Om dig Vi söker dig som brinner för React Native och app-utveckling och har erfarenhet av Redux. Du är målmedveten, duktig på att arbeta såväl självständigt som i team och har ett genuint intresse för programmering. Vi tror att du passar in på följande beskrivning: * Du har studerat på universitet/högskola med inriktning mjukvaruutveckling. * Du har utvecklat appar i React Native. * Du har redan programmerat en hel del, antingen på fritiden eller som anställd. * Du har ett öga för snygg design. * Du har erfarenhet av git och det är en fördel om du tidigare jobbat agilt och har erfarenhet av continuous integration. * Du har ett bra driv och kan jobba självständigt. Dina arbetsuppgifter TaxiCaller har utvecklat en mobility as a service-plattform och vår molntjänst används idag i 70 länder. Du kommer att jobba med utvecklingen av våra mobila appar. Vi utvecklar våra appar i React Native. Du kommer få ansvaret för vidareutvecklingen av våra appar. Arbetet kommer göras tillsammans med vårt team av UX/desginer, back end-utvecklare och front end/webb-utvecklare. Du kommer ha stora möjligheter att påverka dina dagliga arbetsuppgifter. Vår produkt täcker redan våra kunders grundläggande behov, men vi har många spännande idéer som vi vill utveckla för att ta nästa stora steg. För att nå dit behöver vi din hjälp. Om oss TaxiCaller grundades 2011 och har utvecklat en mobility as a service-plattform. Vi har inledningsvis fokuserat på taximarknaden och vårt molnbaserade taxibokningssystem har snabbt nått internationella framgångar och används idag av taxibolag i hela världen. Vi har nyligen även börjat erbjuda vår mobility as a service-plattform till andra transportsektorer. Redan idag använder bl.a. FN vårt system för transport av sin personal. Vi växer mycket snabbt med lönsamhet (vi är med på Dagens Industris lista över Gasell-företag). Vi upplever en stark efterfrågan på vår produkt och vi behöver därför utöka vår utvecklingsavdelning. Vi har vårt huvudkontor på Mjärdevi i Linköping, men arbetet kan utföras på distans. Mer information om oss finner du på: www.taxicaller.com/sv/jobb och www.linkedin.com/company/taxicaller.
Du vill göra skillnad och vara med när vi formar framtiden. Hos oss får du förtroende, utvecklingsmöjligheter och kunniga kollegor. Vi arbetar tillsammans och är övertygade om att alla människor vill och kan lära. Björkhöjdskolan är en av Borås Stads nyaste skolor. Skolan ligger i ett lugnt område med skog och natur alldeles in på knuten. Våra ljusa lokaler är nyrenoverade, rymliga och ändamålsenliga. Vi som arbetar på Björkhöjdskolan är engagerade och har precis byggt upp skolan till en F-9 skola som är fördelad på två enheter, F-6 och 7-9. Björkhöjdskolan har en hörselprofil, vilket innebär att vi erbjuder undervisning för elever med hörselnedsättning eller cochlea-implantat (CI). Vi har ett nära samarbete och utbyte med Hörselteam Borås på Södra Älvsborgs sjukhus. Vår hörselprofil är byggd på inkludering och innebär att elever med hörselnedsättning eller CI går tillsammans med normalhörande elever samtidigt som de träffar andra elever med hörselnedsättning eller CI. Vi har pedagoger och personal som har god kunskap om hörselnedsättningar och klassrummen är anpassade för att skapa en bra tal- och hörselmiljö. Tillsammans skapar vi en trygg och varm atmosfär som grund för elevernas kunskapsutveckling. IKT-administratör på Björkhöjdskolan Arbetsuppgifter Björkhöjdskolan söker en IKT-administratör som kommer arbeta för hela skolan, årskurs F-9. Du kommer att hantera Björkhöjdskolans digitala utrustning, som innefattar Chromebooks, Macbooks, PC-datorer samt tillhörande utrustning som projektorer tv-apparater, telefoner och skrivare m.m. Du utför beställningar av hårdvara, applikationer med mera. Administration och dokumentation ingår som en central del. Ominstallationer, montering och uppsättning, felanmälningar, programsupport samt in- och utlämnade av digital utrustning för elever och personal är en annan del i arbetet. Du är länken mellan Borås Stads dataservice och skolan samt fungerar som PC-ombud och IKT- och telefonansvarig. Utöver IKT-ansvaret så kommer du även till viss del vara delaktig i övrig verksamhet tillsammans med eleverna årskurs F-6. Övrig information Läs mer om Borås Stad som arbetsgivare Kvalifikationer Adekvat utbildning inom IKT/IT eller annan kompetens och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig i förhållande till arbetsuppgifterna. Du behärskar både Mac, PC och Chromebooks samt har vana av felsökning och erfarenhet av att arbeta med administrativa användarkonton, GDPR, lösenord och annan likvärdig hantering. Du arbetar proaktivt, är serviceinriktad och nyfiken på digitala lösningar. Du har kunskaper kring Googles verktyg för skola och gärna Unikums skolplattform. Du har goda kunskaper i Excel och har även erfarenhet av hantering av digital utrustning som projektorer, ljudsystem och skärmar. Har du även erfarenhet av att arbeta i en pedagogisk miljö med barn och ungdomar så ser vi det som en merit. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.
Kansliet för utveckling av kärnprocesserna, Statsrådsberedningen Vill du vara med och forma Regeringskansliets digitala arbetssätt? Har du ett stort intresse för verksamhetsdriven utveckling och erfarenhet av att arbeta med utveckling av verksamhetsprocesser, kravanalys eller liknande? Trivs du i en roll med många kontaktytor? Vi erbjuder rätt person en spännande roll i utvecklingen av Regeringskansliets kärnprocesser. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Kansliet för utveckling av kärnprocesserna driver och samordnar utvecklingen av kärnverksamhetens arbetsformer. Som ett led i utvecklingen har ett digitalt arbetssätt för regeringsärenden och beredningar införts i Regeringskansliet. Det digitala arbetssättet utvecklas löpande och utförs genom att bland annat utforma digitala stöd, förändra rutiner, riktlinjer och malltexter. Utvecklingsarbetet involverar många både i departementen och i Förvaltningsavdelningen. Som handläggare i kansliet är du med och driver utvecklingsarbetet framåt i enlighet med den fastställda inriktningen för utvecklingen. Fokus för ditt arbete är att säkerställa ett sammanhängande digitalt arbetssätt i både utveckling och förvaltning Du representerar kärnverksamhetens behov, är bollplank i vägvalsfrågor och översätter och dokumenterar verksamhetens behov till konkretiserade lösningar. Du faciliterar dialoger om verksamhetsutveckling av Regeringskansliets kärnprocesser och bidrar i förändringsarbetet. Du tar fram användarberättelser, processkartor och flödesscheman. Du tar också fram underlag för revidering av rutiner och riktlinjer. Även framtagande av underlag till och deltagande i kommunikations- och utbildningsaktiviteter ingår i arbetet. En central del i arbetet är att stämma av de underlag som du tar fram och kommunicera innebörden av lösningarna och hur de möter verksamhetens behov. Du kommer arbeta nära kanslichefen och övriga medarbetare i kansliet för utveckling av kärnprocesserna. Fokus för och innehållet i arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Vi söker dig som har akademisk examen inom relevant område, alternativt motsvarande kunskap, förvärvad på annat sätt, som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Utbildning inom kravanalys, processutveckling och UX-design liksom utbildning inom produktägarskap eller motsvarande är meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av verksamhetsprocesser och erfarenhet och vana av att dokumentera och översätta behov till tillämpbara lösningar. Du behöver också ha erfarenhet av att arbeta som verksamhetsutvecklare, kravanalytiker, UX-designer eller produktägare i projekt eller team om verksamhetsutveckling. Det är en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med utveckling av verksamhetsprocesser med stöd av BPM-verktyg/processverktyg exempelvis Pega Infinity. Det är också en fördel om du har erfarenhet av att utveckla arbetssätt genom exempelvis förändrande rutiner, riktlinjer och instruktioner. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av it-verktyg för kravhantering och visualisering av flöden och processer som t.ex. Figma, Microsoft Visio, Azure DevOps. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning exempelvis genom att ha arbetat som handläggare med ärendehantering på myndighet eller i Regeringskansliet är meriterande, liksom insikt i att jobba i en politiskt styrd organisation. Du behöver ha goda kunskaper om verksamhetsutveckling genom digitalisering. Goda kunskaper om kravhantering, verksamhets- och processutveckling, förändringsledning och användarupplevelse kommer göra dig framgångsrik i rollen. Dina egenskaper Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling, resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. Som person är du nytänkande och kreativ. Du tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat. Du är analytisk och har förmåga att sätta in frågor i ett större sammanhang och se saker från ett övergripande perspektiv. Du utför ditt arbete med mycket gott omdöme och har lätt för att anpassa dig till ändrade förhållanden. Du är noggrann och lägger vikt vid att leverera med kvalité. Du är självständig samtidigt som du tycker om att arbeta med andra och du har mycket god samarbetsförmåga. Arbetet ställer också krav på mycket god pedagogisk och kommunikativ förmåga och du kan förklara komplexa problem på ett enkelt sätt. Övrigt Vi söker 1-2 medarbetare. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Frida Kylberg under vecka 33, som är kanslichef, på 08-405 15 18. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Helena Lundquist på 08-405 96 58. Fackliga kontaktpersoner är Susanne Grund för Saco och Karina Åbom Engberg för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 17 augusti 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Statsrådsberedningen har ansvar för att leda och samordna arbetet i Regeringskansliet.
Vill du vara med och stärka allas rätt till tillgänglig läsning? Är du en systemutvecklare med intresse för kvalitetssäkring och drivs av att skapa robusta lösningar? Nu har du chansen att bidra till ett viktigt demokratiskt uppdrag som systemutvecklare med QA-fokus. Myndigheten för tillgängliga mediers vision (MTM) är ett samhälle där all läsning är tillgänglig. Vi är ett nationellt kunskapscentrum för tillgängliga medier som arbetar för att alla ska ha tillgång till nyheter, litteratur och samhällsinformation. Detta utifrån var och ens förutsättningar, oavsett läsförmåga eller funktionsnedsättning. Om jobbet Vi söker en systemutvecklare med QA-fokus som vill bidra med att höja kvaliteten på vår medieplattform för produktion, distribution och konsumtion av tillgänglig läsning, exempelvis via vårt digitala bibliotek Legimus. Du kommer att ha ett brett ansvar för testning och kvalitetssäkring genom att utforma och implementera strategier och planer. Rollen innebär nära samarbete med utvecklare och kollegor på myndigheten, externa leverantörer och användare av våra produkter och tjänster. Som en del av enheten Utvecklings- och förvaltningsstöd får du stora möjligheter att påverka teknikval och produktutveckling. Vi arbetar i små, agila team där DevOps och innovation är en naturlig del av kulturen. På enheten är vi just nu 18 kollegor, varav 12 systemutvecklare. Kontoret finns i Malmö med möjlighet till visst distansarbete. Om dig Vi söker dig som vill bidra till allas rätt att läsa på sina villkor, genom hela livet. Du utgår från läsarens behov och ser till helheten. Du är samarbetsinriktad, generös med din kunskap, prestigelös och nyfiken på nya utmaningar. För dig är ett positivt och inkluderande arbetsklimat viktigt. Med hänsyn till en förändrad omvärld och användarnas behov är det även viktigt att du välkomnar utveckling, förändring och ett flexibelt förhållningssätt. Vi söker dig som har • Aktuell erfarenhet av systemutveckling • Aktuell erfarenhet av QA-arbete i både manuella och automatiserade miljöer • Universitets- eller högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom exempelvis systemvetenskap, högskoleingenjör eller civilingenjör alternativt för tjänsten annan relevant eftergymnasial utbildning i kombination med minst ett års arbetserfarenhet som systemutvecklare med inriktning på automatiserad testning • Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift Det är meriterande om du har kunskap eller erfarenhet av • Programmering i C#, Java eller JavaScript (gärna flera) • Utformning och implementering av teststrategier och -planer • Digital tillgänglighet och WCAG • Testning med hjälpmedel (t ex skärmläsare, punktdisplay, switch) • Enhetstestning (t ex xUnit, JUnit) • API-testning (t ex Postman) • Exploratory testing • Prestanda- och stresstester • Säkerhetstester Du ska även • ha god samarbetsförmåga och bidra till ett positivt arbetsklimat för att nå gemensamma mål tillsammans med dina kollegor • kunna arbeta självständigt • ta egna initiativ samt planera och driva arbetet framåt för att nå resultat Om arbetsgivaren MTM erbjuder en attraktiv arbetsplats som strävar efter att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Som arbetstagare vid MTM och i staten arbetar du på medborgarnas uppdrag – ett viktigt och ansvarsfullt åtagande. Som anställd på MTM känner du till och följer de lagar och regler som gäller i verksamheten, agerar sakligt och opartiskt, respekterar öppenhet och yttrandefrihet, behandlar alla lika och med respekt samt förenar service med effektivitet. Som medarbetare på MTM förväntas att du är öppen för nya idéer och välkomnar samverkan med andra. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera arbete och privatliv. Om anställningen Anställningen är tills vidare och kan inledas med provanställning i sex månader. MTM tillämpar individuell lönesättning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Kontaktpersoner Rekryterande chef: Karl Adam Tiderman [email protected] Fackliga representanter: Martin Strandberg, SACO, [email protected] (Tillgänglig vecka 29) Erik Johansson, ST, [email protected] Ansökan Du är välkommen att registrera din ansökan senast 2025-08-03. Intervjuer planeras hållas med start i vecka 33 och under vecka 34. Ange diarienummer MTM-P 2025/49 i din ansökan. Besök gärna www.mtm.se för mer information om myndighetens verksamhet. Välkommen med din ansökan!
I Region Gotland kan du utvecklas och växa, både som individ och tillsammans med andra. När du arbetar hos oss bidrar du till att Gotland blir en ännu bättre plats för människor i livets alla delar. Vi gör varandra bättre. Digitalisering/eHälsa Vi är en del av hälso- och sjukvårdsförvaltningen och ansvarar för utveckling av Region Gotlands IT-stöd till vården. Vi arbetar i skärningspunkten mellan vård, digitalisering och IT med målet att skapa effektiva och säkra digitala tjänster som stödjer vårdens behov. Vi samverkar också med andra regioner och nationella aktörer för att driva digitalisering inom vård och omsorg. Vill du vara med och skapa en tryggare och effektivare vård genom digital utveckling? Som projektledare inom eHälsa i Region Gotland får du en unik möjlighet att leda viktiga projekt som förbättrar vården för både personal och patienter. Dina arbetsuppgifter Som projektledare hos oss ansvarar du för att planera, styra och följa upp projekt kopplade till vårdsystemen. Du arbetar nära vårdverksamheten, IT-organisationen, leverantörer och andra regioner för att säkerställa att våra digitala tjänster utvecklas och implementeras på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Du kommer att: - Driva projekt från start till mål, med fokus på vårdsystemens funktion och användbarhet - Leda tvärfunktionella projektgrupper bestående av vårdpersonal, IT-specialister och leverantörer - Skapa tydlig och effektiv kommunikation med förankring i verksamheten - Proaktivt hantera risker, resurser och tidsplaner för att nå uppsatta mål - Delta i regionala och nationella arbetsgrupper som representant för Region Gotland - Driva förändringsarbete och stödja verksamheten vid införande av nya system och ny funktionalitet Tjänsten ger dig stor möjlighet att utvecklas inom området. Med ökad erfarenhet tilldelas större ansvar och utvecklingsmöjligheter. Vem är du? Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Meriterande är utbildning inom systemvetenskap, erfarenhet av vårdinformationssystem samt erfarenhet från offentlig sektor. Vi ser också att du: - Har erfarenhet av projektledning, gärna inom IT, eHälsa, digitalisering eller vårdsystem - Har erfarenhet av att arbeta i tvärfunktionella team och hantera flera intressenter samtidigt - Har erfarenhet av införande av digitaliseringsprojekt - Har erfarenhet av upphandling enligt LOU - Har god förståelse för vårdens behov och digitala utmaningar - Är kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende och engagemang - Är strukturerad, självgående och lösningsorienterad Om hälso- och sjukvårdsförvaltningen Som en del av Region Gotland ansvarar hälso- och sjukvårdsförvaltningen för att en hälsofrämjande sjukvård och tandvård tillhandahålls på lika villkor till de som bor och vistas på Gotland. Vi förbättrar människors vardag, varje dag. Tillsammans utvecklar vi hälso- och sjukvården nära patienten. Vi skapar trygghet genom respekt, integritet och tillgänglighet. Om Region Gotland Region Gotland är inte bara Gotlands största arbetsgivare, vi är också den enda regionen i Sverige som har kommunala-, hälso- och sjukvårdsuppgifter och regionalt utvecklingsansvar i en och samma organisation. Det tillsammans med vårt ö-läge skapar förutsättningar för gott samarbete över våra verksamhetsområden. Vi är över 7000 medarbetare. Tillsammans arbetar för ett hållbart, inkluderande och välmående samhälle för alla som besöker, bor och verkar på Gotland. Vi är drivande i att skapa en trygg och hållbar utveckling över hela ön. Gotland är en fantastisk plats att leva på, med ett rikt kulturliv, orörd natur och en kreativ entreprenörsanda. Vi är över 61 000 personer som har valt att bo här året om, och vi vill gärna bli fler! Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på https://gotland.com/leva-bo/flytta-hit/ Genom instagramkontot @viarregiongotland visar vi bredden av våra yrken och vilken betydelse vårt arbete har för samhället. Varje vecka visar en ny medarbetare upp sin arbetsvardag. Övrigt Region Gotland arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsmetod som syftar till att se varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön. Tjänsten ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver komma i anspråk för medarbetare med företrädesrätt samt att tjänsten fortsatt är vakant. I takt med att omvärlden förändras arbetar Region Gotland i större utsträckning med kvalitet och säkerhet i rekryteringsprocessen. Det innebär att du som kandidat kan komma att omfattas av vissa kontroller inför anställning. Vilka kontroller som tjänsten du söker kan omfattas av får du information om inför eller under intervjun. Inför samtliga anställningar behöver du som kandidat visa upp ID-handling och personbevis. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Om företaget Avaron AB är ett entreprenörsdrivet konsultbolag som kombinerar spetskompetens inom systemutveckling och projektledning med ett genuint engagemang för kundens resultat. Hos oss får du den lilla firmans snabba beslutsvägar och personliga atmosfär, men arbetar med projekt som gör stor skillnad i både industrin och samhället. Vi värnar om kontinuerlig kompetensutveckling och ser till att våra konsulter alltid har de verktyg som krävs för att lyckas. Arbetsuppgifter Som Program Manager leder du ett omfattande lager- och logistikinitiativ hos en av våra större uppdragsgivare. Du kommer att: ta fram vägkartor och milstolpar som stödjer programmets övergripande mål identifiera risker, beroenden och proaktivt hantera dem genom hela livscykeln skapa en samarbetsinriktad kultur mellan tvärfunktionella team samordna leveranser från ett 40-tal produktteam inom IT-organisationen följa upp programmets ekonomi och säkerställa att budgeten hålls rapportera status, risker och resultat till styrgrupp och övriga intressenter balansera och förankra intressenters förväntningar mot programmets mål Kvalifikationer (Ska-krav) Dokumenterad erfarenhet av att driva program eller större projekt inom IT-utveckling Gedigen kunskap om etablerade projekt- och programmetodiker (t.ex. Agile, Waterfall) Erfarenhet av program eller projekt kopplade till lager/logistik Flerårig bakgrund i program- eller projektledning av mjukvaruutveckling Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet av att leda fleråriga transformationsprogram med många parallella leveransteam Certifieringar inom SAFe, PMI eller liknande ramverk Tidigare arbete med budgetansvar över 100 MSEK Erfarenhet av att implementera automatiserade lager- eller distributionslösningar Bakgrund i roll som produktägare eller linjechef inom IT-organisation Ansökan Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan så snart som möjligt. Mejla personligt brev och CV till [email protected] och ange ”Ledande Program Manager inom lager och IT-leveranser (13750)” i ämnesraden. Vi ser fram emot att höra från dig!
Om företaget Avaron AB är ett teknikdrivet konsultbolag med korta beslutsvägar och stort förtroende för våra medarbetare. Vi samarbetar med snabbväxande industrikunder och erbjuder uppdrag där erfarna specialister får ta ett helhetsansvar i komplexa utvecklingsprojekt. Hos oss får du både kompetenta kollegor och frihet att forma din egen utveckling. Arbetsuppgifter Som konsult hos vår kund i Karlstad eller Karlskoga kliver du in i projektens tidiga faser och översätter övergripande kundkrav till konkreta lösningar som utvecklingsteamet kan realisera i hård- och mjukvara. Du: tar fram systemarkitektur och bryter ned funktions- och prestandakrav leder tekniska avstämningar mellan mekanik-, elektronik-, AI/ML- och mjukvaruteam följer upp kravspårbarhet och säkerställer att lösningen möter gällande standarder stödjer verifiering och validering genom modellbaserad metodik arbetar på plats hos kunden och samarbetar tätt med såväl ingenjörer som projektledning Kvalifikationer (Ska-krav) Ingenjörsexamen (BSc/MSc) inom relevant teknikområde Minst 8 års erfarenhet av systemarbete eller produktutveckling inom mekanik, elektronik, mjukvara eller AI/ML Dokumenterad förmåga att omsätta kundkrav till tekniska specifikationer Flytande svenska och engelska i tal och skrift Stark samarbetsförmåga och vana att arbeta självständigt Möjlighet att genomgå och godkännas i säkerhetsprövning (kräver svenskt medborgarskap; dubbla medborgarskap medges ej) Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet av modellbaserad utveckling eller systemarkitektur Kunskap om kravhantering och systemsäkerhet Erfarenhet av AI/ML-integrerade produkter Vana att facilitera tekniska workshops och designgranskningar Ansökan Våra tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Mejla ditt personliga brev och CV till [email protected] och märk mejlet med: Senior systemingenjör som vill forma framtidens tekniklösningar (11374) Vi se fram emot att läsa din ansökan!
Teknisk testare i rättvisans tjänst Vill du jobba med test och kvalitetssäkring som gör skillnad och skapar samhällsnytta? Är du en engagerad lagspelare som vill vara med och utveckla moderna lösningar till rättsväsendet? Då har vi ett spännande och viktigt jobb för dig! Vad innebär arbetet? Som testare är du en av våra nyckelpersoner som kommer att bidra att se till att verifiera och testa det som är utvecklat utifrån de behov och krav som finns för de verksamhetsstöd som domstolarna använder sig av. Du utför både manuella och olika former av automatiserade tester av våra webbapplikationer. Du verifierar då både funktionella krav och icke-funktionella krav som last och prestanda. Du kan även få bidra i arbetet med byggen och leveranser. Du ingår i något av våra agila team där man tillsammans med verksamheten ansvarar för allt ifrån krav till driftsättning. Du bidrar brett i teamet utifrån ditt perspektiv som testare. Vi utvecklar hela tiden vårt arbetssätt baserat på agila principer och nu ligger stort fokus på att i linje med DevOps öka automatiseringen av tester och leveranser. Du kommer även att bidra med din kompetens i en eller flera av våra kompetensgrupper för att utveckla vår avdelning framåt. I utvecklingsarbetet kommer du ta ansvar för att testarbetet drivs effektivt på ett gemensamt sätt. Det kommer även finnas möjlighet att ta större ansvar för att kvalitetssäkra och automatisera våra leveranser samt säkerställa att vi arbetar mer enhetligt med kvalitetssäkring. Vem söker vi? Du har högskoleutbildning med inriktning mot IT eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du är intresserad av kvalitetssäkring av och har erfarenhet av följande: - Planera och genomföra tester av mjukvara samt att analysera testresultat - Automatiserade tester med verktyg som exempelvis JMeter eller Playwright - Agilt teambaserat arbetssätt Det är meriterande om du har erfarenhet av följande: - Genomföra byggen och leveranser - Annan roll inom systemutveckling som exempelvis utveckling eller krav. För att lyckas i din roll så behöver du vara lösningsfokuserad, nyfiken och gilla att kommunicera i och mellan team. Du har ett eget driv för att utvecklas och vill ta din del av ansvaret för att leveransen ska lyckas. För dig är det självklart att ta ansvar för dina egna arbetsuppgifter, att vara analytisk samt en lagspelare. Du gillar att arbeta mot uppsatta mål och vill leverera med god kvalitet. För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Möjligheten att jobba på en dynamisk och framåtriktad IT-avdelning med fokus på digitalisering och utveckling av interna arbetsprocesser. En trygg arbetsplats som är präglad av mångfald och utvecklingsmöjligheter både på djupet och bredden. En avdelning med engagerade kollegor i en kreativ och intensiv miljö som formas av Domstolsverkets ledord snabbare, enklare och flexiblare. Vi erbjuder en miljö som präglas av en hög tilltro till våra medarbetare och att varje person tar stort ansvar för sitt jobb. För oss är medarbetarna vår största tillgång! Vilka är vi? Domstolsverkets IT-avdelning är hjärtat i 80 domstolars digitalisering, vi arbetar med moderna arbetssätt och tekniker för att lösa alla Sveriges Domstolars behov. Vi är en fullstack IT-avdelning som sköter allt i egen regi och våra drygt 110 kollegor på avdelningen har kompetens inom många olika områden. Vi bidrar med helhetssyn, innovation och kundfokus. I vårt engagemang ligger snabbrörlighet, tillgänglighet och samverkan för att nå resultat. Hos oss jobbar alla med ständiga förbättringar och bidrar till arbetsglädje, här finns stora möjligheter till kompetensutveckling. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats. Tillsammans med andra närliggande myndigheter spelar Domstolsverket också en viktig roll i digitaliseringen av informationsflödet inom hela rättsväsendet. Domstolsverkets huvudkontor finns mitt i expansiva Jönköping. På myndigheten arbetar cirka 400 personer. Besök oss gärna på Att jobba i Sveriges Domstolar (https://www.domstol.se/jobba-hos-oss/att-jobba-i-sveriges-domstolar/)och läs mer om hur det är att jobba som systemtestare hos oss (https://www.domstol.se/jobba-hos-oss/att-jobba-i-sveriges-domstolar/mot-vara-medarbetare/it-och-teknik/systemtestare/). Övrigt Placeringsort är Jönköping. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbete på distans kan överenskommas upp till två dagar per vecka. Detta bestäms i dialog med närmaste chef. Om du är junior så ser vi att du är på plats för att lättare kunna lära dig arbetssätt och tekniker utav kollegor. Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Om företaget Avaron AB är ett teknikdrivet konsultbolag med korta beslutsvägar och stort förtroende för våra medarbetare. Vi samarbetar med snabbväxande industrikunder och erbjuder uppdrag där erfarna specialister får ta ett helhetsansvar i komplexa utvecklingsprojekt. Hos oss får du både kompetenta kollegor och frihet att forma din egen utveckling. Arbetsuppgifter Som konsult hos vår kund i Karlstad eller Karlskoga kliver du in i projektens tidiga faser och översätter övergripande kundkrav till konkreta lösningar som utvecklingsteamet kan realisera i hård- och mjukvara. Du: tar fram systemarkitektur och bryter ned funktions- och prestandakrav leder tekniska avstämningar mellan mekanik-, elektronik-, AI/ML- och mjukvaruteam följer upp kravspårbarhet och säkerställer att lösningen möter gällande standarder stödjer verifiering och validering genom modellbaserad metodik arbetar på plats hos kunden och samarbetar tätt med såväl ingenjörer som projektledning Kvalifikationer (Ska-krav) Ingenjörsexamen (BSc/MSc) inom relevant teknikområde Minst 8 års erfarenhet av systemarbete eller produktutveckling inom mekanik, elektronik, mjukvara eller AI/ML Dokumenterad förmåga att omsätta kundkrav till tekniska specifikationer Flytande svenska och engelska i tal och skrift Stark samarbetsförmåga och vana att arbeta självständigt Möjlighet att genomgå och godkännas i säkerhetsprövning (kräver svenskt medborgarskap; dubbla medborgarskap medges ej) Meriterande (Bra att ha) Erfarenhet av modellbaserad utveckling eller systemarkitektur Kunskap om kravhantering och systemsäkerhet Erfarenhet av AI/ML-integrerade produkter Vana att facilitera tekniska workshops och designgranskningar Ansökan Våra tjänster kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, då vi hanterar ansökningarna löpande. Vi rekommenderar dig därför att söka så snart som möjligt. Mejla ditt personliga brev och CV till [email protected] och märk mejlet med: Senior systemingenjör som vill forma framtidens tekniklösningar (11374) Vi se fram emot att läsa din ansökan!
Systemutvecklare i rättvisans tjänst Vill du jobba med systemutveckling som gör skillnad och skapar samhällsnytta? Är du en engagerad lagspelare som vill vara med och utveckla moderna lösningar till rättsväsendet? Då har vi ett spännande och viktigt jobb för dig! Vad innebär arbetet? I denna roll kommer du att utveckla fullstack i våra webbapplikationer med tekniker som Java EE och Angular på en utvecklingsplattform baserad på open source. Det kommer finnas möjlighet att både arbeta med nyutveckling och vidareutveckling av befintliga lösningar. Vår IT-avdelning har ett tiotal utvecklingsteam med ett 40-tal drivna utvecklare. Som systemutvecklare ingår du i något av dessa agila team där man tillsammans med verksamheten ansvarar för allt ifrån krav till driftsättning. Utvecklingen bedrivs i en modern miljö där vi hela tiden utvecklar vårt arbetssätt baserat på agila principer. Vi har stort fokus på att i linje med DevOps öka automatiseringen av tester, byggen och driftsättningar. Verktyg som används i utveckling är exempelvis IntelliJ, Maven, Jenkins, Git, SonarQube och Docker. För att hålla ordning och reda på arbetet används Jira och Confluence. Vi har flera kompetensgrupper där du kan utbyta erfarenheter med andra erfarna och kompetenta kollegor. Det är viktigt för oss att du utvecklas tillsammans med oss! Vem söker vi? Du har IT-utbildning på högskolenivå eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har ett stort intresse för programmering och Java fullstackutveckling som din specialitet. Du kan vara junior med ett par års erfarenhet eller en erfaren utvecklare. Som person är du nyfiken och gillar problemlösning, du är prestigelös och har lätt för att kommunicera. Du har eget driv och ser samarbete som självklart och vill ta ansvar tillsammans med andra för att vi ska utvecklas och lyckas i våra leveranser. Att nå uppsatta mål och att leverera med god kvalitet är viktigt för dig. Du har kunskaper om några av följande tekniker, komponenter eller arbetssätt: - Java EE och Java 21. - HTML, Javascript, Typescript eller gärna något webbramverk som t ex Angular - DevOps: Container, Docker, Jenkins och GIT - Enhetstester - Agilt arbetssätt Allt vårt arbete, både muntligt och skriftligt, utförs på svenska så du behöver hantera svenska språket obehindrat i både tal och text. För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet. Vi ställer krav på att du följer gällande lagar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Möjligheten att jobba på en dynamisk och framåtriktad IT-avdelning med fokus på digitalisering och utveckling av interna arbetsprocesser. En trygg arbetsplats som är präglad av mångfald och utvecklingsmöjligheter både på djupet och bredden. En avdelning med engagerade kollegor i en kreativ och intensiv miljö som formas av Domstolsverkets ledord snabbare, enklare och flexiblare. Vi erbjuder en miljö som präglas av en hög tilltro till våra medarbetare och att varje person tar stort ansvar för sitt jobb. För oss är medarbetarna vår största tillgång! Vilka är vi? Domstolsverkets IT-avdelning är hjärtat i 80 domstolars digitalisering med drygt 7400 användare, vi arbetar med moderna arbetssätt och tekniker för att lösa alla Sveriges Domstolars behov. Vi är en fullstack IT-avdelning som sköter allt i egen regi och våra drygt 110 kollegor på avdelningen har kompetens inom många olika områden. Vi bidrar med helhetssyn, innovation och kundfokus. I vårt engagemang ligger snabbrörlighet, tillgänglighet och samverkan för att nå resultat. Hos oss jobbar alla med ständiga förbättringar och bidrar till arbetsglädje, här finns stora möjligheter till kompetensutveckling. Vi arbetar för en jämställd arbetsplats. Tillsammans med andra närliggande myndigheter spelar Domstolsverket också en viktig roll i digitaliseringen av informationsflödet inom hela rättsväsendet. Domstolsverkets huvudkontor finns mitt i expansiva Jönköping På myndigheten arbetar cirka 400 personer. Besök oss gärna på Att jobba i Sveriges Domstolar (https://www.domstol.se/jobba-hos-oss/att-jobba-i-sveriges-domstolar/)och hur det är att jobba som systemutvecklare hos oss (https://www.domstol.se/jobba-hos-oss/att-jobba-i-sveriges-domstolar/mot-vara-medarbetare/it-och-teknik/systemutvecklare/), läs mer om, och hur det är att jobba hos oss. Övrigt Placeringsort är Jönköping. Det är 1-3 tillsvidareanställningar som ska tillsättas. Provanställning kan komma att tillämpas. Arbete sker på plats i Jönköping och möjlighet till distans kan överenskommas, dock max två dagar/vecka utifrån teamets och verksamhetens planering. Detta bestäms i dialog med närmaste chef. Inför anställning kan det bli aktuellt med registerkontroller. Urval och intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan i dag! Några av våra befattningar kräver säkerhetsprövning innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) i förekommande fall kommer att genomföras. Om det är aktuellt för den anställning du sökt så kommer du att få mer information kring det i ett senare skede. Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer