Sommarjobb som personlig assistent i Piteå (10 jobb)
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare kollegor till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker efter ca 10 kollegor som vill arbeta som personlig assistent hos oss över sommaren och mer stor chans till förlängning efter sommaren. Eller kanske är det här bara början på en fortsatt resa inom just omsorgsyrket och du vill stanna längre hos oss? Hos oss jobbar vi alla med människor, för människor - med målet att våra kunder ska få leva sitt liv fullt ut. Vi letar just nu fler kollegor till Piteå med omnejd som vill jobba som personlig assistent. Om dig För att trivas hos oss är du en person som tycker om att arbeta med människor och som kan se till andra människors behov. Som person är du lyhörd, ansvarstagande och flexibel, samt en bra lagspelare. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet i rollen kopplat till matchning hos kund. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöd vid dagliga rutiner, som förekommande hushållssysslor Assistera/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Meriterande Erfarenhet av arbete inom omsorg eller personlig assistans Körkort och tillgång till bil Hur ser en vanlig dag ut? Det är olika! Hos oss är alla kunder unika och rutiner och aktiviteter kan skilja sig beroende på vem du arbetar hos. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är t ex att hjälpa till med dagliga rutiner, personlig hygien, av- och påklädning samt hjälp vid måltider. Din arbetsplats är i kundens hem men du följer också med kunden vid diverse utflykter samt olika ärenden, exempelvis handling, läkarbesök, fika på stan osv. Du finns där för kunden när denne lever sitt liv utifrån sina förutsättningar. Det kan även förekomma lyft vid förflyttningar, beroende på respektive kunds behov ( om det behövs finns även hjälpmedel på plats). En tjänst hos någon av våra kunder kan även innebära chansen att testa på arbete under dygnets olika tider så som dag, kväll eller natt under vardag samt helg. Även dygnspass kan förekomma. Omfattning: Varierande sysselsättningsgrad utifrån respektive uppdrags behov. Tillträde: Enligt överenskommelse vid eventuell vakans hos våra kunder. Start kan förekomma omgående såväl som senare under sommaren. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personlig assistent sökes på fast tjänst till man i 25års åldern!
Inre Kraft i Norr AB
Personliga assistenter

På Inre Kraft arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? OM TJÄNSTEN Vi på Inre Kraft söker dig som vill arbeta som personlig assistent på 50-65% hos vår kund i Luleå och vi hoppas att du kan introduceras så snart som möjligt. På vardagarna är arbetspassen förlagda som "delade turer", samt en helgtjänstgöring/månad. Arbetstiderna är följande: Vardagar Kl 06:30-09:30 & 13:00-19:00 Helg Kl 11:00-20:00 Tillträde sker enligt överenskommelse där vi gärna ser att du kan påbörja introduktion omgående. OM KUNDEN Du kommer att arbeta med en 24-årig man som lever med ryggmärgsbråck. Han är en social, utåtriktad och aktiv person med ett stort intresse för träning. Som personlig assistent blir du en viktig del i hans vardag och bidrar till att skapa trygghet, struktur och frihet i hans liv. Arbetsuppgifterna inkluderar: Stöttning vid viss förflyttning och handräckning Stöttning/hjälp vid personlig hygien, av- och påklädning Hjälp med vardagliga hushållssysslor Stöttning med planering och struktur av dagen ÄR DU DEN VI SÖKER? Vi söker dig som är strukturerad, ansvarsfull och har en naturlig social förmåga. Du är lyhörd, flexibel inför kundens behov, initiativtagande och har en god förmåga att läsa av och möta andra människors behov. Vi tror att du uppskattar att vara del av en annan människas vardags och värdesätter att skapa trygghet och kontinuitet. Kunden är öppen för både manliga och kvinnliga assistenter, vi ser gärna att du som söker är mellan 20-45 år.  Om du känner att detta stämmer in på dig, kan du vara den vi söker! KRAV B-körkort Goda kunskaper i svenska språket MERITER Tillgång till egen bil för att lättare ta sig till arbetet (då arbetstiden innebär delade turer) Sysselsättningsgrad: 50-65%. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. Din ansökan kommer att läsas av medarbetare på Inre Kraft, kund och anhörig. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Varmt välkommen med din ansökan. För anställning hos oss på Inre Kraft behöver du ha ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete i Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ner på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent behöver du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera, Du beställer enkelt med BankID via denna länk:Länk till belastningsregister Jobba hos oss på Inre Kraft AB Inre Kraft är ett familjärt assistansbolag med huvudsaklig verksamhet i Norrbotten och Västerbotten. Vår målsättning är att tillgodose varje kunds individuella och unika behov av personlig assistans, där det är kunden som berättar hur verksamheten ska bedrivas. Våra ledord är trygghet, stabilitet och familjär känsla. Våra kundservicemedarbetare är tillgängliga över telefon årets alla dagar mellan kl 06.00-22.00. Vi har anordnar återkommande kostnadsfria aktiviteter för våra kunder och för dig som medarbetare. Vi är mån om dig som anställd och våra kunder, och strävar efter att skapa en arbetsplats där alla trivs och utvecklas. Förmåner för dig som anställd hos Inre Kraft Som anställd personlig assistent hos oss omfattas du av kollektivavtal och avtalspension. Du är försäkrad under arbetstid och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Vi erbjuder friskvårdsbidrag till våra anställda. Delning av ansökningar inom Team Olivia För att ge dig bästa möjligheterna att hitta rätt tjänst kan din ansökan komma att delas med våra systerbolag inom Team Olivia, om din profil matchar en ledig tjänst där. Självklart sker detta endast med ditt godkännande, vilket du anger i samband med din ansökan. För dig med anställningsstöd Om du har rätt till anställningsstöd tar vi hänsyn till detta vid en eventuell anställning. Att ange denna information i din ansökan är helt frivilligt - alternativt kan du välja att informera oss vid en eventuell intervju. Vi ser detta som en möjlighet att tillsammans skapa en bra lösning för dig som medarbetare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Personliga assistenter sökes till deltidstjänster hos 27-årig man i Gävle!
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en man i 27-års åldern som är bosatt i Gävle har goda kunskaper i svenska är rökfri (vanliga och e-cigaretter) kan komma doftfri till arbetet, det vill säga utan parfym eller andra starka dofter tål pälsdjur, då det finns katt i hemmet har erfarenhet av att arbeta med personer som har autism Det är även meriterande om du: har erfarenhet av att arbeta som personlig assistent  har arbetat med låg affektivt bemötande tidigare delar kundens intressen av till exempel kolla film, bada och kasta boll Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform för båda tjänsterna är "Så länge assistansuppdraget varar". Ena tjänsten är på 55% med dygnspass och enstaka nattpass enstaka vardagar men främst helger. Den andra tjänsten är på 34% med dygnspass eller nattpass i gång veckan under helgen. Dygnspassen är mellan kl. 14:45-14:45 och nattpassen är mellan kl. 14:45-08:30 och samtliga arbetspass har jourtid mellan kl. 23-06:00. Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025-08-01 är tillträde för båda tjänsterna, men vi ser gärna att du som söker kan påbörja introduktion innan enligt överenskommelse.  Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Elin Hjerén  [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Socialsekreterare till barn och unga
GÖTEBORGS KOMMUN
Socialsekreterare

Socialförvaltningen Sydväst är en av fyra socialförvaltningar i Göteborgs Stad med runt 900 medarbetare. I stadsområdet Sydväst bor cirka 120 000 invånare och området stäcker sig från Billdal till Högsbohöjd och till södra skärgården. Förvaltningens uppdrag är att barn, unga och vuxna ska kunna leva ett tryggt och självständigt liv och att barn och unga har en rik fritid. Förvaltningen jobbar också för att stötta personer i hemlöshet till ett varaktigt boende. Genom samverkan med civilsamhälle, lokalt näringsliv och andra aktörer ska vi öka folkhälsan och tryggheten i området. I socialförvaltningen Sydväst vill vi ta tillvara på engagemanget hos alla medarbetare. Hos oss kan du påverka både ditt eget jobb och andras liv. ARBETSUPPGIFTER Vill du utvecklas och vara med på en spännande resa då den nya socialtjänstlagen träder i kraft 1 juli? Då skall du arbeta inom barn och unga utredning! Barn och familj i Sydväst består av tre utredningsenheter med tre team vardera. Varje team har en 1:e socialsekreterare och leds av en enhetschef. Vi är måna om att du får en bra start i din roll som socialsekreterare och kommer i gång på bästa sätt. På varje utredningsenhet finns en socialsekreterare med särskilt uppdrag att ansvara för introduktionen av nya medarbetare utöver din förste socialsekreterare. Det innebär att du får ett väl anpassat stöd och en individuell introduktionsplan som utformas utifrån din erfarenhet under din första tid här hos oss. Du kommer att successivt slussas in i arbetet med gott stöd av socialsekreteraren med särskilt uppdrag, av din arbetsledare och av ditt team. Vi erbjuder metodstöd, extern handledning och fördjupad utbildning i handläggning, dokumentation och juridik. Vi är en utredningsenhet med erfarenhet som strävar efter att utvecklas och har flera utvecklingsgrupper där man kan fördjupa sig inom specialområden. Som socialsekreterare hos oss arbetar du med barn mellan 0-18 år och deras föräldrar. Du kommer göra förhandsbedömningar, utredning och uppföljning av olika insatser, så som öppenvård, kontaktpersoner, kontaktfamiljer samt SoL och LVU-placeringar på boenden och familjehem. Vårt främsta fokus är att sätta barnets bästa och brukarens behov i centrum. Hos oss får du en flexibel arbetsplats som strävar efter att alla medarbetare skall få en god balans mellan arbete och privatliv och vi erbjuder hemarbete en dag i veckan. Vi är en utredningsenhet med erfarenhet som strävar efter att utvecklas och har flera utvecklingsgrupper där man kan fördjupa sig inom specialområden. Vi är placerade nära Frölunda Torg och är ett barn- och unga-hus där mottag, myndighetsenheter, familjehem och barnsekreterare har sina kontor. Arbetsplatsen har kontorsrum som delas med en kollega och ett fåtal enskilda rum. Vi har ett nära och bra samarbete med vår stora resursverksamhet som sitter nära oss. Vi erbjuder ett roligt och stimulerande arbete med gott stöd från kollegor, socialsekreterare med särskilt uppdrag, förste och EC. Vi värdesätter en positiv arbetsmiljö där du trivs och har kul på jobbet. Välkommen med din ansökan! KVALIFIKATIONER Vi söker dig som Erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga och B-körkort. Erfarenhet av myndighetsutövning inom barn och unga är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom andra områden. • Du har förmågan att anpassa och omorganisera arbetet vid behov. • Du trivs med att samarbeta med andra för att uppnå gemensamma mål. • Du kan etablera tydliga mål och planera dina arbetsuppgifter. • Du utnyttjar din tid på ett effektivt sätt och arbetar på ett systematiskt sätt. • Du arbetar rättssäkert, har god dokumentationsförmåga och klientkontakt. Passar detta in på dig ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Urval och intervjuer kan påbörjas innan sista ansökningsdag, så ansök snarast möjligt. ÖVRIGT För att uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan. Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda, undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

25 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Fältsekreterare till Uppsala Ungdomsjour
Uppsala kommun
Socialsekreterare

Välkommen till socialförvaltningen. Socialförvaltningens uppdrag är att tillhandahålla en god vård och omsorg samt bedriva verksamhet som ger stöd för den enskilde att leva ett självständigt och aktivt liv. Socialförvaltningen (SCF) leds av en direktör och är indelad i fyra avdelningar; Stab SCF, Barn och ungdom myndighet, Barn och ungdom insatser och Vuxen. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Vi söker en engagerad fältsekreterare som vill göra skillnad för barn och unga i riskzonen för brottslig verksamhet. Du har en relevant utbildning som socionom eller beteendevetare och ett genuint intresse för ungdomar. Ditt arbete kommer att bidra till att skapa trygga och positiva miljöer för våra unga. Välkommen att bli en del av vårt team!Uppsala kommun och Uppsala ungdomsjour jobbar med trygghetsskapande och förebyggande arbete i flera områden i Uppsala. Du kommer att vara anställd av socialförvaltningen och avdelningen insatser barn och unga och vara placerad på Uppsala ungdomsjour.Uppsala ungdomsjour är en enhet som jobbar med uppsökande och förebyggande arbete på fältet i samverkan med bland annat skola, socialtjänst, polis och fritid. Enheten består av flera samordnare, fältsekreterare, socialarbetare på fältet och kuratorer. Arbetet bedrivs lokalt ute i flera områden i Uppsala samt centralt med samordning av olika typer av sociala insatser. Vi arbetar med att förstärka samarbetet mellan socialtjänsten och skolan för att ge elever förutsättningar att klara sin skolgång och bryta socialt nedbrytande beteenden i ett tidigt skede. Extra satsning riktas främst mot skolor i Sävja, Stenhagen, Gottsunda/Valsätra och Gränbyområdet med kringliggande samarbetspartners. Beskrivning av arbetsuppgifter Under den senaste tiden har vi från flera håll i Uppsala uppmärksammat en oro för att alltfler hög- och mellanstadiebarn befinner sig i riskzonen för brottslig verksamhet och andra socialt nedbrytande beteenden. Ungdomsjourens uppdrag är att jobba aktivt med insatser för unga som befinner sig i eller i riskzon för kriminalitet, missbruk och andra socialt nedbrytande beteenden. Du ingår i Uppsala ungdomsjour som fältsekreterare med ansvar för delar av det uppsökande och förebyggande barn/ungdomsarbetet med fokus på skola. Du samverkar med skolor i ett uttalat geografiskt område kring trygghetsfrågor och brottsförebyggande insatser. Du utnyttjar din sociala och kreativa sida i dialoger med ungdomar och andra vuxna. Ditt arbete bidrar till att skapa trygghet och minska risken för social oro. Syfte med arbetet är att genom formaliserad samverkan öka den tidiga upptäckten av unga i riskzon och därigenom minimera risken att dessa unga faller mellan stolarna. Du kommer jobba med livsstilsförändring bland unga, främst 10-16 år. Arbetet sker i team med Uppsala ungdomsjours samordnare och i samverkan med övriga socialarbetare på fältet. Tillsammans med skolan och andra aktörer i områdesarbetet kommer du identifiera det som sker i det geografiska området och som kan utvecklas till något negativt. Du mobiliserar föräldrar och andra goda krafter inom området. Arbetet sker nära socialförvaltningens avdelning för barn och unga myndighet samt övriga verksamheter inom barn och unga insatser. Arbetet innebär att du har schemalagd arbetstid måndag till fredag, både dag- och kvällstid. Du kommer att arbeta under riskhelger, såsom Valborg, skolavslutning och Kulturnatten samt lokala ungdomsarrangemang. Kvalifikationer Vi söker dig som är utbildad socionom eller beteendevetare med och minst 3 års arbetslivserfarenhet, varav 2 år inom socialt arbete med barn och unga. Det är en fördel om du har erfarenhet av fältarbete sen tidigare. Vi ser gärna att du har kunskaper inom Signs of Safety, systemteori och motiverande samtal (MI). Det är även meriterande om du genomfört metodutbildning inom Kriminalitet som livsstil. Erfarenhet av arbete inom socialtjänst eller inom skola är en fördel. Arbetet kräver att du har B-körkort samt goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Vi ser övrig språkkompetens som meriterande. Som person är du flexibel och ser möjligheter till förändring. Du är en kommunikativ person som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare är du bra på att skapa, underhålla och utveckla arbetsmässiga relationer. Sist men inte minst har du en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört sätt. UpplysningarHar du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Hilde Wiberg, enhetschef, 018-727 59 09. Facklig företrädare: Vision, Sofia Venemalm, 018-727 12 13Akademikerförbundet SSR, Maria Persson, 018-727 24 24 Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 68 24. Anställning sker först efter uppvisande av utdrag ur belastningsregistret.I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Fritidsledare
Ludvika kommun
Fritidsledare m.fl.

Kultur- och samhällsutvecklingsförvaltningen består av verksamheter som ansvarar för förvaltning och underhåll av gator och parker, lokala trafikföreskrifter, kultur och fritid samt samhällsplanering, projektering och exploatering. Arbetsplatsen I Ludvika kommun finns tre mötesplatser som drivs i kommunal regi: Haffas, Lorensberga och Grängesbergs fritidsgård. Vi söker dig som tillsammans med oss vill utveckla kommunens öppna ungdomsverksamheter och fritidsutbudet för unga. Arbetsuppgifter Som fritidsledare i öppen ungdomsverksamhet är ditt uppdrag att bedriva attraktiva, demokratiska och trygga mötesplatser/verksamheter för målgruppen årskurs 6 upp till 19 år. Du bidrar till verksamhetens gemenskap och mötet mellan människor utifrån ett främjande och coachande förhållningssätt. Målgruppen ska känna att du är en aktiv och engagerad ledare som tillsammans med besökare och kollegor utvecklar verksamheterna. Utbudet ska vara varierat och tilltala en bred målgrupp, det kan vara allt från planerade och spontana aktiviteter på fritidsgården till lovresor eller större arrangemang. I arbetet ingår det att vara fysiskt aktiv där du tillsammans med besökarna deltar i olika aktiviteter. Du ska även bidra till kommunens demokratiarbete genom att stödja och uppmuntra till ökat engagemang i samhällsfrågor. Du arbetar aktivt för lokal samverkan och nätverkande. Andra förvaltningsövergripande uppdrag kan förekomma. Kvalifikationer • Eftergymnasial utbildning med pedagogisk inriktning, fritidsledarutbildning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med ungdomar och/eller unga vuxna. • Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. • God datorvana. • Erfarenhet av att kommunicera via sociala medier. Du bör vara trygg både bakom och framför kameran då verksamheterna marknadsförs och kommunicerar digitalt. • B-körkort. Det är meriterande om du: • Har utbildning i samtalsmetodik, t ex MI (motiverande samtal). • Har erfarenhet av jämställdhetsarbete samt att leda grupper utifrån värderings- och värdegrundsarbete. • Har erfarenhet av att arbeta i projektform (förankra, involvera, planera, marknadsföra, genomföra och utvärdera). • Är insatt och intresserad av ungdomskultur och håller dig uppdaterad i trender både lokalt och nationellt. • Har kunskap om hur en kommunal organisation fungerar. Personliga egenskaper Du är en vuxen förebild som är trygg i dig själv och i ditt ledarskap. Du har en positiv livssyn, är en god lyssnare och har förmåga engagera och entusiasmera. Du har mycket god samarbetsförmåga och har lätt att ta kontakt och skapa relationer. Du ser unga som en resurs, har ett coachande förhållningssätt och vilja att stödja unga i förverkligandet av sina idéer. Du är idérik och har drivkraft att utveckla verksamheterna tillsammans med arbetsgruppen. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar omgivningen. Strukturerad, ansvarstagande, flexibel, lösningsorienterad och stresstålig är andra viktiga egenskaper du bör ha. Dina personliga egenskaper är av stor betydelse som fritidsledare därför kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Heltid (viss tidsnedsättning är möjlig om man så önskar). Schemalagd dag-/kvällstid. Tillträde efter överenskommelse. Tjänsten utgår från Grängesberg och Ludvika Övrig information I enlighet med Lag (2013:852) om registerkontroll av personer som ska arbeta med barn, krävs att du som erbjuds tjänsten kan uppvisa ett utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister. Detta önskar vi att du liksom din legitimation medtar vid eventuell intervju. Kontakt Enhetschef, Unni Fredriksson, 0240-860 44, [email protected] Vecka 28-29: Verksamhetschef, Göran Gullbro, 0240-860 52, [email protected] Vecka 31: Verksamhetschef, Hanna Tibbling, 0240-861 54, [email protected] (Vecka 30 har vi inte möjlighet att svara på frågor gällande tjänsten pga semestrar.) Facklig kontakt Kommunal, nås via kommunens växel 0240-860 00. Vision, nås via kommunens växel 0240-860 00. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 3 augusti 2025. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

25 juni 2025
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Personlig assistent till en kvinna i Landskrona - 70%
Humana AB
Personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Personlig assistans är en insats enligt LSS (Lagen om stöd och Service till vissa funktionshindrade). Som personlig assistent ger du individuellt stöd och omvårdnad till personer som beviljats personlig assistans för att de behöver hjälp med ett eller flera grundläggande behov. Varje kund är unik och dina arbetsuppgifter varierar utifrån kundens behov. Du värnar om kundens självbestämmande och integritet, och bidrar till att vardagen fungerar smidigt. Om tjänsten Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker därför dig som är lyhörd, engagerad och ansvarstagande. Det är även viktigt att du kan ta egna initiativ och se vad som behöver göras. Vi söker nu dig som stämmer in på följande: vill arbeta hos en kvinna i 60 års åldern bosatt i Landskrona  har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift  har erfarenhet av arbete med lågaffektivt bemötande har erfarenhet av arbete med turner eller liknande förflyttningshjälpmedel har god fysik  tål pälsdjur då det finns katt i hemmet tål doften av e-cigarettrök Det är även meriterande om du: har erfarenhet av liknande arbete inom vård/omsorg Stor vikt kommer att läggas kring personlig lämplighet. Arbetstid, tjänstgöringsgrad och lön: Aktuell anställningsform är "Så länge assistansuppdraget varar" och tjänsten är på ca 70%. Tjänsten innebär arbete under dagtid, kvällstid och nattetid på vardag och helg. Arbetspassen är varierande och de nuvarande arbetstiderna är kl. 08:00-17:00 och  kl. 17:00-08:00 med 6 h jourtid på natten.  Fast timlön enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde 2025 08 04  Att vara anställd på Humana En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen. Välkommen med din ansökan! Vill du veta mer om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig: Katarina Roos  [email protected]

25 juni 2025
Sista ansökan:
17 juli 2025
Socialsekreterare ekonomiskt bistånd - timvikarie
Eksjö kommun
Socialsekreterare

Eksjö kommun är en trygg och levande kommun som välkomnar alla. Här finns stad och landsbygd med både historia och framåtanda. Här verkar den lilla entreprenören och de stora företagarna. Här finns en närhet som ger möjlighet till en meningsfull fritid. Kommunen är en av de största arbetsgivarna och med din hjälp vill vi att våra invånare ska kunna leva ett gott liv. Det når vi genom att samarbeta, arbeta hållbart och ta vara på din kompetens och ditt engagemang. ARBETSUPPGIFTER Är du studerande på socionomprogrammets sista år eller en glad pensionär som vill och kan arbeta extra i höst så är detta för dig! Vi söker nu en timvikarie till enheten för ekonomiskt bistånd. Att arbeta med ekonomiskt bistånd innebär att du kommer utreda och bedöma rätten till ekonomiskt bistånd samt aktivt stödja människor att stå på egna ben och nå självständighet såväl socialt som ekonomiskt. Du arbetar kartläggande och motiverande gentemot de du möter och samverkar med andra aktörer, både internt och externt. På enheten ekonomiskt bistånd arbetar 8 socialsekreterare, en 1:e socialsekreterare och en enhetschef. Enheten ansvarar för arbetet med ekonomiskt bistånd, dödsbohandläggning, övergångsbostäder och felaktiga utbetalningar. Hos oss får du kompetenta och erfarna kollegor och nära arbetsledning som stöttar dig i arbetet. Allt arbete inom enheten innebär ett kvalificerat socialt arbete där man utreder, bedömer och fattar beslut utifrån gällande lagar, rättspraxis och delegation. Är du studerande, eller har arbetat med ekonomiskt bistånd utan socionomexamen, vill vi att du har betyg i kursen socialrätt. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med eller haft praktik inom ekonomiskt bistånd tidigare eller har erfarenhet av myndighetsarbete. Kunskaper om MIX och verksamhetssystemet Combine är det meriterande. Körkort B-behörighet erfordras då resor i tjänsten förekommer. Vi söker dig som är strukturerad, har lätt för att samarbeta och skapa relationer samt har en förståelse för människor och deras ibland komplexa livssituationer. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten är ett timvikariat med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden så tveka inte att söka idag om detta låter intressant! Vid rekrytering ska du uppvisa utdrag från polisens belastningsregister (Kontroll av egna uppgifter) samt uppvisande av slutförd kurs i socialrätt om du går socionomprogrammet. Om du tidigare arbetat inom ekonomiskt bistånd men ej har socionomexamen ska ett tjänstgöringsintyg uppvisas. Du ska även styrka din identitet med id-kort. KVALIFIKATIONER • Betyg i kursen Socialrätt • Tidigare arbetat med ekonomiskt bistånd • Erfarenhet av myndighetsarbete • Combine ÖVRIGT Om du är den vi söker och du tycker att tjänsten är intressant, så ser vi fram emot din ansökan. Du ansöker lättast via länken i annonsen. Blir du kallad till intervju behöver du kunna styrka din identitet på något av följande tre sätt: - Pass - Nationellt ID-kort som visar medborgarskap - ID-kort kombinerat med personbevis där medborgarskapet framgår. Är du medborgare i land utanför EU/EES behöver du även visa upp ett giltigt uppehållstillstånd och/eller arbetstillstånd i Sverige Eksjö kommun har före annonsering redan gjort val av annonseringskanaler och undanber oss därför kontakt från rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.

25 juni 2025
Sista ansökan:
9 juli 2025
Kurator
Osby kommun
Kuratorer

Osby kommun ligger i nordöstra Skåne, i hjärtat av Sydsverige med goda kommunikationer och naturnära boendemiljöer. Söker du ett givande och intressant arbete med möjlighet att utvecklas i din roll? Då har vi jobbet du söker! Som medarbetare är du en viktig del av dagens och framtidens utveckling. Vi finns där våra medborgare finns, vi påverkar och gör skillnad i människors vardag varje dag. Vi anser att vi har Sveriges viktigaste jobb! I Osby kommun tar vi avstamp i en gemensam värdegrund i vår strävan mot att utföra vanliga jobb ovanligt bra. Genom friskfaktorerna arbetar vi aktivt för en god arbetsmiljö där medarbetare ska må bra och trivas på arbetet. ARBETSUPPGIFTER Vi söker en skolkurator på 50% med möjlighet till 100% i kombination med arbete som socialpedagog.  Som kurator hos oss är du en nyckelperson i arbetet med att skapa en trygg, inkluderande och stödjande skolmiljö för alla elever. Ditt arbete bistår i enskilda samtal med elever som behöver stöd-oavsett om det handlar om utmaningar i skolan, hemma eller psykisk hälsa. Du är en del i skolans lokala elevhälsoteam som har fokus på det främjande och förebyggande arbetet, vi arbetar aktivt med ElevHälsoMöte. Du samverkar nära med vårdnadshavare, pedagoger och externa aktörer för att skapa de bästa förutsättningarna för varje elevs välmående och utveckling. Kuratorer inom grundskolan och gymnasium har ett nätverk som träffas kontinuerligt under året för kollegialt utbyte samt handledning. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är utbildad socionom eller har en kandidatexamen inom beteendevetenskap med inriktning mot psykologi eller sociologi. Meriterande med erfarenhet av arbete som skolkurator. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig inför förändrade förutsättningar. Arbetar självständigt med ett tydligt elevfokus. ÖVRIGT Det finns möjlighet att kombinera arbetet med att vara deltidsbrandman. Bedömning görs utifrån verksamhetens behov. I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval vilket innebär att vi kan komma att kalla till anställningsintervju innan ansökningstiden har gått ut. Vi ber dig därför att inkomma med din ansökan så snart som möjligt. Vi har valt rekryteringssätt och undanber oss därför, vänligt men bestämt, all kontakt med rekryteringsbolag. Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Osby kommun rökfri arbetstid. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Osby kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt. Om du blir kallad till intervju ber vi dig ta med betygshandlingar. Vid eventuell anställning krävs registerutdrag från belastningsregistret. Välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
11 juli 2025
Myndighetshandläggare inom Äldreomsorg, LSS, och socialpsykiatri
Lessebo kommun
Socialsekreterare

Lessebo kommun finns mitt i Glasriket och har cirka 8 300 invånare, drygt 300 företag och mer än 1 miljon besökare årligen. Kommunikationerna är goda med pendlingsavstånd till Linnéuniversitetet i Växjö och Kalmar. Vår verksamhet baseras i de fyra orterna Lessebo, Hovmantorp, Kosta och Skruv. I Lessebo kommun finns en arbetsglädje och det är lätt att lära känna varandra med ett nära samarbete förvaltningar och politiker. Hos oss ska man mötas av en god service och ett gott bemötande. Det handlar om att ha ett gott samarbete mellan medarbetare och till våra medborgare. Vi satsar på utvecklingsfrågor och tillsammans skapar vi en grön kommun som vi är stolta över och där vi värnar om varandras framtid. Lessebo kommun ska vara en attraktiv och trygg plats att leva på, för alla invånare. ARBETSUPPGIFTER Lessebo kommun vill nu anställa en myndighetshandläggare inom Äldreomsorg, LSS, och socialpsykiatri som är en del av socialförvaltningen i Lessebo kommun. Din uppgift som myndighetshandläggare blir att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser samt följa upp och ompröva beviljade insatser för äldre, och för personer med olika typer av funktionsnedsättning, utifrån gällande lagrum. Handläggning, administration och dokumentation ingår i tjänsten. Arbetet innebär en nära dialog med de personer som söker insatser samt deras anhöriga. Du förväntas även samverka med andra aktörer både inom förvaltningen samt externa aktörer, som slutenvård och öppenvård, skola och andra myndigheter. KVALIFIKATIONER För att lyckas i rollen tror vi att du har högskoleutbildning i form av socionomexamen, juristexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av handläggning inom något av de områden du kommer att arbeta med, och om du arbetat med handläggning enligt IBIC. Vi använder verksamhetssystemet Viva. Det är viktigt för att lyckas i rollen att du är analytisk, lösningsfokuserad och har ett positivt förhållningsätt. Du behöver kunna arbeta självständigt, vara flexibel och ha god digital kompetens. Tjänsten kräver god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift, liksom förmåga att skapa goda relationer. Att arbeta som myndighetshandläggare är varierat, meningsfullt och utvecklande. Du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och bidrar aktivt för att skapa arbetsglädje och trivsel i arbetslaget. Körkort B krävs då resor ingår i tjänsten. ÖVRIGT Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. Varmt välkommen med din ansökan!

25 juni 2025
Sista ansökan:
31 juli 2025