Coach på Arbetsmarknadsenheten
Lidköpings kommun
Socialsekreterare

Välkommen till Lidköping!  Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun! Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun! Om jobbet Arbetsmarknadsenhetens uppgift är att ge stöd och insatser för att arbetslösa ska komma i arbete eller studie med egen försörjning. Vi arbetar individuellt utifrån deltagarens behov och erbjuder bland annat; motiverande samtal, arbetsträning och olika former av gruppverksamhet. Arbetsuppgifter Som coach kommer du att arbeta med våra deltagare både individuellt och i grupp. På arbetsmarknadsenheten arbetar vi lösningsfokuserat och strukturerat samt utifrån tron på individen och parallella insatser.  Samverkan och samarbete är en stor del av arbetet och vi arbetar tillsammans med andra förvaltningar och myndigheter för att hitta vägar framåt för våra deltagare. Dokumentation av personärenden ingår också i arbetet samt hantering av övriga administrativa uppgifter som deltagarna kan behöva stöd med. I rollen som coach behöver du vara kreativ och inkännande. Gott bemötande och flexibilitet är avgörande för tjänsten. Vem är du? Du är beteendevetare, arbetsterapeut, socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du arbetat coachande/motiverande i arbetsmarknadsfrågor med personer som står långt ifrån arbetsmarknaden ser vi det som meriterande. För att lyckas bra tror vi också att du har erfarenhet av att hålla samtal, både enskilt och i grupp och har erfarenhet av arbete utifrån ett mångfaldsperspektiv. Du är en social och utåtriktad person som har lätt för att skapa nya kontakter. Du har förmågan att hålla högt tempo i ditt arbete och du har gärna flera saker på gång samtidigt. Du har lätt för att skapa dig en överblick i både tanke och arbete och du är bra på att planera och organisera. Det är meriterande om du har kunskaper i samtalsmetodik, metoden 7TJUGO eller MI. Det är även en fördel om du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. Då arbetet innehåller dokumentationsansvar ställer det både krav på datorvana och att du kan uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort B erfordras. Villkor Tidsbegränsad anställning 12 månader men möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.    Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar? Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern. Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun  och http://www.livetiskaraborg.se

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Vill du jobba extra inom LSS som ledsagare, avlösare eller kontaktperson?
Lunds kommun
Personliga assistenter

OBS! Våra uppdrag är lämpliga för dig som söker en mindre timanställning bredvid studier, deltidsarbete eller annan sysselsättning. Vi erbjuder inte halv- eller heltidstjänster. Arbetsuppgifter: Ledsagning (timanställning) Som ledsagare möjliggör du att den enskilde deltar i samhällslivet samt bryter den isolering som kan bli följden av ett funktionshinder. Detta minskar genom att den enskilde exempelvis kan få hjälp av ledsagare för att ta sig till och från vänner eller för att delta i kultur och föreningsliv. Avlösning (timanställning) Som avlösare kommer hem till familjen och tar tillfälligt hand om den enskilde för att på så sätt avlasta de anhöriga. Insatsen utförs framförallt i brukarens hem eller i dess närhet. Kontaktperson (arvoderat uppdrag) Uppdraget som kontaktperson innebär att du ska vara en medmänniska som kan underlätta och ge stöd till den enskilde att leva ett självständigt liv. Detta genom att minska social isoleringen, att stimulera till en aktiv fritid samt ge råd i vardagssituationer. https://play.mediaflowpro.com/ovp/16/70GEZK4S9U för att se en kort film om uppdraget som kontaktperson. Våra verksamheter kännetecknas bland annat av delaktighet och du arbetar utifrån den enskildes behov. Vi söker därför dig som är lyhörd och uppmärksam i kontakten med andra människor samtidigt som du har förmågan att förhålla dig professionellt utifrån ditt uppdrag. I uppdraget arbetar du ensam med brukaren, därför är det viktigt att du är trygg i din roll. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ingen erfarenhet krävs. Du måste ha fyllt 18 år. För att vara aktuell behöver du uppvisa följande två utdrag (i oöppnade kuvert) från belastningsregistret: 1. Arbete med barn med funktionsnedsättning (Utdraget går att få i din digitala postlåda) 2. Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret Du kan begära utdrag från belastningsregistret här: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ OBS! Då det är flera brukare som är i behov av ledsagare, avlösare och kontaktpersoner, sker rekrytering löpande. Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ För arbete inom LSS behöver du dessutom beställa: Polisen: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 400 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Hos oss står varje individs behov i centrum, och våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande. Här får du plats att växa. Inom Lunds kommun sätter vi kunskapen i centrum och skapar möjligheter att utvecklas i arbetslivet. Vi erbjuder en inkluderande arbetsmiljö, och chans att påverka och göra skillnad. Vill du bli en av oss?

30 juni 2025
Sista ansökan:
1 september 2025
Extrajobb och vikariat inom Funktionshinderomsorgen
Umeå kommun
Vårdare, boendestödjare

Gör skillnad på riktigt! Vill du ha ett meningsfullt och givande extrajobb? Vi erbjuder flexibla arbeten och vikariat inom en rad verksamheter i Umeå, Hörnefors, Sävar, Holmsund samt Obbola. Att jobba hos oss innebär att du möter personer som är i behov av din hjälp, ditt stöd och ditt engagemang. Vi söker dig som vill arbeta extra vid behov eller på längre vikariat upp till 6 månader. Vi utför insatser dygnet runt, alla dagar på året och arbetstiden kan vara förlagd till dagtid, kvällstid, helg, journatt eller vaken natt. Vad kan du jobba med? Inom funktionshinderomsorgen arbetar du med personer som har psykiska, fysiska och intellektuella funktionsvariationer. Ditt uppdrag är att stärka den enskildes förmåga att leva ett så självständigt liv som möjligt. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är bland annat att stötta vid vardagliga sysslor, fritidsaktiviteter, sociala kontakter, personlig hygien och medicin. Du kan arbeta på gruppbostad, serviceboende, korttidsboende och korttidsvistelse inom barn och unga, daglig verksamhet, boendestöd eller inom personlig assistans. Läs mer om våra olika verksamheter här! Du som söker Behöver vara 18 år Får gärna ha tidigare vårderfarenhet och/eller relevant utbildning men det är inget krav Är positiv, lyhörd, nyfiken och har ett genuint intresse för människor Har hög arbetsmoral och kan arbeta både självständigt såväl som i grupp Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift, detta för att kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering. Enligt lag måste alla som arbetar inom verksamheter med barn och unga under 18 år uppvisa ett giltigt utdrag från polisens belastningsregister vid anställningstillfället. Ett sådant utdrag kan du beställa digitalt från polisens hemsida: Barn med funktionsnedsättning, e-tjänst | Polismyndigheten Övrigt Vi tar emot ansökningar via registrering i vårt rekryteringssystem, ej via e-mail eller brev. Klicka på "sök jobbet" för att göra en ansökan. Har du frågor? Kontakta oss på: 090-16 10 83, [email protected] Har du skyddad ID? Kontakta Rekryteringssupport på 090-16 10 99 eller på [email protected] så hjälper dem dig med en säker ansökningsprocess. Urval, intervjuer och tillsättning sker löpande så skicka in din ansökan redan idag, välkommen! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter.  Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
FACT-samordnare till Svenljunga kommun
Svenljunga kommun
Socialsekreterare

Vill du arbeta i en roll där du gör verklig skillnad för personer med komplex psykisk ohälsa och beroendeproblematik? Har du god samarbetsförmåga och förmågan att hålla ihop processer mellan flera aktörer? Då kan du vara den vi söker! Som FACT-samordnare arbetar du med att samordna kommunens insatser inom ramen för FACT-modellen (Flexible Assertive Community Treatment). Du är anställd på Individ- och familjeomsorgens myndighetsavdelning men har ett nära samarbete med kommunens öppenvård – Sociala stödteamet, samt regionens psykiatrimottagning och övriga aktörer i FACT-teamet. Svenljunga är en liten kommun med stora möjligheter. Hos oss är det nära till besluten, idéerna och varandra. Vi erbjuder bra arbetsvillkor, stödjande ledarskap och värnar om att du som anställd ska trivas och utvecklas. Svenljunga kommun – vi erbjuder det godaste livet. ARBETSUPPGIFTER Tjänsten som FACT-samordnare är en ny roll i Svenljunga kommun och en del av ett större utvecklingsarbete inom samsjuklighetsvården i regionen. I november 2022 fick Närvårdssamverkan Södra Älvsborg och Boråsregionen Sjuhärads kommunalförbund i uppdrag att ta fram ett förslag för en förbättrad samsjuklighetsvård. Målet är att skapa bättre förutsättningar för individer med både psykisk ohälsa och beroendeproblematik. Uppdraget har lett till ett gemensamt arbete mellan Södra Älvsborgs sjukhus (SÄS) och kommunerna i Sjuhärad för att etablera en systematisk, resurseffektiv och långsiktig samverkan, med utgångspunkt i den evidensbaserade vård- och rehabiliteringsmodellen FACT (Flexible Assertive Community Treatment). Som FACT-samordnare i Svenljunga är du en central länk i detta samverkansarbete. Du arbetar med att koordinera kommunens insatser för personer med komplexa behov, i nära samverkan med psykiatrin och andra aktörer i FACT-teamet. Du: ·         Deltar i FACT-möten varje vardag tillsammans med inre teamet från psykiatrin. ·         Samordnar kommunens insatser och ansvarar för att dessa kommuniceras och följs upp. ·         Följer ärenden över tid, skriver remisser, och bidrar aktivt i planering och vård- och återhämtningsinsatser. ·         Arbetar både strategiskt och operativt med fokus på struktur, samverkan och individanpassat stöd. Uppdraget är både utmanande och meningsfullt och du kommer ha stor möjlighet att påverka hur FACT-arbetet etableras och utvecklas i vår kommun. Uppdragets omfattning kommer att utvecklas över tid, och det är därför viktigt att du är flexibel och beredd på att även kunna bidra med andra arbetsuppgifter inom Individ- och familjeomsorgens myndighetsavdelning. Tillsättningen av tjänsten sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske under pågående ansökningsperiod. KVALIFIKATIONER Högskoleutbildning inom exempelvis socialt arbete, vård, beteendevetenskap eller motsvarande. Erfarenhet från samordnande roller, gärna inom socialpsykiatri, beroendevård eller samverkansmodeller som FACT, ACT eller liknande. God förmåga att strukturera, kommunicera och samarbeta tvärprofessionellt. Vana vid digitala möten och systemstöd. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från myndighetsutövning inom socialtjänsten eller arbete inom kommunal öppenvård. Uppdraget förutsätter god struktur, tydlig kommunikation och ett genuint intresse för samverkan. ÖVRIGT Dina personuppgifter kommer att användas inom Svenljunga kommun och av personer som arbetar med rekrytering. Det är den nämnd som står för rekryteringen som är personuppgiftsansvarig och ansvarar för behandlingen av personuppgifter. Vill du veta vem det är som är personuppgiftsansvarig för dina uppgifter kan du kontakta oss via [email protected] eller 0325-180 00. Syftet med behandlingen av personuppgifter är för att de ska användas för rekryteringsändamål. Den rättsliga grunden är samtycke för att kunna administrera och dokumentera rekryteringsprocessen. De uppgifter som kommer att lagras och sparas med anledning av överklagande förfarandet är uppgifter du själv angett, ditt CV, ditt personliga brev samt eventuell övrig information som du anger till oss. Vi gallrar dina uppgifter efter 2 år. Har du synpunkter på hur vi behandlar dina personuppgifter eller om du anser att de står i strid med dataskyddsregelverken bör du informera oss snarast. Detta kan du göra genom att ta kontakt med oss via [email protected] eller 0325-180 00 eller vårt dataskyddsombud. Du kan också lämna in ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten ([email protected]). Enligt lag så är det krav att begära ut belastningsregister vid anställning inom skola/förskola och funktionshinder. Inför anställning är vi skyldiga att begära in ett aktuellt utdrag ur belastningsregistret. Om du vill läsa mer om dina rättigheter eller hur vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa det på vår webbplats. https://svenljunga.se/ovrigt/om-personuppgifter Varmt välkommen med din ansökan!

30 juni 2025
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Vikarier till Personlig assistans
Strängnäs kommun
Personliga assistenter

Vad sägs om ett mångsidigt och kreativt jobb? Inom personlig assistans i Strängnäs får du möta intressanta människor med olika behov och förutsättningar. Du kommer utvecklas som person, samtidigt som du bidrar till att andra har det bra! Som personlig assistent gör du skillnad varje dag genom att stödja vuxna personer med olika fysiska och/eller psykiska funktionsnedsättningar. Du hjälper till med vardagliga sysslor i hemmet, personlig omvårdnad och att skapa en meningsfull fritid. Brukarens mål är vårt mål. Hos oss arbetar vi varierande arbetstider så som dag/kväll, natt samt helg. Du som blir del av vårt team kommer att utveckla egenskaper som kreativitet, flexibilitet, mod, empati och samarbetsförmåga. Oavsett vad du väljer att göra i din framtida karriär är detta en unik möjlighet. Trivs du så finns goda möjligheter att fortsätta jobba hos oss. Vi är en trygg arbetsgivare och tar ansvar för att du har det bara. ARBETSUPPGIFTER Som personlig assistent sker ditt arbete i brukarens hem och är unikt anpassat efter varje individs behov. Ingen dag är den andra lik! Ofta arbetar du självständigt, vilket ger dig både frihet och ansvar att forma ditt arbete på bästa sätt. Att vara personlig assistent är ett speciellt uppdrag som ger både utmaningar och glädje. Du får chansen att bygga nära relationer och bidra till någon annans livskvalitet. Ett jobb med hjärta, omtanke och stor betydelse. Hos oss får du en gedigen introduktion så att du känner dig säker i din roll. Vi arbetar med utbildade handledare och använder ett uppskattat introduktionsmaterial för nya medarbetare. Som vikarie hos oss arbetar du vid behov, med timlön, och avtalet omfattar avtalade arbetstillfällen och tider. Ett nytt anställningsförhållande påbörjas varje gång du arbetar ett nytt arbetspass. Vi har ett löpande behov av vikarier. KVALIFIKATIONER Vem är du? Vi söker dig som har: • fyllt 18 år. • goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. • god datorvana för att hantera verksamhetens system och kunna föra social dokumentation. • B-körkort. Det är meriterande om du har: • utbildning från omvårdnadsprogrammet eller barn- och fritidsprogrammet, eftergymnasial utbildning inom beteendevetenskap, specialpedagogik eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. • erfarenhet inom området LSS och har arbetat med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och psykiatri. • arbetat med lågaffektivt bemötande och har erfarenhet av att skapa pedagogiska miljöer som präglas av lugn och positiv förväntan. • erfarenhet av delegering från sjuksköterska. Vid arbete hemma hos brukare så behöver du vara förberedd på att husdjur kan finnas i hemmet. För arbete med barn och ungdom skall utdrag ur belastningsregister visas innan anställning. Som person behöver du kunna skapa förtroende, inge trygghet och lugn i din yrkesroll. Du har förmåga att arbeta självständigt och samtidigt följa verksamhetens rutiner och arbetssätt kring brukare. Att du är lyhörd och inkännande är viktigt då vissa brukare kan ha svårt att uttrycka sin vilja och behov i verbal kommunikation. För att ha förutsättningar att klara av arbetsuppgifterna med brukaren, både omvårdnadsarbetet och fritidsaktiviteter, behöver du ha en allmänt god fysik. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och intresse av att arbeta med målgruppen. Om du tycker om att arbeta med människor, är kreativ och har ett hjärta för omvårdnad då är detta jobb för dig! Vi ser fram emot att höra från dig! ÖVRIGT Strängnäs kommun har drygt 39 000 invånare och är strategiskt belägen i Mälardalen med utmärkta kommunikationsmöjligheter. Här är det nära till storstaden Stockholm som nås med tåg på under 50 minuter, och ännu närmare ligger Eskilstuna. Vår kommun är en attraktiv plats för både boende och arbete, där du får möjlighet att göra verklig skillnad för samhället och dess invånare. Hos oss finns en mängd meningsfulla och utmanande arbetsuppgifter, med möjligheter att växa och utvecklas i din yrkesroll. I Strängnäs kommun arbetar över 2 500 kunniga och engagerade medarbetare, som alla bidrar till att skapa en positiv vardag för invånarna. Vi värdesätter en arbetsplats där alla känner sig inkluderade och där det finns utrymme att påverka. Vi arbetar aktivt utifrån en värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet. Vi ser i vår årliga medarbetarundersökning att våra medarbetare trivs. Vi hoppas att du vill vara en del av vårt team och tillsammans med oss bygga framtidens Strängnäs. Tillsammans skapar vi en starkare kommun och gör varandra bättre. Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid för att skapa en hälsosam arbetsmiljö för alla medarbetare, kollegor och brukare. Ansökningsprocess och personuppgiftshantering • Som sökande ansvarar du för att dokumentera din kompetens tydligt, så att vi kan göra en saklig och rättvis bedömning av din ansökan. • Vid arbete med barn och ungdomar krävs utdrag ur polisens belastningsregister innan anställning. • Strängnäs kommun hanterar dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Du kan läsa mer om vår personuppgiftshantering på vår hemsida. Strängnäs kommun har valt mediekanaler för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare och rekryteringstjänster. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och hur du vill bidra till Strängnäs framtid.

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 september 2025
Personlig assistent
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

Om dig   För vår kunds räkning söker vi dig som är positiv, initiativtagande och öppensinnad och ser möjligheter i allt. Du som personlig assistent är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. Du blir en del av ett härligt team som jobbar tillsammans med och för kunden. Körkort krävs för att ta sig till arbetsplatsen.      För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet.     Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar.  Ingen tidigare erfarenhet krävs, du utbildas och handleds på plats hos kunden. Skriv i din ansökan hur stor tjänstgöringsgrad du önskar.  Monument Assistans begär alltid utdrag ur belastningsregistret : "Kontroll av egna uppgifter".  Dina arbetsuppgifter   För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet.  Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa! Krav: Körkort: * B (Personbil) Tillgång till: * Personbil

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personlig assistent
Monument Assistans AB
Personliga assistenter

Om dig   För vår kunds räkning söker vi dig som är positiv, initiativtagande och öppensinnad och ser möjligheter i allt. Du som personlig assistent är lyhörd för vår kunds behov och önskemål. Du blir en del av ett härligt team som jobbar tillsammans med och för kunden. Körkort krävs för att ta sig till arbetsplatsen.      För oss är det viktigt att du klickar med kunden som du ska jobba hos och att du är lyhörd för kundens behov och önskemål. Du ska vara empatisk och respektera kundens integritet. Du har nära till skratt och är beredd att ta egna beslut. Du är ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du har förmågan att ta ett steg tillbaka när det behövs. Du är duktig på att entusiasmera och tycker det är roligt med utmaningar i arbetet.     Du kan jobba dag som kväll och helger. Personlig assistans utförs under dygnets alla timmar.  Ingen tidigare erfarenhet krävs, du utbildas och handleds på plats hos kunden. Skriv i din ansökan hur stor tjänstgöringsgrad du önskar.  Monument Assistans begär alltid utdrag ur belastningsregistret : "Kontroll av egna uppgifter".  Dina arbetsuppgifter   För yrket förekommande uppgifter. Det kan vara allt från individanpassad omvårdnad till hushållssysslor. Assistansen bedrivs främst i kundens hem men innebär också att följa med på aktiviteter utanför hemmet.  Du arbetar stödjande och motiverande. Utbildning får du på plats och via Monument Assistans. Om företaget Monument Assistans är alternativet för personer med personlig assistans som söker skräddarsydda lösningar. Vi har hög kompetens och bred erfarenhet av personlig assistans. För att vi ska kunna hjälpa våra kunder på allra bästa sätt så arbetar vi med hög tillgänglighet och ett nära och personligt samarbete. Vi vet att vår personal är nyckeln till att bedriva en bra personlig assistans. Därför är det centralt för oss att du som medarbetare är både känner stolthet och glädje över att arbeta hos oss. Vi på Monument Assistans vill därför ge dig möjligheten att utvecklas i din yrkesroll. Vi uppskattar nyfikna och engagerade medarbetare. Vi erbjuder dig goda lönevillkor, ett nära ledarskap och friskvårdsersättning. Vi ger dig en arbetsmiljö där det är högt i tak och där du har goda möjligheter att påverka din egen arbetssituation. Vi tar gärna fram individuella fortbildningslösningar beroende på i vilken typ av uppdrag du arbetar i. Hos oss får du möjligheten att växa! Krav: Körkort: * B (Personbil)

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Personliga assistenter Ekerö

Är du en person med glimten i ögat? Söker du jobb som personlig assistent? Då kan du vara precis den jag söker! Jag är en tjej som bor i en lägenhet centralt på Ekerö. Jag kommunicerar med bilder, tecken och mobilkamera. Mina assistenter får lära sig min kommunikation samt lågaffektivt bemötande och vi jobbar hela tiden gemensamt med att utveckla det. Jag tycker om att vara aktiv och gillar bland annat att simma, rida och cykla. På vardagarna går jag även på Daglig verksamhet. När jag är utomhus använder jag rullstol. Jag söker dig som ser möjligheter istället för problem. Du är positiv, stark, inkännande och: - En trygg och stabil person. - Har körkort för bil med manuell växel. - Kan upprätthålla struktur och ordning - då det är viktigt för mig. - Gillar fysisk aktivitet och följer gärna med mig när jag simmar, cyklar eller rider. - Har lätt för att samarbeta med andra då du jobbar dubbelt med annan personlig assistent. - Talar mycket bra svenska och är en bra kommunikatör - för att kunna bidra till att min kommunikation utvecklas. Hos mig får du introduktion och handledning så att du känner dig trygg i din roll. Din arbetsplats är alltid där jag befinner mig. Arbetstider och omfattning: Tjänsten gäller en timanställning med fasta pass, ange i din ansökan vilka dagar/tider du är öppen för att jobba så pratar vi mer om det på intervjun! Tillträde: Omgående. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

30 juni 2025
Sista ansökan:
30 juli 2025
Personlig assistent sökes till kille i Kristianstad

Är du en trygg och engagerad person som vill göra skillnad i någons vardag? Jag söker nu en personlig assistent till mig som är en 25-årig kille med stort intresse för bakning, matlagning, djur och natur. Om tjänsten:Du kommer att vara ett stöd i vardagen och följa med på mina olika aktiviteter, både i hemmet och utanför. Jag älskar att baka och laga mat, så det är ett stort plus om du delar det intresset! Då jag även tycker om att vara ute i naturen och umgås med djur, får du gärna vara friluftsintresserad. Jag har katt och marsvin så du måste tåla djur. Jag behöver hjälp med all omvårdnad och kommunicerar med kommunikations dator. Det är viktigt att du är hyfsat stark så du orkar med lyft. Jag har lift i hemmet men är man iväg har man inte alltid tillgång till hjälpmedel. Det är viktigt att du kan simma, då bad och vattenaktiviteter är en del av mitt liv. Du bör också vara flexibel och kunna följa med på resor. Vi söker dig som: - Är rökfri - Har god simkunnighetÄr bekväm med att resaÄr ansvarsfull, lyhörd och har en positiv inställning - Erfarenhet av alternativ kommunikation är meriterande - Gärna har erfarenhet av personlig assistans, men det är inget krav Arbetstider och omfattning: Tjänsten gäller en timanställning med inhopp vid behov. Arbetspassen kan vara förlagda både dag/kväll/natt/helg därför söker jag efter dig som är öppen för att hoppa in vid behov dygnets alla timmar! Ansökan: Låter det som något för dig? Skicka in din ansökan med en kort beskrivning av dig själv och din erfarenhet. Vi ser fram emot att höra från dig! Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

30 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025
Boendesamordnare
Borås kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Vård- och äldreförvaltningen är en av Borås Stads största förvaltningar. Tillsammans utför vi ett meningsfullt arbete med fokus på dem vi är till för. Viktiga ledstjärnor i vårt arbete är professionalism, lärande och engagemang. Delar du vårt intresse för socialt arbete med fokus på våra äldre? Vill du vara en del av en arbetsgrupp med breda kunskaper och ett stort engagemang och utveckla både dig själv och vår verksamhet tillsammans med oss? Vi erbjuder dig ett givande och omväxlande arbete i en god arbetsmiljö. Välkommen med din ansökan! Vård- och äldreförvaltningens myndighetsverksamhet ansvarar för biståndshandläggning, boendeplanering, bostadsanpassning, avgiftshandläggning samt vårdplanering. Verksamheten har ca 90 medarbetare varav ungefär hälften är biståndshandläggare som arbetar i team utifrån geografiska områden. Ledningsfunktionen består av en verksamhetschef samt fyra enhetschefer. Vi har våra kontor på Ramnåsgatan 1 som ligger i närheten av Centralstationen och Resecentrum med vackra Ramnaparken runt knuten. För oss är arbetsglädje och trivsel viktigt och någonting vi ständigt arbetar med. Här är du en del av ett team som hjälper varandra och som värnar om varandras olikheter och styrkor. Vi arbetar utifrån väl inarbetade rutiner och en tydlig struktur, vilket ger en stabil grund för en trygg och rättssäker verksamhet. Boendesamordnare Arbetsuppgifter Vi söker nu en boendesamordnare som huvudsakligen kommer att arbeta med att verkställa beslut om korttidsvistelse, men det kommer även att vara aktuellt med att verkställa beslut inom dagverksamhet samt vård- och omsorgsboende. Du arbetar utifrån förvaltningslagen och socialtjänstlagen med fokus på att tillgodose goda boende- och vistelseformer utifrån biståndshandläggarnas bedömningar. Arbetet är processorienterat och i din roll säkerställer du en snabb flödesstruktur för att ständigt belägga våra platser. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ boendesamordning är att ha en aktiv och bra dialog och ett gott samarbete med förvaltningens olika verksamheter. Detta för att kunna matcha individers behov med befintliga platser inom respektive verksamhet på bästa möjliga sätt. Du har också ett nära samarbete med såväl interna som externa samarbetspartners som bland annat lokalförsörjningsförvaltningen och sjukhus samt den enskilde och dess anhöriga. Utöver arbetsuppgifterna som är kopplade till förvaltningens interna boendesamordning kommer administrativa arbetsuppgifter som inte är direkt knutna till boendesamordning att tillkomma. Övrig information Förutom meningsfulla arbetsuppgifter, goda arbetsvillkor och professionella arbetskamrater erbjuds du som anställd inom Borås stad flera personalförmåner, bland annat i form av friskvårdsbidrag, fria bad i kommunens simhallar, förmånscykel och en mängd aktiviteter som personalföreningen MerKraft anordnar. Intervjuer genomförs från v. 31. Välkommen med din ansökan! Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen och god kompetens inom socialt arbete kopplat till äldreomsorg, gärna från erfarenheter inom biståndshandläggning eller annan myndighetsutövning. Din förmåga att vara kommunikativ, lyhörd och lösningsfokuserad gör att du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer. Du ser det som en självklarhet att samarbeta och samverka på ett professionellt sätt med alla dina kontakter. Du behöver självständigt kunna planera, strukturera och prioritera i ditt arbete. Det är också viktigt att du trivs i en miljö där arbetsdagen är varierad eftersom vissa dagar är mer intensiva än andra och plötsliga situationer ställer krav på flexibilitet och förmåga att prioritera om. Du är van vid att arbeta i olika IT- system och du har goda kunskaper i svenska både i tal och skrift. Ansökan Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

30 juni 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025