Länsstyrelsen Skåne är en statlig myndighet på regional nivå som ansvarar för den statliga förvaltningen i länet. Vi arbetar med att nationella mål ska få genomslag i länet utifrån regionala förutsättningar. Inom våra uppdrag arbetar vi med rådgivning, tillstånd och tillsyn, planer och strategier. Vi förvaltar naturområden och fördelar ekonomiskt stöd. Vi samverkar med aktörer i hela länet. Vi har cirka 600 medarbetare och har kontor i Malmö och Kristianstad. Beskrivning Nu söker vi en enhetschef till enheten för förorenade områden inom miljöskyddsavdelningen. Avdelningen består av fem enheter och totalt cirka 70 medarbetare, där enheterna arbetar inom området miljöskydd. Enheten för förorenade områden består av 12 medarbetare som arbetar med att samordna, prioritera och följa upp länets arbete med förorenade områden. Vi bedriver egen tillsyn och vägleder kommunerna i deras tillsyn. Vi undersöker, utreder och riskklassar förorenade områden och vidareförmedlar statliga medel för undersökning och sanering. Din arbetsplats blir på vårt kontor i Malmö, med möjlighet, att till viss del, arbeta på distans. Uppdraget som enhetschef är liksom Länsstyrelsens övriga chefsförordnanden tidsbegränsat till fem år med möjlighet till förlängning inom ramen för en tillsvidareanställning. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsuppgifter Som chef hos oss har du tre roller: arbetsgivare, ledare och verksamhetsansvarig. I rollen som arbetsgivare är du arbetsgivarens företrädare och du utvecklar och tillämpar arbetsgivarpolitiken. Som ledare agerar du genom ditt personliga ledarskap och leder din arbetsgrupp på ett tydligt sätt och skapar en arbetsmiljö där alla tar ansvar och vill göra sitt bästa. Som verksamhetsansvarig tar du ansvar för arbetsgruppens samlade arbete. Som enhetschef ansvarar du för såväl din enhets verksamhet som det övergripande perspektivet för myndigheten. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp och du rapporterar till chefen för miljöskyddsavdelningen. Du har fullt personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Enhetens medarbetare består av miljöhandläggare med kunskaper inom b.la. miljöskydd och som chef leder och prioriterar du enhetens arbete samt planerar och följer upp verksamhetens arbete och resultat. Du genomför utvecklings- och lönesamtal. Tillsammans med enhetens medarbetare arbetar du målorienterat och driver ett systematiskt arbete med utveckling av verksamheten. Som enhetschef kan du komma att ingå i nationella nätverk kopplat till enhetens uppdrag. Kvalifikationer Länsstyrelsen eftersträvar att ha medarbetare med olika egenskaper, förutsättningar och livserfarenheter. Det är samspelet mellan medarbetarnas olikheter och likheter som utgör en av Länsstyrelsens framgångsfaktorer. Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom exempelvis naturvetenskap eller annan utbildning som vi bedömer som är relevant för uppdraget. Du har erfarenhet av uppdrag som chef med personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Du har även erfarenhet av att leda medarbetare med specialistkompetens inom ett liknande verksamhetsområde. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med förorenade områden liksom en förståelse för vad det innebär att arbeta i en statlig myndighet Som ledare engagerar, involverar och utvecklar du dina medarbetare och skapar ett gott arbetsklimat i din grupp. Du är öppen, lyhörd och respekterar andras synsätt, kunskap och erfarenheter och ditt ledarskap är tydligt och anpassat utifrån verksamhetens behov. Du har en god självkännedom och förstår din påverkan på andra. Att ha en strategisk helhetssyn i relation till verksamhetens utveckling och en proaktiv förmåga att driva processer framåt ser vi som viktigt. Du har vidare en god förmåga att se på samhällsutveckling ur flera perspektiv och vi vill att du har god förståelse för den statliga värdegrundens betydelse för verksamheten, ledarskapet och medarbetarskapet. Du är en god kommunikatör med förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift och du förstår vikten av ett bra bemötande gentemot såväl interna som externa kontakter. Att tala inför grupp både fysiskt och digitalt och kunna svara för enhetens och avdelningens frågor utåt är något du är bekväm med. Det finns ett medialt intresse för verksamhetsområdet och därför är det viktigt att du har förmåga att bemöta media på ett professionellt sätt. Svenskt medborgarskap är ett krav. Säkerhetsklassning Länsstyrelsen har en viktig samordnande roll vid samhällsstörningar och därför ställer vi höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Vissa av våra anställningar är säkerhetsklassade och kan även innebära en krigsplacering vid myndigheten, vilket innebär att säkerhetsprövning behöver genomföras innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585). Övrigt Vi ber dig söka anställningen genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. https://www.lansstyrelsen.se/skane/dataskydd https://www.lansstyrelsen.se/skane/om-oss/om-lansstyrelsen-skane.html
Välkommen till öarnas och sjöarnas plats! Här i Oskarshamn kan du uppleva lugnet i värmen och tryggheten och finna din energi i närheten och gemenskapen. Vi är stolta över att vara landets fjärde örikaste kommun, med över 6 000 öar i vår skärgård och i våra 500 sjöar. Oavsett om du söker avkoppling eller äventyr, så har Oskarshamn något att erbjuda. Med havet som fond och barrdoft runt hörnet är det lätt att förälska sig och slå sig till ro. I Oskarshamn kan du växa och utvecklas. Med stora arbetsgivare inom industri och teknik, drivna entreprenörer och småföretagare, erbjuder Oskarshamn ett välmående näringsliv och spännande möjligheter. Närheten mellan landsbygd, stad, hav och skog ger alla förutsättningar att leva tryggt och bekvämt, med tid över att följa passioner och drömmar. Välkommen att kasta ankar i Oskarshamns kommun! På Tekniska förvaltningen hittar du vår gatuavdelning, fastighetsavdelning, Kost- och städavdelning samt VA-avdelning. Vi är ca 200 anställda inom förvaltningen och som ytterst leds av vår Tekniska chef. Gatuavdelningen ansvarar för kommunens skogar, parker, gator, parkeringar, vårt vatten och spillvattenledningsnät. På vår avdelning arbetar totalt 37 medarbetare. Till vår avdelning söker vi nu en ny Driftchef. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som driftchef på Gatuavdelningen innebär att leda och utveckla medarbetare på individ- och gruppnivå men även att arbeta mot uppsatta mål och driva utveckling inom ramen för gatuenhetens område. I rollen ansvarar du för drift och underhåll i gatumiljön. Du har ett budget- och arbetsmiljöansvar, samt personalansvar för 6 till 8 medarbetare. I ditt uppdrag ingår det även att besvara synpunkter och föra dialog med medborgare, företagare och myndigheter i olika frågor. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs effektivt, kostnadsmedvetet och i enlighet med politiskt uppsatta mål. Kommunen tillämpar en löftesstyrd modell med medborgare och näringsliv i fokus, bland annat för en hållbar framtid med trygga utemiljöer. I dagsläget innefattar tjänsten även ett uppdrag som Gatuingenjör med ansvar för planering och underhåll av beläggningarna på gator och vägar i kommunen. Därför är det meriterande om du tidigare arbetat med gatufrågor över hela året så som tjälskador, vinterväghållning och beläggningsplanering. En naturlig del i din roll är att använda IT-verktyg för att öka transparens och underlätta planering. Du bidrar till kommunens utveckling i samverkan med dina två chefskollegor inom drift och underhåll på gatuavdelningen som är driftchef skog och park och driftchef fordon och transport där du är direkt underställd avdelningschefen. KVALIFIKATIONER Vi ser gärna att du har: • arbetat som chef tidigare alternativt har ett intresse för övergripande frågor i en verksamhet och människorna som arbetar i den. • arbetat med styrning och uppföljning av ekonomi och personal mot uppsatta mål och visioner. • erfarenhet av arbete med eller i en politiskt styrd verksamhet med god förståelse för den politiska beslutsprocessen. • erfarenhet av upphandling enligt LOU (lagen om offentlig upphandling). • en akademisk utbildning motsvarande lägst kandidatnivå som arbetsgivaren bedömer är relevant för uppdraget till exempel inom teknik eller samhällsbyggnad, alternativt lång erfarenhet från liknande uppdrag kombinerat med annan utbildning som arbetsgivaren bedömer motsvarar utbildningskravet. • genomfört utbildningen utvecklande ledarskap (UL). • B-körkort. I din roll som ledare har du helhetssyn, är handlingskraftig och agerar utifrån hela kommunens förutsättningar och behov där långa och kortsiktiga mål integreras. För dig är det självklart att utveckla organisationen och medarbetarna med ett förhållningssätt som grundar sig i tillit till den enskildes kunskap, förmåga och vilja. Du har förmåga att skapa goda relationer och bygga effektiva nätverk inom och utanför organisationen. För jobbet krävs mycket god kommunikativ förmåga och du uppfattas som lyhörd, trygg och tydlig. Du är en ambassadör i din roll och har ett professionellt förhållningssätt som bygger på mycket god självkännedom. Du delar vår värdegrund som bland annat innebär att vi visar respekt, har en helhetssyn, främjar arbetsglädje och att vi är aktiva och engagerade. ÖVRIGT För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka via söklänken och inte via e-post eller pappersformat. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder ett flexibelt friskvårdsavtal. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst. Läs gärna mer på https://oskarshamn.com/ Kika gärna på vår fina film om vår stad: https://youtu.be/_T9Cy0C-H_o Intervjutider kommer att bokas i vecka 30 efter planerad semester. Intervjuer är planerade att hållas vecka 31 till 32. Varmt välkommen med din ansökan!
Välkommen till Burger King! Vi söker dig som gillar omväxling, att arbeta i ett högt tempo och som vill vara en del av vårt härliga team! Hos oss finns möjlighet till allt från ett extrajobb till att göra en komplett karriär. Vi älskar att se våra medarbetare utvecklas och växa med oss. Ett arbete hos oss på Burger King innebär flexibla arbetstider vilket gör att det går utmärkt att kombinera med till exempel studier. Om du värderar service, kvalitet och team-work är detta jobbet för dig! Vill du utvecklas och få nya erfarenheter? Vill du ge våra gäster fantastisk service och servera riktigt grymma burgare? Vill du ha kul på jobbet med härliga kollegor? Nu har du chansen – sök jobbet idag! Sök jobbet nu direkt på endast några minuter. Ansökningsprocessen består endast av några snabba urvalsfrågor och tre korta frågor som skall besvaras via video. Vi värdesätter attityd och inställning framför arbetslivserfarenhet och meriter. Vi lägger därför stor vikt på videosvaren och värdesätter att du tar din tid för att besvara dessa. Lycka till!
Vi söker en engagerad transportchef till Dollarstores centrallager i Örebro. Som transportchef på vårt centrallager kommer du att ständigt arbeta med utveckling och förbättring inom operativ transport. Du kommer även att driva och utveckla ett samarbete mot åkerier, där behöver du ha förmågan att utveckla befintliga rutiner. Ytterligare kommer du att ha ett ansvar för optimering och förbättringsarbetet inom transportverksamheten. I chefsrollen ingår ett övergripande ansvar för att leda, fördela och följa upp arbetsuppgifterna inom din personalgrupp allt för att uppnå produktivitet och effektivitet i enlighet med företagets målsättningar, strategier och riktlinjer. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat: - Ansvara för uppföljning och övergripande planering/optimering av tågfrakter, bilfrakter och sjötransport - Löpande kommunicera med medarbetare i den operativa verksamheten för att identifiera behov och erbjuda stöd i deras dagliga operativa arbete - Löpande utföra benchmarking avseende Dollarstores priser och avtal avseende transporter. - Bidra till att sprida och öka kompetensen om transportfunktionen inom och utom supply chain funktionen - Medverka i utveckling av arbetssätt och arbetsmetoder - Verka för en bra arbetsbalans och en god hälsa - I samverkan med chef driva den egna utvecklingsplanen - Föra en dialog på en övergripande nivå med berörda åkerier i avseende på ständiga förbättringar. - Ansvara för en bra och professionell dialog med butiker och transportörer. - Ansvara för ett optimalt varuflöde från och till våra lagerenheter och butiker. - Ansvara för att effektiviseringar och sänkta kostnader bedrivs inom hela transportfunktionen. - Övergripande ansvarig i lastbärar frågor Kvalifikationer: Vi söker dig som har minst 5 års ledarerfarenhet inom distrubiton/transport. Du ska ha en erfarenhet av ett optimalt transportflöde för transportprocessen gällande både in- och utflödet för lagerverksamhet i kombination med stor kostnadsfokus. Som transportchef är du självgående och har du en god vana att driva och utveckla samarbetet med åkerier, likaså att utveckla och uppdatera rutiner, arbetssätt och metoder. För den här rollen ska du ha förmåga att driva och delta i projekt samt ha ansvar för avdelningens budget. Du kommer ingå i lagerledningsgruppen och ta ett aktivt ansvar på förbättringsarbete och optimering. Du har en mångårig erfarenhet av ledarskap och är duktig på planering och arbetsfördelning. Vi ser också att du är flexibel i ditt förhållningssätt och har lätt att anpassa dig till snabbt ändrade omständigheter. Vi söker en transportchef som även har god samarbetsförmåga och för att lyckas i rollen krävs att du är strukturerad och arbetar på ett effektivt sätt. Du har en förtroendeingivande personlighet, kan bygga starka relationer såväl internt som externt, där din förmåga att skapa tillit och trygghet är nyckeln till framgång. Du har tidigare erfarenhet av ledarskap och en vana av att hantera personalfrågor och samtidigt vara en tydlig och trovärdig ledare. Förmågan att vara effektiv och noggrann är viktigt, liksom förmågan att skapa en välbalanserad arbetsfördelning. Att vara en aktiv förespråkare för företagets värderingar och kultur är en central del av den här rollen. Vi ser att du behärskar det svenska språket obehindrat i tal och skrift. Goda kunskaper i engelska är av stor vikt. Anställningen är en tillsvidaretjänst med inledande provanställning. Du anställs som tjänsteman. Hur du ansöker: Skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för rollen som Transportchef senast 2025-08-07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För frågor ang tjänstens innehåll kontakta Logistikchef Magnus Hallin, mejladress: [email protected] eller HR Business Partner: Sara Arlebo: [email protected] Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och bli en del av vår fortsatta framgångsresa. Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och leda ett fantastiskt team, ser vi fram emot din ansökan! Dollarstore är en av Sveriges största lågprisaktörer och vi fortsätter växa. Idag har vi över 130 butiker i både Sverige och Danmark där vi erbjuder våra kunder glädje, gemenskap och fantastiska priser. Sedan augusti 2023 ingår Dollarstore i finska Tokmanni Group och tillsammans med dem är vi en av de ledande lågprisaktörerna i Norden och är listade på finska börsen. Tillsammans med våra 2000 medarbetare brinner vi för försäljning och mötet med kunden. Välkommen till Dollarstore!
Om tjänsten Som Lessebo kommuns HR-chef ansvarar du för att leda, driva och utveckla HR-arbetet inom kommunens organisation. Du spelar en viktig roll i arbetet med att uppnå vårt mål om att vara en attraktiv arbetsgivare för att säkra vår kompetensförsörjning. HR-avdelningen arbetar brett med alla delar inom HR-området och för alla förvaltningar. Tillsammans med dina fyra medarbetare driver och utvecklar du arbetssätt inom HR-området, som stödjer kommunens chefer i vardagen. HR-chefens ansvar omfattar helheten, från strategisk riktning till operativ rådgivning. Du kommer ha ett nära samarbete med chefer på alla nivåer samt med representanter för de fackliga organisationerna. Lessebo har också extern samverkan genom regionala nätverk och lönesamverkan med andra kommuner. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och utveckla HR-avdelningen för att säkerställa en framåtriktad och stödjande funktion för hela kommunen (inklusive personal-,arbetsmiljö-, och budgetansvar). Stötta chefer i HR-frågor. Samarbeta med fackliga organisationer och vårda en god lokal samverkan. Vidareutveckla strategier och processer inom olika områden, såsom kompetensförsörjning, arbetsmiljö och ledarskapsutveckling. Säkerställa att arbetsrätt, avtal och policys följs och kontinuerligt förbättras. Hantera förhandlingar och arbetsrättsliga ärenden i enlighet med delegation. Du rapporterar till kommunchefen och ingår i kommunens ledningsgrupp där vi arbetar gemensamt för att utveckla kommunen. Du är ansvarig tjänsteperson för Lessebo kommuns politiska personalutskott. Placeringsort är Lessebo. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Kvalifikationer Vi söker dig som har: För uppdraget en relevant akademisk examen, med inriktning mot HR eller annan relevant utbildning. Du har gedigen kunskap inom HR-området och flerårig erfarenhet av att arbeta brett inom området inom kommun eller region. Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. B-körkort är ett krav då det förekommer resor i tjänsten. För att lyckas tror vi också att du är lösningsorienterad och har lätt för att bygga förtroende både i dialogen med chefer och i samverkan med fackliga parter. Du arbetar aktivt med delaktighet och engagemang. Du har ett tydligt ledarskap som tar organisationen framåt samtidigt som du har förmåga att coacha och vägleda både dina medarbetare och chefer inom organisationen i komplicerade och ibland känsliga frågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Rollen kräver en god strategisk förmåga, men den är också en stödfunktion med eget operativt ansvar och det är viktigt att du trivs med båda delarna. Du är utvecklingsinriktad, främjar nytänkande och ser möjligheter till ständiga förbättringar. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som chef. Tjänsten kräver vidare en godkänd säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585), vilket även innebär ett krav på svenskt medborgarskap. Vi erbjuder dig: Korta beslutsvägar och nära till kollegor på alla nivåer, och du får stora möjligheter att påverka arbetet framåt. Möjlighet till löneväxling samt semesterlöneväxling. Friskvårdsbidrag. Kostnadsfri parkering. Möjlighet att köpa årspendlarbiljett med Länstrafiken genom nettolöneavdrag. En arbetsplats med hög trivsel och gott kamratskap. Om arbetsgivaren Lessebo kommun finns mitt i Glasriket. Vår verksamhet finns i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. Läs mer här: https://www.lessebo.se/ Idag är vi cirka 8 300 invånare. Vi har ca 900 anställda. En miljon besökare varje år. 415 kvadratkilometer fyllt med småländska skogar och sjöar. Strategiskt läge, knappt 20 minuter med tåg från Lessebo till Växjö och 45 minuter från Lessebo till Kalmar. Hur du visar ditt intresse I denna rekrytering samarbetar Lessebo Kommun med Telin Rekrytering & Konsult. Om Du är intresserad av rollen, så tveka inte att ladda upp din intresseanmälan via www.telinrekrytering.se Vi tar ej emot handlingar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Eva Kalén på telefon 070-377 45 56 eller e-post [email protected] Välkommen med din intresseanmälan!
Är du en driven och lösningsorienterad ledare med bakgrund inom VVS och energi? Har du erfarenhet av att leda team och vill vara med och bygga upp nya kontor? Då kan denna roll som kontorschef hos ENGI vara något för dig. Läs vidare och sök redan idag! I denna nyinrättade roll kommer du att spela en central roll i företagets expansion och etablering av nya kontor i Linköping och Norrköping. Du kommer att vara ansvarig för att bygga upp verksamheten från grunden med fokus på att utveckla affärer inom energieffektivisering och VVS-lösningar. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa hög kvalitet på leveranser, bygga relationer med kunder och fastighetsägare samt leda och coacha ditt team. För att trivas i rollen ser vi att du har en bakgrund inom VVS, gärna som VVS-konsult eller med erfarenhet av att leda VVS-projektörer. Du har en god förståelse för fastigheters energitekniska system och har arbetat med komplexa projekt. Vidare är du en naturlig ledare med förmåga att bygga upp nya affärsområden och skapa långsiktiga kundrelationer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet inom VVS eller Energi. Ett stort intresse för energi- och klimatfrågor och en vilja att göra skillnad genom att minska fastigheters energianvändning och koldioxidutsläpp. Ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Erfarenhet som VVS-konstruktör är meriterande. Vana att skriva rapporter, göra analyser och utredningar. En naturlig ledarskapsförmåga och erfarenhet av att bygga och leda team. Erfarenhet av personalansvar är meriterande men inget krav. Svenska, flytande i tal och skrift. B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har ett genuint intresse för service och sätter kundens behov i fokus, vilket gör att du strävar efter att leverera lösningar av högsta kvalitet. Du uppskattar nära dialog med både kollegor och kunder och kommunicerar effektivt för att bygga långsiktiga relationer. ENGI erbjuder dig: Ett varierande och stimulerande arbete. Möjligheten att få arbeta inom en framtidsbransch som gör skillnad. Ett välmående företag med en platt organisation och högt i tak. Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö. Konkurrenskraftiga löner. Välkommen med din ansökan: Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Då ser vi fram emot att höra från dig! Vi gör löpande urval av ansökningar, så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. I denna rekrytering samarbetar ENGI med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor kan riktas till Jeanett Zara via e-post: [email protected] eller telefon: 072 071 87 94, eller Celina Sundberg via e-post: [email protected] eller 070 394 38 32. Om ENGI: ENGI grundades 2012 med visionen att erbjuda både bred och djup kompetens inom energieffektivisering. Målet är att hjälpa kunder att öka sin lönsamhet samtidigt som klimatpåverkan från deras fastigheter minskas. ENGI levererar skräddarsydda lösningar baserade på kundens specifika behov och arbetar med helhetskoncept som täcker hela processen – från utredning och åtgärdsförslag till konstruktion, entreprenad och förvaltning. ENGI är stolta över att ha förtroendet att arbeta med några av Sveriges största och mest välrenommerade kommersiella fastighetsägare, såsom Alecta, AMF Fastigheter, Atrium Ljungberg, Castellum, Citycon, Corem och Fabege. Den långvariga och återkommande kundbasen är ett bevis på engagemanget för att leverera lösningar av högsta kvalitet och långsiktiga resultat.
Är du en driven och lösningsorienterad ledare med bakgrund inom VVS och energi? Har du erfarenhet av att leda team och vill vara med och bygga upp nya kontor? Då kan denna roll som kontorschef hos ENGI vara något för dig. Läs vidare och sök redan idag! I denna nyinrättade roll kommer du att spela en central roll i företagets expansion och etablering av nya kontor i Örebro och Västerås. Du kommer att vara ansvarig för att bygga upp verksamheten från grunden med fokus på att utveckla affärer inom energieffektivisering och VVS-lösningar. Du kommer att ha ett övergripande ansvar för att säkerställa hög kvalitet på leveranser, bygga relationer med kunder och fastighetsägare samt leda och coacha ditt team. För att trivas i rollen ser vi att du har en bakgrund inom VVS, gärna som VVS-konsult eller med erfarenhet av att leda VVS-projektörer. Du har en god förståelse för fastigheters energitekniska system och har arbetat med komplexa projekt. Vidare är du en naturlig ledare med förmåga att bygga upp nya affärsområden och skapa långsiktiga kundrelationer. För att lyckas i rollen ser vi att du har: Minst 5 års erfarenhet inom VVS eller Energi. Ett stort intresse för energi- och klimatfrågor och en vilja att göra skillnad genom att minska fastigheters energianvändning och koldioxidutsläpp. Ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Erfarenhet som VVS-konstruktör är meriterande. Vana att skriva rapporter, göra analyser och utredningar. En naturlig ledarskapsförmåga och erfarenhet av att bygga och leda team. Erfarenhet av personalansvar är meriterande men inget krav. Svenska, flytande i tal och skrift. B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har en god samarbetsförmåga och trivs med att hantera flera uppgifter samtidigt. Du har ett genuint intresse för service och sätter kundens behov i fokus, vilket gör att du strävar efter att leverera lösningar av högsta kvalitet. Du uppskattar nära dialog med både kollegor och kunder och kommunicerar effektivt för att bygga långsiktiga relationer. ENGI erbjuder dig: Ett varierande och stimulerande arbete. Möjligheten att få arbeta inom en framtidsbransch som gör skillnad. Ett välmående företag med en platt organisation och högt i tak. Trevliga kollegor och en god arbetsmiljö. Konkurrenskraftiga löner. Välkommen med din ansökan: Låter detta som en spännande möjlighet för dig? Då ser vi fram emot att höra från dig! Vi gör löpande urval av ansökningar, så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Din ansökan kommer att behandlas konfidentiellt. I denna rekrytering samarbetar ENGI med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor kan riktas till Jeanett Zara via e-post: [email protected] eller telefon: 072 071 87 94, eller Celina Sundberg via e-post: [email protected] eller 070 394 38 32. Om ENGI: ENGI grundades 2012 med visionen att erbjuda både bred och djup kompetens inom energieffektivisering. Målet är att hjälpa kunder att öka sin lönsamhet samtidigt som klimatpåverkan från deras fastigheter minskas. ENGI levererar skräddarsydda lösningar baserade på kundens specifika behov och arbetar med helhetskoncept som täcker hela processen – från utredning och åtgärdsförslag till konstruktion, entreprenad och förvaltning. ENGI är stolta över att ha förtroendet att arbeta med några av Sveriges största och mest välrenommerade kommersiella fastighetsägare, såsom Alecta, AMF Fastigheter, Atrium Ljungberg, Castellum, Citycon, Corem och Fabege. Den långvariga och återkommande kundbasen är ett bevis på engagemanget för att leverera lösningar av högsta kvalitet och långsiktiga resultat.
Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Arbetet innebär Som enhetschef inom hälso- och sjukvården i Skara kommun ingår du i den övergripande avdelningen. Avdelningen innefattar enheter som på något sätt har ett ansvar som sträcker sig över hela omsorgsförvaltningens ansvarsområde. Dina närmaste kollegor är den nuvarande enhetschefen på sjuksköterskeenheten och enhetschef på rehabenheten, MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska) och verksamhetschefen i förvaltningens hälso- och sjukvård. Du har ett självständigt ansvar för verksamhet, ekonomi och personal och din närmaste chef är avdelningschef. Eftersom den kommunala hälso- och sjukvården befinner sig i en expansiv fas blir utvecklingsarbete och samverkan såväl internt som externt en viktig ingrediens i tjänsten. Ditt uppdrag är att leda och utveckla arbetet i omsorgsförvaltningen, på ett kvalitetssäkert sätt utifrån politiska visioner, inriktningar och mål. Tillsammans med medarbetarna verkar du för att skapa effektiva arbetsformer för att möta framtidens krav på arbetskraft och kompetens, ni har tillsammans ett öppet klimat med delaktighet, engagemang och kompetensutveckling som ett naturligt inslag i arbetet. Vem är du? Vi söker dig som brinner för samhällets välfärd, utveckling och ledarskap! För att klara uppdraget behöver du vara en trygg person med god kunskap om hälso- och sjukvård. Du är en självklar förebild, lyhörd för arbetsgruppens behov och prestigelös i din roll som chef. Det är viktigt att du är lösningsorienterad och vill uppmuntra till delaktighet och kreativitet. Du skapar goda relationer och förtroende genom att visa tillit, visa vägen och vara tillgänglig. Som chef behöver du inspireras av att leda genom andra för att skapa välfärd, god service och resultat till våra medborgare. Ditt ledarskap präglas av närhet och öppenhet. Du är kommunikativ och arbetar för ett positivt arbetsklimat med dina medarbetares kompetens i fokus. Du är en inspirerande ledare med intresse för att dels arbeta självständigt, men också i nära kollegialt samarbete. Vi uppskattar om du har erfarenhet av Hälso- och sjukvård, gärna i kommunal regi. Vi söker nu efter ett närvarande ledarskap där enhetschefen har möjligheten att arbeta mer med verksamhetsutveckling inom den kommunala hälso-och sjukvården. Kvalifikationer - För den här tjänsten söker vi dig med sjuksköterskeexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. - Vi ser gärna att du har goda kunskaper kring gällande lagstiftning inom HSL. - Har du legitimation enligt hälso- och sjukvårdslagen som till exempel sjuksköterska, arbetsterapeut eller sjukgymnast är det meriterande. - Även tidigare erfarenhet från arbetsledning, arbete i en politiskt styrd organisation och utvecklingsarbete är en efterfrågad kompetens. - Medarbetarna på enheten bemannar vår verksamhet dygnet runt och året runt, därav är erfarenhet av bemanningsekonomi och schemaläggning meriterande. - B-körkort är ett krav. Övrig information och förmåner Rekrytering påbörjas omgående och tillsättning av tjänst kan ske under ansökningsperioden. Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar. Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/
Vill du ha en ledarroll där du får utveckla både människor och processer? Vi söker nu en driven och engagerad teamledare till Skärande-avdelningen vid Mekanotjänst i Järvsö. Mekanotjänst investerar kontinuerligt i ny teknik, maskiner och automation för att ligga i framkant inom branschen, och står inför en spännande framtid. Vi är en av Sveriges ledande legotillverkare med ett flertal spännande kontrakt inom bl a medicinteknik, försvarsindustri, entreprenad och elektronik. Idag är vi 140 medarbetare i Järvsö och Ljusdal. Mekanotjänst är ett tillverkningsföretag med effektiv produktion inom avancerad tunnplåts-, rör- och skärande bearbetning. Mekanotjänst har samarbeten med välkända företag inom ett flertal branscher bl a medicinteknik, offshore, elektronik, försvar och entreprenad. Mekanotjänst verkar för långsiktiga relationer det är av högsta vikt att leverera lösningar av bästa kvalitet och konkurrenskraft. Om jobbet Som teamledare på vår Skärande-avdelning är du en av två teamledare som tillsammans leder och fördelar det dagliga arbetet inom avdelningen. Den här tjänsten innebär ett särskilt fokus på svarvgruppen, som är den största personalgruppen du ansvarar för. Du har personalansvar för ett 20-tal medarbetare, där huvuddelen arbetar med svarvning. I rollen ingår bland annat att hålla medarbetarsamtal, arbeta med kompetensutveckling, stötta vid rekryteringar samt hantera frågor kring arbetsmiljö och rehabilitering. Du arbetar nära produktionsledningen och övriga teamledare, med möjlighet att bidra till utveckling och förbättring av verksamheten. Du rapporterar till produktionschef. Din profil Du är en trygg person som har eget driv och förmåga att skapa engagemang och delaktighet. Du vill stötta och uppmuntra medarbetarna i deras uppdrag, och har ett genuint intresse för att utveckla verksamhet och medarbetare. Du kan överblicka vad som behöver göras, och har förmåga att göra prioriteringar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av ledarskap. Det är givetvis en stor fördel om du har erfarenhet av svarvning eller annan sorts bearbetning inom skärande, samt kunskap i Monitor och Excel. Vi värdesätter ett aktivt och engagerande ledarskap, det är viktigt att alla mår bra på jobbet och ser sig som en del av helheten. Vi tror på att utvecklas tillsammans och det finns goda möjligheter till intern utbildning och karriär inom bolaget. Hos oss finns goda möjligheter till utveckling, både genom interna utbildningar och karriärvägar inom företaget. Vi erbjuder en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmåner som bland annat friskvårdsbidrag på 4000 kr/år. Varmt välkommen till oss! Vi gör alkohol- och drogtest i samband med rekrytering.
Malmö Opera är musikdramatikens hjärta och röst i Skåne. Huset invigdes 1944 och är centralt placerat i Öresundsregionen, bara 20 minuter från Köpenhamn. Scenen är en av de största i Europa och den amfiteaterformade salongen rymmer 1500 besökare. Vi spelar klassisk, modern och nyskriven musikdramatik. Malmö Opera har drygt 285 tillsvidareanställda och 500–700 pjäsengagerade per spelår. Under ett spelår producerar vi drygt 300 föreställningar för stora scenen samt för barn-, ungdoms- och turnéverksamheterna. Vi erbjuder dig anställning i en inspirerande miljö där vi gemensamt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för att vår publik ska få ta del av musikteater i hela dess bredd. Vi tror att mångfald av kompetenser skapar de bästa förutsättningarna för Malmö Operas arbetsklimat, kreativitet och kvalitet. Vill du vara med och forma framtidens musikdramatik – för små barn, stora barn och vuxna barn? Operaverkstan, Malmö Operas experimentella laboratorium för barn och unga, söker nu en konstnärlig ledare med stark konstnärlig vision, lekfull nyfikenhet och passion för scenkonst i världsklass. Sedan 2002 har Operaverkstan varit platsen där barn och vuxna får upptäcka operans och musikens möjligheter tillsammans. Här möts klassiker i kärleksfulla tolkningar, nyskapande verk och oväntade samarbeten – alltid med respekt för publikens upplevelse och fantasi. Arbetsbeskrivning Som konstnärlig ledare för Operaverkstan har du en central roll i att forma och utveckla dess konstnärliga profil. Du leder idéarbetet och repertoarvalet och får möjlighet att skapa och förverkliga musikdramatiska projekt för alla åldrar, med särskilt fokus på barn och unga. I din roll arbetar du i nära dialog med Malmö Operas övriga konstnärliga verksamheter, regionala samarbetspartners och teaterföreningar, liksom med externa aktörer som fria grupper, kulturskolor, skolor och andra kulturinstitutioner. Du bidrar aktivt till Malmö Operas övergripande mål att nå ut i hela regionen med relevant och nyskapande musikdramatik, och har ansvar för att ta fram och genomföra operahusets regionala produktioner på turné. Rollen innebär även att du ingår i både Malmö Operas ledningsgrupp och konstnärliga ledningsgrupp, där du är med och formar operahusets framtid. Du rapporterar direkt till VD/Teaterchef. Kvalifikationer • Har dokumenterad konstnärlig erfarenhet som regissör, dramatiker, tonsättare, eller liknande inom scenkonstområdet. • Är en visionär och trygg ledare med stark förankring i både tradition och förnyelse. • Brinner för barns och ungas rätt till kulturupplevelser av hög konstnärlig kvalitet. • Har vana av samverkan och gärna erfarenhet av arbete med olika målgrupper och konstnärliga uttryck. Anställningsförhållanden Tjänsten avser en konstnärlig anställning på heltid omfattande fyra år, med tillträde 1 januari 2026 alternativt enligt överenskommelse. Urval sker löpande, välkommen med din ansökan senast den 18 augusti 2025. Klicka på ansök-knappen nedan och bifoga CV och personligt brev. Observera att vi inte tar emot ansökningar per epost. Vi undanber oss alla erbjudande om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Välkommen med din ansökan – och bli en del av Operaverkstans fortsatta resa!
Välj ett jobb för att visa detaljer