Sales Manager Greenfield
ABB AB
Försäljnings- och marknadschefer

At ABB, we help industries outrun - leaner and cleaner. Here, progress is an expectation - for you, your team, and the world. As a global market leader, we’ll give you what you need to make it happen. It won’t always be easy, growing takes grit. But at ABB, you’ll never run alone. Run what runs the world. This Position reports to: Sales Manager Your Role: Own the Challenge At ABB, we don’t just follow the energy transition we lead it. Join us in shaping the future of sustainable energy by building and leading a new sales team focused on Greenfield projects. Our values care, courage, curiosity, and collaboration guide everything we do. combined with a focus on diversity, inclusion, and equal opportunities - are key drivers in our aim to empower everyone to create sustainable solutions. ABB is seeking a dynamic and experienced Sales Manager Greenfield Projects to build and lead a new sales team focused exclusively on Greenfield opportunities in the energy sector with a strong emphasis on Energy Transition. As Sales Manager for Greenfield Projects, your primary responsibility is to create, grow, and lead a dedicated team to identify, pursue, and win largescale Greenfield sales opportunities from early stage concept through to successful project handover. Key Responsibilities Build and lead a new Greenfield-focused sales team coaching, developing, and expanding the team for long-term growth. Take over and progress strategic Greenfield initiatives, including those initiated by senior leadership ensuring continuity and momentum. Engage in business development to uncover new Greenfield sales opportunities across sectors. Collaborate closely with ABB’s broader sales organization and business development functions to ensure alignment, smooth handovers, and unified strategies. Establish and continuously improve sales processes and team workflows tailored to complex Greenfield project cycles. Work with technical, legal, commercial, and operational teams to define winning strategies for large, multi-disciplinary Greenfield bids. Lead capture and pursuit planning, manage bid/no-bid decisions, and drive rigorous pipeline management through CRM systems such as Salesforce. Position ABB as a market leader in Automation, Electrical and Digital for new Greenfield developments. Drive strategic initiatives from concept to contract. Participate in external events, industry forums, and client engagements to strengthen ABB’s visibility and brand in Greenfield sectors. Qualifications Proven leadership experience in building and managing high performing sales teams, ideally in Greenfield or capital project environments. A strong track record in complex B2B solution sales across sectors like Energy, Power, Indus-trial Automation, or Infrastructure. Familiarity with Swedish energy market dynamics. Excellent strategic thinking and consultative selling skills able to navigate ambiguity, build trust, and develop long-term client relationships. Strong collaboration skills, with the ability to operate across large organizations and multi-disciplinary teams. Experience with CRM tools like Salesforce and strong IT skills (MS Office). Fluent in Swedish and English A valid driver’s license and willingness to travel within Sweden. We empower you to take initiative, challenge ideas, and lead with confidence. You’ll grow through meaningful work, continuous learning, and support that’s tailored to your goals. Every idea you share and every action you take contributes to something bigger. We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe.

25 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Verksamhetsutvecklare arkiv och registratur – vikariat
Försvarsmakten
Övriga chefer inom samhällsservice

Är du en senior registrator eller arkivarie som letar nya utmaningar? Vill du vara med och utveckla Försvarsmakten? Vill du ligga i framkant och arbeta med informationsstrategiska frågor inom Försvarsmakten? Vi sammanhåller flera Försvarsmaktsgemensamma uppgifter inom vårt ämnesområde och möts ständigt av nya spännande uppdrag. Till exempel införandet av ett e-arkiv och framtagning av vägledningar inom nya samverkansområden för att ge några exempel. Hos oss får du möjlighet att förbättra och utveckla i både stort och smått. Då en av våra medarbetare ska vara tjänstledig söker vi en ersättare under dennes frånvaro. Nu ges en unik möjlighet att prova på under en period då vi söker en vikarie för ett år. Om enheten Informationsförvaltningssektionen ingår i Juridiska avdelningen som är en del av Försvarsstaben. Försvarsstaben är en del av Högkvarteret. Vid vår sektion arbetar verksamhetsutvecklare och arkivarier sida vid sida. Tillsammans stödjer vi informationsförvaltningen i hela myndigheten och har som uppdrag att leda och samordna arkiv- och expeditionstjänsten. Vi är idag strax över tio medarbetare vid sektionen. Vi har en övergripande roll och ser till att handläggare, registratorer och arkivarier får förutsättningarna att göra rätt ur ett förvaltningsperspektiv. Försvarsmakten hanterar stora mängder information som är av värde för verksamheten, allmänheten, historieintresserade, forskare, journalister med flera och vi befinner oss i en expansiv fas inom flera områden. Därför behövs du! Huvudsakliga arbetsuppgifter • Medverka i pågående utvecklingsarbeten inom arkiv och registratur • Medverka i strategiska utredningar • Arbeta med elektronisk dokumenthantering, bevarande- och gallringsutredningar och beskrivning av regelverkstillämpning genom rutiner och mallar • Utveckla, förbättra och säkerställa kvaliteten på informationsförvaltningen i Försvarsmakten KRAV Kvalifikationer • Högskoleutbildning såsom arkivvetenskap 60 p eller annan likvärdig utbildning inom registratur • Arbetat som registrator eller arkivarie • Goda kunskaper om informationsförvaltning • God kännedom om offentlig förvaltning • En väl utvecklad kommunikativ förmåga samt en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift Personliga egenskaper För att trivas hos oss tror vi att du är strukturerad, lösningsorienterad med förmåga att se helhetsperspektiv samt att du har lätt för att knyta kontakter. Vi tror också att du trivs med att arbeta ensam likväl som i grupp. Du behöver känna dig trygg i att ta ansvar för lösandet av uppgifter inom området. Då tjänsten är tidsbegränsad kommer du huvudsakligen arbeta med tidsatta arbetsuppgifter. Då vi till del löser uppgifter tillsammans är samarbetsförmåga viktigt och att man delar med sig av sin kunskap. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • God kännedom om Försvarsmakten • Kunskaper om arkivrelaterade standarder (OAIS, metadatastandarder, filformatstandarder, osv) För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se). Övrigt Anställningsform: Vikariat i ett år. Sysselsättningsgrad: Heltid. Arbetsort: Stockholm. Resor i tjänsten förekommer. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen Victor Kjellberg, 08-514 396 18 Fackliga företrädare OFR/O: Arne Nilsson Försvarsförbundet, OFR/S: Kjell Tetzlaff SACO-S: [email protected] SEKO: Åsa Karlsson Samtliga nås via växeln på 08-788 75 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. ----------------------------------------------------- Information om det rekryterande förbandet: I Högkvarteret finns överbefälhavaren och generaldirektören. Högkvarteret har ungefär 1 000 medarbetare – både yrkesofficerare och civila experter. Högkvarteret utgörs från 2023-01-01 av försvarsstaben, operationsledningen, militära underrättelse- och säkerhetstjänsten, samt Högkvarterets stabsavdelning och fristående enheter för tillsyn. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

25 juni 2025
Sista ansökan:
18 augusti 2025
DHL Freight söker: Supervisor
Dhl Freight (Sweden) AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.   Till DHL Freight Luleå söker vi nu en driven och aktiv ledare till rollen som Supervisor dagtid. Du kommer att rapportera till Platschef och vara en viktig del i vår lokala ledningsgrupp. Det som är unikt hos oss i Luleå är våra medarbetare och vår laganda.  Vi jobbar för att tillsammans utvecklas via ständiga förbättringar med idéer och förslag som kommer från hela vår verksamheten.    Arbetsuppgifter och ansvar Du får en utvecklande och spännande roll då du ansvarar för att: * planera, leda och följa upp den dagliga operativa verksamheten * självständigt analysera ekonomi, processefterlevnad samt serviceutfall * identifiera möjliga förbättringsområden * göra nulägesanalyser (lönsamhet, arbetsstruktur etc) * hantera diverse personalärenden i samråd med HR * säkerställa en god arbetsmiljö som främjar våra medarbetares välbefinnande, hälsa och säkerhet * utveckla, engagera och motivera dina medarbetare För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du har: Ledarerfarenhet Erfarenhet och goda kunskaper i Microsoft Office Minimum gymnasiekompetens Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Meriterande om du har erfarenhet inom LEAN Management eller liknande   Nedan kännetecknar dig som person: Du är öppensinnad och ser förändringar som en möjlighet Du är en trygg person med ett respektfullt ledarskap Du älskar utmaningar och har ambitioner  Du visar energi, engagemang och uthållighet  Du är strukturerad med god förmåga att prioritera Brinner för att kollegor och kunder är nöjda  Kommunicerar väl och är tydlig  Självgående i att arbeta med ständiga förbättringar, kvalitetsarbete och arbetsmiljö    Tjänsten är tillsvidare med 100 % tjänstgöringsgrad. Vi tillämpar provanställning. Tjänsten är placerad i Luleå. Möten kan förekomma utanför dina arbetstider. För jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden.   Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 2025-08-29, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Platschef Robert Lejon i första hand email: [email protected] eller via telefon 072-170 90 05.   Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige  Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater. #LI-Freight

25 juni 2025
Sista ansökan:
29 augusti 2025
rogram Manager - Group Leader
Harman Becker Automotive Systems GmbH Sweden Fil
Forsknings- och utvecklingschefer

A Career at HARMAN Automotive We’re a global, multi-disciplinary team that’s putting the innovative power of technology to work and transforming tomorrow. At HARMAN Automotive, we give you the keys to fast-track your career. • Engineer audio systems and integrated technology platforms that augment the driving experience • Combine ingenuity, in-depth research, and a spirit of collaboration with design and engineering excellence • Advance in-vehicle infotainment and Connectivity including Driver Assistance, safety, efficiency, and enjoyment Program Manager – Group Leader About the role As a Program Management Group Leader you will lead a team of Car Audio Program Managers and Customer Resident Engineers as well as being responsible for some Car Audio Programs Execution and/or New Business Acquisition processes itself. The position is based in Gothenburg – Sweden and focus primarily (but not limited to) on Swedish customer base, within the CAM Greater Europe customer portfolio. What You Will Do: Lead a team of program managers to deliver a portfolio of customer programs Proactively monitor the status of overall portfolio Support the program managers by removing barriers when needed Execute the HR cycle activities including hiring, performance management, succession planning, coaching and development. Act as a first point of escalation, engage and moderate cross functional recovery actions Overall program responsibility for realization of Automotive Programs Responsible for the development and industrialization of new automotive programs and products while meeting cost, quality and timing milestones Responsible for Program execution and documentation according to HARMAN Processes: BMS – Business Management System, PLM - Project Life Cycle Management. Steering/Leading of Team1 with related sub-Project Leaders, sub-teams and external suppliers Responsible for program resources/CAPEX demand planning, budget planning and cost tracking. Align technical and commercial program targets with functional departments Program & technical interface towards OEM-customer for all aspects of technical status, program progress and product alignment Reporting towards customer and internally incl. top management Lead support during RFI/RFQ-phase to compile feasibility studies and to complete product performance specification What You Need to Be Successful University degree in engineering (electrical engineering, information technology, mechanical engineering or equivalent graduation) Expected general skills including, but not limited to, cross functional team leadership, arbitrate technical tradeoffs, problem solving, negotiation, P&L understanding and communication skills; Ability to mediate between conflict parties Relevant experience in project/program management Previous experience with team leadership Ability to manage very large multifunctional teams in worldwide locations Strong customer focus required Fundamental knowledge of program management methodologies Fluent technical and commercial English skills Willingness to travel when needed Bonus Points if You Have Team leadership experience Harman Car Audio experience (Network, Way of Working, Processes, Technologies) Experience with customer interface Engineering or equivalent degree Knowledge on Program Management tools and processes What Makes You Eligible Position 100% based in Gothenburg, Sweden. Residence in Gothenburg is required. Fluent English is enough. Swedish not needed. Availability for eventual Business Travels when needed, specially for trainings, workshops and customer visits. (expected 5-6 times a year max). Due to the nature of global infrastructure and hybrid way of working (office/home), you understand that flexibility in working hours is required What We Offer • Flexible work environment, allowing for full-time remote work globally for positions that can be performed outside a HARMAN or customer location • Access to employee discounts on world-class Harman and Samsung products (JBL, HARMAN Kardon, AKG, etc.) • Extensive training opportunities through our own HARMAN University • Competitive wellness benefits • Tuition reimbursement • “Be Brilliant” employee recognition and rewards program • An inclusive and diverse work environment that fosters and encourages professional and personal development You Belong Here HARMAN is committed to making every employee feel welcomed, valued, and empowered. No matter what role you play, we encourage you to share your ideas, voice your distinct perspective, and bring your whole self with you – all within a support-minded culture that celebrates what makes each of us unique. We also recognize that learning is a lifelong pursuit and want you to flourish. We proudly offer added opportunities for training, development, and continuing education, further empowering you to live the career you want. About HARMAN: Where Innovation Unleashes Next-Level Technology Ever since the 1920s, we’ve been amplifying the sense of sound. Today, that legacy endures, with integrated technology platforms that make the world smarter, safer, and more connected. Across automotive, lifestyle, and digital transformation solutions, we create innovative technologies that turn ordinary moments into extraordinary experiences. Our renowned automotive and lifestyle solutions can be found everywhere, from the music we play in our cars and homes to venues that feature today’s most sought-after performers, while our digital transformation solutions serve humanity by addressing the world’s ever-evolving needs and demands. Marketing our award-winning portfolio under 16 iconic brands, such as JBL, Mark Levinson, and Revel, we set ourselves apart by exceeding the highest engineering and design standards for our customers, our partners and each other. If you’re ready to innovate and do work that makes a lasting impact, join our talent community today! HARMAN is an Equal Opportunity/Affirmative Action employer. All qualified applicants will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, sex, sexual orientation, gender identity, national origin, disability, or Protected Veterans status. HARMAN offers a great work environment, challenging career opportunities, professional training, and competitive compensation. (www.harman.com)

25 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Är du vår nya butikschef på Dogman Höör?
AB Dogman
Chefer inom handel

Nu söker vi efter en butikschef som lockas av en vardag med högt tempo, massor av möjligheter och spännande utmaningar. Ta chansen att vara med på vår resa mot Nordens (och Europas) modernaste zoo-kedja i en butik med helt unika kundupplevelser! Tjänsten Att vara butikschef på Dogman innebär inte att vara den som bestämmer allt – det handlar om att förtjäna andras respekt. Att inspirera och motivera sitt team till att uppnå fantastiska resultat. För dig är kunderna och medarbetarna viktigast. Samtidigt skapar du goda resultat för din butik. Som säljande Butikschef leder du butiken genom att utveckla, träna och coacha dina säljare att hjälpa och vägleda kunden till bästa köp. Våra framgångsrika butikschefer har utmärkta ledaregenskaper och ett skarpt sinne för affärer. Tack vare stark personlig drivkraft kan de också coacha andra och få dem att växa. Som butikschef har du ett övergripande ansvar för butikens medarbetare, kunder och resultat. Rollen handlar om att maximera försäljningen och lönsamheten i butiken, samt att följa upp resultaten. Du ser till att vår kundservice är av högsta klass, och att våra varor hanteras och presenteras enligt våra riktlinjer. Du ansvarar också för rekrytering, utbildning och utveckling av säljare. Ditt fokus Kundupplevelse Försäljning, kostnader och resultat Arbetsledning, bemanning Butiksdrifts koncept Arbetsglädje Arbetsmiljö Övriga arbetsuppgifter Utveckla, utbilda, leda och coacha medarbetare Aktivt arbete i butiken tillsammans med personal Genomföra standards och koncept Genomföra kampanjer och sälj strategier Uppföljning av resultat och nyckeltal Drift och administration Anställningsform: Provanställning 6 månader Sysselsättningsgrad: 100%, varierande arbetstid dag/kväll/helg Rapportering sker till: Regionchef Placering: Höör Tillträde: Enligt överenskommelse Profil & Bakgrund Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du har minst 3 års butikschefs-erfarenhet eller motsvarande erfarenhet i ledande befattning samt; En mogen inställning till ledarskap En team orienterad ledarstil En vilja och förmåga att leverera kundservice på högsta nivå Arbetar metodiskt, målinriktat och självständigt En vilja att utvecklas och att göra ditt absolut bästa Djurvårdsutbildning från gymnasium, djurpark eller Zoorf-utbildning är meriterande men inget krav. Vad erbjuder Dogman Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett växande bolag erbjuder vi en arbetsplats med nästan lika många hundar som människor, vilket enligt forskning gör oss både lyckligare och mer avslappnade. Vi firar våra framgångar mycket och gärna. Det här beskriver några av våra medarbetare att de uppskattar med Dogman. ”Jag tycker att man i organisationen hela tiden jobbar för utveckling och förbättring. En arbetsplats som inte bara anställer folk för att arbeta utan för att utvecklas och få vara med att bidra. Och inte nog med det, fantastiska och extremt kunniga människor på alla olika positioner. En RIKTIGT bra arbetsplats." ”Mina kollegor. Eventen. Hjälpa kunder till ett bättre djursamspel. Hålla kampanjer. Att vi får utvecklas. När vi får vara med och bestämma, att vår röst räknas grundad utifrån erfarenheter och upplevelsen i butiken.” ”Vi arbetar i en intressant bransch där man kan påverka utgången på företagets resultat genom det arbete vi dagligen gör. Engagerade och dedikerade medarbetare!" Ansökan Känner du igen dig i beskrivningen ovan? Då är du varmt välkommen med din ansökan som vi vill ha senast 2025-07-31. Frågor om tjänsten besvaras av Regionchef Jan Boström på [email protected] Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. Om Dogman AB Dogman är idag Nordens ledande aktör inom husdjurstillbehör och importerar, distribuerar och marknadsför produkter inom husdjurssegmentet samt häst och ryttare. Vi utvecklar vårt sortiment inom våra varumärken Dogman, Jacson, Shiro & Malou och Kennel Equip med visionen om att skapa ”Det bästa valet för bästa vännen”. Dogman finns idag representerade med bolag i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Spanien. Dogman är grundat 1965 och ägs av BrA Invest. I september 2017 förvärvade Dogman sina första butiker för att starta en egen butikskedja. Idag är vi nära 50 butiker i Sverige, Norge, Finland och Spanien. Under sommaren 2019 lanserades e-handel under eget varumärke.

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Enhetschef nämnd och kansli till barn- och utbildningsförvaltningen
Norrtälje kommun
Förvaltnings- och planeringschefer

På Norrtälje kommun är vi stolta över att vara en del av samhällets demokratiska grund och att vara en del av våra invånares så viktiga vardag. I vår breda verksamhet med våra kunskaper och erfarenheter, har vi en gemensam drivkraft – vi vill få människor och möjligheter att växa. Vi är stolta över varandra och hur vi tillsammans berikar livet för våra invånare.Vi erbjuder dig  Vi söker en erfaren enhetschef till kanslienheten inom barn- och utbildningsförvaltningen i Norrtälje kommun. I arbetet ansvarar du och dina medarbetare för att våra nämndprocesser och centrala kanslifunktioner är effektiva och tydliga för förtroendevalda, tjänstemän och invånare. Om dina ledstjärnor är ”ordning och reda” och ”transparens och rättssäkerhet” är du den vi söker! Uppdraget Inom enheten arbetar funktioner inom registratur, arkivering, nämndprocess, politisk beredning, viss juridisk rådgivning, tillsyn riktad mot enskilda förskolehuvudmän och pedagogisk omsorg samt ägar- och ledningsprövning samt andra processer där Norrtälje kommun är hemkommun. Du leder och utvecklar dina medarbetare. Tillsammans ansvarar ni för att det finns arbetssätt som skapar tydliga processer för beslutshantering, säkerställer att beslutsunderlagen håller hög kvalitet, säkrar att politiska möten genomförs på ett effektivt sätt och att allt dokumenteras på ett lagenligt sätt. Arbetet kräver en överblick över beslutsprocesserna i kommun och förvaltning. Tillgänglighet, service och ett gott samarbetsklimat med förtroendevalda och kollegor är en viktig del av arbetet på kansliet.   Kvalifikationer • Relevant akademisk examen från högskola eller universitet • Erfarenhet som chef med personal-, budget- och verksamhetsansvar • Minst fem års arbetslivserfarenhet av offentlig administration • Mycket goda kunskaper i svenska, tal och skrift • Väl förtrogen med nämndarbete och administration av politiskt beslutsfattande • Meriterande om du har drivit utvecklingsprojekt inom offentlig administration • Meriterande om du har erfarenhet av samverkan, MBL och arbetsmiljölagen   Som ledare drivs du av att tillsammans med dina medarbetare skapa tydliga rutiner i komplexa processer där olika behov möts. Du är van att hantera ett stort informationsflöde och parallella processer på ett lugnt och systematiskt sätt. Arbetet ställer krav på att du är lösningsfokuserad, noggrann, har god analytisk förmåga samt kan prioritera och strukturera ditt och enhetens arbete. Du har helhetsperspektiv och är utvecklingsorienterad. I ditt arbete skapar du förutsättningar för att medarbetarna ska utvecklas, nå resultat, känna delaktighet samt vara engagerade i sitt arbete. För att lyckas i rollen som enhetschef ska du vara en kommunikativ person med stor egen drivkraft. Du värnar om goda relationer med kollegor i hela kommunen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi  söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.   Anställningsform, omfattning och start • Anställningsform: Tillsvidare • Omfattning: Heltid • Tillträde: Enligt överenskommelse Vid tillsvidareanställning kan provanställning komma att tillämpas. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Intervjer sker fortlöpande - så vänta inte med din ansökan! På grund av semesterperiod kan återkoppling komma att dröja.   Om ossVi är Norrtälje – en kommun där gamla traditioner möter nya idéer. Där närheten till storslagen natur och storstadspuls finns inom räckhåll. Här är vi drygt 3 400 medarbetare som varje dag arbetar för att våra drygt 66 000 invånare ska få leva i ett tryggt och välmående samhälle. Här vill vi göra plats för olika perspektiv, tankar och behov. Vi vill hjälpas åt och dela lärdomar, framgångar och glädje medan vi tillsammans utvecklar Norrtälje kommun. Läs gärna mer om vår värdegrund Invånaren först - Allas lika värde - Höga förväntningar och Vår vision Vi ska vara den mest attraktiva och trygga platsen att bo, verka och besöka Vi erbjuder mindre hyreslägenheter under det första året på din nya anställning – så att du i lugn och ro får tid att hitta din drömbostad. Närheten till Stockholm, Uppsala, Arlanda och Kapellskär gör att resten av världen alltid finns inom räckhåll. Norrtälje kommun ingår i finskt förvaltningsområde och vi ser positivt på om du är finsktalande eller om du kan något av minoritetsspråken alternativt annat språk. Ansökningshandlingar till denna tjänst är att betrakta som offentliga handlingar som vi kan komma att lämna ut på begäran. Vi har valt våra samarbetspartners i denna rekrytering och undanber oss därför kontakt med försäljare av rekryteringstjänster.

25 juni 2025
Sista ansökan:
19 augusti 2025
Biträdande rektor till Kungsholmens grundskola
Stockholms kommun
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss på Kungsholmens grundskola Kungsholmens grundskolas vision är att vara en skola att längta till för våra elever, medarbetare och vårdnadshavare. Kungsholmens grundskola F-9 är en innerstadsskola bestående av grundskola, anpassad grundskola, fritidshem och fritidsklubb, med cirka 1150 elever. Vi har cirka 190 medarbetare, där andelen legitimerade lärare är hög. Våra jämförelsetal avseende elevprestationer, AMI och ekonomisk resultatuppföljning har varit höga och stabila över tid. Verksamheten bedrivs i två fastigheter, en vid Fridhemsplan och en vid Stadshagen. Utöver detta ansvarar vi även för en av Stockholms stads skolakuter. Skolan ligger nära flertalet kommunikationer och med korta avstånd till grönområden, närheten till Mälaren med omgivningar samt stadens kulturutbud används som kompletterande lärmiljöer i undervisningen. Skolledningen består av rektor och fem biträdande rektorer samt en administrativ chef. Genom att lägga en stabil grund under de tidiga skolåren tänker vi att eleverna ges goda förutsättningar för att lyckas under hela sin skolgång. Läs mer om vår skola: Kungsholmens grundskola, anpassad grundskola 1–9  Vi erbjuder Välkommen till en arbetsplats i en mångsidig och utvecklingsorienterad miljö där vi strävar efter att skapa en kreativ och trygg lärmiljö. Vår skola har ett starkt engagemang för elevernas lärande, välmående och framtida utveckling. Som anställd hos oss har du möjlighet till semesterväxling, flextid och friskvårdsbidrag.  Din roll Vi söker nu en biträdande rektor som kan bidra till att förverkliga vår vision och leda arbetet framåt tillsammans med ledningsgrupp och personal. Rollen som biträdande rektor innebär att du utövar ditt ledarskap nära elever och medarbetare. I det vardagliga arbetet hanterar du möten och kontakter med elever, vårdnadshavare och medarbetare, ofta i samverkan med andra professioner i skolan. Rollen innebär att i hög grad vara operativ under ett delegerat ansvar och att säkerställa att undervisningen utgår från vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Som biträdande rektor ingår du i skolans ledningsgrupp och bidrar där i arbetet med skolans strategiska och långsiktiga utveckling. Genom ett tillitsfullt ledarskap utvecklar du en pedagogiskt väl fungerande verksamhet med tydlig struktur, höga resultat och god arbetsmiljö. Skolledningen har ett gemensamt ansvar för att leda skolans arbetslag och verksamhet. Under läsåret 25/26 kommer denna tjänst vara inriktad mot F-3, men ditt chefsansvar kommer att variera över tid, beroende på behov och prioriteringar i verksamheten. Detta innebär att du behöver vara intresserad av, samt ha förmågan, att leda skolverksamhet för olika åldrar, områden samt skolformer. Din kompetens, erfarenhet och ledarskap Vi söker dig som har högskoleutbildning i pedagogik. Du har flerårig aktuell erfarenhet som biträdande rektor inom grundskolan med god kunskap om grundskolans styrdokument. Med flerårig erfarenhet av att leda och utveckla personal på både individ- och gruppnivå är du proaktiv som ledare och drivande i utvecklingsarbetet. Meriterande för rollen är avslutat eller pågående rektorsprogram samt ledarskapsutbildningar, exempelvis Stockholms stads ledarskapsutbildning. Meriterande är även god kännedom om läraruppdraget i grundskolans alla stadier. Vi söker dig som har förmågan att kommunicera klart och tydligt och ser till att budskap når fram och att alla inblandade har en gemensam förståelse för mål och förväntningar. Du planerar och organiserar arbetet på ett sätt som skapar tydlighet och effektivitet. Du inspirerar och motiverar andra genom att skapa delaktighet och engagemang. Du ger dina medarbetare förutsättningar att lyckas genom att fördela ansvar, samordna insatser och vara en tydlig och trygg referenspunkt i vardagen. Vi söker en biträdande rektor som tänker långsiktigt och strategiskt – du ser helheten, förstår konsekvenserna av beslut och anpassar dina handlingar därefter.  I ditt ledarskap har du förmåga att agera självständigt och fatta beslut med omdöme, även under tidspress. Du är trygg i att fatta beslut och du har en stark drivkraft att skapa goda förutsättningar för både elever, medarbetare och kollegor. Du är en lagspelare som trivs i samarbete och som ser värdet i att bygga relationer. Samtidigt har du förmågan att lyfta blicken, analysera verksamhetens behov och sätta en tydlig riktning framåt. För att trivas hos oss tror vi att du är en kreativ problemlösare som vågar tänka nytt – och som har förmågan att omsätta idéer i praktiken. Du växlar mellan det operativa och det strategiska, och du bidrar med både struktur och nytänkande i vardagen. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten. Varmt välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

25 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
Verkställande Direktör / Koncernchef
Finnveden Executive AB
Verkställande direktörer m.fl.

Habo Energi-koncernen består av tre bolag med sammanlagt 40 medarbetare. Vår verksamhet omfattar eldistribution, elhandel, fjärrvärme, fiber och uthyrning av bostäder och lokaler. Vi ägs till 100% av Habo Kommun och vårt samhällsansvar och engagemang för kommunen syns tydligt i vår verksamhet. Verkställande Direktör/Koncernchef Habo Energi har sedan ca tre år tillbaka påbörjat en framgångsrik förändringsresa. Vi söker nu en ny VD/Koncernchef som kan fortsätta på inslagen väg, vidareutveckla och ta bolaget till nästa utvecklingsnivå – affären i fokus. Vår ambition är att bli Sveriges ledande energikoncern när det gäller ekonomi, medarbetare, kund och innovation. Koncernen består av 40 kompetenta medarbetare som under din ledning arbetar för att nå strategiplanens uppsatta mål där bl.a. helhetssyn och kundfokus är hörnstenar i det gemensamma arbetet. Styrelsen i Habo Energi är vald av Kommunfullmäktige Habo Kommun men är helt professionell och till vardags verksamma som ledare från koncernens olika branscher med fokus på att stärka kommunens tillväxt, trygghet och attraktivitet utifrån ägardirektivet. Som VD/Koncernchef har du det övergripande ansvaret att leda, planera och utveckla Habo Energikoncernen, som innefattar eldistribution, elhandel, fjärrvärme, fiber samt bostäder och lokaler med affärsmässigt fokus tillsammans med samhällsansvaret. Affärsområdena spänner över flera branscher, organiserade i tre bolag, vilket kräver goda ledaregenskaper. I rollen som VD/Koncernchef arbetar du både strategiskt med verksamhetsstyrning och operativt med förändringsarbete i en organisation som är inne i en intensiv utvecklingsresa. Bolaget och dess verksamhet har påbörjat en period med stora och viktiga investeringar. Som VD/Koncernchef leder du ledningsgruppen och rapporterar till styrelsen. Gemensamma ägardialoger sker kontinuerligt. Profil För att lyckas i rollen som VD/Koncernchef behöver du vara en erfaren ledare som brinner för att utveckla verksamhet, organisation och medarbetare. Du har ett tydligt affärssinne, kommersiellt driv och är utvecklingsorienterad i din läggning. Du tänker strategiskt, med starkt fokus på att leverera resultat. Du är van att arbeta mot strategiska mål och samtidigt driva operativ verksamhet framåt. Du förstår vikten av att vara lyhörd och att bygga och vidmakthålla goda relationer. Du har förhandlingsvana och erfarenhet av att arbeta med externa entreprenörer och konsulter samt en god förståelse för beslutsprocessen i kommunala bolag. Som ledare är du närvarande och coachande. Du har en jordnära personlighet och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när detta behövs. Du är vidare en lagspelare som har förmåga att se helheten. Du har en tydlig ledarprofil med ett kundorienterat synsätt, ett stort engagemang och en klok helhetssyn. Du förstår värdet av att involvera medarbetare inför förändringar och beslut. Koncernen har bland de högsta medarbetarbetygen inom energibranschen som skapar förutsättningar för en hållbar och positiv vidareutveckling. Vi ser att du har mångårig erfarenhet av ledarskap inom energibranschen (el, fjärrvärme och/eller fibernät eller fastighet) eller liknande bransch. Du har god erfarenhet av arbete med stora investeringar och ekonomisk uppföljning av projekt. Du har vidare erfarenhet av att leda andra chefer och leda en ledningsgrupp. Du har akademisk utbildning inom relevant område. Du har goda IT-kunskaper samt goda språkkunskaper i svenska och engelska. Kontaktuppgifter och ansökan I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Finnveden Executive. För ytterligare information är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Martin Dambergs, tfn +46 72 206 20 84. Om du finner tjänsten intressant tveka inte att skicka in en ansökan innehållande CV samt personligt brev. Då urval sker löpande vill vi ha din ansökan snarast, dock senast den 10 augusti. Ansökan till tjänsten sker via Finnveden Executives hemsida, http://www.finnvedenexecutive.se Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Verksamhetschef till Smedsgård
Smedsgård i Alstermo AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vi söker ny verksamhetschef till Smedsgård i Alstermo– det familjära boendet för personer med behov av särskiltboende. Om oss Vi är stolta över vår långa historia av vårdverksamhet som vi drivit i familjen sedan 1969. Vi är ett litet privat boende med 23 lägenheter som drivs i Alstermo, Uppvidinge kommun. Verksamheten drivs enligt LOV- och Uppvidinge kommun är vår uppdragsgivare. Som verksamhetschef för Smedsgård kommer du arbeta i en familjär miljö som präglas av gemenskap, värdighet, helhet och service. Vi strävar aktivt efter att ge de äldre en meningsfull tillvaro och arbetar utifrån ett väl utarbetat aktivitetskoncept. Om rollen Som verksamhetschef för Smedsgård har du fullt ledningsansvar för verksamhet, medarbetare och till viss del ekonomi. Du rapporterar till styrelsen och samarbetar med övriga i ledningsgruppen. Du ansvarar för säkerställande av den dagliga driften inklusive rekrytering och bemanning. Tillsammans med medarbetare driver du olika kvalitets- och förbättringsarbeten, bidrar med glädje och kunskap till verksamheten samt skapa förutsättningar för kommunikation/relation och anhörigstöd. Du har också ansvar för att följa upp att verksamheten bedrivs enligt gällande lagstiftningar. Din erfarenhet och kompetens Vi söker dig som är trygg i din ledarroll, gärna med chefserfarenhet inom sjukvård och/eller äldreomsorg. Tjänsten kräver relevant högskoleutbildning (exempelvis sjuksköterska, socionom, fysioterapeut eller arbetsterapeut). Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi söker dig som har en stark initiativkraft och kan skapa entusiasm och delaktighet. Du har en personlig mognad och integritet samt förmåga att utveckla goda relationer och samverka både internt och med externa aktörer. Din ledarstil beskrivs som coachande där kommunikation är en av dina styrkor. Det ger dig förutsättningar att skapa en god arbetsmiljö där alla medarbetare trivs och vill skapa resultat tillsammans. I verksamheten används bl.a. följande system: Lifecare, Cosmic samt kvalitetsregistren Svenska Palliativregistret, Senior Alert och BPSD. Tjänsten är en tillsvidareanställning där tjänstgötingsgrad kan diskuteras. Vi önskar att du kan tillträda tjänsten under hösten 2025.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025
Verksamhetschef till Smedsgård
Smedsgård i Alstermo AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Vi söker ny verksamhetschef till Smedsgård i Alstermo– det familjära boendet för personer med behov av särskiltboende. Om oss Vi är stolta över vår långa historia av vårdverksamhet som vi drivit i familjen sedan 1969. Vi är ett litet privat boende med 23 lägenheter som drivs i Alstermo, Uppvidinge kommun. Verksamheten drivs enligt LOV- och Uppvidinge kommun är vår uppdragsgivare. Som verksamhetschef för Smedsgård kommer du arbeta i en familjär miljö som präglas av gemenskap, värdighet, helhet och service. Vi strävar aktivt efter att ge de äldre en meningsfull tillvaro och arbetar utifrån ett väl utarbetat aktivitetskoncept. Om rollen Som verksamhetschef för Smedsgård har du fullt ledningsansvar för verksamhet, medarbetare och till viss del ekonomi. Du rapporterar till styrelsen och samarbetar med övriga i ledningsgruppen. Du ansvarar för säkerställande av den dagliga driften inklusive rekrytering och bemanning. Tillsammans med medarbetare driver du olika kvalitets- och förbättringsarbeten, bidrar med glädje och kunskap till verksamheten samt skapa förutsättningar för kommunikation/relation och anhörigstöd. Du har också ansvar för att följa upp att verksamheten bedrivs enligt gällande lagstiftningar. Din erfarenhet och kompetens Vi söker dig som är trygg i din ledarroll, gärna med chefserfarenhet inom sjukvård och/eller äldreomsorg. Tjänsten kräver relevant högskoleutbildning (exempelvis sjuksköterska, socionom, fysioterapeut eller arbetsterapeut). Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi söker dig som har en stark initiativkraft och kan skapa entusiasm och delaktighet. Du har en personlig mognad och integritet samt förmåga att utveckla goda relationer och samverka både internt och med externa aktörer. Din ledarstil beskrivs som coachande där kommunikation är en av dina styrkor. Det ger dig förutsättningar att skapa en god arbetsmiljö där alla medarbetare trivs och vill skapa resultat tillsammans. I verksamheten används bl.a. följande system: Lifecare, Cosmic samt kvalitetsregistren Svenska Palliativregistret, Senior Alert och BPSD. Tjänsten är en tillsvidareanställning där tjänstgötingsgrad kan diskuteras. Vi önskar att du kan tillträda tjänsten under hösten 2025.

25 juni 2025
Sista ansökan:
25 juli 2025