Funktionschef
Vision
Försäljnings- och marknadschefer

Vision är ett modernt och växande fackförbund i ständig förändring. Visions medlemmar leder, utvecklar och administrerar välfärden och jobbar i kommuner, regioner, privata företag eller kyrkan. Våra 218 000 medlemmar finns över hela landet och inom tusentals olika yrken och bildar tillsammans ett värdefullt nätverk. Vi är en feministisk organisation, partipolitiskt obundna och ingår i TCO.   Vi söker en funktionschef Marknad och värvning   Vision söker en strategisk och drivande ledare som vill göra verklig skillnad Vill du leda ett av Sveriges viktigaste uppdrag – att stärka den fackliga styrkan genom ökad medlemsvärvning och ett starkt varumärke? Då kan du vara den vi söker. Vision genomför just nu en historisk satsning för att växa som fackförbund och ytterligare stärka vår fackliga kraft. Med fler medlemmar, fler förtroendevalda och ökad närvaro på arbetsplatser runt om i landet tar vi ansvar för att bevara den svenska modellens styrkor och säkerställa att våra medlemmar får ut så mycket som möjligt av sina arbetsliv. Som funktionschef för Marknad och Värvning har du ett övergripande ansvar för att driva Vision framåt i vår mest verksamhetskritiska funktion. Du leder en funktion med 22 engagerade medarbetare och ansvarar för att skapa resultat, bygga engagemang och säkra ett långsiktigt inflöde av nya medlemmar. Funktionen består av flera verksamhetsområden som både gör direktrekryterande insatser och understödjer medlemsvärvningen i resten av organisationen. Ditt uppdrag • Leda och utveckla arbetet med medlemsvärvning – både direkt och genom att stötta hela organisationen. • Utveckla den digitala marknadsföringen och värvningen, och hitta nya sätt att kombinera mer traditionella värvningsmetoder med digital värvning. • Säkerställa att Vision har ett starkt, relevant och attraktivt varumärke. • Utveckla och förvalta vårt medlemserbjudande i linje med våra strategiska mål. • Driva digitalisering, automatisering och datadrivna arbetssätt för att öka effektivitet och träffsäkerhet. • Skapa tydliga strukturer, mål och uppföljning. • Ha personalansvar för åtta direktrapporterande medarbetare och två enhetschefer.   Som chef och ledare på Vision säkerställer du att alla medarbetare är väl insatta i och arbetar aktivt med förbundets mål och prioriteringar. Du har verksamhets-, personal- och budgetansvar och ansvarar för att det systematiska arbetsmiljöarbetet fungerar väl och att medarbetarna får förutsättningar att både driva och delta i förbundets viktiga utvecklingsarbete. Du rapporterar till kanslichefen och ingår i kansliets ledningsgrupp. Vi söker dig som är en resultatorienterad ledare med: • Flera års chefserfarenhet, med ansvar för både personal, budget och verksamhetsutveckling. • Dokumenterad erfarenhet av att leda förändringsarbete och skapa mätbara resultat. • Förmåga att kombinera strategiskt tänkande med operativ handlingskraft.  Har djup kompetens inom: • Marknadsföring, försäljning och medlemsvärvning – både digitalt och fysiskt. • Varumärkesutveckling och målgruppsanpassad kommunikation. • Digitalisering och automatisering av processer. • Systematiskt arbetsmiljöarbete och ledarskap på distans.  Är en kommunikativ och inkluderande ledare som: • Bygger starka team och skapar engagemang genom tydlighet, lyhördhet och närvaro. • Uppmuntrar såväl självledarskap som medledarskap och skapar förutsättningar för delaktighet och innovation. • Leder utifrån våra värderingar tillit, mod, inkludering och vi gör varandra bättre. • Har helhetssyn och förmåga att koppla samman olika delar av organisationen för att nå bästa möjliga resultat.   Därutöver vill vi att du har: • Relevant högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation eller försäljning eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig. • Erfarenhet från facklig organisation, idéburen eller politiskt styrd organisation är meriterande. • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska.   Vi erbjuder: • Ett meningsfullt uppdrag där du bidrar till att stärka välfärden. • En dynamisk arbetsmiljö med engagerade kollegor och stor möjlighet att påverka. • Flexibla arbetsformer med placering i Stockholm. Vi har ett nyrenoverat, centralt beläget kontor som kommer vara din primära arbetsplats men du kommer också ha möjlighet till distansarbete. • En organisation som värdesätter mångfald och strävar efter balans mellan arbete, familj och hälsa. Vi vill att alla ska må bra såväl när man kommer till jobbet som när man går hem och att du känner att här kan du vara dig själv. Tjänsten är på heltid, tillsvidare och tillträde enligt överenskommelse. Skicka in CV och personligt brev senast 6 juli 2025 som är sista ansökningsdag.  Du ansöker genom att klicka på ansök nedan. Varmt välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
6 juli 2025
Kock till Restaurang Bruket NCC i Solna (kopia)
Compass Group AB
Restaurang- och kökschefer

Vikarie, heltid 100% med chans till tillsvidareanställning Vem söker vi? Nu söker vi en passionerad kock som kan hantera både varm/kall kök och som vill arbeta i ett team där serviceanda och lagarbete står i centrum. Med nyfikenhet och entusiasm skapar du smakfulla och vällagade rätter med fokus på hållbarhet. I tjänsten ingår bland annat dagligt arbete med egenkontroll, att ha god kännedom om allergener och kunna redogöra för alla ingredienser, beställning och mottagning av varor samt svinnhantering. Du kommer även vara behjälplig i menyplanering och inventering samt ha kundbemötande vid servering Om Restaurang Bruket Vi är en öppen lunchrestaurang som finns på Ncc´s huvudkontor vid Järva Krog. Förutom frukost och lunch har cateringverksamhet i huset och till andra företag i området samt driver en liten café i byggnaden. Kvällsarbete kan förekomma i viss form vid bokade tillställningar. Vi har öppet måndag till fredag 08-15:30 Vem är du? • Du behöver vara 18 år eller äldre • Du har utbildning inom hotell och restaurang med kockinriktning eller motsvarande • Du har erfarenhet av restaurangarbete sedan tidigare • Du har en förmåga att planera och strukturera arbetet effektivt • Du tar genom din passion ansvar för att hålla en hög service- och kvalitetsnivå på det du levererar • Du ser din betydelse i nöjda gäster, är positiv, stresstålig och har lätt för att samarbeta och kommunicera • Du kan ta egna initiativ och är flexibel i din yrkesroll • Du talar och skriver svenska • Erfarenhet av menyplaneringssystem är ett plus Om Compass Group Vi är en del av Compass Group som är en världsledande leverantör inom mat, dryck och supportservice. Över hela världen har vi över 500 000 kollegor. I Sverige har vi cirka 450 verksamheter runt om i landet, vilket gör att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter hos oss. Vi har förmåner genom kollektivavtal som årlig löneökning, försäkringar och tjänstepension. Compass Group i Sverige omsätter cirka 3 miljarder kronor och drivs under varumärken som Food & Co, Marketplace, Medirest, Amica, Chartwells, Levy Restaurants, UNISON, Eurest och fler. Compass Group Sverige är en del i koncernen Compass Group PLC. Koncernens omsättning uppgår globalt till 250 miljarder SEK (2022). Våra kunder är företag, arenor, universitet, skolor, vård och omsorg med flera. Vi tillhandahåller service såsom mat och dryck, konferens, reception, lokalvård, vaktmästeri med mera. Vill du läsa mer om Compass Group, besök gärna vår hemsida. Varför ska du välja oss? • Vi rekryterar schysst! Vi tror att mångfald, olika erfarenheter och kompetenser gör den bästa stjärnhimlen. • Vi älskar service och vi vill leverera service i världsklass genom att alltid ge det lilla extra. • Vi tror på hållbarhet! Både när det gäller vår planet och våra kollegor. • Vi levererar kvalitet i allt vi gör! Rekrytering på Compass Group Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen in med din ansökan idag! Vi tar enbart emot ansökningar via webben, ansökningar som kommer in på annat sätt behandlas inte. För mer information om hur Compass Group AB behandlar dina personuppgifter, klicka här.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Planning Manager
Valueone AB
Förvaltnings- och planeringschefer

ValueOne is looking for a Planning Manager for a consultant assignment at our customer´s premises just outside Stockholm. The assignment must be filled as soon as possible and is expected to last for 6-9 months. ValueOne specializes in supply chain management, purchasing and logistics. We offer our customers services in three business areas: interim logistics and procurement consultants, recruitment of buyers and logisticians, as well as development of our customers’ supply chain operations in terms of strategies, models, methods, processes, structure, and competence. We can offer a variety of assignments at all levels within Supply Chain Management. As a consultant at ValueOne, you are part of a professional and enterprising team consisting of the leading consultants in purchasing and logistics. If you choose to join our team, you are offered: A market salary, which you can influence yourself. Occupational pension. Health and care insurance. Health care allowance. Personal coaching and career advice. Network meetings with competent colleagues and Supply Chain professionals through recurring events and lectures. Competence development through world-leading individually tailored education and courses in Supply Chain thanks to our partnership with CIPS (www.cips.org).  The role   We are looking for an experienced interim Planning Manager to lead and coordinate production planning at a manufacturing company based in Stockholm. In this role, you will be responsible for ensuring an effective and efficient production planning process that supports delivery precision, optimal resource utilization, and close collaboration between planning and production. You will lead a team of production planners and be a key player in driving planning excellence across the organization. The role requires both operational leadership and a strategic mindset to continuously improve processes and planning methods. Main tasks: Lead and develop the production planning team to ensure high performance and clarity of responsibilities Secure a robust and optimized production plan in line with capacity, material availability, and customer demand Drive continuous improvement initiatives related to planning processes, tools, and cross-functional collaboration Monitor and act on relevant KPIs linked to production efficiency, lead times, and delivery reliability Experience and competencies   The person we are looking for should have a solid background in production planning, preferably from industrial environments. A key requirement is hands-on experience with SAP S/4HANA and the ePPDS planning module. You understand the logic of constraint-based planning and how to use digital planning tools to optimize production flows. The assignment requires fluency in English, written and verbal. Swedish is meritorious. We place great value on your personal qualities. You are systematized, curious and analytical and you find motivation in setting clear goals and following up on them. As a leader you encourage new ideas and act as an inspiring role model. You know how to create a successful team and adapt your leadership to the situation. A safe working environment is essential for you. Application   We look forward to receiving your application. Feel free to contact Frank Hemgren at +46 70 748 18 91 or 010 332 29 20 with any questions regarding the listed position. Please note that to apply for this position you need to be an EU citizen or have a valid Swedish working permit.

24 juni 2025
Sista ansökan:
23 augusti 2025
Finance Director Business Area Smelters
Boliden Mineral AB
Ekonomi- och finanschefer

Boliden is a high-tech metals company with its own mines and smelters that works long-term to guarantee society's access to base and precious metals. For a century, our work has been part of the value chains that have shaped modern society. At Boliden, we know that the metals we mine and make available will continue to play a crucial role in the future – what matters is how we produce them. Become a part of us and drive change for future generations. Finance Director to Business Area Smelters You will have a key role in our operations and lead an agile team targeting continuous improvement of the business and financial performance at the Smelters. The finance director is responsible for the strategic financial planning, implementation and managing the entire finance activities within BA Smelters, including business planning, budgeting, forecasting, risk, and governance as well as negotiations. The position is based at our headquarters in Stockholm, and frequent travel within our operations is required. You report to the President of Business Area Smelters. Key responsibilities: Providing strategic recommendations to the CEO/President and members of the management team based on financial analyses. Managing the processes for financial forecasting and budgets, and overseeing the preparation of all financial reporting. Advising on long-term business, financial planning, and large-scale investments. Provide commercial insight and leadership across the BA to exceed business plan targets. Responsible for ensuring that the financial risk and compliance management framework is embedded and operational for the BA. Developing and digitalizing finance function and processes. To lead, inspire and manage the Business Area as member of the Smelters MT. Your opportunity: For this role we are looking for a person with strong financial understanding, who can grasp the meaning of legislation and digitalization of a finance function. As a person you need to be pro-active and cooperative to work well with others in cross-functional teams. You will also need an analytical and logical mindset to have an understanding of the importance of finance area, identify areas of improvement, find and propose solutions. What you bring: A master’s degree in finance, accounting, economics, or business. Several years’ experience of leading a finance function within a business unit, -area or a company, preferably in the mining/metals, construction, or process industry in an international context. Leadership skills to inspire and motivate your team. Experience of complex financial flows and derivatives. Language skills: English and preferably Swedish. Why work with us: At Boliden, we believe in promoting a workplace where care, courage, and responsibility are central to everything we do. We offer a workplace where we believe in collaboration and where what you contribute will have a direct impact on future generations. We are a company made up of responsible and creative people all working towards the same vision; to become the most sustainable and respected metal supplier in the world. Apply today to be part of something truly meaningful! At Boliden, diversity and inclusion are drivers of innovation. We know that different perspectives and experiences strengthen us and help us stay at the forefront of an important and exciting industry. Therefore, we encourage applications from people with diverse backgrounds and viewpoints. Together, we build a workplace where everyone can feel safe and inspired to reach their full potential. Want to know more about the position? For further information about the position, please contact Daniel Peltonen, President Business Area Smelters, [email protected], or mobile, +46768233288. Questions about the application are answered by our Talent Acquisition Partner, Emma Alexandersson, [email protected], Pernilla Åkerblom, [email protected] or Global Recruitment Manager Helena Widenlou, [email protected]. Trade union information is available from Andreas Mårtensson (Unionen) +46 910 77 42 39, Ingela Scherling (SACO) +46 702720868 and Peter Markström (Ledarna) +46 910 77 40 09. Application deadline: 2025-08-15 --------------------------------------------------------------------- We are a company in constant development and every workday we explore how we can improve modern life and society. Our metals are a key component in creating a more sustainable future and we take great pride in the impact we make every day. Are you ready to contribute with your curiosity, personality, skill-set and unique background? Be you and challenge us - let's drive change for generations to come!

24 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
VA-chef till Tranås kommun
Tranås kommun
Produktionschefer inom tillverkning

OM ARBETSPLATSEN Samhällsbyggnadsförvaltningen ansvarar bland annat för gator, vatten, avlopp, avfallshantering, parker, begravningsverksamhet och måltidsservice. Som VA-chef inom vår förvaltning har du chansen att utvecklas och göra skillnad för stadens nuvarande och framtida invånare. Vår verksamhet är i ständig utveckling för att forma framtidens Tranås. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet! ARBETSUPPGIFTER I uppdraget ingår ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och omvärldsbevakning. I rollen som VA-chef ansvarar du för verksamhetsområdena vatten och avlopp. Verksamheten syfte är att producera rent vatten samt att ta hand om och rena det vatten som Tranås kommuns VA-kunder använder. I verksamhetsområdena vatten och avlopp ingår ansvar för drift och underhåll av kommunens VA-ledningsnät samt ansvar för samtliga vattenmätare som används för uppmätning av förbrukat vatten hos kund. Verksamhetsansvaret innebär bland annat säkerställandet av driftens funktion, efterlevnad gällande avtal och lagar samt kontakter med allmänheten och myndigheter. Det ekonomiska ansvaret innebär att skapa verksamhetsplan och budget med syfte att uppfylla de mål kommunen har antagit och att verksamheten bedrivs resurseffektivt med en budget i balans. Som ledare säkerställer du att medarbetarna känner arbetsglädje och har rätt kompetens för sitt uppdrag. Du är ytterst ansvarig för medarbetarnas arbetsmiljö och trivsel. Du leder och stöttar medarbetarna på ett operativt och strategiskt sätt, för att utveckla avdelningen genom planering, ledning och resursfördelning. Du har totalt ansvar över 22 medarbetare inklusive två enhetschefer. Omvärldsbevakning innebär att aktivt arbeta med kompetens- och utvecklingsfrågor samt utveckla arbetssätt och metoder inom verksamheten. Utöver detta får du tillgång till flera interna stödfunktioner, såsom ekonomi, HR, kommunikationsstöd och säkerhetssamordning. Dessa resurser finns för att ge dig och dina medarbetare de rätta verktygen för att hantera de utmaningar som kan uppstå i arbetet. VEM SÖKER VI? Vi söker dig som har en relevant akademisk examen inom samhällsbyggnad, teknik, miljö eller motsvarande som bedöms relevant för tjänsten. Du har dokumenterad chefserfarenhet med såväl verksamhets-, personal- och budgetansvar. Vi ser gärna att du har en flerårig erfarenhet av arbete inom en ledande position inom VA-området och har erfarenhet av det säkerhetsarbete och de säkerhetsregler som gäller för VA. Du har god digital förmåga och kan uttrycka dig tydligt i tal och skrift. Körkort är krav för tjänsten. Det meriterande med erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete, projektledarskap och projektarbete för VA-projekt samt erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation. Vi ser positivt på fördjupade kunskaper inom lagen om allmänna vattentjänster, VA-ekonomi, uppbyggnad av VA-taxa samt grundläggande kunskaper inom uppströmsarbete, VA-ledningsnätets uppbyggnad, HACCP egenkontroll och faroanalys för produktion dricksvatten, dricksvattenteknik och avloppsteknik. För att vara framgångsrik i rollen bör du vara: En lyhörd ledare: I rollen som ledare skapar du motivation och delaktighet genom att inspirera och utveckla medarbetare samtidigt som du lyssnar in deras behov och synpunkter. Du samordnar grupper och hanterar eventuella problem som kan uppstå genom ett strukturerat ledarskap. Du är en god förebild för dina medarbetare och organisationen. Strategisk: Du har en välutvecklad förmåga att kombinera operativt fokus med strategisk planering. Detta innebär att du kan säkerställa att det dagliga arbetet fungerar effektivt samtidigt som du utvecklar långsiktiga lösningar som både möter behovet och beaktar kommunens resurser. Tydlig: Du har förmågan att förmedla din framtidsvision och förväntningar tydligt och genom det skapa ett stort engagemang för att gemensamt uppnå mål och resultat. Beslutsam: Du är handlingskraftig och trivs med att ta ansvar. Din förmåga att fatta beslut som både är rättvisa och effektiva kommer att vara avgörande för att skapa en stabil och utvecklande arbetsmiljö och för att kommunen ska komma framåt inom området. Strukturerad och kvalitetsmedveten: Du bygger upp en fungerande verksamhet och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. LÖN OCH FÖRMÅNER I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning. Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR. ANSÖKAN För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter. Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.  Intervjuer planeras att hållas vecka 33 och andra intervjuer vecka 35. Kandidater som går vidare till andra intervju kommer genomföra personlighetstest.  Varmt välkommen med din ansökan!

24 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Enhetschef Flygenheten Skavsta
Kustbevakningen
Förvaltnings- och planeringschefer

Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningens organisationsstruktur består av en nationell ledning för hela verksamheten med sex avdelningar som arbetar med ett nationellt perspektiv. Flygenheten tillhör den operativa avdelningen och är lokaliserad vid Skavsta flygplats, Nyköping. Under flygenheten finns flygkuststationen, som är en egen organisatorisk enhet bestående av en stationschef samt personal som utgör flygplanens besättningar. Som chef för Flygenheten kommer du att vara placerad vid flygkuststationen på Skavsta, alternativt vid något av Kustbevakningens kontor i Stockholm, Karlskrona eller Göteborg. Inom Flygenheten arbetar ett 40-tal personer. För att underlätta hanteringen av ansökningar tar vi in samtliga ansökningar i samma annons. För att söka tjänsten, klicka här: Sök tjänsten här Arbetsuppgifter Som chef för Flygenheten innefattar dina huvudsakliga ansvars- och arbetsområden ledning, uppföljning, förvaltning och utveckling av verksamheten. Du har ett särskilt ansvar att säkerställa att verksamheten utförs med flygsäkerheten i fokus och att det råder balans mellan uppgifter och resurser. Som arbetsgivarrepresentant bedriver du ett tillitsbaserat ledarskap och verkar för att agera efter Kustbevakningens värdegrund. I anställningen ingår budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp där du förväntas ta en aktiv roll för helheten och i synnerhet bidra med kompetens i frågor som rör den flygande verksamheten. Du arbetar även nära den biträdande enhetschefen, flygkuststationschefen och med övriga chefer i den operativa avdelningen för att nå målen med verksamheten. Enheten är även delvis organiserad som ett flygbolag där enhetschefen har en tillikauppgift som Accountable Manager. Den dagliga operativa verksamheten sker i samverkan med övriga enheter på operativa avdelningen, övriga myndigheten och i samverkan med andra myndigheter. Flygenhetens medverkan i internationella aktiviteter medför att nationella och internationella kontakter är en naturlig del av verksamheten. Tjänsteresor ingår i anställningen, både in- och utrikesresor. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten, alternativt likvärdig utbildning eller erfarenhet som vi på Kustbevakningen bedömer som relevant. Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att vara chef eller ledare. Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. B-körkort. Det är meriterande om du har: Genomförd grundutbildning inom Kustbevakningen. Relevant arbetslivserfarenhet inom Kustbevakningens flygverksamhet, alternativt annat likvärdigt arbete inom flygbranschen som har innefattat luftfartssystem, kvalitetssystem och ledningssystem. Relevant arbetslivserfarenhet som Accountable Manager. Relevant erfarenhet av personal- och budgetansvar. Erfarenhet av att genomföra eller delta i förändringsarbete. Vi söker dig som kan arbeta strategiskt och målinriktat för att åstadkomma engagemang och resultat samt har god förmåga att driva förändring och fatta beslut i pressade situationer. Du är analytisk, kommunikativ och pedagogisk och har en fallenhet för att planera och organisera. Du arbetar med helhetssyn och motiveras av att tillsammans med andra ta ansvar för utvecklingen av Kustbevakningens hela verksamhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och förmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas. Villkor Anställningen är tillsvidare och kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Annonsering kommer pågå under semestermånaderna, och vi beräknar påbörja urval av kandidater i början av augusti. För anställning krävs svenskt medborgarskap, godkänt drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. För rollen krävs även godkännande från Transportstyrelsen som Accountable Manager. Kustbevakningen erbjuder möjlighet till utbildning inom detta. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. För att underlätta hanteringen av ansökningar tar vi in samtliga ansökningar i samma annons. För att söka tjänsten, klicka här: Sök tjänsten här Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vikarierande butikschef till Lyko Triangeln
Lyko Group AB (publ)
Chefer inom handel

Brinner du för försäljning samtidigt som du älskar att leda ditt team till att nå sina mål och känna motivation på jobbet? Älskar du dessutom skönhet och att ge dina kunder magisk service och rådgivning? Härligt! Läs då vidare då vi kan ha drömjobbet för dig. Nu söker vi nämligen en vikarierande butikschef till vår butik i Triangeln, Malmö! 💄 Vad du kommer att fokusera på Som Butikschef på Lyko är det inte bara resultat i siffror som räknas. Förvisso arbetar du för att butiken ska nå sina mål och nyckeltal, men vi är otroligt måna om våra fantastiska medarbetare och lägger stor vikt vid att du i rollen som ledare drivs av att ge varje enskild individ möjligheten att ta ansvar och utvecklas! Som butikschef kommer du utöver detta även arbeta med att: - Arbeta aktivt med försäljning och vara kundens personliga rådgivare och skönhetsexpert. - Ansvara för att butiken är rätt bemannad genom att lägga schema och rekrytera nya medarbetare vid behov. - Ha full koll på våra kampanjer och se till att skyltning såväl som merchandising är spot on. Vi arbetar enligt “Let´s WOW! The Lyko Way" i mötet med våra kunder, något du också utbildar dina medarbetare i. Här är det extra viktigt att du är en förebild och en sann ambassadör som lever våra värderingar fullt ut. Vi uppmanar nytänkande och är säkra på att du har en hel rad spännande idéer som kan bidra till att förbättra butiken. Vill du bolla idéer så finns vår superhärliga Butikschefsgrupp, en plattform där kunniga och drivna butikschefskollegor delar med sig av både erfarenhet, kunskap och idéer. Vem du är För att trivas i den här rollen tror vi att du är en engagerad energispridare som brinner för ledarskap och försäljning. Dessutom fullkomligt älskar du allt som rör skönhet och trivs som bäst när du får dela med dig av din kunskap. Bakgrund/skills du behöver ha: - Du är erfaren ledare och har erfarenhet av butiksdrift - Genuint intresse av att coacha dina medarbetare och finner glädje i att se andra utvecklas. - Strukturerad och bra på att hantera olika arbetsuppgifter parallellt. - Prestigelös och jobbar gärna såväl högt som lågt med allt från att planera bemanningen till att hänga upp skyltar i butiken. - Förmåga att på ett rakt och tydligt sätt kommunicera ditt budskap. - Van vid att arbeta mot uppsatta mål och bekväm med att regelbundet följa upp dessa tillsammans med dina medarbetare. Dessutom är det ett plus i kanten om du tidigare har: - Kunskap om detaljhandelsavtalet och/eller frisörsavtalet. - Byggt kampanjer eller har visual erfarenhet. Övrig information Tillträde: enligt överenskommelse Anställningsgrad: heltid. Anställningsform: vikariat fram till maj 2027 Lön: Fast månadslön + bonus. Vi har kollektivavtal med Handelsanställdas Förbund Därför kommer du trivas på Lyko Lyko är en energifylld och varm arbetsplats som har utsetts till en av Sveriges bästa arbetsgivare. Vill du läsa mer om hur det är att arbeta på Lyko? – besök våra karriärsidor. Ansök snabbt och enkelt utan CV eller personligt brev! På Lyko tror vi att vem du är och vad du har för förmågor är viktigare än din tidigare erfarenhet. Därför har vi skrotat kravet på CV och personligt brev och använder oss i stället av urvalsfrågor och tester när vi rekryterar. Vi hoppas att det ger dig en bättre möjlighet att visa vad du går för inom de områden som är viktiga för oss och vet att det även ger objektivare, schystare och mer rättvisa rekryteringar! ⭐ Så vad väntar du på?! Om det här låter som rätt utmaning för dig, ansök redan idag men senast 7:e juli 2025. Vid frågor om tjänsten kontakta regionchef Cecilia Andersson, [email protected]. Urval sker löpande! Psst! Eftersom vi inte vill att några personuppgifter ska riskera att hamna på vift så tar vi inte emot ansökningar via mail utan ansöker gör du enkelt genom att klicka dig vidare nedan. Lycka till! Lyko är en hårvård- och skönhetspecialist med ambition att förändra branschen.

24 juni 2025
Sista ansökan:
7 juli 2025
IT-manager within Audit & Assurance
Deloitte AB
IT-chefer

Deloitte’s IT & Specialized Assurance team is currently looking for experienced consultants who thrive in a dynamic and challenging environment. Who are we? You will join as a member of our IT, Data and Analytics team. We help clients transform the ways in which they leverage people, technology, processes, and controls to address their financial and operational risks and drive performance within their business operations. IT audit work can include assignments relating to the provision of assurance or advice. Job description: Identify risks and weaknesses, thus enabling the development of solutions for introducing controls over processes supported by IT. Help organizations take advantage of new and innovative technologies and better manage their risks through advisory and managed services. Advise on general IT controls and audit application controls within the area of ​T audit and support financial auditing tasks. Provide clients with assurance reports on several topics, including general IT controls in an outsourcing environment; application and process controls; and protection of personal data, as well as the GDPR. Support and transform internal audit functions to provide relevant and timely insights to Executive Management and the Board on a wide range of risks. Work across functions within Deloitte to provide our clients with the right set of skills. Our team The team consists of different nationalities with varied backgrounds and therefore embraces diversity of thought. We strive to foster an inclusive culture founded on collaboration, curiosity, and high ambitions. We offer you a strong and often life-long professional network allowing you to unfold your full potential. You will become part of a large team, and your development will take place in a truly social environment, which is of high importance to us. To be successful in this role, we expect that you: Have completed a university degree in audit, risk management, business administration, economics, accounting, finance, mathematics, or information technology; but not limited hereto Have several years of full-time professional work experience, preferably within information technology audit, business and financial controls, process management, or any related field gained from another consulting firm Are proficient in either written and spoken Swedish or have a high proficiency in written and spoken English Able to identify and assess IT risks and controls to relate them to business processes and to express opinions in a clear manner. Assume responsibility for the overall engagement output, including scoping, financial management, quality assurance, and review of deliverables. Strong project management and coordinating skills, including the skill to manage multiple engagements simultaneously; manage teams effectively; and deliver engagements on time and in compliance with the budget. How to apply Submit your application online as soon as possible, your application should contain your: CV Cover letter including a motivation why you are interested in Deloitte and this position. You can upload the cover letter as a document. University grades Please submit your application to Linn Halmstrand, Recruiter, at [email protected]. As a qualitative part of Deloitte's recruitment process, our final candidates undergo a background check, to increase awareness of our future employees, secure the working environment for our employees and meet regulatory requirements. The process for background checks is carried out in collaboration with ToFindOut. https://tofindout.se/en/background-check/.

24 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Enhetschef Flygenheten Karlskrona
Kustbevakningen
Förvaltnings- och planeringschefer

Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningens organisationsstruktur består av en nationell ledning för hela verksamheten med sex avdelningar som arbetar med ett nationellt perspektiv. Flygenheten tillhör den operativa avdelningen och är lokaliserad vid Skavsta flygplats, Nyköping. Under flygenheten finns flygkuststationen, som är en egen organisatorisk enhet bestående av en stationschef samt personal som utgör flygplanens besättningar. Som chef för Flygenheten kommer du att vara placerad vid flygkuststationen på Skavsta, alternativt vid något av Kustbevakningens kontor i Stockholm, Karlskrona eller Göteborg. Inom Flygenheten arbetar ett 40-tal personer. För att underlätta hanteringen av ansökningar tar vi in samtliga ansökningar i samma annons. För att söka tjänsten, klicka här: Sök tjänsten här Arbetsuppgifter Som chef för Flygenheten innefattar dina huvudsakliga ansvars- och arbetsområden ledning, uppföljning, förvaltning och utveckling av verksamheten. Du har ett särskilt ansvar att säkerställa att verksamheten utförs med flygsäkerheten i fokus och att det råder balans mellan uppgifter och resurser. Som arbetsgivarrepresentant bedriver du ett tillitsbaserat ledarskap och verkar för att agera efter Kustbevakningens värdegrund. I anställningen ingår budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp där du förväntas ta en aktiv roll för helheten och i synnerhet bidra med kompetens i frågor som rör den flygande verksamheten. Du arbetar även nära den biträdande enhetschefen, flygkuststationschefen och med övriga chefer i den operativa avdelningen för att nå målen med verksamheten. Enheten är även delvis organiserad som ett flygbolag där enhetschefen har en tillikauppgift som Accountable Manager. Den dagliga operativa verksamheten sker i samverkan med övriga enheter på operativa avdelningen, övriga myndigheten och i samverkan med andra myndigheter. Flygenhetens medverkan i internationella aktiviteter medför att nationella och internationella kontakter är en naturlig del av verksamheten. Tjänsteresor ingår i anställningen, både in- och utrikesresor. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten, alternativt likvärdig utbildning eller erfarenhet som vi på Kustbevakningen bedömer som relevant. Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att vara chef eller ledare. Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. B-körkort. Det är meriterande om du har: Genomförd grundutbildning inom Kustbevakningen. Relevant arbetslivserfarenhet inom Kustbevakningens flygverksamhet, alternativt annat likvärdigt arbete inom flygbranschen som har innefattat luftfartssystem, kvalitetssystem och ledningssystem. Relevant arbetslivserfarenhet som Accountable Manager. Relevant erfarenhet av personal- och budgetansvar. Erfarenhet av att genomföra eller delta i förändringsarbete. Vi söker dig som kan arbeta strategiskt och målinriktat för att åstadkomma engagemang och resultat samt har god förmåga att driva förändring och fatta beslut i pressade situationer. Du är analytisk, kommunikativ och pedagogisk och har en fallenhet för att planera och organisera. Du arbetar med helhetssyn och motiveras av att tillsammans med andra ta ansvar för utvecklingen av Kustbevakningens hela verksamhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och förmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas. Villkor Anställningen är tillsvidare och kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Annonsering kommer pågå under semestermånaderna, och vi beräknar påbörja urval av kandidater i början av augusti. För anställning krävs svenskt medborgarskap, godkänt drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. För rollen krävs även godkännande från Transportstyrelsen som Accountable Manager. Kustbevakningen erbjuder möjlighet till utbildning inom detta. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. För att underlätta hanteringen av ansökningar tar vi in samtliga ansökningar i samma annons. För att söka tjänsten, klicka här: Sök tjänsten här Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Enhetschef Flygenheten Göteborg
Kustbevakningen
Förvaltnings- och planeringschefer

Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Kustbevakningens organisationsstruktur består av en nationell ledning för hela verksamheten med sex avdelningar som arbetar med ett nationellt perspektiv. Flygenheten tillhör den operativa avdelningen och är lokaliserad vid Skavsta flygplats, Nyköping. Under flygenheten finns flygkuststationen, som är en egen organisatorisk enhet bestående av en stationschef samt personal som utgör flygplanens besättningar. Som chef för Flygenheten kommer du att vara placerad vid flygkuststationen på Skavsta, alternativt vid något av Kustbevakningens kontor i Stockholm, Karlskrona eller Göteborg. Inom Flygenheten arbetar ett 40-tal personer. För att underlätta hanteringen av ansökningar tar vi in samtliga ansökningar i samma annons. För att söka tjänsten, klicka här: Sök tjänsten här Arbetsuppgifter Som chef för Flygenheten innefattar dina huvudsakliga ansvars- och arbetsområden ledning, uppföljning, förvaltning och utveckling av verksamheten. Du har ett särskilt ansvar att säkerställa att verksamheten utförs med flygsäkerheten i fokus och att det råder balans mellan uppgifter och resurser. Som arbetsgivarrepresentant bedriver du ett tillitsbaserat ledarskap och verkar för att agera efter Kustbevakningens värdegrund. I anställningen ingår budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i dennes ledningsgrupp där du förväntas ta en aktiv roll för helheten och i synnerhet bidra med kompetens i frågor som rör den flygande verksamheten. Du arbetar även nära den biträdande enhetschefen, flygkuststationschefen och med övriga chefer i den operativa avdelningen för att nå målen med verksamheten. Enheten är även delvis organiserad som ett flygbolag där enhetschefen har en tillikauppgift som Accountable Manager. Den dagliga operativa verksamheten sker i samverkan med övriga enheter på operativa avdelningen, övriga myndigheten och i samverkan med andra myndigheter. Flygenhetens medverkan i internationella aktiviteter medför att nationella och internationella kontakter är en naturlig del av verksamheten. Tjänsteresor ingår i anställningen, både in- och utrikesresor. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Eftergymnasial utbildning relevant för tjänsten, alternativt likvärdig utbildning eller erfarenhet som vi på Kustbevakningen bedömer som relevant. Aktuell och relevant arbetslivserfarenhet av att vara chef eller ledare. Mycket goda kunskaper i svenska, i tal och skrift. Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift. B-körkort. Det är meriterande om du har: Genomförd grundutbildning inom Kustbevakningen. Relevant arbetslivserfarenhet inom Kustbevakningens flygverksamhet, alternativt annat likvärdigt arbete inom flygbranschen som har innefattat luftfartssystem, kvalitetssystem och ledningssystem. Relevant arbetslivserfarenhet som Accountable Manager. Relevant erfarenhet av personal- och budgetansvar. Erfarenhet av att genomföra eller delta i förändringsarbete. Vi söker dig som kan arbeta strategiskt och målinriktat för att åstadkomma engagemang och resultat samt har god förmåga att driva förändring och fatta beslut i pressade situationer. Du är analytisk, kommunikativ och pedagogisk och har en fallenhet för att planera och organisera. Du arbetar med helhetssyn och motiveras av att tillsammans med andra ta ansvar för utvecklingen av Kustbevakningens hela verksamhet. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och förmågor. Som en del i urvalsprocessen kommer tester att användas. Villkor Anställningen är tillsvidare och kan komma att inledas med sex månaders provanställning. Tillträde 2025-10-01 eller enligt överenskommelse. Annonsering kommer pågå under semestermånaderna, och vi beräknar påbörja urval av kandidater i början av augusti. För anställning krävs svenskt medborgarskap, godkänt drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. För rollen krävs även godkännande från Transportstyrelsen som Accountable Manager. Kustbevakningen erbjuder möjlighet till utbildning inom detta. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. För att underlätta hanteringen av ansökningar tar vi in samtliga ansökningar i samma annons. För att söka tjänsten, klicka här: Sök tjänsten här Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

24 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025