiguration av affärs- och ekonomisystem • Testning • Utbildning av slutanvändare • Kunskapsdelning internt och externt • Driva våra affärer och erbjudanden Erfarenheter • Akademisk utbildning eller erfarenhet från yrkeslivet inom redovisning • Minst 5-års arbetslivserfarenhet inom redovisning/controlling • Erfarenhet av att jobba i Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidigare NAV). • Djup förståelse kring affärs- och verksamhetsprocesser • Fördel om du jobbat som konsult tidigare alternativt som superanvändare på kundsidan • Du bör ha haft nära dialog med interna och externa parter Det finns viss möjlighet till arbete på distans och beroende på var du bor så kommer du att tillhöra något av våra kontor i Östersund, Stockholm, Göteborg eller Malmö. Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta Mikael Törnqvist, [email protected]. Ansök Ansök och bli en del av ett företag i digital framkant - som tror på sina medarbetare och där värdeorden driv, hjärta, nyfikenhet och kundfokus är på riktigt och genomsyrar vardagen.

22 februari 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Finanskonsult inom Microsoft Dynamics 365 Business Central

Är du intresserad av att arbeta på Sveriges Bästa Arbetsplats 2023 utsett av Great Place to Work? Som blivit utsedda till Karriärföretag flera år i rad och som av Gartner rankas till ett topp fem bolag inom Digital Transformation? Då är IT-konsult och managementbolaget Sopra Steria en plats för dig. Som medarbetare på Sopra Steria blir du en del av kulturen ”Tillsammans når vi längre” och får arbeta tillsammans med ett genuint, nyfiket och drivet team. Vi tror på Power of Sharing och arbetar ständigt med att dela med oss av våra kunskaper mellan varandra och till samhället i stort. Vi står nu inför en spännande tillväxtresa som genomsyrar hela verksamheten där det finns stora möjligheter att växa tillsammans med bolaget. I Sverige är vi ca 600 kollegor och i den globala koncernen är vi hela 60 000 medarbetare fördelat över 30 länder och kan vara med att påverka digitaliseringens framfart på riktigt! Om rollen Nu söker vi dig som vill jobba med det världsledande affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central och som brinner för konsultuppdraget med fokus på det finansiella. Din roll blir att ta dig an verksamhetsprocesser för att i affärssystemet skapa ekonomiska lösningar för våra kunder. Arbetsuppgifterna handlar primärt om att hjälpa våra kunder att utveckla och effektivisera sina finansiella affärsprocesser. Tillsammans med projektteamet blir din del att ansvara för de ekonomiska parametrarna så att vi gemensamt kan erbjuda kunden något som matchar deras behov med syfte att få ut det bästa av sitt ERP. Mer konkret… …kommer du involveras i flertalet spännande projekt för att utföra: • Verksamhetsdialog • Förstudier och workshops • Processkartläggning • Implementation och Konfiguration av affärs- och ekonomisystem • Testning • Utbildning av slutanvändare • Kunskapsdelning internt och externt • Driva våra affärer och erbjudanden Erfarenheter • Akademisk utbildning eller erfarenhet från yrkeslivet inom redovisning • Minst 5-års arbetslivserfarenhet inom redovisning/controlling • Erfarenhet av att jobba i Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidigare NAV). • Djup förståelse kring affärs- och verksamhetsprocesser • Fördel om du jobbat som konsult tidigare alternativt som superanvändare på kundsidan • Du bör ha haft nära dialog med interna och externa parter Det finns viss möjlighet till arbete på distans och beroende på var du bor så kommer du att tillhöra något av våra kontor i Östersund, Stockholm, Göteborg eller Malmö. Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta Mikael Törnqvist, [email protected]. Ansök Ansök och bli en del av ett företag i digital framkant - som tror på sina medarbetare och där värdeorden driv, hjärta, nyfikenhet och kundfokus är på riktigt och genomsyrar vardagen.

22 februari 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Arena Workforce AB söker Handledare till Kristianstad

Arena Workforce AB söker nu en handledare till Rusta och Matcha 2 i Kristianstad Arena Workforce vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete eller utbildning! Vi söker dig som är genuint nyfiken på människor och motiveras av att få andra att nå sina mål. Är du duktig på att lyssna, på att läsa mellan raderna och förstå vilka lösningar som är möjliga för dina deltagare i den situation de befinner sig i för stunden. Rollen som handledare kräver en kombination av strukturerat och noggrant administrativt arbete, att identifiera dina deltagares möjligheter att komma ut på arbetsmarknaden samt att hitta möjliga praktikplatser till dem. Till dig som har förmåga att kombinera dessa tre delar kan vi erbjuda en spännande roll där du kan göra skillnad för dina medmänniskor. Rollen är placerad på vårt kontor i Näsby. Som handledare hos Arena Workforcekommer du att arbeta med Rusta & Matcha 2 vilket är en upphandlad tjänst från Arbetsförmedlingen. Ditt uppdrag är att förenkla och korta vägen till nytt jobb för våra deltagare. Vi söker dig som är lyhörd och en god kommunikatör. Du är van att använda LinkedIn och sociala medier som professionellt verktyg. För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att möta människor med olika behov och bakgrund, vinna deras förtroende samt förmå dem att lycka komma ut på arbetsmarknaden. Huvudsakliga arbetsuppgifter; · Genomföra individuella möten för att stötta och hjälpa kandidaterna i deras unika processer. · Planera och genomföra seminarium kring hur arbetsmarknaden fungerar samt vilka verktyg som ger ett effektivt jobbsökande. · Skapa jobbsökarplaner till deltagare. · Kontinuerlig bearbetning av arbetsgivarkontakter för att skapa bra matchningar · Matcha praktikplats med deltagare · Uppföljning av deltagarnas praktikplats Vi söker dig som har förmåga att planera och organisera ditt arbete och alltid levererar med kvalitet. Rollen är placerad i Kristianstad men du behöver vara flexibel och ha möjlighet att stötta kollegor på andra kontor om det behövs. Har du körkort och tillgång till bil ser vi det som meriterande. Utöver nedan listade skall-krav fäster vi i denna rekrytering stor vikt vid din personlighet. För att få arbeta med tjänsten Rusta & Matcha 2 krävs att du har; Alternativ 1 - minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning. Du har vidare minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren. Alternativ 2 - Eftergymnasial utbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden - arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, arbete med social- och gruppsykologi, karriärvägledning. Arbetslivserfarenheten inom dessa områden har du erhållit de senaste fem åren. Anställningsvillkor Tillträde omgående. Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Heltid Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning. Vi arbetar med löpande urval och ber dig därför sända in din ansökan, via mail. För eventuella frågor vänligen kontakta Suna Cicek 0724-010955 på [email protected] Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-04-30. Om du känner att du är rätt person så sök tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Bifoga följande dokument till din ansökan CV Tjänstgöringsintyg Examensbevis eller betyg Anställningsform Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Omfattning 100 % Tjänstgöringsort Kristianstad/Näsby

22 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Finanskonsult inom Microsoft Dynamics 365 Business Central

Är du intresserad av att arbeta på Sveriges Bästa Arbetsplats 2023 utsett av Great Place to Work? Som blivit utsedda till Karriärföretag flera år i rad och som av Gartner rankas till ett topp fem bolag inom Digital Transformation? Då är IT-konsult och managementbolaget Sopra Steria en plats för dig. Som medarbetare på Sopra Steria blir du en del av kulturen ”Tillsammans når vi längre” och får arbeta tillsammans med ett genuint, nyfiket och drivet team. Vi tror på Power of Sharing och arbetar ständigt med att dela med oss av våra kunskaper mellan varandra och till samhället i stort. Vi står nu inför en spännande tillväxtresa som genomsyrar hela verksamheten där det finns stora möjligheter att växa tillsammans med bolaget. I Sverige är vi ca 600 kollegor och i den globala koncernen är vi hela 60 000 medarbetare fördelat över 30 länder och kan vara med att påverka digitaliseringens framfart på riktigt! Om rollen Nu söker vi dig som vill jobba med det världsledande affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central och som brinner för konsultuppdraget med fokus på det finansiella. Din roll blir att ta dig an verksamhetsprocesser för att i affärssystemet skapa ekonomiska lösningar för våra kunder. Arbetsuppgifterna handlar primärt om att hjälpa våra kunder att utveckla och effektivisera sina finansiella affärsprocesser. Tillsammans med projektteamet blir din del att ansvara för de ekonomiska parametrarna så att vi gemensamt kan erbjuda kunden något som matchar deras behov med syfte att få ut det bästa av sitt ERP. Mer konkret… …kommer du involveras i flertalet spännande projekt för att utföra: • Verksamhetsdialog • Förstudier och workshops • Processkartläggning • Implementation och Konfiguration av affärs- och ekonomisystem • Testning • Utbildning av slutanvändare • Kunskapsdelning internt och externt • Driva våra affärer och erbjudanden Erfarenheter • Akademisk utbildning eller erfarenhet från yrkeslivet inom redovisning • Minst 5-års arbetslivserfarenhet inom redovisning/controlling • Erfarenhet av att jobba i Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidigare NAV). • Djup förståelse kring affärs- och verksamhetsprocesser • Fördel om du jobbat som konsult tidigare alternativt som superanvändare på kundsidan • Du bör ha haft nära dialog med interna och externa parter Det finns viss möjlighet till arbete på distans och beroende på var du bor så kommer du att tillhöra något av våra kontor i Östersund, Stockholm, Göteborg eller Malmö. Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta Mikael Törnqvist, [email protected]. Ansök Ansök och bli en del av ett företag i digital framkant - som tror på sina medarbetare och där värdeorden driv, hjärta, nyfikenhet och kundfokus är på riktigt och genomsyrar vardagen.

22 februari 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Finanskonsult inom Microsoft Dynamics 365 Business Central

Är du intresserad av att arbeta på Sveriges Bästa Arbetsplats 2023 utsett av Great Place to Work? Som blivit utsedda till Karriärföretag flera år i rad och som av Gartner rankas till ett topp fem bolag inom Digital Transformation? Då är IT-konsult och managementbolaget Sopra Steria en plats för dig. Som medarbetare på Sopra Steria blir du en del av kulturen ”Tillsammans når vi längre” och får arbeta tillsammans med ett genuint, nyfiket och drivet team. Vi tror på Power of Sharing och arbetar ständigt med att dela med oss av våra kunskaper mellan varandra och till samhället i stort. Vi står nu inför en spännande tillväxtresa som genomsyrar hela verksamheten där det finns stora möjligheter att växa tillsammans med bolaget. I Sverige är vi ca 600 kollegor och i den globala koncernen är vi hela 60 000 medarbetare fördelat över 30 länder och kan vara med att påverka digitaliseringens framfart på riktigt! Om rollen Nu söker vi dig som vill jobba med det världsledande affärssystemet Microsoft Dynamics 365 Business Central och som brinner för konsultuppdraget med fokus på det finansiella. Din roll blir att ta dig an verksamhetsprocesser för att i affärssystemet skapa ekonomiska lösningar för våra kunder. Arbetsuppgifterna handlar primärt om att hjälpa våra kunder att utveckla och effektivisera sina finansiella affärsprocesser. Tillsammans med projektteamet blir din del att ansvara för de ekonomiska parametrarna så att vi gemensamt kan erbjuda kunden något som matchar deras behov med syfte att få ut det bästa av sitt ERP. Mer konkret… …kommer du involveras i flertalet spännande projekt för att utföra: • Verksamhetsdialog • Förstudier och workshops • Processkartläggning • Implementation och Konfiguration av affärs- och ekonomisystem • Testning • Utbildning av slutanvändare • Kunskapsdelning internt och externt • Driva våra affärer och erbjudanden Erfarenheter • Akademisk utbildning eller erfarenhet från yrkeslivet inom redovisning • Minst 5-års arbetslivserfarenhet inom redovisning/controlling • Erfarenhet av att jobba i Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidigare NAV). • Djup förståelse kring affärs- och verksamhetsprocesser • Fördel om du jobbat som konsult tidigare alternativt som superanvändare på kundsidan • Du bör ha haft nära dialog med interna och externa parter Det finns viss möjlighet till arbete på distans och beroende på var du bor så kommer du att tillhöra något av våra kontor i Östersund, Stockholm, Göteborg eller Malmö. Om du har frågor om tjänsten eller oss som bolag är du välkommen att kontakta Mikael Törnqvist, [email protected]. Ansök Ansök och bli en del av ett företag i digital framkant - som tror på sina medarbetare och där värdeorden driv, hjärta, nyfikenhet och kundfokus är på riktigt och genomsyrar vardagen.

22 februari 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Kundservicemedarbetare till AB Reservdelar

AB Reservdelar (ABR) har i över 80 år erbjudit kvalitetsreservdelar, tekniskt kunnande, leveranssäkerhet samt ett brett och djupt sortiment som passar mer än 90 % av den svenska bilparken. Med verksamhet och lager i såväl Stockholm som Malmö kan våra 80 anställda säkerställa snabba och tillförlitliga leveranser i hela Sverige. Om tjänsten Hos AB Reservdelar utvecklar vi vår egen reservdelskatalog och strävar alltid efter att ge våra kunder den bästa möjliga upplevelsen. Vi är stolta över våra högkvalitativa produkter och över att kunna erbjuda en servicenivå som motsvarar den. Som en del av vårt kundsupportteam kommer du att spela en viktig roll i detta arbete och hjälper våra kunder med allt från katalogapplikationer till teknisk support och reklamationsfrågor. Vår kundserviceavdelning består idag av ett dedikerat team på sju personer. Tillsammans hanterar ni alla inkommande kundorder, returer, offertförfrågningar och andra förekommande arbetsuppgifter på vår kundserviceavdelning. Kundservice är våra kunders första kontakt med vårt företag och ni arbetar mycket över telefon samt mejl, och för ett nära samarbete med våra lager-, produkt- och inköpsavdelningar för att säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet och - support. Rollen är baserad på vårt huvudkontor i Sollentuna och du rapporterar till vår kundservicechef. Din profil: För att matcha rollen tror vi att du: - Har god teknisk förståelse, och det är meriterande om du har erfarenhet från fordonsbranschen. - Har goda dator- och systemkunskaper. - Är van vid att arbeta med telefon eller inom service. - Pratar och skriver svenska flytande och behärskar engelska. Andra språkkunskaper är meriterande. Dina yrkesmässiga färdigheter är viktiga för oss men din personlighet är minst lika värdefull, och vi ser en serviceinriktad, kommunikativ och ansvarstagande person framför oss. Det är också viktigt att du är prestigelös, flexibel och noggrann. Vidare är du en självklar lagspelare och trivs med att ha ett nära samarbete med såväl kunder som kollegor. Delar du dessutom vårt intresse för bilar och fordonsbranschen så kommer du att passa in mycket bra hos oss. Vi erbjuder: Hos oss får du inte bara möjlighet att utveckla din karriär i en stimulerande och växande organisation, utan också chansen att vara en del av ett team där din insats verkligen uppskattas och gör skillnad. Vi är måna om våra medarbetares utveckling och du kommer att få alla verktyg du behöver för att utvecklas, växa och lyckas i din roll. Så, om du är redo för en spännande utmaning och vill bli en del av vårt framgångsrika team, skicka in din ansökan redan idag! Ansökan: I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Marcus Sölvin på 070 074 59 18 eller av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Legal Counsel - IP / Music

At Epidemic Sound, we make soundtracking content simple and inspiring with unlimited access to music and sound effects. Headquartered in Stockholm, with offices all over the world, we are a force of over 500 on a mission to soundtrack the world. Our innovative licensing model paves the way for creators - from YouTubers to small businesses to the world’s most recognizable brands such as Netflix, Redbull and BBC - to use sound to enhance their content while simultaneously supporting artists both financially and creatively. Epidemic Sound music is heard 2 billion times a day on YouTube alone and is recognized as one of Europe’s fastest-growing companies by the Financial Times. Epidemic Sound is backed by EQT, Blackstone, Creandum, Atwater Capital to name a few. We are now looking for a Legal Counsel to join our talented Legal team. This is an interim role until Q2 2025 with the potential of being extended based at our HQ in Stockholm. How you will make an impact; As an in-house Legal Counsel at Epidemic Sound, you work in a specialized legal team that is tightly integrated with the business. You will have the opportunity to work broadly across legal fields in supporting our mission to soundtrack the world. The person we are looking for will in particular have a special focus on supporting and working closely with the Music team, allowing you to further develop your skills in the complex, challenging and constantly changing legal field of music rights. Key responsibilities; Drafting, negotiating and managing agreements with artists and other creative creators. Drafting and negotiating various types of agreements including music and artist-related agreements, including licensing, acquisition and distribution agreements. Influence and develop best practices and processes related to music-related matters. Working with rights enforcement-related matters. Assisting in or leading various music and copyright-related projects as well as other legal matters in various jurisdictions. Conducting legal research relating to a variety of legal matters and jurisdictions. Providing day-to-day legal counsel and guidance to the Music team as well as supporting other teams with a broad range of matters. In order for you to succeed in this role, we believe you are/have; Highly skilled with a Master of Laws or equivalent from a Swedish university. 2+ years of working experience at a law firm within the IP/copyright area or as legal counsel at a fast-paced music or media-oriented company or organization. Experience in drafting and negotiating IP-related and commercial agreements; attention to detail is a must. Strong interest in and thorough understanding of copyright law, particularly in the domain of music rights. Strong communication and stakeholder management skills. Enjoy working in teams and teaming up with your colleagues, within and outside of the legal team. You are a relationship builder with the will to maintain and enhance your and the Legal team’s relationships in the organization. Experience or documented skills in legal project management is meritorious. Fluent in Swedish and English, both written and spoken, with excellent drafting skills. To thrive in this role, we believe you have a “can do” attitude as well as a business-oriented mindset and entrepreneurial spirit. Also, we believe you would thrive in our environment if you love music and would like to work as an in-house legal counsel in a fast-paced company. Equal Opportunity Employer: We believe that bringing people together from different backgrounds, experiences and perspectives makes for a healthy workplace, a more successful business and a better world. We value diversity and encourage everyone to come and soundtrack the world with us. Application Do you want to be a part of our fantastic team? Please apply, in English, by clicking the link below.

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024