Personlig assistent Järvastaden heltid
Evviva AB
Personliga assistenter

Om jobbet Evviva Assistans erbjuder personlig assistans för människor med olika funktionsnedsättningar. Vi är ett mångsidigt team som präglas av erfarna, professionella och kunniga individer. Genom hårt arbete, passion och engagemang har vi möjligheten att ge så många som möjligt en högkvalitativ personlig assistans. För att arbeta hos oss krävs engagemang, noggrannhet, lyhördhet och flexibilitet då vi dagligen arbetar med stärkandet av personer med funktionsnedsättningar rätt att bli fulländad medborgare. Vill du göra skillnad som personlig assistent åt en 60 årig kvinna? Nu söker vi dig som vill vara en personlig assistent åt en kvinna med Parkinson. I arbetet som personlig assistent ingår att vara behjälplig i hennes dagliga livsföring och tillämpa en konstant aktiv tillsyn så att hon inte far illa. Arbetsuppgifter Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av att hjälpa brukaren med hennes olika behov. Du som söker ska också vara ansvarsfull, omsorgsfull, glad och energisk. Du ska även vara punktlig och ha lätt för att ta egna initiativ. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du har erfarenhet av omvårdnadsarbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som är ansvarstagande och självständig.

30 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Familjehemssekreterare
MARIESTADS KOMMUN
Socialsekreterare

Inom socialförvaltningen pågår ett ständigt utvecklings- och förbättringsarbete för att skapa bättre förutsättningar för en välmående personal med fokus på de vi är till för. Vi arbetar för en stark gemenskap med stor tillit där vi stöttar varandra och har kul på jobbet. Vi är engagerade och drivs av vår vision om att bli Sveriges bästa socialtjänst. Vi söker nu en familjehemssekreterare som vill vara en del av vårt härliga gäng! ARBETSUPPGIFTER På vår barn- och ungdomsenhet Lotsen finns en utredningsgrupp bestående av mottag, utredare och öppenvård, en placeringsgrupp som handlägger ärenden enligt SoL och LVU samt en familjehemsgrupp. Kopplade till dessa finns två 1:e socialsekreterare samt en socialadministratör och administratör som stöd i arbetet. Grupperna präglas av stort engagemang, humor och professionalitet. Tillsammans driver vi ett arbete som gör skillnad för de barn, ungdomar och familjer vi möter. Du kommer till en arbetsplats med öppenhet inför dina idéer! Vi strävar aktivt efter ett jämställt, jämlikt och inkluderande arbetssätt och verksamheten är sedan 2023 HBTQI+-certifierad genom Samkrafter. För denna roll söker vi en socialsekreterare till vår familjehemsgrupp där dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att; • Rekrytera och utreda blivande familjehem och kontaktfamiljer • Ge familjehemmet stöd och kontakt under placeringstiden • Anordna utbildningar och aktiviteter för familjehemmen Hos barn- och ungdomsenheten i Mariestads kommun jobbar vi aktivt för ett nära samarbete med närliggande verksamheter. KVALIFIKATIONER Till tjänsterna söker vi dig som: • Är utbildad socionom • Innehar B-körkort Vi ser gärna att du har tidigare arbetslivserfarenhet från socialtjänst och myndighetshandläggning barn och unga. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom familjehemsvård och att utreda familjehem. Vi ser att du som söker är flexibel och kreativ för att kunna anpassa dig efter möten, situationer och oförutsägbara dagar. Eftersom att arbetet innebär ett samspel med många aktörer ser vi även att du har en god samarbetsförmåga och kommunikativ förmåga. För att kunna göra en rättssäker handläggning är det även viktigt att du är ansvarstagande med en god förmåga att strukturera ditt arbete.  Trivs du med långvariga relationer, är utåtriktad som person och bekväm med att stå inför grupp och prata? Då kan socialsekreterare i familjehemsgruppen vara rätt plats för dig! Vad kan vi erbjuda dig? Hos oss på Lotsen får du ett eget kontor och en trevlig arbetsplats där vi i arbetsgruppen har gemensam fredagsfrukost och ofta samordnar lunchträning. Vi har avsatt tid för dokumentation på onsdagar samt metodpass varje vecka med teman baserade på vad arbetsgruppen efterfrågar. Dessa är till för utveckling och kompetens samt samverkan med interna och externa aktörer. Du kommer att få handledning och stöttning internt från kollegor och förste socialsekreterare. Vi träffas också gemensamt en gång i månaden för extern handledning på Residenset i Mariestad. Som anställd inom socialtjänsten har du både flextid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Du erbjuds också kontinuerliga kompetensutvecklingsinsatser, bl.a. via Yrkesresan samt via övriga utbildningar enheten planerar. I din ansökan önskar vi ett cv av dig där dina tidigare meriter framgår. Personliga brevet kan du däremot utesluta - du får istället besvara några urvalsfrågor när du gör din ansökan. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och goda referenser. Tillsammans har vi roligt på jobbet! Med en god sammanhållning och kompetensutveckling lägger vi grunden för ett gott arbete - Vi gör skillnad för barnen! Intervjuer planeras att hållas tidigast från v.35. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

30 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Ungdomscoach
Ale kommun
Fritidsledare m.fl.

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Arbetsuppgifter Du kommer att ingå i ett team med nio ungdomscoacher, som alla arbetar på våra två mötesplatser i kommunen. Många kvällar och helger står dörrarna öppna för ungdomar som vill komma till en trygg plats där de kan diskutera livet, drömmar, planera verksamhet eller bara umgås och delta i aktiviteter som planerats. Vi har ett mycket tätt samarbete med högstadieskolorna där vi finns under delar av skoldagen för att bygga relationer med våra ungdomar dagtid. Vi arbetar ständigt med att utveckla vår verksamhet där vi tillsammans med övriga enheter inom kultur och fritid, studieförbund och föreningslivet fortsatt erbjuder Ales ungdomar ett varierande utbud av aktiviteter. Vi finns på bland annat Facebook, Instagram och i vår egen app "Ung i Ale". Att bygga hållbara relationer är vårt primära fokus. Arbetet är schemalagt dagtid, kvällar samt var tredje helg (i snitt två kvällar i veckan), lov, helger och kvällar är prioriterade. Kvalifikationer Du har en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren anser vara relevant för uppdraget eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är förberedd på en verksamhet där du deltar i utvecklingsprocesser. Det är viktigt att du är intresserad av att utveckla ungdomsverksamhet och vågar prova nya vägar, för här står vi inte stilla och är inte fast i traditioner. Vi söker en ungdomscoach som tillsammans med sina kollegor inspirerar ungdomar till delaktighet i vår gemensamma verksamhet. Har du en bakgrund inom idrott och föreningsliv så är detta meriterande. Som person är du positiv, glad och utåtriktad. Du är kreativ, initiativtagande och gränssättande i din roll. Du är bekväm och trygg och rör dig obehindrat i ungdomsmiljöer. Du har lätt för att samarbeta med kollegor och samverkanspartners. Du tar ansvar för samt planerar, genomför och utvärderar ditt arbete och du bidrar till att uppfylla enhetens gemensamma mål och uppdrag. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen är det en förutsättning att du tycker om att arbeta i team där uppsatta gemensamma regler upprätthålls i det vardagliga arbetet med ungdomar. Det är samtidigt viktigt att du självständigt kan planera och strukturerar din egen arbetsdag och hålla i aktiviteter. Övrigt Intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan. För att underlätta rekryteringsarbetet ber vi dig att bifoga relevanta intyg och betyg för tjänsten du söker samt vid eventuell intervju ha möjlighet att uppvisa giltig ID-handling. Vi har endast möjlighet att ta emot ansökningar via Varbi. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Skolkurator

Malung-Sälens kommun har ca 10 000 invånare och ligger i natursköna Dalarna, hit kan du flyga till och från vår internationella flygplats i Sälen. Här finns Sälenfjällen som gör oss till norra Europas största vinterturismdestination. Malung- Sälens fantastiska natur, stora evenemang och upplevelser gör att vi bland annat kan erbjuda dig livskvalitet, möjligheter till ett aktivt friluftsliv och en trygg miljö för barn att växa upp i. Malung-Sälens medarbetare är nyckeln till framgång, därför vill vi skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. Som anställd hos oss erbjuder vi en rad förmåner bland annat: • Friskvårdsbidrag eller friskvårdtimme där verksamheten tillåter • Egen kommun-massör med förmånliga priser på friskvårdsmassage • Tillsvidareanställd och månadsavlönad personal erbjuds säsongskort till Sälenfjällens anläggningar till förmånligt pris • Flexibla arbetstider när det är möjligt Välkommen till en arbetsplats där respekt, omtanke och trygghet är grunden för allt vi gör! ARBETSUPPGIFTER Som skolkurator i Malung-Sälen kommun ingår du i ett team om flera kuratorer i centrala elevhälsan. Elevhälsan omfattar medicinska, psykologiska, psykosociala och specialpedagogiska insatser och arbetar främst hälsofrämjande och förebyggande. Elevhälsans kompetens och tvärprofessionella samarbete har stor betydelse för att lärare och övrig skolpersonal tidigt ska få stöd i arbetet med att anpassa verksamheten efter elevernas behov. Huvuduppdraget är att stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål. Du bidrar med det psykosociala perspektivet i arbetet med att stödja elevernas kunskapsutveckling. I praktiken innebär det att du bidrar med psykosocial kunskap kring tidiga och adekvata stödinsatser på individ, grupp och skolnivå. Som skolkurator hos oss är du sakkunnig inom skolan när det gäller socialt arbete och sociallagstiftning. Arbetet innebär bland annat att du bidrar till en helhetssyn, både i det enskilda elevarbetet och i det övergripande förebyggande arbetet. Kuratorsrollen ställer stora krav på självständighet. I yrkesrollen ingår att vara ett nav i skolverksamhetens förebyggande och hälsofrämjande arbete. Du kommer att tillhöra den centrala elevhälsan och kommer arbeta med elever enskilt, i grupp och klass samt med rådgivande och stödjande insatser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en socionomexamen och tidigare erfarenhet av att arbeta som skolkurator är meriterande. Du har en stor förmåga att bygga positiva relationer med elever, föräldrar och kollegor. Du har en mycket god samarbetsförmåga. Du är engagerad, lösningsfokuserad och ser möjligheter utifrån givna förutsättningar. Du har en förmåga och vilja att påverka vår skolkultur samt vara med och utveckla skolans elevhälsoarbete. Tjänsten förutsätter att du är flexibel utifrån verksamhetens behov. Du kan göra professionella bedömningar och kan på egen hand eller i samarbete med andra planera och genomföra insatser. Vi ser gärna att du trivs med förändring och utveckling. Du förväntas kunna ta ett självständigt ansvar för det egna professionella arbetet. Arbetet ställer även krav på att du som skolkurator tar ansvar för att bibehålla och fördjupa din yrkeskompetens och ditt omvärldskunnande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekrytering. Detta är en process med löpande rekrytering så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi ser fram emot att höra från dig! ÖVRIGT För att se alla våra pågående rekryteringar, se www.malung-salen.se/ledigajobb. Intervjuer kan komma att ske innan ansökningsperioden löpt ut så tveka inte med din ansökan redan idag. Tjänsten tillsätts efter att erforderliga politiska beslut fattats. Vi har inför rekryteringsprocessen beslutat om de medieval som ska göras i rekryteringen. Med anledning av detta motsäger vi oss all kontakt gällande annonsering, rekryteringshjälp och bemanningsförslag vänligen, men bestämt.

30 juni 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Vi söker timvikarier stödassistenter/boendestödjare till sommaren 2025!
Falu kommun
Vårdare, boendestödjare

Sommarjobba där du gör skillnad – bli stödassistent eller boendestödjare! Som stödassistent eller boendestödjare får du möjlighet att göra verklig skillnad i andra människors liv. Du skapar trygghet, stärker självständighet och bidrar till en meningsfull vardag – både i och utanför hemmet. Arbetet anpassas efter varje individs behov, vilket gör det både varierande och utvecklande. Det här är jobbet där dina handlingar spelar roll varje dag – och där du själv får växa som person. Vill du ha ett meningsfullt arbete i sommar? Då är det här din chans att göra sommaren 2025 till något alldeles extra!  Arbetsuppgifter: Arbetet innebär att ge stöd till personer med funktionsvariationer, psykisk ohälsa eller andra särskilda behov – med målet att skapa en trygg, meningsfull och självständig vardag. Arbetsuppgifterna är varierande och anpassas efter varje individs behov och livssituation. • Personlig omvårdnad och vardagsstöd: Du hjälper till med personlig hygien, påklädning, måltider och andra dagliga rutiner. Med respekt, trygghet och närvaro skapar du goda förutsättningar för individens självständighet. • Praktisk hjälp: Du stöttar med sysslor i hemmet, såsom städning, tvätt, matlagning och inköp. Genom ditt stöd får vardagen struktur och flyt. • Socialt stöd och aktiviteter: Du motiverar och uppmuntrar till fritidsaktiviteter, sociala sammanhang och delaktighet – både i hemmet och ute i samhället. • Hälsofrämjande arbete: Du stärker både det fysiska och psykiska välmåendet genom att skapa rutiner och stödja hälsosamma vanor och aktiviteter. • Dokumentation och medicinhantering: Du dokumenterar insatser enligt gällande riktlinjer och hanterar medicinering efter delegering från hälso- och sjukvårdspersonal. Du kan arbeta inom flera olika verksamheter, till exempel: • Grupp- och servicebostäder, där du ger stöd i individens hem i kombination med sociala insatser. • Daglig verksamhet, där du planerar och genomför aktiviteter som främjar delaktighet och utveckling. • Korttidsverksamhet för barn och unga, där du bidrar till trygghet, lek och lärande under kortare perioder. • Boendestöd och socialpsykiatri, där du arbetar mer självständigt och stöttar individer i deras eget hem eller i särskilt boende med psykisk ohälsa.    Kvalifikationer För att arbeta hos oss behöver du: • Ha god dator- och mobilvana • Kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift • Vara EU-medborgare eller ha giltigt arbets- och uppehållstillstånd • Kunna ta dig till och från arbetsplatsen enligt schema För arbete inom socialpsykiatrin krävs även: • Utbildning som undersköterska, behandlingspedagog, socialpedagog eller annan relevant utbildning – eller dokumenterad erfarenhet av liknande arbete Meriterande kvalifikationer • B-körkort • Påbörjad eller genomförd utbildning inom vård och omsorg eller barn- och fritidsprogrammet • Tidigare erfarenhet från arbete inom LSS, stöd och omsorg eller psykiatri • Erfarenhet av medicindelegation eller hälso- och sjukvårdsuppgifter • Kunskap eller utbildning inom MI (motiverande samtal) eller lågaffektivt bemötande Vi söker dig som trivs med att arbeta tillsammans med andra och som ser styrkan i ett gott samarbete. Du är serviceinriktad och möter varje individ med respekt, lyhördhet och ett genuint engagemang. I en vardag som snabbt kan förändras är du flexibel och har lätt att anpassa dig efter nya situationer, alltid med fokus på att ge bästa möjliga stöd. Du tar ansvar för dina uppgifter, är pålitlig och ser till att det du gör håller hög kvalitet. Med en relationsorienterad inställning bygger du tillitsfulla och trygga relationer, både med kollegor, omsorgstagare och anhöriga – för du vet att det goda bemötandet är grunden i allt vi gör. Anställningsvillkor Vi erbjuder timvikarie vid behov, där du själv lägger in din tillgänglighet då du kan arbeta, vi vill se en tillgänglighet på minst 50%. Oregelbunden arbetstid, dag, kväll, natt och helgtjänstgöring. För denna tjänst krävs att du har fyllt 18 år. Arbetet innebär nattarbete, ensamarbete och delegering av läkemedel, vilket enligt gällande regler inte är tillåtet för minderåriga. (Se Arbetsmiljöverkets föreskrifter om minderårigas arbetsmiljö: av.se) För att arbeta inom omvårdnadsförvaltningen behöver du uppfylla kraven för att ta emot delegering för läkemedelshantering. Det innebär att du ska läsa utbildningsmaterial, genomgå tester och delta i en genomgång inför ett kunskapstest. Därför är det viktigt att du har god förmåga att läsa, skriva och förstå svenska språket. För att påskynda handläggningen av din ansökan rekommenderar vi att du bifogar relevanta betyg. Ett utdrag ur belastningsregistret krävs om du blir aktuell för anställning – beställ detta i god tid via Polisens hemsida. LSS- stöd och omsorg: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst (http://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/)| Observera att från och med 1 juli 2023 är titeln undersköterska skyddad, och för att anställas som undersköterska krävs ett bevis från Socialstyrelsen som du själv ansöker om via deras e-tjänst. Rekrytering sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut Kontaktuppgifter Vill du veta mer? Kontakta: [email protected] ·         Hannah Wallin, 023-82631 ·         Maria Ljungqvist, 023-82661 Fackliga företrädare ·         Kommunal Bergslagen: [email protected] Ta chansen att bidra med omtanke och engagemang – och bli en del av något större. Skicka in din ansökan idag! Övrigt Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta [email protected]

30 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Stödassistent till Vipevägens gruppbostad
Jönköpings kommun
Vårdare, boendestödjare

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att kommunen utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre kommun att besöka, leva, verka och bo i. Brinner du för att ge omsorg och stöd till andra? Har du även erfarenhet av arbete med omvårdnad och personer med funktionsnedsättning? Då är det dig vi söker till Vipevägens gruppbostad. Var med och skapa en meningsfull vardag för andra – din omtanke gör verkligen skillnad! Ditt nya jobb Stödassistenten arbetar vardagsnära och kontinuerligt med att stödja och utveckla personer med funktionsnedsättningar. I rollen skapar du förutsättningar för trygghet, självständighet och goda levnadsvillkor för den enskilde. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat socialt stöd, aktiviteter, personlig omvårdnad, lyft, läkemedelshantering och hushållsarbete. Det kan förekomma arbete med utåtagerande beteende. Medborgaren påverkar sin vardag genom delaktighet och vi arbetar utifrån individens behov samt förmåga med respekt av personlig integritet. Du arbetar även med social dokumentation, genomförandeplaner och kontaktmannaskap för att säkerställa god och kvalitativ vård, även andra arbetsuppgifter kan förekomma och förändras över tid. Kommunikation och samverkan sker med anhöriga/legala företrädare, kollegor, chef och med andra professioner som hälso- och sjukvård, daglig verksamhet samt myndigheter. Tillsammans identifierar och skapar ni förutsättningar för individuell utveckling, motivation och möjligheter. Din kompetens Vi ser gärna att du är utbildad stödassistent, vilket kräver ett avslutat gymnasieprogram i vård- och omsorg/undersköterska med specialisering inom programfördjupning funktionshinderområdet/psykiatri eller barn och fritid med inriktning socialt/pedagogiskt arbete. Alternativt att du har annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande om du har erfarenhet av arbete med omvårdnad och gärna även personer med funktionsnedsättning, särskilt autism. Du behärskar svenska i tal, skrift och läsförståelse då det förekommer kontakter, dokumentation och inläsning på information som berör arbetet. Digitala arbetsverktyg används och du förväntas vara bekväm i att hantera. B-körkort är ett krav för tjänsten. Personliga kompetenser och förmågor Du som söker har en omsorgsfull attityd där du inger trygghet och stabilitet. Du är flexibel och anpassar ditt arbete samt bemötande utefter individ och situation. Personlig mognad värderas högt, det hjälper dig att förstå olika situationer som den enskilde kan befinna sig i. Viktigt att du har god förmåga att samarbeta och kommunicera där du ser till helheten för verksamheten. Framförallt har du ett stort engagemang och fokus på att ge stöd samt omsorg till personer som är i behov av det. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet! Vi erbjuder dig Hos oss får du ett stimulerande och framförallt roligt arbete där din insats har en verklig påverkan och gör skillnad för andra. Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun en trygg anställning och kan ta del av generella förmåner som bland annat friskvårdsbidrag, läs mer här: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Vipevägens gruppbostad är ett LSS-boende för personer med intellektuella funktionsnedsättningar. Boendet ligger placerad i ett villaområde på Stensholm i Huskvarna, här bor fem medborgare med stort omvårdnadsbehov. Hos oss blir du en del av ett team på 11 medarbetare som arbetar i syfte att skapa ett innehållsrikt och kvalitativt liv för den enskilde. Vi värderar ett gott samarbete, kunskapsutbyte och teamkänsla. Alla medarbetare bidrar till att skapa en trivsam miljö med ömsesidigt stöd där vi ser att du också kommer vara drivande i att skapa en positiv miljö i verksamheten, både för arbetsgruppen och medborgaren. Bra att veta Rekryteringen avser två tillsvidaretjänster på heltid med tillträde omgående. Arbetstiden är förlagd till dag/kväll, vardag som helg. Jönköpings kommun erbjuder alltid 100 % sysselsättningsgrad och arbetar med samplanering, där arbete på annan verksamhet kan bli aktuellt. Urval och intervjuer påbörjar först efter 21/7.  Erbjudande av anställning på annan verksamhet kan även bli aktuellt. I din ansökan vill vi att det finns ett CV och bifogat relevant examensbevis samt gärna aktuella tjänstgöringsintyg för att styrka din utbildning och erfarenhet. Vill du veta mer? Kristian Frejdh, enhetschef (semester v.26-v.29) Tel: 036-10 35 98 Stellan Johansson, enhetschef Tel: 036-10 75 27 Gustav Sterne, enhetschef Tel: 036-10 64 34 Fackliga representanter: http://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som stödassistent! Följ oss i sociala medier: Facebook: Jobba i socialförvaltningen Instagram: @jobbaisocialförvaltningen Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

30 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Vikarier till Personlig assistans
Strängnäs kommun
Personliga assistenter

Vad sägs om ett mångsidigt och kreativt jobb? Inom personlig assistans i Strängnäs får du möta intressanta människor med olika behov och förutsättningar. Du kommer utvecklas som person, samtidigt som du bidrar till att andra har det bra! Som personlig assistent gör du skillnad varje dag genom att stödja vuxna personer med olika fysiska och/eller psykiska funktionsnedsättningar. Du hjälper till med vardagliga sysslor i hemmet, personlig omvårdnad och att skapa en meningsfull fritid. Brukarens mål är vårt mål. Hos oss arbetar vi varierande arbetstider så som dag/kväll, natt samt helg. Du som blir del av vårt team kommer att utveckla egenskaper som kreativitet, flexibilitet, mod, empati och samarbetsförmåga. Oavsett vad du väljer att göra i din framtida karriär är detta en unik möjlighet. Trivs du så finns goda möjligheter att fortsätta jobba hos oss. Vi är en trygg arbetsgivare och tar ansvar för att du har det bara. ARBETSUPPGIFTER Som personlig assistent sker ditt arbete i brukarens hem och är unikt anpassat efter varje individs behov. Ingen dag är den andra lik! Ofta arbetar du självständigt, vilket ger dig både frihet och ansvar att forma ditt arbete på bästa sätt. Att vara personlig assistent är ett speciellt uppdrag som ger både utmaningar och glädje. Du får chansen att bygga nära relationer och bidra till någon annans livskvalitet. Ett jobb med hjärta, omtanke och stor betydelse. Hos oss får du en gedigen introduktion så att du känner dig säker i din roll. Vi arbetar med utbildade handledare och använder ett uppskattat introduktionsmaterial för nya medarbetare. Som vikarie hos oss arbetar du vid behov, med timlön, och avtalet omfattar avtalade arbetstillfällen och tider. Ett nytt anställningsförhållande påbörjas varje gång du arbetar ett nytt arbetspass. Vi har ett löpande behov av vikarier. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som har: • fyllt 18 år. • goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. • god datorvana för att hantera verksamhetens system och kunna föra social dokumentation. • B-körkort. Det är meriterande om du har: • utbildning från omvårdnadsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet, eftergymnasial utbildning inom beteendevetenskap, specialpedagogik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • erfarenhet inom området LSS och har arbetat med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och psykiatri. • arbetat med lågaffektivt bemötande och har erfarenhet av att skapa pedagogiska miljöer som präglas av lugn och positiv förväntan. • erfarenhet av delegering från sjuksköterska. Vid arbete hemma hos brukare så behöver du vara förberedd på att husdjur kan finnas i hemmet. För arbete med barn och ungdom skall utdrag ur belastningsregister visas innan anställning. Som person behöver du kunna skapa förtroende, inge trygghet och lugn i din yrkesroll. Du har förmåga att arbeta självständigt och samtidigt följa verksamhetens rutiner och arbetssätt kring brukare. Att du är lyhörd och inkännande är viktigt då vissa brukare kan ha svårt att uttrycka sin vilja och behov i verbal kommunikation. För att ha förutsättningar att klara av arbetsuppgifterna med brukaren, både omvårdnadsarbetet och fritidsaktiviteter, behöver du ha en allmänt god fysik. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse av att arbeta med målgruppen. Om du tycker om att arbeta med människor, är kreativ och har ett hjärta för omvårdnad då är detta jobb för dig! Vi ser fram emot att höra från dig! ÖVRIGT Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm som nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare. Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka. Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre. Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare. Ansökningsprocess och personuppgiftshantering • Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan. • Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. • Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida. Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Extrajobb och vikariat inom Funktionshinderomsorgen
Umeå kommun
Vårdare, boendestödjare

Gör skillnad på riktigt! Vill du ha ett meningsfullt och givande extrajobb? Vi erbjuder flexibla arbeten och vikariat inom en rad verksamheter i Umeå, Hörnefors, Sävar, Holmsund samt Obbola. Att jobba hos oss innebär att du möter personer som är i behov av din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov eller på längre vikariat upp till 6 månader. Vi utför insatser dygnet runt, alla dagar på året och arbetstiden kan vara förlagd till dagtid, kvällstid, helg, journatt eller vaken natt. Vad kan du jobba med? Inom funktionshinderomsorgen arbetar du med personer som har psykiska, fysiska och intellektuella funktionsvariationer. Ditt uppdrag är att stärka den enskildes förmåga att leva ett så självständigt liv som möjligt. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat att stötta vid vardagliga sysslor, fritidsaktiviteter, sociala kontakter, personlig hygien och medicin. Du kan arbeta på gruppbostad, serviceboende, korttidsboende och korttidsvistelse inom barn och unga, daglig verksamhet, boendestöd eller inom personlig assistans. Läs mer om våra olika verksamheter här! Du som söker Behöver vara 18 år Får gärna ha tidigare vårderfarenhet och/eller relevant utbildning men det är inget krav Är positiv, lyhörd, nyfiken och har ett genuint intresse för människor Har hög arbetsmoral och kan arbeta både självständigt såväl som i grupp Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, detta för att kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering. Enligt lag måste alla som arbetar inom verksamheter med barn och unga under 18 år uppvisa ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister vid anställningstillfället. Ett sådant utdrag kan du beställa digitalt från polisens hemsida: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten Övrigt Vi tar emot ansökningar via registrering i vårt rekryteringssystem, ej via e-mail eller brev. Klicka på "sök jobbet" för att göra en ansökan. Har du frågor? Kontakta oss på: 090-16 10 83, [email protected] Har du skyddad ID? Kontakta Rekryteringssupport på 090-16 10 99 eller på [email protected] så hjälper dem dig med en säker ansökningsprocess. Urval, intervjuer och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, välkommen! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Skolkurator till Elevhälsan, placering grundskolan

På bildningsförvaltningen verkar vi för att skapa goda förutsättningar för varje barns och elevs lärande, utveckling och kreativitet. Vi vill skapa en trygg och inspirerande lärandemiljö, där lusten att lära står i fokus och där barn, elever och personal möter varandra med respekt. Lärande och hälsa går hand i hand. Elevhälsa finns för alla kommunala skolor och tillsammans med övrig personal arbetar vi för att läroplanernas mål uppnås och bidrar till att skapa en god lärmiljö för eleverna. Elevhälsan i Örnsköldsviks kommun inrymmer medicinsk, psykologisk, social och specialpedagogisk kompetens där fokus är barnens fysiska och mentala hälsa, men även deras delaktighet, lärande och personliga utveckling. Arbetet bygger på samarbete med barn/elever, föräldrar, personal och olika samarbetspartners. Du som är ny i din profession erbjuds introduktion och mentorskap av en erfaren kollega samt en kortare utbildning i HBTQi utifrån verksamhetens certifiering. Nu söker vi en skolkurator till grundskolan med tillträde så snart som möjligt.  Arbetsuppgifter Elevhälsan i Örnsköldsviks kommun är centralt organiserad.  Utgångspunkten för arbetet är att utifrån olika kompetenser arbeta för att tillgodose elevernas behov av stöd och möjliggöra lärande och måluppfyllelse. Arbetet sker på både individ, grupp och skolnivå. Kvalifikationer Vi söker dig med socionomexamen. Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar är meriterande. Giltigt körkort med lägst behörighet B är ett krav. Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Vänligen bifoga CV och personligt brev med din ansökan. Vid anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister visas upp. Välkommen med din ansökan! http://inspiration.ornskoldsvik.se/ Vi ser gärna språkkunskaper i finska och/eller någon av de samiska varieteterna då Örnsköldsviks kommun ingår i både finskt och samiskt förvaltningsområde. I vår kommun är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass så säkerhetsprövning kan komma att ske. Dessa tjänster kräver svenskt medborgarskap. I denna rekrytering har vi gjort våra val av annonseringskanaler och undanber oss kontakt från rekryteringsbolag eller annonssäljare.

30 juni 2025
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Stödassistent till Ankarets dagliga verksamhet
MARIESTADS KOMMUN
Vårdare, boendestödjare

På daglig verksamhet Ankaret i centrala Mariestad arbetar flera olika grupper med olika inriktningar som är anpassade efter individuella behov. Vårt uppdrag är att stärka människors förmågor till självständighet, självbestämmande och delaktighet i sina liv och för att den enskilde ska få stimulans, utveckling, meningsfullhet samt gemenskap. Målet är att utveckla möjligheterna för deltagarna på kortare eller längre sikt att få ett arbete. Har du arbetserfarenhet från funktionshinderområdet? Är du kreativt lagd och har kunskap om lågaffektivt bemötande? Då kan du vara den stödassistent vi letar efter! ARBETSUPPGIFTER På Ankaret har vi flera grupper med olika sysselsättningar som tillverkning av bland annat tändpuckar eller utföra enklare arbeten åt företag som till exempel paketering. Vi har också deltagargrupper inom kök, café, trädgård, dataspel, park och en service/cykelgrupp. Daglig verksamhet har även olika aktiviteter som bland annat bad, musik, innebandy och gymnastik. För denna tjänst arbetar du med en deltagargrupp med fokus på kreativitet och skapande, bland annat handarbeten där du engagerar och motiverar våra deltagare på ett inspirerande sätt. Gruppen du arbetar med har stora omvårdnadsbehov vilket innebär att du hjälper till med hygien, stöttning vid måltider och stöd vid kommunikation.  Ytterligare arbetsuppgifter handlar om att upprätta genomförandeplaner, handlingsplaner, skriva löpande dokumentation, ha kontakt med anhöriga och gode män samt kontakter med boenden. KVALIFIKATIONER För tjänsten som stödassistent krävs att du är omvårdnadsutbildad undersköterska eller utbildad från barn och fritid. Vi ser gärna att du tidigare har arbetserfarenhet från funktionshinderområdet samt kunskap eller utbildning inom lågaffektivt bemötande. Som person är du lugn och trygg med ett pedagogiskt förhållningssätt. Du har ett professionellt bemötande, är ödmjuk, positiv och empatisk. Vi ser att du är en påhittig och kreativ person som har förmåga att skapa entusiasm och glädje hos deltagarna.  På Ankaret arbetar stödassistenter nära varandra och därför förutsätter vi att du är flexibel och trivs med att samarbeta. Körkort krävs. Rekrytering sker löpande vilket betyder att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatumet. I din ansökan bifogar du ett CV som innehåller en förteckning över dina meriter. Personligt brev är däremot inte nödvändigt, istället får du besvara ett antal urvalsfrågor. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och goda referenser. ÖVRIGT Mariestad är framtidskommunen med tydlig riktning, vi ska växa! Här finns jobb, grön omställning, god kommunal service och framtidstro. Detta genomsyrar hela vår verksamhet. Vi står i startgroparna för en mycket spännande resa med planerade storsatsningar inom flera områden. Etableringarna kommer att innebära stora möjligheter för platsen och organisationen att växa och utvecklas. Vill du vara med och skapa drömlägen tillsammans? Bli en del av vårt lag när vi formar framtidens Mariestad! Vi hanterar ansökningar digitalt via vårt rekryteringsverktyg. Ansökningar som inkommer via e-post eller pappersformat kommer inte att prioriteras. Vid en intervju ska du legitimera dig samt inför ett anställningserbjudande ber vi dig visa ett utdrag från polisens belastningsregister. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på www.livetiskaraborg.se och upptäck alla Skaraborgs möjligheter!

30 juni 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025