Om mig: Jag är en 28 årig kille som bor tillsammans med min bror i Annedal i Bromma, på gränsen till Sundbyberg. Till mig tar du dig snabbt och smidigt med kollektivtrafiken, med cykel eller en promenad om du bor i Sumpan, Solna eller Bromma. Som person är jag humoristisk, social och tycker mycket om att kolla på film. Jag jobbar på en Daglig Verksamhet på dagarna och då hänger mina assistenter självklart med. På helgerna brukar jag hitta på roliga aktiviteter tillsammans med min bror, som också har assistans, eller ibland tillsammans med en kompis. Vi brukar t.ex. åka till simhallen. Jag är själv delaktig i rekryteringen och väljer mina assistenter med omsorg därför ser jag mycket fram emot just din ansökan. Om dig: Du är van att arbeta vaken natt och har vana av Cpap/Ventilator och förstår vikten av att vara aktiv och lösningsfokuserad. Vissa nätter behöver jag mer stöd från dig än andra nätter och jag vill känna att du är där och ger mig trygghet. Det är mycket viktigt att du känner dig bekväm i det svenska språket, både i tal och skrift. Mina assistenter stöttar mig med allt i min vardag och därför är det viktigt att du också hjälper mig att kommunicera i olika situationer, t.ex. vid läkarbesök eller när jag ska prova ut ett nytt hjälpmedel hos hjälpmedelscentralen. Men inte minst för att du ska kunna förstå ditt arbete och kunna utföra det på ett bra och säkert sätt. Obs! Det är viktigt att du inte är pälsdjursallergiker eftersom jag och min bror har katt och mamma och pappa har hundar som brukar vara hemma hos oss. Det är förstås ett plus om du tycker om våra djur (som är jättesnälla). Egenskaper som jag önskar att du besitter: * Du är och tycker om att vara social på ditt arbete tillsammans med mig * Noggrannhet och god förmåga att strukturera och planera * Bra sinne och minne för detaljer * Lugn utan att för den skull vara långsam * Inkännande i det du gör * Kvick och alert i din personlighet * Du tycker, liksom jag, att det är viktigt att komma i tid till jobbet * Kunna ha många bollar i luften och ha koll på dem samtidigt * Du kan jobba utifrån skriftliga instruktioner utan problem Det är ett stort plus om du har erfarenhet eller kunskap i AKK. Jag tror att du som passar bäst för dessa tjänster är 25 år eller äldre och har arbetat vaken natt tidigare. Det är viktigt för mig att du har arbetat som personlig assistent under vaken natt tidigare och förstår vikten av att vara aktiv och uppmärksam. Bemanning: Det kan komma att ingå ett utökat (och arvoderat) bemanningsansvar i den här tjänsten som innebär att man vissa pass måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Tjänsten: Arbetet innebär både enkel- och dubbelassistans där samarbete är viktigt både med mig och mina andra assistenter. Just nu söker jag dig som främst kommer arbeta aktiva nattpass (vaken natt) med möjlighet att hoppa in extra även på pass under eftermiddagar/kvällar, passen är förlagda på vardagar och helg. Tjänsten planeras att ligga på ca 75% men vi kan prata om andra möjlighet om du vill. Skriv gärna i din ansökan hur du önskar arbeta. Lön: Individuell lönesättning. Var gärna redo med minst två referenser om du skulle bli kallad till intervju. För att anställas måste du uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Om Assistans i Balans: Assistans i Balans anordnar - med lång och egen erfarenhet - högkvalitativ personlig assistans till personer med omfattande funktionsnedsättning i enlighet med LSS och Independent Living-rörelsen. Vi vill bidra till en jämlikare värld där alla oavsett funktionsnedsättning ges en möjlighet att leva ett självständigt liv med självbestämmande och självrespekt i fokus. Vår service är nära, personlig och kontinuerlig och vår ambitionsnivå är hög. Alla medarbetare får grundlig introduktion, fortlöpande utbildning, ta del av vårt värderingsarbete, friskvårdsbidrag och trygghet genom kollektivavtal (Fremia - Kommunal). Läs mer på www.assistansibalans.se
Jag bor med min bror i Annedal i Bromma, på gränsen till Sundbyberg. Hit tar du dig snabbt och smidigt med kollektivtrafiken eller med cykel/promenad om du bor i Sumpan, Solna eller Bromma. Som person är jag humoristisk, social och tycker mycket om att kolla på film. Jag jobbar på en Daglig Verksamhet på dagarna och då hänger du självklart med. På helgerna brukar jag hitta på roliga aktiviteter tillsammans med min bror, som också har assistans, eller ibland tillsammans med en kompis. Vi brukar t.ex. åka till simhallen. För att jag ska kunna komma iväg på mina aktiviteter så behöver jag dig som har driv och god planeringsförmåga. Du kommer också att assistera mig i samband med diverse vardagsbestyr; såsom att tvätta, diska, städa och handla, duscha, av- och påklädning, kommunikation och allt annat som ingår i de flesta människors vardag. Det är mycket viktigt att du känner dig bekväm i det svenska språket, både i tal och skrift. Det är du som hjälper mig att kommunicera i olika situationer, t.ex. vid läkarbesök eller när jag ska prova ut ett nytt hjälpmedel hos hjälpmedelscentralen. Men inte minst för att du ska kunna förstå ditt arbete och kunna utföra det på ett bra och säkert sätt. Arbetet innebär både enkel- och dubbelassistans där samarbete är viktigt både med mig och mina andra assistenter. Obs! Inga pälsdjursallergiker eftersom jag och min bror har katt och mamma och pappa har hundar som brukar vara hemma hos oss. Förstås ett plus om du tycker om våra djur (som är jättesnälla). Egenskaper som jag önskar att du besitter: * Du är och tycker om att vara social på ditt arbete tillsammans med mig * Noggrannhet och god förmåga att strukturera och planera * Bra sinne och minne för detaljer * Lugn utan att för den skull vara långsam * Inkännande i det du gör * Kvick och alert i din personlighet * Du tycker, liksom jag, att det är viktigt att komma i tid till jobbet * Kunna ha många bollar i luften och ha koll på dem samtidigt * Du kan jobba utifrån skriftliga instruktioner utan problem * Det är viktigt att du vill lära dig och förstå hur jag fungerar och kan anpassa dig efter mina behov. Stort plus om du har erfarenhet eller kunskap i AKK. Du kommer få en gedigen introduktion, kontinuerlig handledning och fort- och utbildning av Balans, som blir din arbetsgivare. INFORMATION KRING TJÄNSTEN Jag söker två personer som kommer arbeta blandat i mitt schema med dagpass 7-15.30, kvällspass 15.30-21.30 och ibland vaken natt. Passen är förlagda under veckans alla dagar, när man jobbar helg är passen oftast lite längre Bemanningsansvar kan förekomma Du är öppen för att hoppa in när någon kollega blir sjuk eller vill vara ledig Vi tror att du som passar bäst för dessa tjänster är 25 år eller äldre. Lön: Individuell lönesättning. Avtal: Fremia-Kommunal Sök gärna tjänsten och det gör du via formuläret nedan Jag ser fram emot din ansökan!
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Nu öppnar vi Sävastgården igen Under hösten 2025 kommer Sävastgården öppna igen, vill du vara en del av SiS ungdomshem och göra skillnad för våra ungdomar ska du söka nu! Inför uppstart kommer SiS grundutbildning att ske på plats. Som Familjebehandlare kommer du även genomgå andra för tjänsten viktiga utbildningar, dessa sker i Stockholm eller Göteborg. Arbetsbeskrivning Vår målgrupp är skolpliktiga flickor med psykosocial problematik, kriminalitet och missbruk. Vår vision är att vara en plats för förändring och det genomsyrar vårt bemötande, vårt engagemang och vårt förhållningssätt. I rollen som familjebehandlare har du ett centralt ansvar för våra placerade ungdomars behandling. Familjebehandlaren ansvarar för att arbeta mot ungdomarnas biologiska familjer, släktnätverk och professionella nätverk med målsättningen att skapa delaktighet och samarbete som bidrar till positiva behandlingsresultat. Arbetsuppgifterna är varierande och innebär bland annat familjeterapeutiska interventioner, psykoedukativa insatser, föräldrautbildningar samt deltagande i nätverksmöten och uppföljningar. I uppdraget ingår även tät kontakt med både ungdomar och behandlingspersonal på avdelning. Arbetet runt varje enskild ungdom bedrivs i teamsamverkan med psykolog, socionom, avdelningspersonal, sjuksköterska och lärare. Familjebehandlaren ges möjlighet att till stor del själv utforma och planera arbetsdagen genom digital kommunikation, besök och hemmavistelser utifrån ungdomarnas behov. Uppdraget är idag riktad mot behandling av skolpliktiga flickor, men målgruppen kan över tid förändras beroende på institutionens uppdrag. Handledning och möjligheter till vidareutbildning och att delta i myndighetsövergripande frågeställningar kommer att vara en del av arbetet. Kvalifikationer Din personliga lämplighet är nyckeln till livsviktig förändring. Därför söker vi dig som har förmåga att bygga allians med ungdomar, familjer och nätverk. Du har en positiv människosyn och din drivkraft är att arbeta med människor i utsatta situationer. Du delar SiS värdegrund att vara en plats för förändring, och ditt bemötande och förhållningssätt genomsyras av våra ledord Respekt, Omtanke och Tydlighet. För rollen krävs en personlig mognad som bidrar till att du kan inge både hopp och förtroende, samtidigt som du har förmåga att lyfta fram det svåra i ungdomarnas familj och nätverk för att bidra till förändring. Du arbetar bra tillsammans med andra människor och delar gärna med dig av dina kunskaper till kollegor. Ska-krav: Högskoleexamen i sociologi-, samhälls- eller beteendevetenskaplig inriktning alternativt motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Körkort B Meriterande: Steg 1 psykoterapi eller motsvarande erfarenhet av familjearbete under handledning. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti 2025. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Nu söker vi två stödassistenter till Lilla Kapplandsgatans korttidshem som är ett korttidshem för barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsvariationer. Som stödassistent kommer du att ingå i ett team med stödpedagoger och stödassistenter som tillsammans med enhetschef ansvarar för utvecklingen av verksamheten. Arbetsuppgifterna innefattar både pedagogiskt och praktiskt stöd genom stöttning av gästerna kring personlig hygien, måltider, aktiviteter och utflykter. Även arbetsuppgifter såsom hantering av läkemedel utifrån egenvård ingår. Du kommer arbeta dag, kväll, helg och jour enligt schema. Insatser för gästerna ges utifrån en genomförandeplan i IT-verktyget Treserva där även arbetsuppgifter som dokumentation och uppföljning ingår. Arbetsuppgifterna innefattar även andra sysslor som förekommer i ett hem som till exempel städ, tvätt och matlagning. Vi söker dig med kunskap och erfarenhet inom området men också med ett stort intresse och engagemang för målgruppen. Uppfyller du våra krav på tjänsten och känner att du är personen vi söker? Då ser vi fram emot din ansökan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har examen från Vård och omsorgsprogrammet, stödassistentutbildningen eller Barn och fritidsprogrammet med inriktning socialt- eller pedagogiskt arbete. Utbildningskravet är också uppfyllt om du har en eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst fyra terminers heltidsstudier. Alternativt 60 högskolepoäng och minst två års erfarenhet av arbete med stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andra språk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit. Du har erfarenhet av att ha arbetat som stödassistent eller liknande med personer med neuropsykiatriska funktionsvariationer (NPF), målgruppen autism samt har erfarenhet av arbete med problemskapande beteende. Utöver det har du erfarenhet och kunskap av AKK (alternativ och kompletterande kommunikation), LAB (lågaffektivt bemötande) och tecken som stöd. Du har även tidigare erfarenhet av social dokumentation. Körkort är meriterande. Vi söker dig som är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du jobbar för att brukaren får vad den personen behöver. Samtidigt har du god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar. Du anpassar sättet att förmedla ditt budskap till mottagaren och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Vi ser även att du är noggrann, arbetar fokuserat och bryr dig om detaljer. Du ser till att arbetet blir rätt gjort. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och ser till att arbetet slutförs i tid samt följer upp resultatet. Slutligen samarbetar du bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du förstår det gemensamma uppdraget och arbetar för att det ska bli så bra som möjligt. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Du beställer ett digitalt registerutdrag som skickas till din digitala brevlåda. Detta gör du via länken: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten (polisen.se) Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp. Varmt välkommen med din ansökan!
Sätter du individens behov i fokus och vill skapa trygghet och god social service för oss som bor i Norrköping? Då kan du vara vår nya gruppledare! Vilka är vi? Socialkontoret i Norrköpings kommun arbetar för att sätta individens behov i fokus och har alltid barns bästa i första hand. Vi strävar efter att göra det enkelt att få hjälp och våra stöd- och behandlingsinsatser håller hög kvalitet och bygger på rättssäkra bedömningar. Vi vill hitta lösningar nära individen och bidra till en positiv förändring för denne. Tillsammans vill vi skapa trygghet och god social service för oss som bor i Norrköping. Boendestöd är en verksamhet som ger stöd till personer med psykiska funktionsnedsättningar där även samsjuklighet kan förekomma. Vi är en praktisk, pedagogisk och social insats som syftar till att stärka förmågan att klara vardagen i bostaden och ute i samhället. Nu söker vi 3 gruppledare till Boendestöd som vil vara med i vårt arbete att utveckla verksamheten! Dina arbetsuppgifter Som gruppledare har du en arbetsledande funktion vilket betyder att du på olika sätt leder och handleder dina kollegor och har mandat att fatta vissa beslut på verksamhetsnära nivå. Ditt ledarskap sker i kontinuerlig dialog med enhetschef som har det övergripande ansvaret för verksamheten. Du har, tillsammans med chef, uppdrag att bedriva och utveckla verksamheten så att de insatser vi erbjuder matchar individens behov, är av god kvalitet och är i linje med vad ekonomin tillåter. Du har kontinuerlig kontakta med brukare för att följa upp och utveckla vårt erbjudna stöd och arbetssätt. Du handleder medarbetare, utvecklar verksamheten, sköter administrativa uppgifter och hanterar vissa bemanningsfrågor. Du kommer även att delta i olika forum för samverkan. Tillsammans med enhetschefen är du verksamhetens ansikte utåt och länken mellan övriga medarbetare och enhetschef. Vem är du? Vi söker dig som har högskoleexamen som socionom eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av att leda kompetensutveckling- och utvecklingsarbete. Meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling eller förändringsledning. Du har erfarenhet av socialt arbete och har kunskaper om socialtjänstlagen och verksamhetens målgrupp. Som person är du självgående och driver ditt arbete framåt på ett målinriktat sätt.Du har lätt att skapa kontakt med olika aktörer och har en god förmåga att inge förtroende i möten. Du är lyhörd och anpassar din kommunikation utefter dem du möter. Vidare är du skicklig i samarbetet med andra och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Du har lätt för att anpassa dig till förändrade förutsättningar och är flexibel i ditt arbetssätt. För att trivas i rollen är du trygg i dig själv och har förmågan att fatta kloka beslut med hänsyn till all tillgänglig information och möjliga alternativ. Eftersom arbetet kan innebära resor krävs B-körkort för manuell växellåda. Välkommen med din ansökan! Information om tjänsten Antal lediga tjänster: 3 Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse Arbetstid: Dag Möjlighet till distansarbete: Nej Sista ansökningsdatum: 10 augusti Kontakt: Enhetschef Rosalinda Özdemir, [email protected], enhetsche Julia Westergren [email protected] eller enhetschef Eva Nilsson [email protected] På grund av semestrar, har vi begränsad tillgång till vår mejl och möjlighet att svara, men återkommer så snart vi kan Övrig information: Vi har valt att ta bort det personliga brevet, och ersätta det med urvalsfrågor relevanta för tjänsten. Det gör det lättare att göra en objektiv bedömning av din kompetens. Du skickar in ditt CV som vanligt. KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid. Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen. Du som har skyddade personuppgifter ska inte skicka in din ansökan via vår hemsida. Ta en direktkontakt med rekryterande chef alternativt rekryteringsspecialist för att diskutera hur du bäst ansöker utifrån ditt skyddsbehov. Kontaktuppgifter finner du i annonsen. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt. ARBETSUPPGIFTER I Mullsjö kommun har vi påbörjat en förändringsresa och ställer om för att bättre kunna möta våra medborgares behov. Vi hoppas att du vill vara med på den resan tillsammans med oss. Som socialsekreterare i Mullsjö kommun får du goda förutsättningar att göra ett bra jobb. Du får får en grundläggande introduktion och kontinuerligt stöd av både kollegor och arbetsledning. Du kommer att handlägga ärenden inom åldersgruppen 0-20 år med allt vad det innebär såväl mottagning, utredningar, öppenvårdsinsatser, placeringar, yttranden och viss familjerätt. Det ger dig möjlighet att arbeta med yrket brett vilket år både roligt och stimulerande. I varje utredning jobbar vi med huvudhandläggare och medhandläggare. Enheten har regelbundna möten för att samtala om allt som hör yrket till. Som medarbetare har du stora möjligheter att bidra till enhetens utveckling för att det sociala arbetet gentemot våra medborgare ska bli så bra som möjligt. Hos oss är ingen specialiserad och det innebär en tillåtande atmosfär som gör det enkelt att ställa nyfikna frågor kring det som du behöver lära dig mer om. Tillsammans delar vi ansvaret för arbetsuppgifterna vilket gör det emellanåt komplexa arbetet enklare att hantera. KVALIFIKATIONER Vi söker dig med socionomexamen, det är meriterande om du har arbetat med myndighetsutövning tidigare. I ditt arbete är du relationsskapande och du trivs med samarbete såväl inom den egna arbetsgruppen som med andra verksamheter och myndigheter. Du trivs i mötet med andra människor och du har förmåga att skapa förtroende, lyssna och och kunna anpassa dig till nya människor och situationer. Du är välorganiserad och planerar ditt arbete självständigt samt förmedlar information tydligt och enkelt, både muntligen och skriftligen. Vidare är du en trygg person som trivs med att ta ansvar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Alla kandidater som kallas till intervju ska vid intervjutillfället styrka sin identitet genom att uppvisa identitetshandling (pass eller nationellt ID-kort utfärdat av Polismyndigheten). Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. I samband med anställning behöver du även styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med identitetshandling. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du göra skillnad för barn och deras familjer? Är du en trygg, självgående socionom med erfarenhet av myndighetsutövning? Då kan det här vara nästa steg för dig. Sök idag och bli en del av vårt engagerade team. Tibro kommun söker nu två barnhandläggare till Myndighetsenheten. Här får du bidra med din kompetens och erfarenhet i arbetet med barn, unga och deras familjer – i en organisation med starkt fokus på samverkan och utveckling. Som barnhandläggare har du helhetsansvar för dina ärenden, från utredning till beslut och uppföljning. Du arbetar nära barn, ungdomar och deras vårdnadshavare, samt i samverkan med andra viktiga aktörer som skola, hälso- och sjukvård och andra myndigheter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Självständigt ansvara för ärenden: utreda, bedöma och besluta samt följa upp insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om vård av unga (LVU). Hålla möten med barn/ungdomar och vårdnadshavare, samt samarbete med hälso- och sjukvård, skola andra myndigheter. Bidra med erfarenhet och ge stöd till kollegor. Arbeta i verksamhetssystemet Lifecare För att trivas i rollen ser vi att du har: Socionomexamen Några års erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga Trygghet i att fatta egna beslut utifrån socialtjänstlagen (SoL) och lagen om vård av unga (LVU). B-körkort, manuell växellåda Goda kunskaper i svenska och engelska Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är flexibel, strukturerad och självgående. Du vill göra skillnad för barn och deras familjer, du tror på varje individs möjlighet till förändring och ser familjenätverket som en positiv drivkraft. Du kan hantera ett högt arbetstempo och är van vid komplexa ärenden. Du erbjuds: Starkt team och kollegialt stöd – du blir en del av en sammansvetsad grupp där vi hjälper och stöttar varandra Omväxlande arbetsuppgifter – du får arbeta med hela processen, vilket ger en bred kompetens och utvecklande arbetsdagar. Möjlighet till kompetensbreddning – här finns chans att arbeta med olika typer av ärenden och målgrupper över tid. Om Tibro Kommun Tibro är en västsvensk kommun med drygt 11 000 invånare som präglas av engagemang och samverkan. Här finns ett brett näringsliv med en unik kompetens om möbler, inredning och logistik och ett rikt föreningsliv med många framstående idrottare. Här finns en medskapandekultur och en samarbetsanda som sticker ut. Tibro kommun, som är Tibros största arbetsgivare, jobbar målmedvetet med utveckling och erbjuder invånarna en mycket uppskattad kommunal service. Med ledorden tillsammans, hållbart och nära strävar vi efter att forma ett hållbart samhälle socialt, ekonomiskt och klimatmässigt. Med engagemang, omtanke, samverkan och handlingskraft löser vi framtidens utmaningar och skapar mervärden tillsammans! I denna rekrytering samarbetar Tibro kommun med Jobway rekrytering. Eventuella frågor besvaras av Celina Sundberg, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt.
Företaget: Albeda Personlig Assistans är ett personligt och flexibelt assistansbolag. Alla kunder har individuella upplägg anpassade efter just deras livssituation. Albeda vänder sig till kunder i hela Sverige. Vi är en uppskattad och seriös arbetsgivare som erbjuder bra villkor. Jobbet: Jag är en man i 60-års åldern som är bosatt i centrala Malmö. I sviterna efter en hjärntumör har jag nu en begränsad fysisk förmåga och behöver tillsyn dygnet runt och hjälp med det mesta i vardagen såsom hygien, förflyttningar, aktiviteter och utflykter, tvätt m m. Jag söker nu ytterligare en assistent till min grupp. Jag ser gärna att du är man och mellan 45 och 55 år. Jag söker dig som trivs med ett omvårdande yrke, är positiv, social och har god moral. Jag gillar bland annat att följa med i samhällsutveckling och ha intressanta diskussioner och skulle uppskatta om du delar det intresset. I det här arbetet är det viktigt med närvaro och kontinuitet samt att kunna samarbeta med andra människor. KRAV Behärska svenska i tal och skrift Ej allergisk mot katt Rökfri FÖRDEL Man 45 -55 år Erfarenhet från vårdbranschen. Detta är ett mycket personligt arbete vilket innebär att det är viktigt att du verkligen vill och trivs med att jobba som personlig assistent/vårdande yrke. Referenser krävs Tillträde: Omgående Arbetstid/Varaktighet: ca 60% (finns möjlighet till något mer ) / tillsvidare. Schemalagd arbetstid inklusive kvällar och helger. Om du tror att det här arbetet kan vara något för dig ser vi gärna att du skickar ditt CV samt ett personligt brev där du berättar utförligt om dig själv. Skicka ansökan till: [email protected] så snart som möjligt då rekryteringsprocessen börjar omgående, dock senast 2025-07-31. Märk ansökan med "60%" då vi även söker personal vid behov.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Nu söker vi två socialsekreterare till Område barn och ungdom på Södermalm då vi förstärker mottagningsfunktionen under omställningen till den nya socialtjänstlagen som träder i kraft 1 juli. Södermalm är en av fyra pilotstadsdelar för omställningsarbetet i staden, vilket innebär att nya arbetssätt kommer att testas och utvärderas löpande. Området för Barn och Ungdom ingår i den Sociala avdelningen på Södermalms stadsdelsförvaltning. Området består av mottagningsenhet, tre utredningsenheter; barn, ungdom och 0-20, familjerättsenhet samt familjevårdsenhet och kontaktverksamhet. Barn och ungdom leds av en områdeschef och fem enhetschefer. Området har två samordnare som ger stöd i verksamhetsfrågor och introduktion till nya medarbetare. Det finns även en skolsamordnare och en SIP-samordnare. Totalt består vi av cirka 65 medarbetare. Vi sitter i fräscha lokaler i Hammarby sjöstad. Vi erbjuder Vi erbjuder dig en hälsomedveten arbetsplats där du har friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterväxling, möjlighet till att arbeta hemma om arbetet tillåter samt flexibel arbetstid där det finns utrymme att kombinera arbete och fritid. Vi har en trivselgrupp på enheten som hittar på roliga aktiviteter för att bibehålla den goda stämningen och sammanhållningen mellan enheterna. Vi erbjuder ett utvecklande arbete där du får möjlighet att arbeta med engagerade och erfarna kollegor. Hos oss får du arbeta på en enhet som kontinuerligt strävar mot förbättringar av verksamheten. Vi på Södermalms stadsdelsförvaltning: - har ett starkt barnperspektiv - arbetar kontinuerligt med metodutveckling, kvalitetsarbete och utvecklingsarbete - har en fungerande och god samverkan mellan arbetsenheterna och övriga enheter inom Sociala avdelningen - utvecklar samverkan med Södermalms öppenvård - har ett skolsocialteam i samverkan med öppenvården och Utbildningsförvaltningen - har en nära samverkan med polis utifrån tjänsten socialsekreterare hos polis Din roll Som socialsekreterare skydds- och förhandsbedömer samt utreder du barn och ungdomars behov av skydd och stöd. I rollen ingår även att följa upp beviljade insatser rörande barn och ungdomar 0-20 och deras familjer. Tjänsten kan förläggas på mottagningsenheten eller på någon av utredningsenheterna. Ditt arbete utgår från gällande lagstiftning, riktlinjer och kunskapsstöd. Då socialtjänsten står inför stora förändringar i och med ny lagstiftning inom området kan arbetsuppgifter tillkomma eller förändras. Arbetet bedrivs utifrån ett systemteoretiskt perspektiv med fokus på resurser, styrkor och risker som finns i familjen och nätverket. Du har i ditt arbete kontinuerligt stöd av din enhetschef och dina kollegor. I utredningar arbetar du två och två i utredningarna samt hjälps åt mellan enheterna. Du deltar regelbundet på metodstöd och extern handledning. Alla som börjar på enheten får en individuell introduktionsplan. På barn och ungdom strävar vi efter en god samverkan över hela sociala avdelningen och du har möjlighet att delta som ombud i olika samverkansgrupper tex med LSS, relationsvåldsteam, fältgrupp mm Din kompetens och erfarenhet För denna tjänst krävs att du har: Socionomexamen Yrkeserfarenhet som socialsekreterare med myndighetsutövning inom barn och ungdom. Förståelse och goda kunskaper om aktuell lagstiftning inom aktuella områden God förmåga av att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift. Det är meriterande om du även har: Utbildning i Signs of Safety. Vidareutbildning inom bedömningsinstrument tex SAVRY, EARL, ADAD Vi förutsätter att du arbetar strukturerat och ansvarsfullt genom att planera och prioritera ditt arbete utifrån satta mål och tidsplaner. Du har samtidigt förmågan att anpassa dig utifrån ändrade omständigheter samt att arbeta med stor variation och växla mellan olika arbetsuppgifter. Vi söker dig som ser utmaningen i att kunna driva komplexa ärenden och dela kunskaper/erfarenheter med dina kollegor. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Välkommen till Södermalms stadsdelsförvaltning! Södermalm är en kulturell och levande stadsdel i innerstaden med engagerade invånare och ett stort hjärta. Hos oss kan du verkligen göra skillnad. Tillsammans med våra Södermalmsbor utvecklar vi en ännu bättre stadsdel att leva, verka och bo i. Som medarbetare hos oss har du en trygg anställning med schyssta villkor, där vi tror att mångfald och jämn könsfördelning bidrar till att stärka vår verksamhet. Vi gillar att tänka nytt – vi hoppas att du som söker vill utveckla Södermalm tillsammans med oss! https://start.stockholm/om-stockholms-stad/organisation/stadsdelsforvaltningar/södermalm/ kan du läsa mer om Södermalms stadsdelsförvaltning och du får även gärna besöka vår https://facebook.com/södermalmsdf.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS ungdomshem Johannisberg har verksamhet i Kalix och i Boden (enhet Sävastgården). Nu öppnar vi Sävastgården igen Under hösten 2025 kommer Sävastgården öppna igen, vill du vara en del av SiS ungdomshem och göra skillnad för våra ungdomar ska du söka nu! Inför uppstart kommer SiS grundutbildning att ske på plats, vilket innebär en stor utbildningsinsats på sammanlagt 10 veckor. Som Gruppledare skall du även genomgå andra för tjänsten viktiga utbildningar, dessa sker i Stockholm eller Göteborg. Arbetsbeskrivning Motiveras du av att hjälpa ungdomar i en utsatt livssituation? Gillar du dessutom att organisera, leda och planera? Sök jobbet som gruppledare på SiS! Som gruppledare bidrar du till en trygg och säker miljö för såväl placerade barn och ungdomar som medarbetare. I rollen arbetar du aktivt i det operativa vård- och behandlingsarbetet ute på avdelningen. Du ansvarar för att planera, operativt leda och fördela det dagliga arbetet. Du agerar förebild och främjar att arbetet bedrivs rättssäkert och i enlighet med gällande styrdokument, metoder och uppsatta mål. Du håller löpande enhetschefen på din avdelning uppdaterad i frågor som kan påverka arbetsmiljön, vård- och behandlingsmiljön eller brister i verksamheten. Introduktion och handledning av nya medarbetare ingår också i ditt arbete. Du ingår i ett team med enhetschef och behandlingssekreterare och ni kommer att ha ett nära samarbete för att tillsammans skapa goda resultat. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i rollen som gruppledare motiveras du av att arbeta med och hjälpa människor i en utsatt livssituation. Det operativa arbetet och mötet med ungdomarna är ditt största fokus. Du är bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt och är tydlig i din kommunikation med andra. Samtidigt är du inlyssnande och bekräftande i ditt bemötande med ungdomarna och medarbetare samt bra på att bygga relationer. Du har ett professionellt förhållningssätt och en god förmåga att samarbeta samt att sätta dig in i andras perspektiv. Arbetet är ibland utmanande och kräver att du är stabil och behåller lugnet även i stressade situationer. Du ska också ha: • Relevant högskoleexamen på 180 poäng med inriktning mot samhälls-, vård- eller beteendevetenskap eller annan utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som SiS anser vara likvärdig • God förmåga att uttrycka dig i svenska språket, såväl skriftligt som muntligt. • Körkort B Det är meriterande om du har flerårig arbetslivserfarenhet av arbete inom SiS eller annan verksamhet med fokus på vård, behandling och säkerhet, såsom exempelvis socialtjänst, vård och behandling, kriminalvård eller annan relevant verksamhet. På SiS månar vi om ett gott ledarskap. Det innebär att du som ledare tar ansvar för helheten, agerar som en god förebild, driver utveckling, främjar ett gott samarbete och är tydlig i din kommunikation. Läs mer om vårt ledarskap Då vi är mitt i semesterperioden kan urval dröja något. Om du inte när den kontaktperson du önskar, ring växeln 010-453 20 00. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Med staten som arbetsgivare ingår en rad förmåner, läs mer om dessa här: https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/formaner/ Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 3 augusti. SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen.
Välj ett jobb för att visa detaljer