Villa Fridhem är en historisk skatt beläget i Åby, strax utanför Norrköping och med en kunglig bakgrund från år 1909. Villa Fridhem har genomgått en sagolik omvandling och resan med den gastronomiska upplevelsen fortsätter. Vi söker nu en ambitiös, driven och erfaren ledare till rollen som Restaurangchef. Restaurangen på Villa Fridhem har ett tydligt mål att bli en stjärna på den gastronomiska himlen och söker nu en ledare som kan föra oss dit. Om rollen Som Restaurangchef på Villa Fridhem får du en central roll i att skapa minnesvärda gastronomiska upplevelser för restaurangens gäster. Du kommer att rapportera till F&B Manager och arbeta nära både gäster och kollegor. Du kommer att leda, motivera och utveckla teamet för att säkerställa en hög servicenivå. Genom en ödmjuk ledarskapsstil och ständig coaching skapar du en positiv arbetsmiljö där varje medarbetare trivs och växer. Vem vi söker Flerårig erfarenhet inom restaurangbranschen, gärna inom hotell, Har erfarenhet av en roll som hovmästare/chefsservitör/restaurangchef eller liknande, Ledarskapserfarenhet, Tidigare restaurangerfarenhet där kulinariska ambitioner har varit normen. Vi letar efter en passionerad restaurangchef som förstår att skapa en magisk restaurangupplevelse kräver ihärdigt arbete och en strävan efter förbättring. Din passion och kreativitet smittar av sig till både gäster och kollegor. Dessutom älskar du att möta gästen och spenderar gärna huvudsaken av din arbetsdag där gästen är för att hela tiden skapa den där oemotståndliga atmosfären och upplevelsen. Om du delar passionen för gastronomi, har tidigare erfarenhet av ledarskap inom restaurang- och hotellmiljöer och är redo att leverera oförglömliga upplevelser, är du välkommen att växa och blomstra tillsammans med oss på Villa Fridhem. Kort om Villa Fridhem Villa Fridhem stod klart år 1909 efter att Prins Carl låtit bygga det som sommarresidens till sig och sin familj. Idag är Villa Fridhem ett av regionens mest ansedda hotell. Villa Fridhem har utvecklats under lång tid och karakteriseras av en välkomnande värme, passion och lustfylldhet. Helt enkelt en plats för dig som gillar elegans från förr till nu och framåt. Välkommen med din ansökan! Villa Fridhem har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund, Recruitment Consultant via mail [email protected] alternativt telefon 072-212 23 59.
Redovisningsansvarig för kunds räkning Vi söker en redovisningsansvarig till kund som omsätter ca 800 mkr i Norden. Placering Göteborg. Redovisningsansvarig har det övergripande ansvaret för att säkerställa att företagets redovisning och finansiella rapportering sker korrekt och i enlighet med lagar, regelverk och interna riktlinjer. Rollen omfattar budgetarbete, bokslut, rapportering och intern kontroll för att säkerställa en transparent och effektiv ekonomistyrning. Redovisningsansvarig är också en kulturbärare och förebild, vilket innebär att skapa en kultur präglad av noggrannhet, ansvarstagande och proaktivt ekonomiskt tänkande inom organisationen. Huvuduppgifter och Ansvarsområden Redovisning och finansiell rapportering Säkerställa korrekt och tidsenlig redovisning enligt gällande lagstiftning och företagets interna riktlinjer. Ansvara för månads-, kvartals- och årsbokslut samt rapportering till ledning och externa parter. Upprätta och analysera finansiella rapporter och nyckeltal. Säkerställa att finansiell rapportering är korrekt och ger rätt beslutsunderlag för företagsledningen. Budget och intern kontroll Koordinera och säkerställa att budget- och prognosprocesser genomförs effektivt. Ansvara för intern kontroll och riskhantering kopplat till redovisningsprocesser. Implementera och förbättra finansiella processer och rutiner för att öka effektivitet och transparens. Säkerställa efterlevnad av ekonomiska regelverk och revisorers rekommendationer. Löpande redovisning och skatt Överse och förbättra företagets löpande redovisning och hantering av leverantörs- och kundreskontra. Säkerställa att momshantering, skatteredovisning och deklarationer sker korrekt och enligt gällande lagstiftning. Stödja verksamheten i frågor rörande redovisning, skatt och finansiell rapportering. Kulturbärare och förebild Skapa en redovisningskultur präglad av noggrannhet, effektivitet och kvalitet. Utveckla redovisningsarbetet genom utbildning och mentorskap inom finansiella processer och rapportering. Bidra till att företaget har en transparent och tillförlitlig ekonomistyrning. Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa en helhetssyn på ekonomiska flöden. Vi söker dig som har erfarenhet av en liknande roll. Det är viktigt att du har erfarenhet av IFRS och K3 Accounting Manager rapporterar till CFO. Låter det intressant? Perfekt, svara på några frågor och sänd med ditt CV. Sista ansökningsdag är den 30 maj. För frågor kontakta Anna Petersson [email protected]
Som Utvecklingsansvarig har du ett helhetsansvar för utvecklingsorganisationen – medarbetare, kompetensförsörjning, teknisk riktning och operativ effektivitet. Du leder flera utvecklingsteam och arbetar nära produktledning, OPS-team och andra delar av verksamheten för att säkerställa att vi levererar högkvalitativa mjukvarulösningar i linje med våra mål. Rollen kombinerar personalansvar, operativt ledarskap och teknisk förståelse. Ansvar: Leda och utveckla flera team inom mjukvaruutveckling, inklusive personalansvar för utvecklare och tekniska ledare. Säkerställa att teamen har rätt teknisk kompetens, struktur och förutsättningar för att leverera effektivt och med hög kvalitet. Arbeta taktiskt med kapacitetsplanering, kompetensutveckling och rekrytering utifrån verksamhetens behov. Driva förbättringsarbete inom utvecklingsmetodik, kvalitet, automatisering och samarbete. Samarbeta tätt med produktledning, OPS-team och övriga delar av organisationen för att balansera affärsmål, teknik och leveransförmåga. Följa upp och analysera nyckeltal relaterade till leveranskapacitet, kvalitet och teamhälsa. Kvalifikationer: Flera års erfarenhet av ledarskap inom mjukvaruutveckling, gärna i en roll som utvecklingschef, teamchef eller liknande. Erfarenhet av personalansvar för större grupper/team, inklusive rekrytering, coachning och kompetensutveckling. God teknisk förståelse inom mjukvaruutveckling (plattformar, arkitektur, verktyg och moderna utvecklingsmetoder). Erfarenhet av att driva operativa förbättringar inom agil utveckling, CI/CD, DevOps eller liknande. Van att arbeta tvärfunktionellt och att översätta strategiska mål till taktiska initiativ. Start i juni och ca 6 månaders uppdrag. För frågor kontakta konsultchef Alva Lindqvist, [email protected].
Hos oss hittar du ett gäng med hjärta för både teknik och affär – och nu behöver vårt team i Stockholm en ledare som vill ta ansvar för allt från trivsel och utveckling till leverans och struktur. Vi är specialiserade på NetSuite – ett molnbaserat affärssystem – och hjälper några av Nordens mest spännande tillväxtbolag att växa ännu smartare genom att optimera finansiell styrning, operativ effektivitet och datadrivet beslutsfattande. Om rollen Här blir du en nyckelperson i vår fortsatta utvecklingsresa – med fullt personalansvar för ett team på 14 personer med olika erfarenhetsnivåer. Våra inhouse-konsulter arbetar nära kunder inom främst tech, SaaS och e-handel, där vi skapar skräddarsydda lösningar med verklig affärsnytta. I rollen driver du utvecklingen av både individer och team. Du bygger en kultur präglad av nytänkande och välmående – där idéer får ta plats och människor får växa. Ditt ledarskap är både coachande och visionärt: du inspirerar, utmanar och visar vägen framåt. Du har koll på beläggning, trivsel och leverans – men också på nästa steg. Du äger det operativa resultatet för teamet, allokerar resurser smart och arbetar proaktivt med att lyfta både kapacitet och kompetens. Du blir också en viktig del av ledningsgruppen, där du representerar både teamet och Stockholmskontoret i stort. Urval av arbetsuppgifter: Leder, coachar och utvecklar både teamet som helhet och varje individ utifrån deras behov Säkerställer smart resursfördelning – rätt person på rätt plats, vid rätt tillfälle Följer upp beläggning, kostnader och teamets leverans med fokus på balans och resultat Delaktig i rekryteringar, introducerar och vägleder nya medarbetare med en tydlig plan för framgång Bidrar aktivt till bolagets riktning och utveckling genom ditt arbete i ledningsgruppen Vi söker dig som är.. En närvarande ledare som trivs med att vara mitt i verksamheten, bygga relationer och driva teamet framåt med tydlighet, struktur och engagemang. Du har en nyfikenhet på nya arbetssätt, vågar utmana det invanda och ser möjligheter till förbättring i vardagen. Samtidigt har du alltid helheten i sikte: du förstår kopplingen mellan välmående, prestation och affär, samt arbetar proaktivt för att teamet ska bidra till både kundvärde och lönsamhet. Du tänker långsiktigt, är van vid att ta ansvar för resultat och har ett strategiskt öga för vad som krävs för att verksamheten ska utvecklas i takt med omvärlden. Som ledare vet du vikten av att vara lyhörd och coachande, och har en naturlig förmåga att skapa förtroende – både i teamet och i ledningsgruppen. Och ja – du är också en person som bidrar till att jobbet inte bara blir gjort, utan också blir roligt på vägen. Om önskemålen: Ca 3-5 års erfarenhet av att leda team med goda resultat Erfarenhet av ERP och IT-konsultbranschen (inhouse-konsulter) Tidigare erfarenhet av budgetansvar och ledningsgruppsarbete Eftergymnasial utbildning inom IT, ekonomi eller annat relevant område Flytande svenska och engelska i tal och skrift Om oss Hos oss på Noresca får du stort eget ansvar, engagerade kollegor och möjligheten att vara en del av ett stabilt, växande Gasellbolag med hjärtat på rätt ställe. Vi grundades 2017 och är idag 34 personer fördelade mellan våra kontor i Stockholm och Göteborg. Med fokus på både kundnöjdhet och medarbetartrivsel har vi byggt en kultur där människor trivs och stannar – något vi är extra stolta över att våra medarbetarundersökningar och kundomdömen bekräftar. Vi gillar att ha roligt tillsammans och arrangerar regelbundet sociala aktiviteter – från frukostar och AW:s till konferensresor i Sverige och utomlands. Vi värdesätter balans mellan jobb och privatliv, och erbjuder en flexibel arbetsmiljö där du får vara med och påverka – på riktigt. START: Enligt överenskommelse PLATS: Stockholm, Convendum Drottninggatan OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.
Vi söker dig som vill ha rollen som konsultchef på ett modernt och expansivt företag med en unik företagskultur om vi får säga det själva. Det här är en spännande chans för dig som vill kombinera tekniska uppdrag hos kunder med en ledande roll internt. Som konsultchef hos oss får du det bästa av två världar – att utveckla affärer och medarbetare samtidigt som du bidrar med din egen expertis i kunduppdrag. Om rollen Som konsultchef arbetar du brett med försäljning, rekrytering och ledarskap vilket ger dig varierande dagar. Ditt fokus ligger på att bygga nätverk, utveckla affärer och skapa långsiktiga relationer med kunder, medarbetare och kandidater. Vi är etablerade i Varberg, Mölndal, Oskarshamn, Skåne och satsar nu på att etablera oss i Uppsala. Det innebär att du kommer vara med och bygga upp kontoret och utforma tillväxtresan tillsammans med oss. Du har stora möjligheter att påverka och göra skillnad. I rollen ingår inledningsvis också att delvis arbeta ute i uppdrag hos kund och då inom ditt specialistområde. Vem är du? Vi ser att du är en ödmjuk och resultatinriktad spelare som gillar utmaningar och har en positiv energi. Du uppskattar en snabbrörlig och personlig företagskultur samt tycker om att överträffa förväntningar hos dem som du kommer i kontakt med. Du är bra på att uttrycka dig muntligt och skriftligt och har ett bra sinne för struktur. Det är också viktigt att du har god människokännedom och ett intresse för att träffa nya människor. Vi ser gärna att du har haft en ledande roll tidigare. Du är ingenjör och har specialistkompetens inom ett tekniskt område, gärna med erfarenhet av att arbeta som konsult. Din tekniska bakgrund kombinerat med ditt intresse för affärer och människor gör att du kan bygga starka och långsiktiga relationer. Vilka är vi och varför ska du välja oss? Vi är ett konsultföretag med teknikkonsulter som har spetskompetens inom energi, bygg och stadsutveckling. Vi motiveras extra mycket av projekt som har betydelse för vår framtid. Hos oss hittar du engagerade och drivna kollegor som bildar en stark och omtänksam gemenskap. Hos oss är det roligt att jobba och inte nog med det så har vi såklart också särskilt bra villkor i form av bra löner, flexibilitet, friskvårdsbidrag, tjänstepension, sjukförsäkring och roliga aktiviteter. Vårt huvudkontor ligger i Varberg och vi verkar i uppdrag på väst- och östkusten. Vi är redan ett gott gäng kollegor och vi vill bli fler. Vi har påbörjat en spännande resa som vi gärna vill ha dig med på! Övrigt Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara en del av vårt gäng? Sista ansökningsdag är den 22 juni 2025, men rekrytering kommer ske löpande. Har du frågor om tjänsten? Kul! Hör av dig till [email protected] Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Vintage & Friends söker butikschef till Göteborg Om oss Vintage & Friends har snabbt etablerat sig som Stockholms bästa och roligaste secondhand- och vintagemodebutiker med sina två AA-lägen i city. Vi har blivit en självklar destination för modeälskare som söker unika plagg, personlig stil och hållbara alternativ. Med grundarna Eric Hammel och Johan Graffner i spetsen – båda med över 25 års erfarenhet inom retail och mode – är vi nu redo att expandera ytterligare. vintageandfriends.se Om rollen Som butikschef hos Vintage & Friends har du det övergripande ansvaret för butikens dagliga drift, försäljning och teamledning. Du är en ambassadör för vårt koncept och varumärke, och spelar en central roll i att skapa en varm, inspirerande och inkluderande atmosfär för våra medarbetare och kunder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för den dagliga butiksdriften Leda, coacha och inspirera butiksteamet Säkerställa hög servicenivå och kundnöjdhet Arbeta aktivt med försäljning och sortiment Planera och genomföra aktiviteter Vi söker dig Som har minst tre års erfarenhet som butikschef eller i en annan ledande roll inom retail. Du är en naturlig ledare med hög energi, god struktur och ett starkt driv. Du trivs med att ta ansvar, inspirera andra och arbeta mot tydliga mål. Som person är du social, utåtriktad och trygg i ditt ledarskap. Du har ett genuint intresse för mode, särskilt inom vintage och secondhand, och du har en god känsla för stil och trender. Arbetet kan periodvis vara fysiskt krävande, så god fysisk och mental uthållighet är viktigt. Vi erbjuder dig Vi erbjuder dig en nyckelroll i ett växande och passionerat företag med höga ambitioner. Du får möjlighet att vara med och forma framtiden för Vintage & Friends. Hos oss får du arbeta i en kreativ och dynamisk miljö där mode, hållbarhet och personlighet står i fokus. Du blir en del av ett engagerat team som tillsammans skapar en inspirerande kundupplevelse varje dag. Placering: Göteborg Anställningsform: Tillsvidare, heltid Tillträde: Enligt överenskommelse – omgående eller i september-2025 Sista ansökningsdag: 2025-05-31 Välkommen med din ansökan!
Din profil Vi behöver förstärkning och söker dig som har några års erfarenhet av försäljning och ledarskap inom detaljhandeln. Du är en inspirerande ledare som trivs med att utbilda, coacha och motivera andra medarbetare, detta gör du med tydlig och engagerande kommunikation. Du är samtidigt lyhörd och ser till medarbetarnas individuella behov av stöttning och vägledning för att nå uppsatta mål och resultat. Som person motiveras du av att sätta höga mål och arbetar hårt. Du förstår vikten av och fokuserar på kostnader, intäkter och är van vid att arbeta med en budget och nyckeltal. Du är dessutom positiv och har en förmåga att se möjligheter och handlingsalternativ i utmanande situationer. Arbetsuppgifter Som Butikschef är du en säljande ledare och har fullt ansvar för butikens försäljning, drift och resultat. Du ansvarar för att våra besökare alltid möts av kunnig och välmotiverad personal som älskar att överträffa våra kunders förväntningar. Du kommer själv att arbeta aktivt i butiken med kundbemötande såväl i kassa som på golvet. Du sätter upp försäljningsmål, säkerställer att kampanjer och aktiviteter genomförs enligt marknadsplan. - Coacha, leda och motivera medarbetare i butik - Beställning och lagerhantering - Ansvarar för butikens drift, försäljning och resultat - Hantering och uppföljning av reklamationer Kvalifikationer För att lyckas i rollen tror vi att du har: Ca. 2 års dokumenterad erfarenhet från en ledande roll inom detaljhandel, gärna butikschef. Goda resultat och erfarenhet av försäljning, helst inom detaljhandeln. Erfarenhet av schemaläggning. Erfarenhet av att motivera och coacha medarbetare. Behärskar svenska och engelska till fullo i både tal och skrift. Tjänstens omfattning: Placeringsort: Solna, Stockholm Omfattning: Heltid, Varaktighet: Tillsvidare Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning 6 mån) Tillträde: Omgående Löner: Lön enligt överenskommelse (enligt Handels Union krav samt betalning för OB timmar) Avtalsenliga försäkringar och tjänstepension. Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Du är varmt välkommen med din ansökan redan idag! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår [email protected].
Vi på Submit söker nu efter en projektledare till vår samarbetspartner i Stockholm.Om företaget: Vår samarbetspartner är ett engagerat byggföretag som specialiserar sig på kontorsanpassningar, ombyggnationer och renoveringar med hög kvalitet och kundfokus. Då vår kund fått en stor efterfrågan så behöver dom förstärka sitt team med ytterligare en projektledare. OBS: Detta är en Direktrekrytering. Om rollen: Som projektledare hos vår kund kommer du få ett helhetsansvar för kontorsanpassningsprojekt. Du leder projekt från start till mål, koordinerar alla inblandade parter och ser till att tid, budget och kvalitet hålls enligt plan. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Leda och samornda byggprojekt inom kontorsanpassning Upprätta tidplaner, kalkyler och budgetar Kommunicera med beställare, underentreprenörer, arkitekter och interna team Följa upp arbetsmiljö, kvalitet och ekonomi Vi söker dig som: Fungerar bra i gruppen Är strukturerad, lösningsfokuserad och trygg i din kommunikation Har god förståelse för byggprocessen och regelverk Kan leda flera projekt parallellt Krav: Har tidigare erfarenhet av projektledning inom bygg Innehar utbildning inom projektledning Innehar B-Körkort Meriterande: Tidigare arbetat med Blue Bim, Vickels och Next Vad vår kund erbjuder: En bra och trygg fastlön Förmånsbil Tjänstetelefon och dator Frihet under ansvar Trevliga kollegor och ett nytt renoverat kontor beläget i Västertorp Tjänstepension Plats: Stockholm Start: Omgående Lön: Enl ö.k Arbetstid: 7-16 vardagar Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Actic Group AB. Om Actic Actic är passionerade kring träning, hälsa och att göra verklig skillnad. Deras mission är att bidra till ett friskare samhälle, och de lever sina värderingar – Passion, Customer Focus, Performance och Teamwork – i allt de gör. Det är en värderingsstyrd organisation med högt engagemang, tydliga målsättningar och en kultur där man stöttar varandra och har roligt på vägen. Med över 100 anläggningar runt om i Sverige erbjuder Actic träning och bad under samma tak, ofta i samarbete med kommuner. Genom sin klusterstrategi är de starkt lokalt förankrade i städer där människor bor, jobbar och handlar. Sedan börsintroduktionen 2017 har Actic genomgått en tydlig förändringsresa. En initial tillväxtstrategi med fokus på förvärv har successivt övergått i en mer optimerad portföljstrategi, där lönsamhet och effektivisering stått i centrum. Genom åtgärder som organisationsförändringar, kostnadsbesparingar och översyn av anläggningsportföljen har bolaget stärkt sin finansiella grund. Samtidigt har samarbetet med externa leverantörer inom exempelvis redovisning skapat nya möjligheter till fokus och kvalitet. Idag är Actic inne i en positiv utvecklingsfas, där fortsatt optimering och selektiv tillväxt via förvärv och partnerskap med kommuner står i fokus. Supportkontoret i Solna präglas av familjär stämning och högt engagemang. Här arbetar omkring 30 personer som tillsammans stödjer driften och utvecklar verksamheten. Ansvar och arbetsuppgifter Som Head of Finance på Actic har du det övergripande ansvaret för koncernens redovisning och rapportering enligt IFRS. Rollen innebär att självständigt driva det löpande redovisningsarbetet – från koncernkonsolidering och månadsbokslut till framtagning av externa rapporter och årsredovisning. Du arbetar nära CFO och ansvarar för den interna rapporteringen samt för att säkerställa kvalitet och effektivitet i finansiella processer och kontroller. En viktig del i rollen är det dagliga, mycket väl fungerande, samarbetet med Actics outsourcingpartner i Polen, där du stöttar och följer upp det operativa arbetet inom redovisning, leverantörsreskontra och månadsavstämningar. Utöver det operativa ansvaret förväntas du bidra till utveckling och förbättring – exempelvis inom internkontroll, dokumentation, förenkling av bolagsstrukturen och viss processautomatisering. Du har personalansvar för en Financial Controller och är en nyckelperson i det dagliga samarbetet mellan ekonomiavdelningen i Solna och det externa teamet i Polen. Ansvar för koncernredovisning, konsolidering och rapportering enligt IFRS. Leda boksluts- och rapporteringsprocesser, inklusive delårsrapporter och årsredovisning. Samordna och utveckla samarbetet med outsourcingpartner i Polen. Personalansvar för en Financial Controller och nära samarbete med CFO och ekonomiavdelning. Driva förbättring av rutiner, intern kontroll och effektivisering av processer. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet Flerårig erfarenhet av redovisning, inklusive ett par års arbete med koncernredovisning Erfarenhet av IFRS 16 och börsrapportering; arbete i börsnoterat bolag är meriterande Erfarenhet av taggning av årsredovisning enligt ESEF-format är meriterande Erfarenhet av konsolideringssystem, särskilt Ocra, är meriterande Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift Vi söker dig som är självgående och trivs i en roll där det finns utrymme att förbättra, utveckla och hitta smartare arbetssätt. Du har förmåga att ta initiativ och driver saker framåt utan att behöva färdiga ramar. Du är prestigelös och har ett naturligt samarbete med både kollegor och externa parter. Kommunikation är en viktig del av rollen, och vi värdesätter att du är social, nyfiken och vill förstå helheten – inte bara redovisningen, utan även affären, kunden och verksamheten bakom siffrorna. Som ledare eller kollega skapar du förtroende genom att ta ansvar, visa tillit och stötta andra när det behövs. Du delar med fördel Actics engagemang för träning, hälsa och att göra verklig skillnad. Extra roligt om du vill hänga med på gemensam träning ibland – det gör de varje fredag! Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Solna, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Arbetspsykologiska tester samt bakgrundskontroll på slutkandidat genomförs i processen. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-06-08 #Chefsjobb
Välkommen till oss på Hammarö! Hammarö är en kommun med framåtanda och stark tillväxt som ligger vid Vänern omgiven av klippor och vatten. Många väljer att flytta till oss vilket gör att vi ständigt växer och utvecklas. Något som speglar allt som sker i vår kommun är närheten till staden, invånarna, vattnet och till varandra. Hos oss får du en arbetsplats mitt i vår vackra skärgård! Inom Bildningsförvaltningen arbetar du varje dag med att skapa förutsättningar för att våra barn och elever ska växa och utvecklas. Tack vare bra verksamhet i Hammarös förskolor och skolor ligger vi i topp bland Sveriges bästa skolkommuner. Hos oss står alltid barnen och eleverna i centrum genom att vi ser till deras behov. Vi förbereder barnen för framtiden. Mörmoskolan 7-9 flyttade till läsåret 24/25 in i helt nybyggda lokaler. Vi har i nuläget omkring 290 elever fördelade på 12 klasser och är en skola där elever och lärare gemensamt formar framtiden. På Mörmoskolan tror vi på att tillitsfulla relationer är grunden för lärande. Du är duktig på att skapa sådana relationer med både elever, kollegor och vårdnadshavare. Du tillvaratar elevernas intresse som ett sätt att delaktiggöra, utmana och lära. Mörmoskolan söker nu en ny rektor som vill vara med och forma framtidens skola! ARBETSUPPGIFTER Brinner du för skolutveckling och att leda genom andra? Söker du ett meningsfullt och utvecklande uppdrag där du får vara med och forma framtidens skola? Då kan det här vara rätt tjänst för dig. Vi söker nu en engagerad och utvecklingsinriktad rektor till bildningsförvaltningen i Hammarö kommun, med ett eget ansvarsområde inom våra skolenheter. Tjänsten är för närvarande placerad på Mörmoskolan 79, där du kommer att ingå i ett rektorsteam tillsammans med ytterligare en rektor. I detta uppdrag innebär också att till viss del vara Utifrån den demografiska utveckling vi står inför kommer vår verksamhet att behöva genomgå omorganisationer. Det är därför viktigt att du är flexibel i fråga om var din arbetsplats kan komma att vara i framtiden. Som rektor har du en central roll i att skapa bästa möjliga förutsättningar för både elevers lärande och personalens arbetsmiljö. Ditt fokus ligger på det pedagogiska ledarskapet, och du arbetar nära elever och medarbetare för att driva verksamheten framåt med eleven i centrum. I uppdraget som rektor ingår bland annat: - Helhetsansvar för verksamhet, personal och ekonomi - Löpande systematiskt kvalitetsarbete - Ett verksamhetsnära och pedagogiskt ledarskap i nära dialog med personal och elever - Samarbete med elevhälsan, andra rektorer, förvaltningschef och chefer inom andra områden - Deltagande i kommunens ledningsgrupp för rektorer inom skola och förskola Som rektor i Hammarö kommun har du flertalet stödfunktioner som hjälper dig att lyckas i din roll. Du får tillgång till stöd från kommunens stödfunktioner inom allt ifrån administration och ekonomi till HR och juridik. Tillsammans är vi bättre! KVALIFIKATIONER Vi söker en engagerad och trygg ledare med erfarenhet av skolans uppdrag. Du har en pedagogisk högskoleutbildning och har genomgått den statliga rektorsutbildningen. Du har erfarenhet av arbete inom skola samt erfarenhet av att ha arbetat som rektor eller biträdande rektor. Som ledare är du tydlig, närvarande och har tillit till dina medarbetare. Du är bra på att kommunicera, skapa goda relationer, arbetar självständigt och motiverar andra. Du driver arbetet framåt och sätter alltid eleven i centrum. Du kan sätta upp mål, förmedla visioner och skapa delaktighet. Du förstår att skolans uppdrag är komplext och har ett helhetstänk kring elevernas lärande och utveckling. Vi söker dig som: - är lösningsfokuserad och trygg i att fatta beslut, - är flexibel och anpassningsbar, - kan kombinera ett pedagogiskt ledarskap med ansvar för både personal och ekonomi, - har ett coachande förhållningssätt och tror på andras förmåga. Det är inte bara din erfarenhet som är viktig, vi vill också att du brinner för barns och ungas utveckling här i Hammarö kommun. Du är en person som ser helheten och har ett genuint engagemang för skolan och alla som arbetar där. Du leder med värme, tydlighet och struktur och du har förmågan att både stötta och inspirera dina medarbetare. Hos oss får du leda en verksamhet där samarbete, utveckling och engagemang står i centrum. Vi tror att du är en trygg, prestigelös och stödjande ledare med hjärtat på rätt plats. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vi vill att du ska kunna njuta av din sommar och det vill vi också. Därför kommer vi att börja gå igenom ansökningarna och kalla till intervjuer först efter sommarledigheterna, med start vecka 32. Vill du veta mer om tjänsten eller hur det är att arbeta som rektor i Hammarö kommun? Tveka då inte att höra av dig - vi berättar gärna mer! ÖVRIGT Rekryteringsprocessen består av två intervjuer samt ett personlighetstest och ett logiktest. Den första intervjun hålls digitalt. Kandidater som går vidare till nästa steg kommer att få genomföra personlighetstest och logiktest inför den andra intervjun, som sker fysiskt. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hammarö kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Varmt välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Hammarö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer