Enhetschef Individ- och familjeomsorgen (IFO)
Karlsborgs kommun
Chefer inom socialt och kurativt arbete

Här gör ditt ledarskap skillnad – varje dag. Som IFO-chef får du chansen att forma och utveckla det sociala arbetet för dem som behöver det mest. Arbetsplatsen Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning samt kommunal hälso- och sjukvård. Förvaltningen har ca 250 medarbetare. Individ- och familjeomsorgen ansvarar för all myndighetsutövning inom socialtjänsten, öppenvård samt verkställighet av boendestöd. Vi möter människor i alla åldrar, när de är i behov av stöd i vardagen. Vårt team är engagerat i att skapa en trygg och respektfull miljö som främjar tillväxt och utveckling, både för de individer vi stödjer och för våra medarbetare. Som IFO-chef har du två arbetsledare som stöd i ditt arbete och enheten har drygt 20 anställda.   Du kommer att arbeta tillsammans med ett passionerat och kompetent team som värdesätter samarbetsförmåga och delaktighet. Tillsammans strävar vi efter en helhetssyn där vi ser till individens hela livssituation för att ge det mest effektiva stödet.  Arbetsuppgifter Som chef i Karlsborgs kommun är du arbetsgivarens företrädare och har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet samt omvärldsanalys inom ditt ansvarsområde. Du förväntas leda och utveckla verksamheten utifrån fastställda mål, riktlinjer och budget. Du leder, motiverar och ger förutsättningar för dina medarbetare att uppnå gemensamma mål samt skapar engagemang, delaktighet och främjar en god arbetsmiljö. I denna roll kommer du även att vara en nyckelperson i det stora omställningsarbetet som pågår i och med ny socialtjänstlag. Som enhetschef inom Individ- och familjeomsorgen (IFO) spelar du en central roll i att leda och utveckla våra tjänster för att säkerställa en högkvalitativ och individanpassad omsorg. Socialchefen är din närmsta chef och du ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp samt regionala nätverk. Till din hjälp finns stödfunktioner inom både HR och ekonomi, samt administrativt stöd på enheten.   Du arbetar även nära andra enheter och externa aktörer, vilket innebär att du aktivt bidrar till ett tvärprofessionellt samarbete för att skapa de bästa förutsättningarna för våra individer och familjer.  Kvalifikationer Vi söker dig med socionomexamen eller annan likvärdig utbildning som har en god förmåga att planera och driva ditt arbete framåt mot uppsatta mål. Du ska ha ett professionellt förhållningssätt och vara trygg och stabil i din ledarroll samt vara en ansvarstagande och närvarande ledare som ger medarbetarna det stöd de behöver för att utföra sitt arbete. För att nå framgång i uppdraget är det avgörande att du har en mycket god samarbetsförmåga och trivs med att samverka med andra professioner, ständigt med individen i fokus. Du behöver också ha en förmåga att se hela bilden och kunna prioritera insatser utifrån ett helhetsperspektiv.  Tjänsten förutsätter att du är väl förtrogen med verksamhetens uppdrag, liksom den lagstiftning som är relevant inom området. Erfarenhet från tidigare chefstjänster är ett krav, chefstjänst inom socialtjänsten är meriterande.   Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Karlsborgs kommun använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Intervjuer kommer att ske under vecka 33. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet.  Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/

23 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Enhetschef HR-Teknologi och support-Regeringskansliets HR- avdelning
Regeringskansliet
Personal- och HR-chefer

Regeringskansliets HR-avdelning, Förvaltningsavdelningen Förvaltningsavdelningen arbetar för att effektivisera den stödjande verksamheten genom att förbättra befintliga tjänster och utveckla nya. HR-avdelningen ska bidra till denna utveckling. Som en del i det arbetet omorganiseras HR-avdelningen i syfte att skapa bättre förutsättningar för det fortsatta utvecklingsarbetet. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Regeringskansliet befinner sig i en utvecklingsfas där HR kan bidra på många olika sätt till den fortsatta utvecklingen. För att lyckas med det behöver även HR avdelningen utvecklas för att bidra på bästa sätt. HRs målbild är att Regeringskansliets HR är en värdeskapande och strategisk partner för verksamheten. Vi skapar förutsättningar för att Regeringskansliet ska vara en attraktiv arbetsgivare för att klara sitt uppdrag och möta framtidens behov. HR Tech ska vara en möjliggörare för en modern, digital och strategisk HR-funktion som skapar värde för verksamheten. Enheten ska driva utveckling av och förvalta digitala HR-lösningar som bidrar till effektivitet, användarvänlighet och datadrivet beslutsstöd. Som enhetschef ansvarar du för att utveckla, planera, leda, följa upp, samordna och företräda enhetens verksamhet samt driva och bidra till att utveckla hela HR avdelningen mot den framtagna visionen. Som enhetschef har du personalansvar för enhetens sektionschef och för de medarbetare som finns inom enheten, dvs de som inte finns i sektionen. Du har budgetansvar för enheten. Du rapporterar till HR-direktören. Du förväntas säkerställa att samverkan och samarbete sker med våra fackliga parter, men även att verka för att samverkan och samarbete sker såväl inom HRs avdelning som inom Regeringskansliet. Som enhetschef företräder du också verksamheten i många olika sammanhang, såväl internt som externt. Läs mer om vår verksamhet på: www.regeringen.se.  Din bakgrund Vi söker dig som har relevant akademisk examen, alternativt annan utbildning som i kombination med arbetslivserfarenhet bedöms likvärdig för tjänsten. Har du genomgått relevanta ledarskapsutbildningar är det meriterande. Du har flera års erfarenhet som chef med personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar samt har erfarenhet av att leda direktrapporterande chefer. Vidare har du erfarenhet av förändringsledning samt av att leda verksamhetsutveckling. Du har även erfarenhet av att driva arbete med användardriven utveckling och digitalisering samt har relevant erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet/större statlig myndighet. Det är meriterande om du har erfarenhet från relevant arbete inom Regeringskansliet samt om du har erfarenhet av arbete i politiskt styrd organisation. Det är även meriterande med erfarenhet av att samverka med drift- och serviceorganisationer inom IT samt med erfarenhet av medarbetarsamverkan. Erfarenhet av att etablera funktioner och processer för mötet mellan IT och verksamhet, samt av automatisering av processer är också meriterande. Vi ser det även som meriterande med erfarenhet av AI-utveckling och relevanta regelverk samt med kunskap om regelverk inom AI-området. Du behöver kunna uttrycka dig mycket väl i tal och skrift på svenska och ha goda kunskaper engelska. Dina egenskaper Som chef har du helhetssyn och kommunicerar övergripande mål, involverar andra tidigt och främjar samarbete för en enhetlig ledning. Du driver utveckling av verksamhet och arbetsmiljö, leder förändring med mod och uppmuntrar lärande och initiativ till utveckling, samtidigt som du utvecklar din egen kompetens och ditt ledarskap. Du har fokus på resultatet genom att prioritera, fatta beslut och visar tillit till medarbetares kompetens genom att stötta och coacha samt hantera problem i tid. Vi ser även att du har en förmåga att skapa förtroendefullt samarbete på alla nivåer både internt och externt samt att du värdesätter goda relationer. Som person är du även omdömesgill och har god självinsikt. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Läs mer på: Medarbetarskap och ledarskap i Regeringskansliet - Regeringen.se Övrigt Du anställs tillsvidare som departementsråd med ett tidsbegränsat förordnande som chef. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Regeringskansliets HR-direktör Daniela Eriksson på 08- 405 92 76. Du är också välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Siri Hågefalk på 08-405 87 83. Frågor om tjänsten besvaras v.26-v.27 samt v.30. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Jan Wahlströmför ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 15:e juli.  Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 juli 2025
Vård- och omsorgschef
Karlsborgs kommun
Chefer inom äldreomsorg

Nu växer vi! Socialförvaltningen utvecklas och stärker vår organisation med en ny chefstjänst. Kom, var med och utveckla framtidens vård och omsorg i Karlsborgs kommun! Vi erbjuder Nu har du chansen att bli en del av vår spännande resa! Socialförvaltningen i Karlsborgs kommun växer och söker nu en drivande och inspirerande Vård- och omsorgschef. Tillsammans kommer vi att forma framtidens vård och omsorg och säkerställa att vi erbjuder våra medborgare den bästa kvalitén vi kan. Som anställd i Karlsborgs kommun tar du självklart del av förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Du är vår viktigaste resurs och vi vill ge förutsättningar till ett välmående liv. Det gör vi genom att satsa på ett brett friskvårdsutbud med gratis motionssim och vattengympa, kostnadsfri massage samt friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme utifrån dina förutsättningar. Det finns också möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling liksom en rad andra förmåner som du kan ha rätt till. Läs gärna mer om dem https://karlsborg.se/naringsliv--arbete/jobba-hos-oss/formaner/.   Arbetsplatsen Välkommen till en meningsfull arbetsplats där du har möjlighet att göra en verklig skillnad i människors liv! Här får du chansen att driva förändring och förbättringsarbete inom vården, och vara en nyckelperson i utvecklingen av verksamheten. Med den utökade chefsfunktionen stärker vi ledarskapet och förutsättningarna för verksamheterna. Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har totalt ca 250 medarbetare och vi är i en spännande fas av utveckling.  Som vård- och omsorgschef kommer du att leda och stödja sex enhetschefer med olika ansvarsområden inom vård och omsorg samt administrativ personal. Samtliga av dina medarbetare har sin arbetsplats på Haganäsets äldreboende, där också du kommer att ha din arbetsplats.  Du kommer att ingå i socialförvaltningens ledningsgrupp tillsammans med individ- och familjeomsorgens enhetschef, enhetschefer funktionsstöd samt centraliserad administrativ personal, som leds av Socialchefen.  Som chef har du självklart tillgång till stödfunktioner inom ekonomi, HR och digitalisering. Arbetsuppgifter Som vård- och omsorgschef kommer du att spela en avgörande roll i att leda och utveckla vår organisation. Du kommer att ansvara för att säkerställa högkvalitativ omsorg och vård, vilket innebär att du arbetar aktivt med personalledning och utveckling inom området. Ditt initiativtagande och ledarskap kommer att vara centralt i att skapa en positiv och strukturerad arbetsmiljö där medarbetarna trivs och presterar på bästa sätt. Du har i din tjänst det övergripande ansvaret för verksamhetens ekonomi, personal och arbetsmiljö samt den administration som kommer med dessa ansvarsområden. Inom uppdraget ligger ansvaret att utvärdera kvaliteten i de tjänster som erbjuds och säkerställa att vi uppfyller alla lagkrav och riktlinjer. Kvalifikationer Vi söker en Vård- och omsorgschef med en stark vilja att skapa en trygg och utvecklande miljö för både medarbetare och vårdtagare. Du är en driven initiativtagare med förmåga att samarbeta och bygga meningsfulla relationer. Ditt ledarskap är tydligt och strukturerat och du uppmuntrar dialog, delaktighet och gemensamt ansvar. Du som söker har universitets- eller högskoleexamen inom vård och omsorg, socialt arbete eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du ska ha chefserfarenhet inom vård och omsorg och det är meriterande om det ingått att leda chefer. Du är trygg i din roll som ledare och har modet att tänka nytt och utmana invanda arbetssätt. Du har förmågan att organisera, prioritera och anpassa dig till förändrade förutsättningar. Ditt ledarskap bygger på kommunikation, öppenhet och förtroende. Vi värdesätter självständighet, samarbetsförmåga och ett närvarande ledarskap. Om du vill vara med och utveckla vård och omsorg med kvalitet och omtanke, så ser vi fram emot din ansökan! Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Karlsborgs kommun använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Varbi genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Intervjuer kommer att ske under vecka 34. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet.  Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/

23 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Enhetschef äldreomsorg
Karlsborgs kommun
Chefer inom äldreomsorg

Som enhetschef är du nära både människor och verksamhet och skapar varje dag förutsättningar för en trygg och kvalitativ omsorg. Vi söker en ledare som får både medarbetare och verksamhet att växa! Vi erbjuder Som chef i Karlsborgs kommun erbjuder vi ett varierande och meningsfullt arbete. Hos oss är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet. Du som chef har tillgång till stödfunktioner inom ekonomi, HR och digitalisering. Givetvis får du som anställd i Karlsborgs kommun ta del av förmåner såsom betald semester från första anställningsåret och individuell lönesättning. Du är vår viktigaste resurs och vi vill ge förutsättningar till ett välmående liv. Det gör vi genom att satsa på ett brett friskvårdsutbud med gratis motionssim och vattengympa, kostnadsfri massage samt friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme utifrån dina förutsättningar. Det finns också möjlighet till extra semesterdagar genom semesterväxling liksom en rad andra förmåner som du kan ha rätt till. Läs gärna mer om dem https://karlsborg.se/naringsliv--arbete/jobba-hos-oss/formaner/  Arbetsplatsen Socialförvaltningen i Karlsborg ansvarar för äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, kommunal hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningen har ca 250 medarbetare. Som enhetschef ingår du i Vård och omsorgs ledningsgrupp.  En av våra enhetschefer går vidare till nya uppdrag och vi söker därför dig som kommer att vara ansvarig för Haganäsets särskilda boende för personer med kognitiv svikt. Enheten har strax över 30 medarbetare och som enhetschef får du möjlighet att vara med och utveckla verksamheten i nya spännande riktningar, då vi inför sommaren tagit beslut om att 2026 påbörja arbetet med att bli en Stjärnmärkt enhet.  Arbetsuppgifter Vi erbjuder dig ett mångsidigt, stimulerande och meningsfullt arbete med många nära och personliga möten. Som enhetschef inom kommunens äldreomsorg ska du i samverkan med vård och omsorgs ledningsgrupp och tillsammans med övriga medarbetare, utveckla samt driva kommunens äldreomsorg in i framtiden. Till din hjälp finns kompetenta kollegor och medarbetare. Du är arbetsgivarens företrädare och har det övergripande ansvaret för personal, ekonomi, verksamhet samt omvärldsbevakning inom ditt ansvarsområde. Du leder, motiverar och ger förutsättningar för dina medarbetare att uppnå gemensamma mål samt skapar engagemang, delaktighet och främjar en god arbetsmiljö.  Kvalifikationer Vi söker dig som har en examen från högskoleutbildning inom socialt arbete eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har chefserfarenhet från vård och omsorg och erfarenhet inom området kognitiv svikt. Du arbetar strukturerat och målinriktat, med förmåga att driva processer framåt. Ditt ledarskap präglas av stabilitet, professionalism och ett tydligt ansvarstagande. Du är en närvarande chef som stöttar dina medarbetare i vardagen och skapar förutsättningar för dem att göra ett bra jobb. Du samarbetar väl med andra och ser värdet i att samverka över professionsgränser, alltid med individens bästa i centrum. Förutom ett stort engagemang inom verksamhetsområdet ställer vi krav på erfarenheter inom ledarskap och personalfrågor samt verksamhetsutveckling. Vi vill att du ser möjligheter, är öppen för nya idéer och har förmågan att kommunicera och inspirera dina medarbetare samt leda förändringsarbete som ger resultat. Du bjuder in till dialog för att skapa delaktighet och uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av kreativitet och innovativa lösningar.  Övrigt För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt en god kommunikation använder vi oss av rekryteringsverktyget Varbi. Du ansöker digitalt via ansökningslänken i annonsen.  Du som funderar på att söka tjänsten är varmt välkommen att höra av dig till oss, men vi undanber oss kontakt från försäljnings- och rekryteringsbolag.  Intervjuer kommer att ske vecka 33. Karlsborgs kommun som arbetsgivare Karlsborgs kommun med sina ca 7 000 invånare hälsar dig välkommen till en fantastisk boendemiljö och rika rekreationsmöjligheter! Karlsborg är den lilla kommunen med det storslagna läget vid Vätterns strand. Det fantastiska landskapet, närheten till Tivedens skogar tillsammans med sjöarna och vattendragen ger Karlsborg dess alldeles unika prägel - En guldplats helt enkelt, vilket du kan ta del av via film https://youtu.be/aiKLf7PYHiQ Hos arbetsgivaren Karlsborgs kommun är det viktigt att varje medarbetare kan känna stolthet över sin insats och sin verksamhet. Det tror vi bland annat skapas genom att ge alla möjlighet att utvecklas, lära nytt och medverka i förbättrings- och utvecklingsarbetet.  Det finns bra pendlingsmöjligheter till och från bl a Skövde, för dig som inte är redo att flytta hit än. Kommunen har ungefär 500 anställda. Kika gärna in och ta del av vår vardag på vårt https://www.instagram.com/karlsborgs_kommun/

23 juni 2025
Sista ansökan:
28 juli 2025
Butikschef - Stockholm

. Infinity HR är ett rekryterings- och konsultbolag med en enkel filosofi. Vi tror på rätt person, med rätt pannben till rätt företag! I alla rekryterings- och search-processer vi gör är vårt jobb att identifiera kandidater som har rätt mind-set, energi, driv, vision och värdegrund! För kunds räkning söker vi en engagerad, resultatinriktad och stilsäker butikschef till Stockholm! Som butikschef hos en av Sveriges ledande retailkedjor inom fashion får du chansen att driva en butik med starkt varumärke, trendigt sortiment och ett fantastiskt team. Om rollen Som butikschef är du ansvarig för att skapa en inspirerande butiksmiljö, motivera medarbetarna och säkerställa att varje kund får en förstklassig shoppingupplevelse. Du arbetar nära både dina medarbetare och regionchef för att utveckla butiken och driva försäljningen framåt. Ditt ansvar: • Leda och utveckla ett team av säljare och assisterande chefer • Ansvara för butikens försäljning, resultat och nyckeltal • Säkerställa visuella riktlinjer och ett attraktivt butikskoncept • Skapa ett arbetsklimat där alla känner sig sedda, inkluderade och engagerade • Planera bemanning, schemaläggning och rekrytering Vi söker dig som: • Har tidigare erfarenhet av ledande roll inom retail, gärna inom fashion • Är en naturlig ledare som inspirerar genom ditt engagemang • Har stark känsla för kundservice, stil och trend • Trivs i ett högt tempo och har god struktur i ditt arbete • Kommunicerar tydligt och professionellt på svenska (och gärna engelska) Ansök idag! Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Mårten Näsvall på e-mail; [email protected]. Sök tjänsten via formuläret nedan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Butikschef - Göteborg

. Infinity HR är ett rekryterings- och konsultbolag med en enkel filosofi. Vi tror på rätt person, med rätt pannben till rätt företag! I alla rekryterings- och search-processer vi gör är vårt jobb att identifiera kandidater som har rätt mind-set, energi, driv, vision och värdegrund! För kunds räkning söker vi en engagerad, resultatinriktad och stilsäker butikschef till Göteborg! Som butikschef hos en av Sveriges ledande retailkedjor inom fashion får du chansen att driva en butik med starkt varumärke, trendigt sortiment och ett fantastiskt team. Om rollen Som butikschef är du ansvarig för att skapa en inspirerande butiksmiljö, motivera medarbetarna och säkerställa att varje kund får en förstklassig shoppingupplevelse. Du arbetar nära både dina medarbetare och regionchef för att utveckla butiken och driva försäljningen framåt. Ditt ansvar: • Leda och utveckla ett team av säljare och assisterande chefer • Ansvara för butikens försäljning, resultat och nyckeltal • Säkerställa visuella riktlinjer och ett attraktivt butikskoncept • Skapa ett arbetsklimat där alla känner sig sedda, inkluderade och engagerade • Planera bemanning, schemaläggning och rekrytering Vi söker dig som: • Har tidigare erfarenhet av ledande roll inom retail, gärna inom fashion • Är en naturlig ledare som inspirerar genom ditt engagemang • Har stark känsla för kundservice, stil och trend • Trivs i ett högt tempo och har god struktur i ditt arbete • Kommunicerar tydligt och professionellt på svenska (och gärna engelska) Ansök idag! Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka bolag. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, vänligen kontakta Mårten Näsvall på e-mail; [email protected].

23 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Chef för avdelningen Främjande och utveckling
Skara Stift
Förvaltnings- och planeringschefer

Skara stiftsorganisation söker chef till Avdelningen för främjande och utveckling Skara stift är en del av Svenska kyrkan. Stiftet har omkring 588 000 invånare och drygt 57 procent är medlemmar i Svenska kyrkan. Vid stiftskansliet i Skara finns cirka 50 medarbetare som på olika sätt stödjer kyrkans lokala arbete och ca 90 personer totalt i stiftsorganisationen. Kansliet har sex avdelningar, där Avdelningen för kyrkoliv arbetar främjande med att stötta de 40 pastoraten och församlingarna runt om i stiftet, internt på stiftskansliet men också med internationellt arbete. Avdelningens arbete innefattar mycket fokus på utbildning med sikte på långsiktig uthållighet och inom ramen för Svenska kyrkans etiska regler. Som anställd i Svenska kyrkan får du chans att göra verklig skillnad och bidra till en hållbar samhällsutveckling med människovärdet i centrum. Skara stift är ett av totalt 13 stift inom Svenska kyrkan och är också Sveriges äldsta stift. Här vävs historia och nutid samman i en stor och variationsrik verksamhet. Om tjänsten Stiftsorganisationen söker nu en avdelningschef till den nya avdelningen Främjande och utveckling. Du kommer att leda ett arbetslag med engagerade och kunniga kollegor som tillsammans arbetar med stiftets uppdrag att stödja och främja församlingar och pastorat i hela stiftet. Som avdelningschef ansvarar du för avdelningens bidrag i biskopens visitationsmodell ”Vägen vidare”. Avdelningen arbetar med kompetensutveckling riktat till medarbetare i församlingar och pastorat, Svenska kyrkans unga, Svenska kyrkans Internationella arbete, relationer till vänstift, hållbarhetsfrågor och diakonal utveckling. Beredskapsfrågor och institutionssjälavård är andra verksamhetsområden. I avdelningen finns ca 15 tillsvidaretjänster varav tre stiftsadjunkter med arbetsställe vid Hjo folkhögskola och Stiftsgården Flämslätt. I ansvaret som avdelningschef har du arbetsmiljöansvar samt personal-, ekonomi och verksamhetsansvar. Du arbetar efter delegation från stiftsdirektorn.  I rollen ingår att leda, samordna och prioritera arbetsuppgifter för medarbetarna inom avdelningens olika verksamhetsområden. Detta görs bland annat genom att: Genomföra och leda avdelningsmöten för planering, avstämning och uppföljning. Ekonomisk planering och uppföljning. Ingå i stiftets ledningsgrupp. Tillsammans med stiftsdirektor förbereda och föredra ärenden till Stiftsstyrelsen. Är det här du? Du har dokumenterad chefserfarenhet och en god förmåga att samarbeta tillsammans med andra medarbetare och chefer. Du har teologisk kompetens och bred kunskap och erfarenhet om Svenska kyrkans verksamhet. Du är tydlig som ledare med ett tillitsbaserat ledarskap som främjar delaktighet och eget ansvar hos medarbetare. Du är visionär, lösningsfokuserad och har ett utvecklingsperspektiv. Andra egenskaper som värdesätts för tjänsten är att du är kommunikativ, trygg och stresstålig. Du har god förmåga att bygga relationer samt har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt god datavana. Du är medlem i Svenska kyrkan. Övrig information Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid placerad vid stiftskansliet i Skara. Skara stift strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten. För tjänsten krävs B-körkort. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi senast den 24/8. Intervjuer är planerade att äga rum den 11/9 och 15/9. För mer information om Skara stift, se vår hemsida: http://www.svenskakyrkan.se/skarastift Mer upplysningar om tjänsten lämnas av stiftsdirektor Niklas Grahn, 0511-26245, [email protected] Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-specialist Elin Wikström, [email protected] Facklig kontaktperson är Björn Carlstedt, Vision, 0511–28530, [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Platschef sökes i Göteborg!
Sodajo Consulting AB
Driftchefer inom bygg, anläggning och gruva

Är du en erfaren och strukturerad projektledare eller platschef med god förmåga att hantera komplexa projekt och skapa ordning i en dynamisk arbetsmiljö? Sodajo Consulting söker för vår kunds räkning en engagerad och självgående platschef med omgående start. Du kommer att spela en nyckelroll i ett pågående infrastrukturprojekt i centrala Göteborg, där du ges möjligheten att vara med och forma den operativa strukturen för ett av deras mest kritiska projekt. Här får du chansen att utvecklas i en arbetsmiljö där både tekniska färdigheter och en stark vilja att ta ansvar är avgörande för framgång. Notera att vi söker dig som kan starta omgående, som dessutom är taggad på att kliva in i ett projekt med högt tempo redan från start! Om vår kund Vår kund är ett innovativt och växande företag som specialiserar sig på komplexa undervattensprojekt. Med en stark teknisk kompetens och en passion för att lösa utmaningar under ytan, erbjuder de ett brett tjänsteutbud; inklusive dykarbeten, sjömätning, sugmuddring, undervattensrobotar, fotogrammetri och 3D-scanning av vattenfyllda tunnlar – med mera! Företaget har en stark företagskultur som bygger på ödmjukhet, samarbete och en gemensam passion för att lösa sina kunders problem under vattenytan. De arbetar med projekt av både nationell och internationell karaktär och har etablerat sig som en ledande aktör inom sitt område. Företaget har sitt huvudkontor i Falun men är verksamma på flera orter runt om i Sverige i spännande och innovativa projekt! Dina närmaste kollegor kommer att vara en tight ledningsgrupp som stöttar dig i din roll, i det dagliga möter du dykare, arbetsledare, projektledare med flera, där du nätverkar med interna och externa parter i projektets framfart! Information om tjänsten Som platschef kommer du att ta ansvar för ett omfattande projekt vid Liseberg kopplat till Västlänken. Du kommer att leda ett team om upp till 60 personer och säkerställa att alla delar av projektet levereras enligt uppsatta mål, tidsramar och kvalitetskrav. Projektet inkluderar bland annat schaktning, muddring, svetsning, betonggjutning samt annan teknisk och byggrelaterad arbetsledning. Ditt ansvar kommer att inkludera: Planering och strukturering av personal, material och utrustning. Säkerställa att all dokumentation är korrekt och att rapportering sker enligt gällande standarder. Leda och koordinera arbetet mellan olika arbetsgrupper och externa partners. Inrapportering av arbetsutförande och fakturering till relevanta aktörer Ansvara för projektets ekonomi, inklusive att säkerställa att projektet håller sig inom budgetramar. Du kommer att rapportera till projektledare och VD, samt arbeta tätt med arbetsledare för att säkerställa en smidig drift av projektet. Vi söker dig som: Har gedigen erfarenhet inom projektledning, gärna inom bygg och teknik, och har arbetat med projekt av större karaktär. Är strukturerad och kan hantera dokumentation, budgetansvar och uppföljning på ett effektivt sätt. Har god förståelse för avtals- och kravhantering, och kan läsa och tolka avtal för att säkerställa att alla krav uppfylls. Har en stark förmåga att leda team och bygga långsiktiga relationer med både interna och externa aktörer. Har erfarenhet av att arbeta med stora projekt och kan hantera både operativa och strategiska delar av ett projekt. Har erfarenhet av system för rapportering och fakturering, meriterande är erfarenheter inom NEXT, men det är inget krav för tjänsten. Är flexibel och trivs i en miljö där ingen dag är den andra lik. Personliga egenskaper: Dina personliga kunskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Vi söker dig som är lösningsorienterad, självgående och har en stark vilja att leverera enligt höga krav. Du är kommunikativ och har förmågan att inspirera och motivera andra i ditt team, samtidigt som du kan hantera det administrativa och organisatoriska ansvaret för projektet. Du ser möjligheter där andra ser hinder och har förmågan att skapa ordning i en komplex arbetsmiljö! Vi erbjuder: En dynamisk och flexibel arbetsmiljö med möjlighet att påverka och utvecklas. Stöd och mentorskap från erfarna kollegor och en VD som är engagerad i projektet. Möjlighet att arbeta med ett spännande och betydelsefullt projekt som påverkar stora infrastruktursatsningar. En arbetsplats där energi, passion och lösningsorientering står i centrum. PLACERINGSORT: Göteborg START: OMGÅENDE URVAL: Sker löpande Kontakt: Har du erfarenheten och engagemanget vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan! Vid frågor om tjänsten, kontakta ansvarig rekryterare: Sofie Jonsson [email protected] 076 146 45 34

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
RESTAURANGCHEF - SEN STREET KITCHEN
Se ngroup AB
Restaurang- och kökschefer

SEN Street Kitchen är ett restaurangkoncept som återskapar de autentiska smakerna, dofterna och känslorna vid de livliga gatumarknader och precis som alla andra gatukök över hela östra Asien. Enkelt, snabbt, nyttigt och fräscht. Vem söker vi? Vi söker dig som har ett genuint intresse för service, mat och dryck. Du drivs av att leverera resultat, men också inspirera, stötta och coacha dina medarbetare. Som person kan du arbeta självständigt och ta beslut. Du har ett starkt engagemang och vilja att lära dig nya saker. I tjänsten som Teamleader hos oss är du närvarande i den dagliga driften och du motiveras av att leverera service och kvalité på högsta nivå. I arbetet ingår: Utbildning av personal. Schemaläggning. Beställning av varor Coacha och stötta medarbetare. Skapa en positiv och attraktiv arbetsmiljö. Arbeta mot budget och uppsatta mål. Vad kan vi erbjuda dig? En grundlig utbildning som ger dig bra verktyg att komma igång. Jobba tight med ett mycket glatt och drivet team. Interna utbildningar. Möjlighet att utvecklas inom företaget Är du vår nya stjärna? Skicka in din ansökan så berättar jag mer! En inskickad video är högt betydande för oss. SEN STREET KITCHEN tillhör SENGROUP som är en asiatisk restaurangkoncern med rötterna i Stockholm. Idag har vi 9 restauranger i 6 olika städer, från Umeå i norr till Värnamo i söder. Vi vill erbjuda våra kunder välsmakande och kvalitativ mat med inspiration från Sydasien där våra olika koncept skapar ett stort utbud av rätter, smaker och råvaror. Välkommen med din ansökan så berättar jag mer för dig!

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Biträdande rektor
Föräldrakooperativet Nils Holgerssonskolan Ekono
Chefer inom grund- och gymnasieskola samt vuxenutbildning

Biträdande rektor till friskola med kulturprofil Nils Holgerssonskolan är en friskola med kulturprofil i Simrishamn. Här går 214 elever från förskoleklass till årskurs 9 och vi har en personalstyrka på runt 40 engagerade medarbetare. Sedan 1996 har vi erbjudit en kreativ och akademisk fostran. Skolan drivs som ett föräldrakooperativ med stark gemenskap. Om rollen Som biträdande rektor ingår du i skolans ledningsgrupp och arbetar nära rektor för att säkerställa en trygg och utvecklande skolvardag. Du har operativt ansvar för delar av verksamheten – exempel på områden kan vara elevhälsa, viss undervisning, personal och fritidshem – och kan vid behov agera rektorns ställföreträdare. Du leder, utvecklar och följer upp skolans kärnprocesser inom ditt ansvarsområde i nära samarbete med rektor och elevhälsoteam. Huvudsakliga ansvarsområden Driva pedagogisk utveckling och kvalitetssäkring i enlighet med skollag och läroplan i samråd med rektor Operativt ansvar för utpekade områden Personalansvar inom ditt område, inklusive arbetsmiljö, schemaläggning och vikarieresurser Budgetansvar och ekonomisk uppföljning i dialog med rektor Stödja fritids- och elevverksamhet: planering, struktur och utveckling Vara en synlig, närvarande och relationsskapande ledare för elever, vårdnadshavare och personal Samverka med rektor, skolledningsteam, administration, elevhälsoteam, styrelse och andra relevanta externa aktörer Vi söker dig som Är legitimerad lärare med erfarenhet inom skola och ledarskap Har goda kunskaper i skolans styrdokument, budget och organisationsutveckling Har tidigare erfarenhet av operativt skolledarskap, inklusive personalansvar Är en närvarande, tydlig och varm ledare – både relations- och resultatinriktad Trivs i en mindre skolenhet där samarbete och kreativitet är centrala värden Vi erbjuder Ett meningsfullt ledarskap där barns bästa alltid står i centrum Ett entusiastiskt team med hög kompetens och hjärta Stöd och tillitsfull samverkan med rektor och styrelse En arbetsmiljö präglad av skratt, omtanke och professionell utveckling Möjlighet att vara med och forma skolans kultur, arbetssätt och framtid Praktiskt om tjänsten Anställningsform: Tillsvidare, heltid Tillträde: Enligt överenskommelse Placering: Nils Holgerssonskolan, Simrishamn Sista ansökningsdag: 16 juli 2025 Ansökan Skicka CV, personligt brev och referenser till Henric Appelkvist, Skolchef & styrelseordförande: [email protected]. Vi läser ansökningar och genomför intervjuer löpande. Välkommen att, tillsammans med oss, forma framtidens skola! Vi lyfter tillsammans. Vi flyger tillsammans. Vi landar tillsammans.

23 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025