Handläggare till omsorgsförvaltningen
Storumans kommun
Socialsekreterare

Storumans kommun är en till ytan stor kommun i Södra Lappland. Här bor cirka 6 000 personer, drygt hälften av dessa i tätortsområdena Storuman/Stensele och Tärnaby/Hemavan. För den som tycker om att leva aktivt och nära naturen finns ett fantastiskt utbud, sommar som vinter. Tänk dig att glida fram i ett välpreparerat skidspår i det magiska vinterljuset, en spegelblank fjällsjö en sommarkväll när solen aldrig vill gå ned, en myr i en glänta i skogen som lyser som guld av alla mogna hjortron eller en nykokt kopp kaffe i en solgrop i april. Allt detta och mer är upplevelser som finns tillgängliga i vår närmiljö. Vår kommun är inte bara ett ställe att bo på, utan en plats där du kan leva ett härligt liv. Storumans kommun är en samisk förvaltningskommun och vi värderar kunskaper i samiska språket och kulturen. Omsorgsförvaltningen i Storumans kommun söker en handläggare till myndighetsutövningen inom SoL äldre och LSS med anledning av tjänstledighet hos en av medarbetarna. Som handläggare ska du utreda, bedöma och besluta om insatser enligt SoL och LSS i kommunen. Du följer upp beviljade beslut och deltar i olika arbetsgrupper. I övrigt ansvarar du för att arbeta mot verksamhetens mål, vara delaktig i arbetet med ständiga förbättringar samt bidra till arbetsglädje och värna om den goda arbetsmiljön. Vi har kontorslokaler både i Storuman och i Tärnaby. Det finns möjlighet till arbete hemifrån/på distans 1–2 dagar/vecka. Vi erbjuder dig flextid, friskvård på arbetstid, trevliga kollegor samt ett intressant och omväxlande arbete! I juli 2025 träder den nya Socialtjänstlagen i kraft. Den nya lagstiftningen kommer att innebära ett skriftat fokus från myndighetsutövning till tidiga, förebyggande insatser och en ökad tillgänglighet, en första linjens socialtjänst. Vi har påbörjat ett arbete med att se över vår organisation och våra arbetssätt, du har möjlighet att få vara med på denna spännande resa! Vi ser fram emot din ansökan! Vi söker dig som har socionomexamen eller annan utbildning som är relevant utifrån arbetsområdet. Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom SoL äldre och LSS samt kunskaper om aktuell lagstiftning är meriterande. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Lifecare. Vi söker dig som är flexibel och kan arbeta både självständigt och i team. Viktiga egenskaper för arbetet är en väl utvecklad analytisk förmåga liksom god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Vi vill att du är engagerad och intresserad av att arbeta med människor och förändringsprocesser samt har ett gott bemötande gentemot brukare, kollegor och andra kontakter. Du bör ha god förmåga att samarbeta både internt och externt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav. Urvalsprocessen kan komma att påbörjas under ansökningstiden så välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2025-08-13.

10 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Mystery Shopper sökes till uppdrag i Malmö

Vi på Remarkable söker efter dig som vill genomföra Mystery Shopping-uppdrag i Malmö. Arbetet är enkelt, men kräver stor noggrannhet och seriositet. Du skall agera som en vanlig kund och observera bl.a. servicebemötandet och butiken som helhet. Att du har körkort och tillgång till bil är ett krav.   Ett besök, inklusive rapportering, tar ca 45 minuter. Besöket är uppdelat i tre delar: Anonym del (Du går in i butiken och köper en specifik produkt) Presentation (Du presenterar dig som Mystery Shopper) Öppen del (Du observerar och rapporterar bl.a. kampanjer, exponering mm)   Du får en skriftlig arbetsbeskrivning inför uppdraget. Ersättningen är 190kr/timme (gäller både resa till och från butik samt tiden som spenderas i butik) samt milersättning.  Alla ansökningar hanteras via hemsidan.   Vill du få fler jobbtips? Connecta med oss: https://jobb.remarkable.se/

10 juni 2025
Sista ansökan:
27 november 2025
Socialsekreterare inriktning socialpsykiatri och våld i nära relationer
Eksjö kommun
Socialsekreterare

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. Vi söker nu en ny kollega till enheten Myndighet Vuxen som kommer att bestå av 12 medarbetare som kommer arbeta med LSS, äldreomsorg, missbruk, våld i nära relationer och socialpsykiatri. Tjänsten kommer att tillsättas om erforderliga beslut fattas. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en socialsekreterare som ska arbeta med att utreda, handlägga och följa upp ärenden och insatser med inriktning på socialpsykiatri och våld i nära relationer. Du kommer tillsammans med dina kolleger utveckla och samordna arbetet inom våld i nära relation och utreda och erbjuda stöd till våldsutsatta och våldsutövare. Utöver myndighetsutövningen är samverkan både internt och externt en viktig del i arbetet. Du kommer att arbeta nära klienter och utförarverksamhet.  Vi arbetar i verksamhetssystemet Combine. Rekrytering kan komma att ske löpande under annonstiden. KVALIFIKATIONER Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska ha god kunskap om gällande lagstiftning och erfarenhet av myndighetsutövning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet då arbetet ställer höga krav på samarbetsförmåga, social kompetens och flexibilitet. Eftersom arbetet innebär nära samverkan med kollegor och externa aktörer är du samarbetsinriktad, tydlig i din kommunikation och har god helhetssyn. Du är självständig och ansvarsfull.  Då resor i tjänsten kan förekomma är körkort klass B ett krav. ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

10 juni 2025
Sista ansökan:
18 juli 2025
Gryning söker behandlingssekreterare till Bergiusgården i Ljungskile
Gryning Vård AB
Socialsekreterare

Ägs av kommuner – drivs av engagemang! I över 20 år har Gryning erbjudit HVB- och öppenvård för barn, ungdomar och familjer, jour- och familjehem, beroendevård, lägenheter med stöd, insatser mot hedersrelaterat våld och förtryck samt LSS-boende. Vi erbjuder rådgivning och utbildning samt hjälper till med placeringar. Gryning ägs av kommunerna i Västra Götaland via de fyra kommunalförbunden. Bergiusgården tar emot pojkar och flickor 16–21 år med missbruksproblematik avseende alkohol och droger, men kan även vara i kombination med kriminalitet och/eller psykisk ohälsa. Vi erbjuder heldygnsomsorg och kvalificerad behandling. Ungdomarna placeras enligt SOL eller LVU. Vår huvuduppgift är att tillsammans med ungdomen och hens nätverk möjliggöra ett förändringsarbete i en trygg och stabil miljö och vi strävar efter att bidra till förändrade, förbättrade och varaktiga livsvillkor för den unge.  Vi söker nu behandlingssekreterare, tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi har verksamhet dygnet runt vilket innebär att du kommer att arbeta på schema med oregelbundna arbetstider även kvällar och helger. ARBETSUPPGIFTER Vad innebär tjänsten?  Som behandlingssekreterare hos oss medverkar du i behandlingsplanering och utför kvalificerat behandlingsarbete. Samarbete och lyhördhet är oerhört centralt i rollen, då även omvårdnad och tillsyn är en stor del av arbetet.  Du deltar i de vardagliga situationerna vilket innebär att du är med och skapar en trygg och förutsägbar miljö som ger den unge möjligheter att arbeta på sin egen utveckling och så småningom ta ett större egenansvar. I din roll har du kontakt med många olika aktörer i ungdomarnas nätverk såsom anhöriga, skola och socialtjänst. Du utför beteendeobservationer och dokumentation. KVALIFIKATIONER Vem är du? Du har akademisk examen, t ex socionom, socialpedagog eller med annan beteendevetenskaplig inriktning. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och i team. Du tycker om ett arbete där ingen dag är den andra lik. För att vara bekväm i en sådan här roll tror vi att Du är lösningsfokuserad och trygg i Dig själv. Vi ser gärna att du har utbildning i Hap, ACRA och ÅP när det gäller missbruksbehandling, men även meriterande om du har utbildning i kriminalitetsprogrammet genom Stiftelsen för kriminalitet som livsstil. Har du tidigare erfarenhet av arbete med ungdomar i utsatta livssituationer samt en god kännedom om lagstiftning inom området är det meriterande. Då resor ingår i arbetet är det ett krav att du har körkort. ÖVRIGT Vi erbjuder • En engagerad arbetsgrupp i en kreativ miljö • Ett meningsfullt och stimulerande arbete • Ett arbete där du är med och påverkar utvecklingen av verksamheten.   • Friskvårdsbidrag Vi ser fram emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. Innan anställning hos oss görs utdrag ur misstanke- och belastningsregistret.  Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

10 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Sommarvikarier sökes Falkenberg!

Vill du ha det roligaste sommarjobbet?  Då är det jobbet som personlig assistent du ska söka! Vill du ha ett av de viktigaste yrkena på arbetsmarknaden och är intresserad av att arbeta med människor? Då kan vi på Kompis Assistans erbjuda dig ett fint jobb som personlig assistent i sommar! Du kommer fylla en viktig funktion då den ordinarie personalen är på ledighet och du kommer att få utvecklas och lära dig massor som du har med dig in i framtiden. Som personlig assistent hos oss är du vårt främsta och viktigaste verktyg för att ge det individuella stödet som din assistansberättigade behöver i livets alla situationer. Ditt arbete är där den assistansberättigade befinner sig. Det kan exempelvis vara hemma, borta eller på stranden. Man vet aldrig hur en dag ser ut! Vi har assistansberättigade i alla åldrar med olika funktionsvariationer och vi finns runt om i hela landet. Arbetstider: Varierar under dag, kväll, helg, natt (både vaken och jour). Kan vara olika på de olika arbetsplatserna så skriv i din ansökan hur just du kan arbeta. Anställningsvillkor: Vikarie juni-aug sommaren 2025. Tjänstgöringsgraderna kan variera upp till 100%. Intervjuer och introduktion sker löpande under hela annonsperioden. Utdrag ur polisens belastningsregister krävs vid ev. anställning hos oss.   För oss på Kompis Assistans är det viktigt att kunna ha en god kommunikation med våra kandidater samt kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och vi ber därför vänligen att skicka in ansökan via länken digitalt och inte genom e-post.   Det här erbjuder vi dig som anställd hos oss! * Längre uppsägningstider än vad kollektivavtalet regler * Marknadsmässiga löner * Kompetens- och utvecklingsmöjligheter * Friskvårdsbidrag * Handikappanpassade semesterhus i Sälen och Spanien att semestra i * Profilkläder från vår egen webbshop * Assistentträffar runt om i landet Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Vi tillämpar individuell lönesättning, semester och OB enligt kollektivavtal med Vårdföretagarna. Om Kompis Assistans Kompis Assistans EF gör det möjligt för personer med funktionsnedsättning att kunna leva sina liv som alla andra, utifrån sin egen förmåga och vilja. Hos oss är alla lika mycket värda och vi strävar efter rättvisa förhållanden för våra assistansberättigade och medarbetare.   Vår vision är att vara det tryggaste valet, nu och i framtiden.   Kompis Assistans EF erbjuder sedan 1995 personlig assistans till barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättning i hela Sverige. Vi verkar i hela Sverige och vårt huvudkontor är placerad i Borlänge och har även kontor i Sundsvall, Stockholm och Hässleholm. Kompis Assistans är en av de 25 största assistansanordnarna i Sverige med cirka 650 medarbetare.   Personlig assistent är ett kvalificerat och ansvarsfullt arbete. Det innebär att du behöver vara trygg i dig själv och lyhörd för andras behov. Självbestämmande, valfrihet, integritet och delaktighet är Kompis Assistans värderingar och något som du förväntas arbeta utifrån. Belastningsregistret För att få arbeta som personlig assistent hos oss måste du uppvisa ett utdrag ur polisens belastningsregister - utdrag (442.3). Viktigt att tänka på är att polisens handläggningstid kan vara upp till två veckor så beställ ditt registerutdrag så snart som möjligt. Utdraget kommer att efterfrågas vid en eventuell intervju.

10 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Assistent till Grimslöv
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

Assistent till trevlig man med MS på landet i Grimslöv. - Är du tillgänglig för arbete idag? - Talar du och förstår svenska utan hinder? - Har du erfarenhet av arbete inom vård o omsorg? - Har du körkort och tillgång till bil?   Vi söker omgående en engagerad och ansvarsfull personlig assistent till en man som bor på landet utanför Växjö i Grimslöv, en positiv och humoristisk person som trots sina utmaningar inte låter något hindra honom från att leva livet till fullo. Som personlig assistent kommer du att spela en nyckelroll i hans dagliga liv och vara ett ovärderligt stöd för honom. Din huvudsakliga uppgift kommer att vara att assistera honom med olika dagliga aktiviteter, som att hjälpa honom att komma upp på morgonen och lägga sig på kvällen, duscha, stretcha samt laga mat. Det är viktigt att du är empatisk, respektfull och har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Kvalifikationer: - Erfarenhet av att arbeta med personer med olika behov av personlig assistans är önskvärt. - Förmåga att kommunicera tydligt och respektfullt. - Kunna utföra uppgifter på ett effektivt och noggrant sätt.   Personliga egenskaper: - Empatisk och lyhörd för hans behov och önskemål. - Självgående med förmåga att ta egna initiativ. - Intresse för matlagning. - Positiv attityd och flexibilitet för att anpassa sig till olika situationer.   Du får gärna vara lite äldre och mera senior. Intresse för sport är ett stort plus. Han bor på en vacker plats på landet utanför Växjö, han och hans familj delar sin gård med höns, får, katter och en hund, så att trivas med djur är en förutsättning. Om du är en omtänksam, engagerad person som vill göra en positiv skillnad i hans liv och samtidigt utveckla dig själv, så är detta en unik möjlighet för dig! Ansök nu för att bli en del av en varm och välkomnande familjemiljö och göra verklig skillnad i någons liv. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil

10 juni 2025
Sista ansökan:
8 juli 2025
Personlig assistent sökes till social tjej i Vänersborg
Kura Omsorg i Sverige AB
Personliga assistenter

På Kura Omsorg arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Kura Omsorg söker en engagerad personlig assistent till vår kund i Vänersborg. Tjänsten är på 30%, där möjligheten till att arbeta mer kommer att finnas. Arbetat kommer främst vara förlagt på vardagskvällar men du kommer även arbeta en helg i månaden. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 15:00 - 21:00 vardagskvällar Kl. 10:00 - 16:00 helger Tillträde och introduktion sker enligt överenskommelse. OM KUNDEN Kunden är en social tjej i 20-årsåldern som bor tillsammans med sin familj. Hon har epilepsi, autism, ADHD och en intellektuell funktionsnedsättning. Hennes verbala språk är begränsat, och hon kan inte uttrycka sig i fullständiga meningar, men vid konkreta frågor svarar hon ofta kortfattat. Vid längre promenader använder hon rullstol som hjälpmedel. Vår kund behöver stöd i större delen av vardagen och arbetsuppgifterna för dig som assistent kan exempelvis vara:  Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien och vid av- och påklädning Vår kund är en aktiv person som uppskattar både natur och små utflykter i vardagen. Hon trivs med att tillbringa tid utomhus och tar gärna en promenad, spelar fotboll eller grillar korv i skogen. Små utflykter till stan för att besöka biblioteket, handla eller äta lunch är även det något som hon värdesätter. Hon har också ett stort intresse för musik och sång. ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som har lätt för att behålla lugnet i olika situationer samt kan vara flexibel i ditt arbetssätt. Din drivkraft och initiativförmåga gör att du alltid ligger steget före, och vi uppskattar även om du kan bjuda på dig själv och bidra till en varm och positiv arbetsmiljö. Vi värderar personlig lämplighet högt i vår rekryteringsprocess, då vi ser att rätt attityd och personlighet är nyckeln till ett bra samarbete med kunden. KRAV Tål klor och är simkunnig Rökfri B-körkort Har goda kunskaper i Svenska tal och skrift MERITER Tidigare arbetslivserfarenhet från vården, som personlig assistent eller motsvarande Erfarenhet av att arbeta med epilepsi Sysselsättningsgrad: 30% med en möjlighet till att arbeta mer. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Kura Omsorg, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan! För anställning hos oss på Kura Omsorg behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med BankID via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter-... ATT ARBETA PÅ KURA OMSORG Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal samt avtalspension. Du är försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till alla våra anställda. Dessutom anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Vi är måna om att du som medarbetare ska trivas hos oss! DELA KANDIDATER MELLAN BOLAGEN Din ansökan kan komma att delas med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. Du ger ditt medgivande i ansökan. FÖR DIG MED ANSTÄLLNINGSSTÖD Om du som söker har rätt till någon form av anställningsstöd tar vi som arbetsgivare på Kura Omsorg även detta i beaktning vid en eventuell anställning. Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju.

10 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Nu söker vi en assisent till vår manliga kund i Nykvarn
God Assistans i Mitt AB
Personliga assistenter

Hejsan! Vi söker nu personlig assistent som brinner för att hjälpa andra. Jag är en man i 50 årsåldern och bor i ett hus i lantlig miljö precis utanför Nykvarn. Här bor jag med min mor och vår lilla hund. Jag älskar att gå på promenader, ta en fika, konserter och vara med min hund. Mina intressen är musik, gamla bilar. Jag behöver hjälp med det mesta i vardagen då jag har MS och är rullstolsbunden. Som min assistent bör du vara omhändertagande, nyfiken, glad och ha humor. Du har också en god fysik och talar och förstår flytande svenska och kan även arbeta efter skriftliga och muntliga instruktioner utan problem.  Jag söker dig som är lyhörd och uppmärksam för mina behov och allmänna mående genom att tolka min verbala förmåga och kroppsspråk.  Vi ser helst att du bör ha tidigare erfarenhet av att arbeta inom vården. Körkort är ett krav då kollektivtrafiken går sällan. Har du de kvaliteer som jag eftersöker och du vill jobba hos mig, så finns här god förutsättning att förhandla om en god lön. OBS! I hemmet finns en liten hund så du bör inte vara pälsallergi. Tjänsten: Visstidanställning så länge uppdraget varar Omfattning: timmar Schema: mån-fre kl 10:00-16:00. OBS!möjlighet att även arbeta på helger finns och bestäms då i samråd med dig. Tillträde: Juli 2025 UTDRAG UR BELASTNINGSREGISTRET  Blanketten finner du HÄR. Du beställer själv registerutdraget (arbete inom LSS)   Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU) Ansvar, engagemang och glädje är de nyckelord som vi på God Assistans vill ska genomsyra ditt sätt att arbeta varje pass.    Intervjuer kommer ske löpande så ansök så fort som möjligt!  Vi kommer vilja se kopia på pass (SV) eller uppehållskort (EU) eller uppehålls-och arbetstillstånd/LMA-kort (utanför EU)     Om God Assistans:  God Assistans bedriver assistansverksamhet över hela landet sedan 2012. Grundaren av God Assistans, Mikael Nordmark har  själv en son med flerfunktionshinder, han bytte karriär och bestämde sig för att göra något viktigt i  livet... Läs gärna mer om oss på vår hemsida: www.godassistans.nu  Varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personlig assistent till Örnsköldsvik
Frösunda Personlig Assistans AB
Personliga assistenter

Beskrivning av tjänsten som Personlig assistent.  Vi söker nu för en av våra kvinnliga kunder, en visstidsanställd personlig assistent. Till den här tjänsten söker vi dig som är lugn och flexibel. Du behöver vara stabil och stresstålig eftersom vissa dagar händer det mycket och andra dagar mindre.  Vi tror att du uppskattar rutiner, men ibland behöver de brytas och att du då har framförhållning, kan ligga steget före för att förutse vad som kan ske. Hantera brutna rutiner och därefter återgå till rutiner.  Exempel på förekommande arbetsuppgifter: Som assistent kommer du arbeta strukturerat och följa det dagsschema som kunden har. Du kommer arbeta själv, men ha en nära kontakt med kunds anhöriga och god man. Kunden har egen lägenhet, men är ibland hos sin familj.  Du kommer stötta kunden i hennes vardag och vara med på daglig verksamhet. Du kommer i samråd med kunds anhöriga och dina kollegor planera och se till så aktiviteter i kunds vardag fungerar, hälsovård m m.  Sedvanligt omvårdnadsarbete där även sondmatning och att sköta stomi ingår.  Sedvanligt hushållsarbete, där du ansvarar för att plocka undan de ni använt och sköta den städning som kunden normalt skulle utföra i hemmet.  Viss erfarenhet av att arbeta med I-pad och arbeta med struktur i vardagen är en fördel. Har du erfarenhet inom autism, IF, kromosomavvikelse och/eller synnedsättning så är även det en fördel.                            Vi erbjuder dig  Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper    Meriterande om du har erfarenhet av autism, IF, synnedsättning, sondmatning och stomi. Personliga egenskaper: lugn och flexibel.  Ansvarstagande och bra på att samarbeta med dina kollegor, kund och kunds anhöriga.          Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag.   Övrig information  Anställningsform: Visstidsanställning, samt behovsanställning  Omfattning: Deltid, ca 75%.  Arbetstid: Du kommer arbeta på rullande schema, vissa dygnspass men även dagtid. 11-timmarspass.  Tillträde:  Snarast.  Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   Arbetsplatsen är belägen 3 mil sydväst om Örnsköldsvik. Du behöver kunna ta dig till och från arbetsplatsen på egen hand, varför vi ser att du har egen bil eller bor i närområdet, Bjästa, Bredånger eller Näske området. I arbetet har du ej behov av bil.  Sista ansökningsdag 20250815, rekrytering påbörjas innan. Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta: jessica.nejströ[email protected] eller [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

10 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Skolkurator
Pajala kommun
Kuratorer

Pajala kommun är den stora (till ytan) lilla kommunen belägen i norrskenet och midnattssolens land – Tornedalen, i östra Norrbotten. Dag och natt, året om, arbetar vi i samhällets tjänst på uppdrag av kommunmedborgarna. Med Pajala kommuns värdegrund ”jag finns till för Pajalas medborgare”; ”jag är professionell” och ”jag möter alla människor med öppenhet och respekt” arbetar vi för att göra skillnad. Vill du också göra skillnad? Då ska du jobba med oss! Pajala kommun har fem kommunala skolor och en friskola. Personal som arbetar inom elevhälsan verkar lokalt på kommunens skolor och på Lapplands gymnasium. Nu söker vi en skolkurator med stort hjärta för våra elevers välbefinnande. ARBETSUPPGIFTER Som skolkurator är ditt uppdrag att, utifrån din kompetens, skapa bästa möjliga förutsättningar för elevernas hälsa, utveckling och lärande. Arbetet bedrivs i samverkan med skolledning på skolorna samt övrig elevhälsopersonal. Arbetet innebär också samverkan med elever, vårdnadshavare, skolans personal samt organisationer och myndigheter utanför skolan. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan likvärdig beteendevetenskaplig utbildning och har kunskaper inom socialtjänstens juridik och skolans styrdokument. Arbetet är självständigt och kräver nyfikenhet och intresse samt förmåga att vilja utveckla den pedagogiska verksamheten. ÖVRIGT Vi tar endast emot digitala ansökningar. Pajala kommun ingår i förvaltningsområdet för meänkieli och finska, därför är det meriterande om du har kunskap i något eller båda av dessa språk. Vi jobbar aktivt för jämställdhet och mångfald på våra arbetsplatser. Därför ser vi gärna sökande som bidrar till detta. Pajala kommun har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, annons- och rekryteringsföretag. För mer information om oss och vår kommun besök https://www.pajala.se/invanare/bygga-bo-miljo/valkommen-hit/ Vi erbjuder även inflyttarservice för dig som är ny i Pajala

10 juni 2025
Sista ansökan:
10 juli 2025