Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland. Tjänsten är placerad på Samhällsbyggnadsenheten där 23 personer arbetar med huvudsakligen frågor som rör bostäder, klimat, energi, kulturmiljö, infrastruktur, GIS och samhällsplaneringsfrågor. Av dessa arbetar 8 personer med kulturmiljöfrågor. Arbetet på enheten bedrivs i nära samverkan med länets kommuner, statliga myndigheter, företag, organisationer och medborgare. Hela enhetens arbete bedrivs utifrån lagstiftning och särskilda regeringsuppdrag. Arbetsuppgifter Du kommer framför allt arbeta med byggnadsminnesutredningar men även andra arbetsuppgifter kan förekomma. Kvalifikationer Du ska ha universitets- eller högskoleutbildning som bebyggelseantikvarie eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Det är en fördel om du är insatt i kulturmiljövården som helhet, dess arbetssätt och organisation. För att trivas i tjänsten krävs att du har ett genuint intresse av att förstå och förmedla kulturarvets betydelse och relevans i samhället idag. Du har även en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Eftersom uppdraget innebär en hög grad av självständigt arbete med högt ställda krav på resultat tillsammans med kvalitet, krävs att du är strukturerad och analytisk. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare är du serviceinriktad och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du har god datorvana och kan arbeta i GIS. B-körkort erfordras för denna tjänst. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Tjänsten är en tidsbegränsad anställning som pågår i tre månader, från och med 2025-10-01 till och med 2025-12-31. Vi kan erbjuda: - En spännande arbetsplats med bred kompetens - En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag - Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter - Friskvård med friskvårdstimme Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem. Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd.
Länsstyrelsen är regeringens företrädare i länet och samordnar det regionala utvecklingsarbetet. Vi arbetar med frågor som bland annat avser miljö- och naturvård, landsbygd, samhällsplanering, djurskydd, beredskap, jämställdhet, integration och kulturmiljö. Vi arbetar aktivt för länets utveckling och samordnar olika samhällssektorer. I vårt arbete värnar vi om rättssäkerhet, öppenhet, likabehandling och god service. Länsstyrelsen i Hallands län har sitt kontor i centrala Halmstad och vi är idag ca. 230 anställda. För mer information se vår webbplats, www.lansstyrelsen.se/halland. Tjänsten är placerad på Samhällsbyggnadsenheten där 23 personer arbetar med huvudsakligen frågor som rör bostäder, klimat, energi, kulturmiljö, infrastruktur, GIS och samhällsplaneringsfrågor. Av dessa arbetar 8 personer med kulturmiljöfrågor. Arbetet på enheten bedrivs i nära samverkan med länets kommuner, statliga myndigheter, företag, organisationer och medborgare. Hela enhetens arbete bedrivs utifrån lagstiftning och särskilda regeringsuppdrag. Arbetsuppgifter Du kommer arbeta brett med informationsmaterial och kunskapsunderlag rörande länets kulturmiljöer så som översyn av länsstyrelsens skyltning och information på vår hemsida med mera. Andra arbetsuppgifter kan förekomma. Kvalifikationer Du ska ha universitets- eller högskoleutbildning inom kulturmiljöområdet så som arkeolog eller bebyggelseantikvarie eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Det är en fördel om du är insatt i kulturmiljövården som helhet, dess arbetssätt och organisation. För att trivas i tjänsten krävs att du har ett genuint intresse av att förstå och förmedla kulturarvets betydelse och relevans i samhället idag. Du har även en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Eftersom uppdraget innebär en hög grad av självständigt arbete med högt ställda krav på resultat tillsammans med kvalitet, krävs att du är strukturerad och analytisk. Du kommer att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare är du serviceinriktad och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du har god datorvana och kan arbeta i GIS. B-körkort erfordras för denna tjänst. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Vi kan erbjuda: - En spännande arbetsplats med bred kompetens - En möjlighet att bidra till viktiga samhällsuppdrag - Möjlighet till distansarbete om verksamheten tillåter - Friskvård med friskvårdstimme Vi vet att mångfald berikar och söker dig som kan komplettera vårt team med din kompetens, erfarenhet och personlighet. Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot en fastställd kompetensprofil samt mot andra sökande. Ansökan till tjänsten görs via vårt rekryteringssystem. Vi har aktivt valt media för annonsering och undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering. Information om hur vi hanterar dina personuppgifter hittar du på www.lansstyrelsen.se/dataskydd.
Vill du vara med och utveckla framtidens kulturliv? Kulturskolan är en plats för personlig utveckling. Här erbjuder vi undervisning inom musik, teater, bild och form, cirkus, spelprogrammering samt scenproduktion. Vår målsättning är att skapa kreativa möten i en öppen och skapande miljö. Vi vill stimulera barn och ungdomar genom konstnärligt arbete så att de får känna glädje i sitt eget kulturella uttryck. Vi söker nu en engagerad och kreativ lärling till Mariestads teater för arbete med scenproduktion. ARBETSUPPGIFTER Mariestads teater är en av Sveriges äldsta landsortsteatrar beläget i centrala Mariestad. Som lärling i scenproduktion kommer du att arbeta med ljud och ljussättning av produktioner på Mariestads teater samt Kulturskolans elevföreställningar. Du kommer vara delaktig i Kulturskolans produktioner från start till genomförande. Målsättningen är att du ska kunna sköta teknisk utrustning och förstå teaterhusets förutsättningar. Tjänsten en projektanställning på 50% under sju månader med start enligt överenskommelse. Arbetstiden är delvis förlagd till kvällar och helger. KVALIFIKATIONER För denna roll som lärling inom teaterteknik är förkunskaper inom ljud och ljusteknik är ett krav. Som person är du kreativ, flexibel och har lätt för att samarbeta. Vad kan vi erbjuda dig? Förutom att få möjlighet att arbeta med inspirerande och trevliga kollegor kan vi erbjuda dig: • Friskvård • Löneväxling till pension • Tillgång till gratis inomhus- och utomhusbad • Försäkringsförmåner När du gör din ansökan vill vi ha ett cv där dina tidigare meriter framgår. Det personliga brevet kan du däremot utesluta, istället får du besvara några urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. Vid arbete med barn och unga efterfrågas utdrag ur belastningsregistret. Intervjuer och tillsättning kan komma ske under ansökningstiden så tveka inte att söka redan idag. Varmt välkommen till oss på kulturskolan! ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!
Backbeatbolaget söker medarbetare till ungdomsprojekt! Vill du vara med och utveckla Backbeatbolagets verksamhet som främjar kreativitet och kulturella utbyten? Backbeatbolaget söker en passionerad och engagerad assistent för att medverka vid kreativa ungdomsaktiviteter och skapa en dynamisk mötesplats för unga på Kulturhuset Kungen i Sandviken. Om projektet Backbeatbolaget driver ungdomsprojektet Kreativa Labbet - med målet att skapa en långsiktigt hållbar kulturell mötesplats för unga. Vi inspireras av DIY-kulturen och arbetar med konst, musik och film i fokus. Projektet består av två delar: öppna kreativa träffar (Kreativa Labbet) för unga varje onsdag samt mentorsprogram med professionella kulturutövare som mentorer. Anställningen omfattar 20 procent med start 1 september 2025 och sträcker sig till december 2025. Kvälls- och helgarbete förekommer. Arbetsuppgifter Som medarbetare i projektet kommer du att ha en mångsidig roll med både praktiska och sociala uppgifter. Du kommer i dialog med arbetsgruppen att: Assistera projektets koordinator i planering och genomförande. Delta aktivt vid Kreativa Labbet och mentorskapsträffarna i huset under vardagskvällar och helger. Stötta och peppa deltagare i deras skapande. Arbeta praktiskt i huset med till exempel att möblera om, sätta upp gardiner, laga enklare inredning och hålla ordning i lokalen. Ta ansvar för lokalvård i samband med aktiviteter. Arbeta under konserter och evenemang. Skapa innehåll till projektets sociala medier (Instagram, TikTok, Facebook). Observera att tjänsten är fysiskt krävande och innebär mycket praktiskt arbete. Kvalifikationer Vi söker dig som: Är över 18 år. Har ett intresse för kultur och ungas delaktighet. Gillar att jobba praktiskt. Är initiativtagande, flexibel och har lätt för att samarbeta. Har förmåga att arbeta självständigt och ta ansvar. Det är meriterande om du har: Erfarenhet från föreningsliv eller ideellt engagemang. Tidigare varit med och arrangerat till exempel festivaler, spelningar och utställningar. Arbetat inom kultur- eller ungdomsverksamhet. Körkort är bra att ha, men inte ett krav. Vi erbjuder Möjlighet att arbeta i en kreativ och dynamisk miljö Chansen att utvecklas tillsammans med etablerade kulturutövare En viktig roll i att bygga en ny kulturell plattform för unga i Sandviken Ansökan Skicka in din ansökan via Google Forms: https://forms.gle/qXfaLegvBHAo9fgi7. Sista ansökningsdag: 31 juli 2025 Vid frågor kontakta: [email protected] Vi ser fram emot att höra från dig och att tillsammans skapa magi på Backbeatbolaget!
We’re currently looking for a skilled Art Director to support a company in the energy industry with visual communication and design work. This is a part-time assignment that starts in July 2025 and runs to July 2028, with possible extension. The assignment offers up to 30 hours per month with a possibility to adjust scope during the course of the assignment. The work is remote-flexible with occasional presence in Lund. About the role In this role, you’ll work closely with internal teams to translate complex service offerings into easy-to-understand visual formats. You’ll develop and adapt a range of digital and print materials aligned with the company’s established visual identity. You’ll be part of a collaborative team and report to the marketing or communications department. Responsibilities Translate abstract or complex service concepts into clear and compelling visual designs Design and produce print-ready materials, templates, banners, icons, and logos Ensure all materials follow the company’s graphic guidelines and visual identity Create design assets that are compatible with PC systems Develop original files and templates that can be reused across departments Provide visual structure and clarity to internal and external communication materials About you You are a detail-oriented Art Director with a strong foundation in graphic design and visual storytelling. Your ability to simplify complex topics into intuitive visuals is one of your core strengths. You’re comfortable working independently on part-time assignments and are skilled at aligning your creative work with brand standards. Experience and skills Proven experience as an Art Director or Graphic Designer with Adobe Creative Cloud (Photoshop, InDesign, etc.) Strong ability to visualize complex services in a clear, user-friendly manner Familiarity with working within and adapting to an established visual identity Experience creating print- and digital-ready assets that are compatible with PC platforms Understanding of the energy industry and its communication challenges (preferred) Professional proficiency in Swedish About the assignment For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.
Vill du bidra till att fler unga och vuxna med migrationsbakgrund får tillgång till kunskap om sexualitet, kropp, samtycke och relationer? Nu söker RFSU Umeå en projektledare som vill utveckla och samordna språkligt tillgänglig sexualupplysning i Västerbotten! Om rollen Som projektledare för språkligt tillgänglig sexualupplysning spelar du en nyckelroll i RFSU Umeås arbete med att göra sexualupplysning tillgänglig för personer som inte har svenska som modersmål. Du kommer att samarbeta med oss andra på kansliet i centrala Umeå. Vi är en liten arbetsgrupp där alla hjälps åt och hoppar in där det behövs utifrån behov och kompetens, och arbetsuppgifterna varierar över tid och justeras utifrån aktuell projektfinansiering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar att: • utbilda och handleda volontärer som ska hålla sexualupplysningspass på lättare svenska • själv hålla i sexualupplysningspass på lättare svenska • samverka med och marknadsföra våra utbildningar till externa aktörer, som SFI, grund- och gymnasieskolor och ideella organisationer • utveckla, kvalitetssäkra och utvärdera RFSU Umeås sexualupplysning på lättare svenska och andra språk, delvis i samverkan med RFSU:s andra lokalföreningar • ansvara för budget, planering och uppföljning av RFSU Umeås sexualupplysning på lättare svenska. Arbetsuppgifter som kan tillkomma inom tjänsten: • rekrytering av och arrangemang för medlemmar i RFSU Umeå • kommunikation och marknadsföring i sociala medier. Om dig Vi söker dig som: • har intresse för och/eller kunskaper om SRHR, antirasism, normkritik och tillgänglig kommunikation • är trygg med att tala inför grupp • har lätt för att skapa goda relationer med människor • är flexibel, självgående och delar RFSU:s värderingar. Det är meriterande om du även har: • migrationsbakgrund eller är flerspråkig (behärskar ett eller flera språk utöver svenska och engelska) • erfarenhet av pedagogiskt arbete eller projektledning • vana av föreningsarbete eller engagemang i civilsamhället • erfarenhet av folkbildning eller rättighetsbaserat arbete • erfarenhet av att producera kommunikationsmaterial. Vi erbjuder Tjänsten är en visstidsanställning på deltid, 50 procent, till och med den 28 februari 2026. Det finns eventuellt möjlighet till förlängning och/eller utökning av tjänstens omfattning. Tillträde sker den 1 september 2025 eller enligt överenskommelse. RFSU Umeå har kollektivavtal med Fremia, Unionen och Akademikerförbundet. I det ingår bland annat tjänstepension och 30 semesterdagar per år, samt förmåner såsom 37,5 timmars arbetsvecka, målstyrd arbetstid, friskvårdsbidrag, friskvårdstimme och möjlighet att delvis arbeta hemifrån. Om ansökan och rekryteringsprocessen För att motverka diskriminering tillämpar vi en kompetensbaserad och anonymiserad rekryteringsprocess. Vi tar därför inte emot CV eller personliga brev i första steget av rekryteringsprocessen. För att söka tjänsten besvarar du i stället frågor i vårt ansökningsformulär. Ansök genom att klicka på knappen Ansök nedan. Du kommer att få fylla i dina kontaktuppgifter samt svara på några urvalsfrågor. Sista ansökningsdag är onsdagen den 30 juli. Vi meddelar dig som går vidare i början av vecka 32 och intervjuer planeras till vecka 33. Du kan få kompletterande frågor inför en eventuell intervju. Frågor och kontakt Har du frågor? Välkommen att kontakta verksamhetschef Veronica Ahlqvist (kontaktuppgifter nedan), eller någon av medarbetarna vid kansliet genom att ringa till vårt gruppnummer: 090-343 83 95. Observera att svarstiden kan dröja under juli månad, så var gärna ute i god tid med eventuella frågor. Välkommen med din ansökan! Om oss Riksförbundet för sexuell upplysning, RFSU, är en ideell organisation för sexualupplysning och sexualpolitik som har funnits sedan 1933. Genom kunskap, engagemang och påverkan bidrar RFSU till en värld där alla människor är fria att bestämma över och njuta av sin kropp och sin sexualitet. RFSU är partipolitiskt och religiöst obundet. RFSU verkar både både lokalt, nationellt och internationellt. RFSU Umeå är en lokalförening med en styrelse, ett kansli, ca 15 aktiva volontärer och över 500 medlemmar. Vi bedriver verksamhet lokalt och regionalt i Västerbotten. Läs vidare om oss på rfsu.se/umea. RFSU har ett aktivt antirasistiskt arbete. Vi arbetar systematiskt för en jämlik och inkluderande organisation där fler människor med olika perspektiv och erfarenheter vill och kan engagera sig. Målet är att intersektionella feministiska och antirasistiska perspektiv ska genomsyra all vår verksamhet, samt att motarbeta diskriminering som begränsar gruppers tillgång till sexuella och reproduktiva rättigheter. Därför är det viktigt att alla våra medarbetare har en grundläggande förståelse för intersektionella feministiska och antirasistiska perspektiv. Vi ser även egen levd erfarenhet som kompetens.
Verksamhetsbeskrivning Den 1 juli 2025 träder den nya skolbibliotekslagen i kraft, vilket innebär att alla elever ska ha tillgång till bemannade skolbibliotek. Gällivare kommun satsar därför på att utveckla våra skolbibliotek till kreativa, inkluderande och pedagogiskt integrerade lärmiljöer. Vi söker nu två engagerade och nytänkande skolbibliotekarier som vill vara med från start och bidra till att forma verksamheten i enlighet med den nya lagen. Det här är en unik möjlighet att vara med och bygga upp något meningsfullt – för elevernas framtid och skolans utveckling. Gällivare kommun är inne i en spännande utvecklingsfas. Våra skolor strävar efter att erbjuda en likvärdig utbildning där läsfrämjande, källkritik och informationskompetens är naturliga delar av undervisningen. Som skolbibliotekarie blir du en viktig del av skolornas elevhälsoarbete och pedagogiska team. Du jobbar i samarbete med både Gällivare folkbibliotek och skolorna i hela kommunen. Du är delaktig och drivande i att bygga upp Gällivare kommuns skolbiblioteksorganisation. Vi värdesätter samarbete, kreativitet, initiativkraft och ett elevfokus i allt vi gör. Välkommen med din ansökan! Arbetsuppgifter Som skolbibliotekarie i Gällivare kommun kommer du att: Vara med och bygga upp skolbiblioteksverksamheten enligt den nya lagen Arbeta med läsfrämjande aktiviteter i samarbete med lärare och folkbibliotek. Stötta elever i informationssökning, källkritik och digital kompetens Ansvara för utveckling, inköp och strukturering av bibliotekens medier och resurser Bidra till en trygg och stimulerande läsmiljö för alla elever Delta i nätverk och kompetensutveckling inom skolbibliotek Samverka med skolornas arbetslag och specialpedagoger/speciallärare i elevernas individuella utveckling. Arbetet kan innebära placering på en eller flera skolor inom kommunen. Det finns möjlighet att påverka både upplägg och arbetsmetoder utifrån din kompetens och skolornas behov. Kvalifikationer Vi söker dig som har: Examen från en högskoleutbildning inom biblioteks- och informationsvetenskap eller i andra hand en examen från en annan relevant högskoleutbildning. Erfarenhet av arbete med barn/unga God digital kompetens och vana vid informationssökning och källkritik Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Intresse för pedagogiskt arbete och samverkan med skolans personal Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt B-körkort är ett krav Meriterande: Erfarenhet av skolbibliotek Kunskap om skolans styrdokument Pedagogisk utbildning eller erfarenhet av undervisning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Inom ramen för den nationella minoritetsspråkslagen är Gällivare kommun förvaltningskommun för samiska, meänkieli och finska. Kunskaper i något av dessa språk är meriterande vid ansökan om anställning i Gällivare kommun. Vid anställning begär vi utdrag från polisens belastningsregister. Övrigt Till din ansökan vill vi ha med ett CV. Vid anmodan lämnas originalhandlingar. Intervjuer kan komma att ske löpande. Gällivare kommun erbjuder dig: Friskvårdförmån i form av styrketräning/gruppträning/Dundret Friskvårdstimme Ta del av arbetsplatsens Trivselpeng Medlemskap i GKFF (Gällivare kommuns fritidsförening) Möjligheten till semesterväxling Gällivare kommuns ledarskapsutvecklingsprogram Arbetstid/Varaktighet Heltid, tillsvidareanställning. Provanställning kan komma att tillämpas. Lön månadslön, vi tillämpar individuell lönesättning – ange gärna löneanspråk i ansökan. Tillträde / Ansökan Tillträde: enligt överenskommelse... Sista ansökningsdag: 8 juli 2025 Upplysningar Har du frågor om tjänsten? Kontakta gärna: Liza Påve [email protected] Mia Sörblom Groth [email protected] Fackliga företrädare Vision Varmt välkommen med din ansökan!
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Provanställning om 6 månader kommer att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Nationalmuseum är en statlig myndighet och Sveriges konst- och designmuseum med ca 170 anställda. Museets samlingar består av äldre måleri, skulptur, teckningar och grafik samt konsthantverk och design från antiken till idag. Nationalmuseum ansvarar även för porträttkonsten fram till våra dagar genom Statens porträttsamling. Samlingarna visas på Blasieholmen, Stockholm och på ytterligare ett 20-tal platser, bl.a. Läckö slott, Jamtli samt Gustavsbergs Porslinsmuseum. Vill du vara med och vårda, bevara och utveckla en av Sveriges mest betydelsefulla konst- och designsamlingar? Nu söker vi dig som vill ta det viktiga uppdraget som magasinsförvaltare för konsthantverks- och designsamlingen, med placering vid Konsthanteringsenheten. Enheten är en del av avdelningen Bevarande och foto, tillsammans med konservering och fotografering, och ger goda möjligheter till nära samarbete mellan olika specialistkompetenser inom avdelningen. Ett nära samarbete förväntas med andra funktioner för att bevara, dokumentera och tillgängliggöra samlingarna på ett hållbart sätt. I rollen som magasinsförvaltare har du en nyckelfunktion i det dagliga arbetet med att säkerställa att föremål hanteras med omsorg och professionalism. Du blir en del av ett kunnigt och engagerat team bestående av packmästare, utställningstekniker och andra magasinsförvaltare – tillsammans skapar vi förutsättningar för att konsten ska kunna upplevas av både dagens och framtidens besökare. Vad du kommer att bidra med hos oss: • Du svarar för att magasin är välorganiserade och att samlingarna hanteras enligt principerna för god samlingsförvaltning. • Du skapar spårbarhet och struktur genom registrering, ID-fotografering och inventering av föremål i samlingsdatabasen och i magasin. • Du är en viktig del i tillgängliggörandet av våra samlingar och deltar i planering och genomförande av utställningar, hanterar lån och förvärv, samt tar emot och lämnar ut konstverk. • Du tänker hållbart och bidrar till att utveckla mer effektiva arbetsflöden och miljöbesparande metoder. • Du tar fram underlag för kostnadsberäkningar inom ditt område och arbetar utifrån givna budgetramar. • Genom omvärldsbevakning och egen kunskapsinhämtning håller du dig i uppdaterad inom ditt område. Krav: • Du har dokumenterad erfarenhet minst 3 år av magasinsarbete på ett museum. • Du har relevant högskole-/universitetsutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig. • Du har erfarenhet av packning av olika typer av föremål. • Du har erfarenhet av föremålsdatabasen MuseumPlus eller har erfarenheter av andra samlingsdatabaser. • Du har truckkort. • Du behärskar svenska och/eller engelska i både tal som i skrift. Meriterande: • Du har B-körkort (manuell). • Du har kompetens inom konst-, kulturvetenskap eller motsvarande. Din profil: Vi utgår ifrån att du har en mycket god organisatorisk förmåga, är ansvarskännande och kan arbeta båda självständigt och i nära samarbete med andra. Som person är du initiativtagande, lösningsorienterad, lyhörd, van att vara flexibel och att prioritera givna deadlines. Du har god kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt. Arbetsuppgifterna är fysiskt krävande med dagliga tunga lyft. Viktigt med god fysik, förståelse för ergonomi och upprätthållande av kontinuerlig träning för att undvika skador. Arbete på annan ort kan förekomma vilket innebär resa och övernattning. För att trivas hos oss bör du ha ett stort intresse för konst och design samt vara lyhörd och villig att bjuda in kollegorna i din arbetsprocess – allt enligt våra värderingar Tillsammans, Fokus, Inspiration och Mod. I urvalsprocessen kommer vi att fästa stor vikt vid personliga egenskaper. Vidare information: Information om befattningen lämnas av enhetschef Pär Lindblom, [email protected], tfn +46 76-886 69 76. Fackliga företrädare är Audrey Lebioda för SACO, Ulla-Maj Saarinen för ST. Båda nås på tfn 08-519 543 00 samt Bo Gustafsson för SEKO tfn 0703-78 44 42. Ansökan via formulär nedan: Bifoga CV tillsammans med motivationsbrev via formuläret nedan. Andra betyg och intyg som styrker din ansökan kan bifogas. Samtliga bifogade dokument ska vara i pdf-format. Välkommen med din ansökan!
Om rollen Vi erbjuder dig möjligheten att använda ditt brinnande engagemang och kunskap för att stärka vårt järnvägsgäng i Sverige. Vill du arbeta nationellt och internationellt i en stor variation av uppdrag från tidiga utredningar till produktionsskede inom spårväg, järnväg och tunnelbana? Har du tidigare erfarenhet som teknikansvarig inom projektering av järnvägskanalisation? Får du energi av att utveckla din omgivning samt stötta dina mindre erfarna kollegor för att skapa hållbara spårbundna transportlösningar? Då är du den vi söker, och vi ser fram mot din ansökan. Ta möjligheten att bli en del av vårt sammansvetsade järnvägsgäng! Din nya befattning Som vår nya teknikansvarig kanalisation kommer du leda och driva kanalisationsprojektering i våra järnvägsuppdrag på något av våra svenska kontor. Du kommer att tillhöra vår bana- och mark-enhet inom divisionen Ramboll Global Rail i Sverige och arbeta tätt med dina andra järnvägskollegor. För oss är kvalitet och hållbarhet viktigt och vi strävar efter att alltid leverera lösningar med hög kvalitet och ett extra hållbarhetsfokus. Variationen i våra uppdrag är stor, vi arbetar både med några av Sveriges största järnvägsuppdrag, men likväl med mindre och komplexa uppdrag med hög grad av lösningsorientering mot både privata och offentliga beställare. Vi arbetare tätt tillsammans med kollegor på andra kontor, avdelningar och övriga länder inom Ramboll. Tillsammans har vi en bred erfarenhet av bana, el, kontaktledning, lågspänning, fjärrstyrning, tele, signal, mark, banunderbyggnad, kanalisation och kapacitetsutredning. Dina arbetsuppgifter varierar, men kan innefatta: Framtagning av bygghandlingar och förfrågningsunderlag inom kanalisation Ansvara för ekonomi, tidsplanering, kvalitet och resurser för teknikområdet inom uppdragen Samordning och upprättande av AMA- och tekniska beskrivningar Mentorskap/utveckling av juniora kollegor inom din teknik Bidra till utveckling inom teknikområdet, enhetens arbetssätt och digitala lösningar Vara en del i den kontinuerliga utvecklingen av enhetens arbetssätt och digitala lösningar Samverkan med kollegor både nationellt och internationellt Den vi söker När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har minst 5 års erfarenhet. Vi tror också att du Drivs av att utveckla kollegor, arbetssätt och verktyg Har ett strategiskt och proaktivt förhållningssätt Prioriterar affärsmässighet i ditt arbete samt har en naturlig förmåga att bygga och vårda relationer med kunder och kollegor Har stort engagemang för hållbarhet och en hållbar samhällsutveckling God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska Motiveras av att vara en uppskattad del i ett samarbetsvänligt team Det är meriterande om du har erfarenhet av: Arbete i produktionsskede Både järnväg, spårväg och tunnelbana Tekniksamordning OpenRail Mer än ett teknikområde Vad vi kan erbjuda dig Att bli del i en engagerad och utvecklingsorienterad grupp med både junior och senior kompetens Nära samarbete och tillhörighet med övriga grupper inom vår nationella järnvägsdivision Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen Flexibel arbetsmiljö med möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan Privat sjukförsäkring och livförsäkring Friskvårdsbidrag på upp till 4000 SEK/året Är du redo att börja jobba hos oss? Vänligen skicka in din ansökan med ditt uppdaterade CV. Vi välkomnar mångfald i alla dess former och uppmuntrar sökande från alla grupper att ansöka. Sista ansökningsdag: 2025-07-31. Anställningsprocessen pågår löpande med intervjuer och tillsättning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tack för att du överväger denna möjlighet på Ramboll! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, arkitekt- och management-konsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting. Jämställdhet, Mångfald och Inkludering Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på [email protected] med sådana förfrågningar.
Om rollen Vi erbjuder dig möjligheten att använda ditt brinnande engagemang och kunskap för att stärka vårt järnvägsgäng i Sverige. Vill du arbeta nationellt och internationellt i en stor variation av uppdrag från tidiga utredningar till produktionsskede inom spårväg, järnväg och tunnelbana? Har du tidigare erfarenhet som teknikansvarig inom projektering av järnvägsmark? Får du energi av att utveckla din omgivning samt stötta dina mindre erfarna kollegor för att skapa hållbara spårbundna transportlösningar? Då är du den vi söker, och vi ser fram mot din ansökan. Ta möjligheten att bli en del av vårt sammansvetsade järnvägsgäng! Din nya befattning Som vår nya teknikansvarig mark kommer du leda och driva markprojektering i våra järnvägsuppdrag på något av våra svenska kontor. Du kommer att tillhöra vår bana- och mark-enhet inom divisionen Ramboll Global Rail i Sverige och arbeta tätt med dina andra järnvägskollegor. För oss är kvalitet och hållbarhet viktigt och vi strävar efter att alltid leverera lösningar med hög kvalitet och ett extra hållbarhetsfokus. Variationen i våra uppdrag är stor, vi arbetar både med några av Sveriges största järnvägsuppdrag, men likväl med mindre och komplexa uppdrag med hög grad av lösningsorientering mot både privata och offentliga beställare. Vi arbetare tätt tillsammans med kollegor på andra kontor, avdelningar och övriga länder inom Ramboll. Tillsammans har vi en bred erfarenhet av bana, el, kontaktledning, lågspänning, fjärrstyrning, tele, signal, mark, banunderbyggnad, kanalisation och kapacitetsutredning. Dina arbetsuppgifter varierar, men kan innefatta: Framtagning av bygghandlingar och förfrågningsunderlag inom järnvägsmark Ansvara för ekonomi, tidsplanering, kvalitet och resurser för teknikområdet inom uppdragen Samordning och upprättande av AMA- och tekniska beskrivningar Mentorskap/utveckling av juniora kollegor inom din teknik Bidra till utveckling inom teknikområdet, enhetens arbetssätt och digitala lösningar Vara en del i den kontinuerliga utvecklingen av enhetens arbetssätt och digitala lösningar Samverkan med kollegor både nationellt och internationellt Den vi söker När du blir en del av Ramboll kommer vi att göra vårt bästa för att stötta dig i din personliga och professionella utveckling. För att lyckas i den här rollen ser vi att du har minst 5 års erfarenhet. Vi tror också att du Drivs av att utveckla kollegor, arbetssätt och verktyg Har ett strategiskt och proaktivt förhållningssätt Prioriterar affärsmässighet i ditt arbete samt har en naturlig förmåga att bygga och vårda relationer med kunder och kollegor Har stort engagemang för hållbarhet och en hållbar samhällsutveckling God kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska Motiveras av att vara en uppskattad del i ett samarbetsvänligt team Det är meriterande om du har erfarenhet av: Arbete i produktionsskede Både järnväg, spårväg och tunnelbana OpenRail Mer än ett teknikområde Vad vi kan erbjuda dig Att bli del i en engagerad och utvecklingsorienterad grupp med både junior och senior kompetens Nära samarbete och tillhörighet med övriga grupper inom vår nationella järnvägsdivision Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen Flexibel arbetsmiljö med möjlighet att arbeta på distans ett par dagar i veckan Privat sjukförsäkring och livförsäkring Friskvårdsbidrag på upp till 4000 SEK/året Är du redo att börja jobba hos oss? Vänligen skicka in din ansökan med ditt uppdaterade CV. Vi välkomnar mångfald i alla dess former och uppmuntrar sökande från alla grupper att ansöka. Sista ansökningsdag: 2025-08-12. Anställningsprocessen pågår löpande med intervjuer och tillsättning. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tack för att du överväger denna möjlighet på Ramboll! Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Arbeta i hjärtat av hållbar förändring med Ramboll i Sverige Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, arkitekt- och management-konsultbolag. På Ramboll tror vi att syftet med hållbar förändring är att skapa samhällen där både miljö och människor kan blomstra. Det är vår utgångspunkt – det är det som guidar oss i vårt arbete. Vår historia är förankrad i en tydlig vision av hur ett ansvarsfullt företag ska agera, och öppenhet och nyfikenhet är en viktig del av vår kultur. Ramboll i Sverige har cirka 2000 anställda på 30 kontor. Ramboll-experter levererar innovativa lösningar inom Byggnader, Transport, Energi, Vatten, Miljö och Hälsa, Landskap och Arkitektur, samt Management Consulting. Jämställdhet, Mångfald och Inkludering Jämställdhet, mångfald och inkludering är kärnan i det vi gör. På Ramboll tror vi att mångfald är en styrka och att olika erfarenheter och perspektiv är avgörande för att skapa hållbara samhällen. Vi jobbar aktivt för att skapa en inkluderande och stöttande arbetsmiljö där alla trivs och kan förverkliga sin potential. Vi vet också hur viktigt det är att hitta rätt balans för var, när och hur mycket du arbetar, och därför erbjuder vi på Ramboll mycket flexibilitet att anpassa ditt arbete till din individuella situation. Vi välkomnar ansökningar från kandidater med olika bakgrunder. Vänligen låt oss veta om det finns några anpassningar vi kan göra i rekryteringsprocessen för att göra den mer bekväm för dig. Du kan kontakta oss på [email protected] med sådana förfrågningar.
Välj ett jobb för att visa detaljer