Är du en driven ledare med erfarenhet av att båda leda och utveckla? Vi letar efter dig som vill ha en central roll med ansvar för både operativa och strategiska frågor inom vårt teknikområde processäkerhet med inriktning trycksatta anordningar. Om du har ett starkt resultatfokus, en passion för medarbetarutveckling och vill vara med och påverka genom att bygga och forma ditt team, då är det här möjligheten för dig! Om rollen: Som enhetschef på Kiwa är du en nyckelperson med huvudfokus på att leda och tack vare dina naturliga ledaregenskaper blir du kärnan i ditt team för att driva och utveckla medarbetarna. På Kiwa har vi ett samarbete som sträcker sig över de olika affärsområdena som alla jobbar mot att uppnå organisationens mål och visioner. Det här är en spännande roll där du har möjlighet att påverka och skapa resultat inom personal, budget, produktion och lönsamhet. Rollen innefattar också ett kontinuerligt arbete med våra affärer och kundbearbetning där vi vill se att du skapar nya vägar och möjligheter på marknaden genom ditt affärsmannatänk. Det här gör du naturligtvis inte ensam, utan till din hjälp har du experter inom området och Kiwas säljteam. Tillsammans skapar vi en helhetslösning mot kund där vi levererar med hög kvalité. Din placeringsort är Mölndal och ditt team består av ca 20 medarbetare samt en produktionsledare. Dina medarbetare arbetar främst med kontroll av trycksatta anordningar. Inom teamet finns också medarbetare som arbetar med kvalificering och certifiering inom svets. Du rapporterar direkt till regionchef. I tjänsten förekommer resor och övernattning. Har du vad som krävs? • Högskoleutbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet. • Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap med personalansvar • Tidigare erfarenhet inom besiktningsbranschen eller annan likvärdig branscherfarenhet, till exempel inom kraft- och värmeindustrin, pappers- och massaindustrin etc. • Erfarenhet av budgetarbete • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • B-körkort Utöver ovanstående förutsätter vi att du har erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete och driva förändringsprocesser inom en större organisation. Vi ser att du har en god förståelse för verksamhetsutveckling och resursplanering för att skapa kvalité och effektivitet. Som person är du analytisk och strukturerad samt har förmågan att planera och genomföra verksamhetsstrategier både på kort- och lång sikt. För att lyckas som enhetschef på Kiwa krävs det att du har en laget-före-jaget-inställning där fokus ligger på att skapa relationer såväl internt som externt. Vad kan du förvänta dig av oss i gengäld? Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation vilket är tack vare våra medarbetare som genom sitt engagemang och sin kunskap bidrar med säkerhet och hållbarhet till våra kunder och även till samhället. Därför satsar Kiwa mycket på sina anställda och deras utveckling. Genom ditt dagliga arbete, intressanta projekt och utbildningar kommer du och din kompetens ständigt att utvecklas när du är en del av Kiwa! Hos oss är laget före jaget viktigt och tillsammans skapar vi en positiv arbetsmiljö där vi alla är en del av en större gemenskap, Kiwa-gemenskapen! · Trygg och stabil anställning- Kiwa har kollektivavtal · Generöst friskvårdsbidrag · Ersättning för bland annat läkarvård, vaccinationer och möjlighet till en grundlig hälsoanalys · En timbank så du kan vara ledig när du vill- inte bara när kalenderns röda dagar infaller · Möjligheten att åka med på Kiwas skidresa tillsammans med ca 100 härliga kollegor Så här söker du Ansök via vår hemsida och registrera ditt CV. Urval och intervjuer sker löpande. På grund av semestertider kommer rekryteringsarbetet påbörjas först 1/8. Obserevera att anställning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. För frågor gällande rollen kontakta rekryteringsansvarig Sofija Petrov, [email protected] eller 010-479 3176. Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför undanbe oss kontakt med rekryterings- och annonsförsäljare. Om Kiwa We ARE Kiwa- Är du? För oss på Kiwa är vår värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt vi gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Känner du dig bekväm i vår värdegrund, strävar efter att skapa förtroende och trovärdighet mot kund och hos dina medarbetare och är samhällets och individens säkerhet i samhället viktigt för dig? Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation. Vi är en global aktör med lokal förankring. Vi har starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och hållbarhet. Vi har ett brett utbud och erbjuder tjänster inom processäkerhet, fastighets- och lyftsäkerhet, lantbruk samt inom livsmedels- och byggbranschen. Som koncern är vi verksamma i över 40 länder och har ca 12 000 anställda runt om i världen. I Sverige har vi ett tjugotal kontor mellan Kiruna och Malmö där totalt 900 medarbetare arbetar tillsammans för ett säkrare samhälle. Övrig information Kiwas målsättning är att ha en arbetsplats som är drogfri. Därför genomför vi slumpmässiga alkohol- och drogtester under året. Bakgrundskontroller förekommer under rekryteringsprocessen.
Har du chefserfarenhet och är redo för en ny utmaning? Vill du arbeta på en av Sveriges största ortopedtekniska verksamheter? Vill du ha ett roligt och meningsfullt arbete och vara en del av ett dedikerat team som hjälper människor till ett rörligare liv? Vi söker vår nästa Verksamhetschef i Falun - Välkommen till Ottobock Care! Om oss Ottobock Care är en av Sveriges största ortopedtekniska verksamheter med kliniker på 20 orter runt om i Sverige, och tillsammans med Ottobock är vi en av världens ledande leverantörer inom ortopedteknik. Vi tar emot patienter via remiss såväl som privatpersoner som är i behov av proteser, ortoser, sitthjälpmedel, kompressionshjälpmedel och ortopediska skor eller inlägg. Utifrån våra unika samarbeten med medicinsk personal, patienter, anhöriga, brukarorganisationer och leverantörer är vår ambition att kunna erbjuda marknadens bästa möjliga helhetslösning för våra patienter och kunder. Vi vill skapa förutsättningar för ett aktivt liv och oavsett var du hittar oss, delar vi samma mission: Vi hjälper människor att bibehålla eller återfå sin rörelsefrihet. Ottobock Care i Falun har avtal med Region Dalarna om att leverera komplett ortopedteknisk vård till befolkningen i länet. Vi har förutom vår huvudmottagning på Falu Lasarett även närmottagningar i Mora, Ludvika och Avesta som bemannas 1 dag i veckan. Hos oss på Ottobock Care i Falun har vi 23 medarbetare som alla arbetar för att vi skall kunna erbjuda så bra ortopedteknisk vård som möjligt. Om tjänsten Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i en miljö som präglas av kunskap och hög yrkesstolthet. Du kommer arbeta i en dynamisk organisation där vi hela tiden strävar efter att förbättra vår service mot patient/kund och vår arbetsmiljö. Du kommer att ansvara för en verksamhet som består av flera olika yrkeskategorier såsom klinisk personal, produktionspersonal och administrativ personal. Du rapporterar till Regionchef Norr, Ottobock Care. Som Verksamhetschef har du det övergripande ansvaret för verksamhetens resultat, personal och kvalitet. Du leder ett kompetent team och driver utvecklingen framåt i samverkan med både interna och externa aktörer där verksamheten omfattar hela kedjan från första patientmötet till produktion av specialanpassade hjälpmedel och utprovning av både färdiga och specialanpassade hjälpmedel på patienten. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Strategisk och operativ ledning av verksamheten Personalansvar och arbetsmiljöarbete Budget-, kostnads- och intäktsansvar Kvalitetssäkring och utveckling av patientflöde Relationsbyggande med region, vårdgivare och samarbetspartners Aktivt arbete med att förbättra lönsamhet och effektivitet Ansvara för ett team av både klinisk-, administrativ- och produktionspersonal Vi erbjuder En meningsfull roll i en framtidsbransch En möjlighet att få leda och utveckla ett engagerat och kompetent team En möjlighet att påverka och utveckla verksamheten En arbetsmiljö som präglas av innovation, kvalitet och omtanke Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid, förtroendetid, med placering i Falun. Tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse. Vi har kollektivavtal vilket innebär att du omfattas av kollektivavtalade försäkringar. Resor i tjänsten kan förekomma. Du erbjuds även ett gediget förmånspaket som bland annat innebär en årlig bonus enligt vår bonuspolicy, friskvårdsbidrag, personalrabatter på befintliga produkter inom företaget och semesterrätt enligt vår lokala semestertrappa. Om dig Vi söker dig som har: Minst 3-årig högskoleutbildning inom vårdsektorn eller annan relevant utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av ledarskap inklusive personal-, intäkts- och kostnadsansvar, gärna inom hälso- och sjukvårdssektorn. Flytande språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Goda kunskaper i Office-paketet B-körkort Vi ser gärna att du har god förståelse för hur en region är organiserad och hur dess arbetssätt, beslutsvägar, budgetprocesser och upphandlingsrutiner fungerar. I din roll som ledare förser du dina medarbetare med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål och du motiverar, vägleder och skapar förutsättningar för dina medarbetare att utvecklas. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter, driver på dina egna processer och ser till att slutföra dem samtidigt som du har förmågan att fatta snabba beslut och agerar utifrån dessa trots begränsad information eller svåra omständigheter. Du har även ett gott omdöme under tidspress. En annan förmåga du besitter är att att planera, organisera och prioritera ditt arbete samtidigt som du håller deadlines, och du arbetar mot att nå uppsatta mål med resultatet i fokus och du anpassar din riktning om målen ändrar sig. Ansökan Sista ansökningsdag 2025-08-31. Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta Martin Porelius, Regionchef Norr på 073 - 930 21 87 eller på [email protected]. Urvalsprocessen sker fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ovan datum. Besök gärna våra hemsidor för mer information: www.ottobockcare.se | www.ottobock.se Vi strävar efter att vara en inkluderande arbetsplats, fri från diskriminering oavsett var i vår organisation du arbetar. Vi genomför standardiserade och likvärdiga rekryteringsprocesser. Alla sökande bedöms rättvist utan hänsyn till kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning, ålder eller någon annan egenskap som skyddas av tillämplig lag.
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Linköping hemtjänst söker nu en biträdande verksamhetschef! Attendo Linköping hemtjänst består av hemtjänst, trygghetsboenden och två SÄBO. I området har vi även hemsjukvård och hemrehabilitering. Medarbetarna i verksamheten är biträdande verksamhetschefer, undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor samt planeringsledare. Attendo Linköping hemtjänst består av områdena Lambohov, Nykil, Ulrika, Vikingstad och Skäggetorp där placeringen kommer vara på delar av området. I din roll som biträdande verksamhetschef arbetar du självständigt och i team med verksamhetschef med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Verksamhetschef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer, biträdande verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få både regional och central introduktion, där vi bla kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way. Beskrivning av tjänsten Som biträdande verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter tillsammans med verksamhetschef. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider dagtid, jour 1 vecka per ca 6 månader Tillträdesdatum är överenskommelse Vi erbjuder Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig med minst 180 hp. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet. Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten. Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör. Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Uppdraget som verksamhetschef i Attendo I Attendo ges du som verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år som verksamhetschef ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll. Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vår organisation formas genom våra medarbetare. Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en enhetschef till fritidsenheten. Varmt välkommen med din ansökan! VÅRT ERBJUDANDE Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar DITT NYA JOBB Fritidsenheten är en ny enhet från och med 1 september 2025. Enheten är en sammanslagning av befintliga enheter för simhall och ungdomsverksamhet samt nya uppgifter som hänger samman med kommunens övertagande av drift och skötsel av Fritidscentrum. Som enhetschef vid fritidsenheten har du ansvar för verksamhet, budget och personal. Du kommer att leda och ansvara för utvecklingen av arbetet inom simhallen, ungdomsverksamheten med dess fritidsgård, föreningsfrågor och driften av Fritidscentrum. Du kommer vara en viktig drivkraft i arbetet med en samverkansfokuserad fritidsverksamhet som möter kommunens och invånarnas behov. I din roll kommer du samverka med externa aktörer, föreningsliv och andra kommunala verksamheter. DIN KOMPETENS Vi söker en målinriktad och engagerad ledare som vill utveckla den nya fritidsenheten. Vi söker dig som har relevant högskole- eller universitetsutbildning eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer är likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet/kunskap kring följande områden: - Ledande roll med verksamhets-, ekonomi- och personalansvar - Arbetslivserfarenhet från någon av verksamhetens områden simhall, ungdomsverksamhet eller föreningsfrågor - Arbete inom kommunal verksamhet eller annan politiskt styrd organisation - Söka och handlägga bidrag - Kontakter och samverkan med andra myndigheter - Leda informations- och dialogmöten för medborgare och föreningar - Leda förändringsarbete och utvecklingsprocesser Du är en kommunikativ och lyhörd ledare som trivs med att ta ansvar för både långsiktiga strategiska mål och det operativa arbetet. Du har en förmåga att skapa engagemang och motivation bland medarbetare och samverkanspartners och förstår vikten av en god samverkan med olika intressenter och aktörer. Du kan prioritera och ställa om i arbetet när förutsättningarna förändras. Som ledare är du tydlig och engagerad, vilket bidrar till att skapa en gemensam kultur för enheten. Eftersom du representerar kommunen i det dagliga arbetet är det viktigt att du har ett gott bemötande. Du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. KRAV B-körkort DIN NYA ARBETSPLATS Fritidsenheten är en av två enheter inom avdelningen för landsbygd, kultur och fritid, sektor Kommunal utveckling. Din närmaste chef är verksamhetschef för landsbygd, kultur och fritid. Du kommer vara placerad på Fritidcentrum. Sektor Kommunal utveckling ansvarar för bland annat kultur, bibliotek, simhall, ungdomsverksamhet, näringslivsutveckling, vägar och parker, folkhälsa, minoritetsfrågor, fastighetsförvaltning samt måltidsverksamheten inom kommunen. VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln ANSTÄLLNINGEN Varaktighet: Tillsvidare Omfattning: Heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Urval: Urval kommer att påbörjas under v 32. BRA ATT VETA Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss. Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk. Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/ Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. www.facebook.com/vindeln www.linkedin.com/company/vindelns-kommun
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Linköping hemtjänst söker nu en verksamhetschef! Attendo Linköping hemtjänst består av hemtjänst, trygghetsboenden och två SÄBO. I området har vi även hemsjukvård och hemrehabilitering. Medarbetarna i verksamheten är biträdande verksamhetschefer, undersköterskor, vårdbiträden, sjuksköterskor samt planeringsledare. Attendo Linköping hemtjänst består av områdena Lambohov, Nykil, Ulrika, Vikingstad och Skäggetorp där placeringen kommer vara på delar av området. I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få både regional och central introduktion, där vi bla kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way. Beskrivning av tjänsten Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå. Tillsvidaretjänst 100 % Arbetstider dagtid, jour 1 vecka per ca 6 månader Tillträdesdatum är överenskommelse Vi erbjuder Utbildningar Utvecklingsmöjligheter Personalförmåner Trygga anställningsvillkor Digitala arbetsverktyg Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig med minst 180 hp. Tjänsten kräver att du har minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, meriterande inom privat omsorg. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet. Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten. Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör. Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Uppdraget som verksamhetschef i Attendo I Attendo ges du som verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år som verksamhetschef ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll. Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Välkommen till en värderingsstyrd organisation I din roll som Biträdande verksamhetschef arbetar du ihop med Verksamhetschef för att driva, leda och utveckla verksamheten framåt. Du rapporterar direkt till Verksamhetschef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övrig regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Beskrivning av tjänsten Som Biträdande verksamhetschef delar du ansvaret för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter tillsammans med verksamhetschefen. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som ger likvärdig kompetens. Erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg är meriterande för tjänsten. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. B-körkort är ett krav för tjänsten. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-08-14 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Region Jämtland Härjedalen har som uppdrag är att bedriva en modern hälso- och sjukvård med hög kvalitet samt att arbeta med förebyggande insatser inom folkhälsa. Regionen ansvarar även för den regionala utvecklingen, genom ett aktivt arbete inom kultur, utbildning och näringsliv. Östersunds sjukhus är det enda i vår region och rymmer de flesta av sjukvårdens specialiteter. Region Jämtland Härjedalen är en av länets största arbetsgivare med cirka 4 200 medarbetare. Tillsammans arbetar vi för att utveckla regionens hälso- och sjukvård. Hos oss får du möjlighet till ett arbete där du gör skillnad för både invånare och turister, i en region som erbjuder aktivitet och avkoppling med nära till natur och fjäll. Digitalisering är en förutsättning för genomförande av en modern vård och i regionen görs stora satsningar på att utveckla verksamheten med hjälp av digitala lösningar. Vi söker nu en enhetschef till enheten Digital Utveckling som är en av enheterna på Digitaliseringsavdelningen. Övriga enheter på avdelningen ansvarar för Medicinteknik, IT-infrastruktur och Digital arbetsplats och samarbetet mellan dessa kommer att intensifieras i takt med att digitaliseringen i Regionen ökar. ARBETSUPPGIFTER Regionen Jämtland Härjedalen prioriterar verksamhetsutveckling genom digitalisering och hälso- och sjukvården är beroende av väl fungerande IT-stöd för att kunna bedriva sin verksamhet på ett effektivt sätt. Enheten Digital Utveckling ansvarar för att öka effekten av nuvarande och kommande teknikstöd och IT-system, detta genom nära samarbete tillsammans med både användare och leverantörer. Enheten arbetar bland annat med förvaltning och utveckling av Regionens journalsystem och en rad andra e-hälsosystem som riktar sig till invånare såväl som vården. Vi söker därför dig som vill leda en enhet med stort IT- och digitaliseringsfokus samtidigt som verksamhetsförankringen är stark och du förväntas förstå dess behov för att kunna utveckla verksamheten på bästa sätt. Ett utvecklingsarbete med syftet att förbättra IT-systemförvaltningen inom regionen pågår och du kommer att ha en viktig roll i detta arbete. Du kommer att ingå i Digitaliseringsavdelningens ledningsgrupp där du bidrar med dina sakkunskaper och utifrån ett helhetsperspektiv bidrar till regionens digitalisering. Enheten har cirka 15 medarbetare, kompetensen inom IT såväl som vårdverksamhet är stor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är en engagerad ledare med erfarenhet av att leda verksamheter med driftkritiska applikationer, kunskap om vårdrelaterade IT-system är meriterande. Du har lett personal tidigare och du har kunskap och erfarenhet av att utveckla och förbättra processer och strukturerande arbetssätt. Du har en strategisk förmåga som gör att du kan se på din verksamhet ur ett holistiskt perspektiv med fokus på kärnverksamheten. - Du har ett stort personligt engagemang och en förmåga att coacha och inspirera dina medarbetare. Du har lätt för att kommunicera och är van att bygga relationer i stora organisationer. För att vara aktuell för tjänster ser vi att du: - har en avslutad universitets-/högskoleutbildning inom teknik, IT, eller motsvarande - Besitter erfarenhet av att leda projekt, arbetsgrupper - Har aktuell chefserfarenhet under de senaste 5 åren - Är energisk och är drivande med stort fokus på resultat - Arbetar strukturerat, systematiskt och är lösningsorienterad med förmågan att hantera förändrade förutsättningar Har lätt för att samarbeta och tycker om att arbeta både självständigt och i team
Vi söker dig som vill vara med på X:-tras spännande resa över Sverige. Vi är en svensk butikskedja som lanserade vår första butik 2020 och idag finns på ett antal platser över landet. I våra rymliga butiker hittar våra kunder allt som behövs för både vardag och fest. Alltid till ett schysst pris. Nära. Så att det är enkelt att spara både tid och pengar. Att X:-tra är en del av Coop innebär att våra butiker ägs och drivs av enskilda kooperativa föreningar runt om i landet och varumärket ägs av Kooperativa förbundet. Coops storlek och förhandlingskraft bidrar till våra schyssta priser och riktigt bra klipp och kampanjer i våra butiker varje vecka. Nu söker vi en butikschef till vår butik X:-tra Vårgårda. Som butikschef ansvarar du för butikens alla delar, såsom kundnöjdhet, försäljning, drift, resultat, personal och förändringsarbete i butiken. Du har ett gediget intresse av människor och service och det mest centrala i din roll blir att skapa energi och engagemang bland dina medarbetare för att erbjuda bästa tänkbara butik. Varmt välkommen med din ansökan. I ditt arbete ingår att: - Leda försäljningsarbetet tillsammans med övriga ansvariga - Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken - Arbeta med olika kundaktiviteter - Företräda Coop på den lokala marknaden gentemot kunderna. - Säkerställa den dagliga driften – bemanning, varuförsörjning, prisvård mm - Ansvara för budget och affärsplan för enheten - Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat - Coacha medarbetare för att uppnå ökad försäljning, resultat och kundnöjdhet - Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, medarbetarsamtal, efterföljande av rutiner och regelverk etc. - Säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40 h/vecka). Utbildning - Gymnasieutbildning är ett krav - Eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande Erfarenhet/ kompetens - Tjänsten kräver bred erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning - Dokumenterat goda resultat i detaljhandelsförsäljning - Dokumenterad erfarenhet av att leda förbättringsarbete - Dokumenterad erfarenhet av att leda personal är meriterande Tempot i butiken kommer vara mycket högt, varför stresstålighet och planeringsförmåga är viktiga egenskaper. Vi söker dig som är en kreativ person som drivs av att skapa en god kultur bland dina medarbetare där alla känner sig delaktiga. Du vågar tänka annorlunda och testa nya lösningar samt har lätt för att få med dig andra mot samma mål. Kontaktpersoner Lisa Källefjord, Regionchef Tel. 010-747 00 71 Mejl: [email protected] Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! X:-tra är en svensk butikskedja som finns på ett antal platser över landet. Hos oss hittar du allt det där du behöver för både vardag och helg – från frukostfil och köttbullar till barnmat och blöjor, frukt och snacks, kött, fisk och mycket mer. Alltid till ett schysst pris. Våra butiker är rymliga och lätta att hitta i. Och finns nära dig. På så vis spar du både tid och pengar. Att X:-tra är en del av Coop innebär att våra butiker ägs och drivs av enskilda kooperativa föreningar runt om i landet och varumärket ägs av Kooperativa förbundet. Våra butiker är mindre och har lite kortare öppettider än Coop men i gengäld har vi satsat på att alltid ha schyssta priser på sådant som du behöver varje dag. Och på att finnas nära dig. Coops storlek och förhandlingskraft bidrar också till våra schyssta priser och riktigt bra klipp och kampanjer i butiken varje vecka.
Västervik Resort stunder i Sveriges vackraste skärgård Västervik Resort söker en nytänkande och driven marknadschef som vill vara med och forma framtidens turism. Sedan 1933 har Västervik Resort varit en självklar destination för svenska semesterfirare. Nu blickar vi framåt, med visionen att stärka vår position som en av Nordens ledande semesterdestinationer – inte bara för svenska barnfamiljer och par, utan också för upplevelsesökande gäster från Tyskland, Nederländerna, Schweiz, Norge och Danmark. Vi befinner oss i en expansiv fas. Därför söker vi dig som vill lyfta vår kommunikation och marknadsföring till nästa nivå – med hållbar turism, digital innovation och genuint värdskap som ledstjärnor. Din roll Som marknadschef ansvarar du för Västervik Resorts marknadsstrategi, kampanjer, försäljning och varumärkeskommunikation – både på den svenska och internationella marknaden. Du leder det operativa marknadsarbetet samtidigt som du driver det strategiska arbetet framåt. Du är en nyckelperson i ledningsgruppen och en naturlig ambassadör för vår destination och vårt varumärke. Vi erbjuder dig en nyckelroll i en växande och värderingsstyrd verksamhet. Du får arbeta med ett starkt varumärke i en miljö där människor möts, minnen skapas och naturen alltid är nära. Vi tror på ansvar, glädje och tillsammansskap – och på att marknadsföring kan förändra mer än bara bilden av en plats. Dina fokusområden - Ansvara för försäljningsdrivande aktiviteter, inklusive utveckling av paketerbjudanden och intäktsoptimering - Utveckla och förverkliga en långsiktig varumärkesstrategi för svensk och internationell turism - Öka vår synlighet i rätt kanaler – från meta-annonsering och SEM till sociala medier och branschmässor - Förstärka samarbeten med regionala och internationella aktörer inom besöksnäringen - Ansvara för det marknadsföring och kommunikation - Planera och projektleda säsongsbetonade kampanjer, events och PR-aktiviteter Vi söker dig som Har relevant utbildning eller erfarenhet inom marknadsföring, kommunikation eller turism. Tänker strategiskt men älskar att få saker att hända – gärna med digitala verktyg och data som stöd. Har förståelse för turismens roll i regional utveckling och besöksnäringens potential. Är trygg i att jobba med både svenska och internationella marknader (du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska). Har erfarenhet av varumärkesbyggande arbete, gärna i destinations- eller upplevelsesektorn. Är en praktisk och operativ problemlösare som kan stötta upp i den dagliga verksamhetens utmaningar i nära samarbete med dina kollegor. Information/övrigt Vill du veta mer om oss? Besök oss då på vår hemsida: Västervik Resort - Västervik - där land möter hav (vastervikresort.se) Behöver du hjälp att hitta bostad försöker vi hjälpa dig med det. Inflyttarservice i Västerviks kommun hjälper till med tips, information och kontakter för arbete, bostad, skolor med mera. Inflyttarservice anordnar också återkommande träffar för nyinflyttade för att ge möjlighet att lära känna nya människor och en snabbare väg in i livet i Västervik. Är du nyfiken på Västervik? Besök hitta hem! Vi intervjuar löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Nu öppnar vi ny butik i Knivsta - planerad öppning i slutet av november/början på december och med start 1 november. Som butikschef hos oss på Synsam blir du en nyckelspelare i ett av Nordens mest innovativa företag inom optik och livsstilsprodukter. Hos oss kommer du inte bara ansvara för en butik, du kommer vara med och bygga framtidens kundupplevelse på ett bolag som gör skillnad! En dag som butikschef och stjärnledare på Synsam Den orangea ridån går upp när du kliver in genom dörrarna till butiken. Du kommer till en arbetsplats där kreativitet och kundfokus inte bara är ord – det är vårt DNA. Som butikschef hos oss får du inspirera och utmana ett dynamiskt team av butikssäljare och optiker som brinner för service, försäljning, kvalitet och innovation. Butiken blir er Synsam-scen där ni, utifrån Synsams riktlinjer, levererar kundservice i världsklass, driver igenom nytänkande projekt, lanserar produkter och tjänster, samt skapar nya standarder för kundbemötande och service. Dessutom får du i rollen som butikschef förtroendet att: Forma och utveckla en butikskultur som speglar våra värderingar – hos oss är kunden nr 1, vi tar ansvar och vi är innovativa. Ta helhetsansvar för butikens framgångar, från rekrytering och upplärning av personal till resultat, kundupplevelse och lokal marknadsföring. Tänka utanför boxen när det gäller att nå försäljningsmål och optimera resultat. Med både frihet och ansvar, söker vi en ledare som vågar prova nytt och lära av sina erfarenheter. Vi tror på ett ledarskap som inspirerar och motiverar varje individ i teamet. Som butikschef på Synsam får du en central roll i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig sedd, hörd och värdefull. Du leder ditt team med engagemang och närvarande ledarskap och främjar ett arbetsklimat där samarbete, respekt och ömsesidig förståelse står i centrum. Vem är du? För att lyckas i rollen som butikschef på Synsam tror vi att du är en engagerad, målinriktad och lösningsfokuserad person som brinner för ledarskap. Du har förmågan att lyfta och utveckla dina medarbetare, att skapa en miljö där varje teammedlem vill växa, samtidigt som du har ett skarpt affärssinne, tar ansvar för butikens resultat och är bekväm med att arbeta i digitala system. Vidare ser vi gärna att du har: Tidigare erfarenhet av ledarskap där du visat på goda resultat. Du behöver inte komma från vår bransch, vi kommer att förse dig med rätt verktyg för att du ska ha möjlighet att lära dig allt du behöver veta. Alternativt så arbetar du redan inom optikbranschen eller retail som säljare med framgångsrika resultat och lockas av att driva din egen butik och utveckla dig som ledare. Varför Synsam? På Synsam får du inte bara ett jobb, utan en möjlighet att göra karriär på en arbetsplats där kundfokus, innovation och ansvarstagande står i centrum. Vi har stora ambitioner och välkomnar dig till ett sammanhang där du kan växa och ta nya steg Utöver detta erbjuds du som butikschef bland annat: Kollektivavtal Kontinuerliga utbildningar via Synsam Academy Bonussystem utöver grundlön Friskvårdsbidrag Personalrabatter Om rekryteringsprocessen Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt bakgrundskontroll. Du kommer att få möjlighet att skicka med en kort videopresentation i ansökan, det är frivilligt men ett bra sätt att ta chansen att presentera sig. Vi på Synsam söker engagerade och talangfulla personer i alla åldrar! Hos oss värdesätts mångfald och vi tror att olika perspektiv och erfarenheter berikar vårt arbete och bidrar till vår gemensamma framgång. Ta chansen att bli vår nästa stjärnledare - vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer