Service- och Underhållsansvarig till Sundlings i Lidköping
Ljung Kompetensförsörjning AB
Produktionschefer inom tillverkning

Sundlings Sverige AB är Nordens ledande leverantör av popcorn och snacks samt tillhörande utrustning till biografer och arenor där vi de senaste åren även utvecklat och breddat vårt erbjudande till dagligvaruhandeln med målet att bli marknadsledande inom vårt segment. Vi är ett familjeföretag som startades 1990 där andra generationen tagit över. Vi har egen tillverkning av popcorn och snacks i vår FSSC 22000 godkända produktionsanläggning i Lidköping. Sundlings Sverige AB växer och behöver därför stärka upp vårt team. Läs mer om Sundlings på www.sundlings.se Sundlings är marknadsledande inom popcorn och snacks för biografer och arenor i Norden och täcker 80% av Nordens biografer. Vi befinner oss i en expansiv tillväxtfas, där vi också satsar på konsumentmarknaden. För att säkerställa högkvalitativ, proaktiv och effektiv service, både internt i produktionen och externt hos våra kunder söker vi nu en Service- och Underhållsansvarig. Som Service- och Underhållsansvarig blir du en nyckelperson i företaget med det övergripande ansvaret att förbättra och utveckla vårt service- och underhållsarbete internt på anläggningen i Lidköping samt externt hos våra kunder i Norden. Denna roll är avgörande för att vi ska kunna hålla en stabil och effektiv produktion samt leverera vår höga servicenivå ute hos våra kunder. Ditt ansvar är att: Planera, leda och följa upp den dagliga driften, hantera akuta ärenden samt proaktivt genomföra förebyggande underhåll i produktion och anläggning. Ansvara för att planera, prioritera och möta interna behov och externa kundkrav samt skapa strukturer för en hållbar och effektiv service- och underhållsorganisation med fokus på högsta servicenivå. Delta i industrialiseringsprojekt gällande utveckling av produktionslinjer, automation och nya produktionsprocesser i samråd med Produktionschef. Huvudkontakt med kund i ärenden gällande akut teknisk support, samt ansvar för koordinering av installationer och tekniska åtgärder ute hos kund. Upprätta och underhålla avtal med underleverantörer och servicepartners samt uppföljning av prestation och utfall. Ansvar för reservdelar, inventering, mottagningskontroll av nya och begagnade maskiner, hantering av garantiärenden och reklamationer mot maskinleverantörer. Personalansvar inkl. lönesättning, arbetsledning och utveckling av ditt team samt delta vid rekryteringar. Budgetansvar för service- och underhållsorganisationen Vem är det vi söker? Vi söker dig som har flera års erfarenhet från att leda en Service- och Underhållsavdelning där du fått vara med att utveckla och implementera processer och arbetssätt. Du har ett öppet, inkluderande och prestigelöst ledarskap där du inte är rädd för att både utmana, involvera och handfast visa vägen. Du är nyfiken och har ett genuint tekniskt intresse med vana att både strategiskt och operativt se förbättringspotential men också lösa akuta tekniska problem. Du är vår förlängda arm ut till våra kunder och externa partners vilket ställer krav på att du är strukturerad och kvalitetsmedveten samtidigt som du håller en hög servicenivå. Du har goda IT-kunskaper och förståelse för olika systemstöd. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift samt innehar B-körkort. Resor i tjänsten förekommer. Har du erfarenhet livsmedelsindustrin och från extern service så är detta meriterande. Du rapporterar till produktionschef. Vad kan Sundlings Sverige AB erbjuda dig? Hos oss får du vara med och växa med ett företag som siktar framåt och där vi arbetar med ständig produktutveckling inom nya och befintliga produktområden. Vi är i en expansiv fas där du som Service- och underhållsansvarig spelar en viktig roll i utvecklingen, både av vår produktion och vår affär, där högsta service till våra kunder är en viktig pusselbit. Vi är ett tight team där alla avdelningar jobbar väldigt nära varandra med högt i tak och stort ansvar. Vi har ofta korta beslutsvägar och är flexibla för att anpassa oss till förändringar och nya möjligheter och alltid ligga i framkant. Våra lokaler är moderna och ligger vid Vänerns strand med utsikt över Kinnekulle. Vi värnar mycket om vår arbetsmiljö och våra medarbetare. I denna rekrytering samarbetar vi med Ljung Kompetensförsörjning AB. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan tillsättas innan utsatt datum. Skulle du ha frågor eller funderingar kring tjänsten så är du välkommen att höra av dig till Marcus Ljung på 0705-187441 alternativt [email protected] Ljung kompetensförsörjning är en personligare rekryteringskonsult i Jönköpingsregionen som vill göra det enkelt och säkert för ditt företag att inte bara hitta, utan också attrahera rätt kompetens att vilja jobba hos just ert företag. Vi är branschoberoende och hjälper dig rekrytera kompetens, vare sig det är för en instegstjänst, specialist- eller chefsbefattning inom produktion, teknik, logistik, inköp, ekonomi, försäljning, marknad och IT.

17 mars 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Försäljningschef Sverige
Juneporten AB
Försäljnings- och marknadschefer

Juneporten är en nätauktionsplattform som ger företag och privatpersoner möjlighet att sälja fordon och maskiner via auktion. Vi värdesätter flexibilitet och anpassningsbarhet för att möta våra kunders behov. Hos oss möts du av en positiv och utvecklande miljö, där målinriktade kollegor arbetar tillsammans för att ständigt förbättra och utveckla vår verksamhet. Arbetsbeskrivning Som Försäljningschef hos oss spelar du en central roll i att leda och utveckla vår försäljningsorganisation. Ditt ansvar sträcker sig från att sätta strategiska försäljningsmål till att driva operativa aktiviteter som stärker vår position på marknaden. Du kommer att identifiera affärsmöjligheter, bygga långsiktiga kundrelationer och säkerställa att vi levererar hög kundnöjdhet. I rollen förväntas du ta en aktiv del i företagets övergripande strategiutveckling och arbeta nära ledningen för att säkerställa att våra försäljningsinsatser stödjer verksamhetens tillväxtmål. Ansvarsområden Utveckla och genomföra effektiva och långsiktiga försäljningsstrategier. Leda, inspirera och coacha försäljningsteamet för att nå och överträffa målen. Identifiera, analysera och expandera nya affärsmöjligheter. Bygga starka och hållbara relationer med kunder och förbättra kundupplevelsen. Analysera marknadstrender och agera proaktivt på utvecklingsmöjligheter. Säkerställa att rätt KPI:er är på plats och använda data för att fatta välgrundade beslut. Besöka och följa upp säljarnas arbete runtom i landet. Vem är du? Vi söker dig som är en strategisk och analytiskt stark ledare med en gedigen erfarenhet inom försäljning och affärsutveckling, gärna från B2B-sektorn. Du har ett driv att nå resultat, ett öga för möjligheter och förmågan att omvandla idéer till framgångsrika initiativ. Du är en kommunikativ och inspirerande ledare som brinner för att utveckla både medarbetare och verksamhet. Dessutom trivs du i en snabbföränderlig miljö där du kan arbeta datadrivet och fatta beslut baserade på insikter och analyser. Kvalifikationer Dokumenterad erfarenhet av försäljningsledning med budget- och personalansvar. Erfarenhet av att bygga och utveckla effektiva team och processer. Stark förmåga att planera och genomföra strategiska försäljningsinsatser. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Mycket god datorkunskap, inklusive erfarenhet av CRM-system och datadrivna arbetssätt. Meriterande Erfarenhet från snabbväxande företag och komplexa förändringsprocesser. Erfarenhet av att utveckla KPI-strukturer och arbeta med datadrivna analyser. Dokumenterad erfarenhet av att etablera nya affärsområden och marknadsstrategier. Ett starkt nätverk inom relevanta branscher. Vi erbjuder En konkurrenskraftig lön med prestationsbaserade incitament. Förmånsbil och moderna arbetsverktyg. Hälsovårdsförmåner och tjänstepension. En innovativ och dynamisk arbetsmiljö med fokus på utveckling och tillväxt. Vill du göra skillnad? Vi söker dig som är redo att anta en utmanande och givande roll där du kan bidra till vår långsiktiga framgång. Ansök redan idag och bli en del av vårt engagerade team!

17 mars 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Restaurangchef
Boqueria Göteborg AB
Restaurang- och kökschefer

Boqueria Åre öppnade vintersäsongen 2019 och ligger ett stenkast från Åre Torg. Matsalen och baren integrerad i vårt öppna kök vilket skapar en levande atmosfär. En unik typ av bar i Sverige där inspirationen är hämtad från tapasbarer i London och Madrid. Vi har också ett Chambre Separée och vinrum där vi kan ta emot sällskap upp till 20 personer. Nu söker vi en Restaurangchef Arbetet: Restaurangchefen ansvarar för restaurangens dagliga drift. Dennes ansvar inkluderar rekrytering och utbildning av personal, samordning av anställdas scheman och att se till att företagets protokoll och policys följs. Restaurangchefen planerar även menyer med de övriga ansvariga, beställer leveranser, hanterar budgetar och tar hand om kundfeedback. Restaurangchefen är sambandet mellan restauranganställda och företagets huvudkontor och ägare. Restaurangchefen ansvarar för att inkomma med rapporter, uppfylla intäktsmål och erbjuda råd för hur de ska driva verksamheten mest effektivt. Restaurangchefen arbetar även dagligen i driften av matsalen på golvet tillsammans med hovet och resten av personalen mot det gemensamma målet - att se till att alla gäster är glada och nöjda! Vem söker vi: Vi söker dig som brinner för service, har talang för att skapa en god gästupplevelse och har tidigare erfarenhet av att arbeta som restaurangchef. Du har ett stort intresse för mat och vi ser gärna att du även har ett intresse av vin och dryck. Hos oss får du möjlighet att jobba i en pulserande miljö där din talang för service får komma till användning varje dag. Vi erbjuder: Vi kan erbjuda en 100% tillsvidareanställning med månadslön som startar med en provanställning. Du kommer kunna erbjudas arbete både dag- och kvällstid samt helger. Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

17 mars 2025
Sista ansökan:
3 september 2025
Platschef Hedin Automotive Mölndal
Hedin Göteborg Bil AB
Övriga chefer inom övrig servicenäring

Forma framtidens mobilitet med Hedin Automotive Som en av Europas ledande aktörer inom mobilitetsbranschen brukar vi säga att vi har något för alla. Men det finns egentligen bara en sak som är viktig: vi har något för dig. Nu får du möjligheten att axla rollen som Platschef för vår anläggning i Mölndal (Bilvaruhuset). Med vår bredd, erfarenhet och marknadsledande position erbjuder vi dig något mer. Mer utmaningar. Mer ansvar. Mer trygghet. Mer samarbete. Mer utveckling. Mer möjligheter. Mer glädje. Mer för dig, helt enkelt. Anläggningen har i dagsläget ca 50st medarbetare och är en helhetsserviceanläggning med försäljning, verkstad och reservdelar. Anläggningen har 11st nybilsmärken samt begagnat försäljning vilket ger en totalförsäljningsvolym på ca 3000bil/år. Du kommer leda den lokala ledningsgruppen som består av dig i rollen som Platschef, en Försäljningschef och två stycken Eftermarkandschefer. Arbetsuppgifter Som Platschef har du det yttersta ansvaret att leda, styra och utveckla anläggningen inom bilförsäljning, verkstad och reservdelar. I rollen ansvarar du för att verksamheten utvecklas i linje med bolagets affärsidé, mål och visioner. I arbetsuppgifterna ingår att leda utveckla och motivera medarbetarna och även vård ett produktivt samarbete med generalagenter och återförsäljare. Vidare har du som Platschef ett ledande ansvar över hela verksamheten samt ett drifts- och resultatansvar. Det innefattar säkerställande av att arbetslagar, skydds- och arbetsmiljölagar efterföljs samt att kvalItitet- och miljömål uppnås. Rollen innefattar också resursplanering, rekrytering och säkerhetsställande av att rätt kompetens finns på anläggningen. Det krävs att du är lyhörd, prestigelös och har god hand om personal för att säkerställa att varje kollega får ut sin yttersta potential och att vi har det bästa samarbetet mellan varandra! Nyckelkompetenser/förmågor Du drivs av att utveckla verksamheten, öka försäljning och lönsamhet, och du arbetar målmedvetet för att uppnå uppsatta mål. Utmaningar motiverar dig, och en god strukturell förmåga som hjälper dig att navigera i en komplex arbetsmiljö. Som ledare har du en naturlig förmåga att motivera dina medarbetare och skapa en trivsam arbetsmiljö, samtidigt som du inte tvekar att sätta tydliga gränser när det behövs. Ytterligare ser vi att du har: Flera års erfarenhet av bilbranschen, försäljning och eftermarknad/verkstad Dokumenterad erfarenhet av ledarskap Eftergymnasial utbildning inom försäljning är meriterande B-körkort Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift Varför jobba med oss? Som arbetsgivare är vi bra på att ta tillvara på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja – vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft. Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldralön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinautomotive.se

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Verksamhetschef till Vardagas äldreboende på Skiftesvägen i Landskrona
Vardaga AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete, engagerade medarbetare, goda möjligheter att utveckla ditt ledarskap och förutsättningar att verkligen göra skillnad för de boende på Skiftesvägen. Vardagas Skiftesvägen är ett demensboende som Vardaga har driftat sedan 1 april 2024. Vi har 58 platser varav 51 demensinriktning och 7 korttidsplatser. Om rollen I rollen som verksamhetschef så leder och utvecklar du verksamhetens kvalitet på ett pedagogiskt och affärsmässigt sätt. Som stöd i ditt dagliga arbete kommer det att finnas gruppchefer i verksamheten som delar av sin arbetstid även arbetar i vård- och omsorgsarbetet. Du är en god förebild genom att utöva ett synligt, närvarande och coachande ledarskap. För oss är det viktigt att du vill vara aktiv och närvarande i verksamheten. Detta för att du ska kunna följa upp att företagets värderingar, aktuella avtal och att gällande lagstiftning efterlevs. Tillsammans med andra verksamhetschefer inom regionen ingår du i den regionala ledningsgruppen. Aktivt ledarskap För att lyckas som chef och ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi tror detta ledarskap skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens. Ledarskapsprogram Som ny verksamhetschef kommer du att få genomgå vårt ledarprogram som blir en del av din utveckling. På det här sättet skapar vi en samsyn på ledarskapet inom Vardaga. Det ger alla chefer trygghet samt kompetens och motivation. Du får också få träffa många chefskollegor under programmet och du har möjligheter att skapa ditt eget nätverk. Hos oss får du även: • Förmånsportal med rabatter och erbjudanden • Coachande och stöttande chefer nära dig • Tydliga arbetssätt för att ge den bästa omsorgen till våra boende • Karriär- och utvecklingsmöjligheter • Friskvårdsbidrag, skobidrag och arbetskläder • Kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Om Skiftesvägen Skiftesvägen är ett demensboende och här finns 58 platser varav 7 är korttid. Skiftesvägen är ett konceptboende där Vardaga arbetar utifrån konceptet ’Hem och hälsa’. Hem och hälsa-konceptet innebär att vi gör satsningar inom trivselskapande åtgärder för de boende på Skiftesvägen. Detta innebär satsningar på både inne och utemiljön samt det hälsofrämjande arbete i verksamheten. Skiftesvägen är Silviacertifierat och vi fortsätter med Silviahemmets certifieringsprogram vilket bland annat innebär att all personal ges grundutbildning i demenskunskap. Vi har infört Vardagas omsorgskoncept Den Goda Dagen som innebär att den boende själv väljer hur hen vill forma sin dag utifrån förmåga och önskemål. Den boende är huvudperson i sitt liv. Medarbetarna är vår viktigaste tillgång, deras kunskap och engagemang gör skillnad och skapar kvalitet för de boende. För att fullgöra vårt uppdrag finns det omsorgspersonal och legitimerad personal för att tillgodose de boendes behov samt för att vi ska kunna realisera de erbjudanden vi lovat. Genom vår utbildningsorganisation Lära erbjuder vi Skiftesvägens medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling under avtalstiden. Du som verksamhetschef kommer tillsammans med medarbetare, boende och närståendes samla in förslag på hur ni tillsammans kan utforma och utveckla Skiftesvägen och verksamhetsinnehållet över avtalstiden. Vår ambition med ’Hem och Hälsa’ är att de boende på Skiftesvägen ska trivas ännu bättre i lokalerna och att de ska uppleva att funktioner, självbestämmande och självkänsla bevaras och stärks i och med vår satsning på hälsofrämjande insatser. Din erfarenhet och kunskap Vi önskar att du är: - nytänkande, positiv och engagerad person som är lösningsorienterad och ser möjligheter framför hinder. - coachande och vill att dina medarbetare växer, utvecklas och tar ansvar. - tycker om att ge och ta emot feedback samt bryta ned och arbeta mot uppsatta mål. - prestigelös, självständig och samarbetsvillig - affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar. Du har relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (ex vis socionom, sjuksköterska, social omsorg) och erfarenhet av äldreomsorg. Du har även några års dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag och goda vitsord gällande ledarskap. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2025-03-31 Har du frågor? Kontakta gärna vice regionchef: [email protected]. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected] Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin.

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Ekonomiansvarig till Kendrill
Switch Game AB
Ekonomi- och finanschefer

Är du en initiativrik och lösningsorienterad person som trivs i en roll där du får kombinera operativt ekonomiskt arbete med långsiktig strategisk planering? Lockas du av möjligheten att bli en del av ett entreprenöriellt team på ett ungt och snabbväxande företag som karakteriseras av engagemang, driv och beslutsamhet? Då kan rollen som ekonomiansvarig på Kendrill vara nästa steg för dig. OM KENDRILL Kendrill erbjuder professionell utrustning för demolering, håltagning och berg och har på rekordtid blivit Sveriges ledande uthyrare av rivningsrobotar och hydraulspräckare. Det är ett ungt och snabbväxande företag med gedigen kompetens som erbjuder allt från uthyrning och försäljning av maskiner till reparation, service och rådgivning. Teamet består av femton engagerade medarbetare och verksamheten finns idag på tre depåer utspridda i Stockholm, Göteborg och Oslo. OM ROLLEN Som ekonomiansvarig på Kendrill har du en bred och verksamhetsnära roll med helhetsansvar för företagets ekonomi, från strategisk planering till löpande ekonomiskt arbete. Du utgör en central del av ledningsgruppen och bidrar med ekonomisk insikt och affärsutveckling för att stötta företagets tillväxtmål. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Ekonomisk rapportering: Ansvar för månadsrapportering, årsredovisning och finansiella analyser. Säkerställa korrekt finansiell rapportering till ledning, styrelse och externa parter. Budgetering och prognoser: Utforma och följa upp budgetar samt ta fram prognoser för framtida utveckling. Effektivisering: Identifiera förbättringsmöjligheter och implementera processer som bidrar till ökad effektivitet. Operativt ekonomiarbete: Löpande bokföring, bokslut och andra ekonomirelaterade uppgifter. Efterlevnad: Säkerställa att bolaget följer relevanta regelverk och rapporteringskrav. Strategisk ekonomistyrning: Utveckla och implementera finansiella strategier som stödjer företagets affärsmål och driver affären framåt. OM DIG Vi söker dig som är affärsmässig och resultatinriktad med en entreprenöriell ådra och en god analytisk förmåga. Du trivs i en roll där du får kombinera löpande ekonomiarbete med ekonomisk analys och du har lätt för att sätta dig in i komplexa frågeställningar. Som person är du förändringsbenägen, initiativrik och lösningsorienterad. Du arbetar proaktivt och är duktig på att skapa engagemang och få saker att hända samtidigt som du är trygg i att fatta egna beslut och trivs med att arbeta självständigt under stort eget ansvar. Från tidigare roller har du utvecklat färdigheter i affärsstrategi och långsiktig planering. Du har erfarenhet av finansiell analys och rapportering samt erfarenhet av att upprätta årsbokslut självständigt. ANSÖKAN Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men har du specifika frågor kring tjänsten, får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Lilja på [email protected].

14 mars 2025
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Team Manager Credit Risk till Svea Bank
Svea Bank AB
Chefer inom bank, finans och försäkring

Vi söker nu en Credit Risk Manager till vårt expansiva affärsområde Payments som arbetar utifrån kundernas behov för att skapa en sömlös betalnings- eller finansieringsupplevelse för deras kunder. Vill du arbeta i en snabbrörlig bransch där du har möjlighet att påverka hur vi arbetar med kreditgivning framåt? Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap, är trygg i din ledande roll och gillar att ta dig an stora som små utmaningar och gärna jobbar såväl hands-on som strategiskt! Om rollen Vi söker nu en Team Manager till vår kreditgrupp. I den här rollen förväntas du driva vidareutvecklingen av kreditarbetet, uppdatera processer och rutiner samt leda och coacha din grupp framåt i det operativa arbetet. Du har många kontaktytor i ditt arbete och kommer ha en central och viktig roll för teamet du leder. Du kommer bli del av affärsområdets kreditkommitté och arbetar kontinuerligt med att utveckla och effektivisera affärsområdets kreditprocess. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter består även av; Löpande analys och utvärdering av kreditportföljens riskutveckling samt genomföra åtgärder i enlighet med affärsområdets riskaptit Utvärdera och i förekommande fall implementera nya affärsmodeller och verktyg för att säkerställa god kreditsäkerhet Kravställare av leverantörssamarbeten inom kreditområdet Sammankallande av affärsområdets kreditkommitté Säkerställa att gällande regelverk avseende kreditgivning efterföljs Utbilda organisationen och skapa förståelse kring kreditgivning Erfarenhet och kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och gedigen erfarenhet av kreditriskarbete och kreditfrågor, gärna från bank och finansbranschen eller likvärdig branscherfarenhet. Meriterande att du arbetat med scoremodeller eller har dokumenterad kunskap inom kreditriskarbete. Du har flytande kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift. Vem är du? Vi tror att du som söker rollen trivs i en flexibel och händelserik miljö, där du förväntas ta egna initiativ och driva ditt och gruppens arbete på ett självständigt sätt. Du behöver vara trygg i din kunskap och i ditt ledarskap som du kan anpassa efter situation. Du har god förmåga att kunna fatta beslut effektivt, samtidigt som du är lyhörd för input från andra. Vi tror att du har god förmåga att se helheten och förstå vad som behöver göras i förhållande till satta mål. Som ledare har du förmåga att få med dig andra, delegera och dela med dig av din kunskap likväl drivs att se andra utvecklas. Du tycker det är kul med människor och ledarskap och har en vilja att utveckla gruppen och säkerställa att rätt kompetens finns. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga, där du förmedlar saker på ett tydligt sätt. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Sanna Löfgren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kjell & Company söker butikschef till Malmö
Kjell & Co Elektronik AB
Chefer inom handel

Välkommen att vara med på en fantastisk utvecklingsresa inomretail, Kjell & Company och inte minst, rollen som butikschef!Ur kunders ögon innehar vi förstaplatsen i branschen när det kommer till mest kunnig och mest flexibel personal. Vi är dessutom den affärskedja som bedöms ge snabbast service enligt kunders tycke - detta tror vi helt och hållet beror på våramedarbetaresförmåga att lösa kundens problem på bästavis! Inom retail och inte minst på Kjell & Company går utvecklingen i rask takt och vi utvecklar ständigt nya vägar för att möta våra kunders nya behov, alltid med Service i världsklass som given målsättning. Just nu är vi i full transformation från butiker till Service Points.I en Service Point vi främst våra kunder i fysisk form, men kundmötena sker även digitalt genom olika kanaler - alltid med kundens behov i fokus. Chef eller ledare?- vi söker dig som ser skillnaden mellan ordens innebörd och som inser att båda delarna behövs för att skapa en välfungerande enhet och ett team som utvecklas. Vi kräver ingen tidigare erfarenhet från chefsrollen men du behöver vara en person som under en längre tid funderat på rollen som ledare, så pass att du har en tydlig bild över vad du kommer att stå för som chef och ledare. Kanske är du just nu din arbetsplats bästa medarbetare och redo att ta nästa kliv? Du har mest troligtett stort intresseför ledarskap, älskar försäljning och genom ditt team vill skapa framgång,samtidigt som du brinner för att ge service i världsklass varje dag. Vi söker dig som: Är ödmjuk, socialt kompetent, driftig och energifylld. Älskar att sälja och att ta stort ansvar för både din egen och andras prestationer.. Kan förmedla mål, samt att på ett coachande sätt driva gruppen mot dessa. Har intresse och kunskap kring produkterna vi säljer. Är resultat-och-målfokuserad. Är stabil, mogen och beslutsam i ditt agerande. Viser gärna att du har: -Erfarenhet av ledarskap i någon form, gärna från detaljhandeln. -Erfarenhet av försäljning till slutkonsument. Vad erbjuder vi dig? I rollen som butikschef driver du, tillsammans med dina säljare,din butiksom din egen. Du har ett gediget stöd ifrån Huvudkontoret som gör att du får bästa förutsättningar att fokusera på det operativa ledarskapet och utvecklingen av ditt team. Vi värdesätter ett nära ledarskapgenomhög butiksnärvaro ochi rollen kommer du ha ett tätt nära samarbetemeddin regionchef som både stöttar, utvecklar och agerar bollplank. Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsom butikschef: -Skapa ett effektivt och välfungerande team i din butik. -Förvalta och utveckla den höga nivån av kundnöjdhet som vi verkar för. -Arbeta för en välskött butik och ett välorganiserat lager Första åretges duen gedigen introduktiontill rollen– allt för att ge dig bästamöjligaförutsättningar som butikschef hos oss! Vill du veta mer om hur är det att jobbapå Kjell & Company? Övrigt Tjänsten kommer att tillsättas omgående. Rekrytering sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Vi kan komma att göra en bakgrundskontroll vid en eventuell anställning, detta gäller alla tjänster på Kjell & Co. Grundlön enligt detaljhandelsavtalet baserad på högsta möjliga branschvana + ansvarstillägg på runt 4500 kr. Utöver det finns möjlighet till bonus om 45 000 per kvartal. Utöver Handels kollektivavtal erbjuder vi även bonussystem, friskvårdsbidrag och vassa internutbildningar. Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Josefin, People and Culture Kjell & Company

14 mars 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Restaurangchef Linköping
Holy Greens AB
Restaurang- och kökschefer

Är du en naturlig ledare som vill ta chansen att växa och utvecklas i branschen? Häng med på vår resa mot en mer hållbar och hälsosam värld! Vi erbjuder: Programmet ”Växa och Gro” som ger dig möjlighet att utvecklas inom företaget. En arbetsplats som arbetar för en mer hållbar och hälsosam värld. Kollektivavtal och friskvård. Arbete främst dagtid. Ansök idag. Vi ser fram emot att träffa dig! ÖVRIG INFORMATION Anställningsgrad: Heltid, tillträde 1/4-2025 Plats: Linköping Lön: Fast lön. Vi är anslutna till Visita och följer kollektivavtal Förmåner: Friskvårdsbidrag, förmånlig personallunch, sociala aktiviteter och trevligaste kollegorna. Vi håller intervjuer löpande och tjänsten kan komma att bli tilsatt innan sista ansökningsdatum.

14 mars 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Kundsupportchef till Gleerups Utbildning
Bravura Sverige AB
Övriga administrations- och servicechefer

Brinner du för kundservice och att leda team mot framgång? Gleerups söker en engagerad Kundsupportchef som vill utveckla kundsupporten i en innovativ och växande organisation. Här får du möjlighet att göra skillnad inom lärande och utbildning – din nästa utmaning kan vara här! Om tjänsten Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gleerups som erbjuder en trygg arbetsmiljö med ett generöst förmånspaket. Om företaget Gleerups är en av Sveriges ledande aktörer för framgångsrikt lärande. Utifrån en stark pedagogisk plattform och ett tydligt användarfokus vill de bidra till att bygga världens bästa skola och högskola. Genom ett aktivt och nära samarbete med lärare, elever, skolledare och forskare utvecklar de innovativa verktyg för framgångsrikt lärande. Idag är Gleerups ca 70 anställda. Läs mer på gleerups.se Arbetsuppgifter Som Kundsupportchef har du ett övergripande ansvar för att leda och utveckla kundsupportavdelningen med många kontaktytor både internt och externt. Du har en nyckelroll i att säkerställa en högkvalitativ kundupplevelse och effektivisera arbetssätt inom kundsupporten. Ditt arbete innefattar: Ledarskap och teamhantering – Rekrytera, utbilda och utveckla kundsupportteamet samt skapa tydliga mål och förväntningar. Du motiverar och engagerar teammedlemmarna för att uppnå avdelningens mål. Kundrelationer – Operativt involverad genom att hantera komplexa eller eskalerade kundärenden och säkerställa att kunderna är nöjda med lösningarna. Du följer upp kundfeedback och driver förbättringsåtgärder. Processförbättring – Ständigt utvärdera och förbättra kundsupportprocesser och -procedurer samt implementera effektiva verktyg och tekniska lösningar för att optimera kundsupporten. Rapportering och analys – Samla och analysera data om kundsupportprestation och använda den som grund för beslut och förbättringsåtgärder. Budget och resurshantering – Ansvara för avdelningens budget och resursfördelning, inklusive personalresurser och teknik. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Arbetslivserfarenhet av att leda och utveckla team inom kundservice eller liknande områden Gedigen erfarenhet av kundsupport och kundhantering Omfattande erfarenhet av att arbeta med CRM- och ERP-system samt effektiv hantering av lager, logistik och flödesoptimering Mycket goda kunskaper i svenska och engelska Vi söker dig som är affärsmässig och drivande med ett starkt kundfokus. Du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att leda och utveckla team för att nå gemensamma mål. Som person är du positiv, glad och strukturerad, med förmåga att prioritera och fatta beslut även i ett högt tempo. Du är lyhörd och kan på ett tydligt sätt förmedla verksamhetens mål och visioner till både medarbetare, kunder och samarbetspartners. För att trivas i rollen ser vi att du är engagerad, lösningsorienterad och har en naturlig förmåga att skapa långsiktiga relationer. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #Specialist

13 mars 2025
Sista ansökan:
30 augusti 2025