Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Nu söker vi två engagerade gruppchefer till våra grupper inom Byggkonstruktion i Luleå och Piteå. Du rapporterar till sektionschefen och tillsammans leder och driver vi verksamheten framåt. Som gruppchef är ditt främsta uppdrag att vara en god ledare för gruppens medarbetare men även att bearbeta marknaden i norra Sverige för att hitta nya kunder. I din roll som ledare ingår att skapa engagemang och motivation, liksom förutsättningar för medarbetare att kunna utvecklas och ta eget ansvar. Du har också en viktig uppgift att forma ett positivt arbetsklimat och en dynamisk arbetsplats där mål, arbetsuppgifter med tillhörande ansvar är tydligt och där man samtidigt har roligt och utvecklas. Detta är en tjänst med stor frihet att bygga upp, driva vidare och utveckla gruppen med befogenhet över gruppens tillväxt, rekrytering, personal, kunder och marknadsföring. Du har fullt personalansvar vilket innebär; rekrytering, utveckling, lönesättning etc. För rätt person finns stora möjligheter till personlig utveckling att fortsätta utvecklas inom AFRY. Du ingår i sektionens ledningsgrupp tillsammans med flera andra gruppchefer i ett nära samarbete som präglas av tillit och arbetsglädje. Din chefsroll kombinerar du med att även själv arbeta som konsult, förslagsvis som konstruktör. Kvalifikationer Vi söker dig som brinner för teamutveckling, nöjda kunder och har ett stort intresse för att möta såväl pågående som kommande byggprojekt i Norr! Vi tänker att du som person är den som skapar självdrivande medarbetare och har ett innefattande ledarskap. Du visar stort engagemang och är en trygg beslutsfattare, som uthålligt driver organisationen framåt med en god kommunikativ förmåga. Tempot är emellanåt högt och det är viktigt att du kan planera och strukturera såväl gruppens arbete som ditt eget. I din roll är det viktigt att du är engagerad, tydlig, strukturerad och tycker om att driva förändringar. Våra värdefulla medarbetare och fina gemenskap är den viktigaste kraften bakom framgång, så vi lägger stor vikt vid att du är en lyhörd, inkluderande ledare med hög integritet och stark moralisk kompass. För dessa roller ser vi gärna att du har mångårig erfarenhet från branschen som konsult, entreprenör eller beställare, är en fena på att göra affärer och är väl införstådd i konsultaffären. Du som söker har en akademisk utbildning med teknisk inriktning eller annan likvärdig arbetslivserfarenhet. Vi ser även att du behärskar svenska och engelska obehindrat och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Ytterligare information Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt världen över. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Sista ansökningsdag är 15 augusti. Det går bra att skicka in din ansökan tidigare men vi kommer gå igenom ansökningarna först efter sommarledigheten. Kontaktuppgifter för frågor Niklas Svensson, Sektionschef Buildings [email protected] På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Vill du ha det bästa av två världar – ett kommunalt vård- och omsorgsbolag med korta beslutsvägar samt stora möjligheter att påverka? Vill du ta nästa steg i din ledarskapsresa och vara med och utveckla våra gruppbostäder inom LSS? Då ska du läsa vidare! Om tjänsten Som verksamhetschef ansvarar du för driften av gruppbostäder/servicebostäder som ligger i Sollentuna kommun. Till din hjälp har du enhetsansvariga i varje verksamhet som både arbetar operativt i verksamheten och med administrativa uppgifter. Du har fullt ansvar för personal, budget och resultat samt verkar för en god arbetsmiljö, hög trivsel bland medarbetare och hög kundnöjdhet. Du leder verksamheten nära, är lyhörd för medarbetares och brukares behov och arbetar aktivt för att skapa delaktighet och kvalitet i vardagen. I uppdraget ingår också samverkan med externa aktörer och myndigheter. Som verksamhetschef ingår du i affärsområdets ledningsgrupp tillsammans med andra verksamhetschefer inom gruppbostäder, servicebostäder, daglig verksamhet och vårt mobila HSL-team. Du har även stöd från våra stabsfunktioner inom HR, Kvalitet, Ekonomi, Kommunikation, IT och Fastighet. Hos oss får du arbeta i ett företag som har det bästa av två världar, då vi är något så ovanligt som ett kommunalt vård- och omsorgsbolag. Vi ägs av Sollentuna kommun vilket ger en trygghet och stabilitet samtidigt som vi drivs i bolagsform med korta beslutsvägar och en entreprenörsdriven kultur. Vi finns bara i Sollentuna vilket ger närhet till verksamheter, kollegor, ledning och stab. Vi har kollektivavtal och du har möjlighet att löneväxla till pension och semester. Utöver det har vi förmåner som generöst friskvårdsbidrag och Edenred lunchkortet (subventionerad lunch). Tjänsten är på heltid och en tillsvidareanställning, beroende på din bakgrund kan provanställning vara aktuellt, med tillträde enligt överenskommelse. Arbetstiderna är förlagt till vardagar och tillsammans med dina åtta chefskollegor bemannar ni arbetsledarjouren efter schema som verksamheterna kan nå kvällar och helger. Om dig För att lyckas i rollen ser vi att du har: - socionom eller beteendevetenskaplig examen, alternativt motsvarande högskola/universitetsexamen där socialrätt är en del av din utbildning - flera års erfarenhet av en arbetsledande funktion inom LSS - B-körkort - mycket god kunskap om LSS-lagstiftningen - goda kunskaper i tal och skrift i svenska språket - god datorvana och vana att använda digitala verktyg i det dagliga arbetet (t.ex. Word, PowerPoint, Outlook och verksamhetssystem) Det är meriterande om du idag står på ett IVO-tillstånd. Som person är du trygg i ditt ledarskap och van att se helheten. Du har lätt för att lösa problem, driver förändring och får med dig andra på vägen. Du planerar framåt, håller riktningen även när förutsättningarna förändras och arbetar målinriktat med god struktur. Du är initiativrik, tydlig i din kommunikation och bygger goda relationer med bland annat boende, medarbetare och beställare. Du har god självkännedom och leder med både engagemang och ödmjukhet. Om rekryteringsprocessen I den här rekryteringen kommer vi i slutet av rekryteringsprocessen använda oss av rekryteringstester som ett komplement till intervjuerna. För chefsroller genomför vi även bakgrundskontroll på slutkandidat innan anställningsavtal skrivs. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Före eventuell anställning behöver du lämna in ett utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation. Du behöver själv begära ut utdraget via polisens hemsida: Utdraget vi behöver heter "Kontrollera egna uppgifter". Detta ska i oöppnad kuvert lämnas in vid en ev. anställning. För dig med skyddade personuppgifter hänvisar vi till vår HR-enhet för vägledning i hur du ansöker. Du når HR via växeln på 08-128 240 00. Om SOLOM SOLOM är Sollentuna kommuns största utförare inom äldreomsorg och LSS. Vi bildades 2013 och är något så unikt som ett kommunägt vård- och omsorgsföretag. SOLOM är en av Sollentunas största arbetsgivare och finns idag på ett 30-tal platser i kommunen. Med glädje, engagemang och respekt arbetar vi varje dag för att hjälpa våra kunder att ha huvudrollen i sina liv. Läs mer om oss på http://www.solom.se
Vill du vara med på SSABs resa mot att bli världens säkraste stålföretag och skapa en fossilfri stålproduktion? Brinner du för ledarskap? Då kan detta vara din nästa utmaning. Vi söker en ledare med stark självkännedom som är en lagspelare, bidrar aktivt till förbättringar, föregår med gott exempel, sprider positiv energi och har förmågan att uppnå resultat. Vi söker dig som vill leda tillsammans med andra! Avdelningen Verksamhetsutveckling, avsnitt Anläggningsteknik, söker nu en engagerad sektionschef till sektionen Maskin – en roll där samarbete och gemensam utveckling står i centrum. Att bli en del av SSAB-familjen innebär att följa med på en resa. En resa som vi tror är avgörande för planetens framtid och hållbarhet. Stål har varit ett av de viktigaste materialen för vår samhällsutveckling och kommer att vara det även i framtiden. I våra hem, i broar som förbinder våra städer och i morgondagens bilar. På SSAB är vi stolta över vår historia och vårt ledarskap inom höghållfast stål. Samtidigt är vi medvetna om att stålproduktion är en av de branscher som släpper ut mest växthusgaser i världen. Det måste förändras. Vi har därför utvecklat världens första fossilfria process för stålproduktion och har förbundit oss att i stor utsträckning bli fossilfria. Som en del av SSAB kommer du att vara viktig för att förverkliga detta mål och därmed bidra till en grön omställning av hela stålindustrin. Om tjänsten Avsnittet Anläggningsteknik ansvarar för att prioritera och genomföra investeringsprojekt inom ramen för SSAB Luleås investeringsbudget. Anläggningsteknik är uppdelad i två sektioner: Maskin samt El & Automation. Vi söker nu en ny sektionschef till Maskin, då nuvarande chef går vidare till en ny roll inom avsnittet. Sektionen består av 13 medarbetare, främst projektledare inom maskinteknik. Fokus ligger på att driva investerings- och underhållsprojekt med hög standard inom säkerhet, miljö, kvalitet, produktionsstabilitet och lönsamhet. Du ingår i Anläggningstekniks ledningsgrupp och samarbetar nära med kollegor inom avsnittet samt andra funktioner inom SSAB Luleå. Dina huvudsakliga ansvarsområden Leda, stötta och coacha medarbetare i deras dagliga arbete. Personalansvar med stort fokus på arbetsmiljö & Hälsa. Verka för att medarbetarna har rätt verktyg och förutsättningar för att kunna leverera projektledning i världsklass. Vara sektionens representant och samverkanspart gentemot interna kunder och intressenter. Ansvara för sektionens budget och resursplanering. Om dig Du är en närvarande och engagerad ledare som sätter tydliga mål och förväntningar. Du har god kommunikativ förmåga och bygger starka relationer både internt och externt. Dokumenterad chefserfarenhet, gärna inom projektledning, industri eller annan teknikorienterad verksamhet. Ingenjörsexamen inom Maskinteknik eller motsvarande. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vårt erbjudande På SSAB är mångfald och inkludering en del av vår kultur. Vi använder våra värderingar – drivande, äkta och steget före – i vårt dagliga beslutsfattande, alltid med kunden i fokus. Det gör oss alla till lagspelare, med en gemensam strävan att förbättra oss. När du börjar på SSAB blir du en del av en organisation med passionerade problemlösare som arbetar tillsammans med viktiga utmaningar. Vi kommer att stödja din tillväxt genom att erbjuda en säker och vänlig arbetsplats som bidrar till balansen mellan arbete och privatliv. På SSAB har du möjlighet att bredda dina kunskaper och växa. Vi erbjuder ett brett spektrum av uppskattade förmåner till våra medarbetare. Här är några exempel på det: Vinstdelning Flexibla villkor för arbetstidsförkortning Friskvårdsbidrag Rekryteringsprocessen 1. Ansök 2. Tester 3. Intervju 4. Referenstagning 5. Kom och träffa oss 6. Hälsoundersökning 7. Signera Bakgrundskontroll kan komma att genomföras som en del i rekryteringsprocessen. Har du frågor angående tjänsten? Kontakta gärna rekryterande chef Josefine Mettävainio Pettersson, Chef Anläggningsteknik, tfn 070 - 609 37 68. Kontakta Josefine via mail - [email protected] Vi undanbeder oss kontakter från rekryteringsföretag, annonssäljare och liknande beträffande denna annonsering. Facklig information lämnas av Akademikerföreningen, Unionen och Ledarna som nås via vår växel på tfn 0920-920 00. Några ord från din blivande chef "För mig är det allra viktigaste att vi trivs och mår bra på jobbet – det är grunden för allt. Jag tror starkt på ett prestigelöst ledarskap där vi, chefer och medarbetare tillsammans, hittar vägar framåt och når våra mål som ett lag. När vi lyssnar på varandra, lyfter varandra och vågar ge feedback, då skapar vi en kultur där alla får växa. Att få vara en del av den förändringsresa som SSAB befinner sig på är både spännande och meningsfullt. Visst finns det utmaningar – men tillsammans gör vi det möjligt. Och det är just i det gemensamma som kraften finns!" SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag som bygger en starkare, lättare och mer hållbar värld genom förädlade stålprodukter och tjänster. Tillsammans med våra partners har SSAB utvecklat SSAB Fossil-free™ steel och planerar att återuppfinna värdekedjan från gruvan till slutkunden, vilket i stort sett eliminerar koldioxidutsläpp från vår egen verksamhet. SSAB Zero™, ett till stor del koldioxidutsläppfritt stål baserat på återvunnet stål, stärker ytterligare SSABs ledande position och vårt heltäckande hållbara erbjudande oberoende av råvaran. SSAB har anställda i över 50 länder och produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq Helsingfors. Följ med oss på resan! www.ssab.com, Facebook, Instagram, LinkedIn, X och YouTube
Sales Manager – Affärsdrivande roll i framtidens energibransch OM ROLLEN För kunds räkning söker vi nu en Sales Manager till ett nordiskt säljteam inom elkraft- och energilösningar. Vår kund är en väletablerad aktör inom elektrifiering och automation och erbjuder helhetslösningar till både industri och energisektorn. I denna roll kommer du att ansvara för att driva affärer från anbud till projektstart, och vara en nyckelperson i försäljningsarbetet på den svenska marknaden. Du samarbetar tätt med övriga säljare i Norden och med kollegor inom projektledning och teknik. Ditt fokus blir att identifiera affärsmöjligheter, bygga starka kundrelationer och säkerställa att anbud levereras med hög kvalitet och precision. Placeringen är flexibel – du kan utgå från hemmakontor eller från något av kundens kontor i Norden. EXEMPEL PÅ ANSVARSOMRÅDEN Driva och samordna anbudsprocesser Ta fram och presentera kvalificerade offerter Ha kontinuerlig kontakt med kunder och utveckla kundrelationer Samarbeta nära projektteam och teknikavdelning Säkerställa en smidig övergång från försäljning till projektstart Bidra till strategisk affärsutveckling inom den svenska marknaden OM DIG Vi söker dig som är tekniskt och kommersiellt skicklig, och som har erfarenhet från försäljning inom energibranschen eller liknande teknisk miljö. Du är van att arbeta med komplexa anläggningsprojekt och har god förståelse för hela försäljningscykeln. Du har: Relevant högskole-/universitetsutbildning eller motsvarande erfarenhet Bakgrund inom elkraft, automation, industri eller energi Erfarenhet av att arbeta med anbud, kontrakt och kundkontakt Förmåga att kommunicera tydligt, bygga relationer och skapa förtroende B-körkort och är beredd att resa i tjänsten Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift VI ERBJUDER DIG En affärsnära roll där du får möjlighet att påverka både tillväxten på den svenska marknaden och kundens fortsatta utveckling i Norden. Du får arbeta i ett team med stark gemenskap, hög kompetens och ett stort engagemang. Vår kund erbjuder konkurrenskraftiga villkor, kompetensutveckling, flexibla arbetsformer och trygga kollektivavtalade förmåner. OM OSS På Pin Rekrytering förstår vi att varje rekryteringsuppdrag är unikt. Därför engagerar vi oss helhjärtat i att förstå er verksamhet och era specifika behov. Vi är inte bara en rekryteringspartner, utan en del av ert team, dedikerade till att förstå och uppfylla hela er behovsbild. Vårt expertteam av rekryterare är skickliga på att identifiera och attrahera de mest eftertraktade kandidaterna inom era branscher, inklusive specialiserade säljare och ingenjörer. Ansökan START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: 100% PLACERING: Flexibel (t.ex. hemmakontor eller kontor i Västerås) LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Elin Lidman SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-08-13 Vi går igenom ansökningar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan – tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta: Elin Lidman – 076-632 76 20 | [email protected]
Omgivet av hav i tre väderstreck, med vacker natur och goda kommunikationer är Båstads kommun en modern idyll med fullskalig service. Vårt strategiska läge på Bjärehalvön med två järnvägsstationer, närhet till flygplats och motorväg gör oss dessutom till en attraktiv pendlingskommun och kreativ mötesplats för olika människor, erfarenheter och kompetenser. Vår vision är att vara en förebild för ett friskt liv och hållbart entreprenörskap samt att attrahera människor som vill värna det sunda livet och utveckla kunskap, kultur och affärer. Båstads kommun är en attraktiv och utvecklande arbetsplats där vår värdegrund bygger på professionalism, arbetsglädje och respekt. Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans gör skillnad varje dag. Genom samarbete och utveckling samt kompetenta och engagerade medarbetare, ger vi god service till våra medborgare. Förslövs skola är en F-9 skola med drygt 530 elever. Vi har 75 medarbetare fördelade på 5 arbetslag. Vi arbetar utifrån ”Hela barnet – hela vägen” där vi gemensamt tar ansvar för både den sociala och kunskapsmässiga utvecklingen för våra elever. Grunden utgår från en tillåtande och stimulerande studiemiljö där vi strävar efter att ge varje elev bästa möjliga skolgång. Vi har fokus på den relationella pedagogiken med elevers trygghet och delaktighet som viktiga delar. Inom vår personalstyrka har vi hög legitimationstäthet och ett gemensamt driv att fortsätta utveckla vår skola. Formativt förhållningssätt och inkluderande lärmiljöer är två områden som vi arbetat med över tid. Innevarande läsår har vi haft kompetensutveckling inom kooperativt lärande och språkutvecklande arbetssätt. God arbetsmiljö för både elever och personal ger oss goda förutsättningar för vårt arbete. Vi har en välfungerande elevhälsa där vi arbetar systematiskt med att utveckla verksamheten utifrån våra behov och våra resultat. En del av arbetet de senaste åren har varit att utveckla vår stödorganisation och våra lärmiljöer från F-9. Eleverna har Ipads som sitt digitala verktyg och vi har interaktiva TV-skärmar och ljudutjämningssystem i de flesta klassrum. Vill du utvecklas i en trygg och stimulerande miljö? Välj då att arbeta hos oss på Förslövs skola! ARBETSUPPGIFTER Vi söker nu en biträdande rektor på 50%. Du kommer att ingå i skolans ledningsteam med rektor och ytterligare en biträdande rektor. Det är en fördel om du har erfarenhet av driva utvecklingsarbete, erfarenhet av arbete med trygghet och studiero. Gillar du att samarbeta och vara med i utvecklingsarbete tillsammans med pedagoger, elevhälsoteam, skolledning och andra skolledare i kommunen? Då vill vi uppmana dig att ta chansen att bli en del av gemenskapen på Förslövs skola och i Båstads Kommun. Utbildningsnämnden har följande fokusområden: • utveckla och stärka arbetet kring värdegrund, trygghet och studiero • utveckla det främjande, förebyggande och åtgärdande arbetet inom området barn-elevhälsa • stärka det språkutvecklande arbetssättet och skolbiblioteken. Med dessa fokusområden som grund har vi som gemensamt utvecklingsområde att vidareutveckla en tillgänglig lärmiljö för alla våra elever och en god arbetsmiljö för såväl elever som medarbetare. Som biträdande rektor på Förslövs skola förväntas du bidra till utvecklingen. I din roll ingår: • Systematiskt kvalitetsarbete • Personalansvar • Administrativt arbete • Systematiskt arbetsmiljöarbete KVALIFIKATIONER Du har lärarutbildning i grunden, rektorsutbildning är meriterande liksom tidigare uppdrag som skolledare. Du har erfarenhet av att leda och samordna utvecklingsarbete. Du är förtrogen med styrdokumenten och väl förankrad i Lgr 22, ditt arbete vilar på vetenskaplig grund. I rollen som biträdande rektor behöver du vara strukturerad och relationsskapande. Du har en stark inre drivkraft gällande elevens rätt och alla människors lika värde och har mod att stå upp för det perspektivet i alla lägen. Du har ett normkritiskt förhållningssätt och ett intresse för nya arbetssätt och lösningar. Vi söker dig som: • Har ett tydligt elevfokus och är en närvarande skolledare • Har ett stort engagemang och är lösningsfokuserad • Är en lyhörd och tydlig kommunikatör som tänker strategiskt. • Kan planera och organisera arbetsuppgifter självständigt. • Har god analytisk förmåga och förmåga att hantera flera frågor samtidigt. Om du är trygg och stabil med ett glatt humör passar du väl in hos oss! Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Som en del i vårt hälsofrämjande arbete erbjuder vi friskvårdsbidrag. Det finns även möjlighet till löneväxling samt semesterlöneväxling där gällande avtal finns. Rökfri arbetstid tillämpas. Båstads kommun är en del av Familjen Helsingborg och genom det finns samarbetsområden för kompetensutveckling och erfarenhetsutbyte i regionen. Kommunala avtal gäller. Med en tillsvidareanställning följer en skyldighet att krigsplaceras i Båstads kommun. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Fackliga representanter nås via respektive fackförbunds webbplats. Välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande. Inför rekryteringsarbetet har Båstads kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vill du leda och utveckla omvårdnadsarbetet i en högspecialiserad och modern vårdmiljö för barn och ungdomar? Vi söker dig som vill ta ett viktigt steg i din karriär som omvårdnadschef på vår barnuppvakningsavdelning i Solna – en arbetsplats där din insats gör skillnad varje dag och där du tillsammans med kompetenta kollegor driver vården framåt med fokus på trygghet, kvalitet och utveckling. Du erbjuds Ett spännande arbete som omvårdnadschef på vår fullbemannade barnuppvakningsavdelning i Solna Möjlighet att göra skillnad varje dag Att i samarbete med specialiserade och högt motiverade sjuksköterskor och undersköterskor driva utvecklingen av våra rutiner och arbetssätt framåt Självklart får du också ta del av våra generella förmåner som Karolinska Universitetssjukhuset erbjuder dig. Om tjänsten Som omvårdnadschef på Barnuppvakningsavdelningen (BUVA) är ditt jobb att skapa förutsättningar för att tillvarata och utveckla allas kompetenser och förmågor. Ledarskapet delar du med din närmsta OVC kollega som liksom du är sjuksköterska gärna med specialisering inom barn, intensivvård eller anestesi. Du kommer även ingå i Medicinsk enhet Perioperativ medicins operativa ledningsgrupp där du arbetar nära tillsammans med chefer för våra andra enheter. På Barnuppvakningsavdelningen pågår arbetet dygnet runt och är lokaliserad i anslutning till barnoperationsavdelningen. På BUVA vårdas majoriteten av alla opererade barn och ungdomar postoperativt. Vi vårdar barn i alla åldrar, från de allra minsta till tonåringar. Alla barn och ungdomar vårdas ur ett familjecentrerat och barncentrerat omvårdnadsperspektiv på en egen övervaksplats. Medarbetargruppen på BUVA utgörs av specialistsjuksköterskor, undersköterskor och ett fåtal grundutbildade sjuksköterskor. Gruppen har ett stort engagemang för att ge våra patienter den bästa postoperativa omvårdnaden. Vi arbetar i nya lokaler med toppmodern operationsmiljö och ingår i ett högspecialiserat team med interprofessionellt kunskapsutbyte tillsammans med våra opererande specialiteter. Läs mer om hur det är att arbeta som chef på Karolinska Universitetssjukhuset här. Vi söker dig som Värdesätter och skapar förutsättningar för samarbete Har förmågan att ge våra drivna medarbetare förutsättningar att ge den bästa vården för våra patienter Är en handlingskraftig och inspirerande ledare med förmåga att se helheten Har ett stort intresse för den postoperativa omvårdnaden av barn Är lyhörd och inlyssnande med god kommunikationsförmåga Uppskattar det delade ledarskapets möjligheter där ni leder enheten och medarbetargruppen tillsammans Kvalifikationer Krav: Legitimerad specialistsjuksköterska inom intensivvård, anestesi eller barn Ledarskapserfarenhet Meriterande: Erfarenhet från postoperativ vård Erfarenhet av arbete med omvårdnad av barn Erfarenhet av chefsuppdrag Magisterexamen Om rekryteringsprocessen Ansökningstiden för denna tjänst sträcker sig över semesterperioder. Vi planerar att påbörja urvalsarbetet under vecka 31. I vår rekryteringsprocess kan vi komma att använda oss av Assessios tester MAP och Matrigma. MAP är ett personlighetstest och Matrigma är ett icke-verbalt begåvningstest och båda bygger på arbetspsykologisk forskning. Testerna används som ett komplement till dina erfarenheter och kompetenser och syftet är att göra vår urvalsprocess kvalitetssäker och transparent. I samband med din ansökan behöver du bifoga CV. Istället för ett personligt brev ber vi dig besvara urvalsfrågor samt kort motivera varför du passar för rollen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett. Varmt välkommen med din ansökan - Tillsammans är vi Karolinska! Inför tillsättning av befattning som innefattar vård av barn och ungdom, kontrolleras den som erbjuds tjänsten mot misstanke- och belastningsregistret. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/rekrytering-pa-karolinska/ Som anställd på Karolinska Universitetssjukhuset kan du komma att krigsplaceras. https://www.karolinska.se/jobba-hos-oss/var-arbetsplats/totalforsvarsplikt-allman-tjansteplikt-och-krigsplaceringar-pa-karolinska-universitetssjukhuset/ Om du är eller tidigare har varit anställd i Region Stockholm kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning. För tillsvidaretjänster kan provanställning komma att tillämpas. Om Karolinska Universitetssjukhuset Vi på Karolinska Universitetssjukhuset är stolta över att vi är ett av världens främsta universitetssjukhus. Förutom vårt särskilda ansvar för den högspecialiserade vården i Stockholmsregionen är huvuduppdraget att tillsammans med Karolinska Institutet utbilda framtidens vårdanställda och bedriva världsledande forskning samtidigt som vi fortsätter vårt arbete med att utveckla vården för patientens bästa. Vi arbetar inom en rad olika områden och professioner. Vår vision - Vi ska bota och lindra imorgon det ingen kan bota och lindra idag. Läs gärna mer om oss på https://www.karolinska.se/ och följ oss på sociala medier! Funktion Barn PMI Barn-Perioperativ medicin och intensivvård bedriver sjukvård på hög internationell nivå. Vi ansvarar för transporter av svårt sjuka patienter och vård på BIVA/ECMO. https://www.karolinska.se/for-vardgivare/funktion-barn-perioperativ-medicin-intensivvard-och-transport/ Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
One of the leading players in the fashion and retail industry is seeking a seasoned Program Manager to steer a complex, multi-year warehouse program based in Stockholm. This full-time, onsite consulting assignment spans from September 2025 to June 2027, with possible extension. offering a unique opportunity to work with a highly cross-functional product organization. About the role You will take the lead in managing a major warehouse transformation program, aligning multiple product teams and stakeholders toward successful delivery. Reporting to the overall program steering committee, you will be responsible for program execution, financial tracking, and stakeholder alignment across the organization. Responsibilities Define and manage program roadmaps in alignment with strategic targets Coordinate cross-functional delivery from 40+ IT product teams Identify, communicate, and mitigate risks and interdependencies Track and manage program financials and ensure budget adherence Facilitate alignment between business goals and technical execution Promote collaboration across product, tech, and business teams Deliver regular reporting on program status, risks, and milestones Engage with senior stakeholders to manage expectations and drive decisions About you You are a senior program manager with a strong track record of driving complex technology programs, ideally with experience in warehouse operations or supply chain logistics. You excel at navigating between strategy and execution, and thrive in environments that require collaboration across multiple teams and domains. Your ability to manage financials, risks, and communications at scale will be critical to success in this role. Experience and skills 10+ years of experience in program or project management roles Proven experience leading large-scale software development initiatives Previous experience with warehouse, logistics, or supply chain projects Strong grasp of both Agile and Waterfall methodologies Excellent stakeholder management and cross-team coordination skills Experience managing program-level budgets and reporting Based in Stockholm with full-time onsite availability (no remote work) Fluent in English (spoken and written) About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.
Brinner du för försäljning, ledarskap och vill axla totalansvaret för att driva en OKQ8-station? Vi söker nu en engagerad Säljchef till OKQ8 Bromölla. I denna roll ansvarar du, tillsammans med ditt team för kundmötet och säkerställer att butiken uppfyller och överträffar kundernas förväntningar. I rollen som säljchef har du ansvar för hela stationen och får chansen att utvecklas inom: - Ledarskap och utveckling av personalDu ansvarar för alltifrån bemanning och coachning av personal till arbetsmiljön och trivseln på stationen. Allt för att dina medarbetare ska ha de rätta förutsättningarna att utföra sina jobb på bästa möjliga sätt. - Budget- och resultatansvarEtt annat av dina stora ansvarsområden blir att hålla stationen lönsam. Du sätter budget och mål och tillsammans med dina medarbetare gör ni allt ni kan för att ta stationen till nya höjder. - ButiksdriftDu är kapten på stationsskutan. Det innebär att leda arbetet och se till att de dagliga rutinerna följs likväl som att stå i kassan och servera mat till en hungrig kund eller städa i tvätthallen. På stationen finns en, eller i vissa fall flera biträdande Säljchefer som fungerar som ditt stöd, samt Butikssäljare som sköter den dagliga driften. Som Säljchef rapporterar du till Försäljningschef som har ansvar för ett antal stationer i ett distrikt. Vi söker Dig som har drivet att leda och motivera personal i ett bolag där mycket händer och utvecklingen går snabbt. Du brinner för försäljning, har ett affärsmässigt tänk samt förmåga att leda verksamheten mot uppsatta mål. Utöver det är du en positiv person som gillar att träffa nya människor. Du tycker om att arbeta i högt tempo och tar helhetsansvaret för stationen och för att ni i ert team tillsammans löser det arbetsdagen har att bjuda på. Det vi önskar från dig är att du är tar ansvar, är modig och har erfarenhet av att leda personal, så att du kan hjälpa oss att nå nya höjder. Är du redo att anta utmaningen? B-Körkort och arbetslivserfarenhet av att leda personal inom försäljning eller service är ett krav. Vi erbjuder OKQ8 erbjuder en spännande arbetsplats, med rolig atmosfär och härliga kollegor. Här arbetar människor i alla åldrar med olika bakgrund. Vi tror på utveckling på alla nivåer, du driver ständiga förbättringar tillsammans med ditt team på stationen och tillsammans med dina Säljchefskollegor i distriktet. Vidare öppnar Säljchefsrollen möjlighet till ytterligare karriärutveckling och vi har många medarbetare inom OKQ8 som är bevis på detta. Här kan du utvecklas, både yrkesmässigt och personligt. Om du vill satsa på din karriär och oss, vill vi påstå att vi har ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Denna tjänst är en tillsvidareanställning. Som Säljchef jobbar du 40 h/veckan, morgon kväll och helgjobb. Stationen har öppet vardagar mellan klockan 06:00 - 21:00 och helger mellan klockan 08:00 - 21:00. Kan du göra oss ännu bättre? Sök då tjänsten redan idag! Då det är avgörande för oss att du, precis som vi, brinner för service, kommer du efter ansökan få tillsänt ett servicestest som är anpassat för tjänsten, som vi önskar att du genomför som en del i vår rekryteringsprocess. OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald. Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa! Ditt livs kanske viktigaste jobb. På riktigt. Vi vet att det är en vågad sak att säga, men vi menar verkligen varje ord. Oavsett om det handlar om ditt första jobb, ditt sista jobb, eller om du har modet att anta en ny utmaning, tror vi att du kan få ditt livs kanske viktigaste jobb här hos oss. På riktigt.
Estia ligger mitt i Salabacke, på gångavstånd från Uppsalas centrum. Estia förskola AB finns i del av Johannesbäckskolan, i välanpassade lokaler till barnens och personalens behov. Du måste vara beredd att satsa helhjärtat på barnen, föräldrarna och förskolan. Estia kännetecknas av lust, förståelse och social kompetens. Utbildningskrav: rektorsutbildning för jobb inom förskola Närmaste chef: Verksamhetens delägare Arbetsområde: Förskola 1-5 år Arbetsuppgifter allmänt/ kvalifikationer: Rektorn ska utveckla verksamheten i enlighet med målen i Läroplanen och Skollagen. Den ansvarar för förskolans kvalitet och inre organisation genom att arbeta för: - en trygg fysisk och psykosocial arbetsmiljö - systematiskt kvalitetsarbete -du ansvarar för handledning av medarbetarna kring dokumentation, pedagogisk planering mm., - barn i behov av särskilt stöd - lärandemiljöns utformning -likabehandling -kompetensutveckling för personalen -att utveckla samarbetet mellan förskola-skola. Du är fri från tidsödande administrativa uppgifter, ägnar din tid med entusiasm och stort engagemang för förskolans utveckling i samarbete med övriga pedagoger och i nära kontakt med familjerna. En dag i veckan kommer du att jobba i barngrupp för att stödja utvecklingsprocesser, leda medarbetarna i det dagliga utvecklingsarbetet, därför har du lätt att samverka med andra. Detta minskar också behov av extra personal då ordinarie medarbetare är frånvarande. Arbetslaget jobbar med olika utvecklingsprojekt där barnen är i fokus. Inflytande och demokrati är ett av våra prioriterade målområden där förhållningssätt och arbetsmetoder diskuteras och utvecklas. Övriga dagar är du den som ansvarar för · att leda och genomföra det systematiska kvalitetsarbetet samt analysen av verksamhetens kvalitet och verksamhetsutveckling kopplat till läroplanens mål och prioriterade fokusområden för förskolans verksamhet i samarbete med förskolans arbetslag · att förskolans arbetsformer utvecklas för att gynna barnens inflytande. · följer upp teman i undervisningen utifrån framtagen pedagogisk dokumentation i arbetslagen · att förskolans arbete med förebyggande och aktiva åtgärder mot diskriminering och kränkande behandling · att genomföra individuella medarbetarsamtal med trygghet, fortbildningsbehov och en god arbetsmiljö i fokus. · att vara mentor för nyexaminerade medarbetare · att befintligt material används på ett effektivt sätt utifrån verksamhetens behov och ekonomiska förutsättningar · att söka information och nya kunskaper genom att orientera sig kring forskning och utveckling · goda kunskaper inom Officepaketet är ett krav Rektorn träffar också huvudman regelbundet för uppföljning och utvärdering av utbildningens kvalité, behov av insatser/åtgärder och utvärdering av genomförda insatser/åtgärder Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser naturligtvis mångfald som en styrka, vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Ansökan: Intervjuer genomförs kontinuerligt tills lämplig personal är på plats. Skicka CV med meriter, referenser och löneanspråk till nedan angivna e-post adressen. Arbetstid: Schemalagd deltid 80 %. Tillträde från 1/9-2025 eller efter överenskommelse. Varaktighet: Tillsvidareanställning, provanställning tillämpas i sex månader Lön: Månadslön, enligt kollektivavtal. Besöksadress: Verkmästargatan 21, Johannesbäckskolan hus 5 Skicka din ansökan via e-post till: [email protected] Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och/eller rekryteringshjälp
Ditt nya jobb Som Produktionschef ansvarar du för den operativa produktionsledningen i virkesområdet – maskinplanering samt att leda produktionen och avverkningsresurser. Du kommer att leda dynamiska produktionsmöten med entreprenörer, säkerställa smidiga arbetsflöden och bana väg för framgångsrika samarbeten. I rollen ingår personalansvar över tre produktionsspecialister där ni tillsammans strävar efter att nå uppsatta produktionsmål. Den vi söker Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom skog och/eller logistik. Har du erfarenhet av produktionsledning, entreprenörsfrågor eller logistik är det meriterande. Du känner dig trygg i att arbeta i digitala system samt har B-körkort. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är: Strukturerad och lösningsfokuserad. Du planerar och organiserar ditt arbete effektivt, men kan snabbt ställa om när förutsättningarna förändras. Kommunikativ och förtroendeskapande. Du är tydlig, lyhörd och trivs med att samarbeta både med kollegor och entreprenörer. Intresserad av gott ledarskap. Du har lätt för att skapa engagemang, bygger goda relationer och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Varför välja Norra Skog? Att arbeta på Norra Skog innebär att bli en del av en värderingsstyrd organisation därtillsammans, glädje, nytänkande, jämställdhet och hållbarhetär mer än värdeord – de är vägledande principer i vardagen. Vår filosofi bygger på att varje medarbetare och chef är en viktig del av helheten, och vi tror på att skapa en kultur där människor trivs, utvecklas och presterar tillsammans. Som chef får du möjlighet att arbeta nära både verksamhet och människor, och bidra till ett hållbart och lönsamt skogsföretagande i norra Sverige. Vi erbjuder ettinternt ledarskapsprogramsom ger dig praktiska verktyg, inspiration och fördjupad förståelse för vad det innebär att vara ledare inom Norra Skog. Programmet fokuserar på självinsikt, kommunikation, teamutveckling och hur du som chef kan skapa engagemang och riktning i din grupp. Placering och ansökan Tjänsten är tillsvidare med placering I Örnsköldsvik. Tillträde sker enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2025. Vill du veta mer? Då rekryteringen pågår under sommaren kan svarstider för frågor till chef och fackliga dröja – skicka gärna ett mejl så svarar vi så snart vi kan! Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att vända dig till Anna Forsén virkesområdeschef Norra Ångermanland, [email protected], 076-131 28 09 Fackliga kontakter: Ledarna: Jörgen Ågren, [email protected] SACO-Naturvetarna: Niklas Åberg, [email protected] I denna rekryteringsprocess kan vi komma att använda tester: logiskproblemlösningsförmåga och personlighet. Om Norra Skog Norra Skog är inget vanligt företag. Vi är en skogsägarförening med rötter som sträcker sig nästan 100 år tillbaka i tiden. Då som nu verkar vi för att göra familjeskogsägandet så värdefullt som möjligt för skogsägare i Norrland. Det tänker vi fortsätta med, i generationer framåt. Vårt huvuduppdrag är att skapa värde för föreningens 27 000 medlemmar. Det gör vi genom att erbjuda kunskap, rådgivning och tjänster som gör skogsägandet både enklare och mer lönsamt. Med huvudkontoret i Umeå och ett 40-tal lokalkontor från Tornedalen i norr till Sundsvall i söder verkar vi lokalt och finns nära våra medlemmars skogar Att vara värdeskapande är centralt för oss. Vi arbetar dagligen utifrån våra kärnvärden tillsammans, glädje, nytänkande och jämställdhet och ser det som en framgångsfaktor för att skapa en trivsam, utvecklande och hållbar arbetsmiljö. Koncernen omsätter drygt 5 miljarder kronor, driver tre sågverk, tre förädlingsenheter, en unik stolpfabrik och ett delägande i massaindustrin Husum Pulp AB. Norra Skog har ca 630 anställda medarbetare.
Välj ett jobb för att visa detaljer