Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig! Boden ligger i Norrbottens kustland, endast 3 mil från havet mellan två älvdalar. Här bor cirka 28 000 personer. Boden är en modern småstad med närhet till det mesta vilket skapar ett givande arbets- och fritidsliv, det vi kallar närhetsliv. Boden ligger i hjärtat av en etableringsintensiv region och är en viktig del av den gröna globala samhällsomställningen. Här skapas ett samhälle i tillväxt, rustat för att möta den gröna ny industrialiseringen, med smarta och hållbara lösningar för samverkan, boende, transporter, vardagen och ett modernt företagande. Med ett starkt stöd från kompetenta kollegor och chefer, får du mod att våga prova. Hos oss får du stort förtroende i en fantastisk miljö, där det finns möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen söker två medarbetare till Biståndsenheten. Handläggning/myndighetsutövning enligt gällande lagstiftning och delegation. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att utreda, bedöma och besluta om bistånd enligt socialtjänstlagen inom verksamhetsområdena hemtjänst och äldreboende. KVALIFIKATIONER Socionom eller högskoleutbildning med inriktning social omsorg eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialt arbete är en merit. Körkort erfordras. Egenskaper vi söker hos dig: Arbetet ställer krav på god kommunikativ förmåga, muntligt såväl som skriftligt. Din samarbetsförmåga är god, du har ett lyhört förhållningssätt och kommunicerar tydligt såväl som pedagogiskt. I myndighetsrollen krävs en god förmåga att kunna göra objektiva och sakliga bedömningar samt att fatta tydliga beslut i enlighet med gällande regelverk och rättspraxis. Social kompetens och empatisk förmåga. Ansvarstagande och flexibel. God samarbetsförmåga. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. ÖVRIGT Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden. Vi har rökfri arbetstid. Vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag. Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm. Följ oss gärna på Facebook och Instagram När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor. Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad. Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning. Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss! Du är Göteborg. ARBETSUPPGIFTER Utvecklingsledarens roll innefattar att på uppdrag av myndighet funktionsstöd stärka och utveckla förvaltningens kvalitetsarbete med kompetensutveckling och frågor som rör likvärdig och rättssäker myndighetsutövning. Uppdraget innebär också att du ingår i flera samverkansstrukturer på både operativ och strategisk nivå inom och mellan andra förvaltningar i staden. Som utvecklingsledare ingår du i myndighetens stab tillsammans med verksamhetsutvecklare, controller, och inköpssamordnare. Staben leds av myndighetens två verksamhetschefer. Tjänsten utgår från Mässans gata 8-10, men visst arbete sker på förvaltningskontoret vid Selma Lagerlöfs torg. Tjänsten är en strategisk tjänst med uppdrag för myndighetsutövningen i hela staden. Uppdraget kommer också ligga nära verksamhetsutvecklaren i staben där statistik, nyckeltal och verksamhetsuppföljning ingår. Kvalitetsarbetet kan till exempel innefatta brukarundersökningar och egenkontroller såsom avvikelseanalyser. Välkommen med din ansökan till oss! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du behöver ha flera års erfarenhet av myndighetsutövning inom hela socialtjänstens område, Sol, LSS och HSL. Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt uppdrag. Tjänsten kräver en god förmåga att förstå och möta andra människors behov, känslor och åsikter med respekt, hänsyn och omtanke. En lyhördhet för omgivningen kombineras med ett professionellt bemötande som bygger förtroende. För att lyckas i rollen behövs även en målfokuserad inställning med förmåga att omvandla uppsatta mål till konkreta handlingar, följa upp resultat och vid behov omprioritera vid ändrade förutsättningar. Vidare krävs en god samarbetsförmåga där lyssnande, respekt och förståelse för det gemensamma uppdraget är centrala. Arbetet bedrivs strukturerat och effektivt genom god planering, organisering och prioritering, med fokus på att slutföra uppgifter i tid och följa upp resultat. Det är även viktigt att kunna se det egna uppdraget i ett större sammanhang och bidra till helheten i organisationen genom aktiv samverkan. Förmågan att ta till sig olika perspektiv och anpassa idéer utifrån verksamhetens behov är avgörande för att skapa värde och utveckling. ÖVRIGT Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning. Urval och intervjuer kan komma att påbörjas under ansökningstiden. I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev. Intervjuer kommer att hållas från och med vecka 32. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig: - Trygg anställning med goda anställningsvillkor - Heltid med möjlighet till deltid - Introduktion vid nyanställning - Kompetensutveckling - Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.
Är du intresserad av att jobba med intensiva insatser för barn och ungdomar med komplex psykiatrisk problematik? Sök då denna unika kuratorstjänst där socionomens specifika kompetens avseende samordning och stöd i ungdomens självständighet efterfrågas! BUP Sektion Intensiv öppenvård tar emot barn och unga med komplex barnpsykiatrisk symtombild som har en stor påverkan på funktionsnivån, ofta med behov av intensiv behandling och omfattande samverkan. Här ingår våra mellanvårdsenheter, Dagvård, Traumaenhet och DBT-team tillsammans med Enheten för psykos och bipolär sjukdom. Sektionen arbetar integrerat för att skräddarsy specialiserade behandlingsupplägg. Nu söker vi förstärkning av en kurator till BUP Enhet för psykos och bipolär sjukdom. Enheten har som uppdrag att snabbt bedöma och behandla barn och unga med symtom inom psykos och bipolärspektrum, ett uppdrag som nu utökas för att samla och utveckla vården för patienter med svårbehandlad depression. Vår mottagning kännetecknas av högt engagemang för våra patienter och gott samarbete mellan medarbetarna. Vi är lokaliserade i fina ljusa lokaler vid Globen som vi delar med två av våra mellanvårdsenheter. Enhetens arbetssätt utgår från FACT (Flexibel Assertive Community Treatment) och kännetecknas av hög medicinsk kompetens, tillgänglighet, flexibilitet och personcentrerad vård. Arbetsuppgifter Som kurator hos oss arbetar du huvudsakligen med samordning av insatser som kan hjälpa familjen och kollegerna i teamet att navigera i en del ärenden där vårdgrannar, skola, socialtjänst och andra samverkanspartners kan komma att behöva stå för vissa insatser. Mer specifikt kan det röra sig om att arbeta på ett konsultativt sätt mot både familjer och det professionella i teamet genom att hålla i SIP-möten samt koordinera insatser i de ärenden där enhetens vårdprofessioner inte räcker till för att säkerställa att patienter får tillgång till samhällets resurser. Du behövs också som samtalsledare för både enskilda familjer och större sammanhang, som t ex föräldragrupper. Du kommer att arbeta i team med sjuksköterska, läkare, psykolog och arbetsterapeut och bistår med din specifika kunskap för att bevaka ungdomarnas och vårdnadshavarnas intressen. Kvalifikationer Vi söker dig som har en socionomexamen och ett uttalat intresse för psykosocialt arbete och utveckling av kuratorsrollen som ett stöd i patienternas självständighetsutveckling. Du ska ha erfarenhet att arbeta med familjer i kris, gärna på systemisk, familjeterapeutisk grund. Erfarenhet av till exempel FACT eller som case manager samt att du är legitimerad hälso- och sjukvårdskurator är meriterande. Det är också meriterande om du har erfarenhet av och kunskap om barn- och ungdomspsykiatri eller psykiatri, liksom erfarenhet av samordning, psykosocialt arbete. Personliga egenskaper Du har god samarbetsförmåga och kan arbeta självständigt. Du trivs med att både lära och dela kunskap med kollegor och har ett pedagogiskt förhållningssätt till patienten och hens nätverk. Du är strukturerad och ser utvärdering och utveckling som en del av ditt arbete. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi erbjuder Vi erbjuder ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor i multiprofessionella team i en dynamisk lärandemiljö som också gör arbetet spännande och varierande, både på enheten och inom vår sektion. Hos oss får du en individuellt anpassad introduktion med mentor samt möjlighet till handledning. Vi har förmåner som tjänstepension, fri öppensjukvård, flextid, friskvårdstimme och ett generöst friskvårdsbidrag om 5000 kr per år. Övrig information Intervjuer sker löpande under ansökningstiden. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi ser fram emot din ansökan! Om oss BUP Enhet för psykos och bipolär sjukdom är en del av BUP Stockholm. Barn- och ungdomspsykiatrin i Stockholm (BUP) erbjuder specialiserad psykiatrisk vård för barn och ungdomar under 18 år inom Stockholms län. Vi är en del av Stockholms läns sjukvårdsområde som är en vårdgivare inom Region Stockholm. Tillsammans är vi inom BUP Stockholm drygt 1 200 anställda som varje år möter över 22 000 barn, ungdomar och deras familjer. Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb
Myndigheten för personer med funktionsnedsättning tillhör Omsorgskontoret i Södertälje kommun. Omsorgskontoret består av en myndighetsdel såväl som utförarorganisation inom verksamhetsområdena äldre och funktionsnedsättning. Nu söker vi en LSS-handläggare till myndigheten för personer med funktionsnedsättning. Myndigheten för personer med funktionsnedsättning består av en resultatenhetschef, fyra gruppledare, 25 LSS-handläggare samt två kontaktsekreterare. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Här har du möjlighet att som LSS-handläggare göra karriärsteg och få utökad delegation enligt omsorgskontorets delegationsordning. Hos oss finns även kollegialt lärande som är en del av introduktionen där medarbetare med utökad delegation utbildar nyanställda i de olika biståndsbedömningarna inom Socialtjänstlagen [SoL] samt Lag om stöd och service för vissa funktionshindrade [LSS]. På myndigheten har du även möjlighet att delta och vara aktiv i olika kompetenshöjandeforum, och du kommer vara en viktig del i myndighetens utveckling. Vi använder oss av verksamhetssystemet Pulsen combine och har individens behov i centrum [IBIC] som arbetsmetod. Dina arbetsuppgifter Vill du arbeta som LSS-handläggare? Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med personer med funktionsnedsättning. I arbetsuppgifterna som LSS-handläggare ingår att du informerar, utreder och fattar beslut enligt delegationsordningen i individärenden enligt SoL eller LSS samt följer upp beviljade insatser. I rollen som LSS-handläggare ingår att samverka med olika verksamheter, såsom barn- och ungdom, socialpsykiatri, missbruk, regionen och skolan. Vi ser därför gärna att du har ett ödmjukt förhållningssätt, har en god kommunikationsförmåga och är bra på att samarbeta. Som LSS-handläggare förväntas du också vara en del i förbättringsarbetet på vår myndighet. Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, och som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt. Vem är du? Du är ansvarstagande och duktig på att strukturera och planera ditt arbete. Du är analytisk och har förmågan att fatta självständiga beslut utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. Du har ett ödmjukt förhållningssätt och ett gott bemötande till klienter och anhöriga. Du värdesätter samverkan med samverkanspartners. Du är engagerad, motiverad och nytänkande vilket innebär att du använder din kunskap och dina förmågor för att utveckla verksamheten. Krav: - Socionomexamen, juristexamen eller annan universitet- eller högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Behärskar svenska väl i tal och skrift och har en god dokumentationsförmåga - Goda datorkunskaper - B-körkort Meriterande: - Dokumenterad erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS/ SoL - Erfarenhet av att arbeta med IBIC som arbetsmetod - Erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Pulsen combine Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner - Ett utvecklande och intressant uppdrag - Goda möjligheter till kompetensutveckling - Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid - Friskvårdsbidrag - Handledning - Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Myndigheten för personer med funktionsnedsättning tillhör Omsorgskontoret i Södertälje kommun. Omsorgskontoret består av en myndighetsdel såväl som utförarorganisation inom verksamhetsområdena äldre och funktionsnedsättning. Nu söker vi en vikarierande gruppledare till myndigheten för personer med funktionsnedsättning. Myndigheten för personer med funktionsnedsättning består av en resultatenhetschef, fyra gruppledare, 25 LSS-handläggare samt två kontaktsekreterare. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Här har du möjlighet att leda och utveckla LSS-handläggare och ha en nyckelroll för en välfungerande organisation hos oss. Som gruppledare på myndigheten förväntas du delta och vara aktiv i olika kompetenshöjandeforum och vara en viktig del i myndighetens utveckling. Vi använder oss av verksamhetssystemet Pulsen combine och har individens behov i centrum [IBIC] som arbetsmetod. Dina arbetsuppgifter Vill du arbeta som gruppledare? Vi söker dig som vill leda, inspirera och utveckla ett engagerat team inom myndighetsutövning. Hos oss får du en nyckelroll i arbetet med rättssäkerhet, kvalitet och effektivitet i beslut som påverkar människors vardag. Som gruppledare ansvarar du för att leda det dagliga arbetet, stötta medarbetare i komplexa ärenden och säkerställa att verksamheten följer aktuella lagar och riktlinjer. Du blir en viktig länk mellan medarbetarna och resultatenhetschefen och bidrar aktivt till både operativt och strategiskt utvecklingsarbete. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: - Operativt ledarskap av gruppens dagliga arbete samt strategiskt utvecklingsarbete - Att ge handledning och stöd i individärenden - Uppföljning av mål och resultat - Implementering av nya arbetssätt och rutiner - Samarbete med interna och externa aktörer Vem är du? Du är strukturerad och organiserad och har förmågan att planera, prioritera och leda handläggningsprocessen effektivt. Du är beslutsför och ansvarstagande och är mån om att fatta välgrundade beslut. Du har en god juridisk förmåga och kan tillämpa lagar och förordningar i praktiken. Du ser ett värde i samverkan och är duktig på att skapa relationer både internt och externt. Som ledare är du trygg och tydlig med förmåga att motivera, utveckla och coacha medarbetare. Du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation Krav: - Socionomexamen, juristexamen eller motsvarande högskoleutbildning som argbetgivaren bedömer som likvärdig - Gedigen erfarenhet av myndighetsutövning, särskilt inom LSS - Erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och kunskap kring myndighetsutövningen för målgruppen - Erfarenhet av ledarskap, gärna i en offentlig kontext. Meriterande: - Ledarskapsutbildning - Du har varit med i olika förändringsarbeten och organisationsförändringar - Erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Pulsen combine Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Vi erbjuder dig: - Ett utvecklande och intressant uppdrag - Goda möjligheter till kompetensutveckling - Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid - Friskvårdsbidrag - Handledning - Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Gruppboendet på Herrgårdsvägen är ett särskilt boende med sex brukare som har olika typer av funktionsnedsättningar och varierande grad av självständighet. Varje brukare bor i en egen fullvärdig lägenhet med tillgång till gemensamt kök och vardagsrum. Verksamheten har ett starkt fokus på att främja individens självständighet vilket är något som genomsyrar samtliga arbetsuppgifter. Vi söker nu en trygg stödassistent! Dina arbetsuppgifter Du ger stöd i vardagen till personer med psykiska och/eller intellektuella funktionsnedsättningar. Ditt arbetssätt kännetecknas av flexibilitet, kontinuitet och trygghet. Du erbjuder individuellt anpassat stöd – både socialt och praktiskt – utifrån varje individs behov. Genom ett metodiskt, långsiktigt och målinriktat arbetssätt bidrar du till att stärka brukarens förmågor, delaktighet och inflytande. Tillsammans med brukarna skapar du en trygg hemmiljö och en meningsfull vardag. Arbetsuppgifterna innefattar även olika typer av administration såsom planering av stöd, dokumentation, journalföring samt upprättande av genomförandeplaner. Uppföljning och utvärdering av arbetet kommer vara en naturlig del i verksamheten. Vi ställer höga krav på förmågan att upprätta och hålla överenskommen struktur i verksamheterna. Arbetsuppgifterna kan även innefatta personlig omvårdnad samt hantering av läkemedel. Samverkan sker mellan olika verksamheter inom funktionshinderomsorgens särskilda boenden. Arbetstiderna är förlagda dag/kväll/helg och journatt (sovande natt). Om dig Du har en god förmåga att samarbeta och har ett professionellt bemötande mot brukare, anhöriga och andra aktörer. Du är engagerad och har en vilja att dela våra värderingar och jobba mot uppsatta mål samt att arbeta med ständiga förbättringar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Eftersom vår verksamhet präglas av många olika aktiviteter, är det viktigt att du har god initiativförmåga och kan fatta självständiga beslut. Vi vill att du har förutsättningar att aktivt delta i fysiskt ansträngande moment, såsom tränings- och badaktiviteter, i enlighet med verksamhetens behov. För att du ska kunna kommunicera med brukare, anhöriga och kollegor, skriva och ta del av vårddokumentation samt erhålla medicindelegering krävs det att du har goda kunskaper i det svenska språket i både tal och skrift. Krav: Examen från Vård- och omsorgsprogrammet, barn- och fritidsprogrammet, socionomprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig B-körkort Simkunnig Meriterande: Erfarenhet av arbete inom funktionshinderomsorgen Övrigt: För att säkerställa att de personer som kallas till intervju är de som bäst matchar det vi söker, använder vi urvalsfrågor. Urvalsfrågorna utgår från kraven och meriteringarna som ställs för tjänsten och du besvarar frågorna i samband med din ansökan. Det är därför viktigt att du svarar på urvalsfrågorna. OBS! Har du skyddade personuppgifter? Vänligen kontakta Rekryteringssupport på 090-16 10 99 eller på [email protected], så hjälper de dig med en säker ansökningsprocess. Urval och intervjuer sker löpande, varmt välkommen med din ansökan! Om Umeå kommun Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har cirka 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss? Här kan du ta del av hur det är att leva och bo i Umeå: https://www.umea.se/flytta Umeå kommun ingår i tre förvaltningsområden för finska, meänkieli och samiska www.umea.se/minoriteter. Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Ta del av våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte oss om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum. Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 800 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord. Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten. Stenunsgund har ett sedan ett knappt år tillbaka ett spännande målsökande samarbete mellan grundskolan, centrala- barn och elevhälsan och enheten för familjestöd – ett skolsocialt team! Då en av våra socialpedagoger har en föräldraledighet att se fram emot söker vi hennes ersättare under 18 månader. ArbetsuppgifterSkolsociala teamet arbetar i operativ samverkan för våra barn och elever. Genom att arbeta främjande, förebyggande och åtgärdande är teamet tillsammans med lärare och elevhälsan delaktiga i att skapa en tryggare skolgång för alla elever. Teamet är organiserat i mindre team kopplade till kommunens olika skolor. Insatser planeras och påbörjas när rektor, i samråd med enhetschefen för skolområdet, identifierar ett behov. Som medarbetare i det skolsociala teamet kommer du att: • Arbeta operativt ute på våra skolor – i klasser, grupper och kring enskilda elever • Samarbeta, samordna och samverka • Stötta och vägleda elever och vårdnadshavare • Arbeta med förebyggande och främjande insatser på såväl individ- och gruppnivå som tex information eller utbildning till föräldragrupper, kompetensutveckling för personal eller erbjuda aktiviteter för grupper av elever KvalifikationerVi söker dig med adekvat utbildning, erfarenhet och personlig lämplighet för uppdraget!Vi ser då att du: • Har en examen som socialpedagog, behandlingspedagog, socionomexamen eller annan högskole- eller universitetsexamen som arbetsgivaren bedömer likvärdig (t.ex. examinerad socialpedagog eller examen inom beteendevetenskap, minimum yrkeshögskola) • Erfarenhet av skolsocialt arbete/elevhälsoarbete och har ett relationellt perspektiv på elever i skolsvårigheter • Ett genuint intresse för barn och unga och deras nätverk • Har B-körkort För att lyckas med uppdraget är det viktigt att du: • Har förmåga att skapa och bibehålla relationer med elever och vårdnadshavare samt professionella kontakter – allt i en professionell kontext • Trygg i att ha svåra samtal samt olika roller i möten • Kan arbeta strukturerat och systematiskt både i det dagliga operativa arbetet samt i systematiskt kvalitetsarbete – i det initiativförmåga och god självledarskapsförmåga • Är en lagspelare som tilltalas av att arbeta i team • Är flexibel och lösningsorienterad • Har en god empatisk förmåga och är lyhörd för andras perspektiv Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet utöver utbildningskrav. Det är också av vikt att du har möjlighet att påbörja anställningen senast 1 oktober. Tjänsten är ett vikariat på ca 18mån. Planerade intervjdatum är: 26/8 & 1/9
I Huddinge kommun arbetar vi för att skapa ett hållbart samhälle, där natur, teknik och god service samspelar. Huddinge är en stor Stockholmskommun med cirka 6 400 medarbetare och fler än 110 000 invånare. Hos oss känner du dig trygg, delaktig och stolt när vi med kraft gör skillnad, varje dag! Socialförvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och omsorg för personer med funktionsnedsättningar. Vi arbetar förebyggande med stöd, insatser och myndighetsutövning till barn, ungdomar, familjer, vuxna, äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt uppdrag är att öka individers förutsättningar att leva under så bra levnadsvillkor som möjligt samt att stärka individer till att leva ett självständigt liv. Vi är en socialtjänst som ligger i framkant i preventionsarbetet och i omställningsarbetet till en än mer lätt tillgänglig och kunskapsbaserad socialtjänst. Till Socialförvaltningen i Huddinge kommun söker vi nu en biståndshandläggare till AST och Förebyggande.Tjänsten är heltid, Tillsvidare med tillträde efter överenskommelse.VerksamhetsbeskrivningSektionen Bistånd och Förebyggande består av totalt tre enheter: AST och förebyggande, LSS-barn och Unga och LSS-Vuxen. Enheten AST- och förebyggande består av fyra biståndshandläggare, en anhörigsamordnare, en anhörigkonsulent, två uppsökare och en koordinator. En av våra medarbetare går vidare till nya utmaningar och vi söker nu en driven och engagerad biståndshandläggare som vill bli en del av vårat team! Enheten AST och förebyggande ansvarar för det förebyggande arbetet samt att, utifrån gällande lagstiftning, utreda och besluta om insatser inom funktionshinderområdet. Kontoret ligger centralt i Huddinge centrum, nära restauranger, pendeltåg och busstation.Målet är en rättssäker myndighetsutövning med god service och hög kvalitet. Vår arbetsplats kännetecknas av gott samarbete och ett öppet klimat där vi ser varandra som viktiga resurser för att kunna utvecklas och nå våra mål. Enheten präglas av engagemang, driv och god sammanhållning. Vi värdesätter varandras kunskap och strävar gemensamt efter att ständigt utveckla vårt arbete för att säkerställa en rättssäker myndighetsutövning med god service där individens behov är i centrumOm arbetetAST-gruppen ansvarar för att utreda och besluta om insatser enligt två lagrum, LSS och socialtjänstlagen (SoL). Målgruppen är personer mellan 18-64 år med autismdiagnos utan samtidig intellektuell funktionsnedsättning. Som biståndshandläggare i AST-gruppen utreder du bland annat insatserna boendestöd, biträde av kontaktperson, daglig verksamhet och bostad med särskild service. Som medarbetare hos oss förväntas du delta i enhetens utvecklingsarbete som kan innebära att förbättra eller föreslå nya arbetssätt, införa nya rutiner och bidra till kompetensutveckling. Arbetet är självständigt och ställer krav på förmåga att fatta egna beslut. Du har egen delegation på flertal insatser. I rollen ingår att fatta beslut, göra regelbundna uppföljningar och säkerställa att rätt beslut fattas i rätt tid. För stöd i det dagliga arbetet finns kollegor, chefer och en verksamhetsjurist. Varje vecka hålls ärendedragningsmöten där du får möjlighet att diskutera olika frågeställningar och ärenden tillsammans med dina närmsta kollegor. Vi erbjuder även extern handledning. Din profilVi söker dig som är utbildad socionom eller har annan relevant högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För att bli framgångsrik i arbetet som biståndshandläggare krävs att du är stabil och trygg i dig själv, bidrar till ett gott samarbetsklimat samt är empatisk och tydlig i mötet med brukare. Viktigt är också att du har ett gott omdöme och att du driver ditt arbete på ett strukturerat och självständigt sätt.Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Intervjuer kan komma att påbörjas under annonseringstiden.Kvalifikationer- Socionomutbildning eller annan relevant akademisk utbildning- God datorvana samt förmåga att uttrycka dig på svenska, både i tal och skrift- Strukturerad och tydlig, med förmåga att organisera och prioritera arbetet- Goda kunskaper om gällande lagstiftning och kännedom om funktionshinderområdetMeriterande- Erfarenhet av myndighetsutövning- Erfarenhet av socialt arbete inom funktionshinderområdet- Erfarenhet av bildkommunikation, dokumentation i Lifecare/ Procapita och utredningsmetodiken IBICB-körkort är en fördel.Förmåner För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. https://www.huddinge.se/formaner (https://www.huddinge.se/formaner) Upplysningar Vid frågor om tjänsten, vänligen kontakta: Stephani Chamoun, Enhetschef AST och Förebyggande, 08-535 316 98 Välkommen in med din ansökan!
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Vill du göra skillnad i Stockholmarnas vardag, och jobba i en spännande och växande stadsdel? Hos oss får du utvecklas och växa med uppgiften. Vi arbetar för att hitta nya innovativa arbetssätt för ett hälsosamt och meningsfullt åldrande. Till stöd för detta har vi ett innovationscentrum med framstående välfärdsteknik inom vård och omsorg. Tillsammans arbetar vi för att vara ett stadsdelsområde i en trygg stad att växa upp, leva och att åldras i. Välkommen till oss En av våra medarbetare går snart i pension och vi söker därför en ekonomihandläggare/biståndshandläggare till ett varierat och meningsfullt arbete. Tjänsten är placerad på Enheten för administration och ekonomi inom Avdelning funktionsnedsättning socialpsykiatri äldreomsorg. Vi erbjuder Som ekonomihandläggare/biståndshandläggare hos oss erbjuder vi dig bland annat: Sommararbetstid (förkortad arbetstid under perioden maj-augusti) Möjlighet till flexibel arbetstid Möjlighet att delvis arbeta hemifrån Möjlighet att växla semesterdagstillägget mot fler semesterdagar Friskvårdsbidrag Din roll I din roll som ekonomihandläggare/biståndshandläggare arbetar du huvudsakligen med avgifts- och fakturahantering. I uppdraget ingår bland annat att: Säkerställa att den enskilde debiteras rätt avgift och att rätt ersättning betalas till utförare. Attestera fakturor. Handlägga ansökan om utökat förbehållsbelopp och reducerad hyra. Hantera avstämning/utbetalning av hemvårdsbidrag. Handlägga överklagan gällande avgifter. Bidra med kunskap och kompetens till biståndshandläggare för att säkerställa ekonomiska processer inom avdelningen. Ta fram underlag i samband med revisioner och granskningar. Du kommer ingå i en grupp med andra ekonomihandläggare/biståndshandläggare som har samma arbetsuppgifter. Gruppen stöttar och täcker upp för varandra vid behov. Din kompetens och erfarenhet Du som söker ska ha: Socionomexamen. Erfarenhet av arbete som biståndshandläggare. Goda datorkunskaper. Goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. För att lyckas i rollen är du stabil, noggrann och strukturerad. Du tar ansvar för ditt arbete och driver uppgifter framåt. Vidare har du en förmåga att styra om och prioritera arbetsuppgifter utifrån nya omständigheter. Eftersom du kommer arbeta i en grupp tillsammans med andra ekonomihandläggare/biståndshandläggare är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga. Enheten för administration och ekonomi Enheten för administration och ekonomi är en ny enhet inom myndighetssidan på Avdelning funktionsnedsättning, socialpsykiatri, äldreomsorg från och med den 1 april 2025. Enhetens uppdrag är främst att ge stöd i administrativa och ekonomiska processer till beställarenheterna inom avdelningen. Enheten ansvarar för verksamhetsuppföljning enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade på uppdrag av socialförvaltningen och äldreförvaltningen. Enheten handlägger även ärenden om färdtjänst, riksfärdtjänst och kommunalt bostadsbidrag för personer med funktionsnedsättning samt i övrigt förekommande administrativa och ekonomiska processer som tidigare innefattats inom de båda beställarenheterna. Enheten leds av en enhetschef. På enheten arbetar administrativa assistenter, biståndshandläggare, ekonomihandläggare, verksamhetscontroller ekonomi samt verksamhetscontrollers uppföljning. Övrigt Vi rekryterar utan personligt brev för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030. För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för barnfamiljer i Arboga kommun. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person och också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Beskrivning Individ- och familjeomsorgen söker en familjebehandlare till öppenvården barn och familj. Målgrupp är barn och unga (0–21 år) samt deras familjer. På vår arbetsplats möts myndighetsutövning, behandlingsinsatser, förebyggande och uppsökande arbete under ett och samma tak – alltid med barnets bästa i fokus. Tjänsten innebär att ge stöd och insatser både med och utan behovsprövning. Det kan bland annat handla om föräldrar som önskar stöd i sin föräldraroll, ungdomar som behöver bryta ett kriminellt beteende eller droganvändande eller familjer som behöver få till fungerande rutiner för att få vardagen att gå ihop. Den arbetsgrupp du kommer att tillhöra leds av en teamledare och består av sex familjebehandlare, en projektanställd förebyggande familjebehandlare samt en skolsocionom som ingår i ett skolsocialt team. Familjebehandlargruppens arbetsområde är brett och innebär enskilda samtal, såväl som familjesamtal, föräldragrupper och barngrupper samt informationsträffar och samverkansmöten med externa aktörer inom skola, BUP med mera. Med en bred målgrupp är arbetet varierande, det finns också möjlighet till spetskompetens i gruppen även om alla medarbetare har ansvar för hela gruppens arbetsområde. Du dokumenterar i vårt verksamhetssystem Lifecare. Vad kan vi erbjuda dig? Du kommer till en fungerande arbetsgrupp med ett nära ledarskap som arbetar aktivt med utvecklingsfrågor. På enheten barn och familj arbetar också teamledare, mottagningssekreterare, socialsekreterare, familjerättssekreterare, barnföljare och familjehemssekreterare. När du börjar din tjänst hos oss får du en anpassad introduktion oavsett om du har lång erfarenhet eller är nyexaminerad. Du får stöd i introduktionen av egen mentor, teamledare och chef, allt för att du ska få en så bra start som möjligt hos oss. Det finns en upparbetad struktur för regelbundet stöd som ärendedragningar och extern handledning. Egenskaper Som person är du mogen, trygg, ansvarsfull, uthållig och stabil. Du har förmåga att bibehålla fokus även i stressade situationer. Du tar initiativ till utveckling samt möter utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Du har förmåga att arbeta självständigt och i nära samverkan med andra. Kvalifikationer Du har socionomexamen eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av arbete inom socialtjänsten/behandlingsarbete. Meriterande är vidareutbildningar avseende evidensbaserade behandlingsmetoder inom barn och familj och missbruksbehandling. Har du erfarenhet av att leda barngrupper och föräldragrupper är det ett plus. Vidare är det värdefullt om du har erfarenhet av att leda nätverksmöten. Du har kunskap om BBIC och Signs of safety. Du är van att arbeta och dokumentera med datorbaserat verksamhetssystem. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. B-körkort krävs samt ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister. Arbetstid och omfattning Heltid. Anställningen är tillsvidare. Dagtid, viss oregelbunden arbetstid kan komma att ingå. Tillträde 2025-09-01 eller enligt överenskommelse. Lön Månadslön och individuell lönesättning tillämpas.Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvårdsbidrag. Ansökan Sista ansökningsdag är 2025-07-20. Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan redan idag! Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag i rekryteringen!
Välj ett jobb för att visa detaljer