Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningens organisationsstruktur består av en nationell ledning för hela verksamheten med sex avdelningar som arbetar med ett nationellt perspektiv. Flygenheten tillhör den operativa avdelningen och är lokaliserad vid Skavsta flygplats, Nyköping. Under flygenheten finns flygkuststationen, som är en egen organisatorisk enhet bestående av en stationschef samt personal som utgör flygplanens besättningar. Som chef för Flygenheten kommer du att vara placerad vid flygkuststationen på Skavsta, alternativt vid något av Kustbevakningens kontor i Stockholm, Karlskrona eller Göteborg. Inom Flygenheten arbetar ett 40-tal personer. Arbetsuppgifter Som chef för Flygenheten innefattar dina huvudsakliga ansvars- och arbetsområden ledning, uppföljning, förvaltning och utveckling av verksamheten. Du har ett särskilt ansvar att säkerställa att verksamheten utförs med flygsäkerheten i fokus och att det råder balans mellan uppgifter och resurser. Som arbetsgivarrepresentant bedriver du ett tillitsbaserat ledarskap och verkar för att agera efter Kustbevakningens värdegrund. I anställningen ingår budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp där du förväntas ta en aktiv roll för helheten och i synnerhet bidra med kompetens i frågor som rör den flygande verksamheten. Du arbetar även nära den biträdande enhetschefen, flygkuststationschefen och med övriga chefer i den operativa avdelningen för att nå målen med verksamheten. Enheten är även delvis organiserad som ett flygbolag där enhetschefen har en tillikauppgift som Accountable Manager. Den dagliga operativa verksamheten sker i samverkan med övriga enheter på operativa avdelningen, övriga myndigheten och i samverkan med andra myndigheter. Flygenhetens medverkan i internationella aktiviteter medför att nationella och internationella kontakter är en naturlig del av verksamheten. Tjänsteresor ingår i anställningen, både in- och utrikesresor. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten, alternativt likvärdig utbildning eller erfarenhet som vi på Kustbevakningen bedömer som relevant. - Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att vara chef eller ledare. - Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. - Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. - B-körkort. Det är meriterande om du har: - Genomförd grundutbildning inom Kustbevakningen. - Relevant arbetslivserfarenhet inom Kustbevakningens flygverksamhet, alternativt annat likvärdigt arbete inom flygbranschen som har innefattat luftfartssystem, kvalitetssystem och ledningssystem. - Relevant arbetslivserfarenhet som Accountable Manager. - Relevant erfarenhet av personal- och budgetansvar. - Erfarenhet av att genomföra eller delta i förändringsarbete. Vi söker dig som kan arbeta strategiskt och målinriktat för att åstadkomma engagemang och resultat samt har god förmåga att driva förändring och fatta beslut i pressade situationer. Du är analytisk, kommunikativ och pedagogisk och har en fallenhet för att planera och organisera. Du arbetar med helhetssyn och motiveras av att tillsammans med andra ta ansvar för utvecklingen av Kustbevakningens hela verksamhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och förmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas. Villkor Anställningen är tillsvidare och kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Annonsering kommer pågå under semestermånaderna, och vi beräknar påbörja urval av kandidater i början av augusti. För anställning krävs svenskt medborgarskap, godkänt drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. För rollen krävs även godkännande från Transportstyrelsen som Accountable Manager. Kustbevakningen erbjuder möjlighet till utbildning inom detta. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du leda ett engagerat team och utveckla framtidens digitala arbetsmiljö för Helsingborgs stad? Vi söker en driven och teknikintresserad ledare som vill vara med och skapa förutsättningar för effektiva och smarta arbetssätt i en av Sveriges mest digitalt mogna kommuner. Om arbetsplatsen Helsingborgs stad är en modern arbetsgivare med cirka 11 000 medarbetare och 470 chefer. Vår stadsledningsförvaltning leder, utvecklar och samordnar kommunens övergripande och gemensamma verksamheter. Enheten Teknik & Design är en del av digitaliseringsavdelningen och har ansvar för att säkerställa en modern, stabil och kostnadseffektiv IT-miljö för hela stadens organisation. Teknik & Design driver utveckling inom IT-infrastruktur, drift, IT-säkerhet, klientnära tjänster och arkitektur. Vår arbetsplats finns i nyrenoverade lokaler i centrala Helsingborg med moderna samarbetsytor och flexibel arbetsmiljö. Arbetsuppgifter Som teamchef för Klientteamet leder du ett team med cirka 10 systemtekniker och har ett helhetsansvar för teamets verksamhet, personal, budget och resultat. Teamet arbetar med: • Exchange, M365 och samarbetsverktyg (t.ex. SharePoint) • Klientplattformar för mobil och dator samt Citrix • Applikationshantering Du är en del av enhetens ledningsgrupp och rapporterar till enhetschefen för Teknik & Design. Du växlar mellan operativ ledning och strategiskt utvecklingsarbete, och samarbetar nära med tjänsteägare och andra teamchefer. Dina arbetsuppgifter inkluderar: • Leda, coacha och utveckla medarbetare • Verksamhetsplanering och måluppföljning • Arbetsmiljöansvar och facklig samverkan • Budgetansvar och ekonomisk uppföljning • Stöd till tjänsteägare i utveckling och förvaltning • Förbättringsarbete enligt ITIL (incident, request, change) Vi söker dig som har en bakgrund inom IT-drift och förståelse för teknisk infrastruktur. Du har haft personalansvar och har en förmåga att leda både i vardagen och genom förändring. Du är kommunikativ, strukturerad och trygg i beslutsfattande. Kvalifikationer • Högskoleutbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet • Tidigare chefserfarenhet med personalansvar • God förståelse för och har arbetat i ITIL processer • Drivit team med ansvar inom Klientnära tjänster. • Erfarenhet av budgetarbete och förändringsledning • Förmåga att kombinera teknisk förståelse med ett helhetsperspektiv Personliga egenskaper: • Mod och driv att fatta och genomföra beslut • Nyfikenhet och stort teknikintresse • Förmåga att kommunicera begripligt, även i komplexa frågor • God samarbetsförmåga och van att bygga relationer Vi erbjuder dig: • Ett varierande och meningsfullt arbete med stort påverkansutrymme • Ett friskvårdsbidrag på 3 000 kronor per år • Flexibel arbetsmiljö i centrala Helsingborg • En arbetsplats som förespråkar balans mellan arbete och fritid Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen kommer att genomföras. Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Välkommen med din ansökan! Att jobba i Helsingborgs stad Vill du vara med och skapa en bättre stad tillsammans med helsingborgarna? Då ska du jobba i Helsingborgs stad. Här kan du använda din kreativitet och drivkraft till att göra livet lättare och tryggare för våra invånare, besökare och näringsliv. Tillsammans med nyfikna och hjälpsamma kollegor gör du skillnad i människors liv, både idag och i framtiden. Ett bra jobb idag, en bättre stad imorgon. Här kan du läsa mer om hur det är att jobba i staden: https://helsingborg.se/arbete/sa-ar-det-att-jobba-i-staden/ Övrig information Sista ansökningsdag: 11 augusti 2025 Anställningsform: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Antal tjänster: 1 För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Fackliga företrädare https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/ Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kandidatbank.se är ett ledande rekryteringsföretag specialiserat på att hitta och matcha föreståndare och behandlingspersonal inom socialt omsorgsarbete. Med vår egen erfarenhet som föreståndare, förstår vi vad som krävs för att lyckas i rollen, och vi kan erbjuda professionellt stöd i din karriärsutveckling. Genom noggranna urvalsprocesser säkerställer vi att våra kunder får kompetenta och engagerade medarbetare som gör skillnad i människors liv. Nu söker vi erfarna föreståndare till två HVB-verksamheter i Göteborg. Om tjänsterna Vi söker nu två föreståndare till två olika tjänster i Göteborg med omnejd. Som föreståndare leder du verksamheten, säkerställer hög kvalitet, och skapar en trygg miljö för klienter och personal. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Leda och utveckla det dagliga arbetet Ansvara för personal, budget och verksamhetsutveckling Säkerställa efterlevnad av lagar och regelverk Bygga relationer med klienter, anhöriga och samarbetspartners Driva kvalitetsarbete och främja en positiv arbetsmiljö Vem söker vi? Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning (t.ex. socionom, beteendevetare eller motsvarande) Erfarenhet av ledarskap, gärna som föreståndare inom HVB Kunskap om lagstiftning och regelverk inom HVB-verksamhet Goda relationsbyggande och administrativa färdigheter Engagemang och vilja att skapa trygghet och utveckling Varför Kandidatbank.se? Vi samarbetar med företag över hela Sverige och erbjuder dig möjligheten att hitta en tjänst som matchar din erfarenhet och ambition. Genom oss får du: Tillgång till spännande tjänster över hela landet Stöd i din karriär och professionella utveckling Ett engagerat team med gedigen erfarenhet som matchar dig med rätt arbetsgivare Ansök nu! Vi tar emot ansökningar via: https://kandidatbank.se/registrera-cv.html Eller på mail: [email protected]
Vill du ha meningsfulla arbetsuppgifter som gör skillnad i människors liv? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom! Botkyrka kommun är den sjätte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda, Norsborg, Tullinge, Tumba, Vårsta och Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och drygt 6 400 medarbetare. Utbildningsförvaltningen ansvarar för förskola, fritidshem, grundskola, gymnasium samt anpassad grund- och gymnasieskola. Vi har drygt 3 200 medarbetare vid 45 förskolor, 22 grundskolor och fyra gymnasieskolor. Här finns ett stort engagemang för att alla barn och elever ska få undervisning av hög kvalitet, möjlighet att utvecklas och att nå sin fulla potential. I Botkyrka ser vi att framgång i skolan är nyckeln till ett gott liv och den starkaste skyddsfaktorn för framtiden. Tjänsten och arbetsuppgifterna Vi söker dig som vill ingå i Albys skolledningsgrupp om består av två F–9-skolor, Grindtorpsskolan och Kvarnhagsskolan. På Kvarnhagsskolan finns även en anpassad grundskola för årskurs 1–9. I din roll ingår du i ett större sammanhang tillsammans med rektor, fyra andra biträdande rektorer samt en intendent. Ledningsgruppen träffas varje vecka för att tillsammans driva skolans utveckling framåt. Alby är en mångkulturell plats och vi söker dig som trivs och vill verka i vårt sammanhang. Som biträdande rektor kommer du att: - Ha personalansvar för årskurs 7–9 samt anpassad grundskola 1–9. - Ansvara för medarbetarsamtal och löneöversyn. - Implementera och följa upp det systematiska kvalitets- och arbetsmiljöarbetet inom de områden som rektor tilldelar dig. - Leda och utveckla det pedagogiska arbetet på Kvarnhagsskolan, med ansvar för att stödja verksamheten i det dagliga arbetet. - Vara fysiskt närvarande på Kvarnhagsskolan. - Leda arbetslagsledare samt organisera och driva pedagogiska utvecklingsgrupper och processer tillsammans med förstelärare. Vi erbjuder dig En utvecklande och trygg arbetsplats med starkt fokus på Albys barn och deras framtid. Albyskolorna har funnits i över 50 år, och Botkyrka kommun satsar långsiktigt på Alby. Vi har bland annat en skolsocionom i nära samarbete med socialtjänsten, vilket visar på vårt helhetsarbete för elever och deras familjer. När nya initiativ tillkommer i kommunen kan du räkna med att Alby är med från början. Vår vision är 100 % gymnasiebehörighet, och vi erbjuder en arbetsplats där elevernas utveckling står i centrum. Vi har en lång väg framför oss för att nå vår vision så vi erbjuder dig ständiga utmaningar och vi vill fira alla segrar. I år har vi arbetat med att stärka de pedagogiska relationerna, och nästa läsår samarbetar vi med Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) för att vidareutveckla det pedagogiska arbetet. Skolverket har också valt ut Alby och kommer att leda våra förstelärare i resultat att bli bättre på att analysera resultat och skapa bra åtgärder. Hos oss får du kontinuerligt stöd och möjlighet att växa genom interna utvecklingsgrupper och externa samarbeten. Vi tror att din utveckling är avgörande för elevernas framgång. Genom att jobba tillsammans över skolgränserna får vi också stöd av varandra och kan ta till vara på allas kompentenser. Vårt ledord framåt är: "Det är viktigt för mig att det går bra för dig." Du som söker till oss För rollen som biträdande rektor krävs giltig lärarlegitimation för grundskolans senare år. Övriga krav: - Erfarenhet av skoladministrativa system och god IT-kompetens. - Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska för att kunna leda personal, dokumentera korrekt och kommunicera med elever, vårdnadshavare och kollegor Det är meriterande om du har: - avslutad eller påbörjad rektorsutbildning. - avslutat ledarskapsprogram hos huvudman. - ledarskapserfarenhet inom årskurs 7–9. - ledarskapserafarenhet inom anpassad grundskola. - erfarenhet av schemaläggning och tjänstefördelning. - erfarenhet av att arbeta med administrativa system såsom Stratsys, Vklass, Botlön, Prorenata, DF Respons och KIA. Du är samarbetsorienterad och skapar sammanhållning och samsyn i arbetsgruppen och ledningsgruppen, vilket är avgörande för ett effektivt skolledarskap. Du sätter höga mål för både dig själv och verksamheten och arbetar målmedvetet för att uppnå goda resultat, bland annat genom att följa upp elevers utveckling och skolans kvalitetsmål. Genom strukturerad planering och noggrant arbete håller du deadlines, vilket är viktigt för att hantera personaladministration, schemaläggning och uppföljning av arbetsmiljöarbetet. I din roll ser du möjligheter och driver förändring och utveckling utifrån verksamhetens behov, med fokus på medborgarnas bästa. Du är trygg och prestigelös, vilket skapar förtroende bland personal och elever. Din gedigna pedagogiska bakgrund och ditt engagemang bidrar till skolans fortsatta utveckling. Annonsen ligger uppe fram till den 27 juli. Vi kommer tillbaka efter semestern den 28 juli och återkopplar den veckan hur processen går. Välkommen med din ansökan! För tjänster på Utbildningsförvaltningen i Botkyrka kommun kommer du som blivande medarbetare att genomgå en bakgrundskontroll. Läs mer om bakgrundskontroller här: https://www.botkyrka.se/bakgrundskontroll
Kandidatbank.se är ett ledande rekryteringsföretag specialiserat på att hitta och matcha föreståndare och behandlingspersonal inom socialt omsorgsarbete. Med vår egen erfarenhet som föreståndare, förstår vi vad som krävs för att lyckas i rollen, och vi kan erbjuda professionellt stöd i din karriärsutveckling. Genom noggranna urvalsprocesser säkerställer vi att våra kunder får kompetenta och engagerade medarbetare som gör skillnad i människors liv. Nu söker vi erfarna föreståndare till två HVB-verksamheter i Göteborg. Om tjänsterna Vi söker nu två föreståndare till två olika tjänster i Göteborg med omnejd. Som föreståndare leder du verksamheten, säkerställer hög kvalitet, och skapar en trygg miljö för klienter och personal. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Leda och utveckla det dagliga arbetet Ansvara för personal, budget och verksamhetsutveckling Säkerställa efterlevnad av lagar och regelverk Bygga relationer med klienter, anhöriga och samarbetspartners Driva kvalitetsarbete och främja en positiv arbetsmiljö Vem söker vi? Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning (t.ex. socionom, beteendevetare eller motsvarande) Erfarenhet av ledarskap, gärna som föreståndare inom HVB Kunskap om lagstiftning och regelverk inom HVB-verksamhet Goda relationsbyggande och administrativa färdigheter Engagemang och vilja att skapa trygghet och utveckling Varför Kandidatbank.se? Vi samarbetar med företag över hela Sverige och erbjuder dig möjligheten att hitta en tjänst som matchar din erfarenhet och ambition. Genom oss får du: Tillgång till spännande tjänster över hela landet Stöd i din karriär och professionella utveckling Ett engagerat team med gedigen erfarenhet som matchar dig med rätt arbetsgivare Ansök nu! Vi tar emot ansökningar via: https://kandidatbank.se/registrera-cv.html Eller på mail: [email protected]
Beskrivning Vill du vara med och leda utvecklingen av framtidens kommunala primärvård? Vi söker dig som vill ta ett strategiskt och operativt ansvar som enhetschef inom Kommunal primärvård rehab. Du blir en nyckelperson i vårt arbete med att skapa en nära, jämlik och personcentrerad vård – där kvalitet, förebyggande insatser och kompetens står i centrum. Vi erbjuder ett meningsfullt uppdrag där du gör skillnad – varje dag. En arbetsplats med starkt fokus på kvalitet, utveckling och hållbarhet. Möjlighet att påverka och forma framtidens kommunala primärvård. Kompetenta kollegor och ett stödjande ledarskap. Arbetsuppgifter Verksamhetsområdet Vård, stöd och utredning (VSU) ansvarar för kommunens myndighetsutövning inom bistånd samt hälso- och sjukvård inom kommunal primärvård. Här ingår även korttidsboende, växelvård, dagverksamhet, förebyggande insatser, anhörigstöd och bemanningsenhet. Vi arbetar utifrån lagstiftning, styrdokument och ett tydligt personcentrerat förhållningssätt. Som enhetschef för Kommunal primärvård rehab leder du ett engagerat team av arbetsterapeuter och fysioterapeuter. Du ansvarar för att: Planera, följa upp och utveckla verksamheten enligt våra mål för kvalitet, nära vård, förebyggande arbete och kompetensförsörjning. Säkerställa att insatserna är jämlika, effektiva och utgår från patientens behov. Leda implementeringen av processer i samverkan med ditt team och kollegor. Arbeta strategiskt med kompetensutveckling, bland annat genom vårt utvecklingsteam och digitala plattformar. Kvalifikationer Vi söker dig som är legitimerad Arbetsterapeut eller Fysioterapeut. Du ska ha erfarenhet av ledarskap inom vård och omsorg. Du ska vara trygg i att leda förändringsarbete och ha god samarbetsförmåga. Du ska även ha ett genuint intresse för att utveckla vård i samverkan med andra aktörer. B-körkort är ett krav. Rekrytering kan komma att påbörjas under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan. När du söker tjänst inom Socialförvaltningens verksamheter får du vara beredd på att uppvisa utdrag ur belastningsregistret inför tillsättning av tjänst. Om Vänersborgs kommun Som medarbetare i Vänersborgs kommun bidrar du till att göra vardagen enklare för våra 40 000 medborgare i kommunen. I Vänersborgs kommun jobbar 3 800 anställda och vi arbetar för att vara attraktiv och hållbar i alla delar, hela livet. Är du nyfiken på att veta mer om oss som arbetsgivare och vilka förmåner vi erbjuder - gå in på vår för att läsa mer. Övrig information Vi ser mångfald som en styrka som berikar vår verksamhet och välkomnar sökande med olika bakgrund. Söker du en tjänst hos oss som omfattas av krigsplacering kommer du få information om det i samband med din anställning. Kommunen har gjort aktiva val i denna rekrytering och vill därför inte bli kontaktade med erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp/kompetensförmedling. Kontaktuppgifter till din fackliga organisation hittar du https://www.vanersborg.se/naringsliv-och-arbete/arbetsmarknad/fackliga-organisationer .
Ort: Västerås / Hybrid (90 % distans) Startdatum: 2025-07-01 Slutdatum: 2026-12-31 Omfattning: Heltid (100 %) Språk: Svenska och engelska Om uppdraget Vi söker ett team som kan leverera tjänster inom projektledning för event (både fysiska och digitala), marknadsföring och kommunikation till vår kund. Uppdraget omfattar både strategisk och operativ support – från planering till genomförande – av olika marknads- och evenemangsinsatser på global nivå. Arbetsuppgifter (kan levereras som separata delar): Övergripande projektledning och koordinering Design och publicering av webbsidor Produktion av onepager- och threepager-material Videoproduktion Framtagning av logotyper och grafiska teman Planering och genomförande av webbinarier (inkl. moderering) Planering och samordning av virtuella event Planering och genomförande av fysiska event (inkl. moderering) Syfte med uppdraget Att på begäran tillhandahålla kundorganisationen med projektledning, koordinering och utförande av tjänster inom event och marknadskommunikation. Kravprofil Möjlighet att leverera tjänster med kort varsel (inom 15 dagar) Beredskap att resa vid behov (enligt kundens rese- och boendepolicy) Varje tjänst kan begäras och levereras fristående Erfarenhet av att arbeta med både digitala och fysiska evenemang Flexibilitet, god samarbetsförmåga och professionell kommunikation Tid- och materialbaserad ersättningsmodell (timpris eller fast pris per leveransmoment) Arbetsmodell Cirka 90 % distansarbete Viss resverksamhet förekommer i samband med fysiska event Uppdraget har global räckvidd Ansökan Har du rätt kompetens och driv för att leverera inom ett brett och kreativt uppdrag? Skicka in din ansökan redan idag. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Kandidatbank.se är ett ledande rekryteringsföretag specialiserat på att hitta och matcha föreståndare och behandlingspersonal inom socialt omsorgsarbete. Med vår egen erfarenhet som föreståndare, förstår vi vad som krävs för att lyckas i rollen, och vi kan erbjuda professionellt stöd i din karriärsutveckling. Genom noggranna urvalsprocesser säkerställer vi att våra kunder får kompetenta och engagerade medarbetare som gör skillnad i människors liv. Nu söker vi erfarna föreståndare till två HVB-verksamheter i Göteborg. Om tjänsterna Vi söker nu två föreståndare till två olika tjänster i Göteborg med omnejd. Som föreståndare leder du verksamheten, säkerställer hög kvalitet, och skapar en trygg miljö för klienter och personal. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Leda och utveckla det dagliga arbetet Ansvara för personal, budget och verksamhetsutveckling Säkerställa efterlevnad av lagar och regelverk Bygga relationer med klienter, anhöriga och samarbetspartners Driva kvalitetsarbete och främja en positiv arbetsmiljö Vem söker vi? Vi söker dig som har: Relevant högskoleutbildning (t.ex. socionom, beteendevetare eller motsvarande) Erfarenhet av ledarskap, gärna som föreståndare inom HVB Kunskap om lagstiftning och regelverk inom HVB-verksamhet Goda relationsbyggande och administrativa färdigheter Engagemang och vilja att skapa trygghet och utveckling Varför Kandidatbank.se? Vi samarbetar med företag över hela Sverige och erbjuder dig möjligheten att hitta en tjänst som matchar din erfarenhet och ambition. Genom oss får du: Tillgång till spännande tjänster över hela landet Stöd i din karriär och professionella utveckling Ett engagerat team med gedigen erfarenhet som matchar dig med rätt arbetsgivare Ansök nu! Vi tar emot ansökningar via: https://kandidatbank.se/registrera-cv.html Eller på mail: [email protected]
Vill du vara med och leda framtidens hemsjukvård? Nu söker vi en senior, engagerad och trygg ledare till rollen som Enhetschef för vår verksamhet inom basal hemsjukvård i Täby. Du får en nyckelroll och får vara med och driva samt utveckla en verksamhet som gör skillnad för våra patienter. Om oss Inom Basal hemsjukvård arbetar vi på uppdrag av vårdcentraler – kväll, natt och helg. Våra team utgår från fem geografiska platser i Stockholms län. Aleris Basal hemsjukvård är en del av Aleris Närsjukvård, där ingår också ASIH, palliativa vårdavdelningar, Rehab Station och Uppsala Närakut. Rollen Som enhetschef för basal hemsjukvård i Täby har du det övergripande ansvaret för att leda, planera och utveckla vår verksamhet. Ditt uppdrag är att skapa förutsättningar för en trygg och säker vård i hemmet tillsammans med ett kompetent och engagerade team. Du har ett nära samarbete med chefskollegor för att säkerställa en trygg, säker och sammanhållen vård. Din arbetsgrupp består av bitr Enhetschef, undersköterskor, sjuksköterskor och koordinatorer. Du rapporterar till verksamhetschef och ingår i BHSV:s ledningsgrupp. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Personal-, resultat- och arbetsmiljöansvar Leda och utveckla verksamheten utifrån avtal, budget och verksamhetsplan Säkerställa god kvalitet, kontinuitet och patientsäkerhet Aktivt bidra till verksamhetsutveckling, strategisk planering och förbättringsarbete Din arbetsplats är i våra trevliga ljusa lokaler i Täby. För att lyckas med ditt uppdrag behöver du arbeta i nära samarbete med våra centrala administrativa team för att tillsammans skapa rätt förutsättningar för våra kliniska medarbetare. Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig i ditt arbetsliv och privatliv. Vi strävar efter att skapa bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas hos oss. Läs mer om våra förmåner här. Vi erbjuder: Ett varierat och meningsfullt chefsuppdrag där du är med och gör skillnad Ledarutvecklingsprogram En verksamhet i utveckling där du får möjlighet att vara med och påverka Kompetenta kollegor, stöd i ditt chefsuppdrag och goda utvecklingsmöjligheter Tydliga mål, gemensamma värderingar och fokus på ett hållbart ledarskap Vår verksamhet präglas av ett systematiskt förbättringsarbete, ett nära ledarskap och ett starkt medarbetarskap för att gemensamt nå våra mål för vårt verksamhetsområde. Vi ger dig som chef förutsättningar för att utvecklas i ditt ledarskap och lyckas i ditt chefsuppdrag. Ett kontinuerligt arbete med kompetensutveckling och kvalitetsarbete gör att vi ständigt arbetar för att höja vår kvalitet på vår leverans samt utveckla våra medarbetare och vårt arbetssätt. Om dig Vi söker dig som: Har relevant högskoleutbildning inom exempelvis sjukvård och/eller ledarskap Har tidigare erfarenhet av arbetsledning, gärna inom sjukvård eller liknade uppdrag Är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet Har god förståelse för hemsjukvårdens uppdrag och vill bidra till en patientcentrerad vård Är initiativtagande, lyhörd och trygg i att fatta beslut och leda i förändring Har ett genuint intresse för människor och verksamhetsutveckling Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Har god dator- och systemvana Du en person som har lätt att kommunicera och en god förmåga att skapa en öppen och tillitsfull arbetsmiljö där medarbetare känner sig sedda och hörda. Du är trygg i din chefsroll och du drivs av att motivera ditt team och skapa en arbetsmiljö där medarbetaren känner sig värdefull och uppskattad. Vidare är du organiserad och har en god förmåga att planera och strukturera arbetet på ett sätt som säkerställer en effektiv och patientsäker sjukvård. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Urvalet kommer att ske löpande och vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjlig, välkommen med din ansökan!
Är du en naturlig ledare som gillar att ta ansvar, jobba med människor och inspireras av träning? Då kan du vara vår nästa platsansvarig – en roll där du får kombinera team, utveckling och träningsglädje varje dag! Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal – och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har över 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Vi söker nu en platsansvarig till vår klubb i Frölunda. Det här är en perfekt möjlighet för dig som är redo att ta ditt första steg in i ledarskap – eller kanske redan har provat och vill växa vidare i en fartfylld och positiv miljö. Om rollenSom platsansvarig är du klubbens ledare och förebild. Du ansvarar för att skapa en klubbmiljö där både medlemmar och medarbetare trivs. Du jobbar nära teamet i receptionen, coachar i service och sälj och ser till att klubben håller högsta standard. Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad. Exempel på vad du kommer göra: Leda och stötta ditt team i det dagliga arbetet Bemanna och schemalägga Jobba praktiskt i receptionen – service, försäljning och medlemskontakt Ha koll på budget, administration och klubbens resultat Skapa lokala event och inspirera till träningsglädje Vara med och forma klubbens kultur och stämning Vi söker dig som: Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Vad du får hos oss: En rolig och inspirerande arbetsplats där vi växer tillsammans Fri träning på alla våra klubbar Möjlighet att utvecklas – vi ser ofta våra platsansvariga ta nästa kliv inom företaget Stöd från chefer och kollegor som vill se dig lyckas Ett arbete där du gör skillnad – varje dag Ansökan Tjänsten är på 100 % Vi tillämpar 6 månaders provanställning Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: Fun. Movement. Strong. Together.
Välj ett jobb för att visa detaljer