Om arbetsplatsen Futurum F-9 är är en omtyckt skola som ligger i utkanten av Bålsta i Håbo kommun. Skolan har kompetenta och lösningsinriktade medarbetare med stort intresse och engagemang för elevernas utveckling och lärande. Våra fritidshem håller hög kvalitet och vi har ett gott samarbete mellan hem och skola. Elever, personal och vårdnadshavare trivs med vår skola! • Vi vill ge eleverna en trygg, harmonisk och kunskapsutvecklande skolgång, där ett lärande sker hela dagen. • Vi vill att våra elever ska ha roligt i skolan. • Futurum F-9 ska vara en skola att trivas i. Vi har höga förväntningar på såväl elever som medarbetare. Hos oss står tillgängligt lärande i fokus. Tillgänglighet när det gäller den fysiska, sociala och pedagogiska miljön. Det innebär att alla elever ska ges tillgång till och möjlighet att ta del av lärande och gemenskap i hela lärmiljön under hela dagen. Tillsammans med elev och vårdnadshavare arbetar vi för att skapa förutsättningar för ett tillgängligt lärande och en elevanpassad miljö Dina arbetsuppgifter Du ansvarar för- och leder undervisningen. Planerar, genomför och följer upp undervisningen i klassrummet. Du bidrar till en trygg och meningsfull dag för eleverna. Du behöver ha viljan och förmågan att arbeta tillsammans med andra vuxna i team, kunna sätta dig in i skolans rutiner och hantera situationer som kan uppstå i klassrummet. Kvalifikationer Vi ser gärna att du är utbildad lärare eller är under utbildning till lärare. Ett krav är att du har erfarenhet av att undervisa yngre elever i år 4-6. Du behöver vara välstrukturerad och en tydlig ledare. Du behöver ha förmågan att skapa goda relationer med eleverna och samtidigt vara en tydlig ledare för gruppen. Du behöver ha en god förmåga i att kommunicera i tal och skrift med vårdnadshavare. Du behöver ha en elevsyn som präglas av att alla elever gör så gott de kan och att det är viktigt att anpassa sig och sin undervisning efter olika elevers behov. Vi söker dig som För att passa in i rollen som lärare behöver du ha en hög social kompetens, du är flexibel, van att ta egna initiativ samt ansvarstagande i ditt arbete. Du är en tydlig ledare och har förmågan att skapa ett varmt klassrumsklimat. Det är en självklarhet för dig att alltid ha elevens bästa i fokus. Du har god samarbetsförmåga, god kommunikativ förmåga, goda IT-kunskaper och är väl förtrogen med pedagogisk dokumentation. Intervjuer pågår löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om Håbo kommun Håbo kommun har ett centralt läge i Mälardalen med närhet till Stockholm, Uppsala, Enköping och Västerås. Med Bålsta som centralort och goda pendlingsmöjligheter är det enkelt att ta sig hit, oavsett om du kommer från storstad eller landsbygd. Här finns också närheten i vardagen, med korta vägar mellan kollegor, verksamheter och beslut. Som en del av Håbo kommun är du med och bidrar till ett viktigt samhällsuppdrag, och skapar värde för Håboborna varje dag. Vi är omkring 1 700 medarbetare som tillsammans driver våra verksamheter framåt. Vi bygger en arbetsplats där tillit, samarbete och lärande står i centrum. Hos oss får du vara delaktig och växa i en arbetsmiljö som främjar både utveckling och arbetsglädje. Tillsammans skapar vi vårt framtida Håbo!
Kungälvs kommun söker dig som vill göra skillnad! Vi behöver professionell och motiverad personal för att leverera välfärdstjänster med hög kvalitet. Här går engagemang och professionell service hand i hand samtidigt som du är med och påverkar människors vardag och samhället i stort. En bra arbetsplatskultur och stöd för din personliga utveckling är viktigt för oss. Din insats räknas! Beskrivning På Munkegärdeskolan är alla våra cirka 420 elever i centrum. Vi arbetar utifrån våra visionsord: nyfikenhet, respekt, omtanke, ansvar och förståelse. Vi eftersträvar ett gott arbetsklimat som stimulerar elevernas motivation, ansvarstagande och lust att lära. Vår skola är en 7-9 skola med en personalgrupp på cirka 42 personal där ungefär 30 av dessa är lärare. Vi har ett komplett elevhälsoteam bestående av skolledningen, specialpedagog, kurator, skolsköterska och skolpsykolog. Skolans SYV bistår elevhälsoteamet och ger eleverna lotsning inför framtida val. Våra elever ska ges möjligheter att utveckla sitt bästa jag och få goda kunskaper för att bli trygga inför framtiden. Ett av våra fokusområden är högre måluppfyllelse vilket vi arbetar med genom tydligare systematisering och analys för undervisning som vilar på vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Vi arbetar systematiskt för att arbetslagen samarbetar kring mentorskap, planering, bedömning, utvärdering och analys av resultatet som våra centrala delar. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta och undervisa våra fina elever på Munkegärdeskolan 7-9. Vi söker dig, lärare i engelska och svenska, som har goda kunskaper i dina ämnen lika centralt förankrade som de demokratiska värdena, elevernas delaktighet och inflytande. Vi söker dig med stort engagemang, positivt förhållningssätt och som tycker om att engagera och lyssna på eleverna, finna olika lösningar kring elevernas enskilda behov men även anpassa utifrån gruppens möjligheter och förutsättningar. Du har ett kooperativt arbetssätt med tillgänglig undervisning, digitalisering samt språk- och kunskapsutvecklande strategier. Vi lever i en dynamisk värld och vi eftersträvar flexibilitet och ett lösningsinriktat förhållningssätt. Vi jobbar för en prestigelös arbetskultur där vi hjälper varandra och målet är att varje elev som lämnar Munkegärdeskolan ska ha en god grund för fortsatt lärande och ett gott liv. Formativ bedömning, utvärdering och återkoppling till eleverna är naturliga delar i din undervisning. Du är trygg med att eleverna känner en stor delaktighet och har ett reellt inflytande i din undervisning. Genom ett medvetet och kooperativt förhållningssätt skapar du trygghet, förtroende och goda relationer bland våra elever. Du har god medvetenhet om hur dina handlingar påverkar din omgivning. Tjänsten är ett föräldravikariat på 80-100% under läsåret 2025/2026 med start 12 augusti. Kvalifikationer Du som söker är legitimerad lärare med behörighet för undervisning i engelska och svenska för årskurs 7-9. Du har god insikt i och kunskap om skolans styrdokument samt värdegrund som genomsyrar ditt dagliga arbete. Vidare har du en god lärande och pedagogisk förmåga och kan därför leda och organisera ditt arbete för att skapa en studiero samt en god lärandemiljö åt alla våra elever under hela deras skoldag. Du är van vid att planera och engagera eleverna i undervisningen för att skapa delaktighet. Utifrån evidensbaserad forskning är du intresserad av att utveckla din undervisning och drivande i de forsknings- och utvecklingsarbeten som skolan påbörjat och arbetar med. Du är en person som är bra på att samarbeta och hitta lösningar men tar samtidigt stort eget ansvar. Har du precis avslutat din lärarutbildning så erbjuder vi handledning och mentorskap av lärare på skolan. I den här rekryteringen är vi måna om att hitta rätt person för tjänsten och därför lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper. Vi ser fram emot din ansökan! Övrigt - Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com - Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju. - Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak. - Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden. - Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation. - Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas. - Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal. - Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten. - Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. - Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. - Kungälvs kommun har upphandlade avtal.
Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt närmare 2,1 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 18 700 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Robotik och Artificiell Intelligens, RAI, vid Institutionen för system- och rymdteknik vid Luleå tekniska universitet söker nu en doktorand för att bidra till vår växande verksamhet. RAI-teamet bedriver grundläggande och principiell forskning inom alla aspekter av robotik med ett specifikt fokus på luftburen-, rymd- och bioinspirerad robotik. Ämnesbeskrivning Robotik och artificiell intelligens syftar till att utveckla nya robotsystem som karaktäriseras av avancerad autonomi för att förbättra robotarnas förmåga att interagera med omgivningen och människorna under utförandet av specifika uppgifter. Projektbeskrivning RAI:s grundläggande vision är att minska klyftan mellan teori och verklighet och teamet har en stark bakgrund inom fältrobotik. Tillämpningsområden vi fokuserar på är robotik för gruvor, luftburen inspektion av åldrande infrastruktur, multi-robotsökning och räddning för räddningstjänsten och liknande. Vidare arbetar vi med multisensorfusion och multi-robotkoordination vilket inkluderar omgivningsuppfattning, decentralisation och utförande av specificerade uppdrag för multi-robotsystem. RAI-teamet har ett starkt europeiskt och nationellt deltagande i flera FoU&I-projekt. Arbetsuppgifter Du kommer att utföra forskning med experimentella element, som publiceras i internationellt erkända akademiska tidskrifter samt vid stora konferenser. Du kommer även arbeta med handledning av examensarbeten, lärarassistans och stöd vid ansökan av medel för framtida forskningsprojekt från forskningsfinansierande myndigheter/råd, EU-projekt eller industri. Som doktorand kommer du att arbeta inom autonoma robotsystem och aktiviteterna kommer att vara länkade till nationella, europeiska och globala R&D-projekt. Doktorandtjänsten kommer att innebära intensiva forskningsaktiviteter inom design, experimentering och teoretisk utveckling där följande forskningsområden fungerar som en mall för relevanta inriktningar. Forskningsområden: -Distribuerad uppgiftsplanering och navigering för samarbetsmanipulation -Rörelseplanering för icke-cirkulära osymmetriska robotar -Distribuerad uppgiftsplanering för samarbetsuppdrag -Beteendeträdsbaserad samarbete mellan flera agenter -Reaktiv uppgiftsallokering i storskaliga uppdrag För ytterligare information om specifik doktorandutbildning se studieplaner för forskarutbildning inom teknisk fakultet Kvalifikationer För att vara kvalificerad för doktorandanställning måste du ha en mastersexamen inom datateknik, teknisk fysik eller annat relevant ämne. Goda vetenskapliga färdigheter och stor kunskap inom experimentell forskning samt god kommunikativ förmåga i tal och skrift ses som ett pkus. Du kommer att representera gruppen i olika sammanhang, både i Sverige och utomlands, därav är mycket goda kunskaper i engelska ett krav. Information Anställning som doktorand är tidsbegränsad på 4 år, undervisning och annan institutionstjänstgöring kan tillkomma upp till 20 % av heltid. Tjänstgöringsort Luleå och tillträde efter överenskommelse. För vidare information, var vänlig att kontakta: George Nikolakopoulos, professor tillika ämnesföreträdare, 0920-49 1298, [email protected] Facklig företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning med vetenskapliga meriter, minst två referenser och kopior på verifierade examensbevis. Examensbevisen ska vara skrivna på svenska eller engelska. Ansökan måste vara skriven på engelska. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Sista ansökningsdag: 10 juli, 2025 Referensnummer: 2842-2025
Ekonomisk-historiska institutionen bedriver utbildning på grundnivå, avancerad nivå och forskarnivå. Vid institutionen verkar cirka 40 lärare och forskare samt ett 10-tal doktorander. Utbildningen på forskarnivå är knuten till Nationella forskarskolan i ekonomisk historia. Arbetsuppgifter och projektbeskrivningar Ekonomisk-historiska institutionen utlyser minst tre doktorandplatser med tillträde den 12 januari 2026. Samtliga tre platser ingår i specifika forskningsprojekt. Utbildning på forskarnivå omfattar fyra år på heltid, motsvarande 240 högskolepoäng varav doktorsavhandlingen utgör 165 högskolepoäng och kurser 75 högskolepoäng. Utbildningen finansieras genom en kombination av stipendiemedel under år 1-3 följt av doktorandanställning under år 4. Nedanstående projekt söker en doktorand vardera: Projekt 1. Värdeskapande av miljöfarligt avfall: cirkulär ekonomi och bilindustrin, 1970–2020 Efterkrigstidens konsumtionshets förändrade avfallshanteringen och förutsättningarna för återvinning, och försatte Sverige på den föga smickrande positionen som de ledande avfallsproducenterna per capita i Europa på 1970-talet. Parallellt vaknade den moderna miljörörelsen och 30 år senare hade Sverige omvandlat sin ekonomi till att bli en teknisk ledare inom avancerade återvinningstjänster, inte bara för hushållsavfall utan även för komplext industriavfall, som återvinning av bilar och hushållsapparater. I dagens storskaliga omställningar inom fordonsindustrin är en djupare förståelse av anpassningsförmåga, flexibilitet samt tröghet och inaktivitet central, särskilt i förhållande till komplexa och farliga material som battericellsproduktion. Genom att titta på dynamiken i det förflutna avser detta projekt att belysa utmaningarna och möjligheterna för framtida vägar genom att undersöka materialitet, den industriella organisationen och politiken bakom tillväxten och omvandlingen av återvinningssektorn i den svenska ekonomin från 1970 till 2020. Projektet bygger på en historisk ansats för att förstå villkoren för återvinnings- och tillverkningsindustrin genom att undersöka långsiktiga processer. Grunden är en analys av till stor del outforskat arkivmaterial samt rapporter producerade av svenska myndigheter under den undersökta perioden. Som doktorand förväntas du studera drivkrafterna bakom omvandlingen av skrothandels- och förädlingsföretag till högteknologiska återvinningsföretag, och hur marknaden har konsoliderats till ett begränsat antal stora aktörer. Skalningen och konsolideringen av marknadsstrukturen kommer att undersökas genom att fokusera på de nyckelaktörer som har varit verksamma under studieperioden. Projektkvalifikationer: bakgrund inom ekonomisk historia, historia, idéhistoria eller liknande discipliner. Dokumenterad erfarenhet av arkivforskning och kvalitativa metoder är meriterande för tjänsten. Frågor om projektet besvaras av projektledare Daniel Normark, [email protected] Projekt 2. Entreprenörens ekonomiska utfall under välfärdsstatens expansion I vilken utsträckning utgör egenföretagare en produktiv kraft i samhällsekonomin? Andelen egenföretagare—i motsats till lönearbetare—på arbetsmarknaden har under de senaste 100 åren följt en U-formad kurva: från höga nivåer under tiden före andra världskriget, till låga nivåer under välfärdsstatens expansion, och tillbaka till höga nivåer igen under de senaste decennierna. Med hjälp av mikrodata och ekonometriska metoder kommer doktoranden inom ramen för detta projekt att studera orsakerna bakom och effekterna av den stora nedgången i egenföretagande under 1900-talets mitt. I projektet ingår att tillsammans med forskare verksamma på Ekonomisk-historiska institutionen digitalisera Stockholms mantalslängder, vilka täcker hela Stockholms befolkning, från 1940 till ca 1970. Mantalslängderna innehåller mycket detaljerad information på individnivå om inkomster från egenföretagande och lönearbete, yrke, och bransch. Materialet bearbetas automatiskt med maskininlärningsmetoder genom en modell som redan utvecklats inom projektet. Projektspecifika kvalifikationskrav: Relevant bakgrund är examen i ekonomisk historia, sociologi, datavetenskap, nationalekonomi, statsvetenskap (eller liknande). Dokumenterade kunskaper inom ekonometri/statistik och/eller datavetenskap är meriterande. Frågor om projektet besvaras av projektledare Jakob Molinder, [email protected] Projekt 3. Hanteringen av den svenska bankkrisen 1990–2005 Trots att det finns en omfattande litteratur om statliga ingripanden i bankkriser vet vi mycket lite om det arbete som utförs av de hundratals tjänstemän, jurister, revisorer, managementkonsulter och andra experter för att implementera de beslut om ingripande som fattas på politisk nivå. Denna kunskapslucka är problematisk eftersom dessa individers arbete, bedömningar, organisering och beslut i hög grad påverkar formerna, omfattningen, konsekvenserna och kostnaderna för den statliga bankkrishanteringen. I detta projekt undersöks detta genom att studera hanteringen av den svenska bankkrisen i början av 1990-talet, utifrån omfattande arkivstudier, intervjuer och vittnesseminarier. Projektkvalifikationer: Relevant bakgrund är en examen i ekonomisk historia, företagsekonomi, historia, statsvetenskap, finansiell ekonomi, sociologi, nationalekonomi (eller motsvarande). Mer information: projektledare Mikael Wendschlag, [email protected]. Observera att detta är en förkortad version av annonsen. Fullständig annons samt länk till ansökan finner du här, https://www.uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/lediga-jobb/jobbannons?query=835937 Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
I Trelleborg jobbar vi tillsammans för en växande framgångskommun där det är gott att leva. Våra 61 byar och 21 stadsdelar är kreativa mötesplatser som bubblar av liv. Här vill vi saker, berättar om dem och kommer precis som vi är. Det gör att vi välkomnar andra på samma generösa och nyfikna sätt. Välkommen att ta plats på resan! Bildningsförvaltningen ansvarar för bland annat förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Ansvaret omfattar även elevhälsa, modersmålsundervisning, skolskjuts och skolmåltider. Vi arbetar för att skapa en inspirerande lärmiljö för cirka 10 000 barn och elever. Vi har en stark vision om att bygga kunskap och skapa drömmar. Bildningsförvaltningen ansvarar för bland annat förskola, grundskola, anpassad grundskola, gymnasieskola och anpassad gymnasieskola. Ansvaret omfattar även elevhälsa, modersmålsundervisning, skolskjuts och skolmåltider. Vi arbetar för att skapa en inspirerande lärmiljö för cirka 10 000 barn och elever. Vi har en stark vision om att bygga kunskap och skapa drömmar. TRELLEBORG – EN SKOLKOMMUN ATT RÄKNA MED Mellan slätten och havet bygger vi kunskap och skapar drömmar. Arbetsplatsen ”Längs landsvägen gror kunskap genom välbefinnande i både kropp och själ”. Trelleborg Rektorsområde Anderslöv/Alstad består av Väståkraskolan, Alstad skola och förskola, samt Trollskogens förskola. Området leds av rektor tillsammans med fyra biträdande rektorer, en administrativ chef samt kökschef. Trollskogens förskola är en förskola med 8 avdelningar, som samarbetar två och två över ett kök. Förskolan har en stor fin gård som inbjuder till nyfiken lek, och pedagogisk uteverksamhet. På förskolan läggs stort fokus på hälsoprofil och måltidspedagogik. En måltidspedagog samarbetar med barn och pedagoger i undervisningen. Rektorsområde Anderslöv/Alstad är ett område dit alla elever och medarbetare kommer för att lära för livet och utvecklas till sin fulla potential. Området har fokus på undervisningens kvalité, hälsa och välbefinnande, trygghet och trivsel i inkluderande lärmiljöer och med ett tätt samarbete i huset. Alla enheter i området är Grön Flagg certifierade. Du välkomnas av ett gäng med god sammanhållning, stort engagemang och hög teamkänsla. Vi hjälper varandra när det behövs och har alltid nära till skratt. Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande och utmanande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifter Som förskollärare på Trollskogens förskola har du det övergripande ansvaret för barnens utveckling och deras rätt att få de förutsättningar som behövs i deras lärande på bästa möjliga vis. Du kommer tillsammans med dina kollegor planera, genomföra och utvärdera verksamheten utifrån förskolans styrdokument. Du kommer arbeta med pedagogisk dokumentation ur ett reflekterande och lärande syfte. SchoolSoft är den digitala lärplattform som förskola och skola använder. Vi är flexibla och tar till vara på var och ens kompetens. Att lära av och hjälpa varandra och verka aktivt för ett gott samarbete i personalgruppen, ser vi som en självklarhet. Vi betonar helheten i barnens utveckling och ser därför varje barn som kompetenta individer och där samarbetet med hemmet är av stor vikt. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad förskollärare. Som person är du utvecklingsinriktad och har en god kommunikativ förmåga. Du är passionerad i ditt förskolläraruppdrag och tycker att det är roligt att vara förskollärare. Du tar del av aktuell forskning och vågar tänka nytt. Samarbete ser du som en naturlig del i ditt arbete och du tar gärna emot feedback från både kollegor och ledning i syfte att förbättra ditt förskolläraruppdrag. Du ser helheten i pedagoguppdraget och trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft och social kompetens. Du är en kreativ medarbetare som kan erbjuda barnen goda lärandemiljöer och har ett gott bemötande. Du är lyhörd, tydlig, tillmötesgående och skapar goda relationer till barn, kollegor och föräldrar. Din kreativitet smittar av sig på andra och skapar ett engagemang. Arbetstid/varaktighet 100%, visstidsanställning Tillträde Vikariat under perioden 2025-08-11 - 2025-12-19. Kontakt Malin da Silva Gustafsson, bitr rektor 0410-73 42 90 Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Sista ansökningsdag 2025-07-15. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan, ej via brev eller e-post. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, vilket innebär att vi påbörjar arbetet med urval och intervjuer innan sista ansökningsdag. Därför är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Fackliga kontakter: http://www.trelleborg.se/facket Observera att vi tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med kvalificerings- och urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Magelungen Utveckling är ett medarbetarägt aktiebolag som erbjuder kvalificerat behandlings- och förändringsarbete för barn, ungdomar, unga vuxna och deras familjer. Magelungen bedriver behandling samt resursskolor på grundskole- och gymnasienivå. Målsättningen är att i verksamheterna skapa ett sammanhang som är hanterbart, meningsfullt och begripligt. I alla verksamheter är forskning och utvärdering en integrerad del.Om oss Magelungens resursskola Södertälje vänder sig till elever som är i omfattande behov av särskilt stöd och som behöver ett mindre sammanhang för att tillgodogöra sig undervisning. Den pedagogiska miljön är genomtänkt och anpassad utifrån elevernas behov. Grupperna är små, lärartätheten hög och elevhälsan förstärkt för att eleven ska ges möjlighet att utvecklas i sina studier och känna att de lyckas. Skolans personal är engagerade och har erfarenhet av att arbeta med elever som av olika anledningar inte kommer till sin rätt i sina tidigare hemskolor. Vi har en systemisk och salutogen grundsyn där fokus är att arbeta med helhet och bygga på det som fungerar. Vårt mål är att erbjuda ett sammanhang där alla elever kan få en chans att lyckas utifrån sina förutsättningar. Om tjänsten Som lärare på Magelungen arbetar du aktivt i skolmiljön parallellt med ditt läraruppdrag med ansvar för undervisning. Fokus på att stärka, bekräfta och stötta eleverna i såväl undervisningen som utanför klassrummet. Du arbetar i nära samarbete och samverkan med skolledningen, andra pedagoger, elevhälsan och behandlingssamordnare (socionomer och beteendevetare) genom att utgå ifrån elevernas kompetenser, styrkor och resurser och nyttja dessa för att kunna träna på det som är svårt. Tjänsten innebär undervisning i samtliga grupper från åk 4-9. Kvalifikationer Vi söker en legitimerad lärare för grundskola med behörighet i Bild åk 4-9. Meriterande med behörighet i fler ämnen. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta inom grundskolan och det är meriterande om du har specialpedagogisk utbildning. Viktigt att du är flexibel och vill ingå i ett sammanhang där samverkan med dina kollegor är en central del av uppdraget. Du arbetar bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du tycker att det är motiverande att arbeta med skolutveckling, specialpedagogiska frågor, ny forskning och är inte främmande för att tänka i nya banor. Skolan riktar sig enbart mot elever med omfattande behov av särskilt stöd och därför ser vi gärna att du har erfarenhet av att jobba med aktuell elevkategori. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet. Anställningsform Tjänsten är en visstidsanställning på 20 % med start i augusti. Ansökan För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rektor Carl Lidberg. Utdrag ur belastningsregistret (misstanke och brott) kommer att efterfrågas - blankett. Ansök i god tid, Handläggningstiden kan vara upp till två veckor från det att Polismyndigheten har tagit emot en fullständig ansökan tills utdraget skickas. Handläggningstiden kan variera beroende på hur många som begär utdrag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser och tjänster.
Drivs du av att göra skillnad för våra elever? Vill du vara en del av ett stort elevhälsoteam som ligger i framkant och satsar på ett förebyggande arbete? Välkommen till en arbetsplats med fantastiska kollegor, elever som ger energi och en närvarande skolledning. Sök till oss på Lagersbergsskolan, en inkluderande och hjälpsam arbetsplats att trivas på! För oss på Lagersbergsskolan är det viktigt med kunskap och den sociala hållbarheten för alla våra elever. Varje elev ska få likvärdiga förutsättningar att lyckas och klara de sociala situationer de möter. Vi satsar på att stärka helhetsbilden kring våra elever. Det innebär att skolan, fritidsverksamheten, elevhälsan och Team förebygg från Socialtjänsten har ett aktivt och nära samarbete. Vi är duktiga på att inkludera våra nyanlända elever i en givande skolgång, tack vare personal med stor kompetens och erfarenhet inom området. Vi är stolta över vårt utvecklingsarbete på skolan med fokus på god undervisning. Vi har ungefär 520 elever och är en arbetsgrupp på cirka 80 personer. Vi har en stark elevhälsa på skolan bestående av skolkuratorer, skolsköterska, specialpedagoger, speciallärare och skolpsykolog. ARBETSUPPGIFTER I rollen som specialpedagog arbetar du främst mot F-3, men också övergripande på hela skolan tillsammans med vår andra specialpedagog som är inriktad mot 4-6. Du bidrar med din kompetens och är ett stöd för dina kollegor i det pedagogiska arbetet. Du utreder och utvecklar eleverna med fokus på läs- och skrivutveckling. Vidare gör du uppföljning av åtgärdsprogram tillsammans med mentor eller ämneslärare. Handledning och konsultation för arbetslag och enskilda kollegor är en annan del i uppdraget. En del av din tjänst kommer vara inriktat mot ett specialläraruppdrag, främst mot årskurs F-3 med fokus på läs- och skrivinlärning. Du undervisar både i klassrum och i mindre grupper. I den här rollen har du ett nära samarbete tillsammans med våra tre andra speciallärare. Du ingår också i elevhälsoteamet och arbetar hälsofrämjande med elever i samverkan med andra viktiga aktörer. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är tidigarelärare med en specialpedagogexamen eller en pågående utbildning som avslutas inom kort och som har erfarenhet av pedagogisk dokumentation så som kartläggningar och utredningar. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i skolan, undervisa enligt läroplanen och har kunskap om läs- och skrivinlärning. Vi ser gärna att du dessutom har kunskap inom språkinlärning. Oavsett om du har erfarenhet i rollen eller inte tror vi att du vill utvecklas. Du är öppen för att lära av andra och delar gärna med dig av dina kunskaper och erfarenheter. Du är engagerad och ser vikten av goda samarbeten med både vuxna och barn. För dig är det en självklarhet att vara med i ett tidigt stadium och analysera samt utveckla elevernas skolsituation för att de ska nå sin fulla potential. Låter det som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Varje dag tar vi emot 18 000 barn och ungdomar i våra verksamheter. Tillsammans är vi cirka 4000 medarbetare som bidrar till att barn och ungdomar utmanas, stimuleras och växer till goda lärande individer i våra förskolor, grundskolor, gymnasieskolor, anpassad grundskola, interkulturell enhet och på våra familjecentraler. Vill du vara med och leda vägen? Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag. Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Merparten av alla tillsvidareanställda i Eskilstuna kommun krigsplaceras. Om din tjänst berörs informeras du under rekryteringsprocessen. Det innebär att du har en skyldighet att tjänstgöra inom kommunen även under höjd beredskap. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval. Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer. Alla medarbetare inom barn- och utbildningsförvaltningen behöver visa upp registerutdrag från Polismyndighetens belastningsregister i samband med anställning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalighet och att erforderliga beslut fattas.
Drivs du av att arbeta med barns utveckling och har ett starkt engagemang för allas lika värde? Vi utökar vår verksamhet och söker efter nya kollegor till Ljuraskolans anpassade grundskola! Vilka är vi? Ljuraskolan är centralt belägen i Norrköping med gångavstånd till både skog och centrum och närhet till Centralbadet, Ljuraparken och Vasaparken. På vår skola arbetar ca 70 medarbetare fördelade på grundskola och anpassad grundskola och det finns två rektorer. Vi har tre ämnesområdesklasser och en ämnesklass på anpassad grundskola. Vi har ca 30 elever och ca 20 personal. Att skolan har trygga, flexibla lärmiljöer där alla kan känna samhörighet och utvecklas utifrån egna förutsättningar är viktiga. Gemensamt utformar vi en trygg och lustfylld skoldag med elevernas bästa i fokus. För att ersätta pensionsavgång och även utveckla verksamheten söker vi ny efter nya, engagerade lärare i fritidshem som vill bidra tillsammans med oss inom vår anpassade grundskola. Dina arbetsuppgifter Under skoltid samarbetar du med lärare och fritidshemspersonal kring upplägg och genomförande av lektioner och på eftermiddagstid arbetar du på vårt fritidshem. I ditt uppdrag ingår att stödja elevers kunskapsmässiga och sociala utveckling där du verkar för alla elevers rätt till delaktighet i en likvärdig utbildning av hög kvalitet. Du deltar aktivt i skolans och arbetslagets gemensamma uppgifter och bidrar med din kompetens, dina idéer och dina tidigare erfarenheter samtidigt som du tar del av och är nyfiken på det kollegiala lärandet inom skolformen. Du har även kontakter med externa aktörer så som habiliteringen, barn- och ungdomspsykiatrin med flera. Du planerar, genomför och utvärderar ritidshemmets verksamhet utifrån aktuella styrdokument och enhetens mål. På Ljuraskolan eftersträvar vi en helhetssyn och ser fritidshemmet som en viktig del i skolan och elevens utveckling. Vem är du? Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem eller legitimerad förskollärare och vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete i anpassad grundskola. Du är väl insatt i skolans styrdokument och har goda kunskaper om NPF och intellektuell funktionsnedsättning. För att lyckas i uppdraget ser vi att du har en god pedagogisk förmåga där du anpassar ditt bemötande utifrån individ och situation. Du är trygg och lyhörd i samarbetet med andra och skicklig på att bygga förtroendefulla relationer till såväl elever som vårdnadshavare och kollegor. Du har ett positivt förhållningssätt och förmågan att motivera och entusiasmera våra elever att uppnå sina mål. Du arbetar lösningsfokuserat och lågaffektivt och visar uthållighet och strävar vidare för att uppnå mål trots hinder. Då vi jobbar med barn ser vi att du trivs i en dynamisk miljö och kan anpassa dig utifrån ändringar som sker under arbetsdagen. Du har goda kunskaper i svenska både i tal och i skrift. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 1-3 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: 4 augusti eller enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 13 juli Kontakt: Rektor Susanne Vesterholm, 011 15 16 45, [email protected] Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
I Tingsryds kommun vill vi att du känner dig välkommen och delaktig. Vi alla tar ansvar, är engagerade och visar respekt. Vi är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Där vi genom våra 1200 medarbetare ständigt utvecklas och trivs. Vi som arbetar inom kommunen gör skillnad och påverkar människors vardag. Vi ansvarar för att barn lär sig läsa och skriva och att människor får en god och trygg omsorg. Vi arbetar också med att skapa förutsättningar för att det byggs hus, att vi har bra vägar, rent vatten och en fin miljö. Hos oss får du Sveriges viktigaste jobb! Vill du ha ett jobb där du är med och utvecklar vår kommun tillsammans med oss? Välkommen till Tingsryds kommun! ARBETSUPPGIFTER Som SFI-lärare ansvarar du för att undervisa vuxna elever med olika språkbakgrunder i svenska språket. Syftet är att ge eleverna språkliga färdigheter så att de kan delta i samhälls- och arbetsliv, samt förbereda dem för vidare studier. Du skapar en inkluderande och språkutvecklande undervisning som utgår från elevernas behov och bakgrund. Arbetsuppgifter: Planera, genomföra och följa upp undervisning i svenska enligt Skolverkets kursplan för SFI (kurs AD). Differentiera undervisningen utifrån elevernas språknivåer, studiebakgrund och behov. Bedöma och dokumentera elevernas språkutveckling samt sätta betyg i enlighet med gällande styrdokument. Samarbeta med kollegor i arbetslag och studie- och yrkesvägledare. Delta i skolans systematiska kvalitetsarbete och utvecklingsarbete inom SFI. Vid behov genomföra kartläggning av nyanländas språkliga nivå och behov. Främja integration och interkulturellt lärande i undervisningen. Rekrytering sker löpande. KVALIFIKATIONER Lärarlegitimation med behörighet att undervisa i svenska som andraspråk (minst 30hp), gärna med inriktning mot vuxenutbildning. Erfarenhet av undervisning inom SFI eller vuxenutbildning är meriterande. God digital kompetens och erfarenhet av undervisning med hjälp av digitala verktyg främst Google Classroom är meriterande. Förmåga att skapa en trygg och tillgänglig lärandemiljö. God samarbetsförmåga och en inkluderande pedagogik. Meriterande: kunskap om validering, arbetslivsintegrerad SFI, yrkessvenska eller språkintegrerade utbildningar (t.ex. SFI+yrkesvux). Möjlighet till förstelärartjänst inför 2026 finns. ÖVRIGT Som tillsvidareanställd är du krigsplacerad i Tingsryds kommun. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade vilket innebär att säkerhetsprövning då kommer att genomföras. I dessa fall ska säkerhetsprövningen vara godkänd före tillsättning.
Talar du finska? Kompetenscentrum för flerspråkighet söker en kollega i finska. Talar du finska och har erfarenhet av att arbeta med barn och unga kanske du vill bli vår nya kollega. Helst har du en pedagogisk lärarutbildning inom förskola eller skola. Dina arbetsuppgifter Tillsammans med andra modersmålslärare undervisar du elever från förskoleklass till åk 9 i finska. Eleverna får 120 minuters undervisning varje vecka. Eleverna får närundervisning på elevens hemskola från förskoleklass upp till årskurs 3. Från årskurs 4 kan det innebära att eleven får sin undervisning på en annan skola. Vi erbjuder ett busskort för resor mellan skolorna. Fjärrundervisning kan ingå i tjänsten inom kommunens ytterområdesskolor för elever från årskurs 2. I arbetet som modersmålslärare ingår planering, genomförande, betygsättning och utvärdering av den undervisning du genomför utifrån den svenska läroplanen. Du är aldrig ensam eftersom vi arbetar tillsammans med att utveckla undervisningen utifrån våra tre ledord språk, kultur och identitet inom ramen för vårt Språknav; ett språknav som samlar de nationella minoritetsspråken från det lilla barnet till den nästan vuxne. Umeå. VILL MER. Umeå kommun VILL MER när det gäller utvecklingen av undervisningen i finska, särskilt med fokus på förskolan och de yngre barnen. Tillsammans har vi påbörjat ett längre utvecklingsarbete med utgångspunkt i att hitta framgångsrika språkmodeller för undervisning i och på det nationella minoritetsspråket för såväl första- som andraspråkare. Om dig Behärskar du finska i tal och skrift, vill du arbeta med barn och unga, har du erfarenhet av pedagogiskt arbete och utbildning i detsamma och blir du nyfiken på att veta mer om oss och vår verksamhet, tveka inte, utan ta kontakt med någon av oss. Vi vill så gärna ha en ny kollega till våra barn och elever som inget hellre önskar att fortsätta utveckla sitt språk, kultur och identitet. Du är så välkommen! Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning. Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Välj ett jobb för att visa detaljer