Interiörtekniker till SJ
SJ AB
Övriga ingenjörer och tekniker

Är du intresserad av teknik och fordon? På SJ har du möjligheten att inleda din karriär med utbildning som interiörstekniker för tåg. Din kommande roll Som Interiörtekniker ansvarar du för att utföra både förebyggande tågunderhåll och avhjälpande. Du kommer att påbörja din anställning med en betald grundutbildning inom teknik, följt av fortsatt utbildning inom specifikt tåg typ samt ellära. Bland annat kommer du att kunna installera hjärtstartarutrustning på tågen och säkerställa att alla säten är korrekt monterade innan resenärer stiger ombord. Depån är till största del utomhus, tåg ankommer och avgår från depån dygnet runt. Detta innebär att arbetet sker i treskift, vilket ger dig en varierad och aktiv arbetsdag eller natt utomhus. Dina arbetsuppgifter: Identifiera tillgängliga tåg, samordna och planera arbete med kollegor. Hantera skador och underhåll av lättare tågteknik, exempelvis inklusive säten, belysning, dörrar och annan utrustning. Rapportera arbetsorder i fordonsförvaltningssystemet via dator Montera rätt reservdelar enligt instruktioner och regelverk. Hantera reservdelar i lager och genomför beställningar vid behov. Som interiörtekniker kommer du att vara en del av division fordon på SJ som ansvarar för fordonsflottans livscykel. SJ är ett framtidsinriktat företag som befinner sig i en spännande fas med en historisk satsning på en ny fordonsflotta och digitalisering med många nya tekniska lösningar, det innebär att du kommer få möjlighet att växa och utvecklas i din tekniska kompetens Förväntningar på den vi söker Vi söker dig som är en ansvarsfull person med stort intresse för teknik. Som tekniker är ett gott samarbete med kollegor nyckeln, du kommer planera ditt arbete i grupp och individuellt. Du är en noggrann problemlösare som motiveras av att arbeta mot uppsatta mål, särskilt med fokus på trafiksäkerhet. För att trivas i rollen uppskattar du att få vara självständig, ta egna initiativ och utmaningen i att hitta lösningar som håller hög kvalitet samt säkerhetsstandard. Erfarenhet inom fordonstekniskt underhåll Godkänt gymnasiebetyg Flytande svenska i tal och skrift Meriterande med erfarenhet inom el och kretsscheman Datorvana Ansökan och information Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 11 juli. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta vår kontaktperson Jimmie Eriksson, [email protected] Omfattning: Tillsvidare med inledande provanställning. SJ gör en bakgrundskontroll som ett steg i rekryteringsprocessen. Genomgå hälsoundersökning med godkänt resultat. Vi ser framemot din ansökan!

23 juni 2025
Sista ansökan:
10 december 2025
Fastighetsförvaltare till Hyres- och förvaltningsavdelningen
Borås kommun
Fastighetsförvaltare

Borås är en snabbt växande stad med generösa grönområden, spännande kultur, en levande stadskärna och ett dynamiskt näringsliv. Vi söker nu en fastighetsförvaltare till vår Hyres- och förvaltningsavdelning som kommer vara med och sköta om vår stad, Borås. Arbeta hos oss - mycket mer än bara fastighetsförvaltning Hos oss är du med och tar hand vår stad, Borås. Vi förvaltar grundskolor, specialboenden och förskolor men även kulturbyggnader och andra sorters byggnader i staden. Vi gör också mycket mer än så. På Lokalförsörjningsförvaltningen ansvarar vi för stadens lokalplanering. För att nå en hållbar stadsutveckling är den långsiktiga planeringen för medborgarnas behov av kommunal service central. Våra byggnader ska leva länge så vår horisont ligger många, många år framåt i tiden. Vi deltar i den strategiska samhällsplaneringen tillsammans med våra kollegor på övriga förvaltningar i samhällsbyggnadsprocessen. Att arbeta hos oss innebär att du bidrar till ett långsiktigt hållbart samhällsbyggande. Vi drivs inte av vinstmarginaler men drivkraften är att vara kostnadseffektiva så att det blir mer pengar över till våra kärnverksamheter, vård, skola och omsorg. Läs, och se, gärna mer om hur det är att jobba hos oss på vår hemsida, www.boras.se Att vara en av oss på Hyres- och förvaltningsavdelningen Avdelningen ansvarar för våra inhyrda lokaler och du får ansvar för både ekonomi, underhåll och drift av ditt bestånd. Variationen av fastigheter och hyresgäster gör dagarna omväxlande och du kommer att ställas inför både stora och små utmaningar i din vardag. Du får ett stort ansvar, stora möjligheter att påverka och du kommer att upptäcka hur belönande det är att arbeta med att förbättra vardagen för barnen, de äldre, ungdomarna och alla andra invånare i Borås. Rollen som förvaltare Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att: Ha nära kontakt med både externa fastighetsägare och våra verksamheter Arbeta med avtalsförhandlingar Ansvara för förvaltning och projekt inom ditt bestånd Tillsammans med verksamheterna och fastighetsägare planera och genomföra lokalförändringar Vad vi söker hos dig Vi söker dig som är högskoleutbildad med inriktning mot bygg/fastighet (120 poäng) eller med annan lämplig utbildning, kombinerat med några års arbetserfarenhet, inom fastighetsverksamhet. Du har en mycket god kunskap i hyresjuridik och kännedom om lagar och bestämmelser inom fastighetsområdet. Hyres- och förvaltningsavdelningen består av en avdelningschef, fem fastighetsförvaltare och en fastighetsekonom med olika bakgrund och personlighet. Gemensamt är dock drivet och viljan att göra ett bra jobb. För att du ska trivas hos oss behöver du vara en person som tycker det är roligt att samverka med andra eftersom du kommer att göra det med såväl kollegor i huset som med våra verksamheter. Vi tror också att du gärna delar med dig av dina erfarenheter, bidrar till kreativitet, skratt och kan peppa dina medarbetare. Olikheter är en tillgång, mångfald är en styrka. Medarbetare som kompletterar och berikar varandra ger oss bättre förutsättningar att möta boråsarnas olika behov. Så tveka inte att söka, vem du än är. Vi ser fram emot din ansökan Vi ser fram emot din ansökan senast den 17 augusti. I denna rekrytering samarbetar vi med Capus. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Johanna Wållgren på 072-660 18 68. Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på capus.se

23 juni 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Quality Control Inspector
Gemkom Engineering and Machinery Filial
Övriga civilingenjörsyrken

Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where Stegra AB establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Gemkom Engineering and Machinery Filial is a newly established branch of the Turkish company Gemkom. It is a leading engineering and manufacturing company that operates in a number of areas and in various ways within the steel industry. We are participating in a project where Stegra AB establishes a steel mill in Norra Svartbyn in Boden where steel will be produced through an almost fossil-free process using hydrogen gas. Our mission is, among other things, to install machines used in steel production and includes work in mechanics, electronics and plumbing. We now want to employ a Quality Control Inspector. The work tasks may include but are not limited to: JOB DESCRIPTION Preparing QA based documentation, submission performance status, completing check lists, providing NCRs closing data, Supervising for -updating Weld-Logs, Supervising for -updating Welder’s Log, Supervising for -updating Painting Log, Supervising during Welder Skill Tests, Welder Qualification Tests, QC Supervising all construction activities including providing technical inputs for inspection and documentation methodologies of construction & co-ordination with site management activities of additional LDD works via NCR management system. Attending open box inspections OPI of complex equipment, ensuring that equipment/ materials received are in accordance with the quantity & quality with coordination of logistics. Interacting with client for securing quick approval of the NOIs, design modifications provided & carrying out closure & handover inspections as per client’s requirement, Coordinating with staff and sub-contractors on site for project QA-QC progress and process. Carrying on QA/QC documentation and document controlling support digital and hard copy QA/QC documentation. Preparing /Collecting / Preserving the necessarily documents for finishing the electirification related documents after each related Handover/Completition Process (dossier of QA/QC) Supporting documentation for WPS, PWPS documents, contacting 3.Part Companies which are licenced /accredited for (GTAW-SMAW-GMAW-SAW-FCAW) welding PQR preparations Supporting documentation for Welding Map – Project Weld Report (Initial and Production) Weld maps/WPS log Preparation Supporting documentation for Post Welding Heat Treatment and Pre -Welding Heat Treatment Inspection and Guidance Guidiance and Prepapartion of below Quality Control Document Reports UT Ultrasonic Testing MT Magnetic Particle Testing VT Visual Testing PT Penetrant Testing Inspection Test Plan (ITP), Pressure Test Package Preparation, follow up, execution Inspect Welding Joint Preparations and Welding, supervise to improve Welding Quality at Spool Fabrication Shop and DRI Stegra Site for workshop and field welds. Review of Project Welding Report, giving trainings to Welders in order to achieve the targeted min Weld Rejection Rate Making Walk Through audits preparation of Mechanical Completion Documents Control of Welding Consumables Preparation of Pipe Line (Oil/Gas/Fluid) /Pressure Vessel, Steel Structure Welding Control Reports and Inspection Test Plans Preparing and running Daily NOI (Notification of Inspections) for Dimesnsional, Welding works and documenting in Spool Release forms, updating NOI tracker list and weld log in Daily base. Project Finish Date Target December 2026 QC Planning time & resources, scheduling the inspection activities, updating actual progress and quality documentation, conducting weekly & monthly inspection requirements etc. QUALIFICATIONS (not mandatory) Having an (IWIP-B) International Welding Inspector Diploma, NDE PT-MT-RT Certificates UT EN ISO 9712 level II Certificate PT EN ISO 9712 level II Certificate MPI EN ISO 9712 level II Certificate VT EN ISO 9712 level II Certificate Coating Inspection SSPC Experience Having no obstacles to reside in Boden Construction Site (accommodation will provided by Employer- GEMKOM Will provide financial support for food) Having at least 5 years of Pipe Line (Oil/Gas/Fluid) /Pressure Vessel, Steel Structure Welding Experience PWPS (Pre Welding Process Specification), WPS (Welding Process specifications), PQR (Process Qualification Record), WQR (Welder Qualification Record) Preparation knowledge. Inspection Test Plan (ITP) Preparation knowledge and experience Ability to read Technical Drawings (Welding Symbols) Microsoft Office Program Knowledge (Good knowledge of Excel) Steel Structure Erection Experience (Torque Control etc..) is required Knowledge and ability to follow ASME, AWS, ASTM and ISO Standards Related Welding and Steel Structure) (ASME Section VIII and IX BOILER AND PRESSURE CODE), PED 2014/68/EU Annex I Section 3.0 and EN 13445-5, AMERICAN WELDIND SOCIETY D1.1 Structural Welding Code EN 13445-5, Knowledge RT According to ASTM Section V and VIII BOILER AND PRESSURE CODE), PED 2014/68/EU Annex I Section 3.0 and EN 13445-5 Familiar with weld maps/WPS log Preparation Capable of Preparing Welding Map – Project Weld Report (Initial and Production) Familiar with different Welding Techniques like (GTAW-SMAW-GMAW-SAW-FCAW) as well as Electrodes and Filler Wires Preparing PWPS (Pre Welding Procedure Specification), WPS (Welding Procedure Specifications), Preparping Draft PQR (Process Qualification Record), WQR (Welder Qualification Record) Preparation knowledge.

23 juni 2025
Sista ansökan:
23 juli 2025
Projektkoordinator
Consensus Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Consensus är våra kunders kompetenspartner för konsulter, rekrytering och utbildning. Vi utvecklar människorna som utvecklar företagen och hittar personligheterna som gör skillnad - hållbart, långsiktigt och nära dig. Sedan 2002 har vi varit ett stöd till såväl lokala företag i Örebro län som till nationella och globala koncerner. Och det vi inte visste igår vill vi lära oss idag. För rätt kompetens gör skillnad. Consensus har förmånen att samarbeta med många stora och välkända företag inom flera olika branscher. Vi har en lång historia av att arbeta med interims-/ konsultuppdrag på både chefs- och specialistnivå. Vår gedigna erfarenhet gör att vi blir ett bra bollplank till dig för att du ska känna dig trygg när du är ute på ditt uppdrag. Alla konsulter hos oss har en dedikerad konsultchef som har kontinuerlig kontakt med dig för att säkerställa att du får önskad utveckling i din yrkesroll och karriär samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats. Nu har du chansen att bli en del av vårt framgångsrika team! Du som har erfarenhet från tillverkningsindustrin och trivs med struktur, ansvar och problemlösning har nu möjlighet att ta nästa kliv i karriären. Nu söker vi en Projektkoordinator med fokus på specialorderhantering till en av våra kunder i Laxå. I den här rollen tar du ett helhetsgrepp om projekt – från planering och koordinering till färdig leverans. Din insats är avgörande för att säkerställa att varje specialorder genomförs effektivt, kvalitetssäkert och enligt plan. Om rollen Som Projektkoordinator kommer du att: Driva specialorderprojekt från start till mål – planering, koordinering och uppföljning Koordinera produktion och materialförsörjning samt kvalitetssäkra varje steg Säkerställa att leveranser sker enligt uppsatta tidsplaner och kvalitetskrav Vara spindeln i nätet och kommunicera med både kunder, leverantörer, produktion och transportörer Arbeta nära teamet för att definiera projektmål och lösa utmaningar längs vägen Föra löpande projektuppföljning och rapportering Vem du är Vi söker dig som har: Erfarenhet från tillverkningsindustrin och förståelse för specialorderprocesser God analytisk förmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt Förmåga att arbeta strukturerat och ta ansvar från början till slut God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: erfarenhet av affärssystemet M3 samt kunskaper inom logistik, transport och exportdokumentation Du trivs i samarbete men är också självgående och vågar ta initiativ. Du är nyfiken, prestigelös och vill utvecklas tillsammans med ett team som gillar att lyckas ihop. Att vara konsult hos Consensus Som konsult hos Consensus får du möjlighet att arbeta med några av de mest spännande och varierande uppdragen inom olika branscher. Du kommer att vara en nyckelspelare för våra kunder och bidra till deras framgång genom din kompetens och erfarenhet. Hos oss får du inte bara utveckla dina egna färdigheter utan också göra skillnad i både små och stora projekt och organisationer. Genom nära samarbete med vår försäljningsorganisation säkerställer vi att du alltid har relevanta och meningsfulla uppdrag. Läs mer om vad vi kan erbjuda på: https://www.consensus.nu/konsult/  Ansökan För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elisabeth Mattsson på [email protected] eller 072-600 64 49 Vi ser fram emot din ansökan via www.consensus.nu. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Välkommen att ta nästa steg i din karriär!

23 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Driftsättare Till GKN Aerospace
NearYou Sverige AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Om företaget Varje gång du flyger, nästan var som helst i världen, är det troligt att GKN Aerospace hjälper dig på vägen. Vår teknologi och våra komponenter används i 90% av världens flygplan, i allt från små och stora passagerarflygplan, affärsjets samt i världens mest avancerade stridsflygplan. Vi designar och tillverkar även innovativa komponenter till rymdsystem. Vi utvecklas ständigt, banar väg för ny teknik och utmanar oss själva för att bli bättre i allt vi gör. Vi söker drivna och passionerade medarbetare som vill göra en skillnad! Var med och påverka den hållbara omvandlingen av flygindustrin och hitta en plats där din karriär tar fart i en värld av enorma möjligheter att lära och utvecklas. Tjänstebeskrivning Vill du vara en del av framtiden inom avancerad tillverkning? Nu har du chansen att ansluta till ett passionerat team inom Material Solutions! Vi arbetar varje dag för att göra skillnad och strävar efter att förbättra och utveckla vårt arbetssätt. I rollen som Driftsättare får du vara med på vår gemensamma resa mot framtiden. Material Solutions söker dig som vill stärka vårt team som Tekniker med många praktiska inslag och arbeta med våra nya, högteknologiska utrustningar. Om rollen: I rollen som Driftsättare hos oss får du arbeta med att driftsätta lasersvetsar och DED-applikationer för flygmotorindustrin. Du kommer att göra allt från att programmera robot, testa av funktioner, ta fram parametrar till att ta fram produktionsupplägg ihop med andra tekniker. Här får du möjlighet att: - Arbeta med nya teknologier i ett innovativt klimat där ny teknik står i fokus - Ansvara för idriftagning av nya utrustningen och säkerställa att utrustningen uppfyller våra krav med avseende på säkerhet, prestanda och användarvänlighet. - Om du brinner för modern teknik och framtidens tillverkningsmetoder – då är detta rätt roll för dig! Kvalifikationer - Du har utbildning/kunskap inom Robot och PLC -programmering samt automationsteknik. - Du har en 3-årig teknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet från verkstadsindustrin fördelaktigt inom hantering av robot och svetsning. - Du kommunicerar flytande i tal och skrift på både svenska och engelska då driftsättning av utrustningar kan komma och ske på olika fabriker inom Material Solutions. Personliga egenskaper: För att trivas i rollen behöver du ha lätt att samarbeta med andra samt ha ett naturligt serviceinriktat kundfokus. Du är kommunikativ och gillar att interagera med kollegor och externa kontakter. Du är analytiskt och detaljorienterad med ett starkt intresse för problemlösning. Du är även flexibel och har förmågan att ta dig an nya utmaningar. Låter detta intressant? Har du frågor, så tveka inte att ringa konsultchef Frida Sahlin tel 0707858645. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast. Vi jobbar med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag. Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan! Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

23 juni 2025
Sista ansökan:
31 oktober 2025
Projektledare inom R&D
Knightec Group AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Därför är detta jobb för dig Du brinner för att driva utvecklingsprojekt där ny teknik tar form – från tidiga idéer till färdig produkt. Som projektledare inom R&D leder du arbetet framåt, strukturerar upp komplexa projekt och ser till att lösningar tas fram i rätt tid, med rätt kvalitet och inom budget. Du arbetar nära konstruktörer, ingenjörer, inköp och produktion – och ser till att alla delar rör sig i takt mot samma mål. Med din tekniska förståelse, ditt affärssinne och din förmåga att få människor att samarbeta, skapar du resultat i projekt som formar framtidens produkter. Här kliver du in i ett team där vi delar kunskap, stöttar varandra och vågar tänka nytt. Vill du vara med och driva utveckling som gör skillnad – både för kunder och samhället? Då är det här helt rätt plats för dig. Vi har precis flyttat in i våra nya lokaler mitt i Linköping – specialanpassade för samarbete, fokus och professionellt nätverkande. Här möts vi i kreativa mötesrum, moderna arbetsytor och – för den som vill – vid pingisbordet för en paus med kollegor. Oavsett om du är ute hos kund eller jobbar från kontoret är det här din trygga bas – en plats där relationer stärks, idéer utbyts och utveckling sker, varje dag. Du blir del av vårt affärsområde Compliance & Management där vi stöttar en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Ansvarsområden Leda utvecklingsprojekt från idéstadie till lanserad produkt Sätta upp projektplaner, följa upp tid, kostnad och kvalitet Koordinera tvärfunktionella team inom konstruktion, test, inköp och produktion Driva tekniska utredningar och säkerställa att rätt beslut fattas i tid Implementera strukturerade arbetssätt, processer och verktyg inom projektet Följa upp och kommunicera projektstatus till både interna och externa intressenter Kvalifikationer Vi söker dig som har ett genuint intresse för produktutveckling och trivs med att ta ledarrollen i tekniskt komplexa projekt. Du har ett strukturerat arbetssätt, är kommunikativ och trivs med att samarbeta över discipliner. Vi vill att du har: Ingenjörsexamen eller motsvarande erfarenhet inom teknik eller produktutveckling Erfarenhet av att leda projekt inom R&D, gärna i tillverkande industri Förmåga att kombinera teknisk förståelse med affärsmässighet Trygg i din kommunikation, både på svenska och engelska Erfarenhet av projektmetodik som Agile, XLPM eller PMP är meriterande Vissa uppdrag kan omfattas av försvarssekretess, vilket innebär att en godkänd säkerhetsprövning kan krävas. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor på Tanneforsgatan 3 i Linköping. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kicki Björ, Talent Acquisition Specialist. Vi hanterar alla ansökningar via vår karriärsida för att säkerställa en trygg och säker hantering av dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Vi ser fram emot att höra från dig!

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Planarkitekt med intresse för projektledning och exploateringsfrågor?

Är du idag en erfaren planarkitekt och tycker om att arbeta med projektledning, fastighetsjuridiska och ekonomiska frågor? Då kan rollen som exploateringsingenjör och projektledare vara något för dig! Just nu söker vi dig som har jobbat några år som planarkitekt och som är duktig på att driva projekt samt vill utvecklas inom området för mark och exploatering. Det här är en möjlighet för dig som vill utvecklas inom ett nytt område och som dessutom vill arbeta med den stadsutveckling som Linköping står inför. Dina arbetsuppgifter Ditt huvudsakliga uppdrag är att vara projektledare för exploateringsprojekt med ansvar för juridik, teknik och ekonomi från projektstart till uppföljning av slutfört projekt. Som projektledare leder och samordnar du arbetet i projektteam bestående av olika kompetenser med övergripande ansvar för tid, kostnad och kvalitet. Vid framtagande av detaljplan och under projektets genomförande har du även ansvar för förhandlingar, avtalsfrågor, fastighetsfrågor och ekonomiska frågor såsom kalkyler och ekonomisk uppföljning. Du har kontinuerlig kontakt med exploatörer, kommuninvånare, näringsliv, myndigheter, kommunpolitiker och kommunala förvaltningar. I uppdraget ingår också att vara delaktig i vårt utvecklingsarbete samt vara en del av arbetslaget och bidra till en god arbetsmiljö på arbetsplatsen. Din arbetsplats Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner med många spännande projekt på gång, såväl förtätningsprojekt i innerstaden som helt nya bostads- och verksamhetsområden i ytterstaden och kommunen i övrigt.  På Mark- och exploateringsenheten är vi 23 engagerade medarbetare, varav 15 projektledare och exploateringsingenjörer, som driver långsiktiga projekt och sätter sin prägel på stadsutvecklingen. Vi arbetar med projekt i olika skeden, storlekar och karaktärer, vilket skapar en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Här finns möjlighet att fokusera på det du brinner för och är skicklig inom, samtidigt som det finns utrymme att utvecklas och bredda din kompetens. Vi är en del av Stadsplaneringsavdelningen vars uppgift är att arbeta med översiktsplaner och detaljplaner som styr markens och vattnets användning och bebyggelsemiljöns utformning. Avdelningen ansvarar också för kommunens markförsörjning och exploatering samt projektledning av kommunens utveckling i samband med Ostlänken. Avdelningen är indelad i tre enheter: strategisk planering, detaljplanering och mark och exploatering. Vi sitter i nybyggda lokaler i Ebbepark och arbetar aktivitetsbaserat, det finns goda möjligheter till både enskilt arbete och kreativa möten. Flextid tillämpas och möjlighet erbjuds att arbeta på distans 1-2 dagar i veckan när arbetet tillåter. Du som söker Vi söker dig som är en erfaren planhandläggare/planarkitekt som är van vid att jobba i projekt tillsammans med exploateringsingenjör. Nu är du intresserad av att byta yrkesbana och utvecklas som projektledande exploateringsingenjör. Du har en högskoleutbildning inom exempelvis lantmäteri, fysisk planering, arkitektur, samhällsbyggnad, väg- och vatten, eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta i rollen som projektledare/exploateringsingenjör, alternativt roller som fastighetsutvecklare, planarkitekt, fastighetsmäklare eller liknande, varför du har grundläggande kunskaper inom fastighetsvärdering, -juridik och -ekonomi. Du har dessutom god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska då arbetet bland annat innebär att skriva olika dokument och kommunicera med flera aktörer i arbetet. Du är en person som tar ansvar för din uppgift, strukturerar upp ditt arbete och driver dina processer framåt. Du har inga problem med att arbeta tillsammans med andra människor utan du lyssnar, kommunicerar på ett välformulerat och konstruktivt sätt. Ditt fokus på mål och resultat är märkbart i ditt arbete och du kan företräda kommunens långsiktiga utvecklingsmål samtidigt som du kan arbeta med våra projekt på ett affärsmässigt sätt. Sist men inte minst: Vi söker dig som vill göra idéer till verklighet tillsammans med Linköpings kommun! Välkommen med din ansökan! Genom att klicka på ansökningsknappen kommer du till ansökningssidan för tjänsten. Vi vill ha din ansökan senast den 24 augusti.

23 juni 2025
Sista ansökan:
24 augusti 2025
Kvalitetsingenjör med utvecklingspotential till Part Construction!
Nordisk kompetens AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Kvalitetsingenjör med utvecklingspotential till Part Construction! Vill du starta din karriär i en roll där du får växa, utvecklas och ta ansvar? Part Construction söker nu en kvalitetsingenjör till vårt team! Det här är en fantastisk möjlighet för dig som är nyexaminerad eller har några års erfarenhet inom teknik, industriell ekonomi eller ingenjörsyrket och vill bygga en långsiktig karriär inom kvalitet och service. Om Part Construction Part Construction är en ledande aktör inom prefabricerade badrumslösningar och har i över 30 år utvecklat produkter med hög kvalitet och innovativ design. De kombinerar modern teknik med hållbara material för att skapa badrum som håller länge och ger en optimal användarupplevelse. Deras kultur präglas av samarbete, engagemang och en vilja att alltid utvecklas. Hos dem lyssnar de på varandra och tror på att skapa en arbetsplats där alla trivs och får möjlighet att växa. Om rollen Som kvalitetsingenjör hos PART får du en viktig roll i att säkerställa att deras produkter uppfyller högsta kvalitetsstandard och att kundens behov alltid tillgodoses. Du blir en nyckelspelare i att förbättra deras processer och höja kvalitetsnivån i deras produkter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Besikta och kvalitetssäkra deras produkter på olika produktionsplatser • Utföra rotorsaksanalyser vid kvalitetsavvikelser och föreslå förbättringsåtgärder • Hantera och följa upp reklamationer och klagomål • Stötta och ansvara för befintliga typ godkännanden • Samverka med produktion och konstruktion för att säkerställa hög kvalitet • Resa till olika produktionsenheter och kundanläggningar vid behov • Stötta och utveckla deras processer inom kvalitetskontroll och servicekoordinering Vi söker dig som: • Är nyexaminerad eller har några års erfarenhet inom teknik, industriell ekonomi eller liknande ingenjörsutbildning • Har god förståelse för produktion, konstruktion och kvalitetsarbete • Är kommunikativ och duktig på att skapa goda relationer med kunder och kollegor • Är flexibel, självständig och prestigelös • Har ett analytiskt synsätt och kan ta egna initiativ för att lösa problem • Har B-körkort och kan resa i tjänsten vid behov Vi erbjuder: • En spännande och utvecklande roll i en växande verksamhet • Handledning och stöd för att du ska kunna växa i din roll • En arbetsplats med högt engagemang och god sammanhållning • Möjlighet till en långsiktig karriär och utveckling inom företaget • Friskvårdsbidrag • Flexibla arbetstider Tycker du det här låter intressant? Sök i så fall omgående, intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Tillträde: Enligt överenskommelse Placering: Kalix. Arbetstider: Dagtid Omfattning: Heltid med inledande provanställning 6 månader Vid frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult: [email protected].

23 juni 2025
Sista ansökan:
15 augusti 2025
Support Section Leader - Neutron Detector Group
European Spallation Source Eric
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

The European Spallation Source (ESS) is one of the largest science and technology infrastructure projects being built today. Powered by the world’s most advanced linear proton accelerator, ESS will enable cutting-edge research in materials science, energy, health, and the environment for decades to come. Join us in shaping the future of science - from the ground up. About the role: ESS is entering a new era. We are transitioning from construction to operations, and our Detector Group (DetG) is central to this evolution. We are now looking for an experienced and people-focused scientist or engineer to lead our Support Section within the Detector Group. In this leadership role, you’ll be responsible for supporting the growth, performance, and wellbeing of a multi-disciplinary team of detector scientists and engineers. You will act as a bridge between DetG Support Section members and senior group leadership, helping shape strategy while ensuring that individual voices are heard and supported. The role itself is split into a 40% management position with a 60% detector scientist responsibility. Alongside your leadership responsibilities, you will also remain technically active, contributing directly to detector R&D projects that match your expertise. You’ll play a visible role in the development of neutron detection systems — supporting everything from early-stage design through to integration, commissioning, and scientific use. What you’ll do: • Lead, manage, and mentor the Support Section of the Detector Group. • Provide career guidance and development support to section members. • Represent the Support Section in strategic and operational discussions with senior DetG leadership. • Contribute technically to ongoing and future detector development initiatives. • Present scientific and technical work at internal reviews, external conferences, and in publications. • Ensure compliance with safety practices, quality standards, and engineering documentation protocols. This is a three-year, fixed-term position and is based at the ESS Campus in Lund, Sweden. About you: You hold a PhD in physics, engineering, or related, and can demonstrate a strong academic background and several years of highly related experience. Your experience preferentially includes leading a post-PhD neutron detector development project which has involved the ESS detector community. You enjoy working with people, and are approachable, respectful, and collaborative by nature. You work to see every individual, have a talent for considering perspectives different from your own, and are committed to the provision of a positive everyday work environment. You have demonstrable organizational and managerial skills and are knowledgeable of and versed in the ESS way-of-working. We are building ESS from the ground up, so we need someone who is comfortable not only following procedures, but also creating them. We attach great importance to personality and attitude, so we're looking for a real team player. Excellent communication and interpersonal skills are vital for effective collaboration with a diverse group of scientists, engineers, and technical staff within a multidisciplinary team where everyone is committed to helping this amazing project to realise its full potential. We need a hands-on self-starter who is able to work in a structured, orderly, responsible and – most importantly – safe way. The working language of ESS is English and we need someone who can start as soon as possible. To apply: A career at ESS gives you the opportunity to contribute to the future discoveries within neutron science at a stunning, brand-new workplace filled with innovative minds and brilliant people from across the globe. We offer market competitive, individualised compensation which is differentiated according to role, responsibilities, individual skills, abilities and achievements as well as monthly pension contributions on top of your salary. If you see yourself in what we’re looking for, please provide your CV and motivation letter in English by clicking on “apply” and following the instructions. Please be aware that we can only accept direct applications made via the ESS website. Submit your application as soon as you can and quote the job reference number ESD-68370 in your application. This role requires additional background screening processes and health and safety checks, which will be performed during the recruitment process. For further information regarding the position, please contact Talent Acquisition Specialist Daniel Nordin Baker on [email protected] or Detector Group Leader Kevin Fissum via [email protected] For trade union information, please contact Unionen representative Mikael Johansson on [email protected] or SACO/Swedish Association of Graduate Engineers representative Marc Kickulies at [email protected]

23 juni 2025
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Designkonstruktör till Suzuki R&D i Garphyttan
Tng Group AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Utveckla framtidens maskinlösningar i en ny R&D-grupp! Vi söker en erfaren maskinkonstruktör till Suzuki Garphyttan. Vill du vara med och bygga framtidens produktionsmaskiner och en helt ny R&D-grupp?Som designkonstruktör får du en nyckelroll i ett nystartat team med fokus på teknisk utveckling och innovation i ett globalt ledande företag? Du arbetar med hela kedjan, från idé till installation, och tar fram specialanpassade maskiner som möter högt ställda krav från våra globala produktionssiter. Rollen kombinerar konstruktion, projektledning och tekniskt ansvar. Här får du stort utrymme att påverka både teknik och arbetssätt, i nära samarbete med en coachande chef och engagerade kollegor. Vill du göra skillnad på riktigt? Då är det här rollen för dig.Välkommen med din ansökan redan idag! Ditt anställningserbjudande Vill du arbeta i teknikens framkant och samtidigt vara med och forma en ny R&D-grupp från grunden? Hos oss får du stort ansvar och möjlighet att påverka, både i konstruktionen av framtidens produktionsmaskiner och i hur teamet arbetar. Du kliver in i en roll där projektledning, tekniskt ansvar och innovation går hand i hand. Du får jobba globalt men ha en stark lokal förankring, i en kultur som präglas av frihet under ansvar, nyfikenhet och samarbete. Dina arbetsuppgifter Maskinkonstruktion & Produktutveckling • Utveckla och konstruera specialanpassade produktionsmaskiner • Arbeta i CAD (Inventor) med modeller, layouter och ritningsunderlag • Ta fram kravspecifikationer, riskanalyser och CE-dokumentation Projektledning • Driva tekniska projekt från idé till färdig installation • Delta i budget- och tidplanering tillsammans med chef och team • Kommunicera med interna kunder och globala produktionssiter Leverantörssamverkan • Kravställa mot externa leverantörer och verkstäder Intern utveckling & Kompetensdelning • Vara tekniskt stöd och handleda juniora kollegor • Bidra till gruppens utveckling av arbetssätt och strukturer Värt att veta Du blir en nyckelperson i ett mindre, växande team inom Machine Design & Installation, en ny avdelning inom företagets globala R&D. Placering är i Garphyttan. Internationella resor förekommer några gånger per år. Vi arbetar nära interna produktionssiter i exempelvis Mexiko, Storbritannien och Sverige. Våra förväntningar Vi söker dig som har erfarenhet av mekanisk konstruktion, gärna av produktionsutrustning eller specialmaskiner. Du har goda CAD-kunskaper, fördelaktigt i Autodesk Inventor, och eventuellt en teknisk utbildning i grunden. Du förstår industriella tillverkningsprocesser och har insikt i vad som krävs för att ta en idé till verklighet – både tekniskt och praktiskt. Du är självgående, strukturerad och prestigelös, med förmåga att prioritera i ett dynamiskt projektlandskap. Svenska och engelska behärskar du väl. Har du dessutom arbetat med CE-märkning, projektledning eller inom tung industri är det ett extra plus. Framför allt söker vi dig som vill vara med och bygga – både teknik och team. Intresserad? Rekryteringen sker i samarbete med TNG Tech – specialister på datadriven och fördomsfri teknik- och ingenjörsrekrytering, samt bemanning och interim. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV eller LinkedIn-profil, och utan personligt brev, i vårt enkla ansökningsformulär. Notera att vi inte kan ta emot ansökningar via e-post, men att du alltid är välkommen att maila rekryteraren vid frågor. Efter inskickad ansökan kommer vi dels anonymisera dina personuppgifter, dels be dig att göra ett par rekryteringstester, innan vi gör en första bedömning. Givetvis får du mer information om varje steg när det är dags och så snart du skickat in din ansökan kan du följa den i realtid via vår hemsida. Observera att vi gör urval löpande och tjänsten kan därför tillsättas före sista ansökningsdatum. Varmt välkommen!

23 juni 2025
Sista ansökan:
14 juli 2025