Chefer och verksamhetsledare
Sök lediga jobb inom Chefer och verksamhetsledare
Vill du göra skillnad tillsammans med Sveriges viktigaste företag? Distrikt Sydost söker nu en områdeschef som drivs av att arbeta som ledare i ett kund- och medarbetarfokuserat företag. Tjänsten är första linjens chef med placering i Ljungby. På Sveriges viktigaste företag är du med och gör skillnad för många. Samhall arbetar dagligen med att bryta utanförskap, stärka självkänslan hos våra medarbetare och bidra till en ökad mångfald i arbetslivet. Genom att utveckla sin arbetsförmåga i våra kunduppdrag kan personer med funktionsnedsättning öka sina möjligheter till arbete på den reguljära arbetsmarknaden. Bli en del av vårt team, gör skillnad och bidra till ett mer inkluderande samhälle. Om tjänsten Som områdeschef på Samhall ansvarar du för medarbetare, kundrelationer samt drift och daglig styrning vilket innebär ett omväxlande, spännande och operativt arbete. Du har ett tydligt ansvar för att utveckla dina medarbetare och att matcha rätt medarbetare till rätt uppdrag. Du arbetar också med att coacha dina medarbetare mot nya jobb utanför Samhall vilket är ett av dina viktigaste mål. I coachningen ingår att motivera, ta företagskontakter för rekryteringssamarbeten och skapa förutsättningar för utveckling genom arbete och utbildning. I kundansvaret förväntas du utveckla samarbetet med både befintliga och nya kunder. Beroende på uppdragens karaktär och storlek ansvarar du som områdeschef antingen för ett eller flera uppdrag. Du arbetar i team med andra för att bidra till distriktets måluppfyllelse och lönsamhet. Som ansvarig för driften ser du till att rätt person är på rätt plats och arbetar aktivt för att säkerställa en god arbetsmiljö och nöjd kund. Du kommer tillsammans med 2 andra områdeschefskollegor på orten att ansvara för kunduppdrag i Ljungby med omnejd (inom ca 5 mils radie) vilket innebär resor över dagen. För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har: Ledarskapserfarenhet, gärna med personalansvar Erfarenhet från ledning av operativ drift Administrativ erfarenhet och resultatorienterat fokus Erfarenhet från kundrelationer med goda resultat Erfarenhet av att arbeta operativt med personal och personalutveckling Lägst gymnasial utbildning (erfordras) God svenska i tal och skrift (erfordras) B-körkort (erfordras) Som person är du uppmärksam, pålitlig och engagerad. Du brinner för ledarskap och tron på människors förmåga till utveckling. Du har ett affärsmässigt tänk och vet att nöjda kunder skapas genom bra leveranser och goda relationer. Du har förmågan att utveckla och coacha dina medarbetare och matcha rätt person till rätt uppdrag. Som ledare är du driven och van att arbeta självständigt utifrån ett mål och resultatinriktat synsätt samtidigt som du är en teamarbetare som samspelar med andra med fokus på distriktets och marknadsområdets utveckling. Du trivs med att skapa kontakter och utveckla goda relationer såväl internt som externt. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: 100% Befattningens placering: Ljungby Sista ansökningsdag: 2025-08-08 Kontaktpersoner: Rekryteringsansvarig, Patrik Otterdahl, [email protected] Verksamhetschef, Jonny Erlandsson, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Linda Hinderyd, Ledarna, 0722044967 Asim Zilic, Saco, 0703594515 Marie Liljedahl, Unionen, 0761023390 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv. Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare. Vilka är vi? DHL Freights Kundservice i Växjö ansvarar för all kundservice gällande våra inrikesprodukter. Vi är ca 130 medarbetare som arbetar på Arabygatan 80. Vi hanterar förfrågningar som avser både före, under och efter transporten. För oss är tillgänglighet och kundbemötande viktigt för att vi ska kunna leverera en positiv kundupplevelse. Därför är ditt kundfokus och engagemang oerhört viktigt för oss! Vi har en arbetsplats där du får möjlighet att växa tillsammans med din avdelning och hela vår kundservice. Vi har en hög teamkänsla där vi hjälper och stöttar varandra. Vi vill ha roligt tillsammans, nå våra mål, få våra kunder att växa tillsammans med oss och fira våra framgångar. För oss är ledarskapet & medarbetarengagemanget avgörande för att vi ska lyckas. Som Supervisor i Key Account desk har du ansvar för ett team med ca 15 st advisors som hanterar förfrågningar via telefon och mail. I din roll som Supervisor kommer du att planera, leda, utveckla och följa upp den dagliga driften av ditt team. Arbetsuppgifter och ansvar * Genom ett modernt ledarskap utveckla och engagera medarbetare * Dagligen planera, leda, coacha och följa upp verksamheten i ditt team * Driva produktivitet och effektivitet samt regelbundet analysera och rapportera nyckeltal och mål * Dagligen analysera utmaningar och proaktivt möta dem * Se till att kunden står i centrum och leverera hög service med kvalitet * Identifiera möjliga förbättringsområden samt följa upp överenskomna aktiviteter * Ansvara för att arbetet som utförs inom funktionen sker enligt våra processer och rutiner * Upprätthålla och utveckla den goda arbetsmiljön i enlighet med lagar och föreskrifter Profil och bakgrund * 3 års gymnasial utbildning eller liknande * Personlig och närvarande ledare med god kommunikation * Engagerad, inspirerande och ansvarsfull * Ödmjuk, lyhörd och visar uppskattning för andra * Strukturerad och målorienterad med förmåga att planera och genomföra * Kundorienterad * Minst 3 års erfarenhet av Kundservice * Goda kunskaper i DHLs processer, produkter och system * Goda kunskaper i Office-paketet och datorvana * Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Tjänsten är en tillsvidare tjänst med 100 % tjänstgöringsgrad. Tjänsten är placerad i Växjö. Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 25-08-30 Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vid frågor, vänligen kontakta Karin Sundkvist 0734470953 alt [email protected] Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight - globalt eller DHL Freight Sverige Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater. #LI-Freight
Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling. Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Huvuduppdrag Samhälle har som syfte att öka invånarnas livskvalitet och möjlighet att påverka sina levnadsförhållanden. Gemensamt skapar huvuduppdragets verksamheter förutsättningar för god hälsa, en attraktiv, tillgänglig och levande stadsmiljö, landsbygd och natur, en trygg och hälsosam inomhus- och utomhusmiljö, ett rikt utbud av kultur, idrott, fritid samt en god infrastruktur. ARBETSUPPGIFTER Vill du vara med och utveckla en hållbar måltidsupplevelse för grundskoleelever i Ängelholms kommun? Då kan detta vara jobbet för dig. Vi söker en enhetschef till våra 12 tillagningskök inom grundskolan. I uppdraget ingår alla förekommande arbetsuppgifter som enhetschef med verksamhets-, budget- och personalansvar. Enheten måltid grundskola består av ett 50-tal medarbetare. Du arbetar tillsammans med dina närmaste kollegier enhetschef måltid förskola och enhetschef måltid vård/gymnasium för att skapa en god måltidsupplevelse. Du rapporterar till verksamhetschef Utförarservice och ingår i ledningsgruppen som tillsammans verkar för helheten inom verksamheten Utförarservice och Ängelholms kommun. I rollen krävs struktur, logistik och förmåga att se helhet, jobba över gränserna, vara kommunikativ och strateg. Vi söker dig som är en närvarande och coachande ledare. Du brinner för teknisk utveckling och är skicklig i att driva förändrings- och utvecklingsprojekt. Du är en trygg beslutsfattare och har uthållighet och energi att stå bakom dem hela vägen till genomförande. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som stimuleras av att arbeta med måltidsupplevelsen och kan identifiera samarbeten för bästa möjliga resultat. Veta vad kunden behöver innan kunden. Drivas av att vara en del av helhetens bästa. Vidare är du är en person som har ett strukturerat arbetssätt men som har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar i en händelserik miljö. Du är en problemlösare och ser möjligheter till utveckling i det dagliga arbetet. Du är också ansvarstagande, noggrann, serviceinriktad och har förmåga att agera snabbt. Det här är en roll för dig som tycker om att arbeta både strategiskt och operativt. För att lyckas i denna roll tror vi att du har följande kvalifikationer: • Minst eftergymnasial utbildning, med inriktning mot Kostekonomi eller motsvarande, alternativt mångårig erfarenhet av arbetsledande befattning i storkök. • Minst tre års erfarenhet från måltidsverksamhet, gärna som måltidschef eller annan arbetsledande befattning • Erfarenhet i ledande befattning inom servicebranschen med personal-, verksamhets- och budgetansvar Meriterande är • Erfarenhet från kommunal verksamhet med god kunskap om hur en politiskt styrd organisation fungerar • Erfarenhet från medverkan i upphandlingar enligt LOU, lagen om offentliga upphandlingar Vi söker dig som är en närvarande och coachande ledare med stor tillit till medarbetarna och som kan förstärka och utveckla självstyrande team. Du brinner för teknisk utveckling och är skicklig i att driva förändrings- och utvecklingsprojekt. Du är en trygg beslutsfattare och har uthållighet och energi att stå bakom dem hela vägen till genomförande. Du kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Vi har avsatt den 13 augusti, eftermiddagen den 14 augusti, samt förmiddagen den 20 augusti för intervjuer, ÖVRIGT Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Då detta är en tjänst som arbetar i en verksamhet nära barn och ungdomar kommer vi att kräva ett utdrag ur belastningsregistret innan anställning. Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Uddevalla – en plats för hela livet Välkommen att bli en del av vår växande kommun - och att tillsammans med oss arbeta för att ge våra kommuninvånare ännu bättre service. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats som ger dig stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Vårt mål är att alla ska kunna trivas och växa - under ett helt yrkesliv. Vi vill också utvecklas som arbetsgivare och arbetar aktivt för att på bästa sätt ta till vara på din kunskap och ditt engagemang. Vi uppskattar och uppmuntrar till medskapande från alla. Uddevalla kommun är en vacker plats vid havet i hjärtat av Bohuslän. Vi tror på ett öppet och positivt samspel mellan kommun, utbildning, näringsliv och kultur. Vi hoppas att du kommer att trivas hos oss! Barn- och Utbildningsförvaltningen söker rektor till El-och energiprogrammet EE, Finsnickeriutbildning (Riksrekryterande), Floristutbildning (Riksrekryterande), Frisör och stylistprogrammet vid Östrabo-Y Uddevalla Gymnasieskola. Om arbetsplatsen Som rektor på ÖBO-Y ingår du i Uddevalla Gymnasieskola. Programmen är förlagda inom skolhuset ÖBO-Y där nationella program finns inom BA, FT, IN, EE, FR,VF, Lärlingsutbildningar samt Anpassad gymnasieskola. Uddevalla Gymnasieskola omfattar idag ca 3200 elever och samtliga nationella program förutom HU programmet. Gymnasieskolans utbildningshus är placerade centralt i Uddevalla med närhet till varandra. Dina arbetsuppgifter: - Du leder/coacha lärarna och tillsammans med dem utveckla verksamheten mot målen. - Du ska ha ett starkt pedagogiskt engagemang för elever och lärare. - Du är i första hand pedagogisk ledare inom din rektorsenhet. - Du har ansvar för rektorsenhetens personal, elever och ekonomi. - Är en i rektorsteamet med gemensamt ansvar för skolhuset ÖBO-Y - Du ingår i ledningsgruppen för gymnasieskolan Som person ser vi att du har god samarbetsförmåga, är relationsskapande och har ett tydligt ledarskap. Du är strukturerad, stabil och strategisk. Du är en problemlösare som ser till helheten och är mån om kvalitet, mål och resultat. Som rektor skall du vilja arbeta nära medarbetare och elever i det dagliga arbetet. Din bakgrund: - Rektor - Pedagogisk utbildning - Erfarenhet från arbete i gymnasieskola är en merit. - Pedagogisk ledare För tjänster där lärarlegitimation/examensbevis/studieintyg krävs ska detta lämnas in före anställning. Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas. När du söker ett jobb hos oss sparas din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingar och information om vem som sökt en tjänst kan begäras ut av den som vill. Om du har skyddad identitet ska du inte göra din ansökan digitalt utan kontakta den som står som kontaktperson i annonsen. För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Vill du leda ett engagerat team och vara med och forma framtidens tandvård? Folktandvården Vasastan söker en trygg och professionell klinikchef som motiveras av att driva utveckling och skapa värde – både för kunder och medarbetare. Hos oss får du chansen att kombinera strategiskt ledarskap med närhet till verksamheten på en modern och väletablerad klinik. Vi på Folktandvården Stockholm arbetar, forskar och utvecklar för att stärka regionens munhälsa. När du växer hos oss, gör även folkhälsan det. Vi kallar det tandvård med ett gott syfte. Ditt uppdrag som klinikchef Du kommer att ha det övergripande ansvaret för verksamheten – både strategiskt och operativt. Det innebär att du leder kliniken med fokus på kvalitet, arbetsmiljö, ekonomi och verksamhetsutveckling. Som klinikchef hos oss är du en närvarande, coachande och tydlig ledare som skapar engagemang och arbetsglädje. Du har ansvar för att kliniken upplevs som attraktiv för både kunder och medarbetare. Inom Folktandvården Stockholm får du som klinikchef stöttning av din områdeschef samt övriga klinikchefer. Vidare bidrar du aktivt till en god samverkan och delaktighet gentemot hela organisationen. Om kliniken Kliniken har 15 nyrenoverade behandlingsrum och ett team på 42 engagerade medarbetare. Kliniken ligger vid Sabbatsbergssjukhuset, bara ett stenkast från Odenplan, med smidiga kommunikationer och möjlighet till personalparkering. Här arbetar ett flexibelt och kompetent team, inklusive nischtandläkare inom endodonti och kirurgi. Med den senaste tekniken, inklusive skanner, erbjuder vi en stimulerande arbetsmiljö där du har möjlighet att utvecklas och arbeta på toppen av din kompetens. Vem är du? Du är legitimerad tandläkare, tandhygienist eller tandsköterska i kombination med relevant högskoleutbildning inklusive erfarenhet av tandvårdsverksamhet. Ledarerfarenhet är starkt meriterande, liksom utbildning inom ledarskap och erfarenhet av verksamhetsstyrning. Därutöver har du en god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska. Vidare har du en har en förmåga att leda, utveckla och skapa trygghet i team och en affärsmässighet och förmåga att fatta beslut. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmåga att skapa ett öppet och tillitsfullt klimat. När du blir en av oss Som klinikchef hos Folktandvården Stockholm erbjuds du ett arbete som gör skillnad – med människor, kvalitet och utveckling i fokus. Vi erbjuder: Stort internt nätverk och erfarenhetsutbyte med andra klinikchefer Kontinuerlig kompetensutveckling Generöst friskvårdsbidrag och förmånliga anställningsvillkor En trygg organisation där du kan växa och trivas långsiktigt Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 20 juli-2025. Tjänsten är tillsvidare på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan förekomma. Har du varit anställd hos oss tidigare/arbetar hos oss, inhämtar vi referens från din klinikchef. Bifoga CV och kopia på legitimation. Vill du veta mer? Kontakta gärna: Joakim Levin, områdeschef, tel: 072-582 23 42 Hanna Nörgaard, Rekryterare, tel: 072-594 91 51 Folktandvården Stockholm är ett av Sveriges största och mest kunskapsdrivande tandvårdsföretag. Vi erbjuder allmän- och specialisttandvård, forskar för framtiden och arbetar för ett hållbart samhälle med bättre folkhälsa. Tillsammans är vi 2 000 medarbetare som jobbar på våra 80 kliniker runtom i Stockholms län, från Norrtälje i norr till Nynäshamn i söder. Varje år tar vi hand om uppemot 1,4 miljoner patienter. Våra värdeord – samverkan, pålitlighet, öppenhet och kompetens – leder oss i vårt dagliga arbete. Hos oss blir du del av en spännande resa, driven av utveckling och innovation. Tillsammans utvecklar vi varandra, tandvården och folkhälsan. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Om oss På Blekinge Kompetenscentrum (BKC) samsas Region Blekinges forskning och den forsknings- och utvecklingsmiljö som samägs med länets kommuner med gemensam utvecklings- och projektledning, ett medicinskt bibliotek och forsknings- och utvecklingsstöd. Verksamheten erbjuder bland annat utvecklings- och forskningsstöd för tvärvetenskapliga projekt, utbildning i forskningsmetodik, metodstöd och driver forsknings-, utvecklingsprojekt och utbildning i forskningsmetodik. BKC samverkar lokalt, regionalt och nationellt (med länets kommuner, Sveriges Kommuner och Regioner (SKR), Socialstyrelsen, FoU-enheter och akademiska institutioner etc). Vi söker en strategisk och engagerad avdelningschef till BKC som vill vara med och utveckla regionen. Här får du möjlighet att leda viktiga satsningar inom forskning, projektutveckling och kompetensförsörjning i nära samarbete med Blekinges fem kommuner och andra aktörer inom och utanför länet. Vi söker dig som trivs i ständig förändring och vill driva och utveckla BKC:s verksamhet tillsammans med ansvarstagande medarbetare. Avdelningen har ca 20 medarbetare och är placerad inom område utveckling & it. Område utveckling & it har ca 210 medarbetare. Du rapporterar till områdeschefen. Vi erbjuder en spännande och utvecklande roll i en verksamhet med stor samhällsnytta samt möjlighet att påverka och vara med och forma framtidens kompetens inom vård och omsorg. Här finns ett engagerat team och en arbetsplats som präglas av samarbete, tillit och innovation. Om jobbet Som avdelningschef för BKC har du en viktig roll i att stärka regionens utvecklingsarbete. Du leder en enhet som arbetar med forskning och utveckling. Du arbetar för att stärka BKC:s roll som en mötesplats mellan teori och praktik och för samverkan mellan Region Blekinge, länets kommuner och andra aktörer. Tillsammans med forskningschefen bidrar du till genomförandet av Region Blekinges forskningspolicy. Som avdelningschef kommer du att: - Leda och utveckla BKC:s verksamhet - Säkerställa att BKC:s verksamhet bidrar till Region Blekinges och uppdragsgivarnas forsknings- och utvecklingsarbete. - Säkerställa ett brett och effektivt samarbete med kommunerna, högskola, universitet och andra externa parter och vara delaktig i att driva strategiska initiativ och utvecklingsprojekt. - Ansvara för budget, personal och verksamhetsplanering. Om dig Vi söker dig som har: - Har en relevant akademisk utbildning och erfarenhet av forskning, projekt och utvecklingsarbete. - Har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation - Har mångårig erfarenhet som chef. - Är en strategisk och kommunikativ ledare som trivs med samverkan och att bygga nätverk. - Leder med ett utvecklingsorienterat förhållningssätt. - Leder genom tillit och skapar långsiktiga förutsättningar för utveckling. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Region Blekinge krigsplacerar all tillsvidareanställd personal. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade där medarbetaren ska genomgå säkerhetsprövningsintervju och registerkontroll enligt säkerhetsskyddslag (2018:585). Om utveckling och it Region Blekinges organisation är indelad i sex ansvarsområden, ett av dem är utveckling och it. Här finns samlade resurser inom planering, digitalisering, informationsteknik, forskning, kvalitet och utveckling, folkhälsa, miljö och hållbarhet. Inom området finns också patientnämndens kansli. Området förvaltar och utvecklar bland annat organisationens arbete kopplat till tekniska tjänster, ledningssystem, processorienterat arbetssätt och portfölj- arkitektur-, teknik- och informationsstyrning. Här finns även Blekinge kompetenscentrum som ansvarar för Region Blekinges medicinska bibliotek, lärcentrum, FoU-avtal, det vetenskapliga rådet och övrig forskningsverksamhet. Om Region Blekinge I Region Blekinge är vi 5 000 medarbetare som ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhälsa, regional tillväxt, infrastruktur, kollektivtrafik, kultur och bildning. Varje dag arbetar vi för att skapa livskvalitet för Blekinges invånare och växtkraft för länet. Tillsammans leder vi utvecklingen för ett attraktivt Blekinge och bidrar till att göra Blekinge till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Region Blekinge är en värderingsstyrd organisation. Vår gemensamma värdegrund, som vilar på de tre ledstjärnorna: engagemang, samarbete och kvalitet, är vägledande och genomsyrar allt vi gör. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad tillsammans med oss - för att livet är viktigt! Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. https://regionblekinge.se/
På FRA arbetar vi med något som ingen annan gör i Sverige, och det kan du bli en del av. Oavsett yrkesroll är vi med och gör samhällsnytta genom att bidra till ett meningsfullt syfte — tillsammans arbetar vi med unika uppgifter för Sveriges säkerhet och integritet. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter med goda möjligheter till egen utveckling och vi är övertygade om att en blandning av människor med olika bakgrund skapar en dynamisk och kreativ arbetsmiljö – våra olikheter är vår styrka. Vill du göra samhällsnytta och bidra till Sveriges oberoende i världen? Vi söker nu en biträdande chefsjurist. På FRA är varje arbetsuppgift en del av något större. Är du den vi söker kan vi erbjuda ett varierande arbete i en kunskapsintensiv miljö där du får vara med och göra skillnad varje dag. Ditt uppdrag Som biträdande chefsjurist stödjer du chefsjuristen i dennes arbete. Chefsjuristen rapporterar direkt till myndighetens generaldirektör och har det övergripande ansvaret för att myndighetens verksamhet bedrivs i enlighet med lag och annan författning. Chefsjuristen ska också verka för att myndigheten har ett ändamålsenligt författningsstöd och ansvarar för det rättsliga stödet till myndigheten. I ansvaret ingår att svara för den rättsliga tolkningen av författning, praxis och doktrin i myndigheten. Chefsjuristen företräder vidare myndigheten i rättsliga frågor gentemot Regeringskansliet, andra myndigheter och organisationer, både nationellt och internationellt. Du rapporterar till chefsjuristen. När chefsjuristen inte är i tjänst ersätter du denne. Inom chefsjuristens kansli finns för närvarande två enheter. Biträdande chefsjuristen har personal- och arbetsmiljöansvar för enhetscheferna inom kansliet, samt för kansliets stabshandläggare. Du kan Vi söker dig som är hovrätts- eller kammarrättsassessor och är en mycket skicklig jurist. Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat juridiskt arbete på förvaltningsmyndighet. Du har vidare erfarenhet av att arbeta med komplexa rättsliga frågor och verksamheter och har vana att företräda dessa i olika sammanhang. Du har mycket goda kunskaper om statlig förvaltning och om lagstiftningsprocessen. Du har erfarenhet av att leda andra. Du har också en mycket god förmåga att uttrycka dig muntligen och skriftligen. Du har goda kunskaper i engelska. Det är meriterande om du har chefserfarenhet. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Regeringskansliet eller inom försvars- eller säkerhetsområdet. Du är Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga, ett mycket gott omdöme och hög integritet. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har ett lösningsorienterat förhållningssätt och en mycket god analytisk förmåga. Du är van att bryta ner komplexa frågeställningar och problem. I perioder bedrivs arbetet med hög intensitet och under tidspress vilket ställer krav på din förmåga att arbeta snabbt utan att göra avkall på den rättsliga kvalitén. Fokus kan ändras snabbt vilket ställer krav på flexibilitet. Som person är du stabil och har lätt för att skapa, upprätthålla och utveckla relationer. Du har även förmåga att leda, engagera och motivera medarbetare. Om FRA FRA har omvärlden som sin arena där varje arbetsuppgift är en del av något större. På ett eller annat sätt får du som medarbetare vara med och bidra till att skydda Sveriges integritet och oberoende i världen. Du är med och gör skillnad på riktigt, varje dag. Vår uppgift som underrättelsetjänst är att skydda Sverige mot de allvarligaste hot som kan riktas mot ett samhälle – militära angrepp, terrorism och cyberattacker. Vi skyddar det viktigaste vi har – vår trygghet, vår demokrati och vårt sätt att leva. Vi är experter på cyberområdet och signalspaning samt en larmklocka för militära hot. FRA leder sedan 2024 Nationellt cybersäkerhetscenter, NCSC vars uppdrag är att utveckla och stärka Sveriges förmåga att förebygga, upptäcka och hantera cyberhot. Som nyanställd på FRA får du en omfattande introduktionsutbildning och kontinuerlig kompetensutveckling, vilket ger dig möjlighet att utveckla dina färdigheter och bli ännu bättre på det du brinner för. Vår organisation är mångfacetterad och består av olika kompetenser och personligheter, där varje individ har unika egenskaper och förutsättningar. Vi strävar efter att skapa en miljö där alla känner sig välkomna och trygga. Utöver en stimulerande arbetsmiljö erbjuder vi också ett attraktivt förmånspaket, som du kan läsa mer om på www.fra.se . För mer information om Nationellt cybersäkerhetscenter besök www.ncsc.se För din trygghet. För vår demokrati. Varje dag. Året om. Mer information Arbetsplatsen är belägen i närheten av Drottningholm, ca 10 min från Brommaplan. Svenskt medborgarskap är ett krav då anställning vid FRA innebär placering i säkerhetsklass. Ett krav för att få anställning är godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Säkerhetsprövningen kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Vi tillämpar sex månaders provanställning. För mer information är du välkommen att kontakta biträdande chefsjurist Jessica Sjöstrand (t.o.m. den 8 juli) eller chefsjurist Michaela Dráb (fr.o.m. den 14 juli) på nummer 010-557 46 00. Fackliga företrädare nås via samma nummer. Vi tar emot ansökningar via www.fra.se senast 2025-08-17. Referensnummer 2025FRA1350-2. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Vill du vara med och driva utveckling av både verksamhet och ledarskap för att skapa värde åt Skatteverkets kunder? Som sektionschef hos oss har du en central roll och ditt bidrag är väsentligt för att vi ska lyckas på bästa möjliga sätt. Var med och gör samhället möjligt! Om jobbet Som chef och ledare på Skatteverket ser du till helheten och du skapar förutsättningar genom att agera medvetet i vardagen. Med grund i vårt samhällsuppdrag och fokus på kunden arbetar du tillsammans med andra för att leverera största möjliga värde. I ditt ledarskap möjliggör du utveckling och lärande genom att ge mandat och skapa stort handlingsutrymme; du förstärker och följer upp de beteenden och den kultur som behövs för att vi tillsammans ska kunna genomföra vårt uppdrag. Med mod och insikt utmanar du våra invanda tankesätt och arbetssätt och är själv öppen för att låta dig utmanas. Vår verksamhet är i ständig utveckling och förändring. Vi har en gemensam syn på hur ledarskapet bidrar till det, hur vi når resultat och främjar en förändringskultur. Som chef och ledare hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap. Vi har flexibel arbetstid samt möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan utifrån verksamhetens krav. Det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid. Som sektionschef för IT-sektionen Internationellt informationsutbyte är du chef för agila team med fokus på systemutveckling. Du kommer även agera som stöd till Business Owner inom området, ingå i IT-utvecklingsenhet Brottsbekämpnings ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen. Din placeringsort är Malmö. Kontoret har idag ca 90 IT-medarbetare inom olika områden. Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. I arbetet är gott omdöme och förståelse för rättssäkerhet och säkerhet viktigt. Du ska också leva upp till vår https://skatteverket.se/medarbetarpolicy. I det här jobbet ska du: - ha förmåga att se helheten med fokus på kundvärde - ha förmåga att skapa rätt förutsättningar utifrån din förståelse för verksamhet och uppdrag - ha förmåga att agera medvetet i vardagen utifrån en god självinsikt - kunna hantera och analysera informationsflöden, se samband, avgränsa och förmedla information - ha förmåga att kommunicera tydligt och skapa ett klimat där vi lyssnar på varandra. Du ska även ha: - en akademisk utbildning inom IT/datavetenskap eller annan relevant utbildning i kombination med flerårig arbetslivserfarenhet som vi bedömer som relevant för befattningen. - flerårig, aktuell och relevant erfarenhet från ledande roller inom något av följande områden: IT-förvaltning, tjänsteutveckling, verksamhetsutveckling eller förändringsledning. Det är önskvärt att du har flerårig och relevant arbetslivserfarenhet inom systemutveckling. Det är även önskvärt att du har aktuell och relevant erfarenhet från stora och komplexa it-miljöer. Bra att veta Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Inom Skatteverket tillämpar vi chefsförordnanden som är på max fem år, och som kan förlängas ett obegränsat antal gånger. Skatteverkets IT-avdelning arbetar aktivt för att främja en inkluderande arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald där alla medarbetare får lika möjligheter att bidra och utvecklas. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. På https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb. När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan. Välkommen med din ansökan! Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Har du en naturlig fallenhet för att leda och inspirera andra? Då kan tjänsten som Restaurangchef passa dig! Vad kommer du att göra om dagarna som Restaurangchef på MAX? Som restaurangchef arbetar du strategiskt med stöttning, uppföljning och utveckling av medarbetare och verksamhet. En lika viktig del är att du själv jobbar operativt i driften på din restaurang. Hos oss visar chefen vägen vilket innebär att du sätter dig in i alla delar av restaurangens drift och tycker det är kul att själv delta i produktionen. Du leder genom exempel och arbetar operativt i driften ca 60% av arbetstiden. Du som restaurangchef har det övergripande ansvaret för din restaurang vilket inkluderar såväl drift som ekonomi och personal. Du ser till att restaurangen når fastslagna månadsprognoser och budget samtidigt som dina medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Förutom att du ansvarar för din egen restaurang vill vi också att du verkar som ett föredöme i företaget och bidrar med energi och resurser till hela ditt distrikt. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att: Säkerställa att restaurangen levererar på uppsatta mål i styrkort och affärsplan genom att omvandla dessa till lokala mål och handlingsplaner. Du arbetar för att restaurangen når upp till satta mål inom våra sex fokusområden kvalitet, bemötande/service, snabbhet, renlighet, säljfrämjande åtgärder samt kostnadskontroll/lönsamhet. Du arbetar med entreprenörsmässig planering av personal och schema, försäljning / lokal marknadsföring, renovering och underhåll. Du tar fram prognoser för försäljning och arbetade timmar samt upprätta handlingsplan för att nå dessa målsättningar. Med engagemang bygger du ett team genom att rekrytera, utbilda, coacha och motivera dina medarbetare, så att restaurangen tillgodoser och överträffar gästernas förväntningar. Du arbetar med daglig uppföljning och kontroll av varor beträffande svinn, lager/inköp och hantering. Vem är du? Du är en person som förstår vikten av att vara en god förebild och tycker om att se dina medarbetare utvecklas. Du har arbetat några år inom ett serviceyrke eller i någon annan snarlik bransch. Har du dessutom jobbat inom restaurang är det positivt, men det är inget krav. Däremot vill vi att du har minst två års erfarenhet från en ledarroll med personalansvar. Du har grundläggande IT-kunskaper och goda kunskaper i svenska och engelska. Du motiveras av att se andra växa samtidigt som du behåller fokus på mål och resultat. Du har en självklar känsla för service, är prestigelös och duktig på att kommunicera och samarbeta med såväl dina medarbetare som chefskollegor. Dina personliga egenskaper är otroligt viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid dem i den här rekryteringen. Våra värderingar Mod, Passion och Gemenskap genomsyrar vårat dagliga arbete och vi söker därför dig som delar våra värderingar. Vad erbjuder vi dig? Vi erbjuder dig ett roligt och varierat jobb där du driver restaurangen som din egen, med goda utvecklingsmöjligheter internt. Du kommer att få en gedigen skräddarsydd introduktion till vår verksamhet och du får också ta del av våra praktiska och teoretiska ledarskapsutbildningar utifrån ditt individuella behov. Praktisk information och nästa steg Kandidater som går vidare i processen kontaktas löpande och du som går vidare får göra psykometriska tester (personlighets- och logiktest). Vi genomför bakgrundskontroller som en del av rekryteringsprocessen, då rollen som restaurangchef innebär ansvar för både minderåriga medarbetare samt budget och ekonomi. Vi gör ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Vill du läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter? Gå in på www.max.se/dataskydd
Vill du ha en tjänst som enhetschef som innebär möjlighet till både ett nära och delat ledarskap? Sök då tjänsten som enhetschef till Brobackens särskilda boende för äldre i Upplands Väsby kommun. Vi erbjuder dig Hos oss blir du som enhetschef en del i en välkomnande ledningsgrupp. Du blir även en del av en verksamhet vars arbetssätt utgår från att brukare alltid är i fokus. Vi strävar efter att kunna erbjuda en hög kvalité och god omvårdnad utifrån individens behov. Som chef i Upplands Väsby kommun erbjuder vi dig regelbundet interna utbildningar inom bland annat arbetsmiljö och kompetensutveckling vid behov. Fyra gånger per år hålls Ledarforum för kommunens alla chefer. Om oss Hos oss blir du en del av Väsby Stöd och Omsorg som ingår i social- och omsorgskontoret. Väsby Stöd och Omsorg är den kommunala utföraren av särskilda boenden för äldre, socialpsykiatri och LSS i Upplands Väsby kommun. Vårt arbetssätt präglas av tydligare chefsroller, bättre beslutsvägar och ett utgångsläge där brukaren alltid är i fokus. Ett viktigt område hos oss är digitalisering och dess möjligheter att kunna erbjuda en ännu högre kvalitet och omvårdnad utifrån individens behov. Brobacken är ett särskilt boende för äldre precis vid pendeltåget i Upplands Väsby. Brobacken har 76 lägenheter fördelade på somatiska- och demens avdelningar. Sammanlagt arbetar cirka 75 tillsvidareanställda medarbetare på Brobacken. Om tjänsten Som enhetschef kommer du att ha ett delat ledarskap med en kollega tillika enhetschef. Du har verksamhet, budget, personal och arbetsmiljöansvar för cirka 35-40 medarbetare. Det innebär att du: - Leder och fördelar det dagliga arbetet utifrån riktlinjer och rutiner samt stödja medarbetare. - Säkerställer arbetsmetoder och dokumentation i relation till brukare samt följer upp avvikelser och klagomål. - Arbetar aktivt utifrån kvalitetsledningssystemet och uppdaterar enhets rutiner SOL/HSL. - Arbetar med värdegrunden och verksamhetsutveckling. Upprättar och följer upp budget och verksamhetsplan - Genomför rekrytering, anställning och introduktion av medarbetare - Genomför medarbetar- & lönesamtal samt teamsmöten och APT (arbetsplatsträff) - Deltar på ledningsgrupparbete inom SÄBO (särskilt boende)Hälso- och sjukvårdsansvar för sjuksköterskor, arbetsterapeuter och fysioterapeuter Till stöd finns områdeschef för den kommunala utförarverksamheten inom SÄBO, områdeschef tillika din närmaste chef, enhetschefskollegor, central bemanningsfunktion, utvecklingsledare, kvalité- och miljöutvecklare, ekonomicontroller och HR. Du blir en del av ledningsgruppen inom särskilda boenden för äldre som består av områdeschef och totalt nio enhetschefer Är du den vi söker? - Har en relevant akademisk hälso- och sjukvårdsutbildning, så som sjuksköterskeexamen, socionom eller annan likvärdig högskoleutbildning - Flerårig erfarenhet som chef inom kommunal vård- och omsorg - Ingående kunskaper gällande Hälso- och sjukvårdslagen och Socialtjänstlagen som styr verksamheten så som lagar, förordningar, föreskrifter. - Goda kunskaper i svenska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Som person är du strukturerad genom att du arbetar enligt en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete väl. Du behöver vara samarbetsorienterad, där du har ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad där du snabbt hittar lösningar på uppkomna problem. Vi tror dessutom på att du behöver vara trygg, vilket för oss innebär att du är säker i osäkra sammanhang och har förmåga att skilja på sak och person. Vi på social- och omsorgskontoret arbetar med allt från adoptionsfrågor till vård i livets slutskede. Vår verksamhet och organisationskultur präglas av vår värdegrund gällande delaktighet, kompetens, tillit och respekt. Det är grunden i vårt arbete och ett förhållningsätt mot varandra och de vi är till för. Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Bakgrundskontroller kan förekomma under rekryteringsprocessen. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 2352 jobb